Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Rendben értem még amióta megvannak azóta még meleg se volt sokáig figyeltem ezeket a cetek töltő volt a legmelegebb mindig...
A globál ch 611 azt használom töltés re a pincében betonon... Semmi nem tud kiegni a lépcsőház ahol most ezek vannak szintén semmi gyúlékony.meg van fent poroltó is a lépcsőházban.
-
Dr.Szilícium
kezdő
Ezek nem jó érvek, miután másról szól a tűz oka, konkrétan Li-ion akkukról.
Azért azt nem árt látni, hogy nagyon régóta már csak lángmentes anyagokat szabad alkalmazni a készülékekben, tehát ami legfeljebb izzik, füstöl, de lángra nem kaphat.
Felügyelet nélkül szerkezeteket úgy elhelyezve, hogy sem maguk, sem vezetékeik ne érintkezzenek olyan tárgyakkal, közelségükkel, ami veszélyes lehetne, nem olyan nehezen megoldható, egy kis odafigyeléssel.
A meghibásodások többsége kívülről egyáltalán nem látható. Ha már így szóba került, láttam a topikban a kiégett töltő esetét, de az is fenntartásos. Valaki nekiállt, megjavította (?), majd minő véletlen, javítás után hamarosan lefüstölt.
A fotón látható, hogy a javítást végző által beépített kimeneti pufferkondi felrobbant, noha a kiégést a bifiláris toroid szűrőtekercs zárlatának tulajdonítja. Csakhogy utóbbi esetben a puffer egyáltalán nem durrant volna el, ez még a hőhatás másodlagos következményeként sem életszerű.
Ilyen kondenzátorok ugyanis leggyakrabban túlfeszültség, illetve fordított beépítés miatti belső gyors gázfejlődéstől szoktak hirtelen eldurranni, nem külső hőhatástól. A toroidtekercs lakkszigetelése viszont sérülhet egy rossz mozdulat, feszegetés miatt is. Ha pedig a kondenzátor lett előbb zárlatos, az utána már felizzíthatta a tekercset is.
Akárhogy is volt, ilyen jellegű tekercset, aminek két szálán az akku árama folyik és könnyen zárlatossá válhat, inkább meg sem tűrném a töltőmben, veszélyes lehet, a vékony lakkréteg sérülése esetén:
Működésnek egyébként sem feltétele, legtöbb töltőben nem is használnak ilyet, zavarsugárzást mérsékli némileg. Rövidzárral egyszerűen kiiktatható, kidobható, vagy olyan kellene legalább, aminek két ága jobban szeparált, biztonságosabb:
Tehát egyetlen veszélyes ügyet láttunk a topikban, az is módfelett gyanús és könnyen kivédhető lett volna.
-
félisten
válasz Dr.Szilícium #7403 üzenetére
A lényege a hozzászólásomnak az lett volna, hogy nem csak az eszközök kora vagy értéke a lényeges. Ha téged ez nyugtat, magyarázhatod bármeddig. Ami viszont biztos, hogy az elektromos eszközök okozhatnak tüzet. Innentől fogva az egyén saját felelőssége eldönteni, hogy ezeket az eszközöket milyen körülmények között alkalmazza.
-
Dr.Szilícium
kezdő
Szakmai érvekről beszélünk, de ez általános jelenség sajnos, hogy a fórumokon előbb-utóbb mindig megjelenik olyan, akinek tudása kevesebb, szemtelensége nagyobb a kelleténél.
Pont ezek sajnos, akik rendre el is veszik az ember kedvét a tapasztalatok megosztásától.
Most miből tartott volna, ha kicsit nagyobb tisztelettel szólsz az idősebbhez és elhagysz pár zavaró jellegű kifejezést? Téged minősít kisöreg... Mégiscsak jobban esett szemétkedni egy kicsit, mi? Beszólogatni?
Ja, most jön az, hogy jön a moderátor, mert ezen a fórumon addig vagy jófiú, amíg alattvalóként szolgálsz, de amúgy befoghatod...
Nos nem, akkor én is inkább mással töltöm a szabadidőt, de nem tűröm el immár a legminimálisabb szemtelenkedést sem, mert betelt a pohár, ilyenekkel.
-
félisten
válasz Dr.Szilícium #7405 üzenetére
Itt szerintem neked kellene kicsit összekapnod magad. Személyeskedés helyett szakmai érvekkel támaszd azt alá, hogy egy akkumulátor töltő semmilyen körülmények között nem tud kigyulladni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #7402 üzenetére
Bőven elég szvsz, ha 2-3-4 hetente rárakod a töltőt. Akkunak egészségesebb is igazából szerintem, nem rotyogtatja el a savat, stb Kábel szigetelése is tovább tudja vinni a tüzet talán, ha elég erős a láng (nálunk pl az önindító kábele is leolvadt gyakorlatilag, pedig le volt véve a test).
Dr . Szilícium: ha az enyém volt a kivédhető eset, amikor megerősítem, gyakorlatilag user error - észre lett véve, hogy készülődik a hiba, de aztán nem volt kellően figyelve/kezelve. Azóta viszont már a töltő javítást is javítottam, működik -
Dr.Szilícium
kezdő
Ha nem érted meg, hogy a szabványok előírása a lángmentes anyagok kötelező alkalmazása, arra nem lehet már mit mondani.
Ha nem érted meg, hogy valaki a saját szervizében több évtized idő alatt hány mázsa elektronikával képes találkozni és abból hány "mázsa" tapasztalatot képes levonni, amiről neked laikusként fogalmad sem lehet, ámbár kielégülést csak abban nyersz, hogy szakemberekkel szemben trollkodsz, feleslegesen fárasztod, idejét rabolod, ilyenekkel mihez lehet kezdeni?
-
félisten
válasz Dr.Szilícium #7408 üzenetére
Értem az előírásokat. Nagyjából mindenre van előírás ezen a földön és mégis vannak tüzek, károk, halálesetek. A töltő a dugvillától a csipeszekig terjed és lehet gyártási, anyaghiba, nem előírás szerinti anyagok alkalmazása és kész is a baj.
szakemberekkel szemben trollkodsz, feleslegesen fárasztod, idejét rabolod, ilyenekkel mihez lehet kezdeni?
Szó sincs ilyesmiről. Itt te nem vagy képes elfogadni, hogy másoknak eltérő a véleménye és gondolkodása a tiédtől.[ Szerkesztve ]
-
Dr.Szilícium
kezdő
Mellébeszélsz, én sem azt vitattam. Ott kezdődött, hogy irreleváns, buta példákat írtál:
A telefonok, laptopok, tesla-k is kigyulladnak.
Továbbá elmagyaráztam, ha a töltőt és vezetékét nem teszed gyúlékony dolgok közelébe, úgy nagyon életszerűtlen lenne egy tűzokozás.
Alapvetően én nem mondtam ki, hogy ne viselkedj fosógépként, aki feleslegesen túlizgul mindent, hanem csak megpróbáltalak rávezetni. Neked mégis fontos volt, hogy beszólogass, ez már téged minősít. Tudomásul kellene venni, hogy nem a hülye haveroddal beszélsz, ez itt egy fórum.
-
félisten
válasz Dr.Szilícium #7410 üzenetére
Meg is indokoltam, miért és mire hoztam fel ezeket a példákat. A lényeg, hogy előírások ide vagy oda, bele nem lát az ember mit vett és gyártási, műszaki hiba, előírások be nem tartása okán okozhat tüzet egy töltő és bármilyen más elektromos eszköz is.
Az alpári stílusodtól pedig nem lesz igazad.
Tudomásul kellene venni, hogy nem a hülye haveroddal beszélsz, ez itt egy fórum.
Ebben egyetértünk, ezért kérlek a jövőben próbáld magad moderálni. -
Dr.Szilícium
kezdő
-
félisten
válasz Dr.Szilícium #7412 üzenetére
Te kezdted a tiszteletlenséget, a személyeskedést, te beszélsz magas lóról.
Ami a topik témájához tartozik azt megírtam, az az irány amibe szeretnél elvinni pedig nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Lehet rosszul emlékszem, de annakidején volt szó arról, miért gyulladhat ki a töltő.
A gyenge minőségű szigetelés a vezetéken megtörik, elreped, és az akkutól visszafelé bazi nagy áram tud folyni, ami ilyenkor fel tudja izzítani a vezetéket, és a pl a motortérben ez az izó vezeték valamit ki tud gyújtani, ott lehet a baj.
Bonyolult és drága dolog az ez elleni védekezés: [link] Ebbe teszek egy picivel nagyobb biztosítékot, mint ami a töltő árama és minél közelebb teszem a csipeszhez.
Elektromos eszkozt ( 12V) sokat láttam elfüstölni, de kigyulladni még egyet sem.
( Ugye ha a vezetéket nem vesszük hozzá) -
csiga8
senior tag
válasz Dr.Szilícium #7410 üzenetére
Kár az emelkedett hangnemért.
Jól írod, ez itt egy fórum. A kevésbé hozzáértők kérdeznek a jobban hozzáértőktől,
akik - eddig - nem lekezelően válaszoltak.Ha a kevésbé hozzáértők valami nem helyénvalót állítanak, a hozzáértők helyesbítenek.
Hülyézés nélkül.Nem kell lehülyézni senkit, érteni fogja anélkül is, amit akarsz mondani neki. Szerintem.
-
csiga8
senior tag
válasz Dr.Szilícium #7416 üzenetére
Részemről úgy látom, hogy a nem ( annyira) hozzártőnek joga van butaságot írni.
Egy könyvelő, jogász, szobafestő, stb. Nem fogja "ampervadász" szinten ismerni a témát.
Feleségem egyéni vállalkozó könyvelő, az ügyfelek néha olyanokat kérdeznek, hogy azért még én is pislogok, pedig nulla a hozzáértésem. Ő pedig türelmesen válaszol...
Nagyjából ez volt a hangulat itt is. Sokat kérdeztem itt a fórumon, sokat "tanítottak".
A hozzáértőktől ezt várja el az ember. Az ő helyzetük rosszabb, mert türelmesnek kell lenniük és nem mondhatnak hülyeséget.Szóval nem bántásképp írtam, amit írtam. Biztos fogok még itt kérdezni, vagy állítani valamit, és lehet Te fogsz kijavítani. Alapelvként úgy látom, nekem ( mint nem szakmabéli) jogom van butaságot kérdezni és állítani.
Bízom benne, hogy nem olyan sítlusú választ kapok, amitől a Holdra lövöd a vérnyomásom.
-
Dr.Szilícium
kezdő
Egyáltalán nem erről volt szó. 100 %-ig biztos lehetsz benne, hogy én is mindenkinek normálisan válaszolok, amíg nem kezd velem fölényeskedni, mint például:
"Ha téged ez nyugtat, magyarázhatod bármeddig."
Semmi szükség nem lett volna, ezt belefűzni, simán kihagyhatta volna. De jobban esett neki gonoszkodni egy kicsit. Nálam pedig már 100 %-ra betelt a pohár, 0 tolerancia van ilyenekre. Az sem számít, ha kitiltanak, de nem hagyom szó nélkül, sőt már most elegem van ebből, hogy én csak tapasztalatokat próbáltam átadni, erre jön egy ilyen troll és fikázó megjegyzést tesz rám, amivel hosszasan eltereli a témát és a figyelmet a szakmai részéről.
Nem probléma, ha nem látjátok be, viszont az igazságtalanságot, tiszteletlenséget én sem tűröm, akkor töltöm majd mással a szabadidőt, ez ennyi csak.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz Dr.Szilícium #7416 üzenetére
" ő szemétkedett először" - Én úgy láttam, hogy nem értett veled egy dologban egyet. Semmi eget rengetőt nem írt, nem állt beléd. Te meg neki estél, talán még személyeskedésbe is belementél.
A fórumok örülnek ha egy szakember is betéved, és megosztja tapasztalatait. De a fórumokra jellemző hogy ott véleményt osztanak/vitatnak meg. És ezek a vélemények nem feltétlen egyeznek.
Visszaolvastam, még egyszer, de semmi olyan dolgot nem írt amire így kellett volna reagálnod. Véleményem szerint.
Szerintem tedd félre a sértődöttséget, nincs okod rá.
És segítsd szakmai tapasztalatod megosztásával tovább a fórumot! Köszi!Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
félisten
Így van. Ha még a töltőt magát kiveszük a képletből, bár szerintem arról sem lehet kijelenteni, hogy egyszerűen képtelenség, hogy kigyulladjon, hiszen lehet bent egy hibás vagy hibásan szigetelt alkatrész és már annyi is neki. Hiába vannak az előírások, azt tudjuk, hogy nem jelentenek garanciát minden körülmények között, hiszen lehet gyári hibás, anyaghibás , vagy épp az ember hibázott aki válogatta, tesztelte stb stb. A töltőn kívül még ott a vezetékezés, ami problémás lehet. Hibás, sérült szigetelés, akár a nagyfeszültségű, akár a kisfeszültségű oldalon és könnyen baj lehet belőle.
-
troll81
addikt
Sziasztok ha ebből a építenek akkumulátor t lehetne valami jót osszehozni belőle? [link] 4x3.65v az pont jó lenne nekem. A 14.6 volt.
-
troll81
addikt
válasz Inhouse #7423 üzenetére
Szia ebből indultam ki Névleges feszültség 3,2 V , üzemi feszültség 2,5 V - 3,65 V.
Autóban lenne nem indítási céllal zenéhez keresek valami jó és erős akkumulátor t.A 4 db így passzolna eléggé.kerdes ha összekapcsolom a 4 et akkor hogy tudom a töltő áramot szabályozni
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #7424 üzenetére
Mivel is töltenéd? Kocsin kívül használhatod a hagyományos töltőket, mert az adatlap megengedi. +14,6V-nál kell befejezni. Ez +3,65V cella feszültséget jelent. Ezt normál töltésnek hívja. Nyilván lehet feljebb menni, de ezt írja a gyártó. Ezek előnye talán a gyors töltés, de nem olcsó a nagy áramú töltő. Ahogy nézem talán a belső ellenállása is kisebb. Vastag vezetéket használj. Az első próba alkalmával valahogy ellenőrizd a hőmérsékletét is. Valószínűleg az AGM, vagy hópihe funkciók teljesen jók lesznek. Kis eltérés lehet hiszen a túltöltési feszültsége elég magas.
-
troll81
addikt
Mindenkitől szívesen veszek bármilyen segítséget tanácsot.
Első legfontosabb a biztonság.
A gyári réz nikkel lapokkal kötnem össze.
A kérdés hogy hogy lenne optimális.
Párban tehát 100ah blokkat csinálni és úgy 8 db ot akkor is a minden blokk 3.2v és 100ah és ezekből 4 db össze rakni.vagy passzolom.
Az lto akkumulátor nem tudom megvenni...sajnos.ezt jó opció lehetne. -
troll81
addikt
Soros és párhuzamos (vegyes) kapcsolás
A soros és párhuzamos kapcsolások kombinálhatóak, így tetszőleges eredmények érhetőek el.
valami ilyet gondoltam és akkor réz sinnel kapcsolni -
Dr.Szilícium
kezdő
válasz troll81 #7422 üzenetére
A lítium-vasfoszfát cellák lélektana némileg eltérő a megszokott fajtákhoz képest, hiányzik az önbalanszírozó hatás stb.
De őszintén szólva, a múltkori arcátlan trollvisítás engem annyira felháborított (mintha egyeseknek itt fizikai fájdalmat okozna a tudás megosztása), hogy akkor inkább nem osztok meg tudást, nehogy még megártson!
Másik témában (is) írtam erről, vagy kérdezz ott inkább, ha lenne még felvetés:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_75787-75787.html
-
troll81
addikt
válasz Dr.Szilícium #7430 üzenetére
Szerintem tudod mi lenne a célja az építés nek.
Szívesen várok PM Ben is tanácsot okositast.
Ez egy próba lenne hogy 1 blokk mennyit segít feszültség megtartásban stabilizálásában zenei teljesítménynel fontos a gyors és nagy áram leadása -
Semiramis
friss újonc
Sziasztok, Az autómban egy 60Ah-600A efb akkumlátor van. Ma reggel 11,92 V-ot mértem. Szükséges ennél az értéknél feltölteni az akksit? Milyen akku töltőt ajánlotok? Sajnos nem nagyon értek hozzá. Előre is köszönöm!
-
Semiramis
friss újonc
Nem volt bekapcsolva semmilyen fogyasztó.
-
forguet
senior tag
Sziasztok!
Toyota Prius 3 12v-os akksihoz (45Ah) keresek töltőt.
[Ezt] a Foxsur 7 fázisú 6 amperes FBC122406D töltőt néztem ki.
Viszont most nézem h az akksira az van írva, hogy 'when you charge battery, charging current should not be higher than 4.2A and charging time should be within 10 hours'.
Akkor ez a töltő nekem nem lesz jó?Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
ddsteel
aktív tag
válasz forguet #7436 üzenetére
Auris HSD-m van szintén ugyanilyen akkuval, gondolom a tied is gyári YUASA AGM. Teljesen jó hozzá pl a lidlis töltő hópihemódban. Az, hogy 6A-s egy töltő egyáltalán nem azt jelenti, hogy annyival is tölti. A lidlis ugye 5A-s. Teljesen jó hozzá. A korábbiakhoz érdekességként: 4 éves a kocsim, tehát az akku is annyi. Ha csutkára feltöltöm (korábban CTEKkel, most lidlissel), nyáron 12,7V-ot mutat legmagasabb értéknek, most télen max 12,5-öt. 1 hét után simán 12V körül mutat. A kocsit simán indítja (persze, hisz hibrid, amit 2 db ceruzaelem is indít kis túlzással), ezzel csak azt akarom mondani, hogy mint a Ford EFB akkujánál, lehet, hogy ennél az AGM-nél is "kicsit mindegy" mit mutat a feszültségmérő. Tudom, nyilván nem teljesen mindegy, de az AGM és. gondolom az. EFB is jobban tolerálja a merülést. És a hibridhez alig kell indítóáram. A hibrideknél nem ritka a gyári 8-9 éves akku sem, kíváncsi leszek, az enyém meddig bírja, 2020 januárban vettem használtan Hollandiából.
-
Semiramis
friss újonc
válasz sparta2 #7434 üzenetére
sparta2 - Ford 1.0 autóm van 60Ah-600A efb akkumlátorral,
Inhouse - Nem volt bekapcsolva semmilyen fogyasztó, így mutatta a műszer a 11,92 adatot.
Én a következő töltőket néztem:
Osram 906 automata akkumulátor töltő 6V/12V 6A Start/Stop
Ctek CT5 START/STO,3,8 A
vagy esetleg egy lidl-s, aldi-s is megfelel a célnak?
Ti melyiket ajánlanátok a fenti akkumlátor töltésére?
Köszönöm! -
Semiramis
friss újonc
válasz sparta2 #7439 üzenetére
Nekem is 2,5 éves az autóm. Olvastam a fentebb belinkelt írásod, köszönöm!
Először mértem rá mert kíváncsi voltam és mintha néha néha nehezebben indult volna el a motor. (elsőre rögtön beindul, de mintha egy kicsit nehezebben) Én is keveslem a 11,92-öt.
Nekem egy régebbi töltőm van ami már nem jó az efb akkumlátor töltéséhez, ezért szeretnék mihamarabb egy töltőt venni.[ Szerkesztve ]
-
Semiramis
friss újonc
válasz molnarpeter #7441 üzenetére
Bocs, de a lidlis UltimateSpeed 5A-esre vagy az én régebbi töltőmre írtad, hogy jó az a töltő is csak nem fogja 100%-ra küldeni?
-
troll81
addikt
Szakik a globál ch 611 töltő vel mit lehetne kezdeni H ne bakja le a kismegszakitot? szeretem a töltő t de ezt a funkciót utálom benne.
-
newmoonlight
senior tag
Hali! Még az ünnepek előtt vettem egy CTEK Battery Sense akkuőrt. Sajnos nem tudok rácsatlakozni telefonnal. (Próbáltam androidos telefonnal, tablettel, ill. iPhone-nal.) Akkumulátorról párszor le/felcsatlakoztam, de semmi.
1. Ötlete esetleg valakinek?
2. Hol szervizelik Mo.-on a CTEK-termékeket?“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
nagylaci32
tag
Sziasztok! Segítségre kérek a pár éve a Lidlben vásárolt Ullimate Speed ULGD 3.8 A1 akkutöltőmmel kapcsolatban.
Az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a motoromban és a vadkamerában használt pici akkukat kb. 1 perc alatt feltöltöttnek jelzi. Ugyanez igaz a személyautó akkumulátorára is. Ma töltöttem vele 2 db 50 Ah akkut is, amik biztosan nem voltak teljesen feltöltve. A program elindítását követően azonnal a 3. csíkkal jelezte az akku töltöttségét és 3,8 A helyett 0,8 A-rel kezdte a töltést. Ezt töltötte kb 20-30 percig, majd teljesen feltöltöttre váltott.
Gyanítom, hogy valami nem kerek a töltőmmel, mert ahogy mértem az akku feszültségét volt olyan, hogy 12,8 V volt a sarukon mért feszültség, de a töltő 13 és 13,7 V között mutatott mindenféle értéket. (Alaphelyzetben mindig 0,2 V-tal többet írt, mint a multiméterem, de most töltés közben még ingadozott is a kiírt feszültség.)
Mi lehet a probléma? MIt javasoltok? Előre is köszönöm a segítséget. -
Brogyi
senior tag
válasz nagylaci32 #7445 üzenetére
Az év utolsó napján távgyógyítást vállani elég nehéz feladat. Éppen ma olvastam egy őszinte mondatot az egyik gyártótól. "A töltő normál élettartama 5 év". Természetesen én 100%-an ezt vallom.
Ha az idő stimmel akkor újat kell venned, mégha be se kapcsoltad akkor is. Ilyenkor szoktak előkerülni az emberek "az enyém 15 éves, és jó" dumával. Igen, van ilyen, de nem ez a jellemző. Az-az 5 év az elektrónikus vackokra érvényes. Sajnos ma mind az.
Ha kell a töltő akkor vegyél újat. Olcsónak [ez], drágát könnyű találni.
Természetesen lehet javítani, de nem éri meg. A leírásod alapján tényleg rossz a töltő. Megint csak sajnos a te esetedben az akkumulátor szokott rossz lenni szinte 99%-ban. Jól nézd meg mi is a hibás. -
Inhouse
őstag
Van most nálam egy ilyen kis automata töltő (nem Lidl, Aldi). A primer részen graetz, fet zárlat. A meghajtó IC árammérő SMD ellenállásai lerobbanva. A szekunder oldalon felpúposodott 1000uF 25V, lehet, hogy miatta van az egész. A kimenő részen ugyanúgy egymás mellett fut a +/- lakkozott vezeték a ferritgyűrűn, mint talán ami itt volt megégett töltőnél. Gazdasági totálkár, de magamnak megcsinálom, remélem a kis SMD 6 lábú vezérlő jó. BÚÉK!
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #7447 üzenetére
Meg lehet javítani őket, de csak magadnak. Pénzért, másnak már ráfizetés minden téren.
Ha nincs szerencséd akkor az a vezérlő is elpukkant. Kevés esetben maradnak életben. A kimeneti szűrés pedig veszélyes luxus, de ezt már te is látod. A jól megtervezett darabok nem mennek tönkre a kimenti elkó kiszáradására. Sőt, a primer köri 400V-s elkó kiszáradást is túlélik ezek. Ez nem az a fajta volt. Sok szerencsét, és főleg türelem/kitartás kell a javításhoz.
BUÉK minden idelátogatónak. -
Inhouse
őstag
Ez egy egyszerű jószág. Egyébként most néztem, hogy DB207-el kezdődik, nekem meg DB107-eseim vannak SMD-ben, más meg nem igazán fér el. De minek 2A a primer oldalon egy 12V 4A-es töltőbe?
Van talonban egy 12/24V-os nagyáramú példány is, az is kijelzős, tégla méretű és komoly súlyú darab, dupla táppal. Na az lesz majd a kihívás, ha egyszer rászánom magam.Üdv Inhouse
-