Új hozzászólás Aktív témák
-
-
pjen
félisten
válasz #20221952 #5700 üzenetére
Nekem egyszer volt olyan autóm ahol az aksi az uöastérben volt.Télen jöttünk vidékről két gyerekkel,mikor elkezdett gázosodni.Lehúzott ablakokkal jöttünk kb 100Km et.Még jó,hogy volt pokróc a gyerekeknek.Haza értem első dolgom volt az aksit kiköltöztetni a motor térbe.
-
#20221952
törölt tag
Amúgy erről a termékről mi a véleményetek, jobb lett volna ezt venni?
-
Czimby
addikt
válasz #20221952 #5705 üzenetére
Ha jó az autó töltési rendszere és jó az akku, valamint rendszeresen van használva(minden indítás után legalább 20-30percet jár is) akkor nincs szükség töltőre.
Én is csak azért tartok itthon töltőt mert van olyan autóm amit nem hazsnálok rendszeresen és azt töltögetem hetente vele.
Fölösleges lett volna ezt venned, ez autószerelőnek vagy autómentőnek jó kb.
Hidd el amit már leírtam, neked új akksi fog kellene nem pedig töltő.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
molnarpeter
nagyúr
Tegnap este én is csak úgy rátettem a töltőt a 11 hónapos EP 72 Ah akkura, 12.6-ot lódított az Aldis töltő rá, előtte izzókat próbálgattam és cseréltem. Nem akartam, hogy következő indítás során leessen a feszültség, hátha esetleg még izzítás kivesz belőle többet, stb...
-
#20221952
törölt tag
Nem tudom, én azért bízok benne, hogy nem kell másik akkut vennem.
Elolvastam a töltő használati útmutatóját, elvileg szólna, ha az akku nem lenne jó, vagy hibás lenne, de semmi ilyet nem írt ki eddig, sőt már 14,3-nál tart.
Szívem szerint a teljes feltöltés után beszerelném az autóba és mennék vele egy kört a környéken, de helyette inkább a teljes feltöltés után leveszem a töltőről és majd reggel megnézem, hogy mennyit mutat. Holnap mennem kellene az autóval közel 100km-t...
-
Huawei
tag
Sziasztok!
Az LCD kijelzős Ultimate Speed ULGD 3.8 (Lidl-ös) töltőnél nem tudja valaki véletlenül, hogy mi a különbség az A1 és a B1 verzió között? Azt látom hogy más a töltőnek a háza, de vajon ezen kívül van valami lényegesebb különbség? Esetleg melyik jobb-rosszabb?
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5708 üzenetére
Hát, a helyedben én nem lennék ezzel ennyire optimista... Ha sok idő alatt
merült volna le, vagy azért, mert rajta maradt valami fogyasztó, akkor oké,
csak fel kell tölteni... De ha megdöglött, azt töltögetgeted, halott marad.Mindenesetre, ha végez a töltő (ha végez) ki kell próbálni... Ha indít simán,
és aztán folyamatosan mész az autóval 100 km-t, elvileg nem merülhet le,
ha van töltés. Még az is lehet, hogy a generátor se jó. Mérni kéne mindent. -
veze
őstag
nekem a motor agm aksiját sikerült egy hete 11,5 voltra meritenem ( meg volt az oka is hogy mi szopta le szépen 3-4 nap alatt, mikor eszembe jutott, fel is pattantam egyből hogy kitakarjam a ponyva alol és lekapcsoljam de akkor már ennyire lement a fesz, önindítót se birta forgatni .
Rá/feltültöttem azonnal, azóta eltelt 3-4 nap most az előbb néztem 12,8 volt és forgatja is az öninditot..Remélem ennyi volt.. és nem kell 15k ért másikat vennem emiatt..[ Szerkesztve ]
-
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5710 üzenetére
Sajnos, még mindig nem végzett...
Holnap fel kell mennem Pestre, tele lesz az autó (kettő felnőtt, négy gyerek), 42km oda, 42km vissza (ebből 20km oda és 20km vissza autópályán), majd megnézem elindulás előtt, megérkezés után, hazaindulás előtt és hazaindulás után, hogy mit mond a töltő az akku állapotáról.
Én inkább attól tartok, hogy magának az akkunak semmi baja sincs és az autó elektromos rendszere okozta az akku teljes lemerülését...
-
bwoay
nagyúr
szerintem az égvilágon semmi különbség nincs, én magamban elkönyveltem, hogy a piros a sportos kivitel
de miért kérded, látsz valahol eladót? az Aldis töltőm a minap szart be, a következőt a Lidlből veszem, hátha, de persze az talán 2 hónapja volt kapható, most gondolom várhatok vagy fél évet rá...kissa1026:
ezt én is mindig eljátszom, de végül mindig az akku a szar. ja és megjósolom, hogy magától nem fog érdemben esni a feszültség, de meggyőződésem, hogy terhelés alatt már nem lesz ilyen rózsás a helyzet.[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
#20221952
törölt tag
válasz molnarpeter #5714 üzenetére
Nézd, annyit meg tudok tenni, hogy hétfőn beugrok az akkuboltba, hogy nézzék meg nekem, hogy jó-e, vagy sem.
(#5715) bwoay
Pontosan ezért fogom nézni, hogy mennyi az annyi, mert azért a négy gyerekkel és az asszonnyal nem szeretnék sehol sem lerobbanni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5713 üzenetére
Nekem egy korábban mélykisütött akksi hajtja ma is azt autót, hiba nélkül.
Csak ugye az hónapok alatt merült le, mert nem volt használva, egyáltalán.Egy sima töltő szerintem sokat nem tud mondani az akku állapotáról: mér
rajta egy kapocsfeszültséget, és annyi... Nekem van pl. egy dedikált
mérőműszerem, ami ezen a mérésen felül rövid időre megterheli az akkut,
s abból számítja a belső ellenállást. Sőt az autó töltését is tudja tesztelni.Mondjuk ezzel nem vagyok egyedül a topikban, nekem is itt ajánlották.
Szerk: indítóáramon kívül fontos jellemzője az akkunak a kapacitás... Azt
viszont nem lehet így másodpercek alatt megmérni (vagy kikövetkeztetni).
De általában ha az indítóáram sem az igazi, akkor a kapacitás se lesz az.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én épp múltkor találtam egy ilyen Auto XS töltőt a fészerben, rácsodálkoztam,
hogy ez még megvan, hiszen talán, ha kétszer használtam. Kiment a fejemből.
Nekem csak az tetszett benne, hogy van rajta kijelző, így mutatja az akkufeszt.Szerk: jóval drágább CTEK-ekről bezzeg lespórolták. Szerintem ez hiba volt.
[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz molnarpeter #5719 üzenetére
egyik nap még működött, következő alkalommal se kép, se hang, csak a kijelző háttérvilágítása villog. 2016-ból való, de mindössze 3-4 alkalommal használtam. persze visszakaptam az árát, de azzal nem tudok tölteni, most vadászhatok egy másik töltőt.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz DigitXT #5720 üzenetére
a CTEK a költséghatékonyságra ment rá, így tudják ilyen olcsón adni a töltőiket
szerintem nem feltétlenül baj, hogy nincs rajta. mi itt nézegetnénk a feszültséget, meg más paramétereket is, de a többségnek vélhetően elég, hogy rádugja, aztán majd a töltő tudja, mit hogyan kell, nem igényel különösebb interakciót. jó példa erre az mxs 5.0 test & charge tesztüzeme is, amikor 3 különböző színű LED-del "illusztrálja" az akksi/generátor állapotát
meg ugye amit az AutoXS kiír, az korántsem szentírás, azért csak rányomod te is a multimétert,
akkor meg pont ugyanott vagyunk. a töltés fázisait pedig pont ugyanolyan hatékonysággal lehet szemléltetni LED-ekkel is, de ha minden igaz, az mxs 7.0 ilyen téren még szűkszavúbb (milyen érdekes ez a szó így leírva...)[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz #20221952 #5692 üzenetére
Egy haver aksija, ami cellazárlatos volt, ott amint levettem a töltőről, azonnal esett. 1 perc alatt vissza is esett 11V alá.
Elmondom a történetem:
3 éve karácsony előtt bementünk a városba (15km), és bevásároltunk. kapott az autó vagy 10-12 indítást üzletről üzletre járva, majd hazajöttünk! Mivel a feleségem pocakos volt (és táppénzen volt veszélyeztetett terhességgel), így a család jött karácsonyozni! A lényeg, hogy 2 hetet állt a kocsi, ami utána nem indult! Itt aksicserét és ctek töltőt javasoltak!
Persze fillérbaxóskodtam, meg nem is vagyunk milliomosok. Nah majd én töltögetem! Persze míg megjött az aksitöltő, az is volt pár nap! A lényeg, hogy gyakorlatilag folyamatosan töltőn volt az autó, és hajnalban lekaptam, majd mentem melóba! Este vissza töltőre! Nappal indított, de nehezen! Halogattam, majd egy szerviz alkalmával közel 1 év után azt is cserélték, mert a szervizben nem volt idő töltögetni!
Jelenleg olyan a melóhelyem, hogy 4 nap meló (visznek busszal), 3 nap szabad, amikor is használjuk az autót! Használat után töltőre (az új lidlis, mert közben a régi -nem lidlis- is cserés lett). Néha 1 máskor 2 óra kell neki! Nem bízom a véletlenre most már!
Vater régi aksija ilyen simogatással 9 évet lehúzott, és még indított, amikor cserélte! Nekem ennyit megér télen hetente az a 2x1 perc ráfordítás!
-
bwoay
nagyúr
válasz molnarpeter #5725 üzenetére
szabályos ritmusban (kb másodpercenként) villogott a háttérvilágítás, a kijelzőn pedig nem jelent meg semmi. amikor kihúztam a konnektorból, akkor még villant párat, egyre alacsonyabb frekvenciával. nekem nem úgy tűnt, hogy kábeltörés lenne az oka, de nem is akartam nyomozni, még volt rá legalább egy év garancia.
Huawei:
én láttam egy pirosat fb marketplace-en 6 rugóért, de tőlem vagy 130 km-re. meg azért annyira nem is sürgős a dolog, csak bosszant, hogy amikor vehettem volna, akkor még nem kellett
a töltő korábbi, LCD nélküli változata (ULG, ha minden igaz) valamilyen funkcióval kevesebbet tudott, talán a "halott akku feltámasztása" opció nem volt a repertoárban, de képzelem, mennyire hatékony lehet ez a feature az új típusnál.[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
válasz molnarpeter #5728 üzenetére
remek, akkor jó eséllyel semmi baja nem volt, csak én vagyok sügér
mondjuk emlékeim szerint egy kis akkura kötöttem rá, amit egy szünetmentesből nyertem ki, de hogy azt érzékelte-e, arra nem mernék mérget venni, annyira kétséges annak az akkumulátornak az állapota.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
#20221952
törölt tag
További fejlemények:
Gyakorlatilag egész éjszaka rajta volt a töltőn az akku, de a zöld LED képernyő nem váltott át kék képernyőbe (ami a leírás szerint a töltés befejezését jelenti), így reggel levettem a töltőről, ekkor az érték 14,5 volt. Kihúztam a hálózati kábelt a töltőből, ekkor az érték folyamatosan csökkent és 12,8-on állt meg.
Ezután beszereltem az autóba úgy, hogy lássam, hogy mikor mennyit ír ki. A gyújtás ráadásakor 12,8, a motor indításkor 10,5, járó motornál pedig 14,2 és 14,4 között ugrált, miközben az akku piktogramja 4 csíkot (100%) ábrázolt. Elmentem tankolni, majd a tankolás után megint néztem és ekkor már csak 2 csík (50%) volt, majd amikor hazaértem újból megnéztem és már csak 1 csík (25%) volt az akku töltöttsége...Ezután indultam el Pestre, az érték végig 14,2 és 14,4 között változott, miközben az akku töltöttsége továbbra is maradt 25%. Útközben beugrottam egy akkuszervizben, ahol egy terhelővillával megvizsgálták az akkut és azt ajánlották, hogy a békesség kedvéért inkább vegyek egy másikat, így a megérkezés után a közeli akkuboltban megvettem az bolt által ajánlott akkut, ezt:
Electric Power 72Ah 680A Jobb+
-
#20221952
törölt tag
válasz tibcsiworld #5731 üzenetére
Szerintem is, nem akartam a négy gyerekkel lerobbanni hazafelé.
Mielőtt beszerelték volna, csináltak rajta egy mérést is és az idítóáram 798 volt![ Szerkesztve ]
-
#20221952
törölt tag
válasz DigitXT #5737 üzenetére
Igen, az engem is jobban aggasztott, hogy a közel 50km alatt az akku töltöttsége nem ment feljebb a 25%-ról, miközben a mért érték 14,2 és 14,4 között mozgott. Ami még érdekes volt, hogy ez az új akku esetében a vezetés alatti érték 13,9 és 14,4 között mozgott, az akku töltöttsége 50%-os volt. Amint hazaértem az új akkut is feltettem a töltőre, igaz akkor már 75%-os volt az akku töltöttsége.
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5738 üzenetére
Ezt a töltöttségértéket amúgy mi jelezte ki, és mi a fene alapján számolta?
(14,2-14,4 között teljesen jó a töltésed, talán a felvett áramot nézte, vagy mit?)Szerk: visszaolvastam. Az Einhell volt rajta? Nem tudom, lehet-e hinni neki.
(Úgy általában se olyan egyszerű az akku töltöttségét megmondani egy sima
feszmérésből. De ha még folyamat terhelve és töltve is van, szinte lehetetlen.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz #20221952 #5740 üzenetére
Ha most "nem a kérdésre akarnék válaszolni", akkor sok néhány kilométeres távra
eleve a dízel problémás. Nem melegszik be, meg ilyenek, ráadásul hidegindításkor
még jobban terheli az akkut (izzítás), visszatöltésre meg a rövid táv miatt nincs idő.A kérdésre válaszolva: néha fel kell tölteni, amíg a garázsban pihen az autó.
-
-
#20221952
törölt tag
Sajnos, tudom és tapasztalom, de most ez az autó van és a közeljövőben kilátás sincs arra, hogy más legyen.
Ma már hétköznapokon úgy van használva, hogy a fűtött garázsban áll hajnalig, akkor irány a vasútállomás 4km (nagyjából 6 perc), ott parkol reggelig, akkor onnan haza 4km (nagyjából 10 perc), be a garázsba, majd kora délután ismét irány a vasútállomás 4km (nagyjából 15 perc) és kora este vissza haza 4km (nagyjából 10 perc), be a fűtött garázsba. Hétvégente változó, vásárlás, vagy kirándulás, de az is előfordul, hogy nincs is használva. Ráadásul már nem is fiatal autó (17 éves lesz februárban), de eddig még indítási gond nem volt vele...Természetesen - ha már van ez a töltő - akkor semmi akadálya nincs a garázsban való töltésnek.
-
Stylewars_kp
senior tag
Üdv!
Töltőről vélemény? Nagyon gagyi lehet?
-
xigris
őstag
Sziasztok! Töltőt keresnék olyan 10-15k körül kizárólag otthoni használatra mik az ajánlottak?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #5747 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...