Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
válasz tibcsiworld #7299 üzenetére
nekem egy reggelre ( b@lf@szsag miatt) a tegnap még jó akksi leesett annyira hogy a lidles ( 5A lcd kijelzős , ez még nem tud 2V-tól csak azt hiszem 7,5 vagy ilyesmi) töltő nem is is ismerte meg a regeneraló töltést sem volt hajlandó megkezdeni annyira alacsony lett a fesz.
Elő a régi jó orosz töltőt, amit nem zavarnak efféle dolgok...
kb nagyon rövid idő alatt (5 perc se talán) felhozta annyirta a feszt pár másodpercre hogy a lidles regeneráló módban már elkapta, onnatol dolgozott vele vagy masfel két napot.
Nem is tudom mikor volt, már hónapkkal ezelőtt, azóta ismét probléma mentes ( exide premium 72Ah, most 5 éves) szóval ha azonnal észreveszi az ember, van még remény -
vasi79
aktív tag
válasz tibcsiworld #7299 üzenetére
Szerintem egy rádióálláson maradt kulcs után munkába menet nem hinném hogy elsétálnék akkut venni. Az elmúlt egy évben kb 4x sikerült rottyra tenni az "elemet", de még bírja. Bár már nem sokáig. De nagy szopás volt minden ilyen reggel, mikor 12 voltot kellett valahonnan szerezni, hogy azt a qrva okos 6-12v töltőt átverjem. Most már nyugodtabb vagyok.
-
vasi79
aktív tag
válasz tibcsiworld #7304 üzenetére
És azért van benne kakaó, így szükség esetén hamarabb indulhatsz. Így elég egy töltő.
-
veze
őstag
válasz tibcsiworld #7304 üzenetére
én egy íbéjes DC 300W 20A CC CV ócsó stepdown panellal bekorlátoztam max 14,8 voltra a feszültségét, az Ampert meg 12-re persze nem kapcsol vissza 13,6-ra sosem, ettől még nem lett okos ( csak amugy mértem rajta 16 voltot is, és azt gondoltam az nem lehet egészséges) de szükség esetén átkapcsolhatom sima "gyári " állapotra és akkor kihagyja ezt a korlátozást . Ugy vagyok vele, jó ha van a háznál , mert vészhelyzetben még mindig hasznavehető
-
cybercide
tag
Vettem egy a Lidl-ben egy 10 A-es töltőt. Kicsit furcsának találom a 9-10 menüt benne. Rámértem műszerrel és mind a 12V-os, mind pedig a 24V-os részen 2.66 V-ot ad le. Ez akkucserénél elég sovány lenne. Elképzelhető, hogy hibás a készülék? Cseréltessem ki?
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
veze
őstag
ezekre a lidles töltőkre vajon miért nem rak egyre sem ampermérőt a gyártó?
nyilván nem véletlen, mert amúgy nem lenne egy óriási beruházás , azt is a kijelzőbe applikálni.. valami oka lehet. -
cybercide
tag
-
veterán
Start-stop rendszeru autohoz a CTEK CT5-ot ajanlom.
Nem olcso, de jo ideje tokeletes.Magatol ellenoriz es csinal mindent, hozza sem kell nyulni.
Udv.
-
Inhouse
őstag
-
cybercide
tag
Kipróbáltam a töltőt, beprogramoztam és hagytam egy darabig tölteni, majd kihúztam a villásdugót a 220V-os dugaljból kb. 1 percre, majd ismét csatlakoztattam a 220V-os hálózathoz és ugyanazt a programot folytatta, amire be volt programozva. Úgy tudom elképzelni, hogy 220V-ot ugyan nem kap a töltő, de az akkuról kap 12V-ot, ami elég ahhoz, hogy megmaradjon a memóriájában az utolsó program.
Amúgy elég nagy µF-os kondenzátor lehet benne, mert üresjáraton, amikor még nincs beprogramozva, 220V nélkül kb. 10 másodperc mire kialszik a kijelző. Töltés közben is kibír pár másodpercet.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
Zoli bácsi
őstag
Áll egy ideje a robogóm, karantén miatt a kocsi is állt. Végre kisütött a nap, úgy döntöttem kicsit megmozgatom az aksikat......Ha már úgyis az udvaron ténykedek.
Legegyszerűbb módom álló autónál felkapcsoltam a világítást, robogóba is betettem az aksit, ott is 2x5 percre gyújtásra tettem (Automatikusan kapcsolódig a világítás, nem lehet külön bekapcsolni). Régen azt szokták mondani, nem árt néha kissé meríteni-tölteni az aksit, karban tartja.
Szóval kb 10 perc után töltőre tettem az akkukat, és felügyelet mellett (Néha ránézek a garázsban) töltöm.
Ami felmerült bennem:
Érdemes ezzel bohóckodni néha, vagy elég ha pár hetente az akkukra töltök....?
A robogó 12 6AH akkuját mennyi ideig lehet bekapcsolt világítással hagyni, hogy megmozgassa az ember az aksit, de ne merüljön túl? Ahogy számolom (35w H1 halogén, + 2x5w hátsó lámpa, rendszám világítás, talán 5w a műszerfal..) olyan 50w-al szívja az aksit ha gyújtásra teszem.
Köszi! -
Inhouse
őstag
Volt már itt szó balesetveszélyes töltőkről, most az Aldis került ilyen helyzetbe. Nem egyértelmű, hogy gyártási hiba, vagy később történt valami, de gáz. Egy csipszbe épített biztosítékkal elkerülhető.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
SZIGMA
aktív tag
Azt azért tegyük hozzá, hogy jobb helyeken nem egymás mellé tekerik a zavarszűrő két ágát, hanem fizikailag is elválasztva, a gyűrű két oldalára. Meg lennének még szakmai kérdéseim a jóemberhez, mondjuk, hogy miért nem cserélte ki az összes elkót (a low-ESR, 105 Celsius kérdést már nem is feszegetném, látván ahogy a nyákoldalba belekarcolta a polaritást a primer buffernél)
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Dr.Szilícium
kezdő
Ampermérő nélkülözhető. A 14,4 V-os szakaszban az áram egyre csökkenő, ahogy az akku telítődik, de már a kezdetén sem volt 10 A elvileg (az akku áramfelvétele nem érte el a töltő 10 A korlátját), mert akkor azt látnád, hogy lassabban emelkedik a feszültség, nem ilyen hirtelen.
Ilyen hirtelen emelkedés akkor áll elő, amikor az akku nincs eléggé lemerülve, illetve a töltő túl erős az akkuhoz képest, ezért túl "erőszakosan" rántja fel a feszültséget. De nem olyan vészes, az autó generátora / szabályzója is ezt csinálja.
Amúgy ideális esetben a 10 A-os töltő egy 100 Ah kapacitású akkuhoz illeszkedne jól.
A 14,4 V-os töltési szakasz addig tartott, amíg az akku által felvett áram a 10 A tizedrésze, azaz 1 A értékre csökkent, amit a töltő figyel helyetted műszer nélkül is, majd ezen a ponton 13,8 V tartófeszültségre ejtett vissza.
Így működnek a standard töltők, ez csak ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Dr.Szilícium #7327 üzenetére
Az elmélettel nincs gond, csak kíváncsi vagyok. Jó lenne látni is ami történik
Amúgy 92Ah-s az akksi, az már majdnem 100. És ahogy láttad, leginkább utántöltésre használom, nem nagyon lesz szükség 10A-re(remélem). -
Dr.Szilícium
kezdő
Az egy dolog, hogy 10A után egyből leesik 3A-re, de vajon igaz lehet, hogy utána 3A-ről fokozatosan csökken 1A-ig? Mert úgy talán még használható lenne.
Mérésed egyelőre meghazudtolja a használati utasítást, ugyanis nem létezik ilyen, hogy a feszültség stabilan álljon egy akkun, miközben a töltőáram ugrál. Ez képtelenség. Abban szép az ábra, ahol azt látod, hogy lejjebb kapcsolta az áramot és emiatt lejjebb esett a feszültség:
Te ábrádon viszont a feszültség stabil, ami alatt az szokott történni, hogy lassan telítődik az akku és emiatt folyamatosan csökken az akku által felvett áram, ennek ez a normális természete.
Lényeges, hogy a stabil feszültségű szakaszon nem a töltő csökkenti az áramot, ezt sokan tévesen képzelik. Amikor a töltő tartja a feszültséget, nem képes külön szabályozni az áramot. Fizikailag ez vicc lenne, az Ohm-törvény kigúnyolása. Vagy-vagy, illetve az áram és feszültség egymás következményei, egymásra hatással vannak.
Az is biztosra vehető, hogy 3. szakasz elején, ahol hirtelen 10 A áramra kapcsol, ott meredeken ugrik a feszültség is felfelé, csak ez egy idealizált, marketinges görbe, ami nem fedi pontosan a valóságot.A régebbi, 3,8-as töltő 80%-nál vált 3,8A-ről 0,8-ra
Annak kétféle üzemmódja (indulóárama) választható: 3,8 A vagy 0,8 A. Elvileg telítődés közben:
- 3,8-as módban 380 mA
- 0,8-as módban 80 mA
...áramra történő csökkenésnél ejti vissza a feszültséget 14,4 V-ról 13,6 V tartófeszültségre. Erre szokták mondani azt is, hogy ezen a ponton nagyjából 80 % lehet a töltöttség. A maradékot csak lassan veszi fel később, a tartás / csepptöltés közben.----------------------------------------------------
#7235 Lauda
A manual szerint tudja 12V-on a 3/5/10A-t is, úgy hogy oké ez a része.Itt lesz egy kis félreértés, a 9-10 program tápegységmód: fix feszültség, időkorlát nélkül. Lehet éppen használni tartásra is (lévén 13,6 V), de 14,4 V-ra nem megy fel. Vagy táplálni vele akármit, 3 A védelmi korlát mellett.
[ Szerkesztve ]
-
kovlo
csendes tag
Szervusztok!
Újonnan vásárolt akkumulátornak (VARTA EFB 75Ah 730A) adnám meg a gondoskodó törődést (illetve a lecserélt elődjét tartanám karban tartalékként), ehhez gondolkozom töltő cserén - amennyiben szükséges egyáltalán.
Az autó kültéren parkol, többségében városi használatban. Az akkumulátor kiszerelése macerás (Ford Smax), így olyan biztonságos töltőt keresek, ami az autóban töltéskor hiba esetén nem "viszi magával" az autót (és a házat se). (#7322)A meglevő: Lidl Ultimate speed ULGD 3.8 (3 éves)
Amiken gondolkozom:
- Bosch C7 [2 év gari, 7A töltés, biztosíték a kábelen, 12V supply mód] (20e ft az Alzánál)
- Ctek MXS 5.0 [5 év gari, 5A töltés, hőmérséklet kompenzáció](23e ft mindenütt) ((külföldről újonnan, gari nélkül 16e))Mi a véleményetek?
Érdemes "fejleszteni" a töltőt? Ha igen, melyikre?
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
kovlo
csendes tag
válasz Inhouse #7331 üzenetére
a manual (2014-es, ausztrál) magyarázó ábráján láttam, valamint a szövegben is hivatkoznak rá (10. oldal): https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91eM0Iz4vQS.pdf
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Szilícium
kezdő
válasz Dr.Szilícium #7329 üzenetére
Kijavítottam az ábrát életszerűbbre, még mielőtt Georg Simon Ohm privát üzenetben megkeresne és szentségelne itt nekem, a Lidl marketingesei miatt:
Eredeti az összehasonlítás kedvéért:
A 7. rátöltési szakasz elvileg csak akkor lép életbe, ha a 13,6 V tartása valamiért nem sikerülne és a feszültség 12,8 V alá esne.
Max. 100 mA kompenzáló árammal ez csak akkor fordulna elő, ha az autó készenléti áramfelvétele, illetve az önkisülés ennél több lenne.
Példa kedvéért: esetemben 30 mA áramot mértem, de a neten úgy szokták írni az akkus emberek, hogy 100 mA alatt még normális a jármű nyugalmi áramfelvétele.CC: Constant Current, a töltő áramot stabilizál.
CV: Constant Voltage, a töltő feszültséget stabilizál.#7330 kovlo
Fenntartó töltéshez (fent említett milliamperek pótlásához) felesleges erősebb töltő, én is csak egy kis barkácsolt adaptert használok a garázsban.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Végre sikerült végigolvasnom a topicot és Hegefe+Brogyi elemzései sokat segítettek a dolgok mélyebb megértésében. Otthoni 12V normál/efb/agm akku (max. 100AH-ig) töltésére, időszakos regenerálására a CTEK msx5 vagy egy Forex T127 a szerencsésebb? Árban hasonlóak, előbbire sok év a garancia (és mint kiderült, nem is biztos hogy a svéd csoda valójában akkora csoda), a Forex T127-re csak 1 év és erről a kis töltőről nem nagyon van itt info (csak a 60-70e-es Forexekről a Global CH611 kapcsán).
-
PegoRal
újonc
Helló mindenkinek!
Érdeklődnék a Carstel 12v 4A 9 töltőfázis mennyire megbízható? Köszönöm válaszaitokat. -
Laslie
tag
Sziasztok!
Valaki használ ilyen akku töltőt? [link]
Az Alin most elég jó árban kapható.
Köszönöm előre is. -
embe
nagyúr
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Brogyi
senior tag
Lehet, hogy késő már a válaszom, de mint mondtam jó vélemény, és rossz vélemény is van. Engem a jó vélemény győzött meg. Nézzétek csak. [Itt] a csávó nem szkópozik hanem csak használja. Ráadásul egy 6V-ra leesett darabbal próbálkozik. Két éjszaka kellett hozzá repair módban. Az állítása szerint jó lett. A video elején nem hitt benne. Persze lehet fizetett video is.
Aki rosszat írt az bekapcsolta a szkópját. Azt mondják zajos a jel. Az akksi magasról tesz a zajra, és itt a pont.
A kinai gyártó a hálózati szűrőt elhagyta. Az elsődleges funkciója a zavarszűrés. TV/Rádió-nál van értelme, de itt nem sok. A másik igazán lényeges, hogy a kapcsolóüzemű táp zaja nem menjen ki. Tehát a szűrő ki/be is működik.
Nincs ilyen darabom, de nem olyan rossz, és olcsó. -
veze
őstag
elnézést..itt? (vagy valamelyik topicban..) volt egy link arrol hogy ezt a tápot egy hozzáértő fórumtársunk tesztelte és nagyon ajánlott jó minőségűnek találta [link]
ezt a leírést keresem mert ujra át szeretném olvasni de nem találom..
beugrik erről valakinek valami?
köszönöm.. -
newmoonlight
senior tag
Hali! Erről a CTEK akkuőrről [link] van személyes tapasztalatotok, ill. véleményetek?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Brogyi
senior tag
válasz newmoonlight #7342 üzenetére
Szerintem DigitXT-nek van ilyen. Néha betéved ide. Keress rá.
-
-
Czimby
addikt
Az mennyire természetes, hogy a LIDL Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltő 2napig az akkun hagyva 14.5V-on áll, és közben tarfóhangok jönnek belőle?
Eddig mindig csak 8-12 órát volt rajta, akkor felment a fesz 14V+ és utána visszaesett 12.9V-ra amit tartott egy ideig. Most nem nézegettem 2napig rajta volt és mikor kimenetem ránézni láttam, hogy 14.5V, ránézetm 10perc mulva és ugynaz.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Nem kell megijedni, semmi kárt nem csinál. Nálam is vannak "ilyenek". Olyan, mintha pl a Windows lefagyna. ( ezért kell néha ránézni, nálam van, hogy 2-3 hétig is rajta van)
Leveszed a csipeszt, kihúzod a töltőt, majd vissza az egész. Ennyi.
Az Akkukraft pl még soha nem csinált ilyet. Annak az elején gariba cserélték a bekapcsoló gombját, azóta az csak megy és megy.....
-
Czimby
addikt
Oksi csak kicsit paráztat, mert haverom anyukájának így égett le a kocsi + garázs.
Igaz ott valami piacos töltő volt a ludas. (Ehhez hasonló kialakítású)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Inhouse
őstag
Szerintem volt már itt párszor, hogy ennek a töltőnek a kábelkivezetése mekkora gány. Ott törik meg a vezeték és zárlatot okozhat. A töltőt nem kell félteni, vagy az öngyógyuló biztosíték, vagy a sima kiold. Viszont az akku felől nincs korlátozás, szépen felizzik a vezeték, elég a szigetelés és gyullad ami éghető. A csipeszhez közel rakott biztosíték segíthet ezen.
Üdv Inhouse