Új hozzászólás Aktív témák
-
Dominique29
csendes tag
-
Inhouse
őstag
válasz Dominique29 #6251 üzenetére
A feltöltés során egyetlen egyszer éri el a feszültség ezt az értéket, aztán átvált csepptöltésre (kb. 13,2V). Ha így hagyod, akkor hetekig csak ezzel fog menni, nem lesz semmi baja. Kérdés még, hogy mennyi mérve az a 15V körüli határérték...
Üdv Inhouse
-
Dominique29
csendes tag
válasz Inhouse #6252 üzenetére
Hát, csupán a füzetben megadott speckó szerint (amit tegnap csatoltam) én úgy olvasom, hogy a 0,8 amperes csepptöltés felső határa is 15,1 V...a kb. 13,2 V-os értéket honnan vetted? Mindenesetre próbálok majd egy mérést is csinálni, remélve hogy a Testboy multiméterem pontosabb adattal tud majd szolgálni, a töltő +/- 0,3 V-os mérési pontosságot ("tűréshatárt") deklarál...
-
Inhouse
őstag
válasz Dominique29 #6253 üzenetére
A csepptöltés jellemzően egy 13V-13,6V közötti érték szokott lenni. Kicsit több kell legyen, mint a feltöltött akku terheletlen feszültsége és kevesebb annál, hogy sokkal nagyobb áram folyjon annál, mint amivel pótolni kell az önkisülést és ellensúlyozni az állófogyasztást. Az is lehet, hogy a tiednél a csepptöltés áramgenerátoros, a leírásban szerepel egy "Töltésfenntartó áram: 50-150mA". Ha minden szabályt betartasz, akkor nem hogy nem hagyhatod rajta az autóban levő akkun, de védőszemüvegben, kesztyűben és saválló ruhában kellene tölteni a kivett akkut.
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Dominique29 #6253 üzenetére
Ha Ca tartalmú az akksid akkor kevés is. Lauda szerint ma már mindegyik az. Azt mondanám jellemzően a gondozásmentes, aminek nincs beöntő nyilása. Azokhoz talán még kevés is. Most is azt mondom a gyártónak fel kell tüntetni a Ca tartalmat. Ha ilyen az akksi akkor nem lesz baj, mert még kevés is. Furcsa ezt leírni, de így van.
-
Dominique29
csendes tag
Jelenleg egy 3 éves, de már gyengélkedő Varta Silver Dynamic akksit kéne még pár évig megtartani ezzel az Aldi-s töltővel. A készülék szerint 9,5 V-on volt a beteg akksi. Kb. 20 óra töltés után 15V-ot mutatott. A gyártó honlapján én nem találtam technológiára vonatkozó utalást, csak ilyen-olyan szabadalmat Fórumon azt írták, "Silver-calcium technológiás". A Varta honlapon továbbá a max töltést se találom (míg pl. a másik kocsiban lévő Banner AGM akksi adatlapja pontosan megadja, hogy hőmérséklet kompenzációs, feszültségszabályozós töltővel a max töltés 14,8 V lehet)
-
embe
nagyúr
válasz Dominique29 #6257 üzenetére
Ilyen Silver/Calcium Varta akksik vannak gyárilag a Fordokban. Itt maga a generátor is tölti 15V fölötti feszültséggel.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Brogyi
senior tag
válasz Dominique29 #6257 üzenetére
A 9,5V nem sok jót jelent. A nagy kérdés, hogy mennyi ideig volt ezen az alacsony feszültségen. A szulfátosodás elindult. Egyes vélemények szerint a Ca alapú akksiknál a regenárálás nem szokott eredményt hozni. Reménykedj, hogy az idő rövid volt, és még van elég használható kapacitása.
-
Dominique29
csendes tag
-
olasz61
tag
200km után az aku feszültség 12.33V.
Az aksi szerintem nemsokára kuka pedig még rendesen indít. -
troll81
addikt
válasz molnarpeter #6269 üzenetére
2 ev 2 honapos ez ossze keveruk a szamlakat de igy is ugy is kuka lesz lehet
-
olasz61
tag
A töltést szabályozó jel a motorvezérlő komputerből (PCM) jön. Nincs külön egység.
Az elmúlt néhány évben megjelentek, és egyre szélesebb körben terjednek a közúti járművekben a hagyományos feszültségszabályzóktól eltérő, úgynevezett intelligens feszültségszabályzókkal szerelt generátorok.
Mint ismert, a hagyományos feszültségszabályozók - elméletileg minden külső körülménytől függetlenül - gyárilag beállított, fix töltőfeszültséget próbálnak előállítani az akkumulátor töltése és a villamos fogyasztók táplálása céljából. Ez a fix feszültség a legtöbb típusnál 14,4 volt, amely egy kompromisszumok árán kialakult gyakorlati érték. Ugyanakkor ismert tény az is, hogy a járművekben használt ólomakkumulátorok nagyon hideg állapotbam akár 15,5 volt töltőfeszültséget is elviselnek, míg nagyon meleg állapotban 12,5 voltnál nagyobb töltöfeszültség is károsíthatja őket.
Az ilyen új rendszerű generátorokkal szerelt járművekben - a gyár hivatalos állásfoglalása szerint - a hagyományos savas ólomakkumulátorok helyett kizárólag ezüst-kalcium akkumulátorokat szabad használni.
A világhálón elérhető információk alapján ez az alábbi modellekre vonatkozik: Mondeo és Cougar 1998 júniustól; Puma, Transit, Escort, Fiesta, Ka, Focus 1999 januárjától; Fusion 2002 szeptemberétől.
Az ilyen intelligens szabályzó tehát - a motorvezérlőtől érkező vezérlőjel hatására - széles határok ( 12-16 volt ) között képes beállítani a töltőfeszültséget. A motorvezérlő pedig az akkumulátór ( számított ) hőmérséklete, valamint az általa egyébként is ismert/ felügyelt különböző üzemi paraméterek függvényében dönti el, hogy milyen feszültséget kér a generátortól. Erre a célra egy - a motorvezérlőtől a szabályzó felé irányuló - vezeték szolgál. A Ford modelljeinél ezt a jelet ALT-COM-nak nevezik ( Alternator Command ), más gyártók RC jelzéssel látják el. A szabályozási kör a szabályzótól a motorvezérlő felé menő, visszacsatoló ággal záródik, amelyen a szabályzó azt jelzi, milyen erősséggel kell gerjesztenie ahhoz, hogy a kívánt töltőfeszültséget előállítsa. Ennek a jelnek a neve a Ford-modelleknél ALT-MON ( Alternator Monitoring ), másoknál LI. A szabályzó hárompólusú csatlakozóján található harmadik vezeték az akkumulátor feszültségének érzékelésére szolgál, elnevezése a Fordnál SENSE, másoknál többnyire AS. A töltésellenőrző lámpát ebben az elrendezésben természetesen már nem a szabályzó működteti, hanem a motorvezérlő. -
Brogyi
senior tag
A CH611-es tulajoknak érdemes újra megnézni a leírásomat, mert tettem egy "Ca-Ca" töltési javaslatot.
Az új embereknek meg a lustáknak [itt] a link.[ Szerkesztve ]
-
zoltan.t
csendes tag
Szia!
Én most vettem power eletric 55 ah ca-ca aksit.Ez az első ca gondozásmentes aksim. Első használatnál feltöltöttem ctek 5.0 töltővel normal módba . Most olvasom akkor minden töltésnél kell indítani a normal+ recond módot? Vagy elég a sima amg (14,7v)vagy amg+recond. A recondot csak vente 1x szabad lenne. A ca aksinak nem árt az állanó reccond töltés.
-
Brogyi
senior tag
válasz zoltan.t #6285 üzenetére
Ca akksik sajnos többet kívánnak a 100% töltéshez. Ez 16V, vagy 16,2V is lehet. Ilyenkor áramgenerátoros üzemmód javasolt max 2A. Ha még nincs beépítve az akksi akkor lehet tolni neki.
A kémia mögötte annyi, hogy ilyenkor éri el 1,28gr/cm3 sűrűséget. Persze nagyon soknál már nincs beöntő nyilás.
Nyilván a kocsiból nem fogod mindig kivenni, ezért alakult ki az évente egyszer. Összel van értelme mert jön a hideg idő. Nálad a bezümelés része kell, hogy legyen. Tálán így többet fog bírni. A neten van néhány idegen nyelvű film ami mutatja, hogy sajnos a két óra is kevés, hogy elérje az álom 1,28 sűrűség határt. A gondozásmentesség miatt akár 6 hónapot is állhatott a polcon. Szerintem mindenképpen csak javít az állapotán. Ezért mondta egy öszinte, öreg szaki, hogy minden automata töltő gagyi. Igen, de akkor még nem minden akksi volt kálciumos. Ha nézted, azt írtam, hogy ellenőrizzétek a cimkét a Ca-Ca felirat miatt. Ez azért fontos.[ Szerkesztve ]
-
p300
tag
Talán ez jobb lenne? Original XL4015 E1 5A DC to DC CC CV Lithium Battery Step Down Charging Board Led Power Converter Lithium Charger Module
Ez a lineáris modul állandó feszültség- és állandóáram-funkcióval rendelkezik (CC CV), és jó teljesítményt nyújt.
Ha töltőként használja, akkor ez a modul jó chipet használ, mint mag, és stabil, a csípése is alacsony 50mV-ig. -
Brogyi
senior tag
Jelen feladatra mind a kettő alkalmas. A CV, CC üzemmód mind a kettőben jelen van.
Az CC rész 3A vs 5A határral rendelkezik. Lényegtelen ez a különbség.
Lényeges az a gyártó. Régen a National, most a TI (Texas Instruments) a tulaj. A chip LM2596. Ez a 3A-s változat. A XL 4015 gyártójában nem bizom annyira. Mindegyik chip-nek van Taiwan-i, vagy chinese megfelelője. Az évek során ezek bebizonyították azt, hogy olcsók, és rövid életűek. Válassz ezek után.
Kérdezz ha még valami nem tiszta.