Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Necronom

    senior tag

    válasz JoolsNOS #6716 üzenetére

    Nem is rad ertettem, hanem magara a legendara, hogy egyatalan terjeng ilyesmi...
    Ahogy HummeRC is irta peldanakokaert a Traxxas auto eleg nagy, szoval neki fokepp jotett, ha hagyunk egy kis energia tartalekot az akksinkba.... es itt nem a kapacitasara gondolok, hogy 5000mAh vagy 8000, hanem arra amivel az akku maga terhelheto, tehat a C ertekre

    DE! :D

    Ha a varosi legalndat nezzuk - VALOBAN kozvtlen behatasa nincsen semmilyen szabalyzora, az akksi NEM tolja az aramot semmi fele, a rendszer egyeduli fogyasztoja ami fogyasztja az aramot az meg a motor - jojo persze az egyeb eszkozok is mint a servo vagy vilagitaskeszlet vagy akarmi mas
    Lenyeg hogy a szabalyzo sem fogyaszto

    DE! :)

    Ha viszavezetjuk a varosi legendat oda amikor az szuletett es meg ne ferdult az igazsag, akkor ez lehetseges :)
    Persze egy rosszul megallapitott hibajelenseg az oka, aminek semmikepp sincs kozvetlen hatasa a C ertekre
    Vegyunk egy 30W teljesitmenyu alapmocit, tudjuk hogy a kefes technikanak igencsak kicsike a hatasfoka, mondjuk azt a pelda kedveert hogy 50%-os hatasfokkal dolgozik a motorunk, azaz 60W amit megeszik ebbol 30W amit le tud adni hasznosan - a tobbivel meg nem foglalkozunk, nem aprozzuk
    Vigan jatszadozunk a kis alapmocis autonkkal, de szegeny kozben ugy beszorul valahova, hogy se elore se hatra, mondjuk egy kocsi gumikereke ala - beztosan lattatok mar ilyet :)
    Nos a kis 30W-os mocink elkezd szenvedni...mert a gazt meg huzzuk, hatha kijon valamerre
    Az a kis moci addig szenved amig egyre tobb aramot fog fogyasztani egesz a zarlati aramig kepes erre
    Magyarul tobb szaz ampert is kepes felvenni, mert az akkunk birja :)

    Na itt a szitu amit kapunk
    Amig a kis mocink elhal egy nagy C erteku akkupackkal, addig viszi magaval a sirba a szabalyzot is, aztan ongyilkos lesz, hiszen a pakk, hajlando leadni azt a mennyiseget amire igeny felmerul meg egy zarlatos motornal is
    Es ime a TRX szabi megoldas is valahol itt lapul, valszeg a regebbi TRX szabik meg nem voltak kepesek olyamire, hogy peldaul folyamatosan 60A birtak maguko atengedi es mondjuk csucsban 200at
    Lehet akkor meg nem volt ilyen hogy csucsban 200, csak a 60A
    Ezt egy megszorul kefes motorral vigan atleped, viszont ha kicsi az akksid C erteke, akkor az akksibol egyszeruen nem tudsz tobb aramot felvenni es a technika megussza, de persze az akku nem
    De ha megnezzuk ez meg veszelyesebb lehet az egesz autora, hiszen az akku kigyulladhat, akkor meg oda minden...

    Mi a teendo? Esszel megvalasztani az akksi C erteket IS nemcsak a kapacitast figyelni, hogy dejo vettem occoert egy 8000es akksit :)
    A 8000-es akku 20C ertekkel merve 160A amit max ki lehetbe cummazni
    De ugyanebbol a 8000-esbol ha 40C-s 320A amire kepes, tehat az akku itt kezdi a zarlati aramot
    Ha van egy 160A-es szabalyzonk, akkor jol latszik, hogy a 20C lenne jo bele, de valoba nem art, ha kicist hagyunk ra plusszban, lehet az 25 vagy akar 30C is, hiszen a mai szabik mar kepesek egy bizony csucsteljesitmenyre is, ami tetelezzuk fel, hogy 160A-nel akar 400A is lehet 1-2 mp-re
    Az meg pont eleg arra, hogy egy megszorult mocit is le tudjon kezelni...de kellunk hozza mi is, hogy ne huzzuk a szajat, hanem vegyuk azt eszre, hogy az autonk be va szorulva valahova :)

    Bocs skacok ha hosszu voltam, de en csak igy tudom leirni kozerthetoen

Új hozzászólás Aktív témák