Új hozzászólás Aktív témák
-
cskamacska
addikt
Cikket is olvastad a horrortörténetekkel megtűzdelve?
És szerinted ez sötétben bujkáló ellenforradalmi propaganda, minden jó ahogy van, esetleg az elvtársak még nem szoktak hozzá a jobb rendszerhez, de majd megszeretik, ill meglehet hogy szenvedünk vele még kicsit, sajnálatosan megnyomorodik vagy elhuny pár arra nem rászolgáló szerencsétlen, de majd újabb pár milliárdból visszaállíthatják a régi, jobban működő rendszert mint világújdonságot, és végül mindenki boldog lesz?
-
Elég nehezen fordulhatott volna elő, mert cellainfó alapján a legközelebbi mentőállomásra kapcsolt a rendszer
Volt benne valami 0.5% hibafaktor a gsm tornyok erőtérpárbaja miatt, de akkor max a szomszédba kapcsolt a hálózat, ők meg átadták a jelzést az illetékesnek.
Ugyenez volt a 105 is.
107 meg úgy rémlik, hogy megyére kapcsolt, alapos okkal.
-
Eastman
addikt
-
-
Eastman
addikt
-
-
Eastman
addikt
"A tájékoztató kampányt ezért saját szakállukra az operátorok kezdték meg, akik Facebookon terjesztik a következő kisokost. Mi tehát a teendő, ha az ember a 112-n szeretne minél hamarabb mentőt vagy orvosi segítséget:
1.
Mutatkozz be.2.
Közöld, hogy pontosan milyen címen van a beteg, akihez a mentő kell (település, utca, házszám, ha van, akkor emelet és ajtó, valamint kapucsengő, kapukód). /Pl. égő búzatábla./ Ha könnyen összekeverhető nevű a település, akkor az irányítószám is hasznos.3.
Egyetlen rövid mondatban mondd el, hogy miért kell a segítség. Pl. "Egy idős ember rosszul van", "Betegszállításra van szükség", "A terhes testvéremnek fáj a hasa" stb. Ne kezdj bele a komplett kórtörténetbe, azzal a 112-es operátor nem tud mit kezdeni, azt majd a mentősnek meséld el.4.
Várd meg, amíg létrejön a kapcsolás. Ez jellemzően Budapesten és Borsodban kicsit lassabb szokott lenni, egyébként általában gyors. Éjjel is lassabb lehet, ha alszik a mentős ügyeletes és a csengés ébreszti fel.5.
Ha orvos vagy (akár kórházban, akár ügyeleten vagy háziorvosként), akkor is a fenti lépéseket kövesd és ne játszd a primadonnát. Az "Azonnal kapcsolja a mentőket, ne is kérdezzen semmit" hozzáállással az operátort akadályozod a munkájában és lelassítod az ügymenetet."(6.)
Térdelve, a kezeiden összekulcsolt ujjakkal fohászkodj... -
Gdi
senior tag
Kis thread-necro:
http://index.hu/belfold/2017/09/11/vaja_helyett_bajara_is_inditott_mentot_a_112-es_segelyhivo/ -
#78693120
törölt tag
Persze, nem kérdés a telefonálás. Csak amíg korábban egy (valamennyire) szakember vette föl és akár telefonon is adott tanácsot, most "Mari" a szomszédból, aki csak továbbítani tud, hogy a szakembernek mondjam el megint minden adatomat, mert "Mari" kihagyott valamit.
Ez pont az az idő, amin egy emberélet múlhat.
Ráadásul az adott esetben érthetően elmondtam a címet, meg mi a gond és kb. 5-8 perc volt csak a 2 emberrel beszélés, pedig egyszerű eset volt. Elsőre még nem is tudtak kapcsolni, mert a mentőknél mindenki foglalt volt.
Szerencsére nem halálos baleset volt, így túlélte a sérült, de pl.: szívrohamnál akár rögtön a hullaszállítót is lehetne hívni ezzel az erővel, mert mire egy mentőhöz eljut az információ, addigra kétszer is meg lehet halni...
-
Eastman
addikt
válasz
#78693120 #171 üzenetére
+ nemlehet
Valóban, ha egyedül vagy a sérülttel, dilemma lehet, hogy a segélyhívás során hosszan csevegj, vagy ezidő alatt cselekedj és próbáld ellátni. Telefonálni kell, az nem kérdés. A diszpécsernek kellene jól szabályoznia a beszélgetés maximális (optimális) idejét.
-
#78693120
törölt tag
Pár napja kellett hívnom a 112-t, szerencsére jobban lett a sérült.
Viszont, ha a 112-n múlik, akkor akár a hívás közben is meghalhatunk. Mire az adatokat felveszik duplán, addig bármi történhet, meg ugye ki is kell jönni (ez érthető).
-
nemlehet
őstag
Ez jogos, DE.... Én egyszer mentem kocsival, előttem elcsaptak egy motorost , nem túl nagy sebességgel, de azért a kocsiban is szépen lefejelték a kormányt, a motoros szépen betörte a szélvédőt és repült pár métert.
Megálltunk, hívtuk a mentőket, a motoros nagyon el akart menni (nyilván sokkot kapott, azt mondogatta siet). Rendes protektor cucc volt rajta és teljesen jól mozgott, de azért biztos ami biztos beimádkoztuk stabil oldalfekvésbe és a 2 autóban ülőt meg nyugtatgattuk, próbáltuk megakadályozni, hogy mozogjanak, mert féltünk a nyaksérüléstől. Pár vágás volt az egyikőjük tenyerén, ezt elszorítottuk. Elég lassan értek ki a mentősök, mert máshol is volt baleset.
Meglátják a motorost stabil oldalban, erre vörös fejjel elkezd üvölteni az egyik, hogy ki volt a díszfasz aki ezt csinálta, hát ha nyaksérülése van tuti lebénul... Aztán látta, hogy a vérző kezű embernél szorítja egyikünk a gézt, ott is megkaptuk, hogy biztos faszán belemaszíroztuk a mocskot, így mehet majd mit tom én mire... Ergo amit legjobb tudásunk szerint tehettünk az inkább csak ártott. (amúgy a motorosnak nem lett semmi baja, de a csaj keze tényleg elfertőződött, bár erről nem vagyok meggyőződve, hogy a mi hibánk).
Másik eset: Raktárban dolgoztam diákmelón, meleg volt, olajsáros volt egy sarok, valahogy belobbant. Hívtuk a tűzoltókat, az egyik első kérdés volt, hogy van-e elektromos dolog a közelben. Mondtam nem tudom, szerintem nincs. Mondták, hogy akkor inkább ne kezdjek oltani, mert nagyobb baj lehet, menjünk ki, úgy sem a miénk a raktár, nem a mi kárunk lesz.
De mondhatnám a számtalan tűzvédelmi oktatást ahol rendszerint az hangzik el, hogy inkább ne csinálj semmit az értesítésen túl, mert nem tudod jól felmérni a dolgokat és sokszor inkább árt a laikus beavatkozása mint használ.
Innentől én hót ziher, hogy sehol se fogok harcos rambóként előlépni... A kocsimban van tűzoltókészülék, meg otthon is 1 CO2-es, mást nem tudok tenni. Balesetnél már inkább oda se megyek, csak telefonálok, mert azt mégegyszer nem akarom átélni, hogy amúgy is remeg kezem lábam és még vörös fejjel üvöltenek velem, hogy mekkora díszf*sz vagyok...
-
Az egészségügyi faktorokat lehetne szankcionálni (pl vki nem megy el szűrővizsgálatra akkor emelkedik a biztosítási díja) De a mentő szolgálatoknál hallgatni kellene a benne dolgozókra, szerintem. Kórházakkal/egészségüggyel kapcsolatban van tapasztalatom (a teljes családom ott dolgozott, még magam is fél évet lehúztam ott az IT-n), de valahogy a konyhán kívül nem nagyon volt olyan terület ahol menekíteni lehetett haza dolgokat. Édesanyám pl raktár vezető volt 26 évig ott, és soha nem volt nagyobb baja mint pár eltűnt toll, egy-két tönkrement munkaruha. Más kérdés h az orvosok a nyakára jártak , hogy Marika teCCene-e tudni adni telefonszámokat és neveket, hogy a magánrendelőmet kivel rendeztessem be...
-
Szerintem arra céloz, hogy a legtöbb ember borzasztó okos, mikor az állam által működtetett mentő/tűzoltó rendszert kell minősíteni. Közben pedig önmaga gyakorlatilag semmit sem tesz a saját biztonsága/élete védelme érdekében. Nincsenek hozzá eszközei és nincs hozzá ismerete. Általában ugyan ez a helyzet az egészségüggyel. Azt szokták mondani, hogy csak betegségügy van, mert akkor foglalkoznak veled, ha már beteg vagy. Igen? Magaddal nem neked kellene foglalkoznod? Nem a te érdeked, hogy egészséges maradj? Mit teszel azért, hogy egészséges legyél? Tapasztalataim szerint az emberek 90%-a semmit. Csak pofázni tudnak, megmozdulni már nem. Nem érek rá, nincs kedvem stb stb, mese az egész.
Gyakorlatilag az emberek 100%-a abban a hitben van, hogy ő sosem betegszik meg. Mint az autóbaleseteknél, velem úgy sem történik ilyesmi. Dehogynem történik. Abban is biztos lehet mindenki, hogy meg fog majd betegedni. Előbb-vagy utóbb, de biztosan meg fog. Na emiatt kellene az olyan szenvedélyektől amik nem olyan fontosak megszabadulni és minden nap kicsit edzeni a szervezetet, hogy legalább a saját ellenálló képességét fenntartsuk vagy amennyire lehet, megerősítsük.
-
válasz
olloczky #161 üzenetére
Ha visszaolvasod, akkor én a "pajzs" nevű katvéd rendszerre írtam a(z akár több mint) 10 perces késést. Átlag 2-4 perc.
A 112 erre csak rátesz közvetlenül 1 percet (minimum), közvetve (újboli kikérdezés, stb) még 1et, vagy kettőt.
Ez már három perc minimum ami plusz.Egy infarktusos betegnek ez minimum 30% esélycsökkenés.
Egy agyvérzésesnek nem tudom... 50?
Autóba szorultnak? Főleg ha kigyulladt? -
válasz
batmanéhes #164 üzenetére
A hivatásos világvégerettegés nem érintett a topik által. A topikban csak és kizárólag az alanyi jogon járó élet és értékmentés állami megvalósításával foglalkoztunk eddig. Ha neked az a megoldásos, hogy szájból lógó izzó gömbvasat szívva, fél kézzel porral oltasz, miközben a másik kezeddel a benzinmotoros daraboló fűrésszel oldod meg a saját problémádat akkor sok sikert hozzá. Mindenki másnak ott van a mentő és tűzoltó.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
batmanéhes #164 üzenetére
amennyiben a porral oltó tűzoltókészüléknek számít.
zsákos homok nincs.
-
batmanéhes
tag
én vagyok a batman. tök mindegy, amíg valaki fel nem mutat egy, az enyémnél hasznosabb posztot a topikból. puszta jószándék vezérelt, ez megint nyilvánvaló lehet ha érteni akarja az ember.
@DeFranco: tűzoltókészülék vane? éjszakai családos riadógyakorlat kisgatyában házból kiszaladással vane?
-
válasz
olloczky #161 üzenetére
"tényleg ne a mentőállomás 2-3 diszpécserére terhelődjön"
Most se azok terhelődnek, vannak nekik is regionális callcentereik, sok ügyintézővel, akik eddig is elboldogultak a hívásokkal. Ráadásul ezek képzett egészségügyisek, szóval azt is meg tudják csinálni, hogy a segélyhívás keretében levezetnek egy szülést, ahogy az megtörtént pár hete.
A 112 bevezetése csak annyit jelent, hogy ezentúl a vészhívások valamennyi késéssel érkeznek be ezekhez az ügyintézőkhöz, semmi mást.
-
nemlehet
őstag
válasz
olloczky #161 üzenetére
Senki sem magukat az operátorokat szidta, ők a legkisebb probléma az egészben. De pl gondolj bele abba, hogy 1 percig lehet megnyitva az adatlap. Az 60 mp. Az semmi. Lehet hogy elő van írva, de hogy nem tartható az szinte tuti biztos.
De amúgy pont ebből, hogy az operátoroknak nem áll készenlétben minden ami munkához kell mutatja az egész rendszer elbaszott voltát. Innen látszik, hogy az eszetlen spórolás (papíron) és még azon belül is a minél több pénz lenyúlása volt a cél, semmi más.
persze ez nem a központi operátorok hibája, vajmi kevés beleszólásuk van bármibe is. Ez Pintér ügylete mert az olajszőkítps milliárdok úgy tűnik kezdenek elfogyni.
-
olloczky
senior tag
Hali
Elolvastam pár kommentet (mind a 200at most nem
), és lenne egy-két meglátásom. Miskolci vagyok és nagynéném és barátnőm édesanyja is a 112nél hívásfogadók. Ahogy bitpork és bambano írták, a helyismeret okozhat esetleg gondot, de térképről megnézik. Sajnos a térkép amit használnak több éves adatokkal dolgozik, van ahol autópálya részek nincsenek rajta, illetve a városokon elvégzett kisebb-nagyobb átépítésekről ne is beszéljünk.. és nem használhatnak külsős (pl google maps) alkalmazást. Ebből kell gazdálkodniuk, illetve az éppen betelefonáló információiból.
A tűzoltó fórumozó írta, hogy 10 perc eltelik mire megkapják a bejelentést. Én úgy tudom az ott dolgozóktól, hogy legfeljebb 1 percig lehet nyitva az adatlap, azon belül küldeni kell az illetékes hatóságnak a bejelentést, és ezt nagyon komolyan veszik. Ezt most csak azért említem meg, hogy valaki az ő védelmükben is beszéljen, mert mint mondtam, nekik sem áll minden lehetséges módszer a rendelkezésükre és erről nem ők tehetnek, ők próbáljak a lehetőségekhez képest a legtöbbet kihozni magukból és a helyzetből.
Igen, ez a rendszer még nem tökéletes, de szerintem arra pl nagyon is jó, hogy a telefonbetyárokat, valamint véletlen hívásokat kiszűrjék és ez tényleg ne a mentőállomás 2-3 diszpécserére terhelődjön, ahol esetleg már tényleg életek múlhatnak rajta, hanem szóródjon szét 50-80 ember között.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
batmanéhes #157 üzenetére
én válaszolhatok?
-
válasz
batmanéhes #157 üzenetére
Oszt tégedet Dzson Rambónak hínak-é?
-
Rive
veterán
válasz
batmanéhes #157 üzenetére
most hogy elkardoztatok az efecskendőkkel
Az ugye megvan, hogy igazából csak beszálltál a buliba
-
batmanéhes
tag
most hogy elkardoztatok az efecskendőkkel, idebiggyesztenék pár valóban lényeges gondolatot:
-van-e otthon egy vagy több méretes tűzoltókészülék, mindenki által ismert helyen?
-van-e füstjelző?
-van-e bárminemű jutub ismereted arról mi van, ha akárki összeesik körülötted?
-van-e családi orvosok összes (mobil...) száma mindenki telefonjában?
-van-e eszközöd (mondjuk öv vagy erős kendő, legalább vmi kés ilyesmi) és jutub ismereted artériás vérzés esetére? (nehéz túlélni)
-van-e eszközöd és jutub ismereted infarktus, ilyesmi esetére? (mondjuk aszpirin meg víz, akár só, cukor)
-van-e a kocsiban egy működő olló, aranyfólia, esetleg res-q-me vagy hasonló?ahogy eddig is, magad uram ha szolgád nincsen. a listával persze lehet vitatkozni, de kezdetnek megteszi.
-
Mister_X
nagyúr
A megfogalmazás, én is azon az állásponton vagyok, hogy vannak dolgok, amiken nem kellene spórolni. Ezerszer inkább vigye el a tűzoltóság a pénzt, hogy ha kell, fenntartsa a jóhírét azzal, hogy kimegy kidőlt fát vágni a ház elől, mintsem... francba is, unalmas meg elcsépelt már leírni, de inkább, mint stadion épüljön.
-
válasz
Mister_X #153 üzenetére
"Állj, állj, állj. Hogy micsoda, milyen stratégia?"
Lehet, hogy ez neked újdonság, de a tűzoltókat (ellentétben pl. az államilag kitartott focistákkal) nem hobbiból fizetjük, hanem azért, mert társadalmi hasznosságuk van, és ezt a hasznosságot érdemes maximalizálni.
Mi nem világos ebben?
-
Képzeld, híradós is voltam, mivel amikor jött ez a marhaság, kijelöltek olyas valakit az állandó híradós mellé, aki nem sírja el magát egy hibaüzenettől
vagy "terheléses gyakorlattól", amikor ezernyi hívást tettek a rendszerre, ami a 20 perc után összefosta magát (szakadozott/torz/telejesen eltűnt hang), de ezt már nem írták bele a jelentésbe
Tudom, mert nekem k.rták el egy estémet azzal, hogy kétszer húsz percen keresztül folyamatosan csörgött két telefon, és 8 kézzel, 40 ujjal gépeltem/írtam a "káreseteket", rendeztem őket fontosság szerint, és a közben fellépő hibákat időpontokkal, amiket utána k.rvára nem olvasott el senkiVettem/adtam káreseteket.
Úgy a régi, mint az új rendszerben.
A "pajzs"-os (katvédes riasztási rendszer) késéseket sem hasraütésből mondtam.
A 112-t sem.De mindegy, vitatkozhatunk itt, Te mondod az iso-t, én pedig a tapasztalatot.
Te papír oldalról közelíted a dolgot, én gyakorlati oldalról.
A gyakorlat pedig azt mutatja, hogy ez a rendszer a jelenlegi formájában lassabb, rosszabb mint az, amit leváltottak vele.
Tették ezt mindenféle _valós_ tanulmány, vagy kérdezésl,és a jogos kritikák/kérések figyelembe vétele nélkül.Nem tudom ezt egyszerűbben leírni.
-
viktorhu
veterán
Nem így történt, hanem Te kérdőjelezted meg, hogy van-e tapasztalata a kérdésről, vagy csak úgy mondja, amit mond - erre volt a válasz, hogy igen, neki van tapasztalata. És nem is egy dologról vitatkoztok, mert Te arról beszélsz, hogy a központosítás elvben helyes irány, ő pedig arról, hogy egy rossz rendszert vezettek be, ami sokkal lassabban működik a réginél.
-
justflash
aktív tag
ISO mi? Van ám pár ISO szabvány. Gondolom a 9001-re gondolsz.
Egyébként meg esetleg a fogalommal, a valós működésével nem. Dokumentált folyamatok valóban kellenek, viszont mivel maga a szervezet határozza meg a folyamatokat és a teljesítménymutatókat a szabványban leírt irányelvek alapján egy kis JPÉ-vel mindig minden rendben lesz. Papíron. Az meg sok mindent elbír.
Attól hogy van valamire ISO tanúsítványod még nem jelenti azt, hogy az a valami valóban hatékonyan és megfelelően működik, csak éppen sikerült megfelelő dokumentumokat generálni és/vagy jó helyeket megmutatni az auditornak.
Amire te gondolsz az egy teljes átvilágítás lenne, független külső céggel. Viszont ilyen Mo-n nem lesz az állami szférában, erre egész nagy összegben mernék fogadni. Illetve ha lenne is szépen elraknák a szőnyeg alá az eredményeket.
Szubjektív vélemény: megint tönkretettek egy viszonylag rendben lévő dolgot, hogy fel lehessen venni egy zsák EU-s lóvét, és odaadni a haveroknak akik majd vissza is osztják. Semmi más nem történt.
-
Ha hiszed, ha nem, azok a toyoták a mai napig mennek, sokakban bőven bőven 1millió felett van a km, állami cég lévén kapnak jó kis tescos olajat, és 10 évente kiég rajtuk egy izzó.
A merciken kéthetente kicserélik az összes izzót, megállnak, nem mennek, stb.Nem volt olyan rossz az a toyota, csak kicsi volt... ez tény.
De inkább egy ilyen toyotával mennék Földet kerülni, mint egy mentős mercivel. -
"úgy érted, hogy deklaráltan a következő 100 évben megmarad minden mentős callcenter, és még véletlenül se fordulhat elő az, hogy egy átmeneti időszak után becsukják őket?"
Igen.
"vagy esetleg úgy döntött valaki, hogy a mentős callcenterek ideiglenes meghagyásával hagynak felkészülési időt a központinak, hogy felkészüljön és belerázódjon az új szerepébe, és amikor elsimulnak a turbulenciák, akkor majd eldöntik, hogy mi lesz a sorsa?"
Nem, ilyenről szó sincs.
Tényleg nagyon vicces ám, ahogy megpróbálod megmagyarázni, hogy ne a saját szememnek higyjek, hanem neked, akinek a jelek szerint tényleg halvány lövésed sincs arról, hogy mi folyik.
-
-
bambano
titán
"a halálesetről (traktoros) ne is beszéljünk.": szerintem se, mert még kiderülhet, hogy a helyi bevetésirányítás is hibás volt.
az, hogy a központiban a diszpécser nem vette észre, hogy a rendszer a térképen hova rakta a bejelentőt, nagy hiba, és sajnálom érte az áldozatot, de nem azon múlt, hogy központi vagy regionális a callcenter.
utána pedig, idézem: "Valóban félreértette az operátor a települést és hibás adatlapot küldött, DE hangot kapcsolt a tűzoltóság műveletirányítójának az adatlap küldése után, aki beszélt a bejelentővel, mégsem tűnt fel neki a hiba. Tehát a műveletirányító beszélt vele utoljára, mégsem ellenőrizte a helyszínt, pedig többször is hallhatta a bejelentőtől. A mentőkkel szintén beszélt a bejelentő nekik sem tűnt fel a hiba.”
tehát ha velem akarsz vitatkozni, azt a részét emeled ki a történetnek, hogy a központban hibáztak, ha meg egyet akarsz érteni velem, akkor azt, hogy a helyi tűzoltósági és a helyi mentő callcenterben is hibáztak. tehát 2:1 arányban a helyi erők vesztettek.
Kiemelek egy mondatot: "A mentőkkel szintén beszélt a bejelentő nekik sem tűnt fel a hiba.": ez alapján, aki sarkítani akar, simán bezáratja a mentők regionális callcentereit. és nem is vét vele túl nagy hibát.
-
Rive
veterán
Feldobott labda okán visszakérdezve: magad említed a helyismeretet, szóval mégis, miféle zseniket gondolnál országos call-centerben alkalmazni, milyen képzés után, ha a gyakorlott helyiekkel akarod versenyeztetni őket helyismeretből, gyakorlatból?
Amit azok amúgy nem külön képzésben, hanem 'helyben' szereztek meg?
Muris, hogy mennyire nem látod át hol hibádzik az egész elképzelés, mennyire kötöd magad mégis ehhez a halva született managgee f@szsághoz.
-
-
bambano
titán
úgy érted, hogy deklaráltan a következő 100 évben megmarad minden mentős callcenter, és még véletlenül se fordulhat elő az, hogy egy átmeneti időszak után becsukják őket?
tehát eleve elrendeltetett, hogy nincs későbbi döntési lehetőség ebben a kérdésben?
vagy esetleg úgy döntött valaki, hogy a mentős callcenterek ideiglenes meghagyásával hagynak felkészülési időt a központinak, hogy felkészüljön és belerázódjon az új szerepébe, és amikor elsimulnak a turbulenciák, akkor majd eldöntik, hogy mi lesz a sorsa?
-
Rive
veterán
24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember. egy összevont callcenter kevesebb emberrel is kijön. azt pedig, hogy releváns dolgokat kérdezzen és gyorsan, megfelelő képzéssel kell elérni.
Tipikus managgee téveszme. Mivel az egészet a spórolás vágya szüli, lényegében borítékolni lehet, hogy ebből a 'megfelelő képzés' ugyanúgy hiányozni fog, mint a ténylegesen hozzáértők által kiépített háttér (beleértve folyamatok). Ennek megfelelően a gyakorlatban ebből szinte mindig olyasmi keletkezik, mint ami itt a topikban már #16 alatt részletezve lett.
A gyakorlat ellenére persze - a dolog téveszme jellegének tökéletesen megfelelően - szinte lehetetlen az érintett managgee lelkületű fertőzötteket bármiről is meggyőzni.
-
"24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember."
Azt már sikerült megérteni, hogy a jelenlegi mentős callcenterek megmaradnak és pont ugyanazt fogják csinálni, mint eddig?
-
És akkor erre hivatkozva nem kellene lecsökkenteni pl az orvosok számát is? Csináljunk egy call centert ahol kikérdeznek és megmondják mit csinálj
Az élet, közrend és értékvédelem terén a kevés emberre nem az a megoldás, hogy centralizálsz, hanem bért fejlesztesz és munkahelyet teremtesz - ha kell akkor tanulmányi szerződéssel. Szerintem. -
bambano
titán
a skandináv országoknak van pénze megfizetni a kihasználatlan munkaerőt is.
nálunk állítólag munkaerőhiány van, főleg Pesten és a nyugati országrészben. honnan lesz megfelelő szakember pl. Győrben, amikor elviszik az embereket a cégek?24 órás callcentert, ha normálisan akarod csinálni, munkahelyenként 5 emberrel lehet elvinni. tehát ha az országban minden megyébe + Pestre akarsz mentős callcentert, az több, mint 100 ember. egy összevont callcenter kevesebb emberrel is kijön. azt pedig, hogy releváns dolgokat kérdezzen és gyorsan, megfelelő képzéssel kell elérni.
-
Pedig ha megnézed a skandinávokat ott is hasonló módon van. Pl a Dánoknál a Falkon (tűzoltó mentő egybe ha jól emlékszem) Rakat helyen van rendőrség, a legtöbb helyen magánházban, kiírás nélkül. De működik. Ismerősnek ellopták a kocsiját, 2 nap múlva jött a rendőr egy 17 éves helyi suhanccal h szeretne elnézést kérni amiért olyan jó ötletnek tűnt elkötni és száguldozni a volvóval.
-
bambano
titán
tisztában vagyok az iso-val. de ebben a kérdésben pont azért lenne jó az iso, mert mindent dokumentálni kell, így elvileg kideríthető lenne, hogy mi a valós terhelés és hol vannak hibák.
nem állítottam olyat, hogy elég az erős központi informatika. azt állítottam, hogy az elengedhetetlen feltétel.
-
Rive
veterán
...a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik.
Nomost, az ISO alapértelmezése egész pontosan arra garancia, hogy mindig minden ugyanúgy (dokumentáltan) sz@r.
Ahhoz, hogy ennél többet jelentsen, nagyon komoly befektetés kell mögé.
..nincs más járható út, mint az erősen központosított, normális informatikával megtámogatott rendszer.
Gyakori téveszme ez mindenhol ahol valaki lusta beruházni az alsóbb szintek fejlesztésébe: úgy gondolják, hogy majd kisámfázzák egy-két vérprofi munkaidejét sok technika hozzáadásával feladatosztásos üzemmódban, és akkor az majd úgy kevesebbe kerül a végén, meg hatékonyabb lesz.
Aztán amikor kiderül, hogy a kivánt minőségű állomány igazából nem elérhető mert bárhol máshol jobban megfizetik, akkor a 'valakit mégiscsak muszáj odarakni' állomány hátán az egész az első komolyabb terhelésre összedől a francba. -
greenity
senior tag
Én elvagyok azon az osztályon, ahova rendszeresen járok, de azért az ledöbbent, amikor hazajáró beteg ( mint én) nem kapja meg a vacsoráját, mert úgysem lesz itt megenni... én ritkán eszem meg, mert vár otthon a saját kajám, de a szobatársaimnak, akik ott alszanak oda szoktam adni..
-
Redneck
nagyúr
Mondjuk azt el tudom képzelni milyen lehet egy lepukkant kórházban 100-150 között keresni úgy hogy rommá dolgozza magát az ember... Ettől függetlenül a lopást elítélem!
greenity: Na az ilyeneket utálom. Megértem ha csóróság van és valakinek a kórházi kaja sokat jelent (volt anno ilyen kollégám), de illik megkérdezni a beteget. A másik amitől a falra másztam, "a család úgyis hozott neki és megetették"! Én meg leszarom, és odamegyek megkérdezni hogy mit szeretne enni, illetve hogy mit és mennyit evett.
-
Redneck
nagyúr
Fiatal vagyok az egészségügyben dolgozom, sajnos találkoztam a jelenséggel, és értetlenül álltam előtte. Egyszer egy volt főnökömtől kértem pár szem fájdalomcsillapítót, mert a sok ágy melletti fizikai munka miatt beállt a hátam.
Közölte hogy nem tud adni, mert tegnap rakott a gyógyszeres szekrénybe de már nincs mert ellopjuk.
Megmondtam neki hogy kikérem magamnak, ne magából és a többi kollégából induljon ki, engem nem erre neveltek a szüleim!
Voltam olyan helyen ahol mikor a betegeknek készítettem a reggelit, megkérdezte az egyik kolléga hogy miért csinálok nekik ennyi szendvicset, miért viszek hozzá joghurtot gyümölcsjoghurtot?
Mondtam, hogy azért mert ez a reggeli és jár neki! Az nem érdekel hogy te mit fogsz reggelizni, ezt nem neked hozzák.Szerk:
Szerencsére most jó helyen dolgozom, ahol jóformán minden van, a betegek is sokszor meg vannak lepődve, azt mondják olyan mint egy szálloda.Pedig nem egy sima kis osztály, legtöbbjük súlyos eset.
-
nemlehet
őstag
Szerintem meg igenis jártassa a száját. Az senkit nem ment fel hogy a másik is lop. A problémák meg pláne nem oldódnak meg ennek a hangoztatásától.
Tudom demagóg duma, de ha te kapsz el egy kórházi fertőzést mert mondjuk nincs rendes takarítószer akkor számodra megnyugtató az a válasz, hogy hát sokat lopnak (nának) ezért inkább nem is veszünk? Akkor ezzel le is van rendezve a dolog?
-
nemlehet
őstag
Erre az a megoldás, hogy alulfinanszíruzunk illetve leépítjük a fizikai állományt? Az a megoldás, hogy a projektekben eleve 50-60-80%-ot kicsorgatunk a fehérgallérosoknak aztán még a maradék pénzhez mérten is szarul csináljuk meg?
Nem az lenne a megoldás, hogy azt a pár enyveskezűt példásan megbüntetjük? Érdekes módon egy magáncégnél HA van rá szándék meg tudják oldani a lopás problémáját, pedig ott is divat hazahordani a budipapírt meg a golyóstollat...
De megközelíthetnénk arról is, hogy vajon mikor tűnik el több pénz? Amikor 2-3-4-10x áron épül meg pl a szuperkórház szar helyen, szarul vagy amennyi budipapírt ellopnak a kórház fennállása alatt. Szerintem az előbbi úgy 1-2 nagyságrenddel nagyobb kárt okoz államgazdasági szinten.
-
válasz
Medocsabi #117 üzenetére
Rendes kaja meg azért nincs, mert elhordják a konyhások. Kéztörlő meg azért, mert az ápolók hordják el. A gyógyszert is viszik, mindent ami mozdítható. A takarító meg a takarítószert lopja. Szóval lehet ezt feszegetni, de akkor mindkét oldalt. Lopnak mindenhol mindent, tisztelet a kicsiny kivételnek.
-
Redneck
nagyúr
Igazad van, így lenne a logikus, de sajnos Abszurdisztánban ilyen "okosba" segélyhívózás működik.
Párszor kellett hívjam a vonalat, és bődületes milyen fejetlenség van a címeket tekintve. Az artikulált normálisan elmondott esetre háromszor értetlenül visszakérdező központosok sem egyszerűek. Mondjuk inkább kérdezzenek rá mégegyszer, mert nem mindegy milyen segítséget küldenek!
bitpork:
"közbe-szerzés (a'la Hofi)" - Ez nekem új volt, de nagyon jó!Mondjuk én Hofit már csak videón láttam és hallomásból ismerem...
Szerk:
Ja hogy 100+ hozzászólás van. Bocsi, nem olvastam el, csak az elsőkre reagáltam. -
Medocsabi
addikt
Amit leírtál az egyszerre groteszk és ilyesztő. Hogy ez egy létező dolog. Hogy ez így jól van.Hasonló megrökönyödésben volt részem mikor anyum mesélte,hogy a kórházban ahol dolgozik (egyik legnagyobb pesti kórház) nincs kézfertőtlenítő,tescoban vett szappannal mosnak kezet!
Mert hogy szigorítások,meg spórolás,a dolgozók saját autójukkal viszik a VÉRT!!! mert nincs szállító,és ha spórolni kell,hát ki máson mint a takarítón meg az anyaggazdálkodási osztályon a bözsi Nénivel kell kezdeni.Mer' ők aztán kurrrvasokat keresnek ám!
Bocs az offért,de egyszerűen nem tuudom nem felhúzni magam ilyenkor! -
Dilikutya
félisten
-
válasz
cskamacska #112 üzenetére
A központosításnak mi köze ahhoz, hogy ki mennyit lop?
-
Eastman
addikt
A pesti legendárium szerint 1989-1990-ben a Mercedes felajánlotta, hogy ő szállítja a körablakosokat, a magyar mérnökök műszerezzék készre a belső teret, szereljék fel a járműveket, és barterban mindkét országnak lesznek megbízható mentőautói. Ehelyett a konkurencia
három aranyórátmást ajánlott. Nem voltak nagyok a Toyoták, de legalább kicsik voltak.Biztosan kellően átgondolt a mostani döntés is.
-
válasz
cskamacska #112 üzenetére
"dabadab jóslata"
Hadd ismételjem meg: nem jóslok, tudok.
-
cskamacska
addikt
Szerintem út közben szerepet tévesztettél Laudával, nem téged köt a pártfegyelem.
Innen indultunk:
"nem értem ezt a hisztit, ezt a rendszert is meg lehetne csinálni rendesen.
tehát elvileg ez nem rossz döntés.
az egy másik kérdés, hogy mivel nálunk nagyjából mindent elcsesznek, amihez a jogászok hozzányúlnak, így jogos a félelem, hogy ezt is el fogják."A mellékelt példák alapján dabadab jóslata már előrevetíti hogy ezt is el fogják:
"Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.
Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen."
Erről megy a fingreszelés, nem arról, hogy ne legyen semmilyen fejlesztés, mert az már önmagában rossz.
De azért azt borzasztó tragikus látni, hogy nálunk már fejlesztés sem az előbbre jutásért történik, hanem hogy a fejlesztési pénzt minél nagyobb arányban le lehessen nyúlni, az apróból meg raknak elénk.. valamit. A plebs meg utána vidáman elvitatkozhat arról, hogy kellett-e egyáltalán fejleszteni, meg azt hogy kellett volna.Lauda: Igen, központosítás elmélete nagyon szép, komoly megtakarítást hozhatott volna az államnak. Csak megint az a fránya gyakorlat, ahol ugyan az alsóbb szinteken tényleg nehéz lett lopni, de cserébe a tetején meg a csurran-cseppen sikkasztáshoz képest talicskázzák ki a pénzt, így a tényleges megtakarítás minimális. Viszont a bürokratikus overhead meg taccsra vágta hatékonyságot, és a napi gyakorlatban is élhetetlenné teszi.
-
Viszlát
addikt
Nem olvastam el minden hsz-t, így elnézést ha esetleg volt már hasonló. Nyugat-ajnározó emberök ilyenkor miért nem lelkesednek? Merthogy megint másoljuk ami ott van, például itt Angliában a 999. Szemléltető történet következik, saját "élmény".
Történt, hogy egyik nap a hajnali órákban tompa dübörgő hangra ébredtem, de mivel csak 1-2 másodperces volt, mire kellően magamhoz tértem már csend volt. Hallgatóztam egy darabig, de mivel nem hallottam semmit, úgy döntöttem, hogy körbejárom a házat. Lakótársak még aludtak, semmi zaj nem szűrődött ki tőlük, így a földszint felé vettem az irányt, majd ki az udvarra, ház elé, de semmi. Már éppen visszaaludtam volna amikor neszezést hallottam a fürdőszobából, majd újabb tompa puffanás és csend. Kimentem, szólongattam az esetleges bentlévőt de nem jött válasz, viszont a kulcslyukon benézve láttam, hogy ég a villany. További szólongatásra halk nyöszörgés jött válaszként egy idő után, úgyhogy berúgtam az ajtót és ott találtam az egyik lakótársamat (leányzót) a földön kiterülve, a feje a mosdó és a WC között, vérben úszva. A fejsérülést egyből felfedeztem és mivel nem tudott érdemben reagálni semmire, visszamentem a szobámba a telefonért, hogy hívjam a mentőket, de mire visszaértem, érthetetlen módon épp talpra küzdötte magát és motyogva hajtogatta magában, hogy vissza akar menni a szobájába. Nem hallgatott rám, hogy ez nem túl jó ötlet, úgyhogy a hóna alá nyúltam és elindultunk, de két lépés után megint elájult a karomban, majd valamiféle rohamot kapott, egész teste rángott, habzani kezdett a szája és először hörgő légzést produkált, majd teljesen megszűnt lélegezni. Gyorsan lefektettem a földre, próbáltam összeszedni a gondolataimat, de szerencsére pár másodpercen belül újra lélegezni kezdett és miután meggyőződtem róla, hogy rendesen kap levegőt, előhalásztam a telefonom, hogy végre hívjam a mentőket.
Mindezt csak azért, hogy érzékeltessem a körülményeket. A második csörgés után némi automata szöveg majd az ügyintéző hölgy. Röviden elmeséltem mi történt, direkt kihangsúlyozva a három ájulást, a vért, a fejsérülést és légzés-szünetet. Majd ezután jött az egyre fokozódó döbbenet, durván 25-30 kérdést tett fel még, aminek egy része teljesen érthető volt, de jónéhány olyan is, amit szerintem simán megkérdezhetett volna már a mentős is, miközben már dolgoznak a beteg ellátásán. Például előzmények, történt-e már ilyen, családban hasonló eset, stb. Azért is bosszantó volt, mert az első ilyen jellegű kérdésnél rögtön elmondtam, hogy az illető kemény egy hete lakik ott, fogalmam sincs ezekről a dolgokról, de ő csak folytatta tovább a kérdéseit, teljesen egyértelmű volt, hogy tökmindegy mit mondok, neki ezeken végig kell menni mielőtt a mentőt küldi.
Összesen 12 percig tartott a hívás, majd még 15 mire kiért a mentő. Hozzá kell tenni, hogy mivel légvonalban körülbelül 500 méterre van a háztól a mentőállomás, pontosan hallottam amikor elindultak, ami az érkezésük előtt 1 perccel történt.
Sorry a hosszadalmas sztoriért, de nagyjából erre lehet számítani ezzel a rendszerrel. És ez itt már ki tudja mióta így működik, szóval még csak arra sem lehet fogni a dolgot, hogy az újdonság nehézkessége miatt olyan amilyen.
-
Ez nem aduász volt komám, hanem egy érv, egy ok, egy akármi, azzal kapcsolatban, hogy nem átbaszni akarlak, és dezinformálni, hanem azt mondom ami van.
Körítés, ferdítés nélkül.Arról, hogy ez a rendszer így, ebben a formában nem jó.
Nem hatékony, lassú, torzít. Ez pedig gátja a gyors beavatkozás lehetőségének, ami beláthatatlan következményeket jelenthet.Jó lenne akkor, ha általános segélyhívó lenne, de a 104-105-107-el közösen. Együtt.
Ahova a nem hazai hívószámú hívások befutnak, és mondjuk ne adj Isten oda eljutott volna a rendszer, hogy a +49es hívókódot a németül beszélő diszpécserhez kapcsolja, a +384et a szlovénul beszélőhoz, a +39et meg az olaszul beszélőhöz. Mert a híradós a laktanyában nem tud 16 nyelven.Ez mondjuk hatalmas segítség lett volna, és illeszkedne, segítené a munkát.
De nem.
Erőből lett áttolva egy rossz felépítésű rendszer, és most ebbe belerakják a mentőket is.
dabadab írta miért.
én is.Minden oda fut be, olyan emberekhez akik azt sem tudják, hogy Tapolca hol van a térképen, nincs fogalmuk arról, hogy milyen infó kell egy tűzoltónak, vagy mentősnek. Van rá egy kikérdezési protokoll, és ennyi.
Ez így nem jó.
Az aduász itt van
Nem csak Magyarországon szarják el a rendszert a hozzá nem értők, és a "pénzügyi hatékonyságot" növelni vágyók, hanem itt is.
Ha jó a szemed, megtudod, hogy hol. -
Az a lényeg, hogy az ne tudjon mutyizni, aki a tűzoltóságokon kezeli ezt. Eddig végig ezt írtam, azt hittem átment.
Látom eljutottunk oda, hogy ha a kisember lop az bocsánatos bűn. Egyébként ez az ország ebben a fertőben fürdik amit te is gondolsz. Teljesen mindegy ki lop és mennyit. Egyiket sem szabadna. Csak nézőpont kérdése, hogy fentről nézzük, vagy alulról. Sajnos az a tévhit van a fejekben, hogy ők is lopnak mi is lopjunk. De mivel "keményendolgozókisember" -ek vagyunk, ez nem is probléma. Sőt.
-
"tehát eljutottunk odáig, hogy nem az a baj, hogy egy callcenterbe tolnak mindent, hanem az, hogy annak az egynek a működése szerintetek nem megfelelő."
Mivel nem egy elméleti call centerbe tolják át, hanem egy olyanba, aminek ismert a működése meg az, hogy az mennyire tud együttműködni a mentősök rendszerével (semennyire), ezért ha egész eddig abban a hitben voltál, hogy itt elméleti síkon zajlik a vita, nem pedig a konkrét, megvalósuló dologról van szó, akkor figyelmetlenül olvastál.
Amúgy szó sincs arról, hogy egy callcenterbe tolnának mindent - ha ezt hiszed, az újabb jele annak, hogy nem igazán olvastad a topikot.
"de akkor nem a változást kell megakadályozni, mert akkor még mindig két lovas lovaskocsin hurcibálnák a négy markos fickó által hajtott kézi fecskendőket, hanem a fejlődést hagyni kell menni és a hibáit javítani."
Igen, határozottan egy büdös szót sem olvastál abból, amit írtál, különben nem írnál ilyeneket.
-
-
bambano
titán
attól nincs igazam, mert ő kivágta az aduászt az asztalra, hogy majdnem 8 évig hivatásos tűzoltó volt?
és ettől már el kellene fogadnom, hogy nemcsak a tűzoltáshoz ért, hanem egy szolgáltatás iso szerinti működtetéséhez is?most én is kezdjek el ilyen használhatatlan érvekkel indokolni? jó, megteszem:
teljesen biztos vagyok benne, hogy az ebben a topicban felszólalók közül én flameltem legtöbbet a neten, idén múltam 25 éves. tessék. itt a négy ász lerakva 6 jokerrel.és mivel én flameltem legtöbbet, pontosan tudom, hogy arra hivatkozni, hogy ő majdnem 8 évig hivatásos tűzoltó volt, nem bizonyít semmit. az állítása nem lesz egy centivel se hihetőbb attól, hogy ő majdnem 8 évig tűzoltó volt.
de tartom magam a korábbi állításomhoz: nem fogom ilyen érveléssel alátámasztani a mondanivalómat.
-
Lenry
félisten
-
Igen. És majd 30 percig kellett várnom 2 emberrel beszélgetnem mire kiért a mentő. A házunk előtt találtam egy embert.
(#100) bambano: ez kicsit erős volt, nem? Pont nyolc évvel több alapja van erről nyilatkozni. Neked, vagy itt bármelyikünknek mennyi rálátása van erre? És a tűzoltók szakszervezetének?
-
Kérlek, hogy Te pedig azt értsd meg, hogy mutyi mindig lesz, főleg Magyarországon.
Csak a mértéke nem mindegy... hogy kartonnyi ecset + festék tűnik el naponta a rendszerből, vagy félmilliárd forint.
Meg az sem mindegy, hogy a "keményendolgozókisember" viszi el az ecseteket, vagy az akinek nem éri meg lehajolni 10.000forintért, csak akkor ha három másodperc alatt végez a művelettel, különben kár volt megállnia azért a pénzért.Semmi baj nem lenne a 112-vel, ha gyorsított volna az előző rendszer riasztási idején.
De nem ezt teszi, hanem lassít, torzít rajta.Ez pedig itt nem megengedhető, mert életekről van szó, életek munkájáról.
Ennyi.
(#100) bambano
Belefutottál, erre kiszállsz?
Ejnye.
take care m8. -
bambano
titán
tehát attól, hogy 8 évet voltál hivatásos vonulós, már azt is tökéletesen tudod, hogy hogyan kell egy ilyet szervezni? nem a tűzoltással foglalkoztál, hanem más munkájába ütötted bele az orrod?
másrészt azon a ponton, mikor ilyen teljességgel mellékes érvekkel kezded bizonygatni a vélt igazad, fordul át a vita flame war-ba vagy trollkodásba. a pont, ahol én kiszállok, és nem kezdem el méregetni az e-perómat...
-
Tegnapelőtt hívtam őket melléképület tüze miatt.
Csak azért, mert a volt kollégáim telefonszámát elfelejtettem átmenteni az új telefonomba, de ezt hétvégén pótolni fogom.Szerény véleményem szerint pont 7 (közel 8) évvel többet töltöttem hivatásos vonulós állományban mint Te.
Szóval lehet, hogy egy fokkal jobban rálátok mint Te.De én csak egy értékvédő akárki vagyok, aki siránkozik, nem érdemes még csak elolvasni sem azt amit írok, úgyis hazudok, és félrevezetek, Soros úgyis küldi majd a havi apanázsom, amit a békaemberek kézbesítenek holnap, mikor elmegyek a strandra, és úszom egyet...
Annyit kérek csak, hogy azt értsd meg:
Nem a fejlődéssel van a baj, hanem annak irányával.
Ez nem fejlődés, hogy egy 20%ban működőképes rendszerre cserélünk egy 90%ban működőt.
Csak azért, mert sajt. Mert kitalálta valaki, hogy van rá EU-s támogatás, és húdefasza, lesz új villám az Adrián...
Ezt eljátszhatod a számítógépeddel, de nem az életmentéssel.
Amikor pedig elkezded mondani a hibákat, akkor a "hülye vagy te" lemez kerül a lejátszóra, és mehetsz a bíróságram mert a jó káder feljelentett... Bakondi.Hagyjuk már ezt.
-
Eszembe jutott egy történet úgy 6-7 évvel ezelőttről. Magyarország legnagyobb kúthálózatának egy kútja, ami olyan helyen van és olyan a kútépület, hogy klíma nélkül képtelenség normálisan működtetni, mert megfőnek az 50 fokban a vásárlók (a kutas nem számít) és a csokik szétolvadnak. Elkezdett döglődni a beltéri, csörgött-zörgött. Ezt figyeld! Jeleztük a főnökünknek, ő jelezte a területi vezetőnek, ő pedig a szervizeseknek. Kb két hét múlva kijöttek és megállapították, hogy kell egy új klíma. Innentől fogva kb másfél hónap telt el, mire jöttek felszerelni az új kül és beltérit. Közben persze érdeklődtünk, engedélyeztetés, meg kell rendelni a klímát stb stb. Tőlünk két utcányira ott volt egy nagy klímás cég. Nem lényeges, csak az számít, hogy ne tudj elmutyizni tőlük egyetlen fillért sem. Persze ha megállt valamelyik kút , két órán belül már szerelték a kútkarbantartók, hogy az üzemanyagot el tudd adni. De ha megdöglesz az ráér. A csokikat is a hűtőben tartottuk. Ja és a füvet is nyírd le, ha megnőtt. Szóval abszurd.
-
bambano
titán
nekem eddig kétszer volt szükségem mentőre az elmúlt 25 évben.
viszont az adóm végig magas volt, mert pazarolva költöttek minden területen.
tehát akkor most mi is a jó megoldás? hogy maradjunk a lóvontatású fecskendőnél?egyébként ti, akik ennyire fikázzátok ezt a döntést, beszéltetek mostanában a 112-vel és ez alapján mondtok véleményt (erről csak dabadab nyilatkozott eddig), vagy ti is benyaljátok az ilyenolyan érdekvédő akárkik siránkozását?
-
bambano
titán
ha az elmegyógyászod lennék, most azt mondanám, hogy végre nagy áttörést értünk el.
"Persze ehhez az kell, hogy olyanok írják le a folyamatokat, akiknek van valami elképzelésük arról, hogy hogyan kellene működnie a szervezetnek, nem olyannak, akinek nulla domain-specifikus tudása van.": tehát eljutottunk odáig, hogy nem az a baj, hogy egy callcenterbe tolnak mindent, hanem az, hogy annak az egynek a működése szerintetek nem megfelelő. ez utóbbi állítással nem fogok vitatkozni.
de akkor nem a változást kell megakadályozni, mert akkor még mindig két lovas lovaskocsin hurcibálnák a négy markos fickó által hajtott kézi fecskendőket, hanem a fejlődést hagyni kell menni és a hibáit javítani.
-
válasz
#33253120 #90 üzenetére
Nálunk is ez volt. A főnököknek mindnek olyan nyomtatója volt, mint az irodai, így ha kifogyott a patron, behozta, az újat meg hazavitte. De ez csak csepp a tengerben, az utolsó csavarral is ez ment. Na az ilyenek miatt kell most szarakodni nekik is egy izzó miatt. De volt olyan csopvezető is, aki direkt olyan autót vett mint a céges kocsik és onnantól fogva egy fillérjébe nem kerültek a szervizek.
-
Egyébként a lényege az, hogy a jóskapista ne mutyizzon a tűzoltóságon. Hogy máshol mit csinálnak az megint más dolog. El se hinné ám az ember a sok apróság is mit tesz ki egy év alatt. Meg mindig a mohók cseszik el a rendszert, akiknek semmi sem elég. Ilyenkor az is szív, aki megelégedett a kevesebbel is.
-
Akkor biztosan tetszeni fog a csodálatos központosított rendszer, amikor egy stroke esethez hívsz mentőt. Te mondjuk egy olyan városban, vagy városrészben vagy, ahol van két Kossuth utca, a telefon csöng az ország másik végében, három perc, mire felfogja, hova kell menni, az ötödik percben tudja, mi a baj és kb a tizenötödik percben értesíti az illetékes mentő állomást. A harmincadik percben megérkezett a mentő, és tíz percig tart az út. A beteg rehabilitációs esélye a felére csökken.
-
#33253120
törölt tag
Más cégnél régen divat volt otthonról bevinni a nem működő fényforrást, kicserélni azzal ami a raktárban/wc/fürdő/stb helyeken van, mert a magyar nem "hülye" megtanulta a szoc alatt, hogy mindenki a munkahelyéből éljen meg, haza is hordták apránként.
Kolléga legtöbb ismerőse rendőr/tűzoltó lett a törzsfejlődés folyamán, és egy olyan környéken lakik ahol a rendőröket nem lehet megvesztegetni, de a tűztók "zsebpénzért" kijönnek ha pl útban van egy fa. Van egy nem hangosan kimondott összeg, és hirtelen egy fa az élet-és vagyonbiztonságot veszélyezteti... Működik.
De volt olyan gyakorlat is amikor véletlen tűzcsapot kellett piszkálni, és véletlen pont egy medencényi víz folyt ott el.
De semmi szándékosságot nem feltételezek. Az élet kegyetlen, ezek a velejárói. Viszont volt iskolatársam (állományban van) keselyűset játszik, ha leégett a házad, szerel bele villanyt. Megéri.... -
Szóval egy pontosan 825 forintos izzóért teljesen normális dolog elkocsikázni mittudomén négyezernyi benzint?
Miközben az okf-nél tízmilliók folynak ki hetente marhaságokra?
Biztos, hogy az lenne a nagyobb baj, ha itt-ott eltűnne egy-egy ecset, vagy izzó?
Sutyi mindig lesz.
Csak nem mindegy, hogy egy ecset, vagy mondjuk egy havernak kijátszott vizesblokk építés, 2 zuhanyzóval, meg 2 wc-vel 66millióért ugye... -
-
Most gondold el ha éppen anafilixás lett volna, és éppen azon a két percen múlt volna amíg bohóckodtak a telefon végén...
(#84) dabadab
+1mod:
de igazából ez egészen addig nem fog érdekelni senkit, amíg ő nem kerül bele a rendszer kíváló működése miatt egy olyan helyzetbe, amit senkinek nem kívánok.
addig megy a struccpolitika. -
"ismereteim szerint a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik. azt meg nem lehet úgy megcsinálni, hogy fogod magad, oszt kimész a polgárhoz."
Igazából de, az ilyen isos marháskodások a jól definiált felelősségi körökről, procedúrákról meg dokumentációról szólnak (volt szerencsém elszenvedni ilyen auditokat - gondolom neked is). Ha le van írva, hogy egy lakossági bejelentésnél x eszköz bevetéséig az ügyeletes tiszt dönthet, akkor az a folyamat.
Persze ehhez az kell, hogy olyanok írják le a folyamatokat, akiknek van valami elképzelésük arról, hogy hogyan kellene működnie a szervezetnek, nem olyannak, akinek nulla domain-specifikus tudása van.
-
Agostino
addikt
személyes tapasztalat, lassú bizony és nem is tudom mi a jó szó, talán a felületes. nagyapám elesett, mázlija volt, hogy éppen nála voltam. combnyaktörés, laikusként is rámondtam és tudtam, innen ő önerővel nem kel fel, de még velem sem. bányász az öreg, jó nagy darab ember, de nem elhízott. hívom a 112-őt, elmondom mi van hol, város irsz, utca emelet, ledaráltam, kell a pontos azonosítás. na ezek után 2-3 percig újra felvittük az adatokat, mert bepötyögte, vagy a bánat tudja mit csinált a diszpécser. ekkor kapcsolt a szét a vonal. wtf. újrahívom, szerencsére uahhoz kerültem vissza, közli, hogy akkor jön a mentő és leteszi. mondom magamban, ember, az nem is fontos mik a körülmények? hívom vissza, letol, hogy úton vannak. oké, akkor már tökmindegy. két szerencsétlen mentős felmászik - lift a nincs az épületben - és engem csesznek le, miért nem mondtam, hogy kell szállítószék és hogy hány kilós a sérült. mert mondom végig sem hallgattak a központban...
-
Akkor most egy iso-tól boruljak hasra, miközben látom, hogy egy sapka szart nem ér az egész?
Gondolod, hogy attól, mert egybeolvasztották ezeket, kevesebb lett a tiszt?biztos?
mod:
miközben a fizetésük nem kevéssel nőtt? 25-30%ot hallottam anno. tth-ké pedig 5-el. ez átlagban 15% ugyemáshol is ugyan ez zajlott le.
olyan ez, mint a modernkori okostelefonok.
mindent tud egy modern készülék.
internetezni, telefonálni, zenézni, fényképezni, tényleg mindent.
csak az internet lassú, pötyögni kényelmetlen, a telefon hangminősége sokszor rossz, zenében nincs teltség, fényképezni pedig... nax bohóckodásra jó...
és 12 óránként lemerül.tehét sok mindenre jó, de semmire nem lehet nyugodt szívvel használni.
-
bambano
titán
nézzük a másik oldalt is:
régen volt:
1. tűzoltóság
2. rendőrség
3. munkásőrség
4. vpop
5. katasztrófavédelemstb.
most van rendőrség meg katasztrófavédelem. most egy pillanatra tételezzük fel, hogy az összes beosztottat megtartották, akkor is harmadolni lehet a parancsnoki meg a kisegítő állomány létszámát. titkárnő meg irodavezető meg alezredes sokkal kevesebb is elég.milyen hibákba lehet belefutni:
- azt mondja a dolgozó, hogy túl sok a túlóra. és mit csináltál túlóra alatt? válasz: vállrángatás.
és ugyanez pepitában még vagy 5-6 féle témakörben. és mivel a vezetőségnek semmiféle adata sincs arról, hogy valójában mi történt, így nem is tud lépni semmilyen irányba se. se azért, hogy több pénzt kapjatok, se azért, hogy kevesebbet, semmiért nem lehet hajtani, ha az első kérdésre rögtön pingvinezés a válasz.ismereteim szerint a katasztrófavédelem iso minősítéssel működik. azt meg nem lehet úgy megcsinálni, hogy fogod magad, oszt kimész a polgárhoz. tetszik-nem tetszik, ez van srácok.
-
Egy a lényeg, papíron minden fasza, minden jó.
Ezt támasztja alá a hangulatjelentés isLassan 30 évvel a rendszerváltás után...
-
mbalint987
aktív tag
Nem tartottam már korábban sem helyes döntésnek a központosított segélyhívó rendszert. Szerintem járásonként kéne hívásfogadó egységet fenntartani, aminek esetleges túlterhelődése esetén a rendszer egy környékbeli állomásra kapcsolna. Ezek az bázisok képesek lennének arra, hogy adott esetben (mondjuk egy balesetnél) mindegyik érintett szervet értesítsék méghozzá úgy, hogy az ott ülők rendelkeznek némi helyismerettel is a járásukkal kapcsolatosan.
Az persze más kérdés, hogy a kormány most is magasról tesz a szakma véleményére, és a saját feje után menve végigver mindent, amit a politikusai megálmodtak. Olyan jó lenne, ha a politikai elit felfogná: attól, hogy politikus, nem ért és nem érthet mindenhez. Nem is kell neki. Kérdezzék meg a szakmabelieket, majd ők segítenek...
(#75) Tüzi: Ez kísértetiesen hasonlít a KLIK és a Szakképzési Centrumok beszerzési "stratégiájára". Egyszerűen vicc az egész...
-
Na jó, még ideírom az izzócserét, bár nem 112, de látszani fog a katasztrófavédelem nevű gittegylet agyhalottsága, és bődületes kreténsége.
4 db halogén izzó van egy fényárbócban.
Ebből kiégett egy.
Csere.Első nap:
20-as (parancsnok), lejelentette megyére, hogy kiégett egy izzó, cserélni kellene.Második nap:
Ők azt mondták, hogy szereljük ki, és vigyük be hozzájuk. (laktanya-megye (ez a megyei katvédet jelenti most) távolság google szerint 13.6 km.
20-as beül a szolgálati gépjárműbe, bekocsikázik a döglött izzóval, leadja, hazajön.Harmadik nap:
Másnapra elbírálták, hogy tényleg döglött az izzó, és nem a békaemberek akarják a nemzetgazdaságot romba dönteni, sőt már tudjuk, hogy Soros sem ennek a szálnak a mozgatója, engedélyezték a cserét.
20-as keressen interneten egy olcsó boltot, ahol a legolcsóbb, kérjen árajánlatot. Kért, bekocsikázott megyeszékhelyre, bement a boltba, ahol a kinyomtatott papír várta, azt a hóna alá kapva elkocsikázott "megyére", ott leadta a papírt, majd hazakocsikázott.Negyedik nap:
20-as reggel beér, felhívja megyét. Kocsiba ül, mivel elfogadták az árajánlatot, menjen be megyére.
Bemegy, majd onnan a szükséges mennyiségű pénzzel távozik a boltba, ahol megveszi az izzót.
Nem, itt nincs vége, 20-as a számlával, és az izzóval a tatyójában visszakocsikázik megyére, ahol leadja az izzót és a számlát.Ötödik nap:
20-as reggel autóba pattan, irány megye, ahol végre kezei közé foghatja az izzót. Irány vissza a laktanya, ahol beszereltük.
Ö'öm é' bódóttá'.Két nap múlva kiégett egy másik...
Ez az állami f.szkodás bevezetése előtt úgy nézett ki, hogy kiégett az izzó, kiszerelte a sofőr, felcaklatott az emeletre a TAP-oshoz, aki levett a polcról egyet, odaadta a sofőrnek aki beszerelte a jót a helyére.
Ez tarott kb 15 percig szereléssel együtt.
Majd ezt a TAPos pótolta abból a keretből, amit a laktanya kapott éves működéséhez az államtól. Ami persze nem volt elég, ezért bérmunkáztunk, és ment a kalapolás a környezetben lévő vállalkozóknál.
(Akik összedobták a beszállót az új vízszállítóba (15guriga asszem) meg pár év adománya még beleszállt, tök fasza, fél év múlva jött a katvéd, és államosította azt amiben a magánemberek pénze is vastagon benne volt. Szép?)Szóval az, aki nekem innentől a szivattyúzás miatt, vagy macskaleszedés miatt, vagy favágás miatt azt mondja, hogy micsoda szar rendszer volt az, mert mi határoztuk meg mit csinálunk, és tarthatatlan, és rosszul működött, és ez a rendszer a frankó, azt pofán fogom röhögni.
A fenti sztorihoz adat:
Az izzó 825 forint volt.
A megtett táv 5*27km, azaz kb 130km-t kocsikázott a 20-as, nem számítva a boltba mászkálást.
Teljesen normális, ugye?Ennyit a régi szar rendszerről, és a csodásan működő katvédről, ami tavaly mennyi is? 30 milliárdos veszteséget szedett össze?
mod:
gondoljunk bele, hogy ez a laktanya meglehetősen közel van a megyei katvédhez.
van olyan, ami 50km-re. -
"mennyibe kerül az a tűzoltóság, ahol a helyiek döntik el, hogy mikor kinek milyen témában segítenek?"
Ha mondjuk számolunk extra tízezer forintnyi üzemanyaggal meg kopással egy ilyen szivattyúzós kiszállásnál, ahol ezzel megakadályoznak százezer forintnyi kárt, akkor ott nemzetgazdasági szinten beljebb vagyunk kilencvenezer forinttal.
Fogalmam sincs a konkrét számokról, de azt saccolnám, hogy a tűzoltóságnál (pont úgy, mint a szolgáltatószektorban általában) a költségek nagy része fix, vagyis olyan pénz, amit akkor is ki kell adni, ha a tűzoltók egész nap csak a laktanyában malmoznak (fizetés, ingatlan fenntartása, szimpla öregedésből eredő amortizáció, ilyenek) - ilyenkor meg az a megfelelő haszonmaximalizálási stratégia, hogy annyi értelmes dolgot csináljanak, amennyit csak lehet.
-
Lenry
félisten
ahogy eddig működtek, gyakorlatilag egy-két szempontot leszámítva minden más nézőpontból fenntarthatatlan és kezelhetetlen.
mégis működött.
de mondok mást: ha már ebben az országban bevett gyakorlattá vált, hogy nem simán csak szórjuk a pénzt, hanem felgyújtjuk, ráfosunk, aztán lehúzzuk a budin, akkor akár fenntarthatnánk ilyen dolgokat is, mint a nem-profitorientált tűzoltóság
-
bambano
titán
megmondom konkrétan: pontosan ugyanilyen problémával küzdök a melómban, csak kisebb léptékben.
a saját életemből vett tapasztalatok alapján nincs más járható út, mint az erősen központosított, normális informatikával megtámogatott rendszer. az, ahogy eddig működtek, gyakorlatilag egy-két szempontot leszámítva minden más nézőpontból fenntarthatatlan és kezelhetetlen. -
Nem mi döntöttük el.
Mi csak hozzátettünk a kötelezőn felül. Emberségből.Szerintem egy társadalom elég beteg már akkor, ha kizárólag az anyagi részét nézi mindennek, mindenhol csak a pénz, és a költséghatékonyság számít.
Szivattyúzási gyakorlat így is, úgy is lett volna. Max egy medencéből szívtuk volna a vizet a szabadba.
Akkor már nem jobb úgy, ha valakinek segítesz vele, és egyben letudod a kötelezőt is, ezzel javítva a megítélésedet? Nem véletlen van ám minden országban 90% felett a tűzoltók elfogadása, és 20% alatt a politikusoké, bankároké...Favágási gyakorlat is van. Egyúttal segítesz valakinek. Nem jó érzés? Vagy baj netán?
Macskamentésbe bele lehet kötni, de a macska is élőlény, a néni pedig egész életében fizette az adót, a tűzoltó pedig jó fej, és segít.
Nem minden nap, de egyszer segíthetsz.
Morális okokból is akár.Ennyi.
Ember vagy, nem fogaskerék, és nem gép.
Elvileg "sapiens" ugye... bár ez egyre ritkább.Ez az egész 112 ugyan arról szól mint mostanában minden.
Egy látszat szarra, ami nem számít milyen szar, sok lóvét felvenni, lepapírozni, és 60%-át zsebre rakni.
Ezért kerül a media markt-ban típusra ugyanaz a fényképező 48ezerbe, a műszaki vizsgasoron pedig 220ba számlásan.
Ez sem vicc, nkh-s haverom mondta.mod:
részemről a témát lezártnak tekintem, leírtam amit tudni érdemes, aki akar, elgondolkodik rajta, aki nem akar, az ne tegye.
szerintem teljesen felesleges, bonyolult, és jelentősen rontja a hatékonyságot, ráadásul sokba is kerül.
Lásd tetra rádiók...
úgy lenne értelme, ha a területileg illetékes parancsnokság tovább tudná kapcsolni egy 112-es központira, ahol beszélnek horvátul, lengyelül, franciául, spanyolul, akármi, hogy a külföldi is megértesse magát, hogy mi baja van.
de ez így ebben a formájában felesleges pénzkidobás, és emberélet kockáztatása.pacsi mindenkinek
-
Segítek. Pont azért lett ilyen amiért az egészségügy is. Piaci alapú működtetést léptettek életbe. Nem szolgáltatást tagad meg az állami szerv, hanem kifizetést. Ha a tűzoltók kimennek gyakorolni, akkor a felszerelés kopik. Valamin meg kell spórolni a politikai vízfej üzemeltetését.
-
8th
addikt
Az megvan, hogy plusz egy szemet beiktatnak a láncba ami miatt lassul az egész mentési folyamat? Ráadásul az ég világon semmi értelme az egésznek. Nem teljesen mindegy, hogy a telefonbetyár a mentősnek hazudik vagy valami operátornak aki aztán fals riasztásra kiküldi a mentőt? De legalább a ténylegesen bajban lévők kajak megszopják mint a torkosborz. Tényleg marha jó lesz. Alig várom, hogy bevezessék.
Verjünk szét egy jól működő rendszert aztán magyarázzuk meg, hogy a rossz az tulajdonképpen miért is jó az átlag parasztnak. Tipikus magyarisztán.
-
100+ évig működött jól, sőt egyre jobban, akkor nem értem miért pártolod azt, amiről mindenki, aki ebben dolgozik alsóbb szinten, azt mondja, hogy szar, nem jó.
Ezt komolyan nem tudom megérteni.
Lassabb a 112.
Percekkel.
Bonyolultabb, az információ torzul(hat), olyan ember veszi fel, aki azt sem tudja, hogy Veszprém hol van a térképen, nemhogy a Tündérdomb Vilonya mellett.
Idő idő idő...Amúgy fordítva nézed.
Nem azért szűrik, hogy ne lehessen, hanem azért, mert azt mondták, hogy szűrjék.Én csak ennek a miértjét nem értem.
Mert így például pont semmi értelme nincs a híradós posztoknak a laktanyákban.Aztán amikor kiérsz a kárhelyre, akkor nincs telefonszámod, se telefonod, nincs kit/mivel felhívnod, max a megyét rádión, ahol "majd mi megkérdezzük", majd visszaszólnak, megint információtorzulás... stb.
Agyon van bonyolítva az egész, tök feleslegesen.
Sok pénzért.
Életekkel, értékekkel játszva, vagy szarba se véve. -
Azért nem lehet, mert nem engedik, meg már kiszűrik a 112-nél.
Amúgy nem jobb.
Én szerettem segíteni az embereknek, azért is mentem állományba.
Se a favágással, se a macskamentéssel bajom nem volt sose, sőt, volt, hogy utána hoztak nekünk sütit, és megköszönték, hogy milyen aranyosak vagyunk.Emberibb volt az egész.
Sokkal.Most meg egy szar fogaskerék vagy, nem csinálhatsz semmit.
Ja de.
Fingfűrészelés.
Na, azt egész nap csinálhatod, gyárthatod a papírt agyvérzésig, írhatsz mindent 25 helyre.
Csak gyártsd a papírt.
Az emberek meg le vannak szarva. -
válasz
fordfairlane #45 üzenetére
"Én ezt komolyan mondom, hogy egész Európában a 911-et kellene fenntartani segélykéréshez."
Vagy azt, hogy 0118 999 881 999 119 725 3.
-
Ebben benne vannak ám az olyanok is, mint amikor két utcával arrébb a néni felhívott minket, hogy a macska fent ragadt a fán, és segítsünk.
Régen simán kimentünk, és lehoztuk a néni cicáját. (Volt, hogy másik macskát kötött C sugárral (az a tömlős cucc amivel házat oltanak, na az nem porlasztottként, hanem mint a slagból, csak 7-8 bar-ral. Lejött a macska)Darázsfészek, és segítség, tűzoltók segítsenek.
Pincében víz, szivattyúzzuk már ki legyünk kedvesek..
Én mentettem őzet is 10 méteres kútból bejelentésre. Jó érzés volt megmondom őszintén.
Most már nem lehet ilyet...
Ezeket szűrik ki.
Amivel a tűzoltóság elérte azt a reputációt, amit... amivel elnyerte az emberek bizalmát, és tudták, hogy vagyunk ha kellünk.
És lehet fikázni, hogy miért szivattyúztunk... betudtuk szerelési gyakorlatnak, amivel ráadásul segítettünk is valakinek.
Miért vágtunk fát nyaraló mellől amikor (még) nem volt veszélyes a lakóépületre... favágási gyakorlat alpintechnikával.Addig sem bent rohadtunk a laktanyában, hanem kint voltunk..
Ezért igényel a beavatkozást a hívások 20%-a (amire azért mondjuk kiváncsi lennék).
A hülyeséget régen is szűrte a híradós.
Többek közt ez is a dolga volt.
Marhaságra régen sem mentünk ki... ez semmit sem változott.De volt például bérmunka.
Amiből belső fejlesztések voltak... étkészlet, tv, projektor, ilyenek.
Ezek már nincsenek...
wc papír se...Érted a problémát?
-
Lenry
félisten
válasz
fordfairlane #45 üzenetére
meg a mai digitális telefonközpontok korában kb 3 másodperc kreálni egy automatikus átirányítást, hogy a 911 is egy élő szám legyen.
-
-
Ez egyszerűen a kormánypropaganda a 112 mellett.
Én talán öt kamuhívásról tudok nálunk összesen, egyikhez sem mentünk ki, mert vagy lecsapta a kagylót, vagy "tűz van!" után letette...
Persze a sokagyúak odáig már nem jutottak el, hogy nekünk kiírja a rejtett számot isSose felejtem el, amikor egy kissrác felhívott este 10-kor, hogy segítsünk, ég a ház, és jajjistenem.
Majd letette.
Visszahívtam a számot, kicsengett, női hang felvette.
Mondom neki, hogy ki vagyok, és miért hívom, hallom a telefon másik végéről:"Gabika gyere ide egy kicsit kérlek!"
Gabika odaért, és akkorát levert a muter a gyereknek, hogy nekem fájt
Elnézést kért, és mondta, hogy nincs semmi baj, elköszöntünk.Gabika többé nem hívott minket
Ennyi.
Vannak telefonbetyárok.
Tedd szívedre a kezed, volt, hogy gyerekként Te is felhívtad valamelyiket.
Én is.Pacsi.
(#44) dabadab
Szerintem azt nem értik, hogy annál semmi sem kerül kevesebb időbe, ha egyből annak adod le a jelzést, akinek fizikailag is vonulnia kell.
Ide->oda->amoda kapcsolgatással elmegy minimum öt perc
egyből helybe kapcsolással 3 perc után (maximum) elindulunk.
a másiknál minimum 7 perc, de inkább több.
egy szívinfarktusnál pedig másodperceken múlik a dolog... -
fordfairlane
veterán
Én ezt komolyan mondom, hogy egész Európában a 911-et kellene fenntartani segélykéréshez. Ez a filmeken keresztül beleégett rengeteg ember agyába, ez egy szimbolikus szám.
Előtte persze azért megnéznék egy nagymintás tesztet, hogy a segélyhívás szóra kinek milyen telefonszám ugrik be, az EU-s 112 vagy a 911. És persze a mobiloknál a segélyhívás manapság már egyetlen gombnyomás, a számot sem kell ismerni, szóval ez árnyalja a képet.
-
"Az megvan, hogy nem kell, hogy meghosszabbodjon a bevetés vezénylés ideje attól, hogy központosított a callcenter?"
Nem lesz központosítva a call center, annyi lesz, hogy a hívás nem a mentősöknél fog csörögni, hanem egy másik call centerben, ahol az ügyintéző elcseveg egy kicsit a segélykérővel, aztán x perc után (gyakorlatilag minden hozzáadott érték nélkül) továbbkapcsolja ahhoz a mentős call centerhez, ahol most kicsörög a telefon és ők pont ugyanazt végig fogják csinálni, mint eddig, csak pár perc késéssel.
Ez a rendszer nem tud nem hosszabbítani az ügyintézésen.
Igen, meg lehetett volna csinálni rendesen is, de nem csinálták meg és belátható időn belül nem is fogják, mert a projektben nem az volt a lényeg, hogy jól meg legyen csinálva, hanem az, hogy Pintér embere vigye az üzletet.
Ja, és erről most nem csak elméleti síkon beszélek hülyeségeket, hanem van némi rálátásom a konkrét ügyre.
-
-
bambano
titán
*mindig* *minden* nyilatkozó több pénzt akar.
erről szól a média. soha nem láttam egyetlen nyilatkozatot se a tv-ben, ahol azt mondta volna az illetékes elvtárs, hogy megpróbálunk takarékoskodni, tevékenységet optimalizálni, stb. a tűzoltók szakszervezetének az a dolga, hogy apokalipszist vizionáljon minden megszólalásukkor, különben lehet, hogy más kapja azt a kis zsetont, amit el lehet osztani.én sem gondolom, hogy rendben vannak ezek a dolgok. de azt se, hogy a központosított callcentertől itt összedől a világ.
Tüzi kolléga által emlegetett fecskendő ritkítás sem függ össze a callcenterrel. azt, láthatóan, megtették akkor is, amikor nem volt központosítva a telószám.
másik hsz-re: nem értem, mitől olyan nagy dolog a 911-et is ideirányítani. egy sor programkód a telefonközpontokban. amióta számhordozás van, azóta hasonló beállítások valószínűleg százezerszám vannak minden szolgáltatónál.
-
válasz
fordfairlane #36 üzenetére
Kimentünk nyaraló melléképület tűzhöz, ahol a pesti hölgy nem értette, hogy miért nem vették fel, vagy nem volt kapcsolható a 911 amit hívott.
no comment. -
Nem jövőidő! A traktoros balesetben emiatt már meghalt vki, és a tűzoltók szakszervezete is nyilatkozott h nincs már kármentés , csak romeltakarítás.
(#38) Tüzi : de nem kell a bevetésiig elmenni. A dísz egyenruhára adtak 100'000 Ft-t. Amiből csak 80 érkezett meg, és még a végén azt is megmondták h kinél lehet kizárólagosan megcsináltatni. Még akkor is ha drágább lett mint a ruhapénz.
-
Eddig sem volt minden faluban ügyelet.
Veszprém megyében például van 5 hivatásos önkormányzati, most már nem is tudom minek (állami) hívott tűzoltóság (veszprém, pét, fűzfő, ajka, tomaj, pápa), és 4 önkéntes, újabban már önkormányzatinak mondott. (tapolca, zirc, sümeg, füred)
Ez cirka 4500 négyzetkilométer, cirka 340ezer ember, ami nyáron kb 700.000-re nő minimum.Valljuk be nem sok.
Különösen annak fényében, hogy ahol én voltam, ott maradt 1db kicsi fecsi (2köb víz), és egy vízszállító, pedig amikor odamentem akkor 2 nagy fecsi (tlf4000, 4köb vízzel), és két különleges szer volt.
Többi laktanyában ugyanilyen ritkítás.
Ha az egy autó elmegy, mondjuk balesethez, akkor a következő balesethez mondjuk Kenesén már Siófokról jönnek. Esetleg Pétről.
Idő... idő... idő... amiből nincs sok ha be vagy szorulva.Mentőkből több van, ami kell is.
Tudod, a legfelháborítóbb az egészben, hogy mielőtt az állam átvette az egészet, volt egy szabály, hogy Magyarország területén a mentő-tűzvédelmet úgy kell megszervezni, hogy _bárki_ _bárhol_ az ország területén 15 percen belül segítséget kapjon.
Fantáziádra van bízva, hogy ez a szabály él-e még ebben a formában
Írhatnék Neked olyan sztorikat, olyan szintű pénzelk-rást, hogy a szemed megfordulna a helyén, ebben biztos vagyok.
Amikor a fényárbócban (az a pneumatikus cucc, amit este feltolunk, hogy lássunk), abban egy izzócsere miért tart 6 munkanapig.
Izzócsere.
6 nap.
A bevetésim 7 évig egyszer sem volt kimosva.
Elvittem volna én tisztítóba, de nem engedték meg, bár a végén már igen, de "saját költségen" (anyád az) mosógépben mosni pedig nem ajánlott többek közt az impregnálás, stb miatt...
Pedig milyen higiénikus amikor kimész 36 fokban, csak 2-3 órát gaztüzet kergetni úgy, hogy 20 perc után 8-10 centi víz áll a csizmádbanEz a 112 csak hab a tortán, az egész szar megkoronázása.
Többek közt ezért hagytam ott a picsába az egészet, ezt az én gyomrom nem veszi be.
Szerettem, imádtam, (most is), de jelenlegi minőségében ezt elfogadni nem tudom.Ezzel szerintem mindkét hozzászólásodra választ adtam.
-
bambano
titán
"Fogalmam sincs miről beszélsz": válaszoltál valamire, amiről fogalmad sincs?
Az megvan, hogy nem kell, hogy meghosszabbodjon a bevetés vezénylés ideje attól, hogy központosított a callcenter? ha mégis hosszabbodik, az egy hiba, amit javítani lehet.
azt látom, hogy valami történni *FOG* majd a jövőben, ti meg meghoztátok a bírósági döntést, hogy nem lesz jó. tipikus magyarisztán.
-
fordfairlane
veterán
Elolvasva az egészet, még mindig nem tudom, hogy szerinted az elgondolás rossz, vagy a megvalósítás. Én nem tartom hülyeségnek az egységes segélyhívószámot, sőt, szívem szerint itt is a 911-et használnám.
-
"Hanem ugyanezeket inkább a mentős diszpécser tegye fel neki"
Igen. Az ügyintézők száma úgyis úgy van számolva, hogy ez beleférjen és szerintem fontosabb az, hogy a valós segélyhívások időben ügyintézőhöz kerüljenek, mint az, hogy ... hogy ... hogy minden hívás egy plusz ügyintézőn menjen át, mert az nyilván nagy megtakarítás.
-
Ne a segítségre szoruló embert szopassák azzal, hogy mielőtt átkapcsolják a mentőkhöz mindenféle hülye kontroll kérdéseket tesznek fel neki nem csak szórakozik-e.
Hanem ugyanezeket inkább a mentős diszpécser tegye fel neki, aki így érdemi dolgokkal nem tud foglalkozni. Logikus. Egyik oka pontosan ez, hogy mindenkit ide kötnek be. A szemetet kiszűrik, a többit továbbítják a megfelelő helyre.
-
8th
addikt
Fogalmam sincs miről beszélsz eddig sem meg eleve soha nem is volt minden településen telefonügyelet. És ez egy nagyon rossz döntés. Ne a segítségre szoruló embert szopassák azzal, hogy mielőtt átkapcsolják a mentőkhöz mindenféle hülye kontroll kérdéseket tesznek fel neki nem csak szórakozik-e. Inkább ragadják tökön azokat akik miatt ez a helyzet kialakult. Az megvan, hogy hosszú percekkel meghosszabbodik minden egyes mentési kísérlet emiatt a baromság miatt. Hiszti mi? Kíváncsi lennék felemelnéd-e a hangod ha téged fárasztana valami hülye percekig miközben valamelyik szerettednek hívnád épp a mentőt.
-
bambano
titán
-
-
bambano
titán
nem értem ezt a hisztit, ezt a rendszert is meg lehetne csinálni rendesen.
tehát elvileg ez nem rossz döntés.
az egy másik kérdés, hogy mivel nálunk nagyjából mindent elcsesznek, amihez a jogászok hozzányúlnak, így jogos a félelem, hogy ezt is el fogják.de az se tartható szerintem, hogy minden faluban legyen telefonügyelet.
-
"ki ezért a felelős, ki volt az, aki erre a rendszerre azt mondta, hogy jó lesz?"
Pintér Sanya, ez az ő biznisze, a mostani mentős átállás is, ezt véletlenül pont tudom.
(Jó, persze, nyilván úgy nem felelős érte egyáltalán, de az ő akarata érvényesült itt a szakmai szempontok ellenében.) -
-
nemlehet
őstag
Nincs felelős. Itthon semminek sincs felelőse. Pl az MVM-es ügyek kapcsán is simán elfogadta a bíróság azt a védekezést, hogy igaz, hogy felelős döntéshozóként ő írta alá, de nem volt teljes rálátása az ügyre így nem vonható felelősségre.
Szóval itthon simán elfogadható a "Nem tom, csak aláírtam".... -
Nem fogják, túl sok eu-s pénz ment bele, ha vissza lenne állítva az egész, akkor sok házat kellene lebontani ami az eu-s pénzből épült, ingyé'.
Inkább erőltetik.
Ha megdöglesz, az nem fogja érdekelni őket.
Nekik meg úgyis privát orvos, és kórház van, téged magasról leszarnak.
Adót fizess, azt is el lehet folyósítani... ha érted mire gondolok.Ennyi a lényeg.
-
-
Na, akkor mint olyas valaki aki kicsit belelát a dologba (innen a nickem is), ideírok valamit.
Régi rendszer:
Balatonod jártodban egy balesetbe futsz. Előkapod a telefonod, felhívod a 105-öt, bekapcsol a legközelebbi tűzoltóságra, esetleg megyei ügyeletre, ahonnan 10sec alatt kapcsolták a helyileg illetékes laktanyához...
Ez ugyan nem mindig sikerült, csak 100ból 99szer, éppen melyik toronyra voltál bejelentkezve (még), de egész jól működött a dolog.
Ott felvette a telefont a helyi híradós, aki az esetek nagy részében 10-15-20 éve ül abban a székben, a környéken nőtt fel, tudja, hogy mi a pálya. Ismeri a helyi úthálózatot, nevezetességeket, településneveket.
Bejelentőnk ugye ideges, izgatott, ilyesmi, de pikkpakk kiszedik belőle, hogy hol van. Még akkor is, ha éppen Debrecenből érkezett, életében első alkalmas balatoni strandoló, de a rutinos róka tudja, hogy ha keletre látja az adótornyot, akkor az például melyik település után van.
A kánya ott van elrejtve a dologban, hogy nálunk például volt kihangosító rendszer, amint káreset bejelentés érkezett, az "kiment élőbe", emberek abba hagyták az éppen aktuális dolgukat, odasereglettek a fecskendőhöz, felöltöztek, beültek, mire ez megtörtént, jött az szpk (szolgálat pari), kezdében minden infóval, és sokszor a riasztás elhangzását követő 10-15 másodpercen belül elhagytuk a laktanyát.
De az összes tűzoltóságon egyből ment a riasztás amint felvettek minden adatot.Új rendszer:
Balatonon jártodban balesetbe futsz. Előkapod a telefonod, felhívod a 112-t, bekapcsol Szombathelyre, vagy Miskolcra (ha jól tudom). Más opció nincs. Persze fél percnyi automata-szöveg hallgatás után.
Itt kapcsolnak egy diszpécsert, aki fél-egy éve ül ott. Ő a legjobb tudása szerint kiszed belőled amit tud, hall...
Van, hogy rosszul hallja, ennek eredménye volt a traktoros haláleset két hete.
Szóval, kiszed amit tud, bepötyögi egy gépbe, (idő idő idő), majd elküldi az adatlapot a megyei katvéd-hez.
Ott megjelenik, átveszik, pötyögnek, elküldik a helyileg illetékes szervhez.
Ott "bőg a tehén" egyet (megérkezett a káreseti lap a pajzs nevű rendszeren át), riasztás, két perc.Amit itt észre kell venni, hogy hány kézen megy át az információ... annyi lehetősége van torzulni, rosszul átadni, elgépelni stb.
Velem megesett, hogy a megyei híradós akinek adtam (szerencsére nem kaptam) a káresetet, nem tudta, hogy a megyeszékhelytől 18km-re van olyan település ahova a káreset szólt, és megkért, hogy betűzzem le neki (!).... idő idő idő...
Egy szobatűz 8-9 perc után jó eséllyel viszi a házat is.
Mire mi a régi renszerben már elindultunk a kárhelyre, az új rendszerben még bolyong az infó, és fogalmunk nincs róla, hogy mennyi kell majd... majd, amikor a pajzson keresztül 4-13 perc késéssel megjön a riasztás.
Ezt a késést nem hasból írom, amíg állományban voltam, volt (nem is egy) káreseti lap, ami több mint 10 perces késéssel érkezett meg hozzánk.
Az előbbi ténnyel kiegészítve, ez egyértelműen egy leégett ház, rossz esetben kettő, vagy három, ha közel vannak egymáshoz.Közben a tűzoltók kurva anyját, hogy fél óra alatt nem érnek ki 10km távolságról.
Kiérnek ők, ugyanolyan gyorsan mint eddig, csak 20 perccel később kapják meg a riasztást.Amit tudok tanácsolni...
A mobiljába mindenki pötyögje be a helyileg illetékes mentő, és tűzoltóság telefonszámát, amin keresztül közvetlenül eléri őket ha baj van...
Ezzel megelőzhető sok minden... haláleset is.Pacsi.
-
8th
addikt
válasz
Dilikutya #13 üzenetére
Mentős ismerősöm kiokosított, hogy ha bármi történik mindig két ember telefonáljon. Egy hívja a 104-et a másik pedig közvetlenül a helyi mentőállomást (a számuk benne is van a telefonomban). Ott ugyan nem fogadhatnak riasztást viszont mire a központtól befut a riasztás addigra pontosan tisztában vannak az eset részleteivel időt is spórolnak és tudják milyen kocsit indítsanak az esethez. Ez nekik és a sérültnek is óriási segítség.
-
akom
őstag
Van még mit tanulni az amerikaiaktól. (911)
-
Dilikutya
félisten
De jó. Mentős ismerősök mindig is óva intettek a 112 hívásától...
-
8th
addikt
Súlyosabb eseteknél amikor ténylegesen minden perc számít könnyen előfordulhat, hogy pont azon a két három vagy épp öt percen fog múlni valaki élete amivel meghosszabbodik a folyamat az ilyen telefonbetyárkodó seggfejek miatt. Ha fiatalkorú ha nyugdíjas korú mérlegelés nélkül kőkemény elrettentő erejű büntetést kéne kapnia minden egyes telefonbetyárnak, hogy egy életre elmenjen a kedve az ilyesmitől. Ez már konkrétan és a szó szoros értelmében a bőrünkre megy. És minden egyes segélyhíváskor perceken át kérdezz-feleleket kell majd játszani valakivel mielőtt a mentőkhöz kapcsolna és valós segítséget tudnál kérni. Marha jó lesz...
-
greenity
senior tag
Ebben az a szép, hogy az elmúlt pár évben lehetett hallani olyan esetről, amikor hívta az illető a 112-t, addig ingyenes, de mikor nekiáll kapcsolgatni, az már rendes vonalas telefon árán megy és éppen lefogyott a mobilról a pénz....
Remélem legalább ezt helyreteszik, különben hatalmas káosz lesz
-
Erről a szórakozásról volt riport is valamelyik adón.Elég durva számot említettek, valami 60-80%-a a hívásoknak sz@patás.
-
batmanéhes
tag
az egy vicc volt, hogy eddig külön számok voltak. persze én retard vagyok, de még sose sikerült megjegyeznem melyik melyik. más kérdés, hogy az adott intézkedés első körben nem feltétlen lesz jobb minőség. azért remélné az ember, hogy idővel egyre jobb lesz. nehéz elhinnem, hogy lehetetlen lenne javaslatokat tenni és átverni a protokoll javítására, interneten tűzoltósírás helyett. ha tűzoltó lennék, és ezen múlna, hogy kicsit égő gázpalackkal, vagy egy perc késés miatt nagyon égővel kell szaladgálnom, akkor csak megoldanám.
-
bambano
titán
én valahogy már régen azt hittem, hogy ez ott csörög...
egy előnye biztosan lesz: a 112-es hívószámot bármilyen telefonról fel lehet hívni, a 104-et meg nem.
-
Lenry
félisten
az ember azt gondolná, hogy vannak azok a tabu témák, amiket jól belátható elemi érdekből nem basz szét a kormány, pl az olyan mellékes apróságok, amilyen az életmentés.
aztán kiderül, hogy de.
most komolyan, értem én hogy orbitálisan kapzsik az ország vezetői, de komolyan volt az az összeg, amiért cserébe valaki ezt aláírta, hogy "tuti jó lesz"?
-
Régen úgy volt h a legközelebbi illetékes szervnél csörgött. Csak jött a kormány, és volt jó zsíros közbe-szerzés (a'la Hofi) erre a két központra. Megkaptuk. A tűzoltók saját elmondásuk szerint már nem kármentő munkát végeznek, hanem takarítanak csak a megnövekedett vonulási idővel
-
Lenry
félisten
ezt egyébként nem is értettem, amikor először olvastam.
mind a vezetékes, mind a mobiltelefonok esetében kb a legegyszerűbb dolog azt meghatározni, hogy fizikailag melyik környékről indult a hívás, én szentül meg voltam győződve, hogy ez alapján automatikusan a legközelebbi rendőrkapitányságon / tűzoltóságon / mentőállomáson csörög a telefon (amíg ugye külön számaik voltak), mert ez a leglogikusabb és leggyorsabb.
amikor valahol ezt olvastam, hogy mindenképp Bivalybasznád-Alsóra fog befutni a hívásom, és majd onnan kapcsolgatnak jobbra-balra, akkor azért erősen megrendült a rendszer hatékonyságába vetett bizalmam.
-
Ezzel nem lenne akkora baj, ha pl 2-3 évig egymás mellett létezne a kettő az átszokást segítendő. Meg ugye nem az ország két összevont pontján kellene lennie 1-1 központnak helyismeret nélkül, amire a tűzoltók már régen panaszkodnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A processzorba integrált hűtésen dolgozik a Microsoft
- Elektromos autók - motorok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Precision 3590 15.6" FHD IPS Ultra 7 155H RTX 500 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- iPhone 15 Pro 128GB Blue Titanium
- GAMER PC : RYZEN 7 2700X / GTX 1660 SUPER / 16GB DDR4 3200MHz / 512GB NVMe + 500GB HDD
- AMD Ryzen 9 5900X/Radeon 6800XT 16GB/32GB DDR4 RAM konfig eladó
- T495 14" FHD IPS Ryzen 5 PRO 3500U 16GB 256GB NVMe magyar vbill ujjlolv új akku gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3544
- Keresünk dokkolókat
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520M R7 3800X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN N4 Cooler Master 650W
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Prémium dizájn, AI-élmény a zsebedben 12/512 GB
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A520M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage Shiva A-Data 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest