Új hozzászólás Aktív témák
-
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Tényleg annyira vacak a lidl. bikázós most kapható töltője?
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=UH5aOcyOXnA
A kommentekben pl. nagyon szidják, h nem tud bikázni.
Köszönöm. -
dethroner
veterán
Nem muszáj azt a SS rendszert használni. A mi swiftünk 2019 novemberi, szerencsére kikapcsolható benne ez a csodás találmány. Indítás után egyből kinyomjuk, talán a 4 év alatt ha 10 alkalommal felejtettük el és állította-indította magát.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Czimby
addikt
Van esetleg itt valaki akinek megpusztult a Lancol Micro 200 akkuteszter?
Az imént ugrott szét a kezemben az egyik csipesz.
Mivel a két pofa duplán van vezetekelve, sima csipesszel nem tudom helyettesíteni. (Gondolom a két pofa közt méri a saru ellenállását)Szóval ha valakinek van ilyen gép ami hibás,
Vagy esetleg valaki tudja hol lehet ilyet beszerezni kérem írjon!Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
draco31
veterán
Hello!
Adott egy akku, 55Ah-s, tulaj szerint 1 éves, de nem igazán volt használatban, mert halott a kocsi amiben van.
De most kellett volna az apjának az akku. De az meg se moccan.
Elvittem a töltőmet, élessze fel.
Na az viszont azonnal azt mondja, hogy tele az akku, nem tud rajta tölteni.
Jól sejtem, hogy az az akku el is pusztult így a semmittevésben?
Egyenlőre annyit mondtam, hogy had menjen a repair mód pár órát, hátha csinál valamit.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
Na az már nincs, mert sikeresen leégették sokadszorra is, miután minden javítás után elmondta a szerelő, hogy ha rajta a töltő, akkor ne indítózzanak.
Rendben, ha nem éled fel így, akkor megmondom a palinak, hogy szerezzen egy régit.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Egy Golf V.-ös, 1,4 autóban egy 45aH-s akku van. Így vettük 2 éve. Indítani indít, de elég vérszegényen. Ma reggel indításkor rámértem az akkusarkoknál. Leesett az akku feszültsége 9,7-9,8 V.-ra. Jól sejtem hogy ez szép lassan ( vagy gyorsan ) csereérett lett?
Ma kint hagyom, hajnalban -6 °C -ot jósol az Időkép. A reggel megválasztja...Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
molnarpeter
nagyúr
Pont azt akartam írni, hogy dízelbe vennék újat, ebbe meg átraknám a használtat. Bár ha megvan még valamelyik és befér, lehet jó volna egy darabig, benzines jóval kevesebb árammal elvan... Persze mindenkinek máshol van a tűréshatár, elhiszem azt is ha egyszerűbb a megelőző csere a világbéke érdekében
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #8815 üzenetére
Az ötlet nem lenne rossz. De!
1 autó: Wagon R. A 45AH-s akksi, 5,5 éves Electric Power totál megadta magát töltést sem vesz, teljesen gatya. Egyik reggel nem indult - ennyi. És úgy ment 5,5 évet, hogy abból az első évben a mamánál csontra lemerült, mert nem járt az autóval. 15-16 éves autóban volt akkor 36ekm.
Utána ahogy megvettük tőle töltögettem 2-3 hetente Lidl-s töltővel. És ilyen előélettel bírt ki 5,5 évet. Most megint ugyanolyan 45AH-s Electric Powert kapott. Az előzmények miatt is, és amikor totál megadta magát egy szombati napon, hirtelen azt tudtam venni jó árban.2 autó: S-Max dízel. Május végén vettem. Gyanús volt, hamar lemerült autótakarítás közben. Még egyszer a Wagon-R-ről bikáztam, akkor még a régi akkuval. Lehet ettől kapott sokkot.
De rámérettem, elvileg minden rendben volt. Elindultam vele Horvátországba. Persze az autópálya közepén adta meg magát egy kúton. Úgy tolták be ott, magyar srácok. Na onnan mentünk tovább Trogírba, még kb. 600km.-t. Az autót nem állítottuk le. Forscan szerint minden ok, csak az akku töltöttsége volt 20-30% körül.
Másnap egy autósbolt, és egy Topla akku vásárlás. Szerencse volt nálam "pár" szerszám - csak új volt nálam még akkor az autó. Kicsit bontani kellett hogy kicseréljem. Kicseréltem. Így vagy 150euróárt lett egy ilyen akkum. A régit otthagytam kb.10 euróba beszámolta.
Ahogy ott várakoztam két német rendszámos autóban cserélték éppen az akkut. Az egyik Focus a másik Tranzit volt.
A fotó már hazaérve készült, megnéztem alaposan hogy mit is vettem.Így gyakorlatilag nincs mit betenni. De az 1,4-es Golfba 45AH-s akkut ír több kalkulátor. Nézek bele egy ilyen ElectricPower 50-est.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
cs.david94
tag
Sziasztok.
Akksit kell vennem, múlt hét vasárnap már kicsit lassabban indult, de minden okés volt, állt 5 napot, ma tekert egy picit és ennyi.
Viszont a márkákkal nem tudom merre menjek. Nagyképűen hangzik, de pénz nem számít, nem a legolcsóbbat keresem.
7,5 éve vettem az autót, a volt tulajtól kérdeztem az akksit, fogalma sem volt róla, de látszott hogy nem tegnap lett belerakva. Perion akksi volt ami ma meghalt.
Család másik autójában, 14 évig bírta a gyári Varta. Szóval ez a két márka van ami nekem eddig mond valamit.
Bár olvastam sok mindent, vakon vagyok.
74ah, jobb+
A hab a tortán hogy holnap vidéken(zala) kell átvegyem. Szóval a netes rendelés nem játszik. -
molnarpeter
nagyúr
válasz cs.david94 #8822 üzenetére
Optima spirál cellás, vagy lítium. Konkrét autó típus és motor megadása alapján lehet lesz értelmes hozzászólásom is
[ Szerkesztve ]
-
cs.david94
tag
válasz molnarpeter #8823 üzenetére
Volvo v40, 2003, 1.9D.
szerk.: bár pénz nem számít, most hirtelen ránéztem erre az optima akksira, ebből az árból 3 másik akksit veszek, meg valószínű vidéki akksi bolt nem is tart, mert nem tartom valószínűnek, hogy fogyna belőle.[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Van egy ilyen töltőm, amit eddig egy barátom használt fél éve, viszont elromlott. Elhoztam, szétszedtem és egy ellenállás égett el benne, viszont nem látszik a NYÁK-on, hogy mekkora volt (tiszta fekete...). A hsz, amire válaszolok, abban sem látom sajnos A kimeneti oldalnál (képeken jobb felül) a "CHARGER MAIN" felirat "felett" lévőről lenne szó. Tudja valaki esetleg, mekkora ellenállás való oda? Kicserélném, aztán végezhetné tovább a dolgát a töltő
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Nikaré
őstag
Sziasztok!
Talán megfér itt a kérdésem.
18650 akkumulátor 4db szinte egyszerre fáradt el.
EgyToMo bankban voltak épp és töltés következett volna de se kép se hang. Néha ezen keresztül lettek feltöltve, néha külső töltővel.
Amivel gondoltam, hogy majd sikerül tölteni, de nem. Null felirat fogad mindegyiknél.
Szerintetek, túlmerülhettek és ezért nem látja másik töltő? -
gabor9991
őstag
Sima ca-ca akkuban mi megy tönkre olyankor amikor beindítani nem képes egy sima szívó 1.6motort, csak kattognak a relék és ugrálnak a mutatók? Viszont rámérve egy perc múlva a feszültség 12.4V .
Rendeltem helyette egy legolcsóbb sct akkut, van ezzel a típussal kapcsolatban tapasztalata valakinek?
Korábban 3 év garanciával árulták, most már csak a kötelező 12! hónap van rá, lehet tudni hogy ki, hol gyártja? -
nfsu17
veterán
Üdv.
Kérhetek valami tanácsot, véleményt az alábbiakról?
Nem vagyok nagy szaki.Tavaly novemberben vettem egy Varta EFB akkut 2018 Focus benzinesbe. Startstop
Ezzel feltöltöttem [link] tavaly november végén hópihe módban. Másnap reggel 12.92V-ot mértem. Mondjuk ezt kicsit sokalltam, de hát ez van.
Azóta nem töltöttem, de olyan sokat sem mentem a kocsival. Közel 6000 km, utóbbi két hónapban szinte csak város.
Dec. 20 körül mértem reggel, akkor 12.33V-ot mértem.
SS működött, amikor kellett, bár inkább kikapcsolom.
Ha a kocsi szerint nem elég az akku, akkor nem működik a SS. Szóval gondoltam nincs gond.Most tíz napig állt az autó, reggel mérek, 12,10V.
Hát akkor töltsük...tegnap.
'Autóikon' módban kb alig négy óra alatt azt mutatta, hogy tele van...négy pálcika. 12.9V
A töltés is furán ment sztem.
Először fölment szépen pár perc alatt 13.7...13.8...majd visszaesett 13.1-re.
45 perc múlva kimegyek:13.2
45 perc múlva: 13.3
Na mondom mire ez felmegy 14.4-re az lesz fél nap.
Erre két óra múlva se... kimegyek, már leállt, 12.9-et mutatott.
Oké, leveszem.
Ma reggel mérek: 12.30V
Még rámérek pár perc alatt négyszer, már 12.4Ennyire nem tudta feltölteni legalább 12.6, vagy 7-re se?
Ennyit degradálódott egy év alatt a kevés menés miatt?
Tényleg ennyire 'játék' ez a lidls töltő, ahogy akkus ismerősöm mondta anno?Tavaly se tudta feltölteni az akkor még gyári (négy éves) akkut, talán tolt bele egy tizedet. De akkor ráfogtam, hogy az az akku már belül kuka volt. Bár rendesen indított még.
-
Csöves
senior tag
válasz molnarpeter #8832 üzenetére
Városban meg fogyasztás is van, nem kevés.
Aquila non captat muscas.
-
Brogyi
senior tag
Sajnos utolért az akksi csere engem is. Már jó ideje húzom-halasztom, mert hát drága, és itthon egyetlen fajta jó bele. 55Ah EFB, és ház méret fontos. A tünetek amik gyanússá tették az akksit.
- Start/Stop furcsán működött hidegen működött melegen nem. Sajnos többször nem.
-Még tavaly észrevettem, hogy a ház egy picit deformálódott.
- A gyári akksinak még volt kupakja. Belenézve az egyik cella alig pezseg, és tiszta.
Az összes többi pezseg, és szürke habos.
- A tiszta cella sűrűsége alacsony, és csak picit emelkedik. A jók sűrűssége növekszik a töltés alatt.
- Sajnos a kinai vizsgáló műszerek nem igazán jelezték a bajt.
6 éves volt a lelkem, és simán indított, de már nem mertem tovább húzni.
Az új darab Exide, és ha jól értelmez a kódot akkor 11hónapos. Ez van.
Tudtam, hogy kicsi a forgalom belőle, mert drága. Majd meglátom meddig fogja húzni. -
nfsu17
veterán
Hideg? 7 fok? Mondjuk nekem hideg, az tény.
molnarpeter
Igen, ez így van, bár ennek pont ellentmond, hogy 12,33-on volt mégis, sok város után.
Aztán megnéztem másnap is reggel (az autóval továbbra sem mentem sehova), és
12.2V volt.
Wtf?
Előzőekben 10 nap alatt ment le 0.2V-ot, most meg töltés után 36 órával meg már 1 tizedet?Még párszor mértem, aztán elkezdett emelkedni, 12.35 stb.
De ez mi?? Miért?
Töltő szerint fel volt töltve 12.9-re, két nappal később meg reggel 12.2.
Az akksit nem meríti semmi, kivéve ha a 0.2V tíz nap alatt sok. Bár össze vissza jönnek ezek a mérések, már azt sem tudom mi valós.
Nekem az a gyanúm, hogy ez a töltő gyengén tölt.
Hétvégén lesz egy hosszabb út, ott majd tölt a generátor, aztán hétfő reggel megint mérek -
forceberg
veterán
~2,5 éves EP Gold 67Ah
1,5év rövid távokra használt kisdízelben
10 hónap pihenés, néha rátöltéssel közben.
2 hónapja újra egy kisdízelben.
2x10p út után 12,67V-ot mértem. Kivettem, behoztam, tápegységgel töltöttem, 14,4V-ot adtam neki, elég sokáig ment 0,75A-rel, majd levéve 13,6V-ra, ott kb. 0,5A-t vett fel. Most bő 1 nap állás után 12,95V.
Szóval az ilyen 12,6V-oknál a Ca/Ca aksik nincsenek feltöltve teljesen.
Azért érdekes ez, mert a Gigawatt G74R kb. mindig 12,6V-ot mutatott magából, nyáron tönkre is menthttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
nagyúr
Srácok ez az akku mennyire vállalható? (Passat PDTDI-be menne)
Electric Power GOLD 12V 100Ah 920A J+ SMF
Ahogy nézem JP termék, azzal nincs tapasztalatom. Igazából az ára ami kecsegtető a teljesítményhez mérten (már ha tudja azt ami rá van írva egyáltalán)
Jelenleg egy Banner Power Bull 95Ah 740-es akku van a kocsiban több mint 8 (!) éves szóval leszolgálta az idejét, és már egy ideje hidegebb időben sokkal nehezebben indult, ma pedig feladta végleg a harcot.
Elsődlegesen ugyan ilyet néztem, ~50-51K lenne, de ismerős meg tavaly vett szintén bannert és 1 nem érte meg a 1.5 évet. Emiatt picit elbizonytalanodtam, hogy van e értelme kiadni plusz pénzt egy adott márkára, ha az már nem nyújt többet.
A fenti EP akku pedig még 40K se lenne. Nyilván nem azon a 10K-n múlik, de ha nem muszáj nyilván nem szórom a pénzt feleslegesen.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
-
ddsteel
aktív tag
Laikus vagyok. Szerintem az az akku nem jó, vagy valami szívja. Ha nem fáj az autó állása (és az esetlegesen elfelejtett adatok), én kiszedném az akkut, feltölteném rendesen (5 óra az nem rendes töltés, nekem a kis Toyo 45Ah-s AGM akksim töltése egy "okos" lidlis töltővel kb 13 óra után vált át fullra és csepptöltésre.) Szóval én legalább 1 teljes napig tölteném, levenném a töltőt majd napok múlva rámérnék. Ha így is csak 12,3V, akkor az akku szar (vagy a végét járja), ha mondjuk 12,8V, akkor szívja valami. Én így tennék. Ja és nem langymeleg helyre tenném az akkut a mérésig, hanem ki a szabadba, ahol (feltételezhetően) áll az autó. Szerk: a lidlis töltőm által nem akkor van felöltve egy akksi, amikor az összes pálcika látszik, hanem amikor már nem villog az akkut jelölő, a pálcikákat körbefogó négyzet. Ha az nem villog, akkor áll át csepptöltésre.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A Varta-ról nincs jó véleményem, de induljunk ki abból, hogy nem az a rossz. Először olvasd végig a neked kötelező olvasmányt.
[Itt] . A lényeg 8 naponkénti használat egyik autó akksinak se használ. Az a smart rendszer se erre lett felkészítve.
Ha ilyen ritkán használod akkor vedd ki, és úgy meg tudsz győzödni arról, hogy akksi állapota milyen. Sajnos a legtöbb automat töltő programja a jó akksira íródnak.
Használt, szulfátos akksival nem tudnak mit kezdeni. -
nagyúr
-
nfsu17
veterán
válasz ddsteel #8844 üzenetére
Rohadt nehéz kiszedni, sokat kell bontani.
A régi négy éves akkum 12V-ot tudott reggel a hidegben, töltő rá, két óra se kellett, töltő szerint fel van töltve.
Persze másnap reggel ugyanannyit mértem, szvsz alig töltött bele. Pedig pöccre indult.
De már négy éves volt, mondom kap egy újat...ezt a mostanit.Igen, tudom, hogy ha nem villog, akkor van 'kész'.
Mindig akkor veszem le. Mégis négy óra alatt kész volt.Brogyi
Olvastam még anno, de akkor se értettem. sorry
Viszont még egy valami 'lehet'.
Este zárom a kocsit, reggel nyitom, led-ek elöl hátul ajtónyitásra felkapcsolnak, ajtók bezár, ledek kialszanak, motorháztető nyit.
10s múlva mérés.
Ennyi idő elég ahhoz, hogy ezek a fogyasztók (benzinpumpa, ledek...) 1-2-3 tized voltot lecsípjenek az akkuból mire mérek és ezért kevesebb, mint várnám?Mondom mér'.
Tegnap megint mentem az autóval úgy kb délelőtt egy 45 percet, több megállással, meg délután egy kört, kb 45 perc. Város. Szóval megint semmi pálya, vagy extra.
Viszont éjjelre nyitva hagytam a gépháztetőt, kocsit se zártam le, ergo reggel nem nyitottam, szóval semmi terhelést nem kapott az akku a mérésem előtt.
Éjjel mínusz 8 fok is lehetett kint (garázsban mondjuk mínusz 6...faléc garázs, nulla szigetelés) és...tádám.
12.48V (tegnap du, mikor letettem a kocsit, gyorsan mértem és akkor 12.62 volt)
A köv. próba ezek után az lenne, ha lenne kedvem, de nem lesz, hogy a lidl töltő után sem zárom be a kocsit, és úgy mennyi reggel.Valóban mint ha rémlene olyan, hogy hagyni kell több percet mérés előtt 'pihenni' az akkut és úgy lesz pontos.
Lehet itt hibáztam -
forceberg
veterán
A pontos méréshez le kell venni az egyik sarut az aksiról, majd legalább 4 órát hagyni állni.
Kivéve, ha ugye újabb a kocsi, amiben van, és az nagyon minimális áramot vesz fel bezárva. De a sarut levéve meg lehet győződni arról is, hogy ha valami szívja állás közben.
+ A hideg hatására is csökken a mérhető feszültség.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
- MacMini M1
- Dell Latitude E5440 - i5 4310U / 8GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Beszámítás! ASRock H310CM i7 8700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2070 Super 8GB CM Q500L CM 500W
- Beszámítás! ASUS Prime B450M R5 5600 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RTX 2080 Super Rampage SHIVA TT 600
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!