Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Aldis, Lidlis, kínai töltők mind úgy vannak/voltak az autóban az akkun ( kínaiak egy része elhalálozott), hogy nincs leszedve a saru. ( egyik sem hagyományos trafós töltő)
Sőt. A motorom idén csak néhányszor lett beindítva, állandóan csepptöltőn lóg ( kínai akku) úgy másfél (2?) éve. Az autókon is így van. Van amelyik hetekig nincs beindítva.
Kifejezetten jó az akkunak az állandó csepptöltés, nekem ez a tapasztalatom.
Szerintem nincs jobb ebben az árban.
Van Optimate6-om is a dobozában. Mégis az Aldis-Lidliset nyúzom...
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Lidl töltővel töltök 7-8 éve hetente, az aksit soha nem szedtem ki, és nem csatlakoztattam le. Csak a gond lenne. (az autó elfelejtene mindent. Valakinek a rádiót is lecsatlakoztatja. Nah azt macera visszacsinálni.) Sokszor éjszakára is rajta marad! Soha semmi gond nem volt.
-
ginola
addikt
válasz Zoli bácsi #7150 üzenetére
Köszi, egyszerűen rácsipeszeled az autó akkun lévő kábeleire és kész?
Az mennyire gond, hogy kb. 20 m hosszabbítóba lesz bedugva a töltő? -
Zoli bácsi
őstag
Igen, rácsíptetem a kábelre és kész. Szerintem mindegy hogy mekkora hosszabbítóba dugod, nincs jelentősége...
Közben kerestem az Optimate 4-hez egy használati útmutatót, nemhogy nem tiltja, de az alap programja olyan, hogy a beépített akkumulátor tölthető vele, nem gond neki ha minimális fogyasztó (pl.óra) van a rendszerben.
Én próbálgattam motor akkunál és autó akkunál is azt, hogy egyik töltővel (A Lidl-es ötezer forintos, meg ez az Optimate 4 van) feltöltve az akkut, utána rátettem a másikat, egyik sem tölt semmit a másik után, csepttöltésre áll. Régen akár egy hétig is fent hagytam az akkukat a töltőkön, télen, de itten ajánlották hogy nem kéne felügyelet nélkül így tölteni. Azóta akkor töltöm ha itthon vagyok, közben ránézek, max fél napig. Mondjuk az Optimate 4 a leírásban nem ellenzi a hosszú, több hónapos töltőn hagyást, annyit ír hogy 2 hetente nézzünk rá, nem-e esett le valamelyik csipesz... Tavaly télen a Lidl töltőn is ment heteket a kocsi akkuja, beépítve. Házon kívül, egy betonlapokból épített fűtetlen garázsban áll a kocsi és a motor is. Motorból kiveszem az akkut, az autóból soha. Igaz hogy télen hetekig el sincs indítva, de anyámék-apósék 75-86 közötti korosztály, szóval bármikor lehet hogy ugrani kell.....Ne legyen ilyenre szükség, de szeretem ha bármikor percek alatt indulni lehet ha kell.... -
ginola
addikt
válasz Zoli bácsi #7155 üzenetére
Köszi.
Astra G esetén először + majd - saru, hálózat bedug és tölt.
Ez a helyes sorrend?
Nyilván leválasztás ugyanez megfordítva, vagyis hálózati kihúz, majd - és + eltávolítás.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
A töltés csatlakozási sorrendje tetszőleges. A kimenetek védettek zárlattól és fordított polaritás ellen is. Ez nem a saruk eltávolítása és visszakötése jellegű probléma. A 230V meg kicsit messzebbről érkezik, mintsem gondot okozzon 20m normális hosszabbító. Nem egy nagy fogyasztó, nem lesz jelentős feszültség esés, melegedés.
Üdv Inhouse
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #7153 üzenetére
Ha sokat használod, érdemes a 12V oldal vezetékeit néha ellenőrizni, ne legyen megtörve a szigetelés, kicsit rideg az anyaga gyárilag Csak eszembe jutott, nekünk egy akku bánta a zárlatot.
-
Inhouse
őstag
válasz molnarpeter #7159 üzenetére
Érdemes valóban megnézni, mert akár tüzet is okozhat a 12V-os vezeték zárlata.
Üdv Inhouse
-
raziel01
veterán
Sziasztok,
Gondoltam most még a hideg beállta előtt feltöltöm teljesen a Lidl tőltővel a kocsi akkumulátorát. 5 év alatt sose volt de most elég rendesen volt a negatív akkusarun/kábelen ilyen fehéres/zöldes kicsapódás. Óvatosan ledrótkeféztem róla. Ezt mi okozhatta? 1 éves aksi van benne. Mannol kontaktspray-vel lett befújva még nyár körül akkor tiszta volt.
Ez jelenthet valamit? -
raziel01
veterán
válasz molnarpeter #7163 üzenetére
Ilyen varászszem van rajta ami zöld színű. Tehát elvileg jónak látszik. Szetszedni nem fogom az tuti.
Mértem rajta multiméterrel feszültséget. Éjszakai állás utan rögtön 12,3V. Mentem vele 25 km-t. Leallitas utan 20 perccel nézve 12,68V. Motor járása közben 14,35V.
Egyébként pöccre indit. -
félisten
válasz raziel01 #7164 üzenetére
A folyadékszintnek és a zöldességnek nincs köze egymáshoz. Ha a "varázsszem" zöld színű az azt jelenti, hogy az elektrolit sűrűsége eléri a megfelelő szintet (tehát elvileg az akkumulátor feltöltött állapotban van). Azt a kirakódást a sarukon elviekben az akkuból kipárolgó elektrolit okozza. A teljesen zárt akkukon is van olyan "szuszogó", ami egy bizonyos túlnyomás esetén kinyit, hogy ne robbanjon fel az akku. Ha van rá lehetőség, érdemes lehet megnézni a cellákban a szinteket.
-
raziel01
veterán
Ilyen aksim van. Vágom, hogy nem nagy márka de tavaly mikor behalt a régi akkor sürgősen kellett egy másik és csak ilyen volt az akkuboltban. Ez teljesen zárt, nem látok rá esélyt megnézni a szintet. Akkor marad az, hogy néha ránézek, hogy az akkusaru megint savas lesz-e.
Ezt a telet csak kibírja aztán max jövő télen veszek Exide Premiumot.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Inhouse #7167 üzenetére
Ezt értem, de most nagyon kisarkítottad a dolgot. Ha már annyira nincs folyadék a cellában, akkor igen, igaz amit írsz. Ha csak alacsonyabb a szint a cellában, attól még zöldet fogsz látni, amennyiben a sűrűsége megfelelő a folyadéknak. Ezen kívül a "varázsszem" csak az egyik cellával kapcsolatban ad infót, tehát ha nagyon sarkítok én is, akkor mondhatom azt is, hogy ha az az egy cella jó, a többi teljesen halott, neked akkor is zöld lesz a "varázsszem".
[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
Végül vettem Aldis töltőt.
Felrakom 12,6 volt, fél óra múlva teljesen feltöltöttet mutat és 13,9 V.
Ez normális? 12 V normál töltéssel? -
gallozs
csendes tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni: Adott egy 1,5 éves Suzuki, gyári akkuval (45Ah). Van benne egy utólagosan beszerelt riasztó (GSM,GPS,stb.) egy kiegészítő 1,3Ah-s akkuval. kb. egy hónapja azt vettem észre, hogy már 2 hét után riasztást küld akkumerülésről. Frissítették a riasztó firmwaret, ezzel állítólag még inkább deep sleepbe kerül. A helyzet az, hogy két hete volt lehetőségem feltölteni az akkut egy Foxsur (CTEK klónnal), akkor kb. 6 óra alatt végzett a töltéssel a töltő. Utána nem használtam egy hétig az autót, a riasztó sem volt bekapcsolva, csak a GSM része ment. Rá egy hétre, megint lemerült... Ismét töltöttem, majd tegnap kivettem az akkut, és rádugtam egy új Aldis töltőre (mostani akciós AutoXS), ez 2-es töltöttséget mutatott, majd kb. 50 perc töltés után 14,6V-ot mutatott, és a kijelzőn a csíkok már feltöltöttnek jelezték az akkut, csak a "külső akku ház" villogott, de ekkor már "rotyogott az akku"...Visszaraktam a kocsiba, s riasztó nélkül, ma délelőtt újra jött az SMS, hogy lemerült(meleg volt a pozitív csati/kábel a kocsiban). Ismét kivettem, 12.2V-on volt, újra Aldis töltő, ez kb. 10 perc után, már telinek mutatta(14.6V)... A CTEK klón meg kb. azonnal telinek jelezte.
Vártam fél órát és multiméterrel megmérve, 12.41V-ot mértem az akkun, most folyamatosan önkisül, már 12.3 körül van, cirka 3 óra alatt, terhelés nélkül, a lakásban.
Szerintetek:
- rossz az akku
- rossz a riasztó plusz akkuja, s az tette tönkre az akkut
- rosszak a töltők? :-)Akku: Amaron 55B24LMF 12V 20Hr-45Ah CCA-370A B24 (JIS)
Köszönöm előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
3.8A-rel tölti elvileg, azzal egy 55Ah akkunál akkor több óra, ha le van merülve.
12.6V-ot mérve viszont az akku nincs lemerülve: akár 100%-on van. Ez lehet a
magyarázat. A másik magyarázat, hogy öreg az akku és már lecsökkent a
kapacitása. (Mindenesetre az nem a töltő hibája, ha gyorsan* felszalad a fesz.)*: az ilyenre mondják, hogy "nem veszi a töltést" az akku.
Szerk: persze nem mindegy, milyen típus, hogy a kapocsfeszültségből valami
tippet lehessen adni a töltöttségre. AGM-nél ez pl. magasabb szokott lenni.[ Szerkesztve ]
-
félisten
A 12,6 volt feszültség egy teljesen feltöltött, nyugalmi állapotban lévő akkumulátort mutat. Nincs mit töltenie a töltőnek. A programja miatt rövid idő alatt felfut a 13,9 voltra és megáll/átáll csepptöltésre töltőtől függően. Amit tapasztaltál, az a normál jelenség.
[ Szerkesztve ]
-
gallozs
csendes tag
Igen, úgy tűnik ez ennyit bírt... Bár a "maradj otthon", is lehet betett neki, mert egyszer már májusban is lemerült. Gyárilag ezzel az Amaronnal volt szerelve, ezzel vettem az autót szalonból.
Holnap, veszek bele másikat, csak bizonytalan vagyok, hogy milyet érdemes, Varta, Perion, Electric power, amiket láttam a közeli akkus boltban.
No meg, a 45-ös helyett, lehet egy 55-öst vennék bele, hátha az tovább tart.
Bár, most is heti 1x-2x megyek csak rövidebb (10-20km) es távokat vele... -
Brogyi
senior tag
Bocsi a duplázásért, de valaki ügyesen leírta, hogy a használat sokat számít. Tehát a 2 hetes, vagy még ritkább használat esetén jó ha valamivel szinten tartod az akksit.
Nálam két LED is villog. Olyan mint a karácsonyfa. Az egyik a kamu riasztó LED ( az a gyári), és a valódi. -
gallozs
csendes tag
Szintén 2 LED, a riasztó - elvileg - deep sleepben 18mAh-t fogyaszt, a 2 LED, gondolom ennél kevesebbet. Lakótelep, így nincs lehetőség a ház előtt tölteni, májusban jump starterrel indítottam be, most már kénytelen voltam levagdosni a gyári rögzítést a kábelekről, mert a negatív sarut fel sem lehetett emelni, nem, hogy kivenni az akkut. Most már ki tudom szerelni az akkut, így megoldható, hogy ha nem elég neki a heti 2x12km-es táv(kb.), akkor havonta 1x felhozzam tölteni a lakásba (CTEK klón és Aldi Auto XS adott hozzá).
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem a gyári Suzuki (Ignis 2004) akku 9 évet bírt, akkor is azért cseréltem, mert nem akartam tovább kockáztatni. Azóta a most meglévő magyar Electric Power akku a csúcstartó, most múlt 3 éves, és még tökéletes.... Eddig max ediig bírták.
-
Brogyi
senior tag
válasz Zoli bácsi #7182 üzenetére
Jó lehet az Electric Power nem ellenkezem. A nagy kérdés használja-e a Start/Stopp-t. Bár valószínűleg nem. Akkor jó választás az Electic Power , Rocket.
-
-
gallozs
csendes tag
válasz molnarpeter #7185 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget!
-
gallozs
csendes tag
válasz molnarpeter #7189 üzenetére
Az Aldistól picit tartok, mert a mostani akkut, igen gyorsan "rotyogtatni kezdte", bár gondolom, akkor már rossz volt, azért is...
A hely elég szűkös, én is inkább 50-52-55 körül néznék bele, de csak talp nélküli, 23.5x12,5x22cm-es fér a leszorító alá, jobb + pólussal...+vékony saruval![ Szerkesztve ]
-
-
Inhouse
őstag
válasz gallozs #7177 üzenetére
Vásárlás előtt azért jó lenne megnézetni az akkut, meg az autót is elektromos szempontból. A vékony saru átszerelhető normálra, ha már úgyis vágni kellett, ha jól értettem. Ha perem nélküli, akkor fontos adat a magasság, mert a leszorító nem jó a másik mérethez, vagy ott is barkácsolsz. A másfél év azért elég kevés, mostohák lehettek a körülmények. A mélykisütést pl. nem tolerálja jól az akku, ha többször is előfordul, főleg, ha nem azonnal van visszatöltve.
Üdv Inhouse
-
_pda_
tag
Sziasztok,
6-8 Ah-ás robogó akku téli csepptöltéséhez milyen töltőt ajánlanátok?
Valami normálisabbra gondolnék, amin van státusz led, hogy éppen mi történik, vagy ilyesmi.Van Aldis XS töltőm, de az nem használnám erre a célra.
Köszi.
-
Brogyi
senior tag
Két lehetőséged van. Az egyik amit ajánlani tudnék az a havonta egyszer feltöltöd. Ez szimpatikusabb nekem, mert tudsz visszaszámolni tavaszig.
A másik a csepptöltő, ami csak +13,6V körül ad ki feszültséget. Ez egy egyszerű táp. Visszalapozol akkor volt kinai ajánlat olyan 1500Ft. Nekem nem szimpatikus a több hónapon keresztüli állandó feszültség. Attól még jó lehet, de nekem nem tetszik (ez szigorúan magán vélemény).
[link] -
_pda_
tag
Alapból semmi, de használom a Boxerhez is és egyszerűbb lenne a robihoz egy csepptöltő télre.
Ez van a robogóban: Yuasa YTZ8V akkumulátor (360°-ban forgatható)
A XS töltőárama motor módban egy csipetnyivel nagyobb(0,8A), mint az ehhez ajánlott (0.6-0.7A)