Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #8284 üzenetére
Ezt én sem tudtam. Kösz az infot!
-
koby11h
aktív tag
Sziasztok!
Volt egy AT-4A töltőm, már van jópár éves, kölcsönadtam, tönkretették.
Kedden vettem egy ULGD 5.0 C1 töltőt a Lidl-ben.
A nagy különbség a leírás alapján az, hogy az új Lidl-ös ULGD 5.0 C1 leírásában nem szerepel olyan, hogy a gépkocsiban lévő bekötött akkumulátor töltése.
Csak olyan leírás van, hogy kössem le a sarukat, töltsem, kössem vissza.
A régi AT-4A töltővel levétel nélkül töltöttem a Corsa E-t és régebben a Corsa C-t is.
Szerintetek telente fűtött garázsban tölthetek az akkura kivétel nélkül az ULGD 5.0 C1-vel is, vagy tényleg le kell kötni a sarukat, tölteni és visszakötni?
Erre őszintén nem lesz mindig erőm, időm, kedvem, DE a kocsit nagyon nem szeretném tönkretenni.
1.4-es Corsa E, 1 éve lett akku cserélve. Feleségem használja városi forgalomban, napi kétszer 8-10 kilométer néha 1 megállóval, tehát napi 2-4 indítás, havi 500-600 km.
Akku cserét én csináltam, nem volt segédáram a csere idejére és nem veszített el semmilyen adatot, rádiókódot, semmit, tehát nem elektronikával (navigáció, kihangosító..) telepakolt modell.
Köszi a véleményeket!Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
Zoli bácsi
őstag
Én mindig fent hagyom a sarukat, jó az én kocsim öreg, Ignis 2004-es.
Sosem volt semmi baj. A rádió elfelejti a kódot, aztán elég megtalálni, ezért töltöm így. Nevetséges, ki lopna el egy magnós rádiót...? Már mikor új volt is elavult volt..Na mindegy. -
Csöves
senior tag
válasz Zoli bácsi #8307 üzenetére
Nem az autó kora, hanem a macera a lényeg.
Aquila non captat muscas.
-
Brogyi
senior tag
válasz koby11h #8313 üzenetére
Kicsit mindenkinek igaza van, és lehet hogy valamit majd kihagyok, de emberből vagyok.
Maga a generátor is tölt annyit, mint egy töltő.
Nyilván, és erre szoktam mondani, hogy aki minden nap elfordítja kulcsot annak nem kell töltő. Sajnos elég sokan akár hetekre leteszik az autót, és akkor a generátor semmit nem ér. Tehát aki teheti az tegyen rá néha automata töltőt.
Viszont van a rendszerben egy bazi nagy puffer, maga az akku.
Ez megint igaz, de nem az öreg akksira. Mikor is kerül képbe a töltő? Mikor öreg, és annak az akksinak nagy a belsőellenállása, és kapacitása sincs. Nincs baj ha egy automata, és nem impulzusokkal dolgozó töltőt teszünk rá. Az emlegetett "Lidl"-s töltő sima egyenfeszültséget használ. Tehát nem tesz kárt a kocsi elektromos hálózatában. Bátran ráköthető. Viszont a CH611 nem javasolt az öreg autó, öreg akksi kombóra rákapcsolni, mert ugyan processzoros, de impulzosokkal dolgozik. Természetesen kiváló töltő, de az akksit ki kell szedni a kocsiból. Ezt szoktuk javasolni.
Visszatérve a "Lidl"-s töltőkre az átlag ember nagyon sokszor téves következtetést von le mikor használja ezt a típust. Itt egy gyöngyszem:
Ha kiválasztom, hogy autós töltés, akkor kb. 10másodpercet tölt, folyamatosan írja ki hogy nő a feszültség, és már el is érte a 14,4 voltot, teli.
Na, mit gondoltok mi volt a tulaj reagálása? Sz@r a töltő. Segítek, 74Ah akksi volt.
Ahogy mondani szoktam csak egy picit gondolkozzunk. -
Brogyi
senior tag
Két helyen használnak kapcsolóüzemet.
- Primer kör.
Ez az általános, elterjedt.
- Szekunder kör. - Ez egy kicsit fura, mert az első esetben is kapcsolóüzem van, de itt már az akkumlátornak is.
Ezt szokták impuzus üzeműnek hívni, mert a kimenő feszültség időben változik. Általában gyorsan, és itt nem a karakterisztikára kell gondolni.
Tipikus példa a tirisztoros. A fázishasítás miatt 20-30V is megjelenhet egy rossz, nagyon kis kapacítású akksin.
A különbség annyi, hogy a tirisztor 50Hz.cel kapcsolgat a mai darabok pedig néhány kHz-től akár 100kHz-ig is működhet. Általában szeretik a 20kHz-s tartomány feletti részt, mert azt nem hallod sípolni. A mai darabok előnye még a kisebb méret.
Azt is tisztán kell látni, hogy a mai impuzus üzeműek is magasabb feszültséggel dolgoznak. Tehát egy gyenge akksin megjelenik az a magasabb feszültség.
Gondoljatok bele ha 14V a kimenő feszültséged, amit a kis kinai műszereddel mérsz az a valóságban mi is lehet?
50% kitöltési tényező esetében az 28Vpp egy rossz akksin. A jón pedig csak néhány tized volt, de nem tudod kimérni, mert 20kHz esetében egy másodperc alatt 20 000 x megcsinálj.
Hú, itt kell abbahagynom. Bocsi, hosszú volt. -
_pda_
tag
-
djsunstealer
aktív tag
Sziasztok!
Lehet, hogy picit off topic, elnézést érte előre is.
Ezt a gyorszáras akkusaru párt hogyan kell felszerelni? Ismerősöm autóját viszonylag keveset használja és a sarukat nem akarja állandóan le/fel csavarozgatni.
Köszönöm szépen a válaszokat! -
molnarpeter
nagyúr
válasz djsunstealer #8319 üzenetére
[link] esetleg, ha elfér.
Pozitív maradjon, csak a testet elég megszakítani -
djsunstealer
aktív tag
válasz molnarpeter #8320 üzenetére
Bőven elfér a negatív pólusnál, rengeteg a hely.
Tehát ha jól értem, veszek egy ilyet, rászerelem a - pólusra. A jelenlegi - saru hogy kerül erre rá? Vagy még mókolni kell valamit (kötni)? Bocsánat ha tudatlan vagyok.
Attól, hogy a pozitív rajta marad, nem fog merülni remélem ha hosszabb ideig nem használom a járgányt.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz djsunstealer #8321 üzenetére
Régi helyére felmegy az akkura, régi meg a kapcsolóra egy az egyben - ez az előnye, csak két csavarozás a dolog. Lásd termék fotó Nem fog merülni, megszakad a kör.
-
djsunstealer
aktív tag
válasz molnarpeter #8322 üzenetére
Tehát a régi megy a zöld kapcsolóra, amit lehet ki be kapcsolni, ez szuper! Nagyon szépen köszönöm a segítséget, remélem mindent értettem. Akkor is meg is rendelem.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz djsunstealer #8323 üzenetére
Óriási ez a saru, mert gyakorlatilag az eredeti állapot marad, bármikor visszaalakítható és nem kell a kábellel vacakolni. Neked találták ki! És még olcsóbb is, mint a másik pár, ami tök felesleges. Gondolom ezt láttad?!
Egy áramkört bármelyik ponton szakítod meg, nem folyhat áram. Mivel nem egy hálózati feszültség és földfüggetlen, itt nem számít, hogy a fázis rázhat a talajon állva, a polaritás sem lényeg. Azért érdemes a negatív sarkot megszakítani, mert az EU gépjárműveken ez van testelve. Ha ezt megszakítod, bármilyen fém tárgy ér a kasznihoz és a plusz sarokhoz, nem okoz zárlatot. Ha a plusz lenne megszakítva és egy villáskulccsal hozzáérsz egyszerre a karosszériához/motor fém részhez és a plusz sarokhoz, óriási áramok folyhatnak (a feszültség alacsony), ami felforrósíthatja az áramútban levő tárgyakat, akár izzásig.
Egy régi szomszédomnak úgy kellett levágni a fémszíjas órát a csuklójáról, mert nem bírta levenni. Illetve hosszú ideig kellett kezelni az égési sérülését, sokára múlt el a karóra minta.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
molnarpeter
nagyúr
Túltöltött, folyadék deficites akku újraindítására van valakinek tippje esetleg?
Adott egy Jász 90Ah [link], traktor fesz.szab. elszállt - egy hegesztés alkalmával test rajta maradt. Akku kupak pattintós egyébként. Generátor javítva… Akku kapott ioncserélt vizet, decikben mérhető mennyiség hiányzott lényegében egyenletesen, negatív saru felé kicsit több. Töltögetjük (Aldi okos motor módban, óvatosan), sav sűrűség egyelőre gyenge, de javulgatott a tegnapi szintre töltéskor mérthez képest. Eddig egy ~2000 ccm, 2 hengeres traktort indított, arra gondoltam, érdemes lenne kisebb indítóáram-igényű valamibe, pl az 1.9 SDI-be a maga fele akkora hengereivel átrakni tesztüzem idejére
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #8327 üzenetére
Adalék - feszültség mint az új, csak áram nagyon kevés, terhelő villát még rá kell tennem valamikor. Ha csinált közülünk valaki hasonlót, latolgassuk együtt az esélyeket - vajon sav sűrűség beállítása segít-e
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #8328 üzenetére
A víz szokott elpárologni belőle, azt pótoltad. A merítés-töltés segíthet rajta. Jó lenne hozzá egy kapacitásmérő is, látnád javul-e vagy nem.
Töltésnél valamivel jobb eredményt érsz el, ha trafós töltőd van, pl Global. A mért kapacitás 1/10-vel kell tölteni-meríteni, nem amit gyárilag tudnia kéne az akkunak.
Annyi ciklust kell csinálni, amíg javul. A kapacitásmérő és egy digitális indító áram mérő valós képet ad majd az akkuról.
Minél újabb az akku, annál nagyobb esélyed van gatyába rázni egy 4 év körüli vagy idősebb Jász akkuhoz már kell az istenek segítsége is.
-
csiga8
senior tag
Kraftmann akkukról tapasztalat, vélemény esetleg valakinek?
-
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Kis véleményt szeretnék kérni.
4.5 éves autó, aksi már inkább 5, ha legyártástól nézzük.
Gyári varta Ford EFB 60-as.
Nyáron még néha működött a startstop, bár én amúgy kikapcsolom. Nyár óta már hosszú utakat nem megyek.
Város, inkább rövid távok. 5-10km.Megint állt az autó 5-6 napot egyben.
Rámértem kedd reggel, 11.99V. Aztán elkezdett emelkedni 12.08-ig...csak attól, hogy mértem.
Elő a Lidl töltőt (kijelzős, 3.8A).
Rádugtam, egy csíkot mutatott, de nem sokkal később már kettő, majd három csík.
Felment valami 13.7V-ra, majd elkezdett visszaesni.
Bementem a lakásba mondjuk 5 percre, visszamegyek, 13.6.
Megint bemegyek, vissza 13.5
13.2-ig ment le, majd utána emelkedett vissza lassacskán.
13.3....13.4
Nagyjából alig két óra után meguntam ezt és levettem.Másnap reggel megint mértem.
11.98V
Remek, akkor ebbe két óra alatt semmi sem töltődött...annyira nem lepődtem meg, mert tudom, hogy akár egy éjszaka is kevés lehet egy lemerült akkunak.
A töltő még csak nem is langyosodott.Na próbáljuk indítani.
Pöccre, mintha 5 percet állt volna a boltnál.Elmentem tegnap a 'körömre', bevásárlás, ez az.
Legalább 4x indítóztam, és összesen ha mentem 20km-t aznap, akkor sokat mondtam.Most egy órakor megint mértem. Ma még nem mentem a kocsival.
12.2 valamennyi volt, a jó memóriám miatt a végét el is felejtettem. 12.22..12.24? Mindegy.
Szóval tegnap a kocsi magát többet töltötte szerintem, mint a töltő.
Az aksi lassan kuka, nem kérdéses, pénztárca fel van készítve.Kérdésem.
Kuka a töltő? Használtam az előző kocsimhoz ezt a töltőt, ott négy évig állt a garázsban lekötve az aksi, mindig töltöttem rá, hogy 12V alá ne menjen.
Néha mentünk is a kocsival. Be is indult.
Szóval akkor abba vmit töltött, mert már egy év után se indult volna be.Merjem hétvégén tölteni a kocsit úgy rendesen egész nap?
Érhet még vmit? Az elején ennyire gyengén tölt?
Ha kaksi a töltő, akkor most derüljön ki, mert az új aksit majd töltögetném néha, ezt a mostanit nem töltöttem.Szóval az a tervem, hogy vasárnap töltöm amíg négy csík lesz és leáll és megmérem ért-e valamit, aztán még pár hétig járnék vele. Ezzel bizonyítom, hogy a töltő jó.
Viszont ha az aksinak nagyobb baja van, nem piszkálnám már töltővel órákig. -
p.t.r
aktív tag
Az akksi feszültség szintjét a hőmerséklet nagyban befojásolja. A napi hőmérséklet ingadozás miatt is jelentkeznek eltérések. A töltő is váltogat az üzemmódok közt, ha az utasítását előkeresed, találni fogsz egy grafikont is erről. Én specziel simán ráakasztanám a töltőt akár 2-3 napra is, hadd bontsa a szulfátot. A fesz persze idővel visszaesik majd megint.
Igen, a generátor sokkal nagyobb áramot tol. -
Laybee
őstag
Ha le van merulve az akku, egy 3.8as töltő nem fog csodát tenni 2 óra alatt, tedd fel 24-48 órára és meglásd feltölti, a töltés közbeni feszültségek értékei meg mindegy, mert programmal tölt a töltő, nem lesz sose a töltés végén 14,5v feszultseged.
plusz az akksi élettartama végét járja.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Óvatosan azzal az akksi cserével. Mivel leírtad a varázsszót (Ford) nem egészen értelmezhető a multiméteres eredményed. Az autó feszültségszabályozója nem úgy működik mint a hagyományos. Te magad írtad, hogy pöc-röf indul. Nem kell elkapkodni azt a cserét. Ajánlom olvass bele amit erről írtam [itt] .
Ha mégis veszel akksit nagyon ajánlott hasolót venni, mert az olcsót évente cserélheted.
Igen, a start/stop leállás jó jele annak, hogy gond lesz. Nálam is ez jelezete. Feltöltöttem az enyémet a 4 napos ünep alatt, és most megy a start/stop.[ Szerkesztve ]
-
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek milyen állapotban van az akku? 3éves BOSCH S5 AGM 70AH 760A
Az autó 2014 1,7 CDTi Opel Mokka
Télnek neki indulhatok? vagy cseréljem?
Teszter szerint még jó, ha hihetek neki
Indításkor én gyengének érzem azaz mintha lassabban forgatna már. [Teszt]
[Indításkor][ Szerkesztve ]
-
-
plömplöm
őstag
én pont itt tartok. az autó 2018 valamikori gyártású, 2019 nyarán vettem meg újonnan, addig akár porrá is merülhetett az akkuja a sarokban porosodó autóban, most van az autóban bő 100ezer km, azaz nem ritkán és nem rövid távokat gurulok vele. sima startstop, nem visszatáplálós. egyhat szívóbenzin. márkaszerviz jelezte, hogy van az autó agyában egy hibajelzés az akkuról, és saját mérések alapján is egyre többet van 14V felett az akkutöltőfesz. a reggeli hideg kapocsfesz kicsivel van csak 12V felett, indítózáskor benéz 10V alá is, de szépen és egyenletesen indít. startstop még szokott aktív lenni. ésakkor a kérdés, hogy vegyek-e új akkut. agm nem kell, de efb igen. ha vegyek, akkor exide el600, exide el700 vagy varta blue dynamic n70? a gyári akku 24410 jd22a, ami 60Ah 640A.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Brogyi
senior tag
válasz plömplöm #8342 üzenetére
Egyszeri autós megvárja az első sikertelen indítást. Be kell hogy valljam én azonosulni tudok ezzel a nézettel.
Sajnos márkát nem ajánlanék, mert mind a kettőt szidják, mert nekik nem jött be. Régen az volt a szemlélet ha van hely akkor a nagyobb kapacitásút érdemes megvenni. Ha német autód van akkor érdemes olyat keresni amin van QR kód, mert be szokták írni az agyába. Ha pedig nagyon fontos a mindennapi használat akkor el kell menni pl. a Lesti-hez, és az üzlet elött parlova kicserélik 500Ft. Az akksi árához képest ez nulla.
Elötte meg is kérdezheted mit ajánl. A visszajelzések alapján öszintén megmondja miből hoznak vissza sokat.
Te ismered a szokásaidat, így te tudsz jól dönteni. Majd a többiek megmondják a tutit. -
nfsu17
veterán
Olvastam, de annyira nem lettem okosabb.
A működés közbeni töltés része most annyira nem érdekel.Vettem egy EFB Varta 65-öst.
Ma reggel 12.50V volt.
Többet állt valószínű a boltban, mint jó lett volna.Tölthetem hópihe módban a szürke Lidl-sel?
A régi akkum töltése nem volt sikeres, pár nap múlva is 12.08V volt reggel..mint ha semmit se töltött volna
Mégis pöccre indult.
Ennyire nem töltött bele semmit, vagy ennyire kuka volt belül? -
Inhouse
őstag
A 12,5V még hagyján, az nem olyan vészes. Töltsd fel és szerintem jó lesz. A hópihe mód akkor, ha kint van, ebben az időben már jó.
A régihez nehéz hozzászólni, ennyi kevés hozzá, de ha valóban feltöltötte a töltő, akkor magas az önkisülése, ott már van valami baj. Ha öregebb, mint 3 év, akkor valószínűleg már nem lesz jó. Esetleg egy kisütés C/20-al 10,5V-ig, majd teljes töltést meg lehet próbálni.Üdv Inhouse
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy tudtok-e / létezik-e aksis csepptöltő, amit mondjuk este ráaggatok az aksira, és éjjel szépen tölti az autó akkumulátorját.
230V-ra nincs lehetőségem, az autóm kisebb utakra használom, főleg hétvégeken, az indítássegítőig pedig lehetőség szerint nem szeretnék eljutni (bár ez a B terv), mert feltételezem, hogy az már az a pont, ami az aksi élettartamát is rövidíti.A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
Inhouse
őstag
válasz jolti05 #8347 üzenetére
Miről akarod tölteni, ha nincs 230V?
Az aksis csepptöltőt úgy érted, hogy egy külső akkumulátorról töltenéd a tied?
Egy feltöltött, normál akku és egy DC-DC konverter panel. Úgy állítod be, hogy az áramkorlát mondjuk 1A, a feszültség meg 13,8V. Bár sosem fogja teljesen feltölteni, ahhoz jobb lenne 14,2-14,4V-ot állítani, de akkor már nem csepptöltés...
Meg persze hurcolásznod kell majd valahova a külső akkut töltögetni.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse