Új hozzászólás Aktív témák
-
bekesics
tag
Sziasztok!
Vettem egy használt CTEK töltőt, amit állítólag németországból hoztak, és új a töltőcsatja (van benne biztosíték is), viszont ez fekete gombos, és nem piros ahogy az a képen szerepelt a hirdetésben.
A képen szereplőre azt írtátok, hogy már az újabb. Azon az szerepel hogy model:1075.
Amit kaptam az model: 1049. Mi a különbség a kettő között? Milyen gondok voltak a korábbi MXS 5.0 modellel, amire figyelni kell? Lehet ezt valahogy frissíteni?
Köszi a válaszokat!Gigabyte B150M-D3H, i5-6600, GTX1050Ti, 16Gb DDR4-2133
-
Brogyi
senior tag
Többször kérdeztétek a véleményem a deszulfátorokról. Szinte mindegyik hatásossága elég csekély. Kb. olyan 10-12 éve próbálgattam én is. Egy amerikai fórumon találtam egy jó ötletet. A napokban a youtube-on visszaköszönt az egyik magyarul.
Gyorsan megnéztem a régi írásom, és beletettem. [Itt] van.
Aki akar deszulfátort építeni annak ajánlom, hogy nézze meg a linket. Nem fog csalódni, de egy kicsit barkácsolni, teremteni kell.[ Szerkesztve ]
-
alien0903
tag
Sziasztok! Ctek Mxs 5.0 töltóvel lehet tölteni etető hajót úgy, hogy két 6V-os akksi van benne sorba kötve a 12v-hoz?
-
ndomokos
csendes újonc
Üdv! Vettem használtam egy 3.8 cteket. Új ledes csipesszel kaptam. Problémám a következő: egy darabig tölt 4es fázisig utána random időközönként 1-2 fázis villan, bekapcs villan, hiba villan újraindul….. milehet a baj? Próbáltam 3 akksival ugyanez [video] buktam 13 ezret?
[ Szerkesztve ]
-
llacee
őstag
Sziasztok!
Szeretnék venni egy töltőt egyrészt az autó akksik töltésére (Octavia start-stop 70A, meg egy Yarisban lévőt) illetve van egyéb cuccokban kis 12V-2.2, 12V-12ah akku is, azt is szeretném tölteni (riasztó ill szünetmentesből valók)
Eleinte Einhell 4A processzorost néztem, de aztán szokásomhoz híven már kezdek túlzásokba esni.
Véleményetek szerint Einhell 4A megfelelő, vagy mindenképpen a Ctek mxs 5 az ajánlott.
Igazából a ctek árából nagyobb töltőáramú is kijönne, de nyilván más minőség, ill párnál láttam, hogy olyan kis kapacitások kiesnek, amiket szeretnék.
Noco is tetszik, főleg méretre, de elég drága.
Amit hiányolok utóbbi kettőből, hogy nincs pontos visszajelzés a feszültségről, mint a régi analógokban.
Köszönöm -
_pda_
tag
No, úgy tűnik sikerült leszanálni a PCX 125 akkuját a téli tárolással. :(
Pedig rendszeresen néztem a feszültséget és ráakasztottam ezt az Alis töltőt amikor kellett, amit Brogyitól vettem.
Ma kihoztam a garázsból, de csak kettőt fordított rajta az önidítót.
12.4V –ot mértem beindítás elött.
Kibontottam az akku tetejét, de ez ilyen felitatott zsebes AGM, elektrolit színtet sem tudok nézni rajta.
Még kísérletezek vele kicsit, de valószínüleg kuka.
A franc egye meg, h nem lehet életben tartani, ezeket a xarokat. -
Brogyi
senior tag
conqver
A T1232 "pulse charging" tudhat valamit (negative pulse charging). A TFT az csak tapizás ahogy írták.
_pda_
Huúú, az az akksi jó drága. Ha csak AGM akkor nézz másik márkát. Az utolsó motor akksim simán bírt 3 telet.
Az egy Exiede volt. Nekem bevált, bár sokan leszólják. Az a gyanúm, hogy sima AGM, és ráírják hogy Start/Stop, meg Yuasa, és az ár mehet az égbe. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Igazad volt. Nem idított vasárnap. Ma reggel a töltőről levéve is nehezen indult. Inkább mentem gyalog, nehogy hazafelé nem indul aztán el. Rendelem is az új aksit.
2016.októberi az aksi. Bosh s3. Ha nem töltögetem, akkor ez már fél éve halott aksi. Előtte varta volt. talán kék. Most mást próbálnék, mert ez nekem kevés az ilyen nagy nevektől.
Exide Premium 12V 72Ah 720A
Erről kinek mi a véleménye?
Vagy legyen banner? Passz.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz tibcsiworld #8167 üzenetére
-
csiga8
senior tag
válasz tibcsiworld #8169 üzenetére
Nálam csepptöltőn vannak, ha hosszabb időt állnak. Így 5 év mindig meg van, de a 6 év is "természetes".
-
conqver
aktív tag
Szevasztok.
Kaptam kölcsönbe egy Forex szulfátoldót, kipróbálásra.
A garázsban találtam egy Jászakku extra kalciumos akksit.
Nyugalmi fesz: 12.3V, EN 420/196, SoH 39% ,SoC 72%, MR 16.16.
A mérést Foxwell F1000B-vel végeztem.
Magát az akkut kb. 2-hete töltöttem fel Lidl Ultimate Speed ulgd 5.0 A1 töltővel, "hópehely" módban.
Előtte normál üzemmódban töltöttem már egy ideje.Kezdésnek teljesen feltöltöttem.
Majd merítem egy normál 45W-os izzóval.Milyen metódus szerint folytassam tovább?
A Forex manuálban a kalcium ötvözésű akksikra 16 voltot ír.
Ártok az akkunak ha azt a módot választom?Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Shadow&Dust.....
-
tomselec
újonc
Sziasztok!
Az AGM akksik gyorsabban töltődnek, mint a sima savasak, ugyanakkora 14.4 Voltos feszültségen? Nagyobb áramot tudnak felvenni?
Vagy csak akkor vesznek fel nagyobb áramot, ha 14.8V-al töltik őket?[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz tibcsiworld #8174 üzenetére
A 12,6 v feszültség teljesen feltöltött akkumulátort jelent. Nem is volt szükséges töltögetni.
-
csiga8
senior tag
válasz tibcsiworld #8176 üzenetére
Jóll tetted előszőr is, most is, hogy előszőr feltöltötted. Legközelebb is így csináld.
Igazából a megszakított töltést nem értem, hogy miért szedted le 14V-nál.
Egyébként igen, normális, hogy 8-10 órát töltődik újként, a 12,9V nyugalmi fesz. is az.
-
Brogyi
senior tag
válasz tomselec #8173 üzenetére
Az AGM a hagyományoshoz képest fejlettebb technológia. Drágább, és csak az vegye akinek arra van szüksége. Sokszor az EFB helyett szokták ajánlani, de gondosan megnézitek pici különbség van a használatban. A felépítése miatt nagyon gyakori a robogó alkalmazás, mivel nincs folyadék. Tehát balesetnél nincs kifolyó agresszív sav. A fekvő elhelyezés miatt megint csak ezt a fajtát lehet alkalmazni, és az utastérben csak ezt szabad alkalmazni. A kérdésedre a válasz nem. Talán egy kicsivel jobban elviseli a nagyobb áramú töltést, és egy picivel nagyobb az energiasűrűsége. Miért is venne fel töltés gyorsabban? Miért is szeretnéd ezt választani a hagyományos helyett? A kérdésed nem igazán jó. Tehát ha jobban leírod a problémád hamarabb kapsz majd választ, mert többen érthetik. Régi autóba nem éri meg.
Igazából ezt lehet még folytatni, de nem biztos, hogy kíváncsi vagy rá. -
Harkovz
aktív tag
Helló.Egy kérdésem nekem is lenne.A start-stop akksik miben különböznek egy simától?Nagyobb indítóáram?Mi van ha simát teszek a start-stop helyére?Egyébként mmindig kikapcsolom a startstopot.
-
Brogyi
senior tag
válasz Harkovz #8182 üzenetére
Sajnos a tapasztalatok azt mutatják nem elég a kikapcsolás, mert töltésvezérlő az EFB-t feltételezi. A hagyományos akksik nagy átlagban 1 évet bírnak (ez nem szentírás!) EFB helyett. Az elektródák anyaga, és annak elosztása nagyon más. A cél az volt, hogy a rövididejű töltés elbírja, ami természetesen nem tölti fel 100%-ra. Valamint a töltés már nem egy hagyományos értelemben vett feszültségszabályozó. Teljesen független a motor fordulatszámától. A réginél ha nyomtál egy kis gázt, akkor tudtad hogy tölt. Ez a mai, modern rendszereknél mintha véletlenszerű lenne, de természetesen nem az.
Láttam +11,9V-t 3000-s fordulatnál, és láttam alapjáraton felkapcsolt refivel 14,5V-t. Ezt a megterhelést egy normális nem sokáig viseli el. A legkorábban a FORD-ban jelent meg. Nekik jócskán van tapasztalatuk. Azt szoktam nekik mondani nem kell a szervízben megvenni a gyári akksit, de jobb ha a gyárihoz közelit választanak a piacon. EFB/AGM.
Normál akksik is tudnak azonos CCA-t produkálni. Itt a kocsi töltés technikája csinálja ki a normál akksit. Ha még valami mild hibrid is van akkor tényleg nem szabad normállal kisérletezni, de majd a bátrak ki fogják próbálni.
EFB= start/stop= stop&go
EFB az akksi típusa, a többi pedig a kocsi szolgáltatása. Így egy kicsit leegyszerűsítettem, mert minden ilyen (start/stop, stop&go) kocsi minimum EFB-s akksival rendelkezik. Esetleg AGM (high class).
Természetesen az önkisülése is kisebb az EFB-nek, hogy a szulfátosodás lassabb legyen. Az EFB-ben a sav folyékony. Az AGM-ben pedig valami megköti (többnyire üvegszálból készült szövet). -
tomselec
újonc
keveset megyek az autóval és jó lenne ha vissza tudná tölteni az akksit. Ezért rakok be nagyobb akksit is, az elvileg nagyobb áramot is vesz fel, mondjuk 60ah akksi felvesz 6 ampert az 84wattos töltés, egy 100ah akksi meg felvesz 10 ampert az 140 wattos töltés.
Azért kérdeztem, mert hátha tud az agm nagyobb áramot is felvenni, akkor még hamarabb visszatöltene. Az exide premium akksinál például azzal reklámozzák hogy jobb a "töltés elfogadása", és ezt a technológiát az efb és agm akksik fejlesztésénél vették észre. Nem tudom mi igaz ebből a marketingből...
Arra is gondoltam hogy a fesz.szabot lecserélem egy 14,7-esre, akkor gondolom már nagyobb áramot is hajlandó felvenni az agm akksi Mondjuk ha a 100ah agm akksi 14,7 volton felvenne 15 ampert az 220watt.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz tomselec #8184 üzenetére
A "keveset megyek"-kel van baj. A savas akksi erre nem jó. Ezért alkalmazza a többség a csepptöltőt. Az említett optima mellett sokkal jobb megoldás a következő [link].
Ezzel hónapokra állhatsz töltés nélkül. Persze ha nagy az autó készenléti fogyasztása, vagy diesel-ről van szó akkor ez se jó. -
tomselec
újonc
válasz molnarpeter #8185 üzenetére
miért jobb az optima? nagyobb az indítóáram, azt tudom. Nagyobb áramot is vesz fel töltésnél?
Brogyi:
7ah 56 ezerért? tegyem a meglévő akksi mellé? illetve ugyanez a kérdés, a litium akksi nagyobb áramot fog felvenni?
Tölteni nem tudom a társasházból. Egyébként a kocsi nem áll hónapokat, minden nap megyek vele, csak 2-3 km-t. 20mA-t vesz fel bezárva. Benzin 1.6, audi a4 1998[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz tomselec #8189 üzenetére
A lítium aksit tudod nagy árammal tölteni, sokkal hamarabb visszapótolja a generátor, amit az indítás kivett belőle, és ha nincs semmi, ami leszívja, akkor a töltöttségét is sokkal tovább tudja tárolni. Ridegtartásra sokkal jobb, bár kérdés, hogy ér-e majdnem 4x annyit, mint egy ólom-savas...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
bekesics
tag
Sziasztok!
Vettem ezt a Ctek töltőt és rátettem egy régebbi akksira. Egy hete van rajta, és folyamatosan ezt mutatja:
Honnan tudom hogy készen van a töltés, vagy hogy jó-e az akksi? Nincs tesztelőm, se terhelővillám. Kössek rá valami izzót, és mérjem hogy meddig világít ? Ha igen, milyet? Köszi a válaszokat!Gigabyte B150M-D3H, i5-6600, GTX1050Ti, 16Gb DDR4-2133
-
DigitXT
félisten
válasz bekesics #8192 üzenetére
Műszer nélkül kb. sehonnan. A töltő szerint kész van (mutatja), de ez csak annyit
jelent, hogy felszaladt a fesz 14.4-re, és azóta 13.6-on tartja, csepptöltés módban.
Empirikus módon lehet tesztelni, mondjuk leveszed a töltőről, és nézed, hova esik
vissza a feszültség (de ehhez is kell műszer, ami lehet egy olcsó multiméter is).
Az izzós ötlet sem rossz, de az csak kapacitást mutat, az indítóáramáról semmit:
ha nincs más, meg kell próbálni indítózni vele. Halott akkuval ez nem fog sikerülni.
(És hiába mutatja késznek a töltő, ha igazából nem vette fel a töltést + nem indít.) -
troll81
addikt
Sziasztok.
Reggel mertem 12v az akun a kocsiban...nem megy sokat így kb 3 hét után. De előtte se ment.
Reggel óta dolgozza az optimate 6 a 72 ah akut.
Várható H estig feltöltve lesz? -
llacee
őstag
Sziasztok!
Van egy einhell 6A töltőm EINHELL CE-BC 6 M, egy hónapos.
Eddig csak két kis szünetmentes akksit töltöttem vele manuális módban (1ah töltőáram), de viszonylag hamar felnyomta 100%-ra őket.
Most viszont az autóm akkuja merült le, nem tudom, hogy azért mert rajtamaradt fogyasztó vagy 4 év után egy banner akksi is meg tud makkanni.
Minden esetre már indítózni nem tudtam vele, ezért agm módban kiszerelve elkezdtem tölteni az autó akksit és azzal is "végzett" 100%-ra ~1 óra alatt, 74Ah, tehát lehetetlen.Most felmerül a kérdés, hogy a töltő rossz és küldjem vissza, mert így már a két kis akku töltési idő is gyanús. Vagy szimplán rossz az autó akksi is. (ez egy nagyon fájdalmas kiadás lenne)
Szerintetek hogyan tudnám tesztelni a töltőt vagy merre induljak el?
Köszönöm!
-
Brogyi
senior tag
"rajtamaradt fogyasztó vagy 4 év után"
Kétszeresen is le van döfve szerencsétlen akksi. 4 éves akksi nem tud akkora kapacitást felvenni mint ami rá van írva. Legyen az bármilyen márka. Ahogy előttem írták ez szinte 100% akksi hiba. Természetesen lehet játszani az öreg akksival, de az csak egy kis időt fog adni neked. Ha fontos a naprakész állapot akkor azonnal vegyél másikat.
A régi pedig szulfátos. A viselkedése is ezt mutatja.
Megpróbálhatsz egy kapacitás tesztet. Az megmutatja mire képes az akksi. Feltöltöd, és utána kisütöd 10,5V-ig.
Kell egy multiméter, óra, és egy terhelés (pl. autó izzó). Kell még egy pici matek, és sok idő. Szerintem mivel rossz, hamar fogsz végezni.
Itt egy kis példa a sajátomról. 4,5 éves start/stop , és bizony használom, nem kapcsolom ki. Szóval városi autó.
Ezek után a kinai teszterek 80%-ra becsülték az állapotát. A valóság pedig 74% volt a kapacitás teszten.
Nekem ez nagy számnak számít, és minden nap ajándék.
55Ah-s tehát kicsinek mondható.
Másik 100%. Nem a töltő rossz. -
llacee
őstag
Köszönöm a válaszokat.
Átgondolva nagyon nem tudok rajtahagyni fogyasztót, mert levesz mindent, ami extra volt, hogy kihangosítóval telefonáltam állóhelyzetben vagy 40 percet. Utána már nem indult el.
Szomorú vagyok, bár 80%-ban én is erre tippeltem.
12V 69Ah 360A ez van most benne.
Amit az autó típusát beírva hoz az internet 12V 70Ah 760A , utóbbit kicsit furcsállom.Napi használatú autó alapból városban, de ez a családi mindentbelepakolós messziremenős is.Start-Stopot nem használom.