Új hozzászólás Aktív témák
-
Redneck
nagyúr
Nem tudom kinek milyen szeme van de ezekkel a reakciókkal találkoztam:
1. Az RPG-s srác akitől megvettem, sem a G-Sync-et sem a 144Hz-et nem tartotta sokra, azt mondta neki jó a 60Hz is. Megjegyzem, szerintem nem is volt rendesen beállítva nála sem a kijelző sem a driver vagy a szoftverek.
2. A veterán multis, FPS játékos haverom, egyből észrevette hogy nagyon frankón adja a nagyobb képfrissítés, szeret is nálam lőni, mert nem olyan "lassú szar" mint neki otthon 60-75Hz-en.
3. A pár éve konzolra váltó cimborám már a 60-75 Hz-es PC-s játékélményt is jobbnak tartotta az előző monitoromon, mint a konzolost (PS4-et használ). Mikor kipróbálta a magas képfrissítésű, bekapcsolt adaptív szinkronos Battlefieldet és Battlefrontot, úgy vigyorgott és örömködött mint egy hülyegyerek. Azóta újra össze akar rakni egy PC-t is egy gyors monitorral.
4. Mikor először rendesen beállítottam a monitort, örültem hogy végre nincs képtörés, és a pár százalékon belüli fps fluktuáció sem észrevehető. Tetszett, hogy gyorsabban átlátok egyes szituációkat, és olyanokat is meglátok illetve lereagálok, amiket 75Hz-en képtöréssel, vagy v-sync ON esetén, megnövekedett input laggal nem.
Csak egy példa, mondjuk BF4-ből vagy BF1-ből:
Teljesen más magas frekin átnézni a rácsok között, vagy az apró romokon, és reflexből, "csípőből" rádurrantani egyet a hirtelen keresztbe futó ellenségre. Egy lassabb monitoron esélyes hogy elszalasztod a fraget, mert mire felfogod, már rég elfutott...Távol álljon tőlem hogy a PC masterrace jegyében írogassak. Mint írtam, játszom 60Hz-es TV-n kontrollerrel is, így elég átfogó képem van a témáról.
Én azt kívánom hogy az adaptív szinkron mindenképp legyen a jövőben mindenkinek elérhető, nagyon jó dolog, a magas képfrissítést pedig használja az akinek van rá igénye, és hajlandó felárat fizetni. Szerintem kicsit bullshit az, hogy lowon kell játszani hozzá.
Szerk:
Márkákat, és technológiákat csak muszájból írok néha. Egyik márkának sem vagyok fanatikusa, azt veszem amit ár/érték arányban jónak tartok. Ha holnap Harapós Kiscica™ néven fut egy jó termék, nem dőlök a kardomba. Tehát ha lehet tekintsetek el attól hogy nVidia féle G vagy AMD által favorizált FreeSync, a konzol Xbox vagy PS. Tökmindegy. -
Danex
addikt
Ahhoz nem nagyon van köze, amúgy freesynces monitort vennék, kb ingyen van a GSynccel összehasonlítva, kar meg nincs ha nem használja az ember
-
CounterBoci
senior tag
b,: Szintén öreg vagyok a multihoz, viszont eszembejuttatta, hogyan ment ez régen. Ha már érzékszervek, a hallásom az jó. Hiába volt a sok késleltetés, ping, hallottam, hogy jön valaki a saroknál és akkor lőttem, amikor ott kellett lennie a célkeresztben. Fejes, aztán anyázás, hogy nem is láthattam, ő sem látott engem. Csak én használtam a fülem is
Megtanultam mennyivel kell hamarabb lőni, mint ahogy meglátom
On: Ha jól értelmezem a topikot, akkor a freesync csak egy töredékét kezeli a fent leírt játékélménynek. Nehéz megfogalmazni a kérdésem, mivel már nem játszom aktívan (versenyszinten) lassan tíz éve. Mások az igényeim, alig játszom, akkor sem fps-t és van egy csereérett monitorom. Mit vegyek? Kell nekem freesync? Például kezeli azt, mikor videót szerketszek és akad mint a sz@r a preview ablak különböző sebességeknél? Vagy az is szoftveres probléma?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #88 üzenetére
Miért kéne 100 ezres kártyán lowon játszani? A képfrissítés nincs framerate-hez kötve. 60 (de még a 40 is) fps is sokkal jobb 144 Hz-en, mint 60/75-ön. Persze nyilván több fps-sel még jobb.
Szóval az égvilágon semmi hátránya (maximum az ár, de ez a diskurzus szempontjából irreleváns), csak előnye van - nem is kicsi.
-
snecy20
nagyúr
válasz
kikikirly #88 üzenetére
Itt van most épp előttem a munkához használt használt monitorom (60Hz), és mellette 2 méterre ami gaming célból tartott (165Hz), sima egérmozgásnál látom a 60Hz-esen a darabosságot és az utánhúzást. És ez csak a legtriviálisabb példa. Én szimplán nem hiszek annak aki nem látja ki a kettő között a különbséget! És elmondhatom hogy 30 éves koromra már elég tetemes szemromlás állt be nálam, szóval tőlem az átlag csak jobban lát.
-
Danex
addikt
válasz
kikikirly #88 üzenetére
Az a baj a konzolosoknak, hogy a TV-k többsége alapból nagy inputlaggal rendelkeznek a monitorokhoz képest, tehát a "konzol réteg" ezt alapból elfogadja ahogy a 30FPS gameplay-t is.
Ahogy kollégáimnak is hiába mondtam, hogy miért a drága kártya, meg miért a GSync monitor, azt sem értették, hogy milyen problémát old meg a GSync és ,hogy csak a pénzt dobom ki az ablakon. Valaki azért örül, hogy megvan a 60fps blackopsban, én meg annak, hogy nem hányom el magam a helikopter oldalán ülve a screentearing miatt 1xx FPS -em mellett
Tipikusan ahhoz tudnám hasonlitani, hogy ha van egy pixelhiba a kijelződön, vagy egy kőfelverődés a kocsidon amit kb látni se lehet, az is megeshet, hogy fél éve ott vannak, de amint megláttad már mindig bökni fogja a szemedet, pedig előtte lehet fél évig már olyan volt és tegnap még tökéletesen elégedett voltál vele.
-
Franklin
addikt
válasz
kikikirly #88 üzenetére
Ezt nem akarom elhinni. Akkor nem figyeltek eléggé, ha nem látták a különbséget.
Ahogy már előttem is írták, már az egérmozgáson is észrevenni. Ordít a különbség.
De hajrá, csináljon a PH vaktesztet, tegyenek egymás mellé egy 60 és egy 144 Hz-es monitort (TN vagy IPS mindegy), takarják le, hogy épp csak a kijelző látszódjon, ültessenek eléjük 10 embert, szakmabelit és laikust vegyesen és használják 5-10 percig mindkettőt vegyesen (excel, net, játék, tökmindegy).
Le merem fogadni, hogy 10-ből legalább 9 embernek fel fog tűnni, hogy a 144 Hz-es monitoron másabb az élmény. Lehet, hogy nem fogják tudni megfogalmazni, hogy mi, de hogy észre fogják venni, az tuti.
Aki pedig nem fogja észrevenni, az meg kapjon egy ajándék beutalót a szemészetre
szerk: nem is kell két monitor, elég egy 144 Hz-es is, azt is be lehet állítani 60 Hz-re.
-
kikikirly
senior tag
Magam részéről azt a mítoszt kérdőjelezem meg hogy 60hz-ról át ülsz a 144hz-ra azonnal látod a különbséget.
Nem csak én nem láttam a különbséget mikor ilyen monitorom volt, Dara,Abu85, Sb. ugyanúgy nem látott különbséget(lehet hogy van aki elsőre látja,nem tudhatjuk, statisztika hiányában egyezzünk ki 50-50%-ba).Mégis járatlan ember felteszi a bűvös kérdést hogy 60 vagy 144-herz rögtön rávágjátok hogy a 144 hertz mennyivel folyamatosabb, AlvinTi4200 kolléga pontosan ezt csinálta.
Hátrányokról nem esik szó, 100ezres kártyán is Lowon kell játszanod, könnyen lehet hogy jó darabig semmilyen különbséget nem fog észrevenni,viszont idővel a szeme hozzászokik és onnantól nincs megállás,visszaül a 60hertzre és akadónak fogja látni.Kuncsaft úgy ment át egy drasztikus igénynövekedésen hogy a beígért ,,megváltás" elmaradt.Nem biztos hogy erre mindenkinek szűksége van,sőt elnézve a konzol eladásokat a PC-vel összehasonlítva, Pro konzolokon is jó ha megvan a 60 képkocka,a játékosok döntő többségének felesleges.
Azt nem kérdőjelezem meg hogy a 144hertz folyamatosabb. -
válasz
#65675776 #86 üzenetére
a számokra írtam , hogy meghatározhatóak, minden monitorgyártó megadja azokat , A többiről pedig nem lehet máshogy beszélni, csak érzékelésen át, hisz mint írtad ez nem egzakt. Mivel tudjuk, hogy ez nem becsapás, mert valóban 144 Hz-t -t tol ki a monitor magából adott játék alatt pedig akár 144 FPS-t, mint pl a neked belinkelt lassított felvétel is mutatja ,kérdés az hogy ezt az emberi szem érzékelni tudja e. Csak arról tudunk beszélni, hogy ez nekünk jó e vagy nem. Szerintem igen.
-
akkor sem tudom, hogy konkrétan mire akarsz kilyukadni. Érezhető látható a különbség .. Irreális dolgot akarsz mérni, hogy HS szám, ilyesmi. Minden adat tényszerű amit a monitorgyártók közölnek látható egy 60 Hz-s monitor és egy 144 hz-s monitor adatlapján.
Tényszerűen le van mérve mind a késleltetés, mind a megjelenített FPS szám szerint.
Ezeket a tényszerű adatokat máshogy nem tudod lemérni, hogy érdekes lehet e az ember számára csak érzékelésen át. meg tudjuk osztani itt a tapasztalatokat, hogy látható e különbség pozitív irányba. A számok ezen nem változtatnak semmit
A többi pedig az emberi érzékelésen múlik, mert mint ahogy nem látsz 144 FPs-t különállóan úgy a 60 FPS-t sem fogod,de érzed hogy könnyebb folyamatosabb a mozgás.
4 K felbontásnál sem látod te a 3840 x 2160 pixelt, de tudod hogy szebb a kép, ugyan ez van a mozgásmegjelenítésnél 144 Hz/ 144 FPS esetében. -
sb
veterán
Őőő, összezavarsz:
"érzetekről beszélünk, pedig ezek nem azok.LÁTNI és ÉREZNI"
Itt ellentmondás van, de amúgy engem is pont az zavart, hogy nincs magyarázat vagy bármi.Ebben nulla a tényszerűség.
- Vagy mérni kell... 2x annyi headshot az egyikkel mint a másikkal.
- Vagy vmi tényt hozni: X az egyik esetben, Y a másikban, az ember Z-t érzékel lagból, V-t képi feldolgozásként. Ilyesmik... én sem tudok semmi egzaktabbat csak amiket írtam: 24fps, 60-70, 80-90 a vibrálásra, stb... ezek legalább fiziológiai jellemzők amiket egyszer valakik mértek.A másik számomra zavaró meg a jelentőség megítélése, de ez már egyéni szoc problémám...
Én ezeket máshogy kezelem. -
De sikerült értelmezni, az zavar hogy érzetekről beszélünk, pedig ezek nem azok.LÁTNI és ÉREZNI lehet akülönbséget. egzakt dolog ez meghatározható, nem aranyozott HDMI kábel esete a digitális jel fogalmával.
#82 ben leírtad te is mi a lényeg .
Pontosan erről van szó.
Hihetetlen dolog, de amikor a csúcson toltam ET-n és éles versenyeken mentem , annyira össze voltam fonódva az akkori Logi egeremmel, hogy ha véletlenül 250 Hz-n ment az USB frissítés, ha nem is egyből de 1-2 perc alatt észrevettem, hogy valami nem kóser és ráellenőriztem.
-
sb
veterán
Egyébként annyi különbség nyilván van pl. pc vs film témában, hogy pc-n ritka a blur.
Ettől lehet nyilván magasabb frissítésnél is darabosabb a mozgás. De erre is megoldás pl. akár a motion blur, de hogy ne menjünk messzire, a lassabb LCD-k gyengébb response time-ja is.
24p film is darabos, de már a 30 is látványosan "folyik". 60 meg főleg blur-ral együtt. Erre fikáznak a másik oldalon, hogy túl folyamatos szappanopera... pc-n meg, hogy szarlassú darabos.
Szóval a gond inkább a reakcióidő egérrel a kézben, folyamatosságra is lenne más ellenszer.
Egyébként érdemes kipróbálni, hogy aki ég és földnek érzi az periféria nélkül is nézzen végig egy multi hentelést, de lehet single autóverseny is, 60-75 vs 144Hz-en. úgy tuti nehezebb lesz megmondani, ha nem input visszacsatolásként jön a sok kép. A 30 vs 60 lenne szerintem a leglátványosabb különbség.
-
sb
veterán
Azt ugye tudod, hogy több millióan vannak akik az aranyozott HDMI kábelen is érzik/látják a szebb színeket,jobb kontrasztot, kisebb lagot. Engem az zavar, ha "érzésről" beszélünk. Kimérhető eredmény vagy egzakt magyarázat kell és nincs vita.
Segítek, mert nem sikerült értelmezni az írásom: Nem azt mondtam, hogy nem érezhető a 60Hz feletti tartomány. Annyit írtam, hogy nem LÁTNI lehet, hanem inkább "kézzel érezni", az egéren, billen keresztül.
Vagy ha nagyon ragaszkodsz a látáshoz, akkor látod: de inkább a reakcióidőt, nem a nagy rakás képi infót amit 144Hz-el tol az arcodba.Tldr:
1. A késleltetést érezni inkább, nem a képfolyamatosságot.
2. Abunak annyiban igaza van, hogy ez sw oldalról is javítható, sőt inkább ott kéne többet javítani.
3. Ettől még érezhető, tehát a jelenség létezik. Nem hülye aki érzi.
4. De még ettől is megkérdőjelezhető, hogy mennyit jelent.
a, Goto 2. pont: lehet, hogy ott többet tudnánk hozni.
b, Ill. ha már multi: én már öreg vagyok hozzá, de rémlik, hogy anno elég sok minden fejben dőlt el, nem a kézben. Valahogy a rutinos gamer 40-es pinggel is 3x annyit hentelt mint a félrutinos 10-el.Az SSD-s példát is innen hoztam: én is elég érzékeny vagyok a késleltetésre meg akadásokra is, pl. film végén is megmondom, hogy 4 vagy 6db egyetlen frame-es dropot láttam-e alatta vagy pontos 23.976-tal ment végig. Egy idő után viszont mégsem biztos, hogy ez számít. Most pl. széthekkelt 2 éves win10-el nem pörög annyira az SSD sem, néha 0.5 mp-t is várok egy progi elindulására. Anno meg azonnal indult. Érzem... de nem igazán van effektív hatása. (mondjuk a frame drop meg idegesít ugyanúgy
) De ez már egyéni hozzáállás kérdése. Mindenki azzal foglalkozik amivel akar, csak az fura ha jön az "alattanincsélet" szemlélet.
Itt a fórumon sokan csak 240Hz-en gamelnek, gondolatátvitellel, de szigorúan vezetéken, mert wifin nagy az input lag. 350LE autóval járnak, csak minőségi 400k-s hifin hallgatják a vízállásjelentést is és 120" projektoron nézik a híradót a feketére festett falú moziszobában. -
IgnisFatuus
aktív tag
Kár, hogy az AOC sima ISO 9241-307 Class 1-es pixelgaranciát ad csak, ami teljesen elfogadhatónak gondol egy 300K-s monitornál pár hibás pixelt...
-
Franklin
addikt
válasz
flatline#2 #76 üzenetére
LG 34WK500, 34WK650, 34UM69G ?
-
flatline#2
tag
Olyan jó lenne valami 21:9 képarányú 34col, freesynces monitor viszonylag normál áron és NEM hajlított.
-
#16939776
törölt tag
Ha valaki veszi a fáradtságot le lehet minimalizálni a szoftweres és a hardveres réteg okozta input lagot. Röviden leírva számtalan hardveres és szoftveres feature-t ki kell kapcsolni, és kell egy segédprogram ami megpörgeti a windows-t.
Nálam 240Hz-es FHD monitor van, Single Player játékokban, ahol nincs szerver oldali limit/lag ott Én vagyok NEO.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
hombre[EU] #71 üzenetére
200-at írtam, nem 150-et, padawan.
-
válasz
hombre[EU] #71 üzenetére
ez valóban döntő erejű.
remélem süllyed még lejjebb a színvonal.
-
Shin Chen
tag
(#61) Redneck & (#62) snecy20 köszönöm!
Belelkesedtem és elkezdtem át tanulmányozni ... És milyen jól tettem
[Amazonon a 22"és monitor tényleg 99$]
[Jó jó persze, de a kiszállítás + a vám is annyi]
Így azért 200$ körül már mégsem olyan vonzó ajánlat -
Danex
addikt
válasz
#65675776 #64 üzenetére
Arra elég bizonyító erejű amit előttem már leírtak, nem mindegy ,hogy 3db kép alapján kell eldönteni valamit vagy 7db kép alapján. De igazából felesleges is meggyőzni bárkit is.
Valaki szerint 24FPS fölött semmit nem érezni, valakinek a TN panel is tökéletes filmnézésre, 2ezres egérnél nem kell több játékra, ahogy a 4ezres füles ugyan úgy szól mint a 70ezres és a 70 lovas kocsinál sincs többre szükség mert az is viszi a 130km/h-t,
-
Cyberboy42
senior tag
én igazából csak a cs:go-t ismerem ilyen szinten, de ott tipikusan a szerverek 64tickrate-el futnak, de a komolyabb meccseket 128tickel tolják. de talán még nagyobb súlyan fekszik a latba az interpoláció... a két tick közti rész ki van töltve, ami ha van elég fps-ed akkor meg is van jelenítve... persze az most hagyján hogy ennyit nem érzékel a szem, meg legfőképpen nincs rá reakcióidő, de lehet hogy mégis? egy folyamatosan változzó kép már 25fps-el is elég ahhoz hogy ne látjuk akadozni, de ha valami felvillan a képernyőn csak 7-8 ezredmásodpercre, azt meglátjuk! és ez bizony az fps játékokban gyakran előfordul, a távolban keresztbe átfutó emberkék vagy bármi más képében
-
Cyberboy42
senior tag
igazad van. de annyira nem vágod a miértet hogy elmondom
nekem még nincs freeSync monitorom, de van egy sima 144hz-es és egy 60-as. tipikusan cs:go-ban, de bármi más fps játékban ég és föld a különbség. és ezt tényleg bárki érzi aki váltott magasabb frekvenciás monitorra, de kell hozzá még valami.. és ez amit te modasz, tehát a szoftver, az api vagy nevezzük bárminek, ahol elmegy az "idő" de ezt szintén meg lehet oldani:erőből. Egyszerűen egy erős cpu kell hozzá,, lehetőleg gyors rammal. A monitorom a régebbi számítógépemre kötve tényleg meglepődve vettem észre, hogy hiába megy 144 hetzen, és még az fps is 130-150 körül alakult, egyszerűen nem volt meg érzésre se a folyamatosság... egyszerűen be-be kandikált egy egy 10-20 ezerdmásopercig tartó képkocka.
És csak hogy tudd, még a crt érában a monitorokat szintén 100-120 hz-re húztuk fel, és ez miatt kelett csökkenteni a felbontást, amit egy csomó játékos meg is szokott és még az lcd-re való áttérés után is megtartott, pedig akkor már nem is kelett volnaha hiszed ha nem, magasabb frekvencián nemcsak élvezetesebb, de jobban is teljesítesz fps multi játékokban, és ez tény. Mondjuk Lara Croft seggét bámulni megteszi a 60hz is, mert ott aztán nincs különbség
-
Ragnar_
addikt
Nézz meg egy sima 24 Fps-es videot és egy HFR-t ha ott nem látod a különbséget akkor tökmindegy. Itt is valami hasonlóról lehet szó. A HFR-nél is lehet látni, hogy valahogy más, smoothabb az egész. (De persze ehhez játékban kell a magasabb FPS, mert ugye az filmnél adott.)
-
Redneck
nagyúr
válasz
Shin Chen #60 üzenetére
Az említett topikban sokat tudnak segíteni, én is nekik köszönhetően vettem a jelenlegit. Vannak ott a szakmában dolgozók, akik átfogóbban ismerik a monitorokat. Érdemes kérdezni.
Plusz érdemes kipróbálni pár monitort ha van lehetőséged.
Részemről ezt várom a következő generációs konzoloktól, videokártyáktól, monitoroktól és televízióktól:
Natív 4K, legalább 30-60Hz közötti FreeSync-kel. A játékosok szempontjából ez lenne az ideális. A magas képfrissítés mehetne a komolyabb, feláras vonalon (Pro konzol, high-end VGA, megjelenítő). Mindenki jól járna, és a piacot sem kéne annyi szegmensre felosztani.Remélem ebbe az irányba tartunk.
-
Shin Chen
tag
Keresgéltem de csak amazonon találtam ezt a 22V2H-t, mondjuk kiszállítás van Mo-ra, de mi a különbség az itthon is kapható 22V2Q-hez képest?
A 25$-on kívülMás:
"Milyen monitort vegyek?" Topic bevezetőjében [old artist monitor kategorizálása] szerint az AOC monitorok említésre sem méltóak.
Ez 2011ben volt(7éve), azóta javult a helyzet?
Nehogy aztán berendeljek egy ilyet az amazonról
-
Redneck
nagyúr
Folyamatosabb, direktebb, de ezt a tesztek is alátámasztják. Az előző 75Hz-es monitoromhoz, és a játékra is használt 60Hz-es TV-hez képest is nagyon más élmény. Magas képfrissítésnél és adaptív szinkronnal, elég vad frageket meg tudok lőni. Olyan szituációkat is hamarabb feldolgoz az agyam, amiket széteső képpel, vagy bekapcsolt v-synckel nem tudnék kellően gyorsan lereagálni. Teljesen más érzés gyorsan körbenézni, úgy hogy nem esik szét a kép vagy nincs ott a plusz input lag.
Ami miatt a 144Hz és az adaptív szinkron (esetemben G-Sync) mellett döntöttem, az érzékeny szemem. Világ életemben zavart a képtörés, és egyszerű, de nagyszerű dolognak tartom a dinamikusan változó képfrissítést. Ha az ember a VGA-hoz igazítja a képfrissítést, nagyon kellemes, folyamatos képet kap, és a hardver sem szakad meg. Nekem nem kell minden címnél 144Hz, van amit "csak" 85 vagy 100 Hz-en pörgetek, mert a hardver nagyjából azt a minimum értéket tudja minden esetben. Annak nem sok értelmét látom hogy 144Hz-en toljam, de a minimum 80 legyen. A túl nagy fps fluktuáció, számomra zavaró még szinkronnal is. Belövök minden címet arra a képfrissítésre ahol a minimum és a szinkron határa között nincs nagy eltérés, és örülök milyen szép sima az egész. Annyiból jobb mint egy szoftveres vertikális szinkron, hogy nincs akkora input lag, gyakorlatilag elhanyagolható egy "v-sync offhoz" képest.
Miért jó az adaptív szinkron szerintem?
Kikapcsolt szinkron nélkül, még 144Hz-en is látom a vertikális elcsúszásokat, engem zavar. Sokan vannak akiket nem, megértem, jó nekik, olcsóbban megússzák.Ettől függetlenül nem kardoskodom mindenképp mellette, mert 60Hz-es TV-n is jókat szoktam játszani kontrollerrel és szoftveres (driveres vagy játékon belüli) vertikális szinkronnal. Késésben, és folyamatosságban, nyilván más szint, de sok játékot tolok így, és nem ülök a monitor elé, hiába lenne gyorsabb, folyamatosabb. Rengeteg single játékkal bőven jól szórakozom 60Hz-en is, "konzolos" irányítással.
Ezért írom azt hogy remélem, hogy a jövőben a monitorok és a TV-k megkapják a FreeSync támogatást, lehetőleg 30-75, vagy legalább 30-60 Hz között. Erre szükség van, hogy senkinek ne kelljen széteső képkockákat, vagy megnövekedett input lagot bámulnia.
F34R:
Szerintem munkára is jó dolog, minden sokkal gördülékenyebb, szerintem kevésbé fárasztja az agyat és a szemet. Nem csak a munka, de a böngészés, hétköznapi számítógép használat is kellemesebb.Szerk:
Még egy komment és mostmár tényleg abbahagyom. Valaki felhozta a netkapcsolat gyorsaságának fontosságát. Abszolút megértem, és magas képfrissítésnél is számít. Kellemetlen ám ha jó a neted és jó konfiggal+monitorral tolod, de a netcode miatt nem vagy képes mit kezdeni a magas pinges ellenfelekkel, az elmászó hitbox miatt. Ez sajnos ilyen.... Egy szimulátornál kevésbé zavaró, de fps-ek esetén érezhető hogy nem ütnek a golyók, hiába a jó hardver és net. -
Abban én sem vagyok biztos, hogy tudatosan észrevehető a 120+ Hz. De ha megszokod / megtanulod, akkor utána a 60-75 Hz visszalépés lehet. A lényege az egésznek az, mint az egér mozgás. Ha nagy az akció, akkor 120 Hz-en dupla infót kapsz a mozgásról, jobban fel tudod mérni és jobb döntéseket hozhatsz. Persze ezt amúgy lehet egy motion blurral lehetne emulálni 60 fps-sel is.
-
sb
veterán
Pedig kizárt, hogy "szemmel verjék" ezt a frekit. 60Hz felett tuti lehet még látni is a különbséget, bár már az is határeset szerintem átlagusert nézve. Gondoljunk a 24p "folyamatos" moziélményre. Persze az az alsó határa a mozgókép élménynek, de a felső is valahol itt lehet. Vibrálásra (főleg látómező periférián) is valahol 80-90Hz körül van (72-őn villogtak ugyebár a mozigépek) az átlag amit érzékelünk. És ez magasabb mint a normál képérzékelés.
Szóval a késleltetés lesz az inkább... és az sem csak a panelből, hanem más egyébből eredendően, amit írtál: elektronika, stb.. 60 és120/144 között ez tuti érezhető.
Én rég játszottam, de anno CRT-n is ránézésre kb 75Hz-ig tudtam megmondani mennyin frissít. Egérrel a kézben viszont 2mp alatt lejött, ha "csak" 75Hz... vagy be van lőve a vsync és hasonlók. De ugyanígy a 10 vs 20-30ms netes lagot is azonnal érezni lehetett.
Igazából játék nélkül, ma egy irodában excel előtt is ez van: akár egy wireless egérrel, de még billel is. Csak nyilván egy bizonyos szint alatt + adott felhasználásnál azért már nincs egetverő különbség akkor sem ha az ember érzi.Olyasmi ez, mint mikor az nvme SSD is pattogósabb sokszor a latency miatt, hiába nem jön ki a nyers ereje normál átviteli tesztekben. Tehát ott is van érezhető különbség, viszont aki szerint ég és föld meg musthave az inkább rakja újra a win-t néha és attól még egy nagyságrenddel pattogósabb lesz a rendszer. Akár sata alatt is.
-
CounterBoci
senior tag
A topik olvasása azt juttatja eszembe, amikor megjelent ifjú koromban az első beta cs 19 évvel ezelőtt. Még golyós egérrel játszottuk a half-life multit. Egy-egy szar optikaihoz képest akkoriban jobbak voltak, de valahogy csak feledésbe merültek.
-
icp1970
senior tag
Up. Neki. Jó hír
-
Milka 78
nagyúr
Ez az egész fenti eszmecsere/bohózat kb olyan mint a vaklárma...édes istenem -
#72042496
törölt tag
válasz
Synthwave #31 üzenetére
Nem tudom, az oszlófélben levő lajháré milyen, de én most nem érzem más világnak az előző Samsung 49KS8000 + Logitech K800 + MX Master, illetve mostani LG 32GK850 + Logitech G613 + G Pro Wireless felállást.
Egyrészt lehet, hogy megszoktam már, és visszaváltva az előző szettre sokkal meghatározóbbnak tartanám a különbséget. Az emlékek pár hónap után is becsaphatnak. Másrészt teljesen alkalmi játékos vagyok, ráadásul egyre ritkábban indítok el FPS-t. Online pedig soha.
(Inkább a nappaliban játszom kanapéról, kontrollerrel, mert ott van a 65C8-am egy elég korrekt házimozival. Ez a rendszer pedig hiába 60 Hz-es, jóval nagyobb élményt ad nekem, mint az alacsony lagú desktop PC-m 144 Hz-en.)
-
F34R
nagyúr
Jo ez a frissitesi freq, munkanal van egyebkent haszna (nem videovagas) ?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #36 üzenetére
"Fő kifogásom ellene hogy baromira nem úgy van ahogy itt pl. Alvin Ti4200 kolega leirta hogy játszol vele egy napot és megérted miről van szó.Túrost látsz bármilyen különbséget"
Akkor biztos valami nagyon speciális eset lehetek, mert nekem pl. azonnal kivájta a szememet a differencia.
-
hokuszla
senior tag
ezért érdemes a ph-ra járni
itt megtudhatjuk, amire az amd nem képes, annak nincs értelme
köszönjük -
-
Duck663
őstag
Próbálj ki egy DiRT Rallyt, 75Hz felett kezdődik az élet. Olyan gyorsasággal pörögnek az események, jönnek a kanyarok gyors egymás után, hogy egyszerűen szükség van a nagy frissítésre. A játék, ha jól tudom megjelent konzolra, és gondolom ott a szokásos 30 képkocka van, amivel fogalmam sincs, hogy hogyan játszanak, mert én még 60 képkockánál is folyamatosan repültem le a pályáról, vagy álltam bele valami útszéli finomságba, fatönkbe vagy abba ami épp arra járt. Én úgy éreztem jól játszhatónak, hogy 75 körüli minimum, 90-es átlag.
-
nemlehet
őstag
Arról nem is szólva, hogy még a jobb netek esetén is van egy 10-20-as ping ha az ember nem az elosztó dobozban él. (tudom, tudom, akinek optikán van bekötve az 1000 digi annak csak 3-5.....)
Szóval tök jó, hogy a monitorod 144 Hz-es csak éppen a neted nem méltó a dologhoz. Az ilyen finomságokról meg nem is beszélve. -
Redneck
nagyúr
Ugyanazzal a monitorral van különbség a 85 és 144 között, erről tudok nyilatkozni. Illetve a régi monitoromnál is érezhetően direktebb volt a 60 helyett 75 Hz-es mód. Nekem az adaptív szinkron és a magas képfrissítés nagyon bejött.
Senkit nem akarok meggyőzni, szerintem teljesen jó egy 30-75Hz között adaptív szinkronos monitor a játékosok jelentős részének.
-
kikikirly
senior tag
Magam is szóba hozta kb 2 hete egyik fórumba hogy mire jó. Sokat Multizoknak hasznos,de a Single Playereknek felesleges.Fő kifogásom ellene hogy baromira nem úgy van ahogy itt pl. Alvin Ti4200 kolega leirta hogy játszol vele egy napot és megérted miről van szó.Túrost látsz bármilyen különbséget,nekem is volt.Meggyőződésem hogy hozzá kell szoktatni a szemet, teszem azt fél évig 144FPS-el játszol egy 144hertzes kijelzőn, ha utána vissza ülsz a 60 hertzre fogod akadozónak látni.Ugyanez történne ha valaki 22col FullHD-ról átülteted fél év erejéig egy 22colos 4K monitorra,hiába elég a PPI, visszaülve a delikvens pislogni fog hogy mé ilyen pixeles minden.
Ha betéved valami szerencsétlen bármilyen monitor vásárló stb fórumba és megkérdi hogy 60 vagy 144 hertz a nagyokosok rögtön rávágják hogy a 144 mennyivel folyékonyabb és hogy rögtön látod a különbséget.Azt nem teszik hozzá sose hogy kell játszani vagy 1 hónapig ennyi FPS-el hogy feltünjün a különbség, igény kielégítés helyett kreálsz egyet magadnak.
Akinek meg tényleg szüksége van 144hz-ra teszem azt olyan alacsony szenzivel lövi a playereket, döntő többségébe magától is tudja mi kell neki.Ha tényleg 144körüli képkockával akarunk játszani egy 100kilós 1060/580-al is komoly kompromisszumokat kell kötni(kb vehetsz le mindent Low-ra). -
snecy20
nagyúr
válasz
#72042496 #30 üzenetére
Szerintem pár év és a 4k vagy afeletti felbontásnál is el lehet majd felejteni a 60Hz-et. Persze most még pokoli drága...
Egy 2880p-s monitor pl. engem is nagyon érdekelne majd a jövőben, de kizárt hogy 60Hz-en, bármilyen csúcs-szuper panelről is van szó. Épp elég munkahelyen bámulni a 60Hz-et, nekem egy életre elég volt.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ezek szerint Forma 1-es pilóta vagyok.
Amúgy ha a valós monitor input lag ~10 ms, az már komoly eSport panel.
----------------------------------------------------------
(#30) Balika911: Hát, ha a szem-kéz koordinációd, a reakcióidőd és az izommemóriád lényegesen jobb, mint egy oszlófélben lévő lajháré, akkor nincs ebben semmi túlzás.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
A különbség szó szerint azonnal szembeötlő ÉG ÉS FÖLD a 60/75, illetve a 120/144 Hz-es kijelzők között - a 165, illetve 240 Hz meg még annál is jobb. Már desktopon scrollozáskor is látod, nemhogy fast-paced játék közben, és az egérkezelésen is érzed, hogy a patkány azonnal harap minden apró mozdulatra, aminek az eredményét vizuálisan is tapasztalod - és nem feltétlenül kell ehhez még a képfrissítéssel egyenlő framerate sem, bár az igaz, hogy az fps is annál jobb, minél több (maximum fixálod, ha az adott engine-nek gondjai vannak bizonyos magas értékekkel és/vagy fluktuációval). Believe me.
A magam részéről 120 (de inkább 144) Hz alatt le sem ülnék játszani, még single playert sem. Kivéve valami jó kis CRT-n - ott a 85 Hz még vállalható a praktikálisan nulla input lag miatt.
-
ettől függetlenül a valós felhasználásban a 144 Hz és a 75 hz között nagyon látszik a különbség, attól függetlenül, hogy ezt leírtad. szóval nem értem mit akarsz kihozni ebből.
lezso6: van különbség nagyon is látványos.,hogy 144 FPS-t látsz valós időben törés nélkül megjelenítve, smoothabb az egész, az egér mozgás a képmegjelenítés.Nagyon látványos a különbség, a technikai halandzsa nélkül is.EZ nem placebo hatás. Ki kell próbálni..Én nem váltanék vissza 120 Hz alá, inkább a felbontásból adnék lejjebb.Monitorcserénél alap követelmény lett nálam a minimum 120-144 Hz.
-
Ugyanazzal a monitorral van különbség a 75 és a 144 között? Kb így jön össze a késleltetés:
1. egér input (jobbaknál 1-2 ms)
2. frame render (fix 144 fps esetén ~7 ms)
3. monitor input lag (nagyon jóknál 1-2 ms)
4. LCD válaszidő (gamer monitor 2-5 ms)
5. emberi válaszidő (F1-es pilótáknak 200 ms...)Szerintem itt simán csak a monitor input lag meg ilyesmi okozza a jobb élményt. Vagy a kognitív disszonancia. A 60 vs 75 Hz váltásnál lévő hatalmas ugrás tipikusan attól szokott lenni, hogy azok 60 Hz-es monitorok nagyon régiek.
-
Redneck
nagyúr
Értem, és reménykedek hogy végre az ilyen fontos dolgokkal is foglalkoznak.
Ettől még tartom hogy a megfelelő hardverek birtokában, egy adaptív szinkronos, 144Hz-es kijelző, sokkal folyamatosabb, és gyorsabb játékélményt ad, mint egy 60Hz-es, szoftveres vertikális szinkronnal. Ahhoz képest elhanyagolható a bemeneti késés, ez a tesztekben is látszik.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
bolondember #21 üzenetére
22v2h-t én nem találok sehol, de lehet csak nagyon vak vagyok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a kijelző oldalán nagy a késés. Ezt csak a monitorgyártók akarják veletek elhitetni. Valójában a legtöbbet a szoftverben késel, méghozzá azért, mert az API-k, illetve maguk a grafikus meghajtók alapértelmezetten úgy működnek, hogy minimum egy, vagy akár több frame lesz előre prezentálva, és ezek számítása is rendkívül kiegyenlítetlen. Attól, hogy ilyen 144 Hz-es gamer kijelzőre váltasz ezt a problémát nem oldod meg, csak a kijelző felé kiküldött kép jelenik meg egy nagyon picikét hamarabb. De ugye a driverek eléggé speciálisan vannak ma már beállítva, így nem ritka, hogy a frame present konfigurálása a beállított képfrissítéshez igazodik, vagyis minél nagyobb ez az érték, annál nagyobb lesz a frame present is (ami szvsz baromság, de így lehet sebességet nyerni, csak közben bukó a response time
).
A problémát nem a kijelzők oldalán lehet megoldani, hanem azzal, hogy olyan módot kapna akár API-ban a rendszer, hogy 0 legyen az előre presentált frame, vagyis a GPU mindig csak azt a scene-t kapja meg, ami éppen következik. Persze ezt lehet bolondítani sok extra dologgal, például pacinggel, egyedi ütemezéssel, de a lényeg az, hogy a szoftveres ok, amitől nagy a késleltetés, az legyen kiütve. Konzolon ilyen megoldások konkrétan vannak építve az egyes játékokba. Állítólag a Microsoft is dolgozik egy szabványos megoldáson a WDDM-be. Van mérés is a Chillből, de ugye ez egy driveres hack, és ha köré vonnánk egy API-t, akkor ez jobban is működhetne. [link] - így is látszik, hogy mennyi előnyt ad, de ez direkt támogathatóság mellett még többet biztosíthatna.
Összességében tehát ez egy szoftveres probléma. A hardver csak segíthet, de messze nem fogja megoldani, mert nem a kijelző oldalán keletkezik a gond. Alapvetően nem igazán lenne szükség 60-75 Hz-nél jobban frissítő kijelzőre, ha a szoftveres háttér nem lenne annyira elbaszarintva, amennyire el van. Régen sem vettünk például 120 Hz-es CRT-t, pedig lehetett volna, viszont akkor nem volt bonyolult a szoftveres rész, és nem érezted a szükségét ennek. Ettől függetlenül vehetitek a 144 Hz-es kijelzőket, de olyan dologra veszik az emberek, amelyeket nem ezzel lehet a leghatékonyabb módon kezelni.
-
Redneck
nagyúr
Hogy ON is legyek:
Nagyon jó és pozitív dolog, remélem a TV gyártók is hamar átveszik a gyakorlatot. 30-75Hz közötti FreeSyncet a népnek! -
Redneck
nagyúr
Ez most ugye valami megviccelési kísérlet?
Mert akkor betalált.
Több képkocka, folyamatosabb élmény, alacsony input lag. Abban egyetértek hogy érdemes valamilyen adaptív szinkronizáció mellé, úgy az igazi. Így nincs képtörés, sem brutál bemeneti késés, plusz nem kell fix fps, egy adott sávon belül ingadozhat.
Próbáld ki bármelyik DICE lövöldét a BF3-tól kezdve 120Hz-en vagy fölötte, Free vagy G szinkronos monitoron, érdemes... Azért ezeket írom, és nem valami kompetitív címet, mert ezek a címek jóformán mind szépek.
Nekem anno már a 75Hz is megváltás tudott lenni egy 60-as panelhez képest.
Persze van akinek nem jó ehhez a szeme, vagy nem látja a képtörést, vagy a mikroakadást. Bizonyos szempontból ők a szerencsések. Olcsóbban megússzák.
-
F34R
nagyúr
AOC-ba ki szolgaltatja a panelt?
-
snecy20
nagyúr
válasz
Alvin_ti4200 #10 üzenetére
Én 13 évig voltam 60Hz-es LCD/TFT-n, ahhoz képest azt hiszem nem kell részletezni hogy a GSync 165Hz mennyire más világ.
Én is nyugtattam magamat évekig, hogy hát úgysincs lényegi különbség a 60 és a 60+ (100, 120, 144, 165, 240Hz) képfrissítések között... de bizony van, ég és föld.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Ha itthon lehet majd kapni, akkor szerintem cserélem is a monitorom, mert eléggé bejön.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alvin_ti4200 #10 üzenetére
Volt nálam ilyen kijelző. Semmi hasznát nem láttam. A probléma ott kezdődik, hogy a monitorgyártók behülyítik a usereket a válaszidővel, de arról már hallgatnak, hogy sokkal több idő ottmarad a jelenetszámítás rendszertelenségével. Tehát ha ezt kezeled pacinggel, akkor többet nyersz, mint ha vennél egy új kijelzőt. Persze a legjobb a scene pacing és a 144 Hz kombója, de a legtöbb késleltetés nem a kijelző és a VGA között, hanem a VGA és a CPU között marad ott, azzal hogy az API folyamatos dupla pufferelésre készteti a rendszert. Ráadásul 144 Hz-hez nagyon muszáj a variálható frissítési frekvencia, mert ha alámegy a sebesség, akkor abból képtörés lesz, ha pedig aktiválod a V-Sync-et, akkor az egekbe lövöd a késleltetést. Persze egyébként lehet, hogy én azért nem érzem már a különbséget, mert az utóbbi másfél évben nem is játszottam scene pacing nélkül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez egyébként régóta érdekel már, de a 144 Hz-nek mi értelme van? A 60 Hz-et még értem, de a 144 Hz az annyira magas érték, amit nehezen értek meg, ha nem VR-ról van szó.
Egyedül a késleltetés, ami eszembe jutott, de ugye sokkal több előnyt kínál a scene pacing még 60 Hz-en is, mint 144 Hz-en a rendszertelenített számítási modell. -
Danex
addikt
Kösz a feltételezést a typo miatt, tudom mire való a FreeSync, de ha 144Hz monitorom van, akkor azt az esetek jó részében szeretném a CAP-en látni, nem pedig a 60FPS-es határon örülni, hogy de jó hogy szinkronban van.
A probléma amit le akartam írni, hogy az AMD csúcs kártyája is közel 30%-kal gyengébb a 1080Ti-tól, nem beszélve a 20-as szériáról.
És van az a réteg aki nem úgy szeretne 144FPS-t, hogy 720p-re veszi a felbontást, meg minden effektet stb-t leteker és grafikailag visszalép az ember 2012-be.
Ha most kéne gépet összerakni és kell a teljesítmény is akkor el kell köteleznie magát az embernek az NVidia mellett, mert a Vega64, talán most még éppen elég az új játékokban a 144FPS-hez, de a WQHD-hoz már kompromisszumot kell kötnie az embernek.
(#7) Franklin
Igen ez igaz, inkább arra a részére reagáltam, hogy GSync-ből sajnos nincs olcsó variáns... -
#65537792
törölt tag
válasz
Alvin_ti4200 #5 üzenetére
Szerintem fogalma sincsen mire jó a freesync. Pont ez a lényege, hogy akiknek nincs high-end VGA-ja, tudják élvezni a folyamatos képet.
-
Alvin_ti4200
félisten
Már hogyne lenne. Játéktól függően akár egy RX580 is képes 144 fps-re 1080p-ben. Akinek szüksége van ilyen magas framerate-re, az általában amúgy sem maximális részletességgel játszik (sőt, inkább minimummal), hiszen elsősorban a kompetitív címeknél van ennek komolyabb jelentősége.
-
Belépő szintre tökéletes, és jó az árazás!
-
Danex
addikt
Kár, hogy nincs olyan kártya az AMD-nek ami 144Hz-re képes lenne FullHD mellett...
GSync meg egy vagyon sajnos, és még azt se lehet mondani, hogy a Gsync-es monitor legalább FreeSync-el is jó és akkor nyugodtan beruház rá az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG (27UP850-W) 27" 4K GAMER MONITOR ! AKCIIÓ!!
- SAMSUNG (LS49CG954EUXEN ) 49" 240HZ NEO-QLED DUAL QHD GAMER ! AKCIÓ!!
- Gigabyte AORUS FI27Q Gaming monitor, IPS, 27", WQHD, 1ms, 165Hz-Garancia
- új Philips Evnia 49M2C8900AM - óriás QD-OLED Ambiglow - 5k, 240Hz, 1800R, DisplayHDR 400, DTS Sound
- ELADÓ LG 29WK600 UltraWide monitor + INGYEN KONZOL + AKÁR HÁZHOZSZÁLLÍTÁS!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3316
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M WIFI R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 XT 16GB Rampage SHIVA Chieftronic 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3419
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF/ i5 8-9-10 gen / Elitedesk 800 G4 /Win11- Számla, garancia
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest