Új hozzászólás Aktív témák
-
Karma
félisten
Ezzel egyébként teljesen egyetértek. Mondjuk vannak platformok, ahol a szívások mindennaposak, és napi 8 óra szívást igényelnek, de most egyáltalán senki se ér rá.
Nem is értem, hogy miért kellett ennyire hamar jönni az alkalmazásfejlesztői versennyel, amikor még a platform és a fejlesztőeszközök se szilárdultak meg...
-
freeapro
senior tag
Na pont az ilyen szívásokra nincs idő a leadási határidőig (meg badás telefonom sincs), és erre lenne jó egy kitesztelt kód ami nagyjából tudja ami egy egyszerű "paper toss" alkalmazáshoz kell.
A "kezdj el C++ -t tanulni" hozzászólásoktól meg pls. kíméljetek már meg, lassan 20 éve programozok benne, nem azzal van a baj, hanem a platformra nincs időm.
(Főleg amíg nem látom, hogy rentábilis lesz foglalkozni vele. Viszont ahhoz, hogy elterjedjen és érdemes legyen foglalkozni vele fontos, hogy jól sikerüljön a Challenge day és legyen sok alkalmazás rá.) -
Karma
félisten
-
Denzelii
csendes tag
Akkor egy kérdés:
OverlayPanel -re akarok rajzolni. Első körben lekérdezem a bufferinfót:
Bufferinfo height: 442, width: 800, pitch: 3200, bitsperpixel: 32, format: 2 (RGB565: 1, ARGB 2, RGBA 3 )(fekvő, 800x442, ARGB (BGRA ugye...), 4byte pixelenként).
Törlés:
ByteBuffer* pBuffer = new ByteBuffer();
pBuffer->Construct(442 * 800 * 4);
int index;
for(int y = 0; y < 442; y++)
{
for(int x = 0; x < 800; x++)
{
index = y * 3200 + x * 4;
pBuffer->SetByte(index, (byte)128);
pBuffer->SetByte(index +1 , (byte)128);
pBuffer->SetByte(index +2, (byte)128);
pBuffer->SetByte(index +3, (byte)128);
}
}
__pOverlayPanel->SetInputBuffer(Dimension(800,442), *pBuffer, Dimension(800,442), OverlayPanel:UFFER_PIXEL_FORMAT_ARGB8888);
És csak a fél képernyőt törli le. De ha csak egy függőleges vonalat húzok (pitch ugye 3200), az is csak a feléig megy, és "töredezett" lesz.
Mit csinálok rosszul?
-
Denzelii
csendes tag
Karma: az irány jó. Az irc-es program, az opengl alapokra épülő játék is jó. A gond a sebesség (részemről).
A magyar challenge-t ugorjuk, mivel 15 nappal korábban kell leadni a simulator fázist, ezért szinte felejtős. Másik a kis pénz, de ez érthető. Kicsi piac vagyunk /mint Chile
/. (Én pl egyszerűen nem leszek kész 15-re, ezért ezt ugrottam is.)
A másik a Global Developer Challenge, itt ugye aug 31-ig kell leadni a simulator phaset. Ez alapján visszafelé belőve, kb augusztus első hetéig le kellene nyomni az alap programokat: az egyszerű opengl (2D, 3D), valami netes programot (mehet az irces), valami használati segédprogramot (nem tudom, randis, netes valami. erre ötletem sincs, nem foglalkoztam vele, de ugye 7 kategória van).
Mindenképpen jó lenne pár egyszerűbb tutorial: http://forums.badadev.com/ -n pl van egy mycontrol, ami jó (van több is, de azok már nem annyira jók, ez volt a leghasznosabb nekem). De nézegetve a fórumot (http://developer.bada.com/apis/docs/commonpage.do?menu=MC01050000&mtb1=&mtb2=) simán lehetne tolni:
- registry használatot
- adatátadás formok között (mondjuk épp lehúztam egy srácot aki ilyet akart, de alapvetően kell: SendUserEvent, singleton object, Application-n keresztül)
- nethasználat (url, kép megnyitás, net érzekelés, ezekkel sok gond van)
- fájl kezelés
- szerintem a TouchEvent -ek is megérnek egy cikket, nekem kb 1 napom ráment, hogy jól kezeljem a saját formon a clicket, a move-t, a wipe-t (jobbra húzva a listában a játékost kiválasztja).
- és akinek ami kell. Nekem pl egy rendes popupA gond a kommentek mennyiségét nézve inkább a célközönség. Nincs nagyon kinek írni. Talán nemzetközi vonalon. Pl OpenGl ES tutorial Bada-ra kincset ér egy alap game motorral.
Holdmester: Elnézést, nem akarok senkit megsérteni. Más nézőponton vagyunk, mások az igények. Pl.: ha azt mondod hogy induljunk az alapoktól, akkor én azt mondom, hogy C++. Ha megnézed a C++ -s fórumot, látszik hogy szükség van rá (meg MVC, meg patternek, meg ilyenekre). Jómagam nem vagyok programozó, régen foglalkoztam C/C++ -al, és akkor is inkább a C-t kedveltem, és ugyan lassan, de előjött ami kell. Viszont C++ nélkül kezdheted az OpenGl-t messziről, nem fogja tudni használni.
Ha viszont ezt ugorjuk, akkor akiknek írod, azoknak van egy középszintű bada-s ismeretük, mert a sample-k, és maga az SDK felépítése tényleg jó (dokumentáció kevésbé). Ha valaki már programozott C++ -ban, ezt könnyedén veszi. Vagyis neki lehet mélyebben kezdeni, kevesebb magyarázattal. Majd kérdez a fórumon.Ettől még nagyon várom a pongot, és köszönöm is, mert a következő játék 3D-s lesz, amit tervezek. Csak másként látjuk, mit és mennyit kellene írni.
-
dr. Kind
aktív tag
A blog célja az, hogy ha valakinek kedve támad bada fejlesztéshez, megfelelő kiindulási alapot találjon, és fejlődhessen az egyes bejegyzésekkel. A felépítést elsősorban tutorial-szerűen képzeltük el, van egy tematika, ami a nulláról indul, ennek tartunk az elején (Gyufával csak pár hete csatlakoztunk).
A másik, annak nem látom értelmét, hogy ide hányjunk egy rakás kódot, és mindenki bogarássza ki, használja fel stb. Szerintem nincs értelme úgy kódolni (kvázi lemásolni más kódját), ha nem érti az ember, ezért próbálunk hosszabb magyarázatokat írni, és mindent alaposan kivesézni. Ha a hangnem túl szájbarágós, ezen természetesen változtathatunk.
Ha bármi kérdés van a bejegyzésekkel, vagy azzal kapcsolatban, amit otthon magatok kódoltok, szívesen segítünk, és a javaslatokat is örömmel fogadjuk.
-
Denzelii
csendes tag
Szerintem vágj bele magad. Ezt a pongot itt 1 hónap alatt dobják össze ilyen tempóban. Ha van C++ ismereted, meg megnézed a Sample alkalmazásokat (GlesCube), pár nap alatt megírod.
Én is szerettem volna kis segítséget ebből a fejlesztői blogból, de ilyen sebességgel nem lehet. Kb amikor a blog indulást bejelentették, kezdtem el írni a sajátot. Most az 40% -osan kész, itt még a Hello Bada!-nál járunk.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Én rontottam el a képeket és a linkeket, elnézést, kösz, hogy szóltál!
A blogban heti két post jelenik meg, ezzel a tempóval számolunk (mindegyik blognál, egyébként). Ha holdmester és Gyufa jobban bepörgeti a blogot, megtehetik, de több post nem fog tudni megjelenni ennél a mennyiségnél, tehát maximum hosszabb anyagokat tudnak majd kirakni.
-
freeapro
senior tag
Lenne egy kérésem: tudnátok egy kicsit tempósabban haladni? Gondolom úgyis kóderek olvassák a blogot nem laikusok, és így nem fogtok elérni a végére a Challenge day leadási határidejéig (Aug 31)
Nekem ugyanis az az önző elvárásom támadt a bloggal szembe, hogy (ha lesz időm rá) a példaprogram vázára épülő, valamilyen saját játékötlettel megspékelt alkalmazással indulok a versenyen. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen aki ezt tervezi...
-
Z_A_P
addikt
A kod jol fog kinezni benne, foleg ha a labda huzza-tolja maga elott/korul
Viszont sem linket, sem kepeket nem latok az oldalon, azokat kihagytad
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem tetszik pár profi eSport játékosnak, hogy Intel CPU-val kell játszaniuk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen autót vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- bitblueduck: RTX 50-es széria PhysX támogatás nélkül. Tényleg akkora probléma?
- Konzol Screenshot
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Apple Watch Series 4 Nike 44mm Teljes doboz, sok tartozék, 100% akku
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- Dell G15 5530 gyári kijelzőt keresek (DP/N: 0VPD4)
- IDE HDD-k vegyesen nagy mennyiségben 32db egyben
- Eladó gamer / workstation PC + monitor garanciás, dobozos alkatrészekkel
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- HP 15-dw0101nl - i5 8275U - 15,6" FHD - 8 GB DDR4 RAM - 512 GB NVMe SSD - billentyűzet hibás
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 16GB I 512SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Akik a Fehéret szeretik! Itt a WHITE Setup! Akár kamatmentes rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest