Új hozzászólás Aktív témák
-
SZIGMA
aktív tag
Hát, nálam a műszerfalban 0,5V-tal kevesebbet mutat, mint ami az akkun van (lusta voltam szétszedni és bekalibrálni , szóval ha 12V-ot látok, akkor én már teszem be a másik akkut és emezt meg töltöm.
(a teljességhez hozzátartozik,hogy a hibás generátor nem igazán tett jót az akkuknak, szóval én biztonsági játékot játszok)
(a műszerfal világításra kötöttem a feszmérőt, hogy egyébként ne világítson, szóval beülök, kapcsolok egy tompítottat, látom a feszültséget és az indítózásból kiderül, hogy "ejj ráérünk arra még" vagy este inkább csere)
Ki kell tapasztalni, hogy nálad az akku mikor kéri a töltést
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Pénteken feltettem a kocsit (7g Civic) a Lidlös töltőmre (nem a legújabb, kb 2 éves LCD kijelzős) mert egész nyáron nem sokat ment a kocsi, akkor is jellemzően városban, gondoltam kedveskedek egy kicsit neki. Szinte egyből felugrott 3 csíkra, rajta hagytam kb 5 órát. Még aznap mentem a kocsival kb 30 km-t, ez alatt 4x volt beindítva. Ma menni akartam vele, önindító teker párat, majd a belső világítás kialszik, mutatók leesnek. Ha nem indítózok visszajön a világítás, rádió megy. Semmi nem maradt bekapcsolva, utólag csak riasztó van beszerelve. Sajnos multiméter a munkahelyemen maradt, így feszültséget nem tudtam mérni
2 éves gyári Honda akksi van benne, a "szeme" halvány zöld volt, töltőre rakás után rendes zöld lett. Most feltettem tölteni, akksi töltő 12.0 V mutatott, kb 10 perc alatt felment 3 csíkra.Létezhet hogy a töltés csinált valamit? Előtte semmi gond nem volt.
-
tibcsiworld
aktív tag
Nah szóval megkaptam az új lidlis töltőt! (Dolgoztam, és nincs lehetőségem bemenni a városba, így vater vette meg.)
Mivel nincs elem a multimban (holnap veszek), így a töltő saját mérőjére támaszkodom!
Szépen kezdi emelni a feszt az aksi feszültségéről.
Nem ugrott át hirtelen át 3 csíkra, de mindenképp ott volt a legtovább!
Holnap újra használatba veszem, de majd multival is tudok mérni!Kicsit pezsegtette az aksit! De csepptöltéskor már ali-alig volt hallható a pezsgés! Ettől függetlenül nem hagytam rajta éjszakára!
Mindenképp masszívabb, és súlyra is nehezebb (nem tudom, ez számít e), mint a korábbi compassom!
A feszültségek nem a szélső értékek, csak nem mindig volt nálam a telefon! (Néha csak kifutottam megkukkantani, közben a 2 éves kisfiam pancsizott, vagy töltőn volt a telcsi, .... . Majd holnap! )
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #5404 üzenetére
Nem találtam hirtelen vízhatlan csatlakozót, amit elképzeltem, viszont eszembe jutott ez a thread, alulra görgetve látni fogod az akku kivezetéseket.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #5405 üzenetére
[link] ez lett volna az eredeti tippem. Dugó külön kell még hozzá persze, az egyébként lehet rá tudnád tenni valahogy kicsi csipesszel a töltő eredeti csipeszeire, és akkor marad a gari
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5407 üzenetére
A következő történt: tegnap 1,5 órás töltés után 3x egymás után beindult pöccre. Kivettem egész este töltőn volt, reggel betettem 15 perc múlva inditanék, nem indul. Betoltuk, beindult, töltés van. Utána nem indul be. Akku fesz leesek 11V-ra. Szóval új akksi lesz. Excide jó minőségű?
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5408 üzenetére
Én átnézetném azt az autót. Szerintem két dolog is lehet, kezdődő cellazárlat az akkuban, vagy önindító probléma. Ez utóbbi kopás esetén képes rossz helyen megállni és olyankor iszonyatos áramot felvenni, az autó persze nem indul, az akku meg kap egy oltári pofont. Az új még lehet, hogy éppen elbírja, de később ott is lehet gond majd.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5411 üzenetére
Az az akku vagy nincs feltöltve, vagy nagyon gyenge, ill. az említett kezdődő cellazárlat is lehet, de ott hirtelen esés van 10,8V-ra. 10s alatt 1V esés, 20s alatt teljes lemerülés egy izzótól nem lehet.
Valahogy úgy kellene működjön, hogy a terheléskor hirtelen esik pár tizedet, majd azt az értéket tartja jó ideig, terheléstől függően, de egy izzónál ez nem másodpercekben mérhető érték kell legyen.
A 14,7V kicsit sok, bár most jön a hideg idő, de nem kellene 14,4V fölé mennie, hacsak ez nem annyira új autó, ami már egészen másképp kezeli a töltést...de akkor ahhoz olyan akkunak is kell társulnia.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5415 üzenetére
Generátor felújítás előtt 15V körül töltött sajnos, lehet akkor kapott az akku, most megnéztem pont egy éve volt csinálva. Akkor úgy vittem a szerelőhöz, hogy valószínűleg fesszabályzó csere kell. Kivette, elvitte egy generátor felújító emberkéhez, bevizsgálta, cserélt csapágyat és szénkefét (ha már szét volt szedve, túl nagy baj nem volt vele), illetve nagyon poros volt. Azt mondta, hogy a csapágy miatt töltött annyit, bevizsgálta, rendben van. Állítólag ezek így töltenek. 2004-es Honda Civic.
Van egy Haynes Manualom megnéztem mit ír: A generátort az ECM szabályozza, függően a terheléstől (világítás, klíma stb), sebességtől, motor hőmérséklettől, beszívott levegő hőmérsékletétől. Töltés 13,9-14,9V között normális.
Nem ír arról, hogy speckó akku kell bele, gyári is sima gondozásmentes.Most sajnos nincs nálam a Lidl-ös töltő, így egy kicsit butábbal töltöttem. Töltő kikapcsolása után 1 percen belül visszaesik 12,6 V-ra terheletlenül. 55W-os izzót rátéve fél perc alatt 9,3 V-ig merült. Még egy percet rajta hagytam, de nem csökkent számottevően. Izzó levétele után, gyorsan visszatért 12V-ra, 1 perc elteltével 12,3-on állt meg. Mikor arrébb tettem az akkut, felugrott 12,65-re.
Nekem ez nagyon cellazárlatnak tűnik, ha rosszul teszteltem azt is mondjátok, nem sokat teszteltem még.
-
SZIGMA
aktív tag
válasz flegga92 #5413 üzenetére
Nekem a feszszabályzó rész bohóckodhatott. A töltés általában rendben volt, de "hintázott" (magyarán változott a fordulatszámmal) ,aztán egyszer csak beesett a feszültség 11V alá, gázadással még tudtam valamit korrigálni, szóval az autó mozgásban maradt, de amint leállítottam, onnantól halott volt.Másik akku be és pöccre indult, műszer szerint minden rendben, aztán egy idő után (napok,hetek) újra megállt.Végigjátszottam a kötelező köröket, új akkusaruk, kábelek ellenőrzése, "földelés" javítása. Mivel minden egyebet kizártam, így maradt a generátor. A másik generátorral a hiba megszűnt.
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
flegga92
senior tag
Fesszabályzó rendben van, alapjárat (600 RPM) és a max fordulatszám között 0,2 V eltérés van. Amikor teljes gázról visszaengedem egy pillanatra visszaesik 12,X V-ra, de ha normálisan engedem vissza, nincs ilyen. Biztonság kedvéért az új akkuval figyelgetem majd, meg mérek egy nyugalmi áramfelvételt.
Szomorú, hogy egy épp nem 2 éves gyári Honda akksi ennyit bír... Gondoltam 4-5 évig nem lesz gond vele. Családban 3 autónál 10 évet elment a gyári első kiszerelésű akkuval az autó, ebből 2 kocsi jó, ha 2 havonta kijutott a városból. Ráadásul többször is a nyitott csomagtér ajtó miatt csutkára lemerült, és nagyapám ruszki alkatrészekből összerakott töltőjével volt töltve, amiben a villanykörte fényereje jelezte a töltés állapotát
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz flegga92 #5416 üzenetére
Akkor ez már ilyen töltésű, de a sima akkuk nem szeretik állandóan a 14,4V feletti töltést, nem AGM volt a gyári véletlenül? A csapágy okozta túltöltés is érdekes nekem...
Terheletlenül a 12,6V tökéletes. Az 55W terheléssel fél perc alatt 9,3V nagyon nem az. Ha folyamatosan megy le közben, akkor gyenge, elhasználódott, szulfátos, ha van egy ugrás 10V környékén, akkor cellazárlat is lehet.
Gyári akkunál a 2 év elég karcsú, kaphatott rendesen, mostohák a körülmények. 2 éves az autó?[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
flegga92
senior tag
válasz Inhouse #5420 üzenetére
Márkaszervizben, alvázszám alapján keresték ki a gyári cikkszámot (31500-st3-111-he), az alapján lett rendelve, ilyen volt benne gyárilag is. Az autó már 14 éves.
Állítólag a szoruló csapágy miatt, nagyobb terhelést érzékelt, csapágy csere után jó lett, ehhez nem értek. Ezt is csak azért vettem észre, mert az izzók vibráltak.
Akkor tuti cellazárlatos, 10V alatt nagyobbakat ugrálva ment le.Amúgy mostoha körülmények között van tartva sajnos. Csillaggarázs, nyáron heti 1-2 alkalommal van beindítva jellemzően rövid távokra. Havi egyszer pedig 120 km-t megyek 2 részletben. Télen kicsit többet megy, mikor már nem bírom a robogót, de akkor is az 5 km-re levő munkahelyemig megy. Szoktam tölteni ezért rendszeresen, nyáron 2 havonta télen havonta. Még soha nem került olyan állapotba se, hogy éppen be tudja indítani. Lidl-ös töltő nagyon hamar felért a 3. csíkra, szóval sose merült vészesen le.
Ritkán kell ennyire a kocsi mint tegnap kellett, (bika kábelt is kölcsön adtam, pedig van egy pót akksim ami dízel kisteherben volt, benzines kocsit simán indítja még), így muszáj voltam bele venni egy akksit, amúgy ráért volna pár napot míg körbejárom a témát. Valószínű annyiért tudtam volna AGM akksit is venni bele a netről.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #5405 üzenetére
Köszi szépen! Ehhez igen sok idő kell! Nekem sajna az nincs.
Akkor a csatlakozóshoz meg le kellene vágni a kapcsokat a töltőről? Mert az sem buli akkor! Max gari után! Inkább nyitogatom a motorháztetőt!
-
veze
őstag
válasz tibcsiworld #5422 üzenetére
szerintem nem kell levágni semmit ha beteszel egy ilyet , amit már linkeltek [link] kell hozzá egy 5,5/2,5 ös dugó és vezeték rá, lehetőleg piros és fekete értelemszerüen bekotve , aztán a vezeték vége csupaszon marad és egyszerűen arra csipteted a töltöt , anélkül hogy levágná bármit is róla
Aztán ha letelt a három év gari , akár fixre is szerelheted[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Üdv néktek fórum lakók.
Jön az Ősz jöttem vissza. -
tibcsiworld
aktív tag
Köszi a segítséget! Sajna semmit nem értek belőle! Azt sem tudom, mit kell kezdeni ezzel a dugóval, és hova kell beszerelni. Pár hete az első hsz-emben a (témában) kértem valakitől fényképet (akkor még ctekeset), akinek ez meg van csinálva. Sajna nem vagyok műszaki zseni, és napi 14 órát melózom. Hazaérve a 2 éves kisfiammal (is) vagyok, így esélyem sincs utána nézni!
Ezért kérlek benneteket, hogy akinek van ilyen fixre kötött töltési kivezetése, kérem pár fényképet tegyen fel. Előre is köszi!
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5426 üzenetére
Őszintén, nekem le sem esett, hogy miről van szó, csak nagyon nehezen...
De jó, hogy írtad, hogy pár hete mire kérdeztél rá, mert gyanús volt, hogy erre!
Szóval nekem CTEK-es van a motorban és az autóban is, meg Battery Sense:
ezekben az a jó, hogy csavarral rárakod fixen a sarura, utána könnyű rákötni...
Nem mondom, hogy nem kell kinyitni a motorháztetőt, rövidke a kábel, viszont
a csipeszekkel nem kell vacakolni. Ill. persze kapható hosszabbító horror áron.Szerk: motornál hozzá se lehet rendesen férni az akkuhoz, szóval jó, hogy van.
Mondjuk amióta fesszabot cseréltem (és böszme akksit raktam be), talán még
egyszer sem kellett rádugnom, mert sokkal jobb a töltésem, s az akksi is bírja.[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5427 üzenetére
Motornál tényleg jobb ha nem akar az ember akkut szerelni vagy hozzáférni ha nem muszáj, mert ugy el van dugva meg körbe van építve, még nem is vizszintesen áll hanem kicsit a sarkára állítva szögben ( így fért el) Nekem a korábban linkelt 200 forintos cucc van az akkura fixen rákötve és olyan helyen kivezetve , ami nem is látszik és kb 3 mp alatt lehet a töltőt így csatlakoztatni .
Ok, meg franko ez a CTEK -es csatlakozó, hogy adják hozzá stb, de tényleg annak való aki, nulla affinitással rendelkezik ahhoz hogy egy százforintos csatlakozót meg fél méter vezetéket összeszereljen, vagy össze tudná, de nem számít ha valami sokszor sokszorosába kerül , meg tudja venni. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5427 üzenetére
Konkrétan ezzel sem tudok mit kezdeni. Vagyis gondolom az aksira ez megy, a másik fele, amit még soha nem láttam, az meg menne a levágott töltőkábelre! De úgy látom, senkinek nincs ilyen, mert azóta sem kaptam képet, hogy ezt hogy is kell elképzelni! Mindegy. Majd nyitogatom a motorháztetőt!
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #5429 üzenetére
Ne legyél már behemót: biztos hazudok, mert nem csináltam neked képet.
Tessék a tavalyi fotóm! A motorban az akku egy ajtó alatt található... Igen
ám, viszont még a 4 csavart ki kell csavarni, hogy hozzáférj a sarukhoz: NEM
kényelmes. De erről szól a CTEK csatlakozója. Comfort Connect=kényelmes.Mivel rövid a kábel, kocsiban ki kell nyitni hozzá a motorháztetőt így is. Csak
ha megveszed hozzá a hosszabbítót, és azt kivezeted valahogy, akkor nem...
De annyit nem ér.* Mondjuk nem is barkácsolnék mindenféle lengő kábeleket,
hogy aztán arra csiptessem a töltőt... És nem is vágnék le csatlakozókat egy
másfajta töltőről. Ha már CTEK-et vettem és azon ilyen csati van, használom.
Konkrétan a CTEK a csipeszes vége is ugyanilyen csatlakozóval működik.
Ezt így adják gyárilag, nem levágom meg átforrasztom. Noha meg tudnám én
is csinálni, hiszen több utólagos csatlakozás van a motoromban, mint gyári...*: habár amiatt, hogy simán tudom tölteni a kocsit a hosszabbítóval, úgy, hogy
zárva van (a fészer mellett parkolva), már régen megérte. (Alul kijön a kábel.)veze: szerintem akinek motorja van (drága hobbi), az meg tudja venni: persze
lehet barkácsolni 200 Ft-os csatlakozót is, s lehet, hogy tökéletesen működik
majd évekig, de olyat tanácsolni, hogy egy lengő kábelre csatlakozzon rá egy
krokodilcsipesszel tibcsiworld, hát nem tudom... Én biztos NEM tenném!
Egy esetleges rövidzár instant tűzijátékot csinál az akksival... Biztos megéri?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahogy az előttem szóló írta: okostelefonra "közvetíti" a mért feszültséget kvázi*
valós időben, és meglehetősen pontosan, multiméterrel ellenőrizve. Nem Wi-Fi,
Bluetooth. Ha ez nem lenne elég (nem az), akkor 5 percenként rögzíti a mért
adatokat, ebből kalkulál egy töltöttségi értéket, és figyelmeztet, ha ideje tölteni.
Kb. 3.5 hónapra lehet visszatekinteni. A régebbi adatokat mindig felülírja...
Azelőtt rossz volt az akksim**, nagyon hamar lemerült, folyton töltögetni kellett.
Amióta váltottam az újra, és a Shindengen fesszabra, kisimultak a ráncaim...
(Szerintem a képen is elég jól látszik, hogy mikortól van normál merülés-töltés.)Mielőtt megkapnám, hogy ez megér-e 15K-t? Lejártam a garázsba méregetni, és
írogattam mért adatokat, hogy lássam mennyire fos az akksim. Vagy mi más baj
lehet. De lássuk be így kényelmesebb: nekem megérte. Kocsiba is vettem, mivel
abban meg többször mélykisült akksi volt, nem bíztam benne: azóta rendben van.*: a hirtelen változásokat nem követi le, átlagolja a mért adatokat. Kicsit lassú.
Ja, a töltöttségi érték kalkulációjánál a hőmérséklettel is számol, amit külön mér.
Sajnos kibányászkodva az adatbázisát, nem tárolja külön táblában a feszültség-,
hőmérsékletadatot, csak a töltöttségi grafikonhoz szükséges normalizált értéket.Amiért viszont sokkal kényelmesebb, mint a multiméterrel szarakodás: ezzel ott,
a motorka mellett állva meg tudom nézni közvetlenül az akkusarun mérhető feszt
anélkül, hogy bármit rá kéne dugdosni. Mivel sajnos átmeneti ellenállások vannak
a kábelezésben, hiába van 3 másik feszmérőm, egész más értékeket mérnek, és
esetleg az ember tévesen gondolhatná, hogy a fesszab nem elég pontos, vagy pl.
nincs rendes töltés. Pedig van: most már van. Alapjáraton xenonnal is: überfasza!
Nem tudom, megköszöntem-e már Brogyinak a tanácsot? De itt is köszönöm!**: a fesszab is az volt. Terhelés nélkül akár 15V-ra is felengedte a feszt. Terhelve
meg alapjáraton volt nagyon kevés, szóval az az akku kapta az ívet rendesen. De
igazán az tett be neki, amikor a szerelőnél mélykisülésbe ment, és utána nem is
volt rendesen feltöltve, csak bebikázta, hogy jó lesz az. Azóta se vittem oda LOL. -
Nikaré
őstag
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #5437 üzenetére
Így van. Nagyon alacsony fogyasztással megy amúgy, készenlétben ~1mA... Gondolom, amikor 5 percenként felébred és mér egyet, akkor egy pillanatra több, de az semmi. Bluetooth-on kell hozzá csatlakozni Low Energy profil, akkor 1-2 másodperc alatt letölti az adatokat. Ha a házból próbálom, akkor 5-10 mp. Lustaság rulez: akár még arra is használható, hogy ránézzek, hány fok van kint.
Mondjuk a kocsinál volt valami anomália, mert egy jó ideje nem töltöttem le róla. De egy ideig mintha nem is mért volna: igaz, általában nem én használom, csak ha muszáj. (Lerohad a motorka, meg ilyenek.)
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #5430 üzenetére
Én olyat nem írtam, hogy hazudsz! Eszemben sem volt ilyesmi! Csak nem tudtam elképzelni az egészet. De akkor megvan, hogy a cteknek eleve a konektor másik végén vannak a csatik! Hmm.
Akkor egyelőre ezt nem bolygatom, de köszi szépen az animációt!
Majd ha a 3 év gari letelt a töltőről.
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5430 üzenetére
van motorom, (és tényleg nem olcsóságról szól a fenntartása) de nem barkácsoltam semmit, megvettem a vizálló csatlakozót, amit a motorra( ba) lehet beszerelni Az hogy 200 forintért vettem meg, azt jelenti, hogy nem bementem itt a boltba és megveszem x-szer annyi árért (ami egyébként a bolt kb ugyanonnan szerzi be ) hanem megvettem egyből a forrás helyről. Igaz hogy várnom kellett rá 3 hetet de ez különössennem nem számított nekem. Ezt javasoltam az említett fórumtársnak is Nem krokodil csipesszel kell csatlakozni rá hanem egyszerüen beledugni a csatlakozót, De a kollegának krokodilcsipeszes csatlakozója van a lidles( vagy aldis) töltőjén és a garija miatt aggodott, hogy mi lesz ha leveszi... Hát akkor nem veszi le , csatlakozhat rá ugyis a gyári krokodilcsipesszel, ezek a gyári csipeszek akár össze is érhetnek, annyira agyon vannak szigetelve.
De le lehet róla szerelni garivesztés nélkül is egyébként, aztán ha mégis gariztatni kell hát visszateszi
Egyébként csak azoknak olyan félelmetes dolog ez az egész, akik tényleg másban erősek és nem az otthoni szerelésben, Nekik hozta létre a ctek a töltőjét kiegészítő csatlakozással drága pénzért, hogy vegyék meg! Különben nem jut hozzá ilyen praktikus megoldásokhoz. Az összes többi meg megcsinálja magának, bolti beszerezhető alkatrészekből, töredékéért, ami biztonságban semmiben sem marad el a gyáritól. Csak ezt a hozzátett értéket otthon hozza létre magának az ember.. -
DigitXT
félisten
ezek a gyári csipeszek akár össze is érhetnek, annyira agyon vannak szigetelve
Csak azt a részt ne erőltesd, pls, hogy dugjon be egy piros-fekete kábelt, blankolt
véggel, aztán csatlakozzon rá a csipesszel. Már akkor szarráég az egész, amikor
először összeér a vezeték két csupasz vége. Annyit se mondott, hogy bakkfitty.Történetesen én anno GIVI pótféklámpát szereltem a dobozba, de vmi eltört benne.
Én barom biztosíték nélkül tesztelgettem, egy külső akkuról. Rácsuktam a dobozt.
Semmi. Nyitom ki, és ömlik a tömény füst: konkrétan eltűnt a vezeték szigetelése.
A rézdrót beleolvadt a dobozba: kicsit tovább várok fel is gyullad az egész. Szuper.Szóval, ha már ilyet tanácsolsz, legalább mondd hozzá, hogy rakjon be egy 10A-s
biztosítékot a pozitív oldalra, és legyen qrvaóvatos, mert ez nem játék... De én úgy
sem csinálnám - ha fix csatlakozót forrasztott a töltőre, arra mondanám, hogy oké.Szerelgettem én élő áramkört... Aztán, amikor láttam a szikrát, örültem, hogy már
jött is utána a csattanás, azaz eldurrant a biztosíték. Nem félelmetességről van itt
szó, hanem arról, hogy ami elromolhat, az el is romlik... És bizonyos dolgoknál az
nagyon kevés, hogy "majd figyelek". Ez ellen szólaltam fel, nem a kínai csati ellen.
(Már csak azért sem, mert simán lehet, hogy a CTEK is kínában gyártat hehe...) -
veze
őstag
válasz DigitXT #5441 üzenetére
nekem fix csatlakozó van. mert megcsináltam. azért mondom, aki nem tudja, ne csinálja vásároljon készet.. oke hogy mindenki olcson szeretne, de olcso csak annak lesz aki meg tudja csinálni, egyébként meg drága lesz az is, ha valamit szétéget. Nekem is van a garázsban poroltó, az ember mindenre felkészül, de még szerencsére sosem volt rá szükség
Egyébként a krokodilcsipesz levehető és ilyet lehet akkor a vezeték végére rögzíteni [link] ( ebből is a "male" az ami kell ) Itthon is beszerezhető akinek kell, nem kell kínából várni rá ( de az is kínai lesz:-) )[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De most konkrétan tibcsiworld kérdésére: meg lehet csinálni otthon jól, olcsón...
Oké, de nincs ideje rá. Nincs elképzelése róla. Talán affinitása sincs barkácsolni:
ebből vagy semmi sem lesz, vagy egy olyan baleset, ahol nem árt az a poroltó...
Ezért mondtam, hogy hanyagoljuk a potenciálisan balesetveszélyes javaslatot.És NEM azért, mert szerintem csak CTEK megoldása a tuti. Amúgy is, abban a
hivatkozott hozzászólásában még arról volt szó, hogy MXS 5.0-t fog venni: ahhoz
meg, ismerve a körülményeket (nem ér rá, stb.) "kézenfekvő" a Comfort Connect
használata. (Hogy kell hozzá 5000 Ft-os CTEK hosszabbító: a lehúzás része.) -
molnarpeter
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #5444 üzenetére
Némi zsugorcső is ajánlott. Ahhoz meg hőlégfúvó, ill. a saruhoz krimpelőfogó.
(Főnököm kérdezte, hogy minek a hőlégfúvó? Neki van öngyújtója! Mondom, fasza
ötlet lenne egy motor/autó elektromos rendszere környékén csak úgy gyújtogatni.)Amúgy én semmi jónak nem vagyok elrontója... Mondom, hogy nem riadok vissza,
ha egy-két cuccot be kell forrasztani, de nem mindenki ilyen, és nem mindenkinek
van leakasztható "TV-szerelője", megfelelő felszereltséggel. Az se ingyen dolgozik.Ingyen csak magamnak dolgozok. Meg esetleg haveroknak ha ők is önzetlenek.Szerk: aki nem akar magának barkácsolni, és egy csatlakozóra van szüksége, én
továbbra is azt mondom, hogy akkor vegyen egy csatlakozót: sokkal olcsóbb lesz.Persze, ha megjön a kedve, és állandóan krimpelni, forrasztani ill. zsugorcsövezni
szeretne az autó bütykölése közben, akkor megéri beruházni szerszámokba is.
De nekem úgy jött le, hogy NEM ez a cél. Egyszerűen töltögetni akarja néha.Én a csipesszel az akkusarun kívül bármi másra kapaszkodást nem vállalnám be.
(Esetleg az Inhouse által felvázolt szigetelt megoldást: láttam már karón varjút.)Szerk2: de ha vki ezek után még felveti, hogy valójában nem merem megcsinálni,
akkor könyörtelenül felsorolom, hogy milyen műszerek vannak a motorkámban.
És akkor le is zárhatjuk azt a részt, hogy CTEK-et kellett volna venni, vagy sem?!Megjegyzem, nekem már megdöglött egy MXS 7.0-ám: a cseredarab még bírja.
Szóval nem vagyok promóter, csak használom és megosztom a tapasztalataimat.
(Battery Sense is lehetne gyorsabb, és ha már logol menthetné a hőmérsékletet.)Szerk3: várjál-várjál! Csipesz, csipeszre! Olyat már csináltam: végig mértem feszt.
El is színeződött a BT-280 csipesze, de legalább teljesen stabilan kapaszkodott...[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5445 üzenetére
Láttam már olyan akkutöltő vezetéket, ami miatt majdnem leégett a garázs. Az illető rácsíptette az akkura, bedugta és otthagyta. Semmit nem csinált rosszul. A töltőnek nem gond a zárlat, vagy okos és leold a védelem, vagy öngyógyulós biztosíték van benne, vagy sima és az megy ki. Viszont az akku felől nincs védelem. Ez egy konstrukció hibás töltő széria, ma is kapható, időzített bomba. Álló kivitel, műanyag ház, alul jön ki a vezeték, de a doboz lába kicsi. Így folyton törik a kivezető nélküli vezeték. Egy idő múlva meg keményedik a szigetelés, eltörik, előkerül a csupasz réz. Aztán ez összeér és az akku felől zárlat, aminek ez nem pálya, szigetelés megolvad, majd elég, amíg izzik a vezeték. Ha szerencsés, akkor hamarabb elhiccen az amúgy igen karcsú keresztmetszetű huzal, ha nem, akkor pech.
Sok néven fut, van LED-es árammérős és mutatós változata is, a doboz szinte ugyanaz és az idióta alul kivezetés is.Üdv Inhouse
-
veze
őstag
Túl van már tolva kicsit ez a akkumlátor csatlakoztatás téma szerintem, nem kell atomtudósnak lenni villamosmérnök másoddiplomával egyetemben ahhoz, hogy két szál vezetéket egymáshoz csatlakoztassunk a rendelkezésre álló lehetőségeink szerint. Nem atomreaktort akarunk otthon működtetni!! Józan paraszti ész legyen... és lehetőleg ne színvak. meg tudja különböztetni a pirosat és a feketét egymástól ismerje a (+) és (-) jeleket meg odafigyelés. Kb ennyi, és menni fog,
Akinek ez nem megy, ne vegyen töltőt se szerintem, mert akár az is felrobbanhat, pusztán attól, hogy bedugja a konnektorba. Az vigye el az akkumukátorát szakműhelybe , az lesz a legjobb
Vagy lehet, hogy csak én csinálok mindig mindent jó évek óta, mert ilyen különleges képességeim van ?
nem hinném.. -
DigitXT
félisten
Olyan különleges képességed biztos van, hogy azóta sem érted, hogy
egyszerűen NEM kötünk rá az akkura szigeteletlen végű lengő kábelt!
Pont ez a józan paraszti ész. Nem az, hogy "majd figyelek": te sem így
csináltad, szóval másnak se tanácsolj balesetveszélyes megoldást.Vagy hát mindegy, tanácsolj: majd eldönti, hogy megfogadja-e.
-
tibcsiworld
aktív tag
Köszi szépen a tanácsokat! A télen majd lesz időm, és megpróbálok valamit összedobni!
Már érkezőben van ez a kínai 4 dolláros (1,2A-es), azt majd szétszedem a kísérlethez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...