Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz lajos75 #6751 üzenetére
Szia! Van egy olyan érzésem, hogy erre nem nagyon tudnak itt tanácsot adni. Ki tudja mit gányolnak össze ott, ahonnan ezek jönnek. Én amit rendeltem 3000 forintos töltőt nem is volt jó, ráadásul az eladó is átvert, nem kártalanított. A paypaltól kaptam vissza a pénzemet. soha többet nem veszek ilyesmit bangoodról/ebayről/aliról. Vettem a lidlben 5000 forintért egy ultimate speed töltőt, hibátlanul működik és a bele is normális. Több év rá a garancia, ezen kívül 60 napig indoklás nélkül visszaviheted az üzletbe ha nincs rá szükséged/nem felel meg stb stb.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #6749 üzenetére
A generátort nem szoktuk villázni
Nem is írtam ilyet. Bocsi, ha egybefolyva írtam, és félreérthetőre sikerült!
Nem értek hozzá, de ha az első héten nem adódik gond, nem lenne pofám visszavinni!Főleg, hogy az autóm nem megy akku nélkül! Sőt. Beszerelik, és ha elindul, akkor elvileg jó! Vagy rosszul gondolom?
(#6750) Lauda
Elvileg új a generátorom. Azaz az akkuval együtt lett cserélve! Hazavittem, lemértem járó motornál, és mentem is vissza! Persze hülyének nézett! Aztán kiderült, hogy valami földelő rozsdásodott el! Valószínű, generátort sem kellett volna cserélnem! (már nem abba a szervizbe járok, de nem csak ez miatt )
Elvileg 15km-nél rövidebb útra nem járok vele! Ha mégis, akkor mérés nélkül töltőre megy otthon! Ellenkező esetben várok 5-6 órát, vagy mint jelen esetben egy éjszakát, és akkor mérek. Itt írta valaki, hogy kell jó pár óra nyugalmi helyzet! Egy éjszaka, ha az akku kicsit merültebb, nagy kárt okozhat már? Tehát érdemesebb alapból töltőre tenni akár 15km-es út után?
Köszi a tesztet, holnap kipróbálom!
-
Brogyi
senior tag
válasz lajos75 #6753 üzenetére
Egyértelműen az újabbat kaptad. Amiben több alkatrészt látsz az egy régi változat.
Ezt félretéve sokkal fontosabb, mit teljesít, és milyen értékekkel. Nyugi.
Ilyen nem járt nálam, de jó választás lehet egy mai akksihoz a magyar piacon.
A manuális módot kizárólag az autó hálózatáról leválasztva használd. Fontos, figyelj oda! -
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6755 üzenetére
Nem akartalak kiosztani, azt írtam, hogy mi nem szoktuk villázni. Egyébként lehetne, csak inkább próbapadon, és megfelelő értékű terheléssel.
Szerintem legfeljebb néhány hét használat alatt ki kellene jönnie a gyári hibának..
Hát igen, a hibát azonosítani, és azt elhárítani mindig célra vezetőbb, mint csak úgy cserélgetni. Nálunk is volt egy öreg autó, rossz volt a töltése, volt, de nagyon kevés, terhelésre már nem is volt. Elvittük a villamosságihoz. Pár nap múlva hozza vissza, hogy kész, felújította a generátort, most már jó. Rámérek az autóra, kicsit jobb, de még mindig nagyon gyenge, terhelésre már nincs meg a minimum. Dehát ő felújította a generátort, az biztos jó! De a hozzávezetéseket nem nézte át. Szerintem, ha úgy viszel egy autót, hogy vacakol a töltés, akkor a generátor felújítás mellett van még teendő. Egyébként valószínűleg a felújítás is várhatott volna még, mivel nem az volt a gond. Az Opel Combo-nál úgy gondolták jó ötlet bevinni a generátor plusz kivezetését a műszerfal alá, ott összesajtolni több másik vezetékkel, majd visszavinni a motortérbe az akkuhoz. Itt volt a rossz kontakt, amit én oldottam meg, a szerelő meg felújított egy amúgy valószínűleg nem tökéletes, de jól működő generátort.Üdv Inhouse
-
félisten
válasz tibcsiworld #6755 üzenetére
Elég várni pár percet, míg "megnyugszik" az akku töltés után. Ha fel van töltve, 12.5-12.6volt körüli a feszültsége, akkor nem szükséges töltőre tenni. Én az előbb rámértem az enyémre kíváncsiságból, három napja áll a fűtetlen garázsban az autó és 12.56 voltot mutat a multiméter. Oké, ez egy egy éves akku, nem csoda, hogy így tartja a feszt.
Egy éjszaka, ha az akku kicsit merültebb, nagy kárt okozhat már?
Ez attól függ mennyire van lemerülve. Amíg 12.4 volt alá nem esik a feszültsége, nincs miért aggódni. Ez alatt a feszültség alatt megkezdődik a nagyfokú szulfátosodás, ami idővel tönkreteszi az akkumulátort. A töltését tényleg érdemes kipróbálni, ha a két említett feszültség között tartja a fesszabályzó, akkor minden oké.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
Szevasztok!
CTEK MXS 5.0 töltőm van. Elképzelhető, hogy elromlott a mode gomb? Hiába nyomkodom, nem vált töltési módot. Van ilyen tapasztalata másnak is?
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Inhouse #6758 üzenetére
Hát, igen! Én úgy vittem be, hogy rossz a generátor! A munkafelvevő mondta, hogy várjunk, lehet, hogy nem! Nálam cserélték! Vectra c 1,9cdti. Nem volt olcsó, aztán mivel nem volt fesz, vittem is vissza! Igen valahol alul volt valami szuper rozsdás földelőnek nevezett valami! Nyilván javult a töltés, de lehet akkor még nem lett volna cserés a cucc. Mindegy. Az ember mindig tanul!
(#6759) Lauda
Köszi! Akkor nem kell 5-6 óra, max pár perc. Épp töltőn van a kocsi. Nézem is mindjárt! (Ha feltöltött. )
-
tibcsiworld
aktív tag
Nah! Tegnap este levettem a töltőről, ami 12,9xV-on csepptöltött! Láttam már 13,0xV-ot is.
A levevés után pár perccel 1-2 századot esett! Lemértem 2 órával később is, 12,67V volt. Most meg már csak 12,42V. Azért az aksi megnyugvásához nálam picit több kellett pár percnél!A lényeg a pöccröff, de erre majd 1 év múlva visszatérünk szerintem!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tibcsiworld #6762 üzenetére
Szerintem ott inkább az a helyzet, hogy az akku döglődőben van. Ha egy nap alatt ennyit esik a feszültség, akkor az akku nincs rendben. Vagy a másik lehetőség, hogy valami szívja az akkut. Esetleg megpróbálhatod úgy is, hogy feltöltöd az akkut és lekötöd a sarukat, majd 1-2 nap múlva rámérsz. Persze ezt csak akkor, ha nem kell utána programozni semmi bonyolultabbat.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #6765 üzenetére
12,2V a tegnapi 12,4V után. Itt gond lesz! Idő hiányában töltőre tettem.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tibcsiworld #6766 üzenetére
Annak az akkunak kaputó lesz. Esetleg ha meg tudod nézni a cellákban a folyadékszintet, azzal nem vesztesz semmit.
-
tibcsiworld
aktív tag
Az előző vatrát megpróbáltam szétkapni csavarhúzóval anno, de nem sikerült! Nem hiszem, hogy ezzel több sikerem lesz! Majd holnap lekapom, ezzel kiszűröm az energiavámpírt, aztán jön a barkácsolás.
A vicc, hogy nyáron tip-top volt! Ezek ennyit ér(het)nek?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tibcsiworld #6768 üzenetére
Igen igaz, még írtam is, hogy próbáld meg önmagában az akkut, mert lehet valami szopikázza a voltokat. Pontosan melyik akkumulátorról van szó?
-
félisten
válasz tibcsiworld #6770 üzenetére
Igen, lefelé - /+, vissza +/-,. Köszi a tipust.
-
pigsty
aktív tag
Üdv! Épp néztem a Lidlben, ez (ultimate speed ulg 17 a1) picit többe kerül és nagyobb, súlyra is, is, mint a korábbi Lidl-s ULG töltők. A kicsi Ultimates töltőt - ULGD 3.8 A1 - nem is láttam még Lidlben (Bp, Budaörs). Vajon milyen az ár-érték arány?
Érdemes megvenni egy 55Ah-s Banner akkuhoz, Opel Astra Fben? ja igen, az a fajta vagyok, aki ritkábban, kis távra vezet.[ Szerkesztve ]
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy véreb.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #6773 üzenetére
Hajnalban 12,53V délután 12,59V
Kutya legyek, ha értem.! Az energiavámpír megijedt ?!
-
pigsty
aktív tag
válasz molnarpeter #6774 üzenetére
Jaja, igazából plusz extra funkciók miatt, pl szulfásodás visszafordítása, regenerálás (természetesen reális keretek között!), ilyesmik miatt kérdeztem. Szegény akksim ugyanis nincs jelenleg napi szinten használva, visszatöltve.
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy véreb.
-
tibcsiworld
aktív tag
Sziasztok. Valamelyik éven valaki belinkelt azt hiszem, a motorjához csatlakoztatott valami wifis vagy bluetooth-os feszmérőt, amit be lehet állítani, mellyi időnként mérjen, ... .
Tudnátok abban segíteni, hogy arra hogy kell rákeresni? Előre is köszi! -
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6777 üzenetére
Nekem egy-egy CTEK BatterySense dolgozik a kocsiban és a motorban.
Azt nem lehet állítani, hogy mennyi időnként mérjen, de úgy emlékszem
5 percenként tárolja az értékeket (fesz és környezeti hőmérséklet is), kb.
fél évre visszamenőleg. Élőben meglepően pontos századvolt kijelzéssel!Egyetlen negatívuma, hogy kicsit drága, és a visszamenőleges értékeket
csak grafikusan jelzi ki (a konkrét feszt tök szarul, 0-25V tartományban!),
de lehet, hogy azóta ezen fejlesztettek: jó lenne, ha lehetne exportálni is.Vki linkelt hasonló kínait féláron, ami többet tud, lehet azt érdemes venni.
Szerk: keresőszó Battery Sense
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #6777 üzenetére
-
tibcsiworld
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6780 üzenetére
Attól függ, milyen akadály van a jeladó és a telefon közt.
Szabad rálátással akár 10-15 m. Ha fal van közte, 1-2 m. -
Nikaré
őstag
válasz tibcsiworld #6780 üzenetére
Hol találtál 16,6 -ért?
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #6783 üzenetére
Nekem ez is 18.2$ és ugyan jók az értékelések, de igen kevés van még belőle.
Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6786 üzenetére
Szerintem így simán megy a kapcsolódás.
-
Inhouse
őstag
-
DQ
tag
válasz Elemental #6760 üzenetére
Igen. Én már lassan 2 éve túl vagyok a cserén. 5 év gari van rá, vissza kell küldeni, vagy vinni, s intézik a javítást, de mivel javítani nem fogják, 4-5 hét múlva kapsz egy újat helyette. Arra a kérdésemre, hogy ezzel újra indul-e az 5 éves garancia, nem kaptam választ.
-
DQ
tag
Motor akkukat lehet tölteni úgy, hogy sorba kapcsolom őket? Vagy ez nagyon hülye kérdés? Nem értek hozzá...
Ctek+ - 1.aksi+, 1.aksi- - 2.aksi+, 2.aksi- - 3.aksi+, - 3.aksi- - Ctek-.
Az akkuk: Yuasa 6,3Ah, Landport 6 Ah, és egy nagyobb Yuasa 11,6Ah.
Az akkukat előtte feltöltöm külön-külön, majd igazából a csepptöltés miatt hagynám így őket a télen. -
DigitXT
félisten
Nagyon hülye kérdés, mert az akkuk feszültsége ilyenkor összeadódik, semmit
nem fog tudni vele kezdeni a töltő. Ha párhuzamosan kötnéd őket, akkor még
működhetne is, viszont ott meg probléma lehet, hogy különböző kapacitásúak...
(Nem szerencsés, ha nem ugyanaz a feszültségük és egymást kezdik "tölteni".) -
vlevi
nagyúr
válasz DigitXT #6792 üzenetére
"Nagyon hülye kérdés, mert az akkuk feszültsége ilyenkor összeadódik,"
Nem is hülye kérdés.
Ugyanis az autó akksiban sorba van kötve 6db cella, egyenként 2V-os, együtt adják a 12-t.De a kérdéshez szorosabban ragaszkodva, ha 3db akksit összekötöd, akkor 36V-ot kapsz, amit tényleg nem fog tudni tölteni.
Párhuzamosan kapcsolva szerintem persze már más a helyzet, mert ott 12V a feszültség, de 3x akkora áramerősséget igényelne a töltés.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Párhuzamos töltés is csak a közel tökéletesen egyforma (kondícióra is) akkuknál szokott működni szerintem, gondolok itt a 24V-os indítású járművekre, ahol vagy párban cseréli az ember az akkukat, vagy pár havonta az egyiket külön
Szóval szerintem külön töltés lenne optimális.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A cellás dologgal (amit amúgy mindenki tud) miért cáfolod, hogy hülye kérdés?
Közel 36V-os "akkupakkot" nem fogsz tudni tölteni egy 12V-hoz való töltővel.A párhuzamos kapcsolásnál nem az áramerősség a probléma, max. több ideig
tart a dolog (kivárható), inkább az a baj, hogy egy kisebb kapacitású akku jóval
hamarabb feltöltődik, így a nagyobb nem fog normálisan feltöltődni, mivel a fesz
megszaladása miatt vége lesz a töltésnek idő előtt. Persze, ha szorosabban
ragaszkodunk a kérdéshez (), akkor már fel vannak töltve az akkuk, így csak
a csepptöltés lenne a lényeg - mint írtam (ez nem olvastad?), akár működhet is.Csak nem szerencsés, ezért, meg ezért... Ahogy rendes akkupakkot sem épít
az ember összevissza kapacitású cellákból, hanem hasonlóakat használ - a jól
felfogott érdekében. A kérdező helyében azt a három különböző akkut én NEM
hagynám folyamatosan csepptöltésen párhuzamosítva, hanem mondjuk 1-2 hét
pihenő után jönne a következő. Ha egy akku 1-2 hét alatt érdemben lemerül, az
úgyis szar. Ha nincs rajta terhelés, annyit röhögve ki kell bírnia, mindegyiknek... -
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #6775 üzenetére
Bocsi, hogy szemetelek, ez lesz az utolsó! Remélem!
Ugye 12,2V-ra merült az aksi az autón, lekötöttem 1 napra, vissza, a fenti értéket tartotta töltés után!
Kedd este töltő, szerda reggel le! 12,9V.
Most 1,5 napnyi nyugalmi állapot után:
Valaki tud erre magyarázatot adni? Az energiavámpír megijedt, nem foglalkozom vele, de ez a magas érték normális?
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #6796 üzenetére
Ez pontosan egy 12V akku névleges feszültsége, egyáltalán nem magas.
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #6796 üzenetére
Igen. Nekem pár nap CTEK csepptöltés után, mikor leveszem, 13,1 V-ot mutat. pár 2-3nap után lesz nekem 12,8V.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #6796 üzenetére
Ha az megnyugtat, cégnél volt egy J Astra (A17DTR), ott beázott talán az ECU vagy valamelyik vezérlő és azért random leszívta az akkut csontra
-
DQ
tag
válasz DigitXT #6795 üzenetére
Persze, ha szorosabban ragaszkodunk a kérdéshez (), akkor már fel vannak töltve az akkuk, így csak a csepptöltés lenne a lényeg - mint írtam (ez nem olvastad?), akár működhet is.
Igen, feltöltött aksikon és a csepptöltésen volt a hangsúly.
A párhuzamos kapcsolást pont a különböző aksik és az áramerősség miatt nem kérdeztem.
Akkor maradok a régi gyakorlatnál, ahogy részben írtátok is: 1-2 havonta előveszem őket egyesével, s fél-fél nap Ctek. A napokban is ez volt, egyedül a Landport esett 12,28V-ra október vége óta, a Yuasa-k jobban bírták. (ezt a rotálást akartam megúszni egy folyamatos csepptöltéssel)