Új hozzászólás Aktív témák
-
G48
senior tag
Van egy CTEK MXS 3.8 eladó, 1 éve vásárolt.
-
Inhouse
őstag
A francba...akkor bele kell nyúlni és a torroid elé kell tenni.
Torroid lágyindító panel[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #7517 üzenetére
Ahogy a neve mutatja, lágyan indít. Az induláskori kiugró áramot (nagy motorok, kondenzátoros nagy tápok, bizonyos nagyobb trafók, stb.) korlátozza le. Külön gond, ha épp a hálózati szinusz csúcs tetejénél kapcsolunk. Néhány pillanatig egy nagyteljesítményű ellenállást kapcsol sorba a fogyasztóval, így nem tud kialakulni túl nagy áram, majd rövidre zárja azt, így közvetlenül kapja a 230V-ot, működhet max teljesítménnyel tovább.
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
Csepptöltés-nem töltés...
Kíváncsiságból rámértem az Octavia2 1.9 PDTD-be lévő Exide akkura.
Amikor betettem, ráírtam a dátomot. ( 2017.01)
( előtte mértem, 410A valós áram, terhelővillával a valósat! mértem)2018.05 hóban kiszedtem, kapacitásmérővel megmértem 69Ah és 780A ( EN) amit a kapacitásmérővel és a digitális teszterrel mértem. ( A 69 Ah nem 1/20-ados merítés, nem 20 fokon, nem 10,5, hanem 10,7V, stb. így általában picit kevesebb a gyári adathoz képest )
Tavasszal-nyáron majd kiszedem, mérek egy kapacitást is, de szerintem nagy meglepi nem lesz. Az autóval többnyire 25km-es távokat megyek ( meló). Ha 1 napnál tovább állna, ( pl hétvége) már rajta a töltő, ( Lidl ultimate speed) ami csepptölt is. Van amikor 1-2 hetet is rajta van....
A 2011-es B7 Passat 2.0 CRTD-be kísérlet és próbaképp egy olcsó Eletric Power került a tél elején. Az autó szinte áll, ezért állandóan töltőn van ( Akkukraft), alig ment tán 1.000 km-t ezzel az akkuval.
( Ami benne volt Exide AGM egyszer 6 hónapig állt nullára merülve ( román határon maradt az autó , egyéb okok), majd feltámasztottam az akkut, de utána a fényezőnél állt 2 hónapot az autó, és ott bikázva indították, úgy jöt haza, hogy a generátor töltötte. Örült neki az akku gondolom..Most 49Ah és 570-590 A (EN) van az Exide AGM-be, ( a 70AH/ 760A helyett) ami miatt a telet nem mertem bevállalni vele. Lehet tavasszal, nyár elején visszadobom.
Az Electric Power most itt tart: ( OBD-vel átállítva, de azért tol neki ilyenkor hidegben 14,7-14,8V is) A gyári értéke 77Ah/ 730A ( EN). Egyenlőre gyári érték felett az indítóárama.
Rajta a dátum, mikor vettem, akkor mértem rajta mindent, de később, a hidegekre tettem az autóba.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
amugy valaki meg heckelné a golbal töltömet h lágyan induljon?
-
Inhouse
őstag
Ezek gyorsteszterek, nem akkora árammal vizsgálja. Egy 10ohm 5W-os ellenállással tesztel és feszültségesésből kiszámítja a belső ellenállást, meg kikalkulál egy indítóáramot. Ehhez egy algoritmust használ, amit anno beleprogramoztak. Többé kevésbé igaz egyébként. A terhelővilla nélkülözhetetlen, mert a valóságos terhelés azért sokszor többet kiderít.
Az a vékony vezeték egyébként dupla, külön a terhelés és külön a mérés, így a vezeték ellenállása nem szól bele.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem tudom, ezen a terhelő villán (ami nem villás) mit állít a tekerő?
A valódi terhelő villák fix terheléssel rendelkeznek, csavaros rögzítésű ellenállásokkal. 3-at lehet a magyar változatra feltenni, nekünk 2 van rajta, így 250A körüli a terhelés. A tied nem tudom, hogyan szabályozza a terhelést, talán PWM? Az is fura, hogy 500A minden akkunak? A 360A indítójú 45Ah-snak és az 1000A indítójú 100Ah-snak is?
Szívesen belenéznék... Nincs róla egy belső fotód?[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz Inhouse #7526 üzenetére
Úgy működik, hogy rácsipeszeled és el kezded tekerni, amivel adod az akkura terhelést.
A műszeren az egyik órán a feszültség, a másikon az áram van mutatva.
Beállítom a terhelést, hogy 10,5V-ig essen az akku feszültsége, akkor lesz egy hozzátartozó áramleadás. Ez lesz az amper, amit valósan le tud adni. ( kb az (EN) fele)
15 másodperc múlva sípol az eszköz, visszatekered 0 állásba és megvárod míg kihül.Ha az áramleadás a 15 mp alatt erősen eseik, vagy a feszültség, akkor vagy lemerült, vagy kuka az akku.
A nagykönyv szerint, amelyik akku tudja a 3*15 mp-es terhelést úgy, hogy nem esik a feszültség 10,5V alá és közben megfelelő erősségű az áramleadása, az tuti jó télire is.
( jelenleg 4 dízel autó van a családban, ott azért nem viccel az áramfelvétel téli indításnál)
Sokat tesztelgettem, már ventilátort is tettem bele, lassan behal a mérő, mert nem vártam meg a teljes kihülést a két mérés között, de még megy. A saccométert ( digitális teszter) folyamatosan néztem hozzá, ad-e eltérést, de nem igazán.
A saccométer akkor tud becsapni, ha az akku ugyan le tudja adni az indítóáramot, de nem tudja kitartani csak max 1*15 mp-ig a villát, tehát kevés a kapacitás.
Kíméletesebb egy kapacitásmérés+ saccométer együttese, de a terhelővilla nem hazudik.
keresek fotókat, lehet lesz, de most mennem kell dokihoz
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A mai FET-kel meg tudják mérni. Természetesen a másodperc nagyon kis része alatt. Ha használtál volna ilyet magad is rájöhettél volna. Pl. 3x mér, és mikor mér hallod a hangját. Simán el tudom képzelni, hogy olyan kis idő alatt meg is terheli annyival. Olyan rövid idő, hogy nem képes még felmelegedni se. Említették, hogy azért ez egy jó saccolás, mert egyedüli információ a kapacitás mérése, és ez szoros kapcsolatba van az indító képességgel is. Néhány műszer kalkulál, kiszámolja, hogy mennyi is lehet az indító áram. Ezért is számít milyen műszer van a kezedben, mennyire építik bele a tapasztalatokat a kalkuláló programba. Idővel majd szétszedek egy ilyet is.
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7529 üzenetére
Gyors vagy. Köszi a tudomány nevében.
Ezek korrekt 4 vezetékes eszközök, de bizony ezek saccolják, számolják, és két műszer ezért mutat mást. Tudni kell, hogy mire valók, és arra nagyon korrekt műszerek.
Éppen ma voltam szervízbe, és mondják, hogy 83%-s az akksim. Nem bírtam ki, gyorsan én is mértem egyet.
SOH = 94%
SOC = 83%
EN = 426A
STD = 450A
Resitance = 6.49mΩ
Voltage = 12.50V
GOOD BATTERY
Két lehetőség van.
- SOC értéket írta fel. Ha így volt akkor semmit nem jelent, mert az a pillanatnyi töltöttség.
- Két külöböző műszer két külöböző értéket adott. Ezt hiszem inkább.
Ebből az látszik, hogy azonos műszerrel kell mérni, mert két szaki két különbözőt fog mérni.
Abban fognak csak megegyezni, hogy jó vs nem jó.
Mivel utoljára 15-20 ℃ volt mikor mértem, nekem jó az érték.[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
Ceruza akku teszterem van.
Az akku állapota sokféle lehet . Találkoztam már olyan akkuval ami nagy áramnál hamar lefeküdt, de kis árammal hozta a gyári értéket sőt többet mint egy másik ami nagy áramnál nem feküdt le.
Tudom, hogy ezek NiMh akkuk amik azért teljesen másak mint egy gépjármű indító akkui. De azért az autó akkuk is többféleképpen használódnak el.
Láttam egyszer autó akku tesztert 11 éve. Nagy doboz volt. Az rendesen megterhelte 500A-el az akkut(be lehetett állítani) és nézte, hogy x idő múlva mennyire esett le a feszültség.
Szóval az ilyen rövid impulzusos teszter egy új akkunál lehet, hogy használható eredményt ad, de egy használtnál ahol az is számít, hogy hogy használták azért eléggé félre vezethet szerintem.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Brogyi
senior tag
-
Inhouse
őstag
Szívesen. Persze, tudni kell mire valók, de nagy segítség. A különbség garantált, Bosch Bat121/131, DHC BT301/501, Lancol Micro-200, vagy éppen egy Midtronics, stb...egyik sem fogja ugyanazon az akkun ugyanazt mutatni. Szerencsére azért a végeredmény értékelhető. Sajnos van olyan hiba, amikor a kezdődő cellazárlatot nem mutatja a gyorsteszter, simán jónak mondja. Villázva (van amikor csak harmadikra) aztán kimutatja a foga fehérjét. Persze azért ez ritka és inkább akkor kell nézni, amikor nem jutunk dűlőre, mindent jónak mutat minden műszer. Jut eszembe, ha megnézitek a képeket, akkor látszik, hogy van még egy USB csatlakozó rajtuk, a matrica alatt. Egy arany színű! Talán szervíz csatlakozó lehet?
A robogó akkukkal kapcsolatban csak helyeselni tudok, én is sokkal jártam így.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
Mivel nem találtam képet, kénytelen voltam most készíteni a terhelővillás mérésről.
Volt egy Bosch S5 nagy akku, az kilökte az 500A-t és kicsit megsínylette a gép, a tekerőjét néha mozgatni kell, hogy az áram értéket rendesen mutassa, de azért igyekeztem...
Az az S5 ez volt az:
A csepptöltőről ( új kínai töltő, majd lesz róla kép később ) leszedtem az akkukat.
Nálam úgy van, hogy az akkuk a plussz a plusszal, a mínusz a mínusszal vékony vezetékkel össze van kötve ( saru résznél méretre sodorva a vezeték és forrasztó ónnal befuttatva) így egy töltőről töltődnek.
Előszőr a 2x feltámasztott Exide AGM. Rajta a vásárlás ( üzembehelyezés ideje, illetve a felélsztések utáni állapot)
Rosszul írtam előbb, 10V körüli a minimum feszültség, ameddig engedni kell a terhelést.
Lehet látni a 2 képen, hogy az egyiken kicsit nagyobb a feszültség, kisebb az áram, a másik képen jobban terhelem, nagyobb áramot ad le. Pontos nem tudtam lenni, mert közben próbáltam fotózni a lényeget. A második képen még mindig nem teljesen adtam rá a terhelést, pici meheett volna, akkor kb 305-310 A körül lenne
A jófogáson lőttem nagyon olcsón anno a tartalék akkumat ( ugye 4 dízel autónk van, bármi lehet, bár sosem volt..)
Azon is ott a dátum, mérési eredmény stb. Itt is lehet látni, ahogy adom rá a terhelést, úgy csökken a feszültség, nő a leadott áram. Sajnos itt sem voltam teljesen pontos, ha még picit tekerek, 400-410 A lett volna, de a lényegen nem változtat...
Utána töltés
És akkor töltés után nézzük mit mutat a saccométer:
Mire az AGM-t is feltölttem, kicsit rám sötétedett.
Le lehet vonni a következtetéseket. Szerintem jó az a saccométer. Nagyon is...
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem volt még olyan akku, amivel igazán próbálhattam volna.
Amit tudok róla. Mindegy milyen módba állítod, mindig 14,7V-ig tölt. ( multiméterrel ez 16,3V)
14V-ig végig 8,5A, utána kezdi csökkenteni az ampert. A csepptöltés 13,8V ( ami 13,73V multiméterrel) Motornál tán 2A a max.
Ha hálózati feszültség alá helyezed, és a + meg a --t összeérinted, szikrázik, de nem ment tönkre.
A repair módot nézegettem, de már elfelejtettem hány A lehet, tán 1A körül és lüktetve tölt.
Mondjuk 2mp tölt, 2-t nem, de majd megnézem. ( pici 12V-os égőt tettem rá, gyönyörűen mutatta)A cellazárlatos akkut simát tolta. Az kb 9-10 V körüli lehetett, nem okozott gondot elindítani neki.
A kijelző informatív, mutatja, hogy 15 C fok a pincében, éppen hány V feszültségnél tart, mennyi árammal tölt. ( váltogatja) Van egy kis oszlopsor is a szélén, aki esetleg nem tud olvasni...
Szóval nem rossz, de nem egy CH611 na.Akinek 80Ah, meg afölötti akkuja van, és/vagy autószerelő ( rendszeresen lemerítik az akkukat, ha ezt ráteszi, szépen leolvassa hol tart a töltés, viszonylag gyors, de még nem káros, stb...) annak kötelező darab. Ez oda való.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Volt egy Bosch S5 nagy akku, az kilökte az 500A-t és kicsit megsínylette a gép, a tekerőjét néha mozgatni kell, hogy az áram értéket rendesen mutassa, de azért igyekeztem...
Jesszompepi, akkor abban egy tekercselt ellenálláshuzal lenne és a forgatóval azt a menetet vezeti ki, ahova állítottad? A villán izzanak az ellenállások (250A), 15s-nél már fehéren szerintem.
Csinálj már róla majd képet légyszi!Üdv Inhouse
-
NoNick
tag
Ezek a terhelővillás/műszeres akkumulátor teszterek jók spirálcellás akkuhoz is?
Adott ez az akku, Exide 508, spirálcellás start-stop agm.
A képen látható mérés után megvettem, de valami gond van vele.
(760/400 van a képen, kicsit nehezen látszik)
Osram töltő, és egy régebbi Aldis is megállt órákra 13,7-nél, mindkettő érezhetően melegedett. Az akku is meleg volt, így lekapcsoltam a töltést. Az akku kapocsfeszültsége 12,7 volt műszerrel mérve, beraktam hát az autóba. Pontosan 2 nap múlva reggel már nem indított, de a kapocsfesz még így is 12,5V volt.
Lehetséges, hogy cellazárlatos, de a nagy indítóáram "becsapja" a műszereket? -
Inhouse
őstag
Nahát egy Midtronics magyarul!
Mint írtuk a gyorsteszter nem mindig ad biztos eredményt. Ha azt mondja rossz, az szinte biztos. Ha jót mutat, attól még előfordulhat (még ha nem is sűrűn), hogy rossz, terhelővillával kell nyaggatni.
Nem egy szokványos akku, 50Ah 800A-el.
Jó lenne tudni, milyen volt a nem indulás. A kezdődő cellazárlat még ki/be ugrálhat, ilyenkor eseti, hogy látod a feszültségesést éppen, vagy nem. Az autóval nem lehet gond?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Köszi. Pirosak a gombok, van 3 állapotjelző LED és több fajta mérési fajtát tud, amivel talán sosem találkozunk. Az EN és DIN mellett, talán SAE és JIS, ami még előfordult, de alig. Ezekről az újakról még nem is hallottam.
A szoftver ránézésre másban nem különbözik. Bár én láttam a simából is már 2 fajtát.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
senior tag
-
csiga8
senior tag
A melegedés lenne érdekes, de nem a töltő részéről.
Van valamennyi melegedés az akkunál töltésnél, ez attól függ hány fokos a külső hőmérséklet, mekkora a belső ellenállása az akkunak, mekkora árammal töltöd, cellazárlatos, vagy csak éppen alakul vissza a szulfát.
Van infra hőmérőm, 40 C fölé soha nem egedem az akkut. Akkor pihi, kihül és kezdjük újból. ( ez egyébként általában cellazárlat szokott lenni)
Ha csak langyos, az nem baj. Ha nincs baja feltöltődik, ha baja van, a következő 1-2 töltés-merítésnél meghal. Inkább az asztalon, mint az autóban....Ahogy írtad, hogy nem feljebb a feszültség, és egyre jobban melegedett, hááát...
Ha van rá lehetőség, hogy kiszedd és töltsd-merítsd, azzal kéne próbálkozni. Mint mondtam, inkább az asztalon, mint az autóban....
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
"Osram töltő, és egy régebbi Aldis is megállt órákra 13,7-nél, mindkettő érezhetően melegedett."
Ahogy a fiúk írták ne a töltőt tapogasd, mert az nem számít. Az akksi ne melegedjen!
A +13,7V szinte biztos, hogy két helyen van. Nagyon nem mindegy melyiknél húztad ki. A kocsi ha jó biztos megtolja +14,4V-tal te meg kihúzod +13,7V-nél. Elsőre fel kellene tölteni rendesen majd kisütni. Legalább 48Ah-nak meg kell lennie ha jó, de ez kor, és használat függvénye.[ Szerkesztve ]
-
NoNick
tag
Köszönöm mindenkinek, megpróbálok egyben válaszolni.
A nem indulás a klasszikus kattogó blendix hang volt. Visszaraktam a feltöltött régebbi akkut, pöcc-röff. Ez egy 2,2L-es dízel, minden indításnál bezuhan a feszültség 10-11V körülire. Az autó sem biztos, hogy tökéletes, kb. 4 évenként kinyír egy ilyen k.drága akksit.
Egyik töltő sem végzett a töltéssel, mégis a langyosnál melegebb volt a akksi, ekkor kapcsoltam le. Illetve lehet, hogy csak bebeszélem magamnak, de a másnap reggel, amikor levittem beszerelni, mintha az egyik tekercs melegebb lett volna minimálisan a többinél. Szobahőmérsékleten töltöttem, a konyhapulton, hogy tudjam figyelni multiméterrel a folyamatot. Asszony örült neki.
Ez egy tartalék lenne, kb harmadáron, mint az új, lehet meg kellene próbálni megmenteni. Terhelővillám nincs, ha rákapcsolok egy 55W-os fényszórót, azzal le tudom meríteni kb. 10-12 óra alatt, aztán megpróbálom feltölteni. Meddig szabad levinni a feszültséget?
-
Inhouse
őstag
A kattogás lehet bendix hiba is.Nem zárja össze az önindító érintkezőit. Aztán a csere után simán, mert mozgott, állt, stb... Mennyire esett le ilyenkor a feszültség?
Egy normál indítózásnál szuper a 10-11V. Igazából egy ekkora dízelnél már a 9V sem lenne rossz.Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya