Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét. 1-2 héten belül volna szükségem a töltőre, most nem látok az Aldi-ban ennyiért töltőt (pár hete volt), Lidl-ben is 12e és 15e. CTEK töltőből 19e a legolcsóbb, Einhell-ből 2A-s 9e.
Abban még tudnátok segíteni, hogy mit érdemes most beszereznem?
-
vasi79
aktív tag
-
vasi79
aktív tag
Azt a típust már nem forgalmazzák. 15A-s töltőt találtam Güde-t, de az dupla ennyi és nem automata. Illetve azt írja, de a töltőáramot te tudod kiválasztani és nem találtam töltési diagramot sem. Így vannak kétségeim. A Lidl-s ennyiért tuti jó vétel. 10A-s töltőt nemigen lehet ennyiért venni.
-
raziel01
veterán
[link]
Lidl töltő. Eddig még ezzel nem találkoztam csak az 5 ezer Ft körüli variánssal.
Erről tudunk valamit? -
_pda_
tag
No, kipróbáltam azután, amikor hazaértem tőled.
Persze nem a robesz aksiján, hanem rögtön a Boxer 100Ah-ásának engedtem neki
Délutántól reggelig szépen feltöltötte, reggel 13.6-al várt, ahogy írtad.Tegnap is volt egy ilyen kör, meg a C3-as 44Ah-t is lefuttattam vele.
Szóval rendben van
Thx. -
megott
tag
Sziasztok!
Kis segítséget illetve megerősítést kérni jöttem hozzátok! Tavaly nyáron (2019.07. hó) cseréltem akkumulátort a W211-esemben (nem Start-Stoppos!), mivel egy nagyon megkímélt autóról van szó, valamint én is kicsit megalomán vagyok így Exide Premium 72Ah 720A EA mellett döntöttem. A benne lévő gyári akkumulátor ugyan 15 éves de még mindig 90%környékén muzsikál (erről később).
Szóval akkucsere a miskolci Akkucentrumban, nagy múltú cég, (bár ez ma már nem garancia semmire) megvettem, örültem, töltögettem az Akkukraft töltőmmel (nagyon bevált) novemberben egy lejtmenetben leállt az autó, nem gyanakodtam semmire, indítózáskor mindig hibátlan, bár ritkán pillanatokra pislogott a fényszóró (H7), mikor alapjáraton várakoztam hideg motornál a piros lámpánál.
Gondoltam a napi rövid utak (10-20km) nem töltik fel elegendően, így megint töltőre raktam ami azóta is szokásommá vált. Eltelt 11 hónap, nem gyanakodtam semmire, tekintve fűtött garázsból indulok, érkezek hetente-kéthetente rákerül a töltő. Két héttel ezelőtt megint leállt az autó, sőt már nemtetszését is adta, két fokozatban kikapcsolta a komfort fogyasztókat, majd beírta hibának a hibatárolóba az akkuhibát. A garancia már lejárt (12hó-ezt sem értem, a szintén általuk forgalmazott mezítlábas Electric Power-re-24 hó) semmi gond, visszafáradtam vele az üzletbe, rámértek közölték kissé szulfátos 610A-t mértek a 720A-s akkun, szerintük hibátlan, a kocsiban lesz a gond. A 3 napot amíg bemérték az akksim visszatettem a gyári akkut, semmilyen problémám nem volt vele, se leállás se villódzás. Kicsit tovább mentem a tesztben vettem egy szulfátoldót Ebayről német eladótól, rátettem az Exide-ra, dolgozzon míg megérkezik a teszter szintén a németektől, a szulfátoldás tegnap befejeződött, mára feltöltötte az Akkukraft, indítottam egy tesztet.Mondhatom azt, hogy siralmas egy egy éve vásárolt akkuról? Gyanút fogtam, a a címkén lévő gyártási kód "8F", tehát 2018.06 havi akkut adtak el nekem 2019.07 hóban.
A kereskedő magyarázatára holnap kíváncsi leszek, vagy ne pattogjak?
Köszönöm válaszaitokat!
Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
vasi79
aktív tag
Nekünk fl van ugyanebből a típusból, viszont nekünk agm már a gyári akku. 12 éve bírja. Ezt a tesztert honnan és mennyiért rendelted?
ginola: nekem 2 okból sem volt elegendő az olcsóbb. Egyik, hogy lemerült akkut nem tudott tölteni, mert 6voltosnak érzékelte. A másik meg ilyen eset után elég lassan töltötte fel a 80as akkut. Hogy értsd: hajnal 3kor beültem, nem indult. Nem gond, viszem asszony kocsiját. Igenám, de ő7kor indul. Aztán az még nem volt optimális töltés szempontjából. Végül egy 3ik ok: az asszony autójában 96Ah agm akku van. Ahhoz jobb a 10A töltő.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Szia!
Ha gyengébb is az indító árama, vagy a kapacitása is nincs jelentősége egy járó motorú autónál. Az indító akku dolga, hogy tartsa a töltöttségét álló autónál és indítsa be. Onnan már megy a generátor, az látja el energiával a fogyasztókat és tölti az akkut. Ha valami modern elektronikás autó, ott már az ECU kapcsolgathatja a töltést, illetve, ha extrém nagy elektromos fogyasztásod van (dB Drag és már halláskárosult vagy, mert menet közben 1000W-al hallgatod), esetleg előfordulhat ilyen... talán, vagy még akkor sem. Vannak komolyabb autók amik valamilyen módszerrel folyamatosan monitorozzák az akkut és jelzik, hogy milyen állapotú. Nem tudom, hogy ez mennyire fedheti a valóságot.
Szerintem sem akku hiba. A gyorsteszter nem mindenható. De 610-635A a 720A-ből az még vígan jó. Van amelyik 80% alatt mondja rossznak, van amelyik 60% alatt. A tied is írja nagy betűkkel, hogy jó. Nézesd meg az autó elektromos rendszerét szerintem.
Nem illik több, mint 1 éves akkut eladni, de nem hinném, hogy sokat számítana.Üdv Inhouse
-
megott
tag
Szia! Link a hozzászólásban!
Inhouse: Köszönöm, szerencsére én nagypapis vagyok ha autóról van szó, minden tekintetben. Az autó elektromos rendszerén túl vagyok, töltés az egekben, indítóáram szintén, nem szipkázza semmi, CAN sleep tökéletes. Ja és a 15éves gyári akkuval hibátlan, biztos csak az újdonságot nem szereti! 😉Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
Inhouse
őstag
A töltésnél és az indítóáramnál sem túl jó, ha az egekben van.
Ahogy írtam a gyorsteszter nem mindenható műszer. Egy villázás sokat segítene, ha ott is tartja, akkor tényleg nem akku. Ha esik, vagy túl alacsonyan tartja, akkor lehet akár akku hiba is. De azt az akkuhibát most nem tudnám megmondani, amitől egy járó motorú autó leáll, ha van töltése.Üdv Inhouse
-
megott
tag
válasz Inhouse #7272 üzenetére
Egy egészen pontos és gyors multival (Brymen 869S) mérve alapjáraton(650) a töltés felkapcsolt fogyasztókkal 13,25V, fordulaton (1500) 13,75V, indítózáskor nem esik 11V alá.
Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
tag
sziasztok,
Honda 1.8 szívó benzin, stop-startos (efb akku) rendszer. 4 év után kezdi megadni magát a gyári oem (varta) akku. Minden indítás után kikapcsolom a stop-startot, ez esetben jó lehet egy sima akku is efb helyett? Egy rocket 20e, efb-s típusok 1,5-2x ennyi. -
Inhouse
őstag
Az a töltés elég halovány, emelt fordulaton is alig éri el az elvárt minimumot. 13,8-14,4V között kellene lennie egy normál akkus autóban. Ez manapság már úgy néz ki, hogy indítás után azonnal 14,2V és ezt tartják alapjáraton, emelt fordulaton, terheléssel anélkül. Igen öreg járgányoknál van az, ami nálad. Azt még megpróbálhatod, hogy alakul a dolog terheléssel, kapcsold be a belső ventilátort és a fényszórót! Ha hozzáférsz, mérd meg ne csak az akkun, hanem a generátor fém háza és + kivezetése között is. Ha ott meg van a 14V körüli feszültség, és az akkun ilyen kevés, akkor vezeték/saru probléma. Ha ott sincs, akkor lehet generátoron belüli hiba.
Ha indítózás alatt nem esik 11V alá, akkor az az akku igen jó.Üdv Inhouse
-
ddsteel
aktív tag
válasz maximuss #7278 üzenetére
Nekem Honda Tourer 1,6D volt, abban AGM akku volt, helyette EFBs ment bele. Mivel az enyémben gyárilag AGM volt, ami ugye kicsit komolyabb mint az EFB (de a start-stop miatt a tiedben is EFB van), a töltési karakterisztika is olyan, hogy nem konstans 14, valahány volttal tölt, hanem van, hogy semennyit, van, hogy 15V fölé is megy a töltés. Be volt építve voltmérő, onnan tudom. Na most ez a 15V feletti feszkó nem tesz jót egy sima akkunak. Most Auris hibridem van, abban is AGM akku van, ha cserélni kell én simát rakok bele majd, vállalva, hogy nem 8-10 évig megy majd el vele, hanem csak 4 (a hibrid más tészta, ott csak rendszerfelügyelet van, ezért nincs nagy indítóáram). Szóval én azt nem tudom megmondani, mit vegyél, de szinte biztos, hogy a sima akku kevesebb ideig húzza majd (van, aki bevállalja, van, aki nem). Talán Ca-Ca technológiás akku is mehet bele, abból szerintem sokféle van... Az kicsit jobb, mint egy sima akku. Majd az okosok is mondják talán a tutit... Ja, azt persze nem tudom, a tied lehet, hogy konstans 14,2-4 V körül nyomja, akkor szerintem simán mehet bele sima akku, főleg, ha kikapcsolod mindig a start -stopot, amit megértek, ritka idegesítő találmány... Szóval az egész irományom akkor releváns, ha úgy tölt a tied is, mint ahogy az enyém tette...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz maximuss #7278 üzenetére
Magasabb töltő feszültség miatt kell az EFB vagy AGM ha csak egy mód van rá. Esetleg még a silver-calcium Fordokban kap 14.8 V-ot, ami a hagyományoshoz van közelebb, de az már kísérletezés... Amúgy nézz körül árukeresőn, szerintem egy picit olcsóbb EFB-t is be lehetne vállalni, és akkor nyugodtan lehet aludni.
-
tag
Nyugalom Urak, nehogy összevesszünk ilyen apróságon
Szóval Civic 1.8 szívó, stop-start, Honda oem (Varta) EFB akku, 4 évet húzott ki új korától úgy, hogy mindig kikapcsoltam a "leállítót". Igazából most is jól működik ha feltöltöm (Ctek MX5), de kis idő múlva jelzi hogy már nem aktív a(z) SS. Ráadásul két hétig nem használtam az autót és totál lemerült.
Köszönöm a jótanácsokat . -
cybercide
tag
Sziasztok!
A Lidl 10A-es töltő dobozán olvastam, hogy olyan funkcióval is rendelkezik, hogy akkucsere esetén is biztosítja a jármű folyamatos áramellátását. Erről van valakinek infója?
Az is érdekelne, hogy áramszünet után folytatja -e az adott programot ami be volt állítva, vagy újra kell programozni, hogy elinduljon a töltés?
Köszi.
Egy Bosch S3 013 90Ah 720A akkuhoz használnám. Tavaszig rajta lenne folyamatosan, így jó lenne, ha áramszünet esetén folytatná a töltést. A 10A is jól jönne majd, ha gyorsan fel kellene tölteni egy esetleges lemerülés esetén. Akkucserénél is jó lenne, ha nem kellene egy másik akkut használni a folyamatos áramellátás miatt. Szóval, ha ezeket tudná, akkor beruháznék egyre holnap.
Üdv.: cybhttp://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
cybercide
tag
A kézikönyv olvasása után arra a következtetésre jutottam, hogy áramszünet után valószínűleg készenléttel indul.
"Az áramellátásra történő csatlakozást követően a készülék készenléti üzemmódba kapcsol."
"Ha egy akkumulátort 2 V feletti feszültséggel csatlakoztat, a töltési folyamat a töltőprogram kiválasztása után kezdődik"
Ezt egy olyan fórumtárs tudná megerősíteni, akinek már birtokában van egy ilyen töltő.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz cybercide #7298 üzenetére
"Ha egy akkumulátort 2 V feletti feszültséggel csatlakoztat, a töltési folyamat a töltőprogram kiválasztása után kezdődik"
Ez mind szép és jó, de van értelme egy olyan 12V-os aksit tölteni egyáltalán, aminek a feszültsége 8-9V körülre esett le? (Ugye az is 2V feletti még)
-
Inhouse
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...