Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akár eladhatják. Ebből már pénzt úgy sem csinálnak többet, mivel a TrueAudio támogatása a PS4 kód kimásolásával és beillesztésével egyszerűbb, mint bármi más technika beépítése.
Abban is biztos lehetsz, hogy a TrueAudio installbázisa egy negyedéve alatt lekörözi az X-Fi installbázisát.
-
dezz
nagyúr
De, fülessel akár egy alaplapi hangkeltővel is vissza lehet adni a hátulról jövő hangot ezekkel a térhangzási megoldásokkal. Hallgasd csak meg a korábban linkelt hanganyagokat.
Egy jó sztereó hangrendszeren pedig hangdobozokkal is valamennyire. (Egy nagyon-nagyon jón lényegében ugyanolyan jól, mint fülessel. Volt szerencsém ilyet hallani, hihetetlen élmény volt. Sajnos ez az ára miatt nem sűrűn fordul elő átlagos otthonokban.)
Mindenesetre az 5.1/7.1 is lehet térbelibb és kevésbé térbeli (gagyi) is.
(#48) schawo: Mert? Miért lenne szar? Attól függ, milyen algoritmusokat használnak. Profi soundprocesszorok pl. ma már elég komoly dolgokat tudnak.
-
Sir Ny
senior tag
válasz
Alchemist #11 üzenetére
,,Végülis a fülünk 2 csatornás interfész...
a 7.1 csak arra kell, hogy ha nincs füles, az akusztikailag korántsem tökéletes nappaliban egyenletesen (lehetőleg interferencia mentesen) rakja szét a térbeli hangot."
inkább nem. a füleddel hallod, ha valami előtted/mögötted van mer a fülkagylód máshogy torzítja őket, sztereóval ez nem jön át. (fix me. biztos vagyok benne, hogy sokan sok vaktesztet csináltak, nem ismerek most konkrét eredményt)
-
MaUser
addikt
Ha jól rémlik a3d esetén volt lehetőség, hogy füles, 2 vagy 4 hangfal állította elő a hangot. Akkor még ilyen 5.1-es úri huncutságok nem voltak jellemzőek.
Ha jól rémlik, azok csak vagy jó 4-5 évvel később, az nV SoundStorm-jával jöttek, meg tán Creative is onnantól kezdett ilyet tudni. A hrtf számolása miatt egyébként a füles adja a legjobb eredményt térérzetben.
A3d-t úgy képzeld el, mintha most cmss 3D-t hallgatnál fülessel, csak kicsit jobb.
-
dezz
nagyúr
Felhívnám a figyelmet, hogy a TrueAudio nem fix-funkciós egység, hanem 8(?)db "ipari" audio DSP egybeépítve, amin többféle program futhat. A hangminőség és a térbeliség jósága az utóbbiban alkalmazott algoritmuson és annak megvalósításán múlik. Az AMD egy keretrendszert és fejlesztői környezetet ad hozzá, a többi a sw-fejlesztőkön múlik. Jelen esetben, hogy a Sony hogyan valósította meg az említett motort és hogy 3rd party fejlesztők mit tehetnek hozzá, illetve mennyire használják ki.
-
MaUser
addikt
De biza, az EAX halál primitív volt, 4.0-ba sem került még bele minden az akkor már rég nem létező a3d 2.0-ból. Sajnos személyes tapasztalat, ugyanis volt szerencsém audigy 2 zs-re váltani az a3d halálával. Egy katasztrófa volt az után. Pl environment occlusion az 5.0-ba került bele, pedig ugyanezt megvalósító effekt simán ment már thief-nél a3d alatt évekkel korában. Wavetracing-ről meg álmodni is kár eax kapcsán...
-
TESCO-Zsömle
titán
Valahol egyszer felmerült, és akkor az ottani okosok azt mondták, hogy az EAX "előtt" volt valami hasonló technológia, ami ráadásul akkoriban még jobb is volt több tekintetben, csak a Creative kinyírta, mert konkurencia volt.
sz: Wikibe gyorsan beletúrva meg is találtam. Aureal 3D.
-
kovsol
titán
-
tecsu
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Gondolom, azt az alapdolgot azért belerakják a programozók, hogy minél távolabb van valami, annál inkább késik a hangja. Mondjuk 33 cm-enként 1ms. Ami néhány méteren persze semmi (tudat alatt érzékelve, mégis realisztikusabb), de százmétereken már nagyon fontos.
Ráadásul úgy lesz, hogy alapból késik a hang a képhez 1 képkockát, ami kb. 20 ms. Tehát nagyjából 7m távolságtól kezdve van értelme a hangkésleltetésnek.Azt visoznt nem ertem, hogy a térérzet benne volt sokeves játékokban, kezdetben vmi EAX néven, ha jól emléxem, 20 éve. Primitív volt, meg minden, mégis volt vmi fajta iránya a hangoknak.
A hozzászólásokat olvasva, a mai játékokban ez nincs így. :S -
haddent
addikt
Ha hasonló lesz az AMD terveihez és valami hasonlót ki tudnak hozni, mint ez:
Akkor az megint hozzátenne egy lapátkával a next-genhez. Sima laptopról egy mezei jobb fülessel "ki lehet hallani" a különbséget szerintem. A tradicionális sztereó olyan vagy bal, vagy jobb esetleg mindkettő vagy egyik sem. De elég "döcögős" és "négyzetes" az átmenet.
Remélem valami jót hoznak össze és minnél hamarabb
-
-
-
LordX
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #30 üzenetére
Valóban így néz ki a diagramon, a szöveg szerint viszont fordítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Most is a kép előzi meg a hangot, mert az aktuális gyakorlati mérésnél az adott képhez illő hang 2-3 képkockával később érkezik meg. A Sony szerint ha 1 képkockával később érkezik, akkor az már jó.
-
LordX
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #25 üzenetére
Pontosan erről van szó..
-
jézusom
addikt
Battlefield 2-ben nagyon sokat repkedtem, és nagyon jól működött a térhatás, de a hangminták felbontása, minősége is jó volt, ráadásul a környezet is befolyásolta (hangárban visszhangzott) Doom3 is igen jó minőségben szólt. Egyébként érdemes kipróbálni mit tud egy tizenéves Halo játék xbox classicon.
Mondjuk nem 3ks hangrendszeren játszom...Egy dologra lennék kíváncsi, ezekben a játékokban a térhangzás kurvára nem tér, mivel a magasságokat nem nézi, csak egy vízszintes síkban számol... Remélem ez is változik.
-
TESCO-Zsömle
titán
Laikusként: Ha a késés fordított lenne, vagyis a kép előzné meg pár kockával a hangot, akkor még növelné is a hitelességet, mert ugye a fény gyorsabban jut el az emberhez, mint a hang.
-
Prof
addikt
Egy vizalatti BioShock-ban megneznem mit tud ,vagy valami repulos jatekban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt most a Sony-ról van szó. Az AMD-nek a hírben leírt fejlesztéshez igazából semmi köze. Maximum annyi, hogy a hardver AMD, de most kifejezetten a szoftver a lényeg. Persze nyilván a HSA miatt futhat Kaveri APU-n is, de kétlem, hogy az ICE Team multiplatform dolgokat fejlesztene. Maximum a leírásból másnak is feltűnik, hogy a Sony nem is gondolkodik hülyén és készítenek rá egy alternatívát.
Szóval az AMD ebből direkten nem profitál. Ha a PS4 fejlesztő mondjuk csak a TrueAudio API-n keresztül dolgozik, akkor az már kedvezőbb nekik, mert PC-re a TrueAudio kód csak egy egyszerű copy-paste lesz, hiszen dettó ugyanazt az API-t használják PS4-en is a portolhatóság megkönnyítésére. Ugyanez fordítva is igaz. A PC-s kód is egy az egyben másolható PS4-re. -
MaUser
addikt
Nyilván itt AMD némileg túllihegett, ahogy pl. milc-ek is, de ph ilyen.
Viszont ez kivételesen jó dolog lehet, ha játszottál anno thief-fel, hexen-nel, hl-lel (mondjuk pont itt volt a legrosszabb), jk-val hogy ott mekkorát dobott az élményen, akkor tudod mekkorát dob ez majd újra a játékon és akár a játékmeneten (thief pl.) is.
-
Jack@l
veterán
Azt én vágom, őszintén szólva nekem teljesen elég lenne, ha az akkori A3d-t vagy X-Fi-s térhangzás szólna a játékokban 5.1-en, vagy 7.1-en. A fülnek ennyire nem számít szvsz játék közben, hogy most űberpontos a hang pozícija, vagy van 5-10% pontatlanság benne... (úgyis a képre meg az izgő mozgó dolgokra figyelsz)
Persze jobb ha minden precízen megvan, de pont a fül az ahol túl sokat nem profitál az ember belőle, ahhoz becsukott szemmel tök csendes viszhangmentes szobában kellene ülnöd és csak arra koncentrálnod(nagyon).UI: nem ellene vagyok, a fejlődés jó, a túllihegett hülyeség amit köré költenek az okos marketingesek(és azt harcias papagájként ismételgető/védő vérpistikék) amit nem tudok szó nélkül hagyni
-
MaUser
addikt
Itt nem a Trueaudio a kevés, hanem a megvalósítás vacak.
Jack@l: Hallgass meg egy AC97 tesztdemot és mondjuk a Jedi Knight wavetracing-es barlang jelenetét vagy akár egy sima a3d demot. Egyből megérted mi a különbség egy sima ráadott reverb effect és akár egy 128-szoros, hely- és anyagfüggő visszaverődést, csillapítást, stb. is fegyelembe vevő logika között. Nyilván mindkettő valamilyen megvalósítása diploma szintű nehézség - azaz semmi extra -, de pl. ezek gyors és hatékony hatékony leprogramozása már korántsem. A wavetracing anno simán megfektette az akkori leggyorsabb a3d kártyát és a leggyorsabb procit, pedig nem végzős diplomamunkaként született. Korábban linkeltem erről cikkeket hogyan lehet gyorsabban számolni játékok alatt, ilyen szintű számítás egyáltalán nem triviális, mivel az aktuális teret kell figyelembe venni és nagyon rövid idő alatt kell eredményt számolni.
modeller: Igen, jól látod, erről van szó. Ma talán az egyetlen ilyen működő rendszer a cmss-3d win alatt. Ezt váltaná ki a jóval általánosabb és több lehetőséget nyújtó trueaudio.
-
krx21
nagyúr
Akkor ezek szerint a PS4-ben is van dedikált hangprocesszor... Nem csak az X1-ben... Nagyon helyes...
-
bunevo
tag
Szerintem arról van szó, hogy a virtuális térben a hangok visszaverődése és a közben fellépő torzulás minél élethűbben legyen szimulálva, valamint talán a hallás "monaurális jellemzőit" is próbálják számítani (tehát azokat a hatásokat, amik mindkét füledbe egyformán jutnak el, de ennek ellenére az agyad mégis tud belőlük következtetni a hangforrás irányára és távolságára, mert nem csak az ismert zajok hangereje ilyen).
-
modeller
aktív tag
válasz
atti_2010 #10 üzenetére
Én már jó ideje nem játszom, de eléggé hihetetlen számomra, hogy ma egy játék ne tudjon egy hátulról jövő hangot lejátszani a hátsó hangszórón a legócskább 5.1 vagy több csatornás alaplapi hangkártyán is. Tényleg erről lenne szó? Nem inkább a térhatás szimulálásáról két hangszórón? Szerintem inkább utóbbihoz kell különleges hardver meg számitási kapacitás.
-
atti_2010
nagyúr
Hiába volt 5.1-7.1 hangrendszered ha maga a játék motorja nem ismert különleges effekteket és tegyük fel ha rád lőttek hátulról az az első bal hangszóróból jött a lövés hangja, itt az lenne a lényeg hogy onnan jön a hang ahol a 3D térben keletkezett, persze itt megint az a kérdés hogy mely fejlesztők fogják rendesen megcsinálni vagy csak összecsapják mert "jó az a parasztnak".
-
Prof
addikt
Ebben csak az a vicces miutan mar 10 eve mindenkinek 5.1 hangrendszere van, most azon dolgoznak, hogy a sztereo fejhallgatoval jo legyen. (mert hogy a TV bepitett kishangszoroival szar lesz az garantalt)
Kerdem en jo ez valamire egy 7.1-es hazimozival rendelkezo konzol tulajnak?
-
myckie2
őstag
Én meg erről beszélek, nem régi 3D térhangzású videókról. Már a videóban is érezni lehet, hogy nem sok különbség van benne. De az biztos, hogy így sokat fog javulni a hangzás. Érdekes módon nekem sose az volt a gondom a játékokkal, hogy rossz lenne/egyáltalán nincs meg a 3D-s hangátmenet.
-
MaUser
addikt
Itt van az általam linkelt két video. Rakd fel a fülest, aztán hallani fogod a difit.
Szerk: az ég és föld difi az, hogy nem csak a két oldalról jön az irány információt nélkülöző hang, mint normálisan, hanem mm pontosan meg tudod mondani, hogy honnan is jött a hang a játékban. Ilyet egyébként sima két mikrofonnal lehet csinálni, yt-n van pár nagyon jó demo. Itt a poén az, hogy 10 évvel az a3d után újra a környezet szerint tudod számolni a hangot és tényleg hallani fogod újra, hogy az a csúnya ork ott liheg a nyakadba...
-
SylverR
senior tag
Középkategóriás fejhallgatóval, és Xonar D1-gyel rendelkezve beállok a sorba:
engem is meggyőztek a videók. Bár az a sokat linkelt kulcscsörgetés nem. Az inkább idegesitett.
Mellesleg egy hasonló kis demót adtak wma-ban a régi PTI mp4 lejátszómhoz, és a hozzá adott gyári "ipod" füleshez, aminek igy utólag belátom, rémes minősége volt. Mégis tökéletes térhangzása volt. -
musculus
tag
-
arcsi84
aktív tag
Ez mind szép és jó, de az addig oké, hogy a rendszer kiszámolja a tökéletes hangot, de ha nincs hozzá megfelelő hangfal rendszer vagy über fejhallgató, akkor az eredmény elég gyenge lesz.
Azt nem hiszem, hogy egy 3k-s számítógéphangfaltól, vagy egy 40"-os TV beépített hangfalától, olyat kapok, mint egy 80k-s fejhallgató, vagy egy 150k+os hangfalrendszertől.
De lehet, hogy tévedek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Építő/felújító topik
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Autós topik
- HP notebook topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- MSI Sword 16 - Core i7 / RTX 4050 / per key RGB / magyar garancia
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Bomba ár! HP ProBook 640 G8 - i7-1165G7 I 32GB I 512GB SSD I 14" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Huawei P Smart 2019 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest