Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
Van ilyenünk, én nem vagyok elájulva ettől sem. Egy jól használható töltő egyébként.
Az EP akkuk mostanában megint jók, de az tényleg igaz, hogy idén 3db volt, ami újonnan cellazárlatos volt. Eddig ilyen nagyon elvétve fordult elő, 1-2 évente 1db. De több száz db/év mennyiségnél ez is elenyésző.Üdv Inhouse
-
troll81
addikt
mennyire melegedhet fel egy akku töltés közben?
-
gabor9991
őstag
Nekem is [ilyen electric power] van a kocsimban kicsit több mint [4 éves] akkor kezdhetek nézelődni mit vegyek bele mert [ez] már a vég jele?
Lehet ez valami csoda, hogy még működik, párszor pótoltam a hiányzó folyadékot, néha feltöltöm a lidl-ös töltőmmel de nagyon nem foglalkoztam eddig vele.
Ez előtt motorcraft akku volt benne az egyik pillanatról a másikra adta meg magát az előtt meg még a gyári Ford volt de pár évesen azt is el kellett dobni. -
ati2
őstag
válasz gabor9991 #6553 üzenetére
Ha olcsón kell jó aksi, próbálj ki egy Monbat-ot. Bulgár cég, gyártanak mindenbe mozdony + tank is :) Én a zöldet nyúzom, már a második van. Ez most 3 éves, az első 7 évig bírta úgy hogy kb 3-4 éves korában kapta az első feltöltést egy fos hagyományos töltővel (akkoriban nem voltak még olcsón mikroprocis töltők). A kettő között volt egy Bosch S4 (1 év és cellazárlatos lett végleg), meg utána valami lengyel aksi ami 3 évet bírt... Esetleg ha találsz olcsón Banner Starting Bull-t (osztrák) az még jó lehet.
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #6552 üzenetére
Akár 50 °C is lehet. Őszintén, az azért nagyon meleg. A töltés végét sok tényező befolyásolja. Ha automata akkor nem igazán kell törődni vele, mert megáll a megfelelő helyen ha az akksi nem rossz/zárlatos.
Automaták között is van jó/rossz. Ezért is járnak ide információért. Sokszor csak hallgatok, mert nem fordul meg mind a kezem között.
A meleg lehet egyenletes, és helyi. A helyi nem jó jel, mert cellazárlatra utal.
Javítási kísérleteknél a meleg vándorolhat attól függően hol javít, vagy éppen hol rossz. Találhatsz erről sok infravörös képeket ami a cellazárlatot mutatja. Egyenletes hőeloszlásnál meggondolandó a lekapcsolás, mert azért a meleg nem igazán jó.
A régi töltőknél (ugye azok többsége nem automata) volt egy olyan nézet is ha az akksi feszültsége a töltés végén nem változik egy bizonyos időn belül akkor fel van töltve.
A másik nézet a fajsúly/sűrűség mérése. Ma divatos eszköz erre a refraktométer.
Amint látod ezer feltétel van arra mikor van feltöltve egy akksi. Maradj az automatánál ha nem tudsz eligazodni a sok paraméter között.
Ezért mondtam egy szakembernek, vagy egy lelkes amatőrnek elég egy trafó, egy greatz, és egy multiméter aminek hisz, vagy tudja, hogy pontos.
Ezért népszerű az automata. Piros LED/zöld LED. Tölt/feltöltött.
Nincs harag? -
gabor9991
őstag
Monbatot?SOHA!
Ez előtt volt egy opelem egy corsa b abba sikerült monbat akkut tenni, néhány hét után vettem észre, hogy az akkuból a túlfolyón folyik ki a sav!Addigra már annyi kifolyt, hogy szétmarta az akku alatt a tálcát és megkezdte a karosszériát is.
Garanciában kicserélték a töltés rendben volt a kocsin.Focus mk2 1.6 benzin, ez is kalciumos akku, rendben indít eddig érzésre semmi baja, a fordok a fényszóró felvillanásával jelzik indításkor az alacsony feszültséget, amit eddig ezzel az akkuval nem tapasztaltam még, szóval nincs semmi jele annak, hogy már rég az újrahasznosítóban kellene lennie.Amennyibe került és amennyit kibírt eddig szerintem jó vétel volt, megvenném újra.
Eddig azt gondoltam ez egy tök jó magyar akku[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gabor9991 #6557 üzenetére
Fordnál az ezüst a "különlegesség", de általában a sima akkukkal is elmennek (használtam egy Fiestát, nem én cseréltem az akkut normálra, de semmi gond nem volt), mindenesetre a folyadékpótlási igényt ehhez kötném. Nekem is pozitívak a tapasztalataim a magyar akkukkal, most is van belőle lemerülésre érzékeny mindegyik ilyen, néhány mélyebb kisütés, aztán kampó - a megfelelő töltés (terhelés helyett) rengeteget számít.
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #6561 üzenetére
Igyekszem nem felülni a tévhiteknek. Ezt forgalmazzunk most már évek óta szinte kizárólag, évi sok raklappal adunk el, több üzletben. Mivel én vagyok egy kollégámmal a garanciás ügyintézője, van rálátásom, van kapcsolatunk a gyárral is. Írtam már többször, hogy miket tapasztaltunk. Az gáz, amikor valamit laikusok tévesen rögzítenek magukban és még terjesztik is. Pl. amikor idejön a mezei sofőr és előadja, hogy szerinte pedig az akku rossz. Megmérünk mindent, nem azzal van a baj... De szerinte csak rossz az akku, kéri vissza a pénzt, neki ez nem kell. De már az előzőt is kár volt kicserélni, mert az autóval van gond, hiába vesz akármilyen másikat. Mégis el van könyvelve, hogy ez az akku sz.r. Nem az akku gyártóját minősíti.
Üdv Inhouse
-
Hold
őstag
"Minden 10000Ft- feletti motor-illetve autó akkumulátorra 1 év, illetve 10000 Ft. alatt 6 hónap garancia van "Temékszavatosság 2. évben történő meghibásodást jelezni kell az első évben és bizonyítani is kell, hogy az akkor történt.. Magyaránt az képtelenség, így 1 évet vehetünk alapul..
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
-
Hold
őstag
válasz Inhouse #6551 üzenetére
EP nagyon hullámzó (Ki kell fogni) pár éve mikor váltottak kukpakosról vakdugósra elég jól működtek.. Aztán tavaly óta jönnek a hibás szériák.. Azt nem értem eleve már a boltba hibásan érkeznek, azt nem ellenőrzi senki gyártás után ?
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Hold
őstag
válasz gabor9991 #6553 üzenetére
Ha van lehetőséged nézz egy másik kupakot oda, mert valószínűleg nem zár tökéletesen, de az is lehet az a cella kezd forrni és az okozza a galibát, azért egy alapos bevizsgálásra elvinném, mert már elég koros, hogy bármikor beadja az unalmast. Fordba 60ah-80ahig van motortól függően..
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Hold
őstag
válasz Inhouse #6563 üzenetére
Sajnos ahány ember annyi féle gond is lehet.. Van a meggyőzhetetlen aki szerint az akku rossz, hiába van a kezében 2 független szakértő véleménye is. Aztán ott a tudatlan aki szerint "sosem kell tölteni az akkut" mert annak az a dolga, hogy az embert levigye a boltba napi 5kmen 4-5 indítózással.. Aztán jön hogy nem bírja a strapát.. Meg ott van az is aki egy izzót sem cserélt még az autóban de mindig haragosan támadóan lép fel és adja elő a véleményét.. Szakmánkhoz hatalmas empátia kell mert különben jó pár embert elküldenél hidegebb éghajlatra.. De ugye nem tehetjük meg, mosolyogni kell és nyelni..
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
SZIGMA
aktív tag
"Temékszavatosság 2. évben történő meghibásodást jelezni kell az első évben és bizonyítani is kell, hogy az akkor történt."
Ha a 2. évben hibásodik meg,akkor azt hogyan tudná bárki is jelezni az előző évben időgép nélkül? Ha meg lenne időgépe, visszamenne a múltba és másik márkát vásárolna. (vagy kitöltené a nyertes lottószelvényt inkább...)
[ Szerkesztve ]
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
gabor9991
őstag
Kitekertem a kupakokat kettő cellában kellett pótolni a folyadékot
Az első cellában amiből a sav párologhat és gondolom az látszik mint fehéres lerakódás a szint megfelelő volt.
A 2. cella igényelt utantöltést és a 6. .
A 6 cellából 2 el is van színeződve [ a középső a 2. ebbe kellett pótolni] és még az 5. van így elszíneződve de abban jó volt a szint.
Ez az elszíneződés ez mitől lehet?
Egyik cellában akár az alacsony folyadékszint is lehetne mert kellett pótolni de a másik ilyen elszíneződött cellában megfelelő volt a szint.Gyári Ford akku 44 amperórás volt azt hiszem ez most nagyobb de nincs 60.
Nem emlékszem pontosan, elég régen volt már de azt hiszem fekete műanyag háza volt az akkunak.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Szerintem ez nem így van, hiszen ez lehetetlen. Az első évben a gyártót terheli a bevizsgálás és a bizonyítási kényszer. A másodikban a fogyasztóé a megtisztelteés, neki kell bizonyítani, hogy a hiba gyártási eredetű. Azért azt mindenki végiggondolhatja, hogy egy gyártási hiba nem tud 1-1,5-2 évig várni és közben tökéletesen működni, hogy egyszer csak tönkremenjen tőle. Ha egy akku gyári hibás, akkor a használat legelején kijön a hiba.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Érdekes, mert nekünk akkor volt gondunk, amikor átálltak a kitekerhető dugókról. A gyár a gyártósor kezdeti beállításaival magyarázta, és folyamatosan javították. Összességében nem tapasztaltunk hullámzást, egészen jó a minőség és a megbízhatóság.
Nagyon ritka a használat előtti hibás. Régen, egyszer sikerült egyet fordítva feltöltve kiadniuk.Üdv Inhouse
-
Harkovz
aktív tag
Én ma egy 71Ah Rocketet vettem.Haza hoztam,12,4 volton volt csak.Feltettem a CH-611-re,2Ah téli üzemmóddal.Majd holnap reggel vagy este szerelem be.Exide Premiumot vált.Remélem többet bír mint 2 év.
-
pjen
félisten
Lehet,hogy elavult,viszont az autóvillamosság könyvben azt irják.Jól működő rendszernél az akut külső áramforrásról 80% ig töltsük a többit bizzuk a generátorra. télen ment a Lesti aku nálam.Mikor megvettem a lestinél ott ugyanezt mondák.Beszereltem és passz.Most néztem Auchan Banner,most kezdi a harmadik telet.Eddig nem kellett tölteni.Hétközben napi 2x3 Km.Hétvégén átlag 50 Km.
-
csiga8
senior tag
Értem. A fórumot visszaolvasva - tőlem sokkal jobban - hozzáértők rendszeres hsz-it olvasva nekem nem ez jött le. Sőt...
Nem véletlenül vannak processzor vezérelt IU töltési karakterisztikájú töltők.
Ha akku boltos lennék, szerintem én sem ajánlanám a rendszeres karbantartását az akkunak.
-
bwoay
nagyúr
semmilyen trukk nincs, 1 ev a jotallas, 2 a szavatossag, az elso ev utan a fogyaszto koteles bizonyitani, sajat koltsegen bevizsgaltathat, kerhet szakvelemenyt fuggetlen szervtol, ezek eredmenye pedig marhara nem kotelezi a forgalmazot semmire.
csiga8:
attol fugg, mennyire tervezel hosszu tavra. szerintem jobb, ha az elado javasolja a rendszeres karbantartast, minthogy rajta verjek le a szakszerutlen hasznalatbol fakado hibakat. az elegedetlen vevo nem fog visszajonni, hiaba o volt a ludas.[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
pjen
félisten
Nincs ezzel gond,hogy töltögeted.Én csak a saját tapasztalataimat írtam le.Ha el nem felejtem hétvégéig,naoi 2x3 Km ,megmérem az aku feszültséget.Az,hogy mért vannak proc vezérlésű töltők szerintem egy másik dolog.Sokkal olcsóbb előállítani mint egy jól kalibrált buta töltőt+modernebb,többet lehet vele gépészkedni.
-
zeltam
tag
Sziasztok!
Segítséget kérnék.Nekem is olyan töltőm van mint amit itt korábban SPeti mutatott.ilyen [link] akkut szeretnék tölteni vele.Mi történhet ha 14,4V lesz a töltőfeszültség 13,8V helyett? -
Brogyi
senior tag
Esetleg aki kinai felhozatalt szeretné megnézni annak egy kis olvasmány. Ez egy más világ. Egy szinfolt ami nekünk furcsa lehet. Érdekes.
[link] -
pjen
félisten
Üdv.Tegnap lehetőségem volt egy töltőről frissen levett autós aksit két autómata és egy manuális méréshatár váltású digitális műszerrel mérni(feszültséget).A 3 műszer közel 1 olto szórt.Csak úgy.
-
SZIGMA
aktív tag
A műszerek típusa, a mérőzsinór és még rengeteg dolog befolyásolhatja a mérést.
Amit tennék: vennék 6, 12, 24V-os stabkockákat, tápegységről beállítanám rajtuk előtéttel a stabil feszt és tesztelném a műszereket.
Sokszor becsapós az akku ólomérintkezője az oxid miatt, én mindig beleszúrom kicsit a kábel hegyét.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
SZIGMA
aktív tag
Igazad van, de 3 ismeretlen márkájú és pontosságú műszer esetén segít kiválasztani az "etalont". Ezek többnyire vannak a fiókban vagy bármelyik boltban, a profi referenciacuccok nem tudom mennyire vagy mennyiért vagy mennyi idő alatt beszerezhetőek.
Persze ha igazi labortápja (valami komoly, márkás, hitelesített darab) van az embernek, akkor ahhoz is viszonyíthat.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
SZIGMA
aktív tag
Akkor az 1 Volt szórás nemhogy rendben van, hanem egyenesen csoda, hogy csak annyi, ha piacos műszer is versenyben van.
Az SDM1, ha jól látom, egy több mint 30 éves cucc, a Pantec-ről semmit sem találtam.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...