Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Persze, ezek is benne vannak a pakliban, de kívülről, főleg laikusként nem feltétlen lehet jól megítélni a dolgokat.
Pl. az AMD a korábbi években elég komoly anyagi nehézségekkel kűszködött, így fejlesztésre is kevés jutott. Ez magával hozza egyebek mellett a szakemberhiányt is (nem tudják megfizetni a legjobbakat - de akik ott voltak, azok sem voltak annyira bénák, mint páran gondolják), kihatással van a projekt méretére és hogy hány projektet tudnak párhuzamosan vinni. Ismert dolog a chiptervezésben, hogy sokszor nem lehet pontosan előre látni, mennyire válik be egy-egy megoldás, csak évek múltán, amikor fizikai formájában is létrejön a chip és letesztelhető. Az Intel megteheti, hogy több variációt is kipróbál valamiből, aztán azt viszi tovább, amelyik a legjobban bevált, az AMD nem igazán. Sokszor egy lapra tesznek fel mindent, mert egyszerűen nincs más lehetőségük. Abba viszont, lehetőségeik keretei között, próbálnak apait-anyait beleadni, merőben új megoldásokat bevetni.
A Bulldozer is egy viszonylag kisebb költségvetésű projekt volt, amit a korábbi procijaik kisebb mértékben módosított részegységeiből raktak össze, de olyan új elrendezésben, ami által jobban teljesít sokszálas környezetben, cserébe nem annyira jól kevésszálasban. Ennyi fért bele a keretbe.
Mint korábban volt már róla szó, jelentős befolyásoló tényező volt a végső teljesítményre a gyártástechnológia is (órajel és telj./fogy. arány).
-
atti_2010
nagyúr
Meg lehet nézni pl az apple-t, ... mindenki szereti a termékeiket. Ezzel szemben a microsoft (szintén magasan képzett szakember gárdával),... mindenki utálja őket.
Ezek hatalmas csúsztatások és az is hogy te vagy más laikus el tudja bírálni a fotelból egy csiptervező munkáját, mert egyszerűen fogalma nincs valakinek aki nem dolgozik benne hogy mekkora munkával és tudással jár.
-
jocomen
aktív tag
Minden tiszteletem az amd mérnökeinek és a magasan képzett chip-tervezőknek, de:
Kicsit úgy teszel, mintha ez amd-nél, vagy máshol, cégen belül nem fordulhatna elő. Vagy egy döntést nem mindíg az hoz meg, aki a legjobban ért hozzá. Azonkívül egy termék minőségét nem csak a hozzáértés, hanem a hozzáállás is befolyásolja. Sőt!
És amikor egy bonyolult, vagy egyszerű terméknél annyira kilóg a lóláb, h a laikusnak is feltűnik, az az adott céget minősíti, mérnököstől, mindenestől, de egyszerűbb elintézni azzal, h a laikus hallgasson, mert nem ért hozzá.
Ha a vásárlók visszajelzései alapján kapnának fizetést, prémiumot akkor néhány termék ki se jött volna, vagy nem ebben a formában.
Meg lehet nézni pl az apple-t, ... mindenki szereti a termékeiket. Ezzel szemben a microsoft (szintén magasan képzett szakember gárdával),... mindenki utálja őket. -
dezz
nagyúr
Talán nem ebben a topikban, de sokszor elhangzik, hogy pl. a Bulldozer milyen silány egy munka, stb. Vagy amikor azt gondolják, hogy 2 hónap alatt át lehet tervezni egy procit és már ott is lesz az üzletekben az új.
Sok embernek sokféle munkája van, de akármennyire is jól végzi valaki a saját munkáját, még nem feltétlen lesz egy súlycsoportban egy procitervező főmérnökkel. Mert most nyilván ők az összehasonlítási alap, nem a tizedrangú munkatársak. Ilyenekből világ szinten is kevés van.
Bizonyosan akadnak itt pl. komoly programozók (konkrétan tudok is több ilyet), vagy pl. jómagam is digitális elektronikával, uC és FPGA programozással foglalkozom, ami kicsit hasonlít a chiptervezésre, és nem egyszerű áramköröket tervezek, de látom, hogy egy proci még mennyivel bonyolultabb ennél.
Egyébként úgy vettem észre, általában a kezdő programozók vannak a legjobban elszállva maguktól egy technikai portálon, de aztán idővel szerényebbé válnak. Pl. amikor rájönnek, hogy programozó és programozó között is van különbség, nem is kicsi.
-
Számomra kissé visszatetsző, amikor egy technicus analphabeticus nekiáll lefikázni az ilyesmivel foglalkozó mérnökök munkáját. Számodra nem?
Nem lattam, hogy hol volt ilyen* ebben az esetben.
* marmint ki fikazta le a mernokok munkajat. Azt hiszem, annyi volt, hogy egy AMD-nel dolgozo mernokhoz hasonloan okos emberek elofordulnak a forumon is, ezzel maximalisan egyetertek, es biztos vagyok benne. Abban is biztos vagyok, hogy egy AMD-s mernok jobban ert az x86 processzorokhoz, mint barki a forumon (valoszinuleg), mivel neki az a munkaja (masnak meg mas).
-
atti_2010
nagyúr
Persze nyilván nem tud minden mérnök mindenről hiszen ez akármelyik gyárban így van viszont akik az architektúrát fejlesztik azok csak kell ismerjék valamilyen szinten az előző architektúrákat is, gondoltam hogy aki a drivereket írja az nem tud mindent csak ami nagyon fontos, éppen ez nem tetszett nekem és dezz fórumtársnak sem hogy egy előző hozzászólásban úgy beszéltek ezekről a mérnökökről mintha bármikor be lehetne hozni valakit helyettük az utcáról.
-
dezz
nagyúr
Egy laikus egyik dolog bonyolultságát sem tudja felmérni és a hétköznapi életben nem is találkozik ilyen bonyolultságú dolgokkal (esetleg: a társadalmi folyamatok, de általában azt sem látja át).
Persze, full az alapoktól ritkán állnak neki mikroarchitektúrát tervezni, de pl. egy következő generációs mikroarchitektúra kifejlesztése, ami épít a korábbi(ak)ra sem éppen kis feladat.
Számomra kissé visszatetsző, amikor egy technicus analphabeticus nekiáll lefikázni az ilyesmivel foglalkozó mérnökök munkáját. Számodra nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
atti_2010 #108 üzenetére
Alapvetően igaza van. Az architektúrák fejlesztését kis csapatok végzik jellemzően egy vezetővel az élen. Általában van egy fő csapat, akik az újításokon dolgoznak, és két-három segédcsapat, akik a már kész alapokat pofozgatják tovább. Nyilván senki sem mondja, hogy kis feladat egy processzort vagy egy GPU dizájnt kifejleszteni, de ezeken pár tucat ember dolgozik. Ha a humánerőforrást nézzük, akkor a szoftveres részen lényegesen több ember található.
-
atti_2010
nagyúr
-
Teny, hogy a hardverek bonyolultsagat a laikusok altalaban tulertekelik (a szoftverekehez kepest). Egy 3D game engine semmivel sem kevesbe komoly szellemi teljesitmeny, mint egy x86-os processzor, csak az egyik 'kozelebbinek' tunik.
Uj mikroarchitekturakat nem szokas kifejleszteni. Nehanyszor megtortent a vilagtortenelemben, de eleg ritka esemenyrol van szo, es az uj architekturak az elejen nagyon egyszeruek. Az AMD mernokei, mint gyujtofogalom nem tulsagosan ertelmezheto, nyilvan a naluk levo mernokok 99.99%-a nem tudna megtervezni egy uj mikroarchitekturat, mert annyira specializalt a szakma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
julius666 #105 üzenetére
Ne keverjük ide csak az AMD-t. Mindenki kivétel nélkül ugyanazt mondja, csak a megoldások között van koncepciós különbség. Az AMD a HSA-s cégekkel együtt azon dolgozik, hogy legyen egy vISA, amire elég programozni és onnan a runtime elintézi a többit. Ezzel lényegesen leegyszerűsödik a programozók számára a párhuzamosítás. Ezért vezette be a HSA a SIMT modellt, mert a programozók azt tartják a legegyszerűbbnek.
Az NVIDIA ugyanezt mondja csak nem a HSA-ban, hanem a CUDA részeként. Az eredmény ugyanaz, csak nem lesz szabványos kód.
Az Intel azt mondja, hogy a natív kód a legjobb. Intrinsics vagy assembly kell ide vISA-k és runtime nélkül. Akinek ez sok azoknak ott az OpenCL.
Az alapproblémának viszont mindenki a dennard scaling végét írja le, ezért másképp kell tervezni a hardvereket.
-
julius666
addikt
Elnézést, igazad van, késő volt már, hirtelen kevertem a dolgokat. Gustafson törvény volt az, my bad.
Anno volt ezen egy vitám Abuval, onnan jutott hirtelen eszembe az Amdahl törvény.
Most lényegtelen, hogy éppen ezt emeltem ki, mert ez jutott eszembe, mindenki tudja miről beszélek. Néha lepotyog valami hasonló komolyabb tudományos/technikai fogalom az AMD diasorjairól és aztán Abu azokat nyomatja alaposan kicsavarva és/vagy félreértelmezve hónapokig, amíg nem jön a következő buzzword, vagy már túl sokan szólnak már neki, hogy ez nem igazán úgy van, utána szépen kikopnak az eszköztárból.
Nincs azzal semmi bajom, hogy hová húz a szíve, sem azzal, hogy nincs benne annyira a téma akadémiaibb részében. Az viszont igen, zavar hogy rendes szakmai fogalmakat az AMD aktuális marketing lózungjai irányába kicsavar, majd azzal pirítja a nép agyát, ennek a véleményemnek már párszor hangot is adtam itt. Rossz aztán visszaolvasni, amikor a teljesen laikusok büfögik vissza ezeket a mantrákat a fórumban a különböző ürülék hajigáló vitákban, természetesen a kicsavart jelentéstartalommal kizárólag, magáról a fogalomról fingjuk sincs (miért is lenne, nem is kéne hogy legyen).
-
Ha a felsorolt progikat valaki átírná úgy (elméletben, bármilyen technikával), hogy 100%-ra terheljék a GPU-t, akkor ennyivel növekedne a fogyasztás is, vagy már most is ki van használva a TDP keret, csak haszontalan tevékenységgel?
nVidia esetében hogy alakulnak ezek a százalékok? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne érezd magad kellemetlenül. Peace.
Nagyon sokat nézem a programokat GPUView-vel, vagy GPU PerfStudióval. Ezekből látható, hogy mennyi üres ciklust futtatnak, miközben az Afterburner 99%-ra írja a kihasználást. Az is látható egyébként, hogy a kisebb GPU-kat kevésbé érinti ez a gond, mint a nagyobbakat.
A 270X-nél a 280X jellemzően 10-15%-kal gyorsabb, miközben ~60%-kal több az ALU kapacitás és jórészt más is. A probléma az, hogy a például a Metro LL (ami a legjobb terhelést adja a PC-n) a 270X-en 75%-ra terhel, míg a 280X-en ez már csak 61%. Ugyanaz az architektúra, mégis jóval kevesebb az aktív ALU a nagyobb GPU-n. A 290X-en már csak 58%-ról beszélünk. Crysis 3-ban már a 270X-280X-290X terhelése rendre 52%-ra, 41%-ra és 39%-ra módosul. -
dezz
nagyúr
"De ez részben a busz nagyobb sebességéből és kevesebb memóriába írásból adódik."
Ha csak ennyi lenne, az sem lenne kevés, tekintve a PCIe busz által jelentett igen komoly késleltetést, ami itt kiesik, adott esetben memórián belül sem kell másolgatni az adatokat, csak azért, hogy a CPU és a GPU is hozzáférjen.
Említettem már, hogy ilyen körülmények között sokkal jobban össze tud dolgozni a CPU és a GPU, mint korábban, ami további jelentős gyorsulást hozhat.
A konzoloknál sem pörög a GPU folyamatosan 100%-on (jelenleg a csúcsterhelés is jóval alatta lehet), vannak kieső időszakaszok, illetve olyanok is, amikor csak a CU-k egy részét tudják lekötni.
(#95) Jack@l: Szvsz te elképzelni sem tudod, ami azoknak az embereknek a fejében van. És milyen szellemi teljesítmény egy új mikroarchitektúra. Ez elég jól kiderült a #3-asból... (Meg az is, hogy a cikk mondandóját sem sikerült megérteni, ami az árukapcsolást illeti.)
-
jocomen
aktív tag
Nem igazán.
Értem hogy az integrációból, közös memóriából, gyorsabb kommunikációból a cpu & gpu is nyer. De ez részben a busz nagyobb sebességéből és kevesebb memóriába írásból adódik.
Azon programoknál, ahol a hsa pc-n villantott (LibreOffice-táblázatkezelő), ott az igp ~1% ment, ezért be lehetett fogni, és többszörös gyorsulást hozott, a csak cpu-n futó kódhoz képest. De konzolon, ahol egyébként is 100%-on teker (Abu szerint 30%), ott ezt a tartalékot nem látom.
El tudom képzelni, h ha az Oracle elkészül az adatbázisa hsa-s verziójával, abban a kaveri köröket ver majd az intelre. De ott ez az előny megint az igp szabad kapacitásának kihasználásából keletkezne, ami konzolnál nem áll fent.Egyébként off, ezért nem reagáltam.
@Abu:
Elnézést, ha választ vártál. Sok dologban nem is tudok veled vitatkozni, mert sokkal képzettebb vagy nálam.
A földön heverő több száz % kihasználatlan teljesítménnyel kapcsolatban viszont szkeptikus vagyok. De ez csak az én szubjektív véleményem. -
dezz
nagyúr
És akkor most már megváltozott a fejedben élő kép? Csak azért kérdem, mert most mondta dabadab, hogy valójában a grafikát is együtt számolja a CPU és a GPU (*), erre te fújod tovább a magadét. Abu kommentjét sem reagáltad le.
* A régi modell szerint először a CPU szüttyög az adatokon, aztán átadja az egészet a GPU-nak és az dolgozik tovább, interakció nélkül. Vannak olyan számítások, amiket eddig a CPU végzett, pedig a GPU-nak jobban fekszik, de az adatmozgatás késleltetése miatt (főleg PCIe-n át) nem érte meg ide-oda pakolgatni az adatot. És ugyanez igaz fordítva is.
-
Mokó
aktív tag
Wow elég érdes dolog lessz ez,én bízom az Amd-ben "Future is Fusion". . . Meg őszinten egy pàr arm magot összehozni mondjuk Fx-ekel asztali környezetben elég tetszetősen hangzik
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok tele vannak olyan képességekkel, amelyekhez még hozzá sem nyúltak. A HSA nekik semmi, mivel aszinkron compute-ban megoldják. Olyan, mint az Infamousben a particle rendszer. Effektíve zéró sebességvesztést okoz, mert párhuzamosan fut a shadow map számításával. Az Xbox One-ban még két parancsprocesszor is van. Két grafikus feladatott is tud párhuzamosan futtatni, tehát ennek még asszinkron compute sem kell.
Azt a hibát követed el, hogy a PC-s teljesítményből indulsz ki, ahol leolvasod, hogy az Afterburner 99%-os kihasználást ír a GPU-ra, de közben a GPUView alatt meg jó ha eléri a 30%-ot a terhelés. A számítási kapacitás 70%-ához hozzá sem nyúl a program. Ez még igaz a konzolokra is, de ezekhez idővel hozzányúlnak. -
jocomen
aktív tag
Alkalmasak rá, csak erejük nincs hozzá. Legalábbis az én fejemben a hsa már a kaveris hír óta úgy élt, h ezzel majd az igp segít a procinak olyan fizikát számolni, aminek a hiánya miatt, már a ps3 óta le lettek szólva a pc-s cpuk (grafikához meg minek, azt eddig is a vga számolta).
Amiről Abu is ír, h pc-re ezután se lesz, csak butítva. Csak szerintem nem az van, h a pc-s fizikát fel akarnák zárkóztatni a konzolhoz, hanem inkább a konzolos lett lebutítva a pc-hez.Ha konzolba lenne dvga, vagy az igp több mint elég lenne 1080p-hez, akkor minden gond nélkül mehetne rá hsa-val megtámogatott fizika. De ha az igp így is csak 720p / 60 fps-re elég, akkor mondhatod, h azt számoltatnak vele amit akarnak, de nyilván grafikát fognak, mert ahhoz is kevés, nemhogy új feladatot kapjon.
Konzolra ráereszteni hsa-t olyan, mint trabiba betenni 6 fokozatú váltót: lehet, de minek.
Ezért írtam, h mese. -
stratova
veterán
A hírhez tartozó doksi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mostani next-gen konzolon alkalmasak rá. Az EA Sports már ki is használja ezt a képességet az Ignite motorban (izomszimuláció, mozgásanimáció és közönség). PC-re nem tudják átmenteni, mert csak Kaveri APU-n futna. Ezért kap a PC a következő négy évben butított FIFA-t.
Az persze igaz, hogy az EA implementációja közel sem optimális, de hát fejlesztőeszköz nélkül vágták össze a konzolok IL-jén (kvázi assembly szinten leprogramozva). Örülnek, hogy működik. -
"Szép ez a mese a hsa-ról, csak mégis mikor lesz ilyen játékban, ha a mostani(next)gen konzolok alkalmatlanok rá?"
Miert lennenek alkalmatlanok ra? Pont ez az egyik ujitasuk.
"Mert ha az igp cpu-t gyorsítana, akkor mi számolná a grafikát?"
Igazabol a grafikat mindig is a CPU meg a GPU kozosen szamolta.
-
jocomen
aktív tag
Szép ez a mese a hsa-ról, csak mégis mikor lesz ilyen játékban, ha a mostani(next)gen konzolok alkalmatlanok rá?
Mert ha az igp cpu-t gyorsítana, akkor mi számolná a grafikát?
Tehát a konzolokra nem is tervezte alkalmazni az amd, ebből következik, h amíg ez a gen lesz, addig pc-n is legfeljebb nem-játék programokban, de ez is elhalni látszik, a kezdeti nagy hírverés után.Kicsit zavaró, h az amd folyamatosan mozgó cél felé tart... vagyis össze-vissza. Nem az a baj, h tovább lép, miután elérte az előzőleg kitűzött célt, hanem h sorozatosan úgy módosít irányt, h a korábbi célokat se érte el. Ezért vált mára a vicc szinonimájává a marketingje.
Az egyetlen értékelhető amit utóbb időben letettek az asztalra, az a mantle.
A true audio egy vicc. A hsa nem vicc, csak nincs. És amíg a mostani konzol gen van, játékban nem is lesz. -
no, akkor most a célozgatások után megszületett az első ígéret. stopper indul.
műszakilag igen kevés ez az információ, viszont üzletileg nagyon ígéretesnek tűnik - az ARMv8-cal az úttörők között lehetnek, és ugyanakkor elegáns fityiszt mutatnak az Intelnek is. valószínű amúgy, hogy a két core párhuzamos tervezése kölcsönösen előnyös lesz (van), ami különösen az x86-os core energia-hatékonysága szempontjából izgalmas. bízzunk benne, hogy ezúttal sikerül a koncepciót sikeresen átültetni a gyakorlatba. -
atti_2010
nagyúr
válasz
kleinguru #74 üzenetére
Nem volt egyértelmű hogy munkára gondoltál de másoknak sem, aki valós munkára használja annak meg nem probléma sem a 300k monitor sem a VGA és az I7 sem mert megtérül, levonhatja az adóból, stb., csak az a kérdés hogy mi a valós munka mert láttam már olyat hogy csak passzióból játszogatott valaki a photoshoppal és ő ezt munkának nevezte.
-
válasz
antikomcsi #67 üzenetére
Eleve munka vonalon indultam el (videó vágás témakörben). Nyilván nem lehet az egyszeri felhasználótól teljesen eltekinteni, mert hiába készítek tartalmat 4K-ban, ha ő nem tudja azt visszanézni.
A kedves fórumtársak figyelmébe ajánlanám, hogy egy új technológia, nem varázsütésre terjed ám el, hanem szépen lassan, folyamatosanAki pénzt keres a munkájával (és nem szórakozásra használja a 4K-t (játék)), annak bizony eléggé megfizethető árban van már (a nyűgjeitől tekintsünk el).
Szintén a fórumtársak figyelmébe ajánlanám a retina jelölésű termékeket. Próbáljátok ki, ha lehetőségetek van rá, akkor használjátok hosszabb távon is és rögtön értelmet nyer a "magas" PPI
Ezt már csak a margóra: örülnék, ha úgy tekintenénk a magas felbontásra, hogy nem feltétlen 1:1-es megjelenítést veszünk alapul, mert úgy olvashatatlanok a betűk...
Próbáljatok ki egy "retinásított" tabletet pl, hogy hogyan mutatnak azon a betűk, mennyire "olvashatatlanok"
-
deja vu
addikt
Csak dupla annyiba kerül mint az ugyanekkora méretű széles színterű Fullhd monitorok, szóval egyáltalán nem elrugaszkodott az ár a tudásához képest.
(#67) antikomcsi
A többségnek nincs szüksége 10 bitre, ez nem nekik készült, ez fotósoknak, grafikusoknak, nyomdai munkákra stb. Melós monitornak meg kifejezetten olcsó ha úgy vesszük. -
Zeratul
addikt
Az meg oke, hogy nincs, es nem is lesz, de boven eleg 24"ra a fhd. Annyira felesleges fole menni, mint fhd 5"-ra.
hacsak nem olyan szemed van, ami meg tudja kulonboztetni a 320-440ppi-t. ( kizart
)
Az egy dolog hogy meg tudod különböztetni, de pl olvasni már horror lenne. Full HD monitoron is nagyítani kell a 1024re optimalizált weblapokat hogy nem könnyezzen az ember szeme.
-
stratova
veterán
Nem nem akarom
én a jelenre gondoltam
One or Two 6- core 3.89 GHz POWER8 processor cards or
One or Two 8- core 4.15 GHz POWER8 processor cards or
Two 12- core 3.52 GHz POWER8 processor cards(#45) Abu85: Azt sejtettem, hogy kulcsfontosságú nekik a Freemont, de hogy teljesen ott hagyják a klasszikus 2/4P megoldásokat, nem gondoltam volna. Nyilván lehetnek még olyan helyzetek, ahol kell egy 3.5 GHz-es Piledriver (6386 SE) feletti CPU teljesítmény is, bár ilyen mértékű turbót már egy mai 35 W-os besorolású Richland is megkap.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
kleinguru #57 üzenetére
Mire elterjed a 4k és emberi áron lesznek monitorok valamint nem 2 VGA kell megoldani hogy normálisan fussanak a játékok csak beérik az a HSA is, (talán), de olyasmiről is szó van hogy a játékok a több magos rendszereken fognak inkább villantani ahhoz meg pont egy ilyen Puma sokmagos APU lenne ideális.
-
Azért kérdeztem, mert a jelenlegi cpu-m most még elég, de előbb utóbb cserére szorul, ahogy terjedni fog a 4K és nem tudom, mire lehet majd lecserélni Intel 2011-es platform vagy hasonló, mert azért videóvágásra, sokat segítenek ma már a GPU-k, de azért a CPU erő igencsak számít
-
Alchemist
addikt
A programozók azt mondják, hogy ha adott a pénz és a határidő, akkor ebbe nem fog beleférni a kézzel való sokmagos bűvészkedés... tessék alánk olyan fejlesztőeszközöket rakni, amelyek automatikusan megoldják a hatékony párhuzamosítást. Legalábbis ott, ahol ez lehetséges...
-
alevan
őstag
Nem rossz ötlet. De ez még szerintem kevés, hogy aktívabban építsenek az AMDre. Főleg android vonalon, ahol bizonyítottak a jelenlegi mainstream és occsó gyártók.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kleinguru #52 üzenetére
Soha többet. A konzolok képességeit nem lehet CPU-ba átmenteni. Ne várjátok el az AMD-től, hogy amikor már túl vannak a nehezén, vagyis ott van a technológia a fejlesztőknél az Xbox One és a PlayStation 4 személyében, akkor azt mondják, hogy mégse támogassátok, mert inkább maradunk a CPU-knál. Ez logikátlan. Nemcsak az AMD stratégiájának, hanem a fejlesztőpartnereknek is, akik csak a HSA-ért az AMD mögé álltak. A Crytek például simán pipa lesz, de annyira előrehaladottak a fejlesztések, hogy a PC fogja megszívni, mert a konzolokat kell kiszolgálni. A két konzol megjelenése mindent megváltoztatott. Most már nincs visszaút, még ha akarnák sem.
-
Akkor most várható teljesítmény orientált CPU, ha úgy tetszik, ami leválthatja az FX vonalat?
És mikorra? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A többfoglalatos clusterek nem lesznek az AMD-nél. Ennek a helyére vették meg a Freedomot, mert azzal a lehetőségek a 4P-hez képest erősen korlátlannak tűnnek. Akár többezer processzort is össze tudsz kötni, ráadásul hatékonyan. Ilyen technológia mellett nem éri meg a hagyományos utat fenntartani.
Nem lesz sima processzor. A CPU-IGP aránya kérdéses, de egyértelmű, hogy utóbbi nem marad ki, mert a HSA-val bármilyen nyelvet lehet támogatni. C/C++, Python, mindegyiket az összes függvényével. Persze a HSA-nak a Java szerű koncepciók fekszenek leginkább, de támogatni bármit tud. A C/C++-ra, a Javára, a .netre és a HTML5-re készül implementáció.
-
vinibali
őstag
nagyon zavaró, hogy K12 néven akarják ezt is futtatni. néhány millió lapka elkelt a Llanoból és az is hivatalosan ilyen kódnév alatt futott...
-
stratova
veterán
Pontosabban, 1P megoldásoknál maradva Opteron 3365-öt pótlandó.
-
stratova
veterán
Szerintem emiatt nem tiszta teljesen, hogy 1P szinttel bezárólag most dobják-e a CMT-t vagy sem:
Kaveri, Beema & Mullins, Seattle -> Project Skybridge APUs (melyek közül az x86 variáns Puma+ magosnak ígérkezik)Netán ez a szegmens is több lapkára bomlik? 1P tetején megmaradnak a 2 vagy több modulos CMT elvű APU-k nagy GPU résszel mellé6alá pedig befut egy kisebb GPU-s "natív" magos CPU-erőre jobban kihegyezett variáns (pl. Opteron 4365EE és 4376 HE-t pótlandó [már ha ez szükséges])?
-
Angel1981
veterán
Teljes mértékben egyetértek!
Évek óta megy már az AMD-nél ez a "majd meglátjátok, hogy 2-3 év múlva milyen jó lesz!", de valahogy a végén sose sikerül leesnie senki állának...
Anno, 2010 környékén még én is lelkesedtem az ilyen jellegű terveik iránt, de most már tényleg vagy csak sóhajtás, vagy rosszabb esetben vállrándítás van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván sehonnan. Van egy ilyen pletyka, hogy a következő sorozat már nem használja, de eléggé kérdőjeles, hiszen a CMT előnye vitathatatlan egy olyan érában, ahol a GPGPU-s feldolgozás felerősödik. Egyszerűen felesleges magonként 512 bites (vagy akár 1024 bites) SIMD-et használni, mikor ott van a lapkában a sokkal erősebb és az adott feladatra sokkal hatékonyabb IGP. Szóval a CMT esélyes, hogy megmarad. Akár még tovább is fejlődhet olyanra, hogy nem kettő, hanem több integer cluster oszt meg egy FPU-t.
Alternatív lehetőség persze, hogy magonként marad az egy FPU, de akkor az nem lesz 512/1024 bites. Igazából az AVX ezt nem követeli meg, ahogy látható, hogy 128 bittel is elvan a Jaguar dizájn. -
Zeratul
addikt
válasz
Iron Funeral #42 üzenetére
A Bulldozer se lett volna rossz ha nem száll el a fogyasztása az egekbe.
-
Zeratul
addikt
Intel déli hidakat ne is emlegesd! Saját H81 lapomnál folyamatosan szívtam az SSDvel míg sikerült munkára bírni. Volt hogy nem ment mellette az HDD, volt hogy HDD ment, az SSDt nem látta, ha meg SSD és HDD is látta akkor az optikát nem. Hugomnak raktam össze egy H81 chipsetes + G3220 combot. Ott a win7 nem volt hajlandó bootolni SSDről, átrakom az enyémbe bootol.
**intel mondjon le!
emvy: mert neurális hálót nem szimulálni kell, hanem nonlinear neurális processzoron kell futtatni. Az meg a programozók tudását haladja meg.
-
Az éremnek nézd a másik oldalát. Amíg a vevők arra csorgatják a nyálukat, hogy valami atomerőmű szaggató cpu-t kapjanak, kb soha nem használják ki a sebességét... Szintetikus tesztek...na bravo!
Elvárás?! A jövő a hibrid cuccokban van, és az energia hatékony működésben ebbe az irányba kell menni. A sebesség növelése egy kényszerű dolog, mert ezzel lehet eladni.
Majd ha a fejekben is rend lesz akkor talán vásárolnak a népek AMD cpu-t is...a gyártók meg talán építenek rá normális gépeket amik eljutnak a boltig.... -
Akadnak azért ilyenek... Nem tudom egyébként mekkora méretig okés a netbook.
Nem volt türelmem újabb generációkat várni, képfeldolgozáshoz kellett a jó kijelző és némi kraft, így (rendes) thinpad lett belőle (X120 után), és 12,5" sztem elég kompakt, és a közepes akkuval(ez hátrafelé nem lóg ki, csak lefelé, mintha láb lenne, meg elrakásnál a fogást segítimajd 3 évesen elketyeg 6 órát, a kis akku is tuti tud 3-4et.
Húgom is vékony szubnotit vett, 11,6" 2117U-val - súlyban netbook, gyakorlatilag szubnoti, és árban is a kettő között van, picike akkuval is elmegy 3-4, akár 5 órát is (ez tetszett neki külsőre azok közül amiket már műszakilag leszűrtem neki). Szóval szerencsére ez már létező cucc, végre mindkét gyártónál vannak jó apu-k a szegmensbe. -
Ennyi szemellenzős embert... Kíváncsi vagy ebből hány százalék gémer, hány százalék saját pénzét költő munkásember.
A nyomorult elmaradott amd miért nem reszeli a procikat... Persze, benchmarkban gondolkodunk. Tudom, nekem egy PhII 550(@4mag)-el csuti kéne hogy legyen, éééreznem kéne hogy ez lassú, használhatatlan fos. Hm. Nem megy.
Notim i5-ös, gyorsabb?[szubnotiba kevés az amd, thinkapdbe főleg; sajna]
Nem, mert az intel képtelen drivert írni. IGP, oh nem. Az tudjuk hogy szar, és mire a boltokra kerül, már letojják, kb ennyi a support.De aki nem csak játszik, esetleg nem kis gépparkot kell managelnie, kiderül hogy khm hát igen, déli hídon szinte minden, főként usb kezelés és ssd-k időnként problémásak (mondjuk a hálózati vezérlőiktől is agyvérzést kapunk sokszor). Érdekes, a sok éves szar amd asztalimon (és párom Llanoján is) az arra képes eszközök kifeszülnek írás/olvasásnál 480Mbiten usb-n. Az i5ös (felső kategóriás!) új notik és asztalik (dell) 30, asztalik 35 megával szenvednek.
Érdekes az utóbbi 3 évben ssd-kkel csak inteles gépekkel volt gondunk. Ugyanazok a meghajtók amik hibázgattak inteles chipseten, amd-sen jól mennek, nincs heti 2× megmagyarázhatatlan kékhalál.És akkor arról megint ne beszéljünk hogy erőben bőven elég lenne ha lenne driver az igp-k használatához (tervező progikhoz is elég lenne) - de driver bugok híján sokszor külön vga-t kell venni. Intel oldalon persze, ez természetes.
Van akiket ezek sokkal jobban foglalkoztatnak mint a benchmarkok, és egy megbízható, egyben lévő rendszer többet számít mint 10% sebesség, amit stopperrel tudnék esetleg kimérni. Mellesleg adott pénzért nem is lassabb, tehát nem tudom mire megy a morgás.
És vannak akik a ... khm, tartalomfogyasztásra alkalmas eszközöket nem tartják akkora becsben, és örülnének ha kicsit használhatóbb rendszerekre is nagyobb alternatíva lenne, erre remek lépés a közös platform.
És bármennyire fáj nekem is, ez a jövő, nem a pc.
-
stratova
veterán
Erre szvsz esetleg 22nm FD-SOI mellett lett volna esélye.
Az új titán Power8 (12 [650 mm²] ill. 6 mag 3.5 GHz) sem egy pöttöm lapka, 28nm planar Bulk eljárással vélhetően kezelhetetlen hőt termelne.
vö.
i7-8892v2 (Ivy)
max. S8S, 6/12, 3.4-3.7 GHz, 22 nm Bulk 3-D Tri-Gate (FinFET), 155 W TDP -
stratova
veterán
Mielőtt kapásból elásnánk a jelenlegi 2/4P vonalat vessünk egy pillantást a hivatalos forrásra:
"Project SkyBridge" - This design framework, available starting in 2015, will feature a new family of 20 nanometer APUs and SoCs that are expected to be the world's first pin-compatible ARM and x86 processors. The 64-bit ARM variant of "Project SkyBridge" will be based on the ARM Cortex®-A57 core and is AMD's first Heterogeneous System Architecture ("HSA") platform for Android; the x86 variant will feature next-generation "Puma+" CPU cores. The "Project SkyBridge" family will feature full SoC integration, AMD Graphics Core Next technology, HSA, and AMD Secure Technology via a dedicated Platform Security Processor (PSP).
"K12" - A new high-performance, low-power ARM-based core that takes deep advantage of AMD's ARM architectural license, extensive 64-bit design expertise, and a core development team led by Chief CPU Architect Jim Keller. The first products based on "K12" are planned for introduction in 2016.
-
dezz
nagyúr
Puma+ szerepel a cikkbeli első képen felül. Szóval, a SkyBridge x86 vonalára ez érkezik. Arra magam is kíváncsi vagyok, hogy ezzel ki is merül az AMD x86 felhozatala majd, vagy a teljesítményorientált vonalra is érkezik valami új vagy nem annyira új.
A korábbi K-s vonal visszahozása kizárt, több okból is. A Kaveri inkább csak egyszálas teljesítményben marad le a Llanótól, többszálasban fordított a helyzet és mégiscsak ez a jövő. De leginkább a heterogén éra (ha ismerős ez a fogalom), a Bulldozer vonal pedig ahhoz lett fejlesztve (a Pumával együtt).
Amúgy muris, mert korábban pont a Llanót emlegették páran K12-ként (nem tudom, mennyire volt ez hivatalos, valószínűleg semennyire). De persze ettől függetlenül semmi közük egymáshoz.
(#27) dabadab: Én ott ezt olvasom: "AMD has given the ARM core the code-name K12. I'm not sure whether that name also applies to the x86 core."
(#30) haxiboy: Szerintem nem arról van szó, hogy egy tokban lenne mindkétféle procimag (bár akár ez sem teljesen kizárt), hanem a hw-környezet, platform lenne közös.
-
haxiboy
veterán
Nem értem azt hogy akárhányszor megjelenik egy Intel/AMD cikk egyből jönnek az ellentáborból a trollok és beszennyezik a postot a fikázással.
Igen én Intel párti vagyok DE!. Az alsó árszegmensben amely az átlag felhasználókat jelenti -ezek alatt értem azokat akik nem videót renderelnek éjjel nappal, hanem mondjuk irodai munkára, internetezésre, filmet nézni , és képzelj ide bármit amihez nem szükséges fél millás gép- az intel labdába sem rúghat. Azonos áron nagyobb teljesítményű konfigot tudsz össze rakni AMD-ből mint Intelből, az átlagjúzert meg úgysem érdekli mi van a gépében, 90%-a nem is tudja hogy mi a kettő között a külömbség, az érdekli hogy működik-e vagy sem.
Fokozottan érvényes ez az állítás az Amd apu-kra mert ha nagymami szeretne játszani valamilyen kicsit erőforrás igényesebb bejeweled 26-al jobban fog futni mint az intel kb irodákba tervezett ócska igpjén.Nyilván felső kategóriában jobb az Intel ez vitathatatlan, de aki ilyen processzort vesz az nyilván tudja is hogy miért i7-4770k van a motorháztető alatt és miért nem egy FX-9590 vagy fordítva. Ilyen konfigok mellett meg már úgysem érdekli az embert hogy mennyit fogyaszt a gépe, kivéve ha mondjuk egy többezer számítógépes irodáról van szó, ahol ez fontos, de nyilván oda meg nem a K-s gigabrutál 5GHZ vízhűtéssel procikat veszik.
És egy kis ON :
Ezeket a procikat ultramobil környezetben tudnám elképzelni, és bár nem tudom hogyan valósul meg a két architektúra egy tető alá hozása, de amennyiben a windows és a többi oprendszer is képes lenne támogatni úgy pl Notebookoknak hatalmas előrelépés lenne, mert nem kéne lemondani a nagy teljesítményről, vagy a hosszú uptimeról. Ha valóban sikerül nekik frankón megoldani úgy mondjuk akkumulátorról egy netbook 3-4 napig simán bírná folyamatos használat mellett, bár tény hogy ezen a téren már tényleg elkéne egy kis fejlődés mert a Li-Po Li-ion akkukból már nagyon nem lehet mit kihozni, a méretük akkora amekkora.
Nagyon kéne valami Prothean technológia már -
2010 környékére általános és hatékony lesz a programok többszálúsítása... sokan alábecsülték a PC (wintel) világ begyepesedettségét, és változásra képtelenségét,
En ugy veszem eszre, hogy ez nem a szakma begyepesedettsegerol szol, hanem a problema nehezsegerol. Egyszeruen nem lehet akarmit jol parhuzamositani. Jo pelda erre mondjuk a neuralis halok: a mai napig nincs megfelelo hardver erosen visszacsatolt neuralis halok szimulaciojara, pedig ranezesre tok parallel feladat (csak epp a logikai processzaloegysegek kozti kommunikacio ideje legalabb olyan nagysagrendbe esik, mint maga a processzalas). Ezzel nem tudsz mit csinalni, a jelenlegi hardverek egyszeruen nem jok erre.
Es meg csomo ilyen feladat van, peldaul a spektralis szamitasok, marha nagy ritkamatrixokkal operalas, ilyesmi.
-
pakriksz
őstag
bulldozer vonal eredetileg nem a nagy órajelről szólt, hanem a sok magról.
Bizony amikor az első 64bites desktop proci kijött, azt hittem úgy 2006 környékére már minden 64bites lesz, ahogy 2006 környékén is azt gondoltam, hogy 2010 környékére általános és hatékony lesz a programok többszálúsítása... sokan alábecsülték a PC (wintel) világ begyepesedettségét, és változásra képtelenségét, hiszen egyik sem történt meg máig sem. Rengetek az egyszálú program, és a programok 70%-a még mindig nem érhető el 64bites verzióban vindózon... egy évtized után sem. -
"És honnan sikerült kiolvasnod, hogy dobják a CMT-t?"
Az AMD mondta azt, hogy a K12 x86-ot a nulláról kezdték el, nem a Bulldozer továbbfejlesztése lesz (és várhatóan 2016-17 táján érkezik).
Egyébként csodálkozom, hogy Kellerről csak annyi van a cikkben, hogy az Apple-nél csinált ARM magokat, mivel az AMD K8 (ami mégis csak az AMD legsikeresebb processzora volt) tervezője is ő volt.
(#26) Duck663: az új x86-os magot is K12-nek hívják - nekem egyelőre nem világos, hogy azért, hogy jól összezavarjanak mindenkit, vagy azért, mert ténylegesen közös alapokra épülnek.
-
Duck663
őstag
Nem a Puma+ lesz, hanem új architektúra érkezik, a Carrizo után már azt tervezik bevetni! Annyi bizonyos, hogy a CMT felépítés repül, de hogy az új architektúra a K-s vonalra épít-e, vagy teljesen új lesz erről nincs info.
Én még az előbbit is életképesnek tartanám, még akár a Carrizo-ra is. A Kaveri képtelen volt előbbre lépni, sok helyen még a Llanoval alig van pariban, azonos órajel mellett meg elmarad tőle, tehát nem lenne komoly veszteség, már a Kaveri váltásánál a száműzése.
A Puma meg kifejezetten jól sikerült, csak a memória sávszélessége kevés. A Beema az első generációs core procik szintjén van.
(#23) LordX: Ez az info nem innen van!
(#27) dabadab: "2016-ban érkezik az AMD saját ARMv8-as processzormagja, mely egyelőre a K12 kódnevet viseli." Ez egy ARM magos dolog.
-
con_di_B
tag
Egyébként, ha már valami olyasmi történt, hogy még a mostani órajeleiken is távol vannak a bullos CPU-k az optimális üzemi paramétereiktől, nincs ennek egy olyan következménye is, hogy egy underclockolt bullnak meglepően jónak kéne lennie fogyasztásban?
(Nem tudom, nem próbáltam, azért kérdezem. A meglepően jó alatt itt azt értem, hogy nem olyan röhelyesen sz*r, mint az FX-eknek.)
-
dezz
nagyúr
ZIP = ZIF
(#21) Bici: Ha azt nem is, de egy 4.5-öt remélhettek elérni normál keretben. És az már jó lett volna. Valószínű jobb elektromos tulajdonságokat ígért be a GF nekik még korábban.
Akárhogyan is, így legalább sokszálas teljesítményben versenyképesek voltak (fogyasztást figyelmen kívül hagyva), viszonylag kis budgetből kihozva a Bulldozert.
-
dezz
nagyúr
Érdekes, hogy visszatér a K-s jelölés. Vajon közös ZIP foglalatos platform is lesz, vagy csak BGA?
(#3) Jack@l: Egy procitervező szempontjából ez nagyon kevés idő. Kb. egy év csak a tömeggyártás elkezdése egy full kész tervből.
(#4) BlueDeath: Szerinted ők úgy gondolják, hogy áhh, minek az? Vagy talán számít valamicskét az a röpke másfél-két éves gyártástechnológiai lemaradás (Intel vs. többi chipgyártó), illetve pár milliárd dollárral kisebb R&D budget? Na hát ezért kell más utakat találni. De előbb-utóbb az Intel is falakba ütközik.
(#9): Szerintem neked voltak túl nagyok az elvárásaid. Nem varázslók. Az is kisebb csoda, hogy akár csak ennyire tartják a lépést az Intellel. (Vagy ha úgy jobban tetszik, labdába tudnak rúgni.)
(#17) Duck663: Kétlem, hogy egy Puma+-szal le tudnák fedni a teljes x86 piacot (vagy akár csak annyit, mint most). Más szóval, hogy megtáltosodna órajelben a Puma mikroarchitektúra. Ha meg teljesen új lenne, az nem csak egy + jelben különbözne. Más szóval, szerintem ez a vonal továbbra is az alacsony fogyasztású "részleget" szolgálja majd ki, és valószínűleg lesz mellette továbbra is teljesítményorientált vonal.
(#18) Crytek: Közelebbről miről beszélsz?
(#19) Bici: Miért, az IBM komolyan gondolta a POWER6-ot, POWER8-at (mindkettő up to 5GHz)? (Igen.)
[ Módosította: BomiBoogie ]
-
Crytek
nagyúr
Persze tudom hülye vagyok meg nem is értek hozzá, de ezek mind mind felesleges cuccok és abból adódnak hogy tosznak licenszet adni armnek,nvidiának.
Nehogymá több szereplős legyen a piac és legyen valami versenyféleség.
-
Duck663
őstag
Úr isten, végre megjött az eszük! Lapátra kerülnek a CMT-s processzorok a Bull rémálommal együtt! Végre-végre-végre! Van isten! Meghallgattattak imáim! A Carrizo után vége a szenvedésnek! Komolyan mondom sírok! és ezek örömkönnyek!
-
Ruuwa
tag
Előbb az Athlon tér vissza, 2016-ban meg a "forrófejű AMD procik" (ala teljesítmény orientált ARM SoC).
Tiszta retró. 2018-ra meg leporolhatom a 486-osra való hűtőbordát, mert az is elég lesz. -
jedis
senior tag
Most őszintén ! Az átlag felhasználók hány százaléka használ ki egy I7-es procit ???
Főleg egy 100.000Ft +ost ?
Pl. Vér Pistike, aki videót renderel, és a I7, 20%-al kevesebb idő alatt tolja le ! Igaz hogy havonta ez csak 2x60perc, de akkor is !!!
Én meg azt jósolom, hogy az APU-k vörös setét árnyéka, ha lassan is de rávetül a CPU piacra !!!
-
atti_2010
nagyúr
Egyszerűen elérték a szilícium alapú CPU határát, a csíkszelesség csökkentés már nem kifizetődő és nem is hoz számottevő javulást ezért szeretné az AMD az IGP -re tolni a párhuzamos számításokat de ez nem megy egyik napról a másikra főleg úgy hogy az Intel érdekeivel teljesen ellentétes.
-
-
tranceplanet
addikt
Ha azt mondanám, hogy nem az erős processzorokban van a nagy pénz, akkor nem állok messze az igazságtól. A népesség hány százalékának van szüksége i5 vagy erősebb procira? Szerintem a 30 ropi alatti procikra van a legnagyobb kereslet. Ezek után nem értem miért kellene az AMD-nek erős procit tervezni. Inkább azt a nagy problémát kellene megoldani, hogy a sok innovatív terméket be is építsék (OEM, egybegép, laptop, tablet ...) és piacra is kerüljenek, intel ebben nagy játékos.
-
A fanyalgóktól kérdezném, hogy azért meg a károgás, mert a piaci részesedés mérlege olyan amilyen, vagy azért mert akkora technológiai guruk, hogy tudják ennek a fejlesztésnek zsákutca lesz a vége?!
-
VIC20
őstag
(Sóhaj.)
Szép ez sok nagyon jövőbe mutató terv így, az elmúlt évek alatt, de csinálhatna már az AMD végre egy jó procit. A jelenben.
-
BSOD
senior tag
El kellene felejteni a széllel szemben pisálást és tisztességes teljesítményű x86/a64 magokat kellene a processzorokba tenni. Ezt a harcot feladták az első athlon64/opteronok után... Ehelyett megy az útkeresés...
Nulla versen van az asztali(+szerver) szegmensben... -
Jack@l
veterán
Annyira hiányzik arm mellé az az x86 mag, mint egy falat kenyér...
Tök jó ez a hármas árukapcsolás, de ideje lenne végre dönteniük az irányról, aztán azt fejleszteni, de rendesen.
2016-ig még nagyon sok idő van, kíváncsi leszek én is, hol lesz majd a nagyobb arm fejlesztőkhöz képest az a proci. -
Akula
őstag
Bocs az OFFért, de biztos, hogy jól van írva a cím? Stratégája?
-
Cathulhu
addikt
Hmm, erdekesen hangzik, fokent a jovore erkezo mobil ARMjuk, face-to-face mehet a tegranak. Kivancsi vagyok egy ujabb kiaknazatlan ujitas lesz ez az egesz az AMD-tol vagy vegre tenyleg sikerul megvaltaniuk a vilagot.
Na meg kivancsi leszek a 2016-os K12 vs A57 (vagy az akkori ARM csucsdesign) osszevetesre is.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6
- Ezek az új Apple termékek hivatalos magyar árai
- iPhone topik
- OLED TV topic
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- AMD alaplapok 2025-ben: B650, X670 vagy X870 legyen?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3447, 94% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS PRIME Z790M i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 TI 12GB Zalman Z1 Plus EVGA 850W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3341, 94% Akkumulátor
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest