Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoca67
tag
Sziasztok!
Lidl töltőm van.Keveset használt autómon napokra rajta szoktam hagyni. Ebben a hideg időben a kijelzőn 14,7V feszültséget jelez ki.Okozhat ez problémát? -
embe
nagyúr
Ez érdekes. Majd meglesem az enyémet. Nálam amikor feltölt....emlékeim szerint beáll valahol 12,9-re, és azt tartja. Ez akkor van amikor már nem villog az akku jel a kijelzőn, hanem folyamatosan világít, jelezve hogy fel van töltve.
Ja és nekem is digitális kijelzős Lidl töltő van most.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Brogyi
senior tag
Sajnos rossz hírem van, mert vakon senki se találja el. Szóval mérni kell először. DLR saccom szerint nem sokat vehet fel, de ha benne van egy izzó is ami pont a reflektor az nem jó jel. Az izzó hideg állapotba rövidzár. Gyanítom nem erre való az a pici modul, de még lehet szerencséd. A következő kérdést is meg próbálom lecsapni. A kocsiban lévő elektronika is kapcsolóüzemű, és ha benne a fényszóró akkor rövid időre nagy áramok jelen lehetnek. Sőt, ha használod a fényszórót szerintem az út azonos, és az az áram könyörtelen.
Az nem 3-4A-s tartomány, és iszonyat induló árama van. Valami villamos végzettségű emberrel mérjetek, és attól függően elég a kicsi modul, vagy szó szerint el fog égni. A mérés eredményétől függően lehet modult választani. A nagyobb modulok már valószínűleg korrekt áram határolással rendelkeznek. Ez ua.”kis pénz, kis foci...” -
veze
őstag
nálam is ezt csinálja az lcd kijelzős lidles , ha viszont rajta hagyom egész héten ezután is, akkor kb 2 naponta 0,1 -et megy felfelé. hét 8 nap után 13,4 -13,5 Voltot volt amit mutatott, mondjuk én ezen nem aggódtam, mert ha annyi is az még nem baj ( nem hópihe állásban volt )
[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
Addig bogarásztam a service manualt, míg megtaláltam azt a csatlakozót, amiről az USA modelleknél lecsatlakoznak a fényre sötétedő tükörnek.
Tehát mindhárom szál adott a csatlakozóban, ami 18 eres.
Színek megvannak, tehát csak rájuk kell csatlakoznom. Már csak az a kérdés, mennyire férek hozzá.
Hol tudok olyan csatlakozót venni, amit már láttam a youtube videókon, hogy csak rácsíptetik a vezetékre, aztán rá lehet dugni az új vezetéket?
Na és ezek mennyire megbízhatók hosszú távon?[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
cool13
őstag
-
RAiN91
őstag
Sziasztok,
Einhell BC4 töltőm van (LED-es töltésjelzővel). Leírás szerint AGM és zselés akksit is tölt. SV1000 motorra rákötöttem, mert nem indult, majd 10 perc múlva kiírta, hogy 100%. Ilyen gyorsan hogy tölti fel? Rossz az akksi, vagy a töltő? A töltőn nem tudok állítani, autó ikon van csak rajta, de leírás szerint mint mondtam, motort is tölt. Utána indult az SV egyébként, de fura, hogy ilyen gyorsan feltöltötte. Előző motoromat az előző töltővel (olcsó SAL) órákig töltötte mire beindult. Csak sajnos az a töltő eldurrant.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Motorkerékpár állásban volt a töltő?
Mennyire volt lemerülve az aksi?Ha teljesen üres volt akkor kevés a 10perc több óra kellene neki,
de ha csak egy kicsi hiányzott belőle akkor normális.Nézz rá pár nap múlva mekkora fesz van az akkuba egyből kiderül jó-e még.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
RAiN91
őstag
Nincsen motorkerékpár állás rajta, de a leírásban mégis írja, hogy tud. Gondoltam, automatán kiválassza. Vagy hülye a leírás, és vigyem vissza a töltőt? 12V volt az akksi (nem is indult, épp, hogy tekerte a motort), mikor lemerült, mikor pedig indítottam töltés után, 13V.
Ez a töltő.
-
Czimby
addikt
-
RAiN91
őstag
Rosszul írtam, bocsi. Amit linkelte, olyanom van. Leírásban is írja az AGM és zselés akksit (csak nincs külön olyan mód, gondoltam automata)
"Gel, AGM, zero and low maintenance...."
"Cars, motorcycles and scooters are ready to go at the start of the season..."[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Igazából egyik sem való motor akkuhoz, mert a BC2 2A-t tud tölteni a BC4 pedig 2 v. 4A-t.
A motor akkut pedig 0.8-1A-el szokás tölteni.
A 2A nem annyira veszélyes mint a 4, de sok töltögetéssel ad egy pofont az akku élettartamának.LIDL/Aldi töltők tusnak 0.8A-t, vagy a kinai Yaso 1.3A-t és ugye AGM akkut 14.7V-ig kell tölteni ezt is tudják.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
RAiN91
őstag
-
veze
őstag
szia!
vegyél egy ilyet:
[link] kb egy ezres és tökéletes. A lényeg hogy olyat kapjál amire az van írva hogy 14,8 Volt. De olyan lesz, én ettől az eladótól rendeltem ( sokan a másik fajtát szerették volna kapni, ami visszakapcsol 13,6 Voltra de agm akksihoz pont az a jó ami nem kapcsol le 13,6 V-ra. Egyébként a nevében is benne van hogy "Motorcycle 12V Smart Compact Battery Charge" nem is értem miért várják el tőle, hogy auto sima savas akkujához való legyen , ez nem arra való hanem mocihoz
Én is ilyennel töltöm a motor AGM aksikat, télen rajta hagyom egész héten, da ha sokallod, akkor leveszed 2 nap mulva Ez nem fogja elcseszni. A másik meg jó lesz egyéb célra ( autóhoz) -
RAiN91
őstag
Jólvan, köszönöm. Csak sajnálom, most vettem, és már nem tudom visszaváltani szerintem.
Megnéztem az előző töltőmet, ami jól töltötte, az 0,8A-t ír.Ezzel akkor semmiképp se használjam, hiába írja AGM akksihoz, el fogja rontani az akksit? Csak ilyenkor szoktam tölteni, télen.
-
veze
őstag
meg kellene mérni multiméterrel mennyi az az annyi, hány A amikor tölt. ha nem több 7-800mA -nál akkor jó .
De ha nincs külön "motor" opció, akkor vajon automatán miből állapítja meg , hogy most 72Ah autó aksi van rákötve vagy 8,6Ah motor akksi.. elvileg a feszültség értéke lehet ugyanaz egy kicsit merült agm motor akksinak vagy egy normás savas auto aksinak. -
veze
őstag
válasz DigitXT #5930 üzenetére
Hát ez az...én sem gondolom hogy ennyire intelligens lenne
Ki kellene mérni egy motor agm aksit mennyivel kezdene el tölteni, aztán egy autóba való agm akksit.egyiknek elég lenne az egy amper a másiknak mehet a négy amper.
Ha különbséget tud tenni közte , akkor le a kalappal -
Czimby
addikt
Nem az a fontos, hogy AGM elsődlegesen hanem az, hogy egy motor akku max 12Ah egy autós akku meg kb 35Ah-tól indul.
Tölteni pedig a kapacítás 10%-val kell.
Tehát mocinál max 1.2AVagy használod autóhoz vagy jófogásra vele.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Brogyi
senior tag
Van rajta mode gomb. A használati az használhatatlan. Az AGM, és a GEL mode üti egymást.
Az első 12V-s lehet a GEL. A második 12V-s a hópihe. Na, az lesz AGM. A többi marhasága, vagy mindenki úgy rontja el ahogy akarja.
Egyébként azt írja, hogy hópihe mode-ban 4A-s. Ezt most akkor hogy?
Nem fér bele a 35W-ba, és ráadásul ez csak egy 2A-s típus. -
nootropil
csendes tag
Üdvözlet !
Akku tesztert vennék .. amatőr (otthoni) használatra ..
szeretném kérdezni, hogy egy sima multimeternél mennyivel több egy ilyen :
CCA -t számol ebből gondolom százalékot, de sztem a CCA-t nekem kell megadnom !? (névlegeset)
illetve ha alap fizikára jól emlékszem ellenállást mér, gondolom minél nagyobb ez az érték annál jobban el van szulfátosodva tehát .. nem jó !? vagy hogy van ez ?
8E ft megér ez az eszköz ?
Köszi
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #5935 üzenetére
Egy multiméterhez képest akku viszonylatban ég és föld. A multiméterrel tudsz mérni akku feszültséget, nyugalmi, terhelt és töltés alatti állapotban, és nagyjából ennyi. Esetleg nyugalmi áramfelvételt, ha megszakítod a sarkot. Persze egy műszerrel mindent meg lehet mérni, csak nem közvetlenül magában, kell hozzá a körítés, ami a Lancol műszerében benne van. Illetve egy algoritmus, ami számol, ez nem annyira hozzáférhető.
A Micro200 mér a feszültségen kívül akku indítóáramot (nem közvetlenül, a rákapcsolt terhelés hatására eső feszültség értékből) és belső ellenállást, teszteli a generátort (hullámosságot is néz/mutat), teszteli az önindítót. Ezeket az adatokat elmenti, az utolsó kiolvasható USB-n.
Ennyiért nagyon jó kis cucc.Üdv Inhouse
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #5937 üzenetére
köszönöm szépen a választ, magam is úgy gondoltam, hogy ár / érték arányban nem jó, de nem tudtam eldönteni, hogy érdemes e megvenni ennek ellenére.
Így megrendeltem, kíváncsi vagyok a valóságban .
visszatérve az ellenállásra , minél kisebb annál jobb gondolom
Köszi még1
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #5937 üzenetére
köszönöm szépen a választ, magam is úgy gondoltam, hogy ár / érték arányban nem jó, de nem tudtam eldönteni, hogy érdemes e megvenni ennek ellenére.
Így megrendeltem, kíváncsi vagyok a valóságban .
visszatérve az ellenállásra , minél kisebb annál jobb gondolom
Köszi még1x
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
SZIGMA
aktív tag
Egyetértek, 1 akkuért felesleges tesztert venni. Új akku és megint pár évre megoldódott a dolog. Azt a pár ezer forint spórolást nem éri meg, ha az akku miatt megáll alattad az autó, akkor már nagyobb a veszteséged.
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
misi1298
újonc
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a következő két töltő közül melyik lehet a jobb, vannak-e velük tapasztalatok?
Mindkettő kb. 5500 ft körüli áron kapható, egyik a Pennyben, másik a Lidlben szokott lenni.A Lidles állítólag nem rossz ebben az árkategóriában kapható töltőkhöz képest, de a Pennyben kaphatóról nem tudok semmit.
Érdemes-e ezeket használni?
Többet nem szánnék rá, csak azért kellene, hogy legyen valami vész esetére, mert a régi hagyományos itthon található töltőm már nagyon elavult, (nem automata, kb. 10 évente használom egyszer.)
Úgy gondolom, hogy ha itt az ideje, akkor inkább új akkumulátorra költök, és nem drága akkumulátortöltőre.
Előre is köszönöm Üdv: Misi :-) -
veze
őstag
válasz misi1298 #5944 üzenetére
a pennynél nem tudom ez hogy van, de lidl-ben minden ilyesmire 3 év garit adnak és ha bármi gond van vele nem sz@roznak, csere vagy visszafizetik az árát. Ez is szempont lehet, amugy "egyik kutya másik eb" érdemi különbség nincs közöttük sok. Lidles jobban ismertebb elterjedt talán, többek használnak ilyet itt a forumban is ( többek között én is)
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
sziasztok ezt az akut sikerult 11,72V ig meriteni a 12.95 V rol gondolom nem lett baja?
tegnap este ota a globalon log. gondoltam 2A el toltom,de meg mindig nincs kesz normalis ez?
tegnap 20:30 ota van fent tegyem at 10 A re vagy toltsem igy tovabb 2A rel? -
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #5947 üzenetére
Tipikus kezdő hibába estél. Ilyen nagy akksi meg se érzi a 2A-t. Ha jól emlékszem Hi-Fi-re használod, és jól lemerítetted. Kis árammal töltöd, és csodálkozol, hogy nincs még kész. Azt a böhöm akksit minimum 10A-rel, de én simán tolnám a 20A-t neki. Miért is? Megint csak ha jól emlékszem CH611-es is van neked. A karakterisztikából látszik, hogy inteligesen visszaveszi az áramot.
Erről jut eszembe itt egy Forex-es csoda, és meg fog mérni, mert valaki lehurrogot, hogy a CH611 nem felezős. Nem, de visszaveszi/csökkenti az áramot. Most már biztos vagyok benne, hogy megmérem, és be fogom rakni ide.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz troll81 #5947 üzenetére
ha 0-ról szeretnél egy 92Ah-s akksit feltölteni 2A áramerősséggel, akkor kb 50 órába telne a dolog. miért meglepő az, hogy ennyi idő alatt nem végzett? 10A esetén reggelre meglett volna, de ha nem sietsz, akkor szerintem semmi gond nincs azzal, hogy gyengébb árammal töltöd.
[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- LEGO klub
- OLED TV topic
- iPad topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Eleglide C1 - a középérték
- Lightyear - befektetési app
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...