Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
Ezek a töltők zöme nem áramgenerátoros. Az a kinai 1A-t is tud, de az nem azt jelenti, hogy állandóan annyi megy bele. Tehát az a 0,8A teljesen tökéletes az akksidhoz. Ha le van merülve akkor esetleg átkapcsol áramgenerátor módba, de mint csepptöltő bőven alatta (kis árammal tölt). Milyen értékkel lenne jó neked?
Nálam van olyan kinai, de az enyém visszakapcsol. Ha érdekel megmérem mire kapcsol vissza. -
_pda_
tag
Sztem 0,5A max töltőáram elég lenne, létezik is ilyen töltő.
De a legfontosabb nyilván az lenne, h rajta hagyva az akkun, ne főzze szét.
Ennek az akkunak 13-13.1V a teljesen töltött állapota.
A vissza indulás sem probléma, kérdés, h miként kezeli a szitukat.
Go to ->>> ne főzze szét -
veze
őstag
nekem is Yuasa akku van a hondában, (azzal vettem) és a korábban linkelt töltövel [link] töltöm telente (2-3 hetente 1-2 napig hagyom rajta) Ezek AGM akkuk, ( a Tied is) pont ez a feszülstég kell neki, amit ezek a kis töltők tudnak. Modjuk ez nem is meglepő , mert ez direkt motorok agm akku töltésére van készítve
ahhoz képest hogy kínai nálam már három telet lehuzott hiba nélkül
töltés közben piros, ahogy kezdi elérni a feltöltöttségi szintet egyre jobban átmegy narancs színbe majd ha kész akkör zöld. Minél jobban narancshoz hasonló annál kevesebb van már hátra addig amikorra kész - majd utána zöld[ Szerkesztve ]
-
-
_pda_
tag
válasz molnarpeter #7212 üzenetére
Persze, áthidalható a probléma, de nem szívesen vágnám le a ráfröccsöntött dugót.
Az akku AGM, mint linkeltem korábban.
Te szétbontottad a sajátod és átalakítottad? -
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #7218 üzenetére
Googli első találat:
A javasolt csepptöltési feszültség 2,27V/cella +20°C-on. Egy 6V-os névleges feszültségű akksi esetében ez 6,81V, míg egy 12V-os névleges feszültségű akksi esetében13,62V.
Természetesen mindenki azt csinál amit akar.
Ez egy szabad ország.
Bocsi, de szerintem jó a szöveg, mível sok helyen találkozhatsz vele. Ezt az értéket a hőmérséklet módosíthatja. -
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #7220 üzenetére
Nem kell szomorúnak lenni. Jó az, hidd el.
-
Zoli bácsi
őstag
Ez a felső képen szereplő töltő egy autó 12V-os akkumulátorának a töltéséhez jobb lehet mint ami nekem most van, az 5e. forintos?
Eddig ez is megfelelt, de ha ez jobb, akkor beruházok egybe.... -
félisten
válasz Zoli bácsi #7227 üzenetére
Jó az amit most használsz.
-
embe
nagyúr
És milyen biztit érdemes tenni a pozitív ágba? Annyi amperes legyen gondolom mint a töltő. Ha 5A-es 12V-nál, akkor egy 5A-es bizti elég nem?
szerk: De jut eszembe... a gari miatt nem vágom meg a kábelt. Így felejtős a bizti beillesztése a pozitív ágba.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
veze
őstag
én 10A -ost tennék, ( az 5A oshoz) a 10es be meg 15, az töltés közben tuti nem fog elmenni ha zárlat van akkor meg a 20A -os is elolvad rögtön...
Viszont az alsóról az jut eszembe, hogy valaki korábban amikor kapható volt aznap 2x is járt a lidlben, és nem azért hogy másikat is vegyen..
Hanem vitte is vissza rögtön
nem az én tapasztalatom , mert nekem nincs iyen , tehát nem ismerem a hibáit sem , ha esetleg lenne neki. Tehát vásárlási szándék esetén ez ne legyen mérvadó ![ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz molnarpeter #7231 üzenetére
Ja, és ezek 12/24V-osak, ha jól olvasom, tehát aki kamionozik, az is tudja használni.
A korábbiak 6/12V-osak voltak, és a teljesítményük alapján inkább robogó/motor/személyautó töltésére használhatóak. -
félisten
Arra kíváncsi lennék a szóban forgó töltőnél, hogy tudja-e a töltőáramot szabályozni. Ugyanis a jelenlegi töltők mondjuk egy autóakkunál tudják a csepptöltést és a 3,8A illetve 5A-val való töltést. Köztes állapot nincsen. Namost az akkukat legfeljebb a kapacitásuk 10%-val ajánlott tölteni folyamatosan. Az 5A töltőáram még elmegy, mert 45Ah alatt nem igazán vannak autó akkuk, viszont a 10A töltőáram már egyes akkuknak sok lehet, ha ez a töltő is csak azt tudja, hogy csepptöltés vagy 10A. Azt írja, hogy többféle program választható a különböző akkukhoz, kérdés melyek ezek. Erről a töltőről nem nagyon találni semmit.
szerk: valószínű ez lesz a típusa: ultimate speed ulgd 10.1 [link] A manual szerint tudja 12V-on a 3/5/10A-t is, úgy hogy oké ez a része.
[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
válasz molnarpeter #7231 üzenetére
Nincs benne biztosíték(a kábelen legalábbis), oldható a kötés(ez látható a képen), és adnak hozzá sarus kábelt is(fixen beköthető), azt lehet oda csatlakoztatni (mint a CTEK-en). Csalóka, mert a használatija szerint 10A-val csak 24V-on tölt, 12V-on itt is 2.5A és 5A, tehát ez annak jó, aki teherautózik és annak töltené az akkuját, motoros program/6V nincs benne!
Így ha nem teherautózik az ember, semmi értelme a meglévő 5A-s töltőt lecserélni...[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
Köszi, igen az használatiban már ez szerepel (a leírásban vajon miért nem?).
Ámbár úgy tűnik, a 10A-t ők is csak 60Ah feletti akkukhoz javasolják:
"
Program 3 12V 2(14.4 V / 10.0 A)To charge 12 V batteries with a capacity of 60 Ah to 200 Ah. To maintain the charge of 12 V batter-ies up to 300 Ah." -
bzoley
veterán
Üdv,
Először megörültem a 10A-es lidlis töltőnek, de a Lauda által talált manualben elég elnagyolt a töltési diagram. Az egy dolog, hogy 10A után egyből leesik 3A-re, de vajon igaz lehet, hogy utána 3A-ről fokozatosan csökken 1A-ig? Mert úgy talán még használható lenne.
A régebbi, 3,8-as töltő 80%-nál vált 3,8A-ről 0,8-ra, amivel már lehetetlen teljesen feltölteni a 100Ah-s akkut. Napokig lógott rajta, de semmi.
Egy másik(akármilyen) töltő emelkedő feszültség mellett csökkenti(és kijelzi) az áramerősséget. 0,6A körül átvált készre.
Valami hasonló működés jó lenne.[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
válasz molnarpeter #7231 üzenetére
Szia!
Melyik múltkori kapcsol vissza áramszünet után? Nekem a régebbi szürke színű lidl-s 3.8-as töltőkből van pár darab, azok nem kapcsolnak vissza. Tulajdonképpen nagyon nincs is szükség erre a funkcióra, olyan sokáig nem hagyom felügyelet nélkül a töltőket. -
chris007
friss újonc
Sziasztok. A kérdésem az lenne, hogy van egy Banner 6A-os akkumulátor töltőm, teljesen autómatikus, egyedül a "Recovery" módot lehet rajta kapcsolni. Ilyenkor 15.8 V elvileg. ( https://www.bannerbatterien.com/hu/Term%C3%A9kek/Tartoz%C3%A9kok-szem%C3%A9lyg%C3%A9pkocsikhoz-%C3%A9s-haszong%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1vekhez/10-Banner-Accucharger-6A-Recovery )
Az akkura kapcsoláskor végez valami "analizációt" aztán, minden megy autómatikusan.
Próbáltam Varta silver dynamic akkun, és Varta AGM akkumulátoron. Mindegyik fajtán azt tapasztalom multiméterrel mérve, hogy a töltés vége felé felmegy a feszültség 14.7V-ig.
Az AGM akku miatt nem is aggódok, de szerintetek nem sok a 14.7V egy hagyományos gondozásmentes akkunak? Ez a 14.7V-os töltés, az eddígi megfigyeléseim alapján, egy, másfél órát tart. Ezután átkapcsol karbantartó üzemmódra. A multiméter elméletileg jól mér, de több félét is próbáltam. Mindegyik ezt az értéket hozza. Minimális század eltérés van csak műszer, és műszer között. Az akksik elvileg jók. Fiatalok. pont az lenne a cél, hogy sokáig tartson, ha sok a rövid út, indításokkal.
Ha esetleg már volt korábban ilyenről szó, akkor bocs! -
őstag
Sziasztok, rövid (napi 2x2 km) távokat megyek az autóval, van hogy 1-2 hétig be sem indítom, gondozásmentes 56 ah-s az akkumulátora.
Van egy 3 éves Einhell CC BC 6M töltőm, ciripel, háromszög villog és nem tölt, helyette keresnék másikat, az autóig nem tudok áramot vinni, mindig kiszedem az akksit ha már gyengének érzem (évente kb. 4x).
Lidl töltő jövő héttől 15e forint és CTEK MXS 5.0 22,5e forint, melyik érné meg számomra? Köszönöm a segítségetek.
[ Szerkesztve ]