Új hozzászólás Aktív témák
-
tomiii.
aktív tag
Botrányos az a futómű a lada alatt
-
Endii
tag
Egy Ikon.
http://m.youtube.com/watch?v=1mxvDiJABLg -
tomiii.
aktív tag
Sziasztok!
Gondoltam felhozom a topikot hátha akad még pár fórumozó akivel megtudnánk vitatni ezt a témát időről időre.
Kezdésnek :Bútor Robi búcsúmozi
Természetesen, ha a kutyát se érdekli akkor hanyagolom ezt a témát.
-
-bh-
aktív tag
Szoros a verseny Salgo-n.. van még 3 gyors hátra - és az első három 4 másodpercen belül van... (most gy9-en vannak túl)
-
-bh-
aktív tag
válasz
Newyorker #59 üzenetére
Az idei versenynaptár (OB)
(Esetleg Salgó - az E'gomtól nincs annyira messze...)
-
-bh-
aktív tag
válasz
dízelracer #58 üzenetére
Janika komolyat ment éjszaka
(1,9s-el maradt le az első helyről....)
-
Newyorker
addikt
kár, hogy Esztergomban már nincs OB
-
dízelracer
őstag
-
-bh-
aktív tag
Idei szezonra készül vki?
(akár nézőként...)
-
Rifleman10
csendes tag
Hogy tetszett Loeb hatodik vb cime?Én Hirvonennek drukkoltam.
Amúgy jövőre Bulgáriában is lesz egy helyszin? -
fekeandras
őstag
Előbb volt egy rövid ASI interjú a Magyar autósport - magazinban. Az rtlmost.hu-n vissza lehet nézni az egész műsort. Herczigék is nyilatkoztak.
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
válasz
Rifleman10 #51 üzenetére
ASI egy megosztó személyiség.Lehet őt szeretni vagy nem szeretni de egy biztos.Bizonyított egy nagyot a kétkedőknek.
-
aphra2
senior tag
válasz
Rifleman10 #51 üzenetére
Pontosan..
, és ha nincs egy korai rajt miatti büntetés
Szerk: közbe olvastam a linket is ahol említve volt a bünti.
-
Rifleman10
csendes tag
Asi nevét megjegyezte a ralivilág [link]
-
fekeandras
őstag
-
Rifleman10
csendes tag
válasz
fekeandras #45 üzenetére
-
blazsey2
senior tag
válasz
fekeandras #47 üzenetére
Ügyes gyerek az Herczig de én Tóth Janikát szeretném ha indulna minden versenyen egy WRC-vel
Mert nélküle nem az igazi
Ja még a Beniket sem hagynám ki.Így valahogy nincs értéke számomra a bajnokságnak.
-
fekeandras
őstag
Turán Frigyes nyerte a Nyírség-ralit, az ob hatodik, utolsó előtti futamát, a bajnoki címet pedig Herczig Norbert hódította el. A Sátoraljaújhely környékén, zempléni pályákon lebonyolított vasárnapi négy gyorsasági szakasz után a pontversenyben éllovas Herczig lett a második és ifj. Érdi Tibora harmadik. Herczig egyelőre elméletileg tekinthető bajnoknak, ez akkor válik véglegessé, ha elindul az ob utolsó futamán, az október 9-11. között esedékes Komló-ralin. A verseny össztávja 725,24 km, ebből 131,13 km volt a 13 gyorsasági szakasz teljes hossza.
MTI
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
Hungaroringen FIA GT futam lesz hétvégén. A két napos rendezvény mindkét napján a belépés díjtalan. Ha nem mossa el nagyon az eső akkor szerintem jó hétvégi program. Csak a büfé ne lenne olyan rohadt drága...
Azért megéri kimenni bámészkodni. Nem minden nap lát az ember ilyen versenyautókat. Bár a "dzsuván" való csapatás közelebb áll hozzám.
-
qdak
addikt
válasz
fekeandras #43 üzenetére
le7 megyek majd rally ra
de csak nézni
-
fekeandras
őstag
válasz
fekeandras #42 üzenetére
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
-
qdak
addikt
válasz
fekeandras #39 üzenetére
pedig elég ramaty állapotba vana kocsi
-
qdak
addikt
válasz
fekeandras #37 üzenetére
ez durva
-
fekeandras
őstag
Turiék autója bukás után kemény...
-
qdak
addikt
válasz
fekeandras #34 üzenetére
XD mindig szeretem az iylen nagy autokat, de leg turbos
egyenlöre csak érdeklődtem h mi a hejzet
meglesme a linket
jaj trabant hát az volt nekem is, mindig csak a gond volt vele hiába lett megcsinálva kidobta a 4. et foylamatosan, annak minden bajja volt ... a végén a gyujtás is beszart, volt h csak uyg megált, többet evett mint az az alfa az biztos, 6-7 L / 50 KM ! azt akkro még volt 4., volt h 3. ba végig mentem be győrbe ...mert ő nem akart 4. et, királyul fogyazstott
na ezekután már nem is pénznyelö az a alfa
-
fekeandras
őstag
Az az alfa egy böszme nagy nehéz tepsi.Gyakorlatilag semmire nem jó hiába 200+ lóerő.
Én a szlalomozást ajánlanám neked.Egy szerkezetileg egyben lévő üzembiztos kocsi kell hozzá semmi több.Mivel ezek mind zárt pályás rendezvények a kresz szabályai sem érvényesek rá.Így sem jogsi, sem évrényes műszaki nem kell.duen.hu-n pl van egy rakás versenyautó már 200-250e forint körül egész jókat lehet kifogni.Azzal már amatőr szinten neki lehet állni versenyezgetni.Ezt az alfát meg felejtsd el.Pénztemető!Nézz szét: www.duen.hu/hirdetőtábla/versenyautó
Trabanttal a legolcsóbb versenyezni ráadásul értő kezekben piszkos gyors is tud lenni.
-
qdak
addikt
válasz
fekeandras #32 üzenetére
amatőr rallyn kötelező a müszaki akkro nem le7 pl rendszám nélkuli hazsnált auto
ezt meg nem tom mi: omológ gépkönyv, mnasz versenyzői liszensz
köszi az infótamugy néztem ár erő arányban: alfa 164 2000ccm turbo 204 LE van muszakija is nem is lenen rossz ? v mégse ?
-
fekeandras
őstag
Attól függ milyen versenyen szeretnél menni.Ilyen szempontból a szlalomversenyzés például jó buli és nem igényel óriási anyagi ráfordítást.Minden további már a versenykiíráson és a szervezőkön múlik.
A Visontai gokartpályán pl ennyi volt az indulás feltétele:
"Feltételek:
A versenyen bárki indulhat.
Jogosítvány, bukócső, műszaki vizsga nem kötelező.
Egy autóval többen is nevezhetnek
Biztonsági öv, Bukósisak használata kötelező... "... ennyi.
Amatőr ralli versenyen nem indulhat bárki.Jogosítvány, érvényes műszaki, homológ gépkönyv, mnasz versenyzői liszensz stb ... sok minden kell hozzá és sok feltételnek meg kell felelni.Másod, harmadosztályban és ralli - túrában is.
-
qdak
addikt
mi kell ahhoz h vki, pl én 1 amatőr rally versenyen indul6sak ? bármien autóval indul6ok ? (gondolok én itt a nem magyar avyg rendszám nélkuli de jó állapotu ra) ?
-
fekeandras
őstag
Ma 15:00 Pécs Pláza.
Mecsek rali prológ !
-
mityku
aktív tag
válasz
Rifleman10 #26 üzenetére
Ezt találtam:
[link] -
mityku
aktív tag
válasz
Rifleman10 #24 üzenetére
Hali!
Hát én szakszerűen nem tudom elmondani ( lehet-e egyáltalán
).
A kilinccsel előre, hogy a kanyarból az autó úgy jön ki, hogy "oldalával+ nem pedíg orral. Lényegében a kilincs van szemből. Már a kanyarba úgy érkezik be, hogy a hátulja elvan indítva keresztbe, aztán kap némi kéziféket is még.Koppkereszt: rally nézõk szakszava az erõcsúsztatásra, /eredeti nyelvén powerslide/ szinonímái a telikereszt, lapjával, kilincsel elõre, hú az annyát. ----- forrás: http://koppkereszt.fw.hu/
-
Rifleman10
csendes tag
Lenne pár kérdésem, inkább kicsit a drift világához tartozik de attól úgy gondolom még ide belefér.
Szóval, milyen müveletet jelőlnek a következő kifejezések:
kilinccsel előre, óriáskézi, koppkereszt? -
fekeandras
őstag
Országos Szlalom Bajnokság 4. forduló: 2009. június 1., Kecskemét, Gokart Stadion. (34. M+F Toyota Kupa, FIA CEZ futam)
A pálya jó minőségű, egyszerű vonalvezetésű és kellőképpen széles ha elsokallná magát az ember.Tavaly is nagyon jó volt a hangulat, biztos most is jó buli lesz...
-
mityku
aktív tag
válasz
fekeandras #20 üzenetére
Én főképpen a szlalom miatt mentem ki, de ott kb 10 autó volt csak. Szóval az ott nagyon gyenge volt ( talán 4-5 lada volt, ami nekem a lényeg).
Most hétvégén is lesz valami verseny, talán 1. Kumho kupa. arra is kimennék, csak sajna melózok. -
mityku
aktív tag
Én tegnap a Rábaringen voltam kint Écsen. Dragracing gyorsulás + Drag minirally rendezvény + Audi - VW találkozó is volt. a többség a gyorsulásra ment ki, a pálya egy másik részén szlalom verseny volt ( ott sajna jóval kevesebben voltak
).
-
aphra2
senior tag
Navi kevesli a tempót majd jövök Salgó rally-val is csak még alig van video
-
mityku
aktív tag
Ma voltam Rábaköz kupán, de nem voltak valami sokan ( mármint nézők).
Volt kb 27 induló ( terepjáró + motor + quad vegyesen). Szerencsére ragyogó idő volt. Aki környékbeli illetve kedve van hozzá, az holnap is láthatja a versenyzőket. -
aphra2
senior tag
válasz
fekeandras #15 üzenetére
-
fekeandras
őstag
Még megadatott az a szerencse hogy gyerek fejjel autógrammot is kaptam tőle egy mecsek ralis poszterra.De az sajnos már nincs meg.
-
aphra2
senior tag
Nem WRC, csak 1600, azért azok is tudnak tipegni, a vége fele hogy átküldik mindenen:[link]
-
aphra2
senior tag
Az igazi rally fanok a spéci oldalakon vannak, (duen...stb), de sztem is mehetne egybe a két topic, mert akit a VB érdekel az a Magyar OB-t is nézi sztem.
Tehát jöhetne ide minden vegyesen.OFF: (picit súrolja a topic témáját)
Akit esetleg a rally játék érdekel, akkor az eddigi kinálatból magasan kiemelkedik realitásban , és játékélmnyben az RBR, (Richard Burns Rally)
Néhány video:[link]
[link]
[link] -
fekeandras
őstag
És még lesz is, ha minden jól megy Szabó Gergőék immár sokadik alkalommal vesznek részt a San Remo ralin.
Róla jut eszembe.2003/2004ben (már nem emlékszem pontosan) mikor még az Octavia WRC-vel ment az magyar rally bajnokságban Veszprém rali előtt néhány nappal lementek a környékre autót tesztelni meg beállítani a kocsit a helyi terepviszonyokhoz.Egy barátom szólt, hogy nincs-e kedvem lemenni vele.Ő benne volt az akkori háttércsapatban.Mondtam miért ne még úgy sem voltam ilyesmin.Hát egy életre szóló élmény volt...
Beszarás az autó.Menet közben szabályozható a motorvezérléstől kezdve a fékerő elosztáson át a tengelyek közti hajtási arányig gyakorlatilag majdnem minden.Fantasztikus szerkezet egy WRC versenyautó.És Gergő elmondása szerint az ő vezetési stílusának kifejezetten feküdt az Octavia.A "legendás" IMS-600
-
Petya25
őstag
válasz
fekeandras #1 üzenetére
A [WRC]-be szerintem befért volna a topic, de ha itt inkább a magyar vonalról megy a téma, talán jobban is pöröghet.
Jut eszembe, nem rég azt hallottam, hogy volt magyar páros is wrc futamon...
-
aphra2
senior tag
válasz
fekeandras #8 üzenetére
Ha tudnád mennyit csináltam,... (igaz nem versenygépeket, csak utcára), de nézni jó, és a közönség még mindig erre örjöng a legjobban.
-
aphra2
senior tag
Idén is van vöfi kedvenc, kivülről hallani, hogy nagyobb tempónál is dalra kel a gumi:[link]
-
fekeandras
őstag
-
mityku
aktív tag
Jámbor László - Pásztó Roland (Lada VFTS): Best of 2008
[link]
Jól nyomják! -
aphra2
senior tag
válasz
fekeandras #2 üzenetére
-
fekeandras
őstag
Nincs valami nagy tolongás itt...
"Hát de mi az, hogy vége van egy gyorsaságinak?Olyan nincsen!"
[link]
-
fekeandras
őstag
Mivel az autósport ezen szakágával foglalkozó topikot hosszas keresés után sem találtam itt a PH!-n ezért nyitottam neki egyet.Biztosan sokan vannak még rajtam kívül akik alkalmanként vagy akár rendszeresen járnak versenyekre.Országos Rali bajnokság vagy a Rali vb jöhet ide minden.Indulhat a témát körüljáró beszélgetés.
"Rali verseny: a hazai autósport legnépszerûbb ága. A több mint tíz versenybõl álló Rali VB ugyanúgy beutazza a világot - Monte Carlótól Új-Zélandig -, mint a Formula-1. Az Európa-bajnokság ugyan vesztett valamit a népszerûségébõl, de a Nemzetközi Autósport Szövetség a megújítását tervezi.
Mind a külföldi, mind a magyar bajnoki futamokat - jelentõs részben - közutakon rendezik, amelyek bizonyos szakaszait az adott idõben lezárják a forgalom elõl. Ezek az ún. gyorsasági szakaszok, amelyeket a lehetõ leggyorsabban kell a versenyzõknek megtenni; ezek összesített ideje és az útvonal hibapontok összege adja a versenyek végeredményét.
Ez utóbbi az abszolút sorrend, de ezen kívül a szabályok meghatározzák a tuningolható, A-csoportos és az ún. széria, N-csoportos autókat. Ezen belül hengerûrtartalom szerint vannak a géposztályok.
A magyar bajnoki futamok össztávja általában ötszáz és ezer kilométer között van, ebbõl százharminc és százhatvan a gyorsasági szakaszok kilométereinek hossza. Az elmúlt évek tükrében a bajnokság hat-, nyolcfutamos volt, és az ország legkülönbözõbb területein rendeztek ralikat, Tokajtól Zalaegerszegig.
A bajnoki értékelés alapját az abszolút sorrendben és a csoportokban a 20, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 alapján kapja az elsõ tíz helyezett, míg a kategóriákban 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1pontot kapnak az elsõtõl induló helyezettek.
A rendkívüli népszerûség - amely természetesen a támogatók érdeklõdését is felkeltette - már évekkel ezelött létrehozta a másodosztályt, amely évi öt-hat versenyen méri össze tudását, gyorsaságát."forrás: www.mnasz.hu
"A nyilvánvaló veszélyek hatványozottan jelentkeznek egy olyan, nyílt terepen, illetve közutakon tartó autóversenyen, mint az Önök által szenvedélyesen szeretett rallye versenyen. Önök imádják a versenyt, a versenyzők pedig imádják a száguldást, hiszen éppen ezért szeretik Őket, mert száguldanak.
A színház és a közönsége, a rallyesport és a szurkolói együvé tartoznak, azonos dolgokért lelkesednek és így csak egyetlen közös célunk lehet:
AZ IZGALMAS ÉS BALESETMENTES VERSENY!
Ennek érdekében Önök tehetik a legtöbbet, Önöknek kell a legtöbbet tenniük.
Soha ne feledjék tehát, hogy:
A versenyek lezárt gyorsasági szakaszai lezárt versenypályák, amelyeken a versenyző joga és kötelessége a lehető leggyorsabban végigmenni, amelyeken az út mindkét oldalát használhatják, és amelyeken joguk van elesni, bukni is! A VIGYÁZZ ÉLETVESZÉLY VIGYÁZZ KISODRÓDÁS VESZÉLY feliratú szalagok felhívják a figyelmet azon helyekre, területekre, amelyek kiemelten veszélyesek. Nem kell közvetlen a szalagok, mögé helyezkedni, hiszen pontosan a veszélyforrásokat jelölik.
A versenypályákon tilos alkoholt fogyasztani, mert az alkohol rossz tanácsadó. Oldja a gátlásokat, felelőtlenné, agresszívvé, kötekedővé tesz, ami tömegben csak bajt hozhat mindenkire. Pályazárás után tilos gyalogosan vagy járművel a versenypályán, vagy szorosan amellett közlekedni. Tudni kell továbbá, hogy a záró kocsi után, de a mezőny előtt előfutó autók következnek, melyeket Ön a rajtszámukról a nullák számának csökkenéséről tud azonosítani (0000, 000, 00, 0). Ezek az autók már versenytempóban haladnak! Kérjük, mindig vegyék figyelembe a biztonságra ügyelő rendőrök, valamint a SAFETY mellényes rendezők, sportbírók intelmeit, utasításait!Saját élete, testi épsége megóvása érdekében soha ne álljon:
- a kanyarok külső ívére
- bukkanók (ugratók) melletti és utáni területre
- hosszú egyenesek végén lévő fékezési zónába
- olyan padkára, amely mögött a menekülési útvonal nem biztosított
- lassítók körüli és utáni területre
- kisgyermeket ne, vagy csak kézen fogva fokozott szülői felügyelet mellett vigyen versenyre
- a rajt cél és célutáni területen is fokozott figyelmet tanúsítsonMi nem ijesztgetni akarunk, hanem felhívni a figyelmet az amúgy is nyilvánvaló veszélyre, amelyek, ha Ön is segít bennünket, és másokat is figyelmeztet erre, akkor elkerülhetők!
Mi mindent elkövetünk a versenyzőkkel együtt, hogy vigyázzunk Önre, de nem tehetünk semmit, ha Ön nem vigyáz magára![link]
Mindenkinek egész évre jó szórakozást, balesetmentes vidám szurkolást kívánunk!
Szurkolóink és munkatársaink együttműködésében bízva:Holczer Dániel"
2009. évi versenynaptár.:
Országos rallye bajnokság:
2009.04.03-05. Start Autó Eger Rallye, ORB+Historic+SK OB, Eger
2009.04.24-26. 16. Miskolc Rally, ORB+Historic, Miskolc
2009.05.15-17. 27. Hell Energy Drink Salgó-Gemer Rally, ORB+Historic+SK OB, Salgótarján-Mátra
2009.07.03-05. BFGoodrich Veszprém Rallye, ORB+ZT, Veszprém
2009.07.31-08.02. 42. Allianz Rallye, ORB+Historic ZT+EU, Pécs
2009.08.28-30. Nyírség Rally, ORB+Historic, Máriapócs-Zemplén
2009.10.09-11. Generali Rallye, ORB, TapolcaOrszágos rallye2 bajnokság:
2009.04.03-05. Start Autó Eger Rallye, R2, Eger
2009.04.24-26. 16. Miskolc Rally, R2, Miskolc
2009.05.15-17. 27. Hell Energy Drink Salgó-Gemer Rally, R2, Salgótarján-Mátra
2009.06.13-14. Baranya Kupa, R2+Historic, Komló
2009.07.03-05. BFGoodrich Veszprém Rallye, R2, Veszprém
2009.07.31-08.02. 42. Allianz Rallye, R2, Pécs
2009.08.28-30. Nyírség Rally, R2, Máriapócs-Zemplén
2009.10.09-11. Generali Rallye, R2, TapolcaOnline média: www.duen.hu, www.itiner.hu, www.live.rally.hu, www.netrally.hu, www.pecsiautosport.hu, www.rally.hu, www.rallyfanclub.hu, www.rallyheart.hu, www.rallysport.hu, www.rallyzone.hu, www.temporally.hu, www.toljadneki.hu.
Hivatalos oldal: www.rallysport.hu
Hogy mi a rally?A rally egy sírig tartó szerelem.Vagy közömbös iránta az ember vagy első látásra beleszeret.Emberek ezrei toporognak versenyről versenyre akár a hidegben és szakadó esőben is a pálya mellett csak, hogy pár másodpercre lássák elsuhanni maguk mellett a versenyzőket.A top WRC-ken kívül a mai napig a leg nézőcsalogatóbbak a keleti blokk autói de azok közűl is főképp a Lada és a Trabant.Ám sajnos egyszer minden száguldás véget ér.Itt kell megemlékezni Ranga Lászlóról az egyik legeredményesebb magyar raliversenyzőről.Eleinte szerelő volt, később navigátor.1982 óta vezetett raliversenyeken.Hatszor nyerte meg a magyar bajnokságot, egyszer szerzett Eb-futamgyőzelmet.Súlyos és hosszú betegség után hunyt el, de még élete végén is részese volt a magyar ralinak.
És néhány videó: a nézők kedvencei, Kőváry, Kővári mint riporter,
Varga "cigány" Zoli, Varga "cigány" Zoli interjú.
Jó beszélgetést.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Samsung 980 Pro NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3311
- ÁRCSÖKKENTÉS Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Iphone 14 Pro Max 128GB AKCIÓ!!!// Akku 100% // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest