Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz gzbotii #6648 üzenetére
Ha beljebb van egy gumigyűrű, akkor arra kellene vigyázni. De egyáltalán nem biztos. Az sem kizárt, hogy beleszakad. Majd meglátod. Ezek zártnak készülnek, csak ilyen módszerrel szerelik, nem egy luk nélküli fedelet hegesztenek rá ultrahanggal. Azért ilyen, mert nem olyan régen még kitekerhető dugósak voltak és megmaradt az öntőforma, erre vannak ráállva. Nincs hozzáférhető pereme, amibe bele tudnál akasztani valamit. Ez roncsolódni fog szerintem. De majd meglátod, engem is érdekel.
Üdv Inhouse
-
R a y
senior tag
válasz molnarpeter #6650 üzenetére
Egyszerűen a mode gomb nem reagál semmire, ha felrakom tölteni, akkor nem is tölti se a 12vos se a 6vos robogó aksit:(
Két éve vettem így ősszel, nagyon keveset használtam.
De úgy látom marad ez a lidls ez a nagy változat, néztem róla YT videót, jónak tűnik.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
válasz molnarpeter #6653 üzenetére
És erről a nagy lidls töltőről van tapasztalat? Mert a a fater ch611ese nagyon strapabíró, 4eve megvan már, általában iveco aksikat töltünk vele, nagyon jól bírja.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
-
Inhouse
őstag
Az, hogy mekkora akkut tud tölteni, az nem lényeg infó. Fel tudja bármelyiket, csak max nem annyi idő alatt. Az elírás jogát fenntartják. A német oldalon is 210Ah, ha ez megnyugtat.
Hmmm... Van abban valami, amit írtál. Nézd csak![ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
félisten
válasz Inhouse #6657 üzenetére
Abból a szempontból, hogy fel tudja tölteni, abból nem. Azonban egy optimális töltőáram /töltési idő nem árt sem a usernek, sem az akkunak, hiszen egy 5A-es töltővel aztán tölthetnéd a 200Ah-s akkut egy hétig is. Nem véletlenül vannak megállapítva ezek az értékek. A 72Ah-s akkumra is rátettem a lidlis 5A-s okostöltőt. 11.6V-ról mire feltolta a 13.2V-ra, kellett neki vagy fél nap. Egy szabályozható töltővel ha megbikkantod 7-8A-el ezt pár óra alatt simán abszolválja és az akkuval is jól bántál, nem töltötted túl nagy A-el, csak ami megengedett.
----------------------
Valószínű ez lesz az akkor. Hétfőn úgy is megyek lidl-be kocsiemelőért, megnézem mit árulnak. Nem veszek, csak kíváncsiságból.
[ Szerkesztve ]
-
R a y
senior tag
Na megvettem és ULG 17 A1 amit most árulnak.
[ Szerkesztve ]
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
Egy hibája van, hogy a sárga "menü" választó ledek iszonyú erősek, és amiatt a mellette lévő feliratok nehezek olvashatóak. Házi fix: cimkenyontatóval ráragasztok új címkéket és azzal lehet tompítani a fényességet.
Másik dolog amit hiányosság, hogyha nincs bedugva hálózatba és úgy csatlakoztatjuk az aksira a töltőt akkor nem írja ki az aktuális aksi feszt. Ugye CH611 kiirja..
Másik ami tetszik, hogy a vezetékek vastagabbak sokkal. Összességében megérte nagyon. Amúgy ma a lidlben vettem a zsebbikázót is. Elvileg max 2L dízel és 3L benzinesekhez használható. Kipróbáltam levetett saruval és a 320dn kb egy negyed fordulatot tudott forgatni.... Vissza is vittem.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
válasz Inhouse #6670 üzenetére
Fel volt töltve. YTon van egy két videó ahol levett saruval inditoznak, sikerrel. Nálam nem jött össze. Egy Toyota rav4et indított a faszi. Dízel volt mert d4d.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
Egyébként lehet hogy van jó. Pld néztem az einhellnek van, árukeresőn jókat írnak róluk.. Pld az einhell CC-JS 18: "Indítóáram:300 A - 5 sec"
Ezzel már lehet beindulni, igaz dupla annyi mint a lidlsHa olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
DigitXT
félisten
Mekkora méretű egy ilyen zsebbikázó? Biztos le tud adni ilyen 100A-eket?
(Illetve láttuk, hogy nem, de vajon kéne neki?) Milyen akku is van benne?
Ha csak kevésbé merült az autó akku, s arra csak rásegíteni kell, az azért
nagyon más terhelés tud lenni, mint hogy tényleg leveszed róla a sarut.Szerk: rákerestem, van ami 200-400A-t is kinyom, az azért kegyetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Hold
őstag
Ismeritek ? [link]
Az élet sírással kezdődik és azzal is ér véget, de közte kötelező mosolyogni !!!
-
Zoli bácsi
őstag
Hali!
Pár hete ezt a típust [link] vettem a LIDL-ben. Örültem hogy lett egy rendes töltőm, még egy motorhoz vásárolt Optimate 4 típusú töltőm volt csak, elbírt a kocsi aksijával is, de ha kevés szufla volt benne, azért kevés volt a max 0,8A erősség.
Szóval feltettem a kocsi (12V 55AH, Suzuki Ignis, 2004-es)akkujára a töltőt, és bekapcsoltam. 3/4 töltöttséget, és 12,7V-ot jelzett. Másnap ránéztem, 13,3V és full töltöttség jel volt. Na, akkor már csepptöltés megy, gondoltam, és otthagytam. Még egy nap, megint ránézek.... 14,4V! Úristen, gondoltam, ez sok..Levettem a töltőt, és kihúztam. Vártam egy kicsit, visszadugtam. 13,7V-ot mutatott. Kiválasztottam a kocsi piktogrammot, és vártam. Váltakozni kezdett a feszültség jelzése (gondolom tölteni kezdte) felugrott 15,1V-ig, majd "Err" jelzéssel megállt.Azóta nem merem használni, igazából mivel 200m-re van a munkahelyünk, kocsit ritkán használunk télen, csepptöltésre fent szoktam hagyni télen az akkut. A gyári akkumulátort 9 évesen cseréltem, baja nem volt, de már nem akartam tovább húzni a cserét. A következő Varta 3 évig bírta. Most 3 éves, kicsit nagyobb (55AH Jász akku, a gyári meg a Varta 45-ös volt), de aksi gondom nincs, múltkor fent felejtett világítással 45 perc után tekert mint az állat az önindító.
Szerintetek normális ez a jelenség, amit leírtam? -
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #6680 üzenetére
A 14,4V nem sok, az a hétköznapi töltők végfeszültsége. Lehet, hogy olyan a programja, hogy a csepptöltésből is újra indul a program, ha szükséges. Hópihe állásban nagyobb a végfeszültség, bár nem 15.1V. A leírás szerint 15V felett (és 3,8V alatt) hibát jelez és megáll. A kérdés, hogyan lehetett 15,1V-on. Nem tudom, hogy a beépített uC végzi-e a feszültség kijelzést is, vagy az csak egy sima fesz. mérő modul. Utóbbi esetben lehet pár tized V eltérés a kijelzett és a uC által adott feszültség között, és lehet, hogy egyik sem egyezik teljesen a valóssal. Nem tudni technikailag, hogy van megoldva a túlfesz figyelés, lehet, hogy független a uC-től, az is lehet, hogy mintákat vesz és két mintavétel között ugrott fel a feszültség erre az értékre, mire észrevette és leállt.
Egy próba erejéig nyugodtan tedd rá, figyeld, de szerintem nincs baja.Üdv Inhouse
-
R a y
senior tag
válasz Zoli bácsi #6680 üzenetére
Ne félj tőle. Egy normálisan beállított fesz szabályzó a generátoron 14.4et ad folyamatosan. 14.4v felett indulhar meg a gázgépződés az akkuban. Szóval ne félj jól van ez így. Nekem egyébként egy ilyen töltő ment tönkre, igaz két éve vettem de jó ha 3x használtam. Most vettem a másik töltőt ami jelenleg fut a lidlben. Ez jónak tűnik eddig.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Jelenleg én is egy ULGD 3.8 A1 LIDL akksi töltött nyúzok.
Jazzben a 6 éves eredeti akksit (35Ah) simán feltölti, igaz néha itt is Error-t dob, de kicsit kell noszogotani majd megindul.
Viszont lenne itt 2db AGM Start-Stop-os dízel is. 110Ah és ~80Ah akksikkal.
Ezekre is rálehet szabadítani ezt töltőt gond nélkül?Novum Forum Siculorum
-
olasz61
tag
Hány km után tölti fel a generátor az aksit,vagy töltővel gyorsabb?
-
félisten
válasz tibcsiworld #6687 üzenetére
A generátor teljesítménye bőségesen elegendő ahhoz, hogy akár az összes fogyasztó használata mellett is feltöltse az akkumulátort.
A feltett kérdésre azért nem lehet válaszolni, mert nem tudni milyen akkumulátor, milyen generátor, mennyire van lemerülve, menet közben milyen fogyasztók működnek stb.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Köszönöm a helyreigazítást! A saját példám vettem alapul! Akár hosszú út után is (100km) még eljátszott a töltő 1-2 órát az aksival. (1,9cdti, 74Ah) Jah, és a generátorvadi új! (ha nem csaptak be a szervizben)
A vater meg épp tegnap tette fel nálam az övét. 15km-t jött hozzám, 1,0 kis régi corsa valami mini, de új aksival! 10-15 perc után azt mondta, tele is van, és levette a töltőről! Ilyen van????
-
pucni
csendes tag
Lidlis Ultimate Speed ULG 17 A1 töltőt én is megvettem 15 rugóért pár napja.
Egy Banner 12V K20/180Ah munkaakkumulátort kapcsoltam rá szobahőmérsékleten. 12V mérhető rajta, ami elvileg 20%-os kapacitást jelent és a szulfátosodás határán van. Itt már kötelező tölteni, mert károsodik alatta. Kedden tettem rá 23 órakor. Deep cycle állásban, normál töltéssel. Épp most állt le, ami 36 órányi töltést jelent.
Induláskor 31%-nak jelölte a töltöttséget és 12V-ról indult a töltés. Elég sokáig töltötte 12V-tal és a % is lassan kezdett elindulni. Majdnem a 36 órás töltés feléig normál hőmérsékletű volt az aksi és nem volt gázképződés. A kezdéstől kb. 18 óra múlva volt talán 63%-os. Ekkor kicsit beindult és a feszültség kicsit gyorsabban, de fokozatosan felment 14,1-14,2 V-ra. Minimális buborékképződés is volt, de az akku háza épp csak langyosodott. Talán 25-30 Celsius lehetett.
100% elérésekor hamarosan ki is kapcsolt a Normál töltés LED-je, a Charged LED pedig világítani kezdett. Kijelzőn 13,2V van.
Úgy tűnik kikapcsolt a töltés, de a töltő még búg, viszont a ventillátor vagy kikapcsolt, vagy lassabban pörög, mert halkabb.
Van mégegy ilyen akksi, 12,1-V-ra merülve, csinálok egy összehasonlító töltést. -
félisten
válasz tibcsiworld #6691 üzenetére
Azt nem tudom mit csinált a töltő 1-2 órát az akkuval. Egy jó generátornak nem okoz semmiféle problémát egy jó akku feltöltése a fogyasztók táplálása mellett sem. Tedd rá az akkura járó motornál a multimétert és kapcsolj be minden fogyasztót. Nálam a feszültség ekkor sem esik 14,2-14,3 volt alá, tehát minden fogyasztó ellátása mellet még vígan tölti az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Ahogy mondod. Ami gondot okoz manapság az idő intervallum. Feltöltené, mert a 60-80-100A-es generátornak ez gyerekjáték. Csak a sok rövid út alatt erre nincs ideje. A manapság, vélt akku garanciás hibával érkező esetek 90%-a ilyen. Csak most jött a hideg és ez volt a már régóta vergődő rendszernek a kegyelemdöfés. Feltöltjük az akkujukat, megmérünk mindent és ha minden oké, akkor csak tanácsokkal látjuk el őket...szerinted mennyit tartanak be belőle?
Üdv Inhouse
-
félisten
válasz Inhouse #6694 üzenetére
Bizony. Én például úgy használom az autómat, hogy ha elindulok és sorompót kapok, nem állítom le. Mikor hideg van, szoktam járatni, hogy a meleg autóba szálljak be, ezen kívül ha csak városozok 1-2 hetente legalább ki szoktam égetni a rendszert. Az olajat, fagyállót cserélem rendszeresen, evo gázolajat tankolok. A gyári akkumulátor 15 évet kiszolgált így, a motor is olyan mint az óramű. Ennyit számít, ha az ember odafigyel a dolgokra.
-
félisten
Tudom. Bár kérdéses, hogy a több járatás okoz-e nagyobb kárt a környezetnek, vagy a gyakoribb akkucsere és több betegség, az autóban való fagyoskodás következményeként.
Járatás: Ez megint egy érdekes téma. Igaziból nem mindig járatom, hol így, hol úgy. Ha egyből az országútra megyek, akkor szoktam télen, mivel mire oda kiérek nem melegszik be rendesen és nem fogom pörgetni, hogy felvegyem a tempót. Lassan tökölni meg veszélyes ott. Amúgy a motornak édes mindegy, hogy alapjáraton ketyeg, vagy alapjárat közelben viszi a kasztnit is. Üzemi hőmérsékletre úgy sem fog bemelegedni a városi korzózásban. Egyébként a dízelnek kisebb a kopása hidegen, mint a benzinesnek, mert a gázolaj kevésbé csökkenti a hengerfalak kenését és önmaga is rendelkezik kenőhatással. Szerintem ha ez a fajta eljárás kárt okozna a motornak amit csinálok, az már jelentkezett volna. 23 éve járok dízellel, a mostani autóm 14 éve használom és köszöni szépen jól van. Olajogyasztás nem mérhető és ereje teljében van.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Az a 15 év nagyon durva, akkor is, ha gyári akku.
Pjen!
A fene tudja, hogy mi okoz nagyobb terhelést a környezetnek...egy alapjáraton működő modern motor, vagy ha 3-szor sűrűbben kell akkut cserélned. Az akkut, ha újra is hasznosítják, akkor is van környezet károsító hatása. Az más kérdés, hogy a hideg motornak az alapjáraton ketyegés nem annyira jó.Üdv Inhouse
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...