Új hozzászólás Aktív témák
-
robohw
aktív tag
"Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is
(...) viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, "Nem kéne neked ezt erőltetni.
-
Tetsuo
őstag
Érdekes, hogy hozzászólásodban beszélsz az analóg média hátrányairól és a digitális előnyeiről, de fordítva már kerülöd a témát, pedig fair úgy lenne, ha összevetnénk mindkét oldalt teljes valójában.
A jel-zaj arány meghatározza a dinamikát... a digitális rendszerekben, az analóg esetében nem.
A DAC-ok minőségét úgy említed, mintha hozzáadna a hangzáshoz, pedig plusz egy elem, ami csak ront a hangon. Értelemszerűen analóg esetében nincs DAC. Persze előfordulhat, hogy a stúdióban digitális fölvételt rögzítenek hanglemezre, de azt az analógrajongó komoly fenntartásokkal kezeli.Analógból és digitből is van bőven jó és rossz hifi-lánc. A lényeg, hogy az analóg hibák és torzítások bizony kellemesebbek a fülnek, mint a digitálisak; vakteszten pedig általában az analóg rendszerek nyernek.
-
narumon
őstag
Hát erre mondom én azt, hogy mi meg sok szeretettel váron a magyar forumokban, van ott konrtuktőrtől kezdve, könyvek íróján át (a témában) mindenki. Meg sokféle ember sokféle felszereléssel. Olyannal is ami csak nosztalgiára jó meg olyannal is ami lezenéli a plafont. Ráadásul azt hiszem a témában én sem ma jöttem le a falvédőről
Szerk: Valamiért azért tele van a csoport olyanokkal ahol nem kispályás digitális rendszereket is hallgatnak, de a vinylt részesítik ők is előnyben. Mondjuk nekem is bőven milla felett volt a digit rendszerem, most feleannyiért szól sokkal jobban
(Najó ez nem igaz mert a lemezjátszóm meg a hangszedőm együtt kb üti azt az összeget).
-
Dißnäëß
nagyúr
Szerintem Neked velük kellene beszélgetned, itt szépen le van írva (és le van írva, a szó mindkét értelmében) a vinyl, mint olyan. [link]
Itt pedig a mítoszok dinamikáról, frekvenciákról. És ezek nem hülye srácok. [link]
A vinyl nosztalgia és az is marad, kivéve, ha pottyannak még bele emberek, mint légy a tejbe, tudatlanságból.
Ahogy az egyik hozzászóló nagyon klasszul említi, a vinyl mivel analóg, bármiféle enkódolás hiánya miatt nincs frekvencia korlátja. Ez így elméletben marhaszép, de alul ugye eleve mono-sítanak mindent, különben a sztereó jel nagy kilengése kétoldali barázdáltságba nem fér bele, átmegy a jel egy RIAA korrektoron is, másrészt "fent" meg már csak zaj van, a médium magas alapzaja, mondjuk egy digitál síri csendjéhez képest - és ugye a dinamikatartományt ami meghatározza, alapvetően a jel/zaj arány.
A digitálban pedig a médium által hozott limitációkat küszöbölték ki és hozták be helyette a kódolásbeli limitációkat, viszont ezek már CD-nél is bőven meghaladják az analóg vinyl médium általi korlátokat, nemhogy egy natív 24/96-os felvétel és akkor még csak PCM-ről beszéltünk, 1-bites DSD és a különféle DAC-ok minőségéről nem.
A vinyl halott, ők a mai zenei világ OT-s rendszámú autói. Mivel most minden fronton dívik a retro, ebből is azt csináltak, ennyiről szól.
Precizitásra visszatérve: a hangreprodukció nálam arról szól, hogy amit felvettek és rögzítettek a végső médiumra, attól a lehető legkevésbé térjek el.
Ezt hívják úgy, hogy audiofil, high-end, akármi. Ha ezt direkt színezzük bármilyen módon is, az nem precíz reprodukció lesz. Életet vélünk felfedezni benne, kellemes a fülnek, stb stb, de köze nincs ahhoz, ami rögzítve lett eredetileg, akármi is legyen az.
Szerintem ez végtelen vita lenne, ha folytatnánk, de jön a barátnőm és inkább sétálunk meg kefélgetünk jókat, ennek most több értelmét látom, mint világmegváltani egy kő vinyl-est
Szép napot
-
narumon
őstag
Hogyne lenne? Én nem győzök új anyagokat venni. Ez csak ízlés kérdése. Nekem van kicsit több mint 1000 vinylem, 60-as évekből talán 1-2db, 70-esből picit több, de 80 utániak többségében a lemezeim és mivel folyamatosan veszem az újakat így az arány egyre jobban tolódik.
A precízségben nem fogunk egyetérteni, pont frászt kap néha az ember, hogy arra a rohadt CD-re miért nem tudták úgy rávarázsolni a szaxofon hangját mint a vinylre. Vagy a nagybőgőét.
A loudness war alatt nem a loudnesst kell érteni, hanem azt, hogy nézd meg egy modern CD-nek a waveformját. Az egész ki van csutkázva elejétől a végéig, minden hangszer fel van húzva mint az állat, így csak a zenét nem lehet élvezni.
Hiába vagyunk modern online világban, alig érhető el valami nagyfelbontású anyagként
A vinyl freki meg hogy a piskutába ne érné el a CD-ét? Egy tisztességes vinylre simán ráraknak 30khz+ anyagot. (Ne felejtsük a sokcsatornás vinyl is pont úgy működött, hogy 45khz hangokat is rávágták és azt szeparálták utána szét). Év végére meg itt a HD vinyl ami hagyományos lemezjátszókon ugyanúgy lejátszható, csak a gyártási folyamatba nyúltak bele, itt a kezdő barázdákon 100khz közeli felbontást ígérnek. -
Dißnäëß
nagyúr
-
#00137984
törölt tag
A sztereó csatornák elkülönitését két különálló mono csatornára a Hi-Fi technikában több esetben is felhasználták. High-End előerősitők és mono végfokok, a monoblokk rendszerű sztereó erősitők több audiofil hangtechnikai eszközben már jól bizonyitottak. DAP és Hi-Res zenelejátszókban a csatornánkénti elkülönitett hangfeldolgozás és a balanced kimenet is nőveli a minőségérzetet. Megfelelő DAP és fejhallgató kell ami a balanced kimenetet használja és ezek megépitése nem mindig jól kivitelezett. Hangminőségre gyakorolt hatása megosztja a zanahallgatókat, de ezen nem kell meglepődni.
Mainstream audió minőséget a CD-hez viszonyitják a legtöbben. Nekem a mintavételezés miatt ez nem állja meg a helyét... HDCD már a 2000-es években átlendült ezen a szinten (20bit és 48KHz), de a WMA audió zenék is jobbak voltak adott esetben (24bit és 48KHz/384kbps). Ezek között a zenék között elég jól hallható különbségek vannak.
-
Dißnäëß
nagyúr
Igen, csak ma nem sok értékelhető anyag születik. Legalábbis egyelőre. Egyébként Dr. AIX saját 24/96-os felvételeit hallgatva (tehát az egyes hangszerek ilyen bitmélységűek és felbontásúak igizve, amiről Te beszélsz, már a keverés, ami okkal 32 bit, amúgy zéró értelme), szóval az ő saját flac-jai elképesztően szólnak.
De mind CD-nél, mind LP-nél a dinamika sehol sincs tape forrás esetén (azaz LP esetén még szarabb is, CD esetén pedig legalább nem romlott).
Az LP-nél további torzító tényező a RIAA korrekció, illetve nem tudom, kinek mennyire audiofil az, ha a mélyhangokat a kétoldali barázdáltság limitációja miatt mono-sítják, nekem annyira nem hangzik faszán ennek a puszta ténye sem.
Marha jól szól az LP, én is szeretem, hangulata van, de a precíztől vajmi messze van és igen, az eredeti anyag, sőt, a ma fellelhető albumokból a büdös életben nem lesznek digitál felvételek már.
Viszont amikor azt mondom, hogy a létező legjobban szeretném megőrizni a korabeli mesterszalagokról készített "scan"-t, akkor biztos, hogy nem LP ismétcsak a médium, hanem CD minimum, de inkább egy 24/96-os FLAC, vagy DSD ha nagyon analógul akarunk szólni. (A Beatles-nek meg pláne húzza oda valaki a loudness-t, kb. egy Creedence Clearwater-től lehet leállni ezzel, ebben egyetértek). Mondjuk egy Madonna - Substitute for Love-nak vagy Frozen-nek jól áll a "Loudness" vagy mondjuk úgy, mastering során odaadott mélyhang. Csak ne legyen eltúlozva. Az erősítőkön korábban volt megtalálható Loudness jobb implementációkban egy Fletcher-Munson korrekciót adott, ami még jó is, nem a klasszik fos mélykiemelést.
Vinyl és freki: a legegyszerűbb flac-ig se megy fel. A mai online világban nem a CD-hez kell már mérni (csak eddig azért hoztam szóba, mert elképesztő, mennyi minden belefér amúgy). A legjobb CD esetében is egy upsampling és akkor lágy szűrő mehet akkor nagyobb frekinél indítva a DAC mögé, ennyi előnye van. De a sima 44.1kHz-es móka is tökjó.
A fülünk nem változik úgy genetikailag, ami indokolna ennél többet a médiumra rögzítve, legalábbis a Sony-Philips szerint.
-
narumon
őstag
Pont ugyanaz a válasz erre ami már feljebb is, hogy ELMÉLETBEN tök igazad van, de amig hülyére van loudnesselve egy anyag a CD-n (és sokszor sajnos még a HD fileokban is) addig ez sajnos nincs így. Papíron nagyon sokat tud a CD csak az ennek megfelelő normál master hiányzik mert a CD mainstream ott a kiadó úgy keverteti az anyagot, hogy annak kocsiban, anyu konyhai lejátszóján és minden szaron hangosan és "jól" - tehát parasztvakítósan kell, hogy szóljon. És bár vinylnél is elő elő fordul a jelenség de messze nem olyan elterjedt. Ezért nem veszek már én sem CD-t lassan egy évtizede. Normális rendszeren az ember bele kifordul olyan szar a legtöbb. Ugyanaz vinyl verzióban tök más - általában még a mastert végző ember és stúdió is más.
SZERK: Azért a mai stúdiók többsége digitális és igen sokban már 32bit/384khz a rögzítő technika. Kevés helyen szalagoznak már. Nomeg azt se felejtsük el, hogy vinylre igen magas frekvenciát fel lehet préselni, bőven többet mint a CD-re.
-
Dißnäëß
nagyúr
Kár, hogy kevesen értik az angolt kishazánkban és a világ más tájain. Érdemes lenne mindenkinek meghallgatnia Dr. Mark Waldrep, a szakma egyik legkomolyabb hangmérnökét (akinek mellesleg a doktorija nem orvosi és nem ügyvédi).
A türelmetleneknek ajánlom 35:40-től, de az érdeklődőknek leginkább az egészet, ahogy van.
A vinyl marha jól tud szólni, de köze nincs se elérhető dinamikában, se egyébben a CD-hez, vagy urambocsá, annál nagyobb felbontású-bitmélységű anyagokhoz. Még csak meg sem közelíti azt (!).
Mondom ezt úgy, hogy amikor még én is ilyen illúziókban éltem, feltankoltam belőlük. Ma már csak port fognak.
Az SACD egy PCM 24/96-al egyenértékű kb (de nem az), legalábbis ő mint DSD64 (DSD128-256-512-1024 is van, de ők már annyira ritkák, hogy kvázi nincs rá épkézláb tartalom). Viszont "analógabbul" szól, sokak szerint (kicsit szerintem is, de erre nincs leírásom, mitől "analógabb"). Ami a DAC-nak köszönhető, de még a DSD is "inferior" (hogy is van szépen magyarul?) a PCM-hez képest + szerkeszthetősége, remastering, stb, gázos, míg a multi bites PCM ma már gyerekjáték.
Élvezzétek a vinyl-t, én is teszem, csak tudjátok, hogy ha szakmai fórumon beszélgettek, mit mondtok, dinamikában ő a ma használatos médiumok között a leggyengébb (SACD, CD jobb, klasszik kazetta szarabb, de már kiment, a mesterszalag és annak 1-2-3. generációs másolatai szintén jobbak, de ők nem kommersz elterjedt cuccok).
Igazából a 24/96 PCM baszottul elég mindenre (úgy, hogy messze túlszárnyalja a legtöbb formátumot). Az más, hogy értelme csak úgy/akkor van, ha a teljes lánc így van felvéve, mert a legtöbb ma elérhető online veszteségmentes cucc (csakúgy, mint CD), 2. - 3. generációs mesterszalagról van digizve és (re)masterelve, tehát az így előállt PCM fájl egy szignifikáns része nulla, azaz nincs benne információ. Nagyobb a cipő, mint a láb, ami belelép.
Hi-Res dolgoknál dettó (tidal & co totál kamu, a formátum hi-res, de amiből elkészül, annak semmi köze hozzá).
-
narumon
őstag
válasz
#00137984 #296 üzenetére
Tökéletesen egyetértek. Azt hiszem fentebb már írtam egyébként, hogy nekem volt SACD láncom csak azért szálltam ki belőle mert nagyon kevés az elérhető tartalom rá. Valamiért az sem terjed. A vinyl ennyiből jobb, hogy ott azért szinte minden megjelenik de a fontosabb dolgok biztosan.
-
#00137984
törölt tag
Ez a téma most megint olyan mint a 4K vagy a magas képfrissités hatása. [link] Ha van hozzá megfelelő kijelző és PC vagy médialejátszó és ez a képminőségben jónak látszik, akkor még a 8K felbontásnak is van értelme.
-
#00137984
törölt tag
SACD és az Vinyl értékét több dolog befolyásolhatja. A jó zenei müsorforrás és az LP/CD/SACD lejátszók, az LP hangszedő kérdése az elérhető jó dinamika. Az LP lemezjátszók is képesek 20Hz-20KHz átvitelre és megfelelő hangnyomás szintet létrehozni. Szólnak rendesen ha kell... Ezért viszont több tényezőnek kell megfelelni. MASTER hangszallagon a rögzitési hangminőséget a hangmérnők mennyire tudja a lemezre áthozni. Ez még a hallgatási körülményekre is kihatással van. Mennyire dinamikus és milyen sztereó vagy térhatású tere van a felvételnek. Viszont megfelelő audió hangláncon kell ezt visszahallgatni, hogy a megfelelő minőséget érzékelni lehessen. Szerintem a zenehallgató igényein és hallásán, de még a hallgatás helyszinén és körülményeken is elég sok múllhat (akusztika vagy a zajszint a zenehallgatás közben). SACD és Flac zenék szerintem egy jó féle asztali DVD vagy Blu-Ray lejátszón kihozzák az előnyüket a tömöritett mp3-as zenék vagy némelyik CD lemezre rögzitett zenék ellenében...
CD lemezeket könnyedén el tudják rontani a túlvezérléssel vagy a gyengén MASTER-elt és a célnak nem megfelelő hangtechnikát használva. Élő zenék rögzitésénél már a mikrofon is sokat számit. Rögziteni tudnak teljesen digitálisra, de a DAC és a hangmérnők tudása meghatározza a lemezekre felkerült zenék hangzását és dinamikatartományát. SACD hangját viszont csak akkor lehet bárhogyan értékelni, ha megvan hozzá az összes feltétel. Egy jó SACD/CD Hybrid lemez és lejátszó. Az erősitőnek és a hangszóróknak szintén tudni kell az SACD követelményeinek megfelelő szintű hangminőséget nyújtani. SACD szélesebb frekvenciatartományát egyesek feleslegesnek gondolják, pedig a hallható zenei részletek a DSD miatt tökéletesen visszahallgathatóak lesznek. Ahol a CD és a Flac zenében szinte nem érződik semmi hallható részlet, ott az SACD hangja még érdekes zenei részeket jelenit meg. Természetesen az mp3-at szintén ezért nem tartják jónak, mert a tömörités miatt a zenei részletek és a hangszerek hangzása változhat meg. Ez felfelé szintén igaz lehet az SACD estében. Viszont megint a hallgató személy hallása miatt sokan ezt nem hallják jobbnak mint a CD változatot. Vinyl viszont képes lehet bármelyik digitális formátumnál jobbat nyújtani... A tiszta analóg hangzás, amit a digitális DAC csak megközelitőleg tud nyújtani. Már az analógosabb hangzásért is képesek sok-sok pénzt kiadni, mert valaki ennyiért megveszi. Viszont a digitális hangzás a maga csupasz valóságában lehet borzasztóan rosszan kivitelezet, ezért a Vinyl és az SACD (DSD és a Flac) lemezek és zeneszámok létrehozása sokak számára fontos marad.
-
arnyekxxx
veterán
-
Vesa
veterán
Ezzel maximálisan egyetértek! Nem is kétséges,hogy dinamikusabb "kövérebb" az LP hangzása, de maga a hordozó idejétmúlt, nincs mit tenni. Baromi kényes, akármilyen tűvel/lejátszóval használod, fokozatosan romlik a minőség és megjelennek az oda nem illő zajok. De azt elfogadom természetesen, hogy van akinek ez hozzátartozik az "élő" hangzáshoz és nem zavarja. Engem zavart mindig is.
-
#00137984
törölt tag
Nekem a müsorforrás addig nem zavart (optikai lemez vagy online filmnézés), amig az éppen aktuális kijelzőm korszakára jellemző, de elfogadható képminőségben hozzáfértem a filmekhez. DVD és a Blu-Ray, az UHD 4K filmekhez megvan a képminőségben és tudásban hozzá tartozó kijelző. Egy kis átjárhatóság van, de a DVD filmeket nem a 4K HDR10 kijelzőn fogom majd megnézni, ahogyan a NET-es filmek és videók minősége sem mindig nézhető minőség egy FullHD kijelzőn.
CRT monitorok korszakában a 700 MB-os ripek és a VCD videók minősége még nézhető volt, de mostanra már egyikre sem számithatunk egy FullHD kijelzőn. CRT monitorok és a 100Hz Progressive Scan TV-k még a DVD filmeket, a PS1 és PS2 konzolokat kiszolgálták. Az online elérhető 720x304 felbontású filmek itt még kiszolgálták az igényeket, de mostanra a néhány GB-os 720P és 1080P filmek némelyikét sem méltatnám a megtekintésre. DVD filmek még az LCD korszakban képesek voltak elfogadható digitális minőséget nyújtani, de a magasabb felbontásokra és az egyre nagyobb képátmérőkkel nem vehették már fel a fonalat... Ezért vannak a Blu-Ray és az UHD 4K filmek és lejátszók, megjelenitők.
-
M107
addikt
Kár vitatkozni ezen
Hogy az eredeti témára utaljak, a samu nem lát benne többé fantáziát, marad más, ha marad.
Személyem lemezpárti, én még pont a Bakelit lemez 70 évek vége, Tesla magnó, magnókazetta, CD/DVD, és most a Blu-ray korszakban nőttem fel.
Átéltem dolgokat, és nosztalgiával gondolok vissza minderre.Most így túl a 40-en, már annyira nem fog meg a téma, hogy mi lesz meg, hogy lesz, a jövőt előre senki nem látja, mert akkor megfelezem vele a lottó ötöst, és komolyan mondom közjegyzői okirratba foglalunk mindent szóval nem verném át az illetőt a számokért
Viccet félre téve, gondoljunk bele, ki mint szórakozik és mit hogyan néz az mindenki egyéni dolga.
Van aki tehetős és van aki nem, van akinek vannak neves eszközei és vannak akik a 5-8000 Ft-os lejátszókra stb stb -re futja.
Egy normal ember, dolgozik gyermeket nevel, szórakozik család barátok stb.
Van aki szereti a Marvel univerzumot van aki utálja "bocsánat a kiragadott példáért"S az, hogy most pendrive-on vagy blu-ray-en, vagy egyéb dolgon nézi meg a filmjeit valamilyen formátumban, mindenkinek szíve joga, ha jó az adott műsor, akkor úgy is megnézheti többször , ha nem akkor meg nem mindegy.
Mostanában, már a Stream felé tartunk lásd Youtobe, Twich, stb stb majd megszokjuk ezt is, és akinek meg kell offline az adott média az megszerzi így vagy úgy.
-
#00137984
törölt tag
válasz
daneel_hu #279 üzenetére
Szerintem is lehetne már több szinkronos és feliratos Blu-Ray film. Nem kintről rendelnének filmeket vagy a NET-es forrásokat kihagyhatnák végre. Viszont a kedvenc filmek igy vagy úgy, de egyszer csak felkerülhetnek végre a házimozikban a megérdemelt helyre (HDD-re vagy a polcra)...
-
#00137984
törölt tag
Ortofon fej és az a drága gyémánt tű volt a lemezek hosszú életének a titka.
Nem mellékesen jobban szólt az analóg LP az erősitőn, mint a magnódeck és a CD lejátszó. Még a drága S-karos Technics lemezjátszóra sem feltétlenül volt szükség, mert itthon az AKAI lemezjátszó igen népszerű volt. Többen upgradeltek ilyen AKAI minőségű lemezjátszókat és az eredmény általában elég jó volt...
Egy kis alapismeret jó volt az LP lemezek lejátszásához, mert a lemezeket karbantartani és a lejátszó karok súlyozására egy kis figyelmet kellett forditani. Nekem ez már egy kellemes emlék, mert váltottam a CD és SACD, és a DVD lemezekre. A digitális hanglemezeknek és a lejátszóknak szintén kell egy kis odafigyelés, mert akkor nem karcosodnak és hosszú évek múlva is hibátlanul hallgathatóak maradnak.
-
#00137984
törölt tag
válasz
daneel_hu #279 üzenetére
Azért a DVD szinkronok jelentős része a Blu-Ray kiadásokra is felkerülhetett volna. Viszont a filmgyüjtemények jelentős részében a szinkronos DVD nem váltaható ki Blu-Ray kiadásra. Feliratosban már DVD-re sem vettem filmeket. Nekem is csak pár darab feliratos DVD van, mert szinte ingyen volt...
-
#00137984
törölt tag
válasz
daneel_hu #274 üzenetére
Szerintem meg bőven több ezer szinkronos DVD és Blu-Ray kiadvány jelent meg a hazánkban. Nekem majd 400 DVD film van itthon, ami egyáltalán nem nevezhető nagy filmgyüjteménynek. DVD videótékákban jóval több DVD film volt, csak itt mind megszüntek. Viszont majd x10 ennyi film elérhető már szinkronosban a NET-en... A szinkronok többsége nem kerül fel az eredeti DVD és Blu-Ray kiadásokra, vagy nem fogják rendesen digitalizálni (zajszűrés és magas-mélyhang kiemelés, majd az 5.1-es térhangzás keverés). A szűkős pénzkeret vagy a kiadó és filmforgalmazó döntése alapján érkezik a szinkron, a kizárólagos DVD kiadás...
-
narumon
őstag
"de az LP-ről közismert, hogy 2 lejátszás után már serceg, 15 lejátszás után már perceg, 50 lejátszás után már konkrétan pattog, 100 lejátszás után pedig örülhet az ember, ha nincs barázdatörés, és nem ugrik a tű."
Ez természetesen nem igaz max ha a nagyi lejátszóján vagy valami Crosleyn nyomatod. Normális lejátszóval 100 lejátszás után pont ugyanúgy fog szólni mint újonnan. Nem véletlenül gyűjtenek sokan akár 50-60-as évekbeli lemezeket amik természetesen hiba nélkül szólnak. Van pár alapszabály amit be kell tartani vinyl esetén, de ha ezek megvannak akkor nem gond a sokszori lejátszás. Nekem is van pár lemezem amiben simán benne van 100 fölötti lejátszás - köszönik szépen nem sercegnek nem pattognak.
-
#00137984
törölt tag
DVD filmek egyik nagy előnye a választható szinkronhangok, a < > gyorskeresés és a chapter fejezetek voltak. Most a filmeket többen nem is keresik már szinkronosan, de a felirat sem olyan fontos nekik a jó angoltudás miatt. Viszont a szinkron vagy legalább a feliratok a többség számára fontosak, ezért nem elhanyagolható előny ha a megfelelő szinkron van a film lemezén. DVD és Blu-Ray lemezeken lehet választani...
-
daneel_hu
addikt
Többen vennének... de nagyon siralmas volt a választék mindig is.
A legtöbb helyen még ma is DVD-t kapsz.Szerintem nincs 300 film ami eddig megjenent - magyar nyelven valamilyen formában, - tehát kiadták itthon Blu-Ray korongon.
Saccra 300 db film 2 hónap alatt megjelenik nyugaton blu-ray-en. -
daneel_hu
addikt
Jó az üzleti része is:
"Árképzés
Egy film-DVD előállítási összköltsége átlag 2-2,5 millió forint. A legjelentősebb tétel a film jogdíja, ami általában 2 és 20 ezer dollár között mozog; ezért a kiadó meghatározott időre forgalmazhatja a filmet DVD-n, többnyire csak Magyarországon. (Kivételt jelentenek az egész régióra megvásárolt nagy hollywoodi filmek, ám ezek ára jóval borsosabb.) Ehhez jön a gyártási költség, melyben a master felújítása, a szinkron, a korongra kerülő extrák és a DVD-lemez anyagára adja a számottevő tételeket. Jó esetben a filmnek van régi szinkronja; nemcsak takarékossági okokból, hanem mert a legtöbb esetben a szereplők magyar hangja már "hozzánőtt" a filmhez. A digitális korongok tartalmi szerkesztését, a menüzést erre specializálódott, többnyire magyar stúdiók készítik, ami a menürendszer és az extrák összetettségétől függően kétszázezer és egymillió forint közötti árért készül el. A hazai kiadók többsége lengyel, cseh vagy német gyárakban sokszorosítja a DVD-it, ahol a minimális gyártási mennyiség általában 3000 darab. A külföldi nyomást a minőséggel, a jobb árral, de olykor azzal is magyarázzák, hogy így jobban kizárható az idő előtti kalózpiaci megjelenés. A dobozok/tokok nyomdai munkálatai legtöbbször a koronggal együtt zajlanak, ami egy háromezres szériánál másfél-két euró/darab. Plusz a szállítási és - ha van - a promóciós költségek, valamint az adók.
Egy budget film nettó 500 és 640 forint közötti áron kerül a forgalmazókhoz. Érdemes utánaszámolni, hány darabot kell belőle eladni, hogy a kategórián belül a manapság elérhetőnek tartott nyereségplafont, a 4-500 ezer forintnyi hasznot realizálni lehessen." -
válasz
#95590400 #266 üzenetére
szuper írás, abszolút emlékszem a korszakra, vásárlói oldalról... szánalmas, hogy bizonyos kiadók a dvd-t prémiumterméknek szánták, pont ahogy 10 évvel később ugyanezt hallucinálják a blurayről és most az uhd blurayről, miközben tök nyilvánvaló, hogy kommersz tucatárú, megfelelő példányszám mellett fillérekből gyártható, ergo jó eladásokkal "mindenki" csak nyerhetett volna...
-
válasz
Jim Tonic #240 üzenetére
Jahogy te azt nézed ami épp elérhető? Ennyi erővel tévézzél... nézd ami épp megy
Ez nagyon nem ugyanaz, hogy eszembe jut a Gattaca és megnézem - ezt biztonsággal akkor teheted meg, ha ott a polcon egy saját példány. Tehát ha TE BIRTOKOLSZ egy kópiát.És pontosan erről szólt a cd, a vhs, a dvd is - a birtoklásról. Nem a formátum a lényeg, pláne nem vágyik szinte senki a mágnesszalag minőségére és nyűgjére.
Amúgy majdnem elképzeltem, ahogy a Gattaca miatt átnézed a streamszolgáltatók kínálatát és előfizetsz érte 1 hónapot
Aztán három nap múlva egy másikra. Ha pedig a jogi hercehurca miatt problémás a tulajdonjog és épp sehol nincs MÁR fent.... akkor mit csinálsz, hol veszed meg? És el is érkeztünk az streaming problémaköréhez, ill. egyáltalán: a digitális terjesztés poklának témaköréhez
Lásd be: a "fizikai" birtoklásnak semmiféle "modern" terjesztési mód nem alternatívája.
(aki akarja értse a fizikait a NAS-ának hddjén)
-
Cs1csó
titán
válasz
daneel_hu #265 üzenetére
Szeretem a szinkront (simán nézek sorozatot felirattal, tehát nem vagyok elvakult) és piszok jó fülem van egyből felismerem a szinkron hangok tulajdonosát, hogy a szinkron régi vagy új stb. amin legutóbb elszörnyedtem az a Trükkös halál c. film volt amit szó szerint megszentségtelenítettek, az új szinkron annyira ótvar lett. Persze lehetne még sorolni.
Amitől tényleg a falra mászom az a Rendőrakadémia új szinkronjai. -
daneel_hu
addikt
válasz
#04430080 #264 üzenetére
Már amikor.
Pl CASINO DVD-kiadására nem tették rá anno a mozisat (Joe Pesci = Harsányi Gábor), mert nem volt 5.1-ben.
Teccikérteni… sima sztereo volt, de a fasza harsányis szinkron helyett valami ultraszar gagyi, újonnan felvett ötpontegy ment a helyére.
Természetesen azonnal valaki ráheggesztette a letölthető verzióra a király hangot.A mozis szinkronért is a legtöbbször fizetnie kell a BD-kiadónak.
-
Cs1csó
titán
válasz
daneel_hu #262 üzenetére
Mindentől függetlenül is kicsi piac vagyunk: USA 300 millió ember Magyarország 10 millió ember. (a vásárlóerőről már ne is beszéljünk)
Igazán nem is kell feltétlen egy ilyen kis piacra külön "csak magyar" kiadást csinálni, a DVD-vel jött be az a lehetőség, hogy több szinkront is rá lehetett tenni egy lemezre és mondjuk egy Közép-Kelet-Európai kiadás már gazdaságos lehet: magyar, lengyel, cseh, román, szlovák, horvát, bulgár, szerb stb. szinkronnal vagy akár a lemezen lévő hely méretétől függően akár német, olasz, francia, orosz stb. szinkronokkal 1-2 kiadással az egész kontinenst le lehet fedni.
Az EU lakossága a 28 tagállammal több mint fél milliárd ember egy ekkora piacot is le lehet fedni 1-2 kiadással csak legyen rajta elég szinkron.
-
daneel_hu
addikt
válasz
#04430080 #253 üzenetére
Amikor volt választék akkor sem vették sokan.
Volt szerencsém az InterComnak dolgozni külsősként amikor a DVD a reneszánszát élte. Nagyjából 2003 és 2010 között. Később az öcsémmel a ProVideonak is toltuk a honosításokat.
Van fogalmam arról, hogy a nyugati kiadáshoz képest mennyire voltak lebutítva a magyar nyelvű címek, mind anyagában, tartalmában és példányszámban is.A legtöbb cím esetében nem volt lehetőség arra, hogy a nyugati kiadás minősége legyen itthon kiadva, egyszerűen nem fért bele a büdzsébe. Csak ha a tartalom gyártója valamilyen szinten támogatta kintről ezt. Pl. Disney, Paramount Pictures.
De ez a Disney esetében azt jelentette, hogy az összes cím az USA-ban lett kinyomva, nemcsak a DVD-k, hanem a hozzá tartozó csomagolás, tehát az O-RING-ek, SLIPCASE-ek, Booklet-ek, minden. Még a diszk is.
Volt amit itthon meg sem tudtak volna csinálni, pl Nemo Nyomában, hologramm-szerű O-RING kiadása, illetve az ehhez hasonló címek.
Nem volt nyomda ami ezt kinyomta volna.
Már ott bukó volt a dolog, hogy az O-RING kartonját nem tudtad volna beszerezni.
Volt a hologramm-szerű karton, erre jött rá a fehér (raszteres!) nyomat, majd sima 4 szin color, + kb 2 féle dombornyomás. A dombornyomó klisé darabonként 40 000 + áfa egy vésnök cégnél. Csak 2 dombornyomat szerszáma 80 000 + áfa.
És akkor eladsz belőle 1000 db-ot? Na persze. Milliós bukta.
USA-ban meg elmegy belőle 100 000 db. Így könnyű.Paramount címek kb nulla költségvetéssel mentek, néha egy-egy nagyobb filmet megtámogattak, pl bőrutánzatú tokkal kiadott Indiana Jones trilógia. De ezeket is mind kint nyomták, volt 1-1 booklet ami itthon ment egy kommunista nyomdában.
De a legtöbb címből eladtak 300-400 darabot, erre semmiféle üzleti tervet nem tudsz elkészíteni.
Annyit tudsz, hogy ne a bukó lebegjen a szemed előtt, hogy veszel egy fekete DVD tokot, legyártatod a diszket kb 1+0-ás diszk-cimkével (), booklet hanyagolva, sőt minden extra hanyagolva. Jobb esetben a moziszinkron rajtavan, plusz a feliratok. És csináltatsz belőle mondjuk 500 db-ot.
Ha volt eszed, akkor a durvább gyűjtői kiadványokra mentél rá, pl Gyűrűk Ura vagy mondjuk a Harripotter nevezetű szarhalmaz kiadásaira. Na ezeket karácsony előtt megveszik.És mondom... ez a DVD legjobb időszaka volt, mondjuk még a 2008-as válság előtt.
Iszonyú kicsi piac vagyunk, ez a helyzet. -
Vesa
veterán
Sose értettem, az LP miért szólna jobban? Ez nekem kultúrsznob szagú. Analóg ez igaz, alapvetően szólhatna akár jobban is, de az LP-ről közismert, hogy 2 lejátszás után már serceg, 15 lejátszás után már perceg, 50 lejátszás után már konkrétan pattog, 100 lejátszás után pedig örülhet az ember, ha nincs barázdatörés, és nem ugrik a tű. Értem én, hogy nosztalgia meg minden, de a "jól szól" fogalmába nekem nem tartozik bele az, hogy a zenei műbe mindenféle idegesítő zajok keverednek bele. Egy sercegő, pattogó zaj minden, csak nem oda való...
Jim Tonic
?? Idéznéd, hogy az eredeti posztomban hol támadtam bárkit személyében? Ezt is rosszul értelmezted, ahogy a cikket is. Tényszerűen, én csak a véleményemet írtam le a kérdésről, megemlítve, hogy nem értem ezt a konteó áradatot ami itt megy. Nagyjából így keletkezhetnek az urban legendek is. -
nkmedve
őstag
Nekem a szinkron egyáltalán nem szempont, még a felirat sem annyira, esetleg csak akkor ha szüleimmel akarok nézni valamit. Így ilyen szempontból nincs gondom a streammel, és mint írtam kábeltévé helyett valószínűleg inkább a Netflix-ért fizetnék ha kéne válasszak (jelenleg nincs egyik sem, de volt Netflix-em néhány hónapig).
A gondom a stream szolgáltatásokkal:
- nagyon szűk tartalom-választék. Amikor Netflix előfizetésem volt akkor a saját tartalmukon kívül alig volt bármi értelmes. Népszerű filmeket próbáltam megkereseni és 90%-ban nem voltak meg, cserében volt egy halom ismeretlen film ami legkevésbé sem az én stílusom (beleértve rengeteg Bollywood-i tartalmat is).
- lejáró licenszek és így állandóan változó filmgyüjtemény. Ha újra akarsz nézni valamit valaha akkor nagy valószínűséggel nem lesz már az adott szolgáltatáson elérhető, már ha egyáltalán még fog létezni az adott szolgáltatás néhány év múlva
- internet-kapcsolat és nagy sávszéll igény. Ha teszem azt nem túl stabil az interneted (ne legyenek illúzióink, ez még fejlett országokban is gyakori gond) akkor a szakadozó film inkább csak frusztrációt okoz, mint szórakozást. Ezen valamilyen szinten segít az ha előre le tudod tölteni és offline nézni, de azért nem oldja meg a dolgot teljesen
- a kép és hangminőség fényévekre van egy normális BR lemeztől (főleg az UHD BR-eket tekintve)Nagyjából ennyi. Nyilván ha valaki néha csak meg akar nézni egy teljesen random filmet ami éppen benne van az adott stream-szolgáltató listájában akkor teljesen jó egy ilyen előfizetés, de nekem nem váltja ki a saját filmgyüjteményt (nyilván nem veszek meg minden szemetet, de vannak olyan örök klasszikusok és kedvenc filmek amelyeket rendszeresen néhány évente újranézek).
Azt még hozzáteszem, hogy játékok tekintetében inkább a letöltést preferálom a fizikai/dobozos változatokkal szemben (ez viszont teljesen más elven működik mint a stream).
-
Cs1csó
titán
Valószínűleg igen ki tudja váltani a sávszél növekszik a tartalom minősége mennyisége növekszik persze egyre kevesebb lesz a szinkronos tartalom, de ez van.
Amúgy lényegtelen, hogy ezek a filmek honnan jönnek ez egy ilyen világ minden változik.
150 éve csak színház volt, majd jött rádiózás és a mozi ami kicsit hatott a színházakra is majd mikor megjelent a tévé az előzőek népszerűsége is csökkent aztán jött a kábeltévé majd az internet minden egy kicsit tovább faragta a tartalom ipart de ez van.
Jelenleg van színház, mozi, tévé, kábeltévé, házimozi, rádió mindegyiknek meg van a maga szelete. Volt mikor elmentem a videótékába és kivettem egy VHS majd DVD filmet, hát ez nem hiányzik vagy vettem egy DVD vag VHS filmet jó drágán az sem hiányzik. Egyedül a mozi a társasági élmény és a friss tartalmak miatt még létezik de ugye a multiplexek miatt kvázi megszűntek a kis mozik. -
nkmedve
őstag
És narumon, azok a filmek pedig honnan jönnek? Gondolom nem maguktól kerülnek rá a HDD-re, NAS-ra vagy akármilyen adathordozóra amit aztán a tévére/médialejátszóra kötnek.
Nem arról van itt szó, hogy ki milyen módon tudja fű alatt beszerezni a filmjeit és azt milyen módon rakja ki egy tévére (ez 10-20 éve is ment, semmi újdonság nincs benne). Nyilván aki soha életében nem adott pénzt egy filmre sem arról nem is feltételezem hogy fizetne egy BR lemezért, vagy akár a Netflix-ért, teljesen fölösleges behozni ezt a "fogyasztói" réteget a képbe.
A diskurzus arról szólt, hogy a stream ki tudja-e váltani az optikai hordozókat azoknak a körében akik eddig fenntartottak otthon egy BR/DVD filmtárat. -
M107
addikt
"
Zenéket pedig fene tudja ki hogy hallgat mp3 vagy flac át a telóra és kész egy füles és mehet a muzsika.
"+1
Ezt megőrizni minek " nem vagy más csak egy Rapettsarkú "
Iyenekkel van tele a magyar yu.... 40 %-a
fontos legyen meg Wav, mp3 flac ogg és még vagy 8000 zenei formátumban. -
Cs1csó
titán
+1 narumon
Akiket én ismerek azok is tojnak már mindenféle fizikai hordozóra: magnó, vhs, bakelit lemez, cd, dvd, bd
A legegyszerűbbek egy külső HDD-n tárolják a filmeket és azt egyszerűen USB kábellel rákötik a tévére oszt jónapot.
Akiknek van házimozija azok meg valami eszközt tesznek a tévé és az erősítő közép hogy az erősítő megkapja az 5.1-es hangot.
Zenéket pedig fene tudja ki hogy hallgat mp3 vagy flac át a telóra és kész egy füles és mehet a muzsika.
-
nkmedve
őstag
válasz
Jim Tonic #242 üzenetére
"Ők azok, akik sírtak a vinylért, a VHS-ért, a magnókazettáért, stb. Ráadásul megesküdnek rá, hogy sokkal szebb és jobb volt, ami persze ökörség, de hiába is próbálja elmagyarázni az ember."
Rossz ajtón kopogtatsz, mivel nem vagyok az ilyen idejétmúlt adathordozók híve. Ha lesz a BR-nek egy megfelelő utóda akkor majd szépen átállok arra. A stream viszont egy teljesen párhuzamos dolog (ahogy a kábeltévé is párhuzamosan futott az optikai lemezekkel, évtizedeken keresztül), nem egy új formátum ami leválthatja a jelenlegi OFFLINE házimozi-lehetőségeket.
Amúgy meg a stream semmivel nem ad szebb vagy jobb képet/hangot mint a BR, szóval a a VHS-es/magnós hasonlot alaposan félrement.
"Kétlem, hogy kellene 5-10, maximum 1-2, de mivel én nem nagyon nézek meg egy filmet 5x, ahogy a legtöbb ember sem, így általában 1 elég."
DVD-t, BR-t, VHS-t sem azok vettek akik csak egyszer néznek egy filmet, szóval jóformán semmi nem változott. Nyilván ha te csak egyszer nézel egy filmet akkor semmilyen adathordozó nem tartozik a te világodba, de attól még el lehet fogadni azt is, hogy mások nem így gondolkoznak.
-
daneel_hu
addikt
Nem nagyon érdekel, hogy legálisan-e avagy sem.
Amit gyűjtöttem, abból is már rég-rég kijött egy új és jobb verzió amit a kiadó újra kiadott/felújított stb.
Pl. szinte minden Pink Floyd kiadvány megvan otthon eredetiben, kedvelem őket, megvettem mindent ami tőlük jött.
Erre mi történik? Pár éve újrakeverték az összes hanganyagukat, és megjelentették újra CD-n.
Paff... veheted meg mégegyszer. De tudod mit, nem veszem meg.
Szóval azért X bőrt ne húzzanak le rólam. Persze mondani lehet, hogy ok akkor ne is hallgassam az újrakevert verziókat.Mondjuk a legegyszerűbb lenne megvenni mindent LP-n, annál úgysincs jobb.
Az a gond ezzel a "legálisan avagy sem dologgal", hogy kicsi itthon a piac, egy normálisabb kiadó nem tud megélni ebből. Így csak nagyon-nagyon kevés értelmes film és zene jelenik meg.
A sztárfilmek kijönnek, de pl nem láttam még Planet Earth II 4K HDR kiadványt magyarul a boltokban.
Csak illegálisan tudod beszerezni... bezzeg Tarzan UHD Blu-Ray az van.Stream szolgáltatások hol vannak film-szinten?
Beregeltem a HBO Go-ra, megnéztem mit lehetne megnézni. Egy vicc az egész. Nincs választék.
Netflix-et nem próbáltam, állítólag kevés a magyar tartalom. Angol... ok rendben legyen, de azért nem árt magyar felirat hozzá.
És most is nem arról van szó, hogy azonnal premier időpontban mindent látni szeretnék, rengeteg film és sorozat van amit megnéznék, de nincs elérhető formában magyar nyelven, de legalább magyar felirattal legális forrásból.Símán előfizetnék egy olyan stream szolgáltatásra hol pl az utóbbi 8-10 év normálisabb filmjei és sorozatai elérhetőek lennének (jó minőségben) - de legalább magyar felirattal.
De ilyen itthon nincsen. Nem létezik.Filmeknél ráadásul nagyon sokan úgy gondolkodnak mint én, vagy megnézik moziban 1x, de akkor már nem veszem meg korongon. Ha mégis megnézem egyszer korongon, elő nem veszem többször, kivéve a gyerek rajzfilmjeit, azok mennek x 1000 alkalommal.
Nem tudom mi a jó megoldás.
Szerintem a filmeket meg kell nézni moziban ami érdekel, otthon max sorozatok és sport a tévében.
Engem nehezen vesznek rá arra, hogy valamit 2x megnézzek, ahhoz nagyon jónak kell lenni valaminek, de sorozatban még az sem megy, sajnálom az időt rá.
Viszont ha valamit 1 alkalommal nézek meg, felesleges a fizikai adathordozó. Ehhez nagyjából mozijegy árban kéne mennie. -
Pont hogy a múltbéli formátumharcokkal ellentétben jelenleg nincs semmi a láthatáron ami a BR-t válthatná, ezért is nem tetszik itt egyeseknek amit a Samsung csinál.
Mint írtam, az online szolgáltatások, a streaming váltja le. Észre kellene venni, hogy az adattárolás módja változik meg, felhőbe kerül minden. Már csak azért is, mert így nem nagyon lehet ellopni.
A Samsung egyébként tisztában van ezzel, ezért dobja az egészet, csak van pár ember, akinek valamiért nehéz ezt felfogni. Ők azok, akik sírtak a vinylért, a VHS-ért, a magnókazettáért, stb. Ráadásul megesküdnek rá, hogy sokkal szebb és jobb volt, ami persze ökörség, de hiába is próbálja elmagyarázni az ember. Mindig vannak, akik valahogy úgy érzik, hogy csak akkor lehetnek boldogok, ha széllel szemben pisálás közben nedves lehet a lábuk szára..Ok, tehát akkor van 5-10 féle előfizetésed mindenféle ilyen platformra? Kétlem, hogy kellene 5-10, maximum 1-2, de mivel én nem nagyon nézek meg egy filmet 5x, ahogy a legtöbb ember sem, így általában 1 elég.
Egyébként az előbb el is felejtettem mondani a 2 hetes internet-kieséssel példálózó illetőnek, hogy a Spotify (de a többiek is), lehetőséget ad arra, hogy korlátlanul vagy szinte korlátlanul lements az adott eszközre.
-
nkmedve
őstag
válasz
Jim Tonic #240 üzenetére
"Korábban nem volt, ami ezeket kiszoríthatta volna, most megjelent a streaming."
Ennek azért nézz utána hogy mi mit szorított ki vagy váltott le a múltban (ami miatt az említett VHS is viszonylag hamar eltűnt). Pont hogy a múltbéli formátumharcokkal ellentétben jelenleg nincs semmi a láthatáron ami a BR-t válthatná, ezért is nem tetszik itt egyeseknek amit a Samsung csinál.
A Netflix és hasonló licensz-modellekkel dolgozó társai esetleg a kábeltévét tudják kiváltani, arra viszont tényleg nem rosszak. Azoknál akik eddig érdekeltek voltak DVD/BR piacban azoknál az ilyen szolgáltatások nem váltanak ki semmit."Ha nem lesz fent, akkor fent lesz másnál."
Ok, tehát akkor van 5-10 féle előfizetésed mindenféle ilyen platformra?
-
Rosszak a viszonyítási alapok. Korábban nem volt, ami ezeket kiszoríthatta volna, most megjelent a streaming.
Az embereknek otthon hatalmas filmkészletük van felhalmozva, amit nyilván nem fognak kidobni egyik napról a másikra. VHS-ből jóval több volt, mégis kidobta szépen mindenki, pár év alatt. A retro rajongókra komoly ipart nem lehet építeni.arty: Március végén fent lesz még a Gattaca netflixen? Na, erről viszont bizonyosan nincs fogalmad. Egyáltalán nem értem, mit számít, hogy fent lesz a netflixen, vagy sem. Ha nem lesz fent, akkor fent lesz másnál. Ha senkinél sem, akkor meg megveszem majd, ha mindenképpen arra vágynék. So simple.
-
válasz
Jim Tonic #234 üzenetére
2019-ben tudok venni lejátszót a 2006-os lemezemhez. De az spec viszi a 96-os dvd-t vagy a 70es évek cd lemezeit is (a lézerdiszket spec nem...).
Szóval igen, lesz.
Március végén fent lesz még a Gattaca netflixen? Na, erről viszont bizonyosan nincs fogalmad
(a film és a szolgáltató tetszőlegesen cserélhető a példámban, épp nem vagyok előfizető, csak hasracsaptam
remélem az abszurditás azért átment...)
-
nkmedve
őstag
válasz
Jim Tonic #237 üzenetére
Elfogadom, hogy ez a te véleményed, viszont ennek alaposan ellentmond az eddigi történelem. Még a Laserdisc is jobban teljesített mint ahogy te a Blu-Ray jövőjével kapcsolatban írsz, pedig az a formátum a BR sikerességéhez képest a béke feneke alatt sem volt, arról nem beszélve, hogy akkoriban milyen drága és nehezen gyártható hardver kellett hozzá (egy mezei BR lejátszó manapság már filléres gyerekjáték azokhoz képest).
Ha tetszik, ha nem, a BR és DVD lejátszók még nagyon sokáig velünk lesznek, még ha a boltok filmkínálata le is fog csökkenni, Az embereknek otthon hatalmas filmkészletük van felhalmozva, amit nyilván nem fognak kidobni egyik napról a másikra. Amíg pedig lesz igény lejátszókra addig kínálat is lesz.
-
-
nkmedve
őstag
válasz
Jim Tonic #234 üzenetére
Nyilván minden meg tud hibásodni, és elhasználódik, de a BR azért valamilyen szinten elterjedtnek számít (sokan vettek/vesznek ilyen filmeket, még ha nem is elegen ahhoz hogy átütő siker legyen), így várhatóan a hardver nem fog egyhamar kikopni az üzletekből. Ha most teljesen bukna a formátum (nyilván nem tartunk ott, UHD BR-ből egyre többet adnak el) akkor talán 50 év múlva nehézkes lesz beszerezni egy lejátszót (bár valószínűleg akkor is lesz 1-2 elvetemült gyártó amelynek futni fog legalább egy BR player modellje a piacon), de 10-20 év miatt egyáltalán nem aggódnék.
Összességében a gond nem azzal van, hogy a most meglévő BR filmeket nem tudja majd az ember lejátszani (ami viszont valós félelem az online szolgáltatóknál), hanem hogy nem lesz újdonság amit beszerezni a jövőben.
-
válasz
daneel_hu #216 üzenetére
Legálisan? Ugye itt most nem a "valahonnan tuti el fogom tudni lopni" a téma....
Hogy legálisan mit tudsz megnézni 10-20 év mulva, az csak és kizárólag a kiadók kegyén múlik (ahogy/amerre most haladunk (streaming)), erre neked ZÉRÓ befolyásod van/lesz. Míg a dvd/bluray lemez addig van a polcodon, amíg te úgy akarod.
-
válasz
Geri Bátyó #77 üzenetére
"A BD induláskor csak 1 rétegű volt (25 GB), míg a HD-DVD 2 rétegű (30GB), de csak a BD-ből volt 2 oldalas (ez volt az 50GB)."
Néhány hónapig nem volt dual layer lemezen film, ez aligha számít(ott) bármit is, hiszen alig-alig voltak filmek.
"A BD gyártása sokkal drágább és liceszdíj is terheli."
A filmek árán ez nem látszott.
"A BDXL csak papíron létezik."
Mert nincs igény optikai adathordozóra, nem terjedt el. De létezik, létezett a tech, meg is vehetted.
"A másolásvédelem nem a lemeztől függ."
Tényleg?
A gyakorlatban, a szabványban, a bluray erősebb védelemmel rendelkezett, PONT. A hddvd-s filmek könnyebben, hamarabb váltak másolhatóvá, Hollywoodot nyilván nem hagyta hidegen ez a tény.
"A HD-DVD-re fejlesztett tömörítés jónak ígérkezett, de végül nem jelent meg, így nem tudhatjuk, hogy mit tudott volna valójában."
A bluray meg 79 rétegű lett volna, csak nem lett.
Ilyeneken felesleges is lamentálni, hogy mi lett volna, ha... adott volt 2006-ban két formátum, két szabvány, bizonyos adottságokkal, az egyik - szerencsére - "gyorsan" eltűnt, ez a fogyasztóknak jó (volt). -
válasz
#04430080 #228 üzenetére
Ha anyámnak * lenne, ő lenne a nagyapám. Hasonlóan értelmes példa lenne, hogy mi van, ha leég a házad, és benne ég minden adathordozód.
Egyébként meg nem élek a világ végén, az ilyen kábeleket 1 nap alatt szokás javítani, és addig bekapcsolom a rádiót. Ezen felül nyilván ott támaszkodsz az internetre, ahol lehet rá támaszkodni.
De ritka hülye példa, amúgy is...M107: Személyem elvenné ha megtehetné Manapság úgy is tele a világ önjelölt diktátorokkal, szóval eggyel több vagy kevesebb...
-
M107
addikt
Személyem elvenné ha megtehetné olyan 2 hétre az internetet a 0-25 éves korosztálytól, Resident Evil zombikká válnának.
-
M107
addikt
válasz
#04430080 #223 üzenetére
Persze az ilyeneket mivel ki sem adják nehéz is megszerezni, egy idő után feltéve ha emlékszel is, hogy hol hallottad
Ilyen vegyes vágott dolgaim nekem is vannak, persze albumok, single "nóták" olyan 165 darab Pana 25 GB BD lemezen, ami meg már nem annyira fontos az meg pár darab " TAGMp3" BD-n csücsül (Nem panasonic - az csak a kiérdemelt dolgokra)
UI:
Amúgy meg a mai zenék tisztelet a kivételnek, arra sem érdemes hogy megőrizzük őket....
De ez van a filmekkel és sorozatokkal is, persze ha szereted és elakarod tárolni megteheted.
arra ott a you... ott megtalálod -
válasz
#04430080 #221 üzenetére
Mindent megvenni = a kedvenceimet megvenni. Ugyanarról beszélek. Amit nem szeretek, azt nem fogom megvenni.
De amúgy is csak azok ágálnak, akiknek nincs vele tapasztalata. Kiválasztasz egy stílust, és meghallgatsz több száz dalt, több száz lemezről. Próbáld ezt meg CD-vel... -
-
M107
addikt
De azzal senki nem számol, nem gondol, hogy vannak tipikus családi képek és felvételek és azokat tárolni persze megfelelő biztonsági mentések mellett, pl Blu-ray lemezen esetleg több példányban, persze a nagy nyers raw videók képek tárolására még a nagy HDD-k is kevesek.
De most nem is erre gondolok.A BD lemez, hogy lesz e marad e jó kérdés hiszen akár a nyomott " gyári" CD-DVD-Blu-ray lemzek gyártása és terjesztése filléres dolog.
Így valószínűleg marad maradhat egy darabig.
Az hogy mit hoz a jövő azt senki nem tudja előre, tény az online tartalom fogyasztás ma 80-85% ami meg felette van az megmarad off-nak -
daneel_hu
addikt
+1
Szerintem csak saját tartalmat érdemes gyűjteni + képeket.
Nincs semmiféle jele annyak, hogy a kedvenc filmjeinket 10-20 év múlva ne tudnánk akár mégegyszer/párszor megnézni az akkori képmegjelenítőkön.
10 éve is meg tudtam nézni pl. a 87-es Predatort, ma is meg tudom, független attól, hogy megvan-e valami vinyón, dvd-n vagy blu-rayen. (bármin)
Ha nincs meg, kb 5 perc alatt elő tudom keríteni valahonnan a netről, lefogadom, hogy 10 év múlva is pontosan ez lesz a szitu.A saját tartalom viszont más tészta, mert senki másnak nincs meg. Érdemes rá vigyázni.
Talán még a zene más. Azokat érdemes gyűjteni, vagy legalábbis nem eldobni. -
Hogyne. Nyilván ülsz a tévé előtt, és felveszed az összes filmet, amit a 120 csatornán leadnak, mert ha már fizettél érte, ne vesszen el. De mentsd le az összes adatforgalmat is, amit az interneten bonyolítasz, mert hát az internetért is fizettél, tőled ne vegye el senki.
Az a baj, hogy nem érted meg a szolgáltatás fogalmát. Míg te kiadsz 3e forintot egy CD-ért, és örülsz annak a 8 dalnak, amiből talán 3, ha jó, addig én ennyi pénzért 2 hónapig több százezer zenei műhöz férek hozzá. Nem cipelek semmi sehová, nem kell, hogy az autóban hegyekben álljon a műanyag. Ha mást hallgatnék, az kemény 10mp. -
válasz
kasza blanka #201 üzenetére
és az EU nagy részében
Merre is?Mert ha azt hiszed, hogy a díjnak köszönhetően Németországban pl. bármit is letölthetsz, akkor óriási tévedésben élsz.
-
#95590400
törölt tag
nekem ezek a cd, dvd lemezek már rég a padláson kötöttek ki, az előtte odarakott mindenféle kazetták mellett. még úgy is, hogy az autóban a beépített öreg hangcucc csak audio cd-t ismer és a rádió vezetéke meg olyan helyen szakadt el, hogy nem javíttattam meg. évente írok ki kb. 4-5 cd-t (vegyesen régit, újat, jellemzően mp3 forrásból), és kb. 2x ha meghallgatom őket, max 1 van, amit még pár év múlva is kedvem van elővenni.
(ma reggel is írtam ki, a forrást ne firtassuk, de a gépben maradt, és most jutott eszembe, hogy beértemnéztem valami filmet, aminek james iha írta a zenéjét /szar film volt, megjegyzem/, rákerestem mi van velük manapság, erre kiderült, tavaly volt smashing pumpkins reunite, adtak ki új lemezt, kemény 31 percben, na kb. ennyire követem a zeneipart (pedig egy dalszövegük lett anno rámvarrva).
otthon meg max a bluetooth hangszóróra küldök ki zenét, stream vagy netrádióról, jobbára chill jellegűt, háttérnek. -
narumon
őstag
Persze nyilván egy lemez nem kutyaálló, de azért 40 év alatt még nem történt velük ilyen baleset, polcon vannak.
A digitisz szerintem is lehagyta az analógot hangban már, csak az ügyfélhez - hozzám kerülő formátumok nem. A legjobb az lenne, ha a minimum 24 bites stúdiófelvételt adnák ki digitálisan (fizikai formátumon), de az átlag embereknek nincs igénye rá sajnos. DVD-A ebből a szempontból jó lett volna de sajnos nem terjedt el -
PuMbA
titán
Mindez azért hátrányokkal is jár, mert olyan nincs, hogy minden előny. LP hátránya, hogy azért figyelni kell rá, tisztítani stb.
Nem dobálhatod össze-vissza a lemezeket. Ha eltörik, akkor vége. Mindenki azt használja, ami a neki megfelelőbb. Stream esetén nem kell aggódni, hogy véletlenül ráül a lemezre a kutya, elhagyod, ráejtesz valamit stb.
"Átlagban bármiféle digitisznél jobban szól a streameknél mindenképpen de a CD-nél is. A nagyfelbontású (valódi) tartalom talán ami egy szinten van vele."
Ez is teljesen szubjektív. Roger Deakins szerint, aki Oscar díjat nyert fényképezésben a digitális felvétel már régen lehagyta az analóg filmes technikát, de Christopher Nolan a filmszalagra esküszik. Kinek van igaza? Mindkettőnek, mert mindketten a topon vannak, eltérő látásmódjuktól független.
-
narumon
őstag
Tök egyetértek a mondandóddal. ÉN mondjuk pont ezért gyűjtök LP-t, rendszeresen hallgatom is őket. Átlagban bármiféle digitisznél jobban szól a streameknél mindenképpen de a CD-nél is. A nagyfelbontású (valódi) tartalom talán ami egy szinten van vele. Ráadásul a lemez az enyém, fizikailag megfogható, ELADHATÓ, KÖLCSÖN adható - ezek egyike sem mondható el a digitális verziókról. Az már persze csak hab a tortán, hogy az esetek többségében még befektetésnek is kíváló.
-
#95590400
törölt tag
-
#95590400
törölt tag
válasz
kasza blanka #201 üzenetére
külső merevlemezek. azaz egy szimpla, zacsis/dobozos hdd, ssd semmilyen jogdíjat nem tartalmaz
-
balogh.tibor
újonc
Valóban, én is vettem az unokahúgomnak Pilinszky, Leonardo da Vinci mese CD-ket. Van egy hangulata, hogy a lejátszóban elindítod, és nem a számítógép előtt ülsz. Teljesen más, hogy egy művész adja elő a mesét. Nem helyettesíti azt, ha az anya olvas.
Szóval a CD nem halott, de az mp3 helyett kezd elterjedni a flac kódoló. A hungaroton.hu oldalon is megvásárolhatók így az albumok. Talán épp a Hi-Res szabvány miatt is, amit a flac tud kiszolgálni. Így a CD ide kevés lesz, DVD így túlélhetne. Olyan CD lejátszók, amik Hi-Res kódolású audio DVD-ket tudnak lejátszani. -
kasza blanka
aktív tag
" de legalább nem lopom a zenét!"
kis hazánkban (és az EU nagy részében) ez a fogalom értelmetlen, hisz van üreshordozó díj.
de pár évtizede még voltak, akik ugyanígy gondolkodtak a rádiókban játszott zenét rögzítőkről is.az Európai Gazdasági Térség 31 tagállama közül mindössze ötben (Ciprus, Egyesült Királyság, Írország, Luxemburg, Málta) nincs semmilyen díjazás az üres hordozók kereskedelme után. Ezekben az államokban a magáncélú másolatkészítések jogsértőnek minősülnek – míg Magyarországon az otthoni zenei, filmes másolatkészítések miatt nem érheti az állampolgárokat jogi hátrány
egy HDD/SSD ára 4-6e, egy nagyobb pendrive ára kb 2e Ft jogdíjat tartalmaz (2018-as díjak).
amíg nem áll ki az ember a lengyelpiacra árulni a kétkazettás Fischer magnón kisiparilag sokszorozott Feri meg az anyósa és Lagzi Lajcsi kazikat, addig nincs baj.
súlyosbító körülmény: ha ugyanitt márványkoptatott farmer és mákos 7up poló is eladó.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3441, 92% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2247
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
- HP 150W töltők (19.5V 7.7A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm + tápkábel
- Creative Sound BlasterX H6 Gamer fejhallgató számlával és garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest