Új hozzászólás Aktív témák
-
tkazmer
addikt
a géppark EU szinten is öreg, lepusztult
hogy öreg, arról nincsenek információim, ugyanakkor a bkv-nál lepusztultabb buszokkal csak máltán lehet találkozni, ott is csak azért, mert a turisták számára nagyobb élmény 30-40 éves bedford buszokon utazni, mint a megszokott klímás modern darabokon. szintén nem volt szerencsém nyugat EU-ban még olyan lepusztult villamosokhoz vagy metrókhoz, mint amik itt közlekednek.és igen, jól sejted, éppen azért borzasztóan veszteséges nálunk, mert 1: a régi eszközök folyamatosan elromlanak, 2: baromi magas a cég hitelállománya, 3: nem hatékony a működése (ide számolom a szakszervezeteket és a miattuk kiemelkedően magas fizetéseket, a korrupciót, az állami vállalatokra jellemző mindig jár a prémium juttatási rendszert, stb.).
én pl. sosem értettem, hogy miért éri meg egy olyan cégnek saját magának hitelt felvennie, amelynek az állam rengeteg pénzt ad, mikor az állam sokkal olcsóbban tudna finanszírozást bevonni és azt utána továbbadni a bkv-nak. -
Móci
addikt
Gyalog, biciklivel...
Mondanám, hogy autóval, vagy esetleg motorral, de 460 forintos benzinár mellett ez nem tűnik valami szuper alternatívának. -
Dany007
veterán
Csak arra gondoltam, hogy nálunk is veszteséges. Nálunk is az állam fogja kifizetni. És ha ez máshol is így megy, akkor minden ok.
Persze ennek mértéke már nyilván nem mindegy. Na meg az se mindegy, hogy nálunk a 40 éves agyon rohadt metrókat futtató bkv mennyire veszteséges, meg mondjuk külföldön a modern eszközökkel dolgozó kulturált közlekedés mennyire.És itt épp az a legszomorúbb, hogy a géppark EU szinten is öreg, lepusztult. A metró meg szerintem már lassan hungaricum lehetne.
-
tkazmer
addikt
ki beszélt itt arról, hogy nincsen semmi gond? annyit írtam, hogy a tömegközlekedésnek nem szokása nyereségesnek lennie (sőt, ha mint közszolgáltatás tekintünk rá, akkor nem is lehet az a célja, hogy nyereséges legyen), ezért teljesen természetes, hogy a bkv sem nyereséges. a veszteség mértéke és finanszírozása egy más kérdéskör.
-
tkazmer
addikt
-
Dany007
veterán
Elég szomorú a helyzet.
Azért hihetetlen, hogy egy ekkora "céget" nem lehet nyereségesre kihozni? Kérdezzük már meg külföldön hogy sikerül... Hogy ott is minden évben csődbe akar menni a fővárosi tömeg k.?A másik meg fél füllel hallottam, hogy idén is szép kis prémiumot kaptak a BKV-s vezetők? De mégis mire fel adhat egy csődközelben lévő - de mindenesetre veszteséges - cég jutalmat bármilyen dolgozójának? Főleg vezetőknek... Vicc az egész. Az ilyen embereknek nem jutalmat kéne adni, hanem kirúgni azonnalival.
-
Domxc
senior tag
Hat termeszetesen ezzel.
-
Crystalheart
őstag
A BKV csődbe mehet, talán rá is férne, de a tömegközlekedést leállítani nem fogják...
-
Lassan már észre se vennénk, ha leállna, annyiszor füstöl a metró, meg annyi buszról szállok le hetente, mert lerobbant...
-
kraftxld
félisten
Kecskefogattal természetesen
-
hoffman_
nagyúr
Nem azt mondtam, hogy csúcsszuper héveink vannak, de a metrót kiröhögik, meg a buszok többségét. Az már más tészta, hogy a 30 éves rohadó 137-es fel tud menni tele emberrel az Eurocenter fölé, míg az új már nem.
A büntetés no komment, mindenképp szankcionálni kéne valahogy. Legyen súlya igenis. Mondjuk a másik az, hogy ha egy sutyerák, vagy egy színes egyén utazik a héven, és kicsit hangosabban szól a kalauzhoz, akkor 50%-uk behúzza fülét-farkát, és elsomfordál - engem pedig le akar húzni 1 napja lejárt bérlettel, hibába akarok jegyet venni. Respekt annak, aki nem ilyen és kib*ssza, de legalábbis megpróbálja, akit kell.
Aztán ahhoz is nagy tudomány kell, hogy a mindig nullázott adósságot újra feltornyozzák, valamit tudnak odaát.
-
moha21
veterán
Jó hát, de ez minden évben így volt. Előtte is. Kifizették az adósságot, de igazából ezzel csak el lett odázva minden.
Hévek is hány évesek? Fejből nem tudom, de nézegettem őket hát bizony nem mai darabok.
Amúgy elég nagy probléma az is, hogy sokan szarnak bele a büntetésbe is. Ismertem nem egy embert aki naponta begyűjtött 36.000 Ft büntetést ( ugye megkapta a büntit már vágta is ki kukába ). Milliókkal tartozott 1 év alatt 18 évesen a BKV-nak, gondolom azóta is hasonló a helyzet. Semmit nem foglalkoznak vele sem.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
cskamacska #20 üzenetére
jelenlegi formájában a vállalat állapota tarthatatlan, mint a szitán a víz, úgy folyik ki a vállalatból a pénz
Így van, szomorú. Szentendrei, pardon 5-ös héven(na ez mire volt jó, kinek volt pénz) minden évben 2x3x leáll a fél vonal, 1-2-3 hétre, és javítják ugyanazt. Illetve nem javítják. A járművek állapota meg ugye siralmas. A hévek még egész tűrhetőek etéren.
raskolnikoff:
16k lett? Hoppá, az komoly. Vizsgaidőszakban nincs bérletem, akkor figyelnem kell, mert ennyit benyalni nem tudok.
moha21:
A tartozáshoz annyit, hogy ne felejtsük el, nem is olyan rég, tudtommal ki lett nekik fizetve, közel 0-ról indultak megint.
-
moha21
veterán
válasz
cskamacska #20 üzenetére
Hát, ha felemelik a kedvezményes jegyeket, bérleteket meg mindent, elbocsájtanak dolgozókat és csökkentik a fizetést, akkor is valami 70 milliárd fog hiányozni...Ez úgy no comment, ha azt veszem, hogy nekem egy vonaljegy 320 Ft volt eddig és ezért cserébe kaptam azt, hogy lerohadt a metró ( 3-as akkor ), volt metrópótló, de ott is volt amelyik lerohadt...Ez az Árpádtól Lehelig vagy hogy volt. Gyalog gyorsabb volt a dolog. Ugye a pálya is rohad szét ( meg a kocsik is ), csökkentik a sebességet, lassan omnibusz lesz. És még ritkítják is a járatokat.
Nem tudom mit tesznek, hogy hagyják- e a picsába és tényleg akarnak magántőkét bevonni ( jó lenne, mert így tényleg csak fekete lyuk az egész, mint a malév ) -
raskolnikoff
őstag
Ma este láttam hogy a helyszíni bírság felment 16ezer Ftra?
Az már felér egy tank benzinnel (holnaptól, azaz mától már nem)
-
cskamacska
addikt
Én simán el tudom képzelni hogy a BKV Zrt csődbe megy. A műszaki állományt ingatlanostul kiszervezik profit és hatákonyság orientált cégekbe, a dolgozók orra alá oda dugják a papírt, hogy itt írja alá, ha dolgozni szeretne, a maradék slepp meg szakszervezetestül megy a levesbe. Rossz nyelvek szerint jelenlegi formájában a vállalat állapota tarthatatlan, mint a szitán a víz, úgy folyik ki a vállalatból a pénz.
-
moha21
veterán
Ja bár azért "vicces", hogy ritkul a járatszám 2-3 szoros a lerobbanás etc.. örökké nem halogathatnak, ráadásul érvről évre idősebb és kopottabb lesz minden.
Nyilván nem hagyják a totális leállást, mert nem csak BP, de Gödöllőtől kezdve az egész régió megbénulna. Mindenesetre szánalmas, hogy odázva van a helyzet régóta, mint ahogy a repülőtér is. Azért már fizetne az állam csak vigye valaki. Vigye a BKV-t is menjen bele magántőke az jót tenne neki.
Olvasom, hogy hát rájöttek a BKV-nál, hogy megszorítják a nadrágszíjat 5 milliárd marad ( kommunikáció, takarítás, reklám stb.. ) mondom WTF? Ez kellett, hogy rájöjjenek? Komolyan eddig is meg tudták volna lépni, de csak mikor ekkora csőd van?
-
hoffman_
nagyúr
Én bringával. Még BKV mellett is tervezem, hogy tavasszal teljesen áttérek rá. Pomáz-Bécsi út távolságon is lazán belefér még, nem lassabb. Az egyedüli baj, hogy télen bajos sajna. Bár december eleje - február eleje között úgyse nagyon járok be, szóval pont jó
-
Kassadin
addikt
Ha suliba kell mennem, nos az nem érdekel, akkor nem megyek. Ha meg melóba kellene, nos az meg igencsak érzékenyen érinti a kövi havi költségvetésemet. Tudtommal lesz sztrájk is, szóval a bkv így vagy úgy, de le fog állni...
-
Armahun
addikt
Jajj de magas ez a peron,
Menjünk inkább kerékperon. -
xlife11
senior tag
Már miért állna le?Nem kell vészmadárkodni
Minden évben valaki elszajkózza ezt, még is "valahonnan" sikerül még egy kis pénzt pumpálni a BKV-ba.Vagy csak kevesebbet sikkasztanak a nehezebb hónapokban
-
Rémhírkeltés.
Nem fog leállni a BKV. -
nincsisbéla
aktív tag
Kocsi, bár ilyen benzinárak mellett... Lehet marad a séta. Az legalább egészséges!
-
truba
tag
Gyalog.
Egyébként csak az egyetem miatt szoktam tömegközlekedni BP.-n, ekkor Zuglóból villamossal utazom a Hős utcáig, ez 3 megálló (jegyet mindig váltok), szép időben már többször lesétáltam a távot kb. 25 perc környékén teljesíthető.
Hivatalos ügyben meg szolgálati kocsival.
-
neduddki
nagyúr
HI!
gyalog 2x45 perc seta aszongak egesseges:- )
udv
neduddki
-
Löncsi
őstag
válasz
mexicanraven #1 üzenetére
+1.
-
Én semmivel és sehova ha érted.
-
Alexios
veterán
motorral
-
Picike8
aktív tag
Remélem nem állnak le...különdben kelhetek ötkor, hogy beérjek a suliba busszal...
-
mexicanraven
senior tag
Az adófizetők pénzéből minden évben kihozzák őket nullára, ergó kamu az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Lopakodva befutott a Radeon RX 9060
- AliExpress tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- R7 9800X3D/XFX 7900GRE/2x16GB DDR5 6000Mhz/2TB NVMe SSD
- Szép állapot!! Hátlapon kisebb kopások!!! Samsung Galaxy S20 FE SM-G780G/DS - világoskék
- MacBook Air M1 / 2020 / Ezüst / 13" / 256 GB / 8 GB / DOBOZ / GYÁRI TARTOZÉKOK /
- Nagyon szép állapot!!! Samsung Galaxy A13 SM-A137F/DSN - fehér
- i5 HP Pavilion DV7 laptop
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- 24 hónapos PlayStation Plus Premium előfizetés a legolcsóbban, egyenesen a PlayStation-től!
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
- Dell 7400 Intel Core i7-8665U
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3066, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest