Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Sziasztok van egy ceges autóm reggel 2.97 V mertem rajta.... Oke bika indul generator 14.01 tölt mértem. Melohelyen ra huztam egy optimate 4 töltöt 12.56.ig tolta fel.... Levettem rola 12.11 esett azonnal.... Inditasnal merve 9.75 V esett be...
Akkor lehet kukába tenni az akut vagy adjak esélyt neki?
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6851 üzenetére
Szia!
Azért az ritka, hogy magától 2.97V-ra essen egy akku feszültsége, valami leszívhatta, hacsak nem hosszú hónapok óta áll.
Egy mélykisütött akku feltöltése (az áramtól függően) akár 24óránál is több lehet. Az autó valószínűleg nem fog annyit menni egyfolytában, hogy a generátor feltöltse. Töltsd fel rendesen és utána nézd meg mi a helyzet. A 9,75V nem rossz érték, attól is függ, hogy milyen motort indít.Üdv Inhouse
-
Karcsi1001
tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy CTEK MXS 5.0 töltő használatához.
Szeretném átállítani "hópihe-AMG" módba ebben a hidegben (reggel nem indult az autó, totál lemerült az aksim), de hiába nyomkodom a "MODE" gombot, nem reagál rá. Nyáron vettem a töltőt, akkor a "RECOND" módra valahogy sikerült átállítani, de most sehogy sem akaródzik.
Mit csinálok-vagy nem, a sorrenddel (töltő csatlakoztatás az akkuhoz-töltő csatlakoztatás a konnektorhoz-"MODE" gomb nyomogatása, de nem vált át, marad a sz. gépkocsi jelen) van a gond?Laikus vagyok, ha Valaki tud segíteni-tanácsot adni, azt előre is nagyon köszönöm.
[ Szerkesztve ]
"Az emberek egymásért születtek. Vagy tanítsd, vagy tűrd hát őket." MARCUS AURELIUS
-
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6860 üzenetére
Úgy tudom ebben egy filléres mikrokapcsoló van a MODE gomb alatt, és az hajlamos tönkremenni, miközben amúgy semmi baja a töltőnek... Garis csere lesz, nyilván nem akarod otthon javítani. Addig is (hirtelen) használd így, fel fogja tölteni. Viszont ha egyik pillanatról a másikra nem indul az autó, az jellemzően nem sima lemerülés lesz, inkább más akku hiba (pl. cellazárlat).
[ Szerkesztve ]
-
Karcsi1001
tag
válasz DigitXT #6861 üzenetére
Keveset használom a kocsit (heti 4-5 alkalom, napi 5-6 km), szinte be sem melegszik. Lassan merült le, odáztam a töltést, így jártam. Most rátettem, tölt is, csak úgy értelmezem a "hópihe" opciót, hogy hideg időben gyorsabban-jobban tölt, és ki akar(om)tam próbálni.
Hozzá biztos nem nyúlok-nem javítgatom (gari pedig nincs már rá). Csak arra gondoltam, hátha van valami trükkje a "MODE" változtatásának."Az emberek egymásért születtek. Vagy tanítsd, vagy tűrd hát őket." MARCUS AURELIUS
-
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6862 üzenetére
A hópihe opció semmivel sem töltene gyorsabban. Az csak arra van, hogy a töltési
végfeszültséget feljebb engedi... Tehát ha úgy tetszik, végül tényleg "jobban" feltölti
az akksit, ám ha azt kell megoldani, hogy induljon az autó, ez teljesen tökmindegy.Amúgy a RECOND még jobban megemeli a feszt, adott akksinak ez akár árthat is:
ha valami felitatott elektrolitos cucc, akkor inkább nem erőltetném neki azt a módot. -
adriankoooo
senior tag
Sziasztok, AGM akksi töltéshez érdemes venni egy eredeti CTEK töltőt? Jelenleg egy Lidls töltőm van, elvileg ezzel is lehet AGM-et tölteni.
Még egy kérdésem lenne, nincs valakinek egy jó táblázata AGM akksik feszültségéhez? Sajnos eléggé lemerült 12.05-öt mértem rajta.
[ Szerkesztve ]
-
Karcsi1001
tag
válasz DigitXT #6863 üzenetére
Nem akarom a hópihét használni, csak ki akartam próbálni ha már van. A sima alaptöltés is tökéletesen megfelel nekem, azt szoktam (fogom) használni, már most is feltöltötte az aksit 3-4 óra alatt.
De ha kiadtam érte egy rakás pénzt, úgy vagyok vele, hogy működjön minden opciója. Ez izgat.[ Szerkesztve ]
"Az emberek egymásért születtek. Vagy tanítsd, vagy tűrd hát őket." MARCUS AURELIUS
-
DigitXT
félisten
válasz Karcsi1001 #6865 üzenetére
Rossz lesz a kapcsoló, azért nem vált módot. Szerviz cseréli, gariban,
bár írtad, hogy már nem garis, akkor pénzért.Vagy magadnak otthon.adriankooo: teljesen jó az a hópihe egy AGM akksinak, ezért ne vegyél
másik töltőt szerintem. 12.05V az már elég harmatos, de ez függ attól,
hogy milyen hőmérsékleten tartod az akkut, stb. (Még indíthat így is...)Szerk: ez a legtöbb táblázat szerint (Google) még 50% kapacitás. De
amennyire tudom, nincs 1:1 megfeleltethetőség fesz és kapacitás közt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #6867 üzenetére
Ha van forrasztópákád, és kellő bátorságod, megcsinálhatod magadnak is.
Viszont rossz mozdulatokkal simán ki lehet csinálni a NYÁK-ot is: true story!
Igaz, nem töltő volt, de mikor kiszakad a forrszem a bénázás miatt, priceless. -
Zoli bácsi
őstag
Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogy a (télen) nem használt járművek akkumulátorát folyamatosan rajt lehet hagyni a csepp töltőn, vagy jobb hetente-kéthetente pár napig tölteni...?
Az autóm egy fűtetlen garázsban áll, ide egy 5e. forintos LIDL töltőm van, amiről itt is sokszor szó van.
A motorhoz egy Optimate 4 töltő van, ez az akkumulátor kiszerelve egy 5-10 C fokos melléképületben van.
Úgy hetente, 10 naponta egy-két napra elindítom a töltést mindegyik akkun, aztán leszedem a töltőt. Vagy hagyjam rajtuk folyamatosan?
Esetleg még arra gondoltam, hogy töltés előtt lámpákat pár percre felkapcsolva kicsit "megmozgatnám" az akkuban az ionokat, utána tenném töltőre.. Vagy felesleges?
Köszönöm -
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #6869 üzenetére
Jobb így néha töltve, mint folyamatosan rajta hagyni Kicsi a töltő árama, abból a szempontból nem muszáj éleszteni, sokat nem is vesz ki belőle... Ártani nem használ a reflektor
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Zoli bácsi #6869 üzenetére
Folyamatosan semmiképpen, a felügyelet hiánya miatt. Javasolt inkább gyakrabban, kevesebbet töltögetni, mikor látó/hallótávolságban van valaki a járművek/akkuk közelében.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm nektek.
Sajnos látó távolságra nincs az akku, ha meg hallanám, akkor már elég nagy baj lenne.....
Akkor szerintem még kevesebbet hagyom a töltőn ezután az akkukat, eddig volt hogy napokig rajta hagytam, elvileg mindegyik töltő tud csepptöltést. A hidegben álló autóból nem szereltem ki az akkut, igaz hogy nem nagyon használjuk télen, de ha gond van (idős szülők) legyen egy azonnal hadra fogható jármű. Minimálisan meríti szerintem az immobiliser, ha egy hét hideg garázsba állás után töltőre teszem, 5-10 perc töltés után telit jelez (Addig 3/4). A motort most vettem, novemberben hozták meg, egy újonnan vásárolt Liberty 125, ennek az aksija semmit nem merül, a töltő azonnal csepptöltésre ugrik. (Persze most kérdezhetnétek minek vettem ősszel, ha úgysem használom, ráért volna tavasszal..... nos, ennek oka hogy aggódtam a fizetőeszközünk miatt, pontosabban a hanyatlása miatt... )
Amúgy érdekességképpen: Az autóm, amit 2004-ben vettem újonnan, egy Suzuki Ignis, így telente töltögetni szoktam, a gyári akkumulátort 9 évesen cseréltem le, nem akartam tovább a sorsot kísérteni, mert működött.... A következő Varták 3-2,5 évig bírták, most magyar legolcsóbb aksit vettem, inkább nagyobb kapacitásút (45 helyett 55AH), 2 éves eddig tökéletes. Hogy a gyárit miből csinálták.... -
félisten
válasz Zoli bácsi #6872 üzenetére
A felügyelet nélküli töltéssel az a probléma, hogy ha a töltő működése miatt akár a töltőben, akár vezetéknél/az akkunál tűz keletkezik, akkor leég az egész kóceráj.
A gyári akkum (GM) (Corsa 1.7DTI) 15 évig szolgált az autóban, jelenleg egy német Caripar márkájú akkut használok. Lehet venned kellene egy gyárit bele/vagy normálisabbat. A vartából is van többféle kategória. Én is gondolkodtam rajta, 45 ezer ft lett volna a gyári, a caripar 33 ezer ft volt, gondoltam teszek vele egy próbát. Azt mondták ott a márkaszervizben, hogy a gyári akkuk sem olyanok már, mint régen, ezért nem azt vettem, hanem ezt a Caripar-t.
[ Szerkesztve ]
-
SZIGMA
aktív tag
Sziasztok!
A LIDL-es töltőm eddig bírta, kb. 5-6 használat után nincs semmi a kijelzőn, csak a háttérvilágítás.
Szóval van-e valami olcsó kínai ajánlott modell vagy olyan, amivel régóta szemeztek, de tapasztalat hiányában nem mertétek megvenni (ha látok benne fantáziát, én leszek a teszter)?Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
ati2
őstag
Nem tudom ki ajánlotta itt, de tényleg fasza ez a BM2 aksi tester Ebay-en 6 eft volt.
Viszont 10-es droidon (MI 9T) az istenért sem csatlakozik bluetooth-on, RN5-ön 9-essel meg egyből működött. -
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #6878 üzenetére
A kód jellemzően 0000, 1234, vagy ilyesmi szokott lenni.
-
ati2
őstag
válasz tibcsiworld #6878 üzenetére
Hát ez az Android 9-en elsőre csatlakozik kód nélkül, 10-esen meg semmi. Valamit basztak a jogokkal a 10-esen mert ott kérdezi. hogy mindig vagy csak ha fut az alkalmazás. Néha működik 10-esen is, de nem jöttem rá mikor sikerül elkapnia. A 9-en nem kell se párosítani se kódot adni.
Próbáltam párosítani 10-esen 0000 / 1234-el de nem fogadja el a kódot -
BélaBá
friss újonc
Nékem is pont ez a típus van. Garázsban töltöttem +3C így a töltési feszültség kB. 15.06 V-ig felmegyen az autóm. hőmérséklet kompenzálás
miatt. Az AGM mód AGM v. EFB tip. Akkukhoz való, emelt fesz. szintű töltés. Az automatikus hőfok komp. miatt nincs is hópihe jel. Szerintem. -
félisten
Csütörtöktől (02.13.) "kapható" lesz ismét lidl töltő.
-
ddsteel
aktív tag
Ahogy néztem, egyre többen gyártanak ilyesfélét. Míg régebben pár nap alatt elkapkodták a töltőket, most az akció után is kitartanak, a múltkor a Mogyoródi útiból már visszavették a megmaradt kb 20 példányt. Telítődött volna a piac? Nagyon úgy tűnik. Jó töltők ezek, jó áron.
-
hape60
aktív tag
Szia, most láttam én is az akciós újságban. Ford kalciumos aksihoz jó? Másik kérdés, hogy töltéskor az akkun rajta lehet hagyni az autó saját kábeleit? (Magyarul, le kell-e venni töltéskor az akkucsatlakozót? ) Féltem a autó vezérlést, elektronikát...)
-
csiga8
senior tag
-
hape60
aktív tag
Pont a kapcsoló üzem miatt aggódom. Egy trafós töltő, áteresztő stabilizátoros táppal -szerintem- kevésbé veszélyes lehet... a használati utasítását megnéztem, ott a levételt írják.
A CTEK MX5-nél nincs ilyen kitétel, másrészt a kalciumos akkut is írják
Tudom, a CTEK is kapcsolóüzemű, de valamiért jobban megbízok benne- csak az ára ne lenne négyszeres.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Max 4-5A-esek szoktak lenni, az ehhez tartozó tüskéket szépen benyeli az akku, hacsak nem egy 0Ah-ra romlott darab, de akkor már rég nem lenne az autódban. Néhány mohm az akkuk belső ellenállása, nem tud kialakulni akkora tüske, hogy gondot okozzon. Az ECU is védve van, azért ennyire nem egyszerű kinyírni. A legbiztosabbra mennek, azért van beleírva. Nem tudom, hogy ebben benne van-e, de láttam olyat is, hogy gumikesztyű, védőszemüveg...hányszor vettél fel ilyet töltés közben?
Üdv Inhouse
-
hape60
aktív tag
válasz adriankoooo #6892 üzenetére
Egyszer élünk; megrendeltem a CTEK-et..
-
adriankoooo
senior tag
Jó választás! A LIDL-s sem rossz, de már kétszer volt, hogy véletlenül rajta hagytam a világítást a kocsin, reggelre persze lemerült. A LIDL-s nem akarta megkezdeni a töltést a túl alacsony feszültség miatt, ezért egy buta öreg töltővel elindítottam a töltést, utána már a LIDL is töltötte. A CTEK-nél meg az egész minőség látszódik, vastag gumírozott kábelek, gyorscsatlakozás stb. Én a test&charge verziót vettem.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz adriankoooo #6895 üzenetére
Az aksinak nagyon nem tesz jót a mély merülés.Valami jelzőt kéne szerelni az autóba.
-
ddsteel
aktív tag
Hali, Toyota Auris Hibridem van, ebben is van ugye egy kis (asszem 35-40Ah-s) 12V-os akksi, ami a endszert felügyeli csak gyakorlatilag, állítólag ezért el is megy kb 8-10 évig. Nem kell ugyanis autót indítania, azt a nagy akksi indítja. Ez a kis akksi asszem egy AGM akksi. CTEK 5.0 töltőmmel még csak normál módban töltöttem, 12,8V volt a max, amire felhúzta, úgy emlékszem, más kocsim új akkuja 13V-ra is felment. Ez egy 4,5 éves akku. AGM módban is tölthetem CTEKkel úgy, hogy nem veszem le a sarukat? Illetve nem tudom, meg merjek-e próbálkozni egy recond-dal, persze levett saruval. Vagy csak túlparázom az egészet és nem számít ennyit 0,2V? Mondjuk lehet, hogy 13-ra is felhúzza, ha AGM-ben töltöm, csak azt még nem mertem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...