Új hozzászólás Aktív témák
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5132 üzenetére
Barmennyire hihetetlen de kozel 1eve szivat ez a melegen csak sokadik (6-7-8) tekeresre indulas, es ma kiderul,hogy egyszeruen csak az akkumlator elfaradt,550 volt az inditoja a gyari 850 helyett.Minden reggel elso pocre indult,melegen igaz,h minimalisan lassabban ,de tekert barmennyit a 7-8-dik tekeresig egyenletes lendulettel,,ki gondolta volna,hogy egy kicsivel nagyobb “lendites” kell ennek a 3000-es 170le motornak ahhoz,h beinduljon.
Uj akkut tenyleg tolteni kell??Koszi mindenkinek.
//tudom nem nagy marka ez,de gondolom 3-4evig megfelel//[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5151 üzenetére
Ha ennyiből megoldódott a problémád, akkor ez jó hír.
Igen, az új akkut is fel kell tölteni.
Ahogy nézem, nem is drága: [link]
[ Szerkesztve ]
-
nederlanden
senior tag
-
gabor12345
csendes tag
Sziasztok!
Vettem egy karstel 12V8A töltőt.Az normális,hogy töltés megkezdése után 13V alatti feszültséget mérek?Nem 14,4 V körül kellene töltenie?Pár perc töltés után kikapcsol és azt jelzi,hogy az akku feltöltve(2 akkumulátorral próbáltam).
-
Kernel
nagyúr
válasz gabor12345 #5154 üzenetére
Kezdetben lehet alacsonyabb, épp ez az áramkorlátozott töltés lényege, az akku lehúzza a saját szintjére.
De utána emelkedni kell 14,4 V-ig, azt kell mérni is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nederlanden
senior tag
Teljes szivas!!!Felraktam ctek mxs 5.0 toltore az uj akkut ahogy mondtatok,,,3-as ledig vilagitott rarakaskor,majd 6-7h utan ranezek akkor 4-esig vikagotott de ki volt folyva felul az akkubol viz/sav a resen de rendesen!mi a baj??
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5156 üzenetére
Szállításkor nem lett oldalra borítva? Olyankor előfordul.
-
nederlanden
senior tag
Nem,betakas utan meg mielott nem toltottem porszaraz volt mindent,rataktam reggel 8-kor es 14h-kor mikor raneztem csorgott a tetejen levo lemez szelen egeszen le a motorter aljaig.8h alatt miert csak 3-as ledeol 4-ig ment fel?Az ezelotti akkuval 1-2-rol szepen 2-3h-kent gyuladt ki 1led egesten 7-ig??Egyebkent a recond es az auto logo vilagitott kozben.mi lehet?
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5158 üzenetére
Nem ismerem azt a töltőt, de ha recond módba volt, akkor bőven 15V felett lehetett a töltés. A Globalon 16V-ig engedi ilyenkor, itt azért pezseg rendesen a sav.
Automatán csinálja a recondot?
[ Szerkesztve ]
-
nederlanden
senior tag
Gondolom automatan,legalabbis en csak raraktam es nem nOmtam semmit.Most mit csinaljak szerinted mert azert 40e ft volt,kb tenyernyi folt lett az auto alatt.az eladot is felhivtam,igaz neki nem mondtam,hogy toltottem csak,h egy hosszabb ut utan kicsorog a folyadek belole.Azt mondta merjuk be az autot mert valoszinu tultolt,akku biztos jo.Szerinted mit lepjek erre?Nem lesz baja,ha kifolyt 1-2-3 deci?
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
nederlanden
senior tag
válasz nederlanden #5160 üzenetére
Gondolom ra kellene ontsek keves desztilaltvizet,,,de hol ha zart?,kicserelni nem fogjak szerintem.
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
Brogyi
senior tag
Ezért nem szeretem az automatikus "Recond" funkciót. Sajnos néhány kinai szereti, és itt a példa hiába Ca-Ca akkor is kifolyik.
-
agyarka
aktív tag
válasz nederlanden #5161 üzenetére
A kifolyt sav helyére csak látszatmegoldás a desztvíz, mert azzal a savat nem pótolod, csak higítod. Jelentős sav veszteség csak ugyanolyan koncentrációjú savval pótolható teljesértékűen. Az meg bonyolult ( mér, higít, mér, pótol). -(
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Az a baj, ahol kiment a sav, ott levegőt kap. Lehet a cella is kilóg q sávból.
-
troll81
addikt
sziasztok teljes töltés után a 12.83V normális?az aku egy powersafe batterie 12v 92f 12v -92ah a töltö global ch 611 de csak egy ami ennyire vissza esik.A többi 13.05 és tartják is rendesen.
én rontottam el valamit? -
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5156 üzenetére
Kíváncsiságképp kipróbáltam a CH611 Recond módját 44Ah-s, 55Ah, 77 Ah-s és egy 110Ah-s akkun. ( Perion, Fiamm, Varta)
A 44Ah-s általam fúrt és dugózott, az 55Ah-s és a 77 Ah-s gyári kupakos.
Szóval mindegy, hogy AGM vagy STD módban van, 16V-ig engedi és max 2A-t tol a CH 611. Viszont egyik akkuból sem jött semmi ki. (Ha a kupakot kicsavarom, rotyog szépen az akku)
Nem tudom mekkora árammal tolhat Recond módban a Ctek mx5, ezt a hozzáértők majd kivesézik.
Olyannal viszont már találkoztam, amikor lemerült akkus autót betoltunk, a generátor töltötte vissza ( ilyenkor kapja az áramot ész nélkül) és akkor az akkuból csöpögött a sav.
-
csiga8
senior tag
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Az az 1-2 deci nekem soknak tűnik. Ha van alatta egy tenyérnyi folt, az inkább 10-20 ml. 20 ml még nem vészes, a gari idő után megfúrod és utántöltöd deszt vízzel.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Kirotyogtatáskor a higított kénsav távozik, nem csak a víz. Márts bele egy rongyot abba amit "kiizzadt", és nézd meg pár nap múlva amikor betöményedik, vagy vizsgáld lakmuszpapírral, de elég megszagolni is. Velem már előfordult, hogy akku csere után nem mostam jól kezet, és csodálkoztam az első falatnál.
-
Kernel
nagyúr
válasz nederlanden #5158 üzenetére
csorgott a tetejen levo lemez szelen
Ha a lemeznek széle is van, akkor talán le is szedhető és alatta vannak a dugók. Viszont a garancia miatt lehet kellemetlen, ha meglátják a feszegetés nyomát.
Ha döntött szállítás miatt bement az elektrolit a dugókba, akkor érthető, hogy a töltéssel járó gázképződés kinyomja az apró lyukon, ami eredetileg csak a gáz távozására való, illetve a vízpárát lecsapató labirintrendszer is van a dugóban, hogy minél kevesebb vesszen belőle.
De szerintem sem lehet olyan jelentős a kifolyt elektrolit, hogy amiatt nagyon csökkenne a szint. Továbbá itt nem víz távozott elvileg, hanem a savas elektrolit, ami vízzel nem pótolható.
Amikor vízpára formájában távozik, vagy külön hidrogén és oxigénre bontva ugyanaz, azt lehet pótolni vízzel.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pjen
félisten
válasz nederlanden #5165 üzenetére
Szia.Ha tényleg csak a labirint kupakból ment ki az elektrolit akkor szerencséd van.Ha megbontod és a cellák kilógnak az elektrólitból,mindenképp mérjél sav sűrűséget,mielőtt vizet,vagy savat öntesz rá.
-
nederlanden
senior tag
Koszi mindenkinek eloszoris..
Megprobalom kicsereltetni azzal,hogy az auto rendben tolt en meg nem toltottem(tudom gaz de ennyi sutyizas belefer),hatha kicserelik,ha nem,akkor benyelem igy ameddig birja 1-2-3ev,en nem nyulok hozza 1evig biztos.Egyebkent jobban megnezve sztem max fel deci johetett ki."nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
molnarpeter
nagyúr
Kamu YASO jeligére: mindkét Zener cserélve 6,8 V-osra, eddig tökéletes 13,5-13,6 körül kezdett, ahogy "telítődött" az akku, 14,1-re emelkedett a fesz.
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #5180 üzenetére
A helyi TV szerelőhöz elvittem az enyémeket is, 14-14,1 V-ig töltenek, úgyhogy mehetnek ajándékba, vagy piacra.
-
Inhouse
őstag
válasz nederlanden #5179 üzenetére
Egy ekkora akkunál fél deci még nem vészes, ha egyenletesen fogyott minden cellából. Azért az tényleg fura, hogy miért jött ki...
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #5182 üzenetére
Nekem az a gyanúm, hogy egy kicsit a max. szint felett volt töltve folyadékkal, és a közel 16V megtette a dolgát.
Van egy másik megoldás az pedig az emberi rosszindulatból ered. A segítőkész beszerelés, és a plusz árengedmény egy picit gyanús a történtek fényében. Úgy tudom 15,5V-tal csinálja a CTEK, és nem várnám egy Ca-Ca akksitól ezt a viselkedést. Ez már csak az akksi élettartamából fog kiderülni. -
veze
őstag
az jutott eszembe, hogy a YASO 14,8voltosAGM-re való kis töltöbe berakok egy ilyen kapcsolót [mini-billenokapcsolo--250v--ket-koros] és meghagyom benne az eredeti zener diódákat is és beteszek két 6,8voltosat is és egyszerüen átkapcsolom aszerint hogy agm vagy sima akkut szeretnék tölteni. ( van igény mind a kettőre
A terhelhetőségére nem találtam hirtelen adatot, de a max 1,3A nem hiszem hogy gondot okozna neki, főleg ha áramtalanított állapotban választom meg a töltési módot..
be tudok még faragni a műanyag fedelébe egy ilyet is, épp van itthon belőle, [DC mini voltmero] így ránézéssel is kontrolálható némiképp az aktuális feszültség -
Kernel
nagyúr
A Zener-diódákon csak 10 mA nagyságrendű áram folyik, tehát ami az optocsatolóban integrált LED működéséhez szükséges.
Nem probléma, ha működés közben kapcsolod rá párhuzamosan, egyszerűen csak lehúzza a feszültséget. Vagy ugyanez visszafelé, normál működésnek számít.
Olyat nem szabad, hogy átváltani a kettő között (tehát, amikor a kapcsolás pillanatában teljesen megszakadna az áramkör), mert akkor felugrana a kimenet maximumra, szerencsétlen esetben tönkre is mehetne a primer meghajtás.
Ami kellemetlen, hogy alapból külön van a kettő, így vagy egyenként lehetne rákapcsolni a kétáramkörös kapcsolóval:
Kapcsolót most nem rajzoltam, csak kihagytam a helyét.
Vagy lehetne úgyis, hogy az egyik tagot rövidzárral helyettesíteni, vagy csak az egyikre kötni, ennek már nincs jelentősége, csak a Zener-feszültségeket úgy kell belőni, hogy jó legyen.
Még azt nem rajzoltam, hogy akár két Zener is lehet sorosan, egy pozícióban, ha másképp nem jön ki a kívánt érték.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
Az ki is ment a fejelből ( mert az 1300mA lebegett ott) hogy nem a kiemenő áramerősséget kapcsolom
1-0-2; három áramkörössel mindent kapcsolhatnék ( szakíthatnék) az AC 230 bemenetet is átváltáskor [link] mondjuk, ez már felesleges bonyolítás és tul költséges megoldás lenne , mert kb annyiba kerül egy ilyen kapcsoló mint maga a töltö
Viszont két áramkörös billenő (1-2) kapcsolóm, [ilyen] van itthon, ( ez filléres tétel) és ezzel párhuzamosan, egyszerre rá tudom kapcsolni ( vagy megszakítani) a két 6,8-as zenert[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
A 230 V-ot amúgy sem lenne egészséges, közös kapcsolóval összehozni a szekunderrel, még akkor is, ha nincs közös pont. Érintésvédelmi szempontból, a kettős szigetelés elve miatt nem szokás ilyet csinálni, illetve nem is engedélyeznék szerintem a forgalmazását, ha gyárilag lenne ilyen kialakítás például.
A két Zener külön-külön mehet rá, ami talán elektronikai szempontból nem a legelegánsabb és legszebb, de működési szempontból mindegy, célnak megfelel.
Így az eredeti állapot marad megszakítás nélkül, azaz annál feljebb nem tud ugrani a feszültség, pillanatra sem, még a kapcsoló érintkezési hibája esetén sem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
veze
őstag
Köszönöm a véleményezést, így öszeállt a végső megvalósítási terv is, lehet , hogy nem a legelegánsabb, ahogy írtad, de a dobozba nem látunk bele és a célnak megfelel. Lehet más is kedvet kap az ilyen átalakításhoz, mert kb 300 forintból univerzálisabbá lehet tenni. Igaz, ez a tipus nem kapcsol át amikor feltöltött, csak leesik a töltési áramerősség minimálisra, de kis odafigyeléssel, ezzel a "hiányosságával" is egészen használható
Aki pedig csak egyik tipusú akkuhoz használja vagy fixre alakítja, vagy hagyja igy, ha agm akkuhoz kell[ Szerkesztve ]
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5189 üzenetére
Nem akar zöldre váltani, hiányzik az a pár volt amivel kevesebb a töltési vesz?
-
Kernel
nagyúr
Ha az előzményben erre írtad, hogy 15,3 V a végfeszültsége, az azt jelenti, hogy az akkunak is 15,3 V-ig kellene emelkedni, majd ezen a szinten megáll. Utána az akku által felvett áram egyre csökken, ahogy telítődik.
Bizonyos áramérték alatt a LED átvált, mivel esetünkben az áramfigyelésre van bekötve, feszültségtől függetlenül.
Ha az akku által felvett áram nem tud visszaesni (akár azért, mert sok neki a feszültség), akkor nyilván a LED sem vált színt.
De ilyen lehetne akkor is, ha hibás az akku (zárlatos az egyik cella), hiszen akkor is túl sok a feszültség, a jó cellák összegéhez képest. Vagy csak részlegesen átvezet és emiatt nem csökken az áram.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5193 üzenetére
Lehet sok neki a 150Ah, kíváncsi vagyok átvált e.
-
Kernel
nagyúr
válasz PegoRal #5192 üzenetére
Másikról korábban írtam, abban egy TL431 precízós söntstabilizátor állítja be a feszültséget. A TL431 talán a világ egyik legnépszerűbb alkatrésze, ha sokan nem is tudják, hogy szinte minden dugasztápban, PC-tápban és még sok eszközben ott figyel az emberek lakásaiban.
Ezzel sokkal pontosabban lehet dolgozni, mint egy Zenerrel, egyéb előnyei mellett. A stabilizálni kívánt feszültség ellenállásosztóval konfigurálható. Alábbi rajzon az R1-R2 és R3 állítja be a 14,4 V-ot. R1-R2 eleve azért van két darabból összerakva, mert így tudták pontosan belőni a kívánt értéket.
Hogy mennyire sikerült, azt persze meg kell mérni, én csak fórumos fotók alapján vázoltam fel a rajzot, pusztán szakmai kíváncsiságból és csak a szekunderkört, ami esetünkben érdekes. Pozíciószámokat pedig csak most írtam rá az érthetőség kedvéért, tehát az nem a panelnak megfelelő számozás.
Ennél két üzemállapot van, az R ellenálláson folyó áram függvényében, amit a műveleti erősítő figyel. Normál töltőáramon az U1a kimenete alacsony szintre kerül, közvetve lejjebb húzza a D2 anódját, ezért arra nem folyik áram, az említett osztó tartja a kimenetet 14,4 V-on. Pontosabban legfeljebb addig engedi fel, hiszen a töltés kezdetén még lejjebb húzhatja az akku. A töltőáramot pedig a primer kapcsolótranzisztornál beiktatott áramkorlát nem engedi a kelleténél feljebb.
Csökkent áramon, illetve terhelés nélkül viszont a műveleti erősítő a D2-n keresztül feljebb húzza az osztáspontot, amitől a kimenet lecsökken 13,8 V-ra, ha mindent jól eltaláltak, de ezt is ajánlatos ellenőrizni. Hogy pontosan mennyire áll be, azt az R4-R5-R6 tagok egyensúlya határozza meg, tehát ezeknél lehetne belenyúlni, ha módosítani kellene.
De remélhetőleg belőtték már gyárilag, ha jól méretezték az ellenállásokat, a TL431-en nem fog múlni a pontosság.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz PegoRal #5192 üzenetére
Nekem van a jó Yasoból, meg van az olcsó 14,9V-ig töltőből is.
A Yaso úgy jó ahogy van, 14,4 V-nál átkapcsol 13,6V-ra. Egyik Yaso folyamatosan megy lassan egy éve, a másik Yaso időszakosan van használva. Mindkettő hibátlan. A sorozatszámuk 64-el kezdődik.
Az olcsóbb verzióval nem tudom mit csinált a TV szerelő, de azok ( 2db) 14-14,1V-ig töltenek és ott fixen megállnak.
Télre, hidegbe, csepptöltőnek pont jó.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Csak nem hagyott nyugodni, megmértem az Electric Power kapacítását.
Pincében 16 C fok van, 7,1 A-el kezdtem a merítést, a végére 7A-t írt, mondhatjuk C/10-el lett merítve.
A 72Ah-ból 68Ah meg is van. Ha 25 C fokon mérném és C/20-al, ( A C/20-at már néztem a C/10 ellenében, kb 5-7%-al többet mér úgy) szerintem bőven több lenne, mint 72Ah.
Most a Resurs-1-en lóg, 4A-el töltődik, aztán jön neki is a nagybetűs élet...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...