Új hozzászólás Aktív témák
-
ati2
őstag
Azért vékonyabb a kábel, mert kevesebb amperhez vékonyabb vezeték is elég.
Én az olcsóbbat venném (20 eft vs 36 eft), mert annyi a különbség a kettő között hogy a 3. ciklus (linkelt képen) kb 3 órával tovább tart az 5-ösön: 70/0,8 = 56 Ah -> 56Ah / 7A = 8 h vagy 56Ah / 5A = 11,2 h (0-80%)
80 % fölött meg közel ugyanazt tudja mindkettő. Az élesztés funkció + float és pulse töltés ugyanúgy kurva lassú.Szóval a 5-ös és 7-es töltő között max 3 óra töltési időt spórolhatsz, plusz a kicsi tud motor aksit is tölteni.
A töltési idő meg lesz vagy 24h egy félig lemerült aksival is. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6403 üzenetére
Kaptam egy tippet, hogy le lehet tölteni a 2.3.4-et archívumból, és tényleg.
(Most akkor egy darabig nem frissítem, jó nekem ez a három grafikon...)[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
Sziasztok.
Tegnap töltöttem kb. 14 órán át, a mutató a tele jelzés szélénél állt akkor( az akku jel jobb széle,nem az ívesnél felül). Estére inkább nem hagytam rajta, most 2 órája tölt már,és a képen látható hogy hol áll most. Kb 4-5 éves akksi, talán 2x volt töltve,vagy 3x eddig.
Ez normális?[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
van egy szinte új akksim, ami előttem vélhetően sokat állt, tán le is merült, de most úgy látszik, működik.
Autóból hazaérkezés (töltés) után este megnézve 12,9V, onnan kezd értelemszerűen lassan csökkenni, majd reggelre 12,48V a kapocsfesz. Elvileg semmi nem szívja.
Ez jól sejtem, hogy a telet már nem bírja ki?
Attila
-
ati2
őstag
Töltsed fel rendesen a pár hozzászólással előtte ajánlott töltők közül valamelyikkel, azok tuti helyrerakják.
Legközelebb meg ne hagy tartósan 75%-alá süllyedni.Töltöttség Savsűrűség Akkufeszültség (V)
100% 1.265 12.7
*75% 1.225 12.4
50% 1.190 12.2
25% 1.155 12.0
Mélykisütött 1.120 11.9[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
Az autoval egyutt vettem, nalam meg autoakksi nem halt meg.
Akkukraft toltom van, dobjam fel arra? Par orara, napra, mennyire?Bwoay: ahh, ha a legkisebb ketely felmerul, hogy kakukk, inkabb mar veszem is az ujat
Amugy ma 9kor erkeztem a melohelyre, 5kor neztem, akkor csak 12,64re merult.. Ma reggel megint megnezem.
[ Szerkesztve ]
-
ati2
őstag
Kb 24 órára, ha biztosra akarsz menni, a végén úgyis csak regenerálja az aksit.
Igazából akkor van baj, ha minden nap egyre kevesebb Volt van az aksiban (eldobja a töltést). De amúgy ezek a mikroprocis impulzus töltők azokat is fel tudják éleszteni általában 2-3 feltöltés alattA reggelenkénti feszt nézd indulás előtt.
100%-ra meg télen derül majd ki, de ki nem cserélném az aksit, amíg könnyen indul....[ Szerkesztve ]
-
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Én azért ránéznék az autó töltésére is ezzel egyidőben.
Esetleg a nyugalmi áramfelvételt is lemérném, lehet, hogy valami utólag beépített cucc szívja az áramot. (autórádió, erősítő, rossz kötés, stb...)Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
KrAt
veterán
Toltes rendben, neztem, es leallitas utan par perccel megint 12,89V volt a feszultseg. Utana 13 oraval kesobb 12,4V korul volt. Aramfelvetel amikor merem, felugrik 20-30mA-re par masodpercre, majd lemegy 0ra, es ott is marad. Most lekotve maradt az akksi, reggel megnezem, hetvegen megtoltom toltovel 1 napon at, aztan amig birja, birja..
-
KrAt
veterán
Megvolt a bo 1 napos toltes, hamar fullra valtott az akkukraft, majd 13,1-13,2V korul volt a csepptoltes.
Beraktam az autoba, meg akkor is 12,9V korul volt, majd gyujtast adtam ra (lampa, radio, ventilator kikapcsolva), es le is esett a feszultseg 12,04V-ra, motorinditas kozben 10,3V korulig esett.Amig birja, birja, de sajna sok remenyt nem fuzok hozza
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Esetleg valakinek érdekes lehet: CSAK MA!!!! az ED-nál Global Okos automata akkutöltő digitális kijelzővel (HB-ZN04), 6V-12V/ 4A : 2990Ft.
Ellentmondás....szerintem: a töltőn 120Ah szerepel, a leírásban max 60.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
troll81
addikt
Sziasztok a global ch611 toltovel mit lehet kezdeni hogy a kis megszakitot ne csapja le? 16 A pedig elviekben. Illetve a forex töltő is ezt csinálná vagy azzal menne probléma mentesen?
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #6420 üzenetére
Ha trafós, akkor nagyobbaknál az indulási áram miatt szokott ilyen lenni, ha a hálózati 230V szinusz csúcsát kapod pont el. Ha kapcsolóüzemű, akkor meg a kondik feltöltődése egy csúcs áram egy pillanatra.
Rakass lassú C-s kismegszakítót.
A trafó elé mehet lágyindító.
Ha PWM-es, akkor meg jobban is megcsinálhatták volna, ott viszonylag könnyű figyelni a null átmenetet.Üdv Inhouse
-
pjen
félisten
Az biztos,hogy nem a toroid tól van.Melóhelyen két 1000w os toroidot is használunk 16A ről,még sosem verte le a kismegszakítót.Sőt nekem van egy 2000W os,egy 3x 2kw os ból lett kimentve.25mm MKH val tekert szekunderrel egy időben rendszeresen hegesztettem vele. jobbhiján.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Nem lennék azért olyan biztos benne. A HiFi szerelmesei akik A osztályú erősítőt építettek azok biztos ismerik ezt a jelenséget. Fix, nagy terhelés mellett 10 000uF feletti szűrőkondik igen nagy megterhelést jelentenek. Rengeteg ilyen helyen lassú indítást használnak, esetleg NTC-t. Nem kell ehhez hegesztő trafó.
-
Elemental
addikt
válasz molnarpeter #6441 üzenetére
Köszi!
AGM módban is mehet úgy a töltés, hogy nem veszem le a sarukat? -
pborics87
újonc
Sziasztok,
A következő akksi töltése kapcsán szeretnék segítséget kérni:
http://dynoeurope.com/assets/lead-carbon/DLC12-100EV-TDS-EN.pdf
Az gyártó adatlapja azt írja, hogy a max töltőfeszültség 14,7-15 V között legyen, a csepptöltés, pedig 13,7-13,9 V között.
A töltő, amit használok, egy Global Ch611.
AGM módban tudja a 14,7 V-ot, viszont csepptöltéskor 13,6 V-ra szabályoz vissza.
Az akku teljesítményére és élettartamára lehet negatív hatással, hogy a töltő csak a maximum töltő feszültség minimumát tudja, illetve a csepptöltés egy tized Volttal kevesebb, mind a gyártó által megadott minimum?
Köszönöm
-
Brogyi
senior tag
válasz pborics87 #6443 üzenetére
Az a töltő impulzusokat használ. Így azt mondanám az a néhány tized volt semmit nem befolyásol.
Ha mégis van még valami kétely benned tudok ajánlani másik töltőt, de nem fogsz neki örülni.
Igaz ugyan mindent beállíthatsz rajta, és az ára se olyan vészes, de kell egy kis elszántság, vagy fanatizmus a használatához. -
Brogyi
senior tag
válasz pborics87 #6445 üzenetére
[Itt] van. Használni, jól használni nem könnyű. A megszerzéséről ne is beszéljünk. Nekem van.
Neked elsőre az algoritmus 2 jó lenne, de inkább az alg1+ alg1 kombinációt választanám a következő adatokkal.
Először 15V 10A majd 13,9V 1,5A. Ehhez már kell a timer, vagy nemes egyszerűséggel alg1 15V/10A, és úgyis megáll 0,5A-nél. Viszont ha ez szimpatikusabb akkor van egy sokkal egyszerűbb változat.
[Ez.] Tulajdonképpen egy DC tápegység kis kiegészítésekkel. Olcsóbb. -
Brogyi
senior tag
[Itt] pedig egy szezon nyitó teszt. Igazi érdekesség.