Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #5251 üzenetére
Hát, az elején még okos is volt, kivette belőle, nem is merült semmit. Viszont az
első összerakás után (azt hittük kész) kiderült, hogy újra szétszedős a történet,
és akkor nem szedte ki, és nekem se jutott eszembe, hogy basztassam emiatt.
Bár azt hittem, hogy majd néha rárak valami töltőt, vagy nem tudom, mivel előtte
okos volt, nem gondoltam, hogy a második körben nekem kéne okosnak lenni.De ez már nem segít az akkumon... teszt szerint konkrétan szar, alig 1 éves volt.
A kérdés, hogy van-e értelme megpróbálni feljavítani, vagy ennek már kakukk?Szerk: mondjuk nem is sejtettem december közepén, hogy áprilisra lesz kész...
[ Szerkesztve ]
-
veze
őstag
válasz DigitXT #5252 üzenetére
rá kéne kapcsolni 16 voltot 1,5-2A és cikilusan lökdösni vele folyamatosan 2-3mp rá majd le, majd újra rá és így tovább 10-20 órán át. közben. egy hőszenzort az oldalára tapasztani hogy ha 40foknál melegebb lenne akkor megszakitja a folyamatot.. Aztán max utána is kuka lenne de hátha nem
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz DigitXT #5252 üzenetére
Hányszor és hányszor futunk bele, garanciás akkuknál is, hogy kiderül szerelőnél volt az autó és közben csutkára merült. Akár 2-3, de van amikor 0V-ra merítik... El sem tudom képzelni, mit is csinálnak, hogy ennyire sikerül. Az ügyfél meg hozzánk jön vissza, hogy rossz az akku, nem veszi a töltést.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
Időközben másik eset kapcsán derült ki, hogy a C-rátákat nem kell már tovább osztani. Például van egy akku, aminek a:
– C10 kapacitása 79 Ah
– C8 kapacitása 82 AhEgyik érték 10 órás kisütésre vonatkozik 7,9 A terhelés mellett, a másik 8 órás kisütés 10,25 A terhelés mellett.
Viszont, amikor a gyártó azt mondja, hogy a töltőáram legyen 0,1C8A, az nem azt jelenti, hogy a 8 órás kisütés 10,25 A áramának tizedrészével kell számolni (ami irreálisan kevés is), hanem szimplán csak a 8 órás kapacitás tizedrészét jelenti, vagyis 8,2 A áramot.
Ha azt mondaná, hogy 0,1C10A, akkor lenne 7,9 A.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
KrAt
veterán
Egyébként az Akkukraft (zöld) töltő magyar termék?
-
Kernel
nagyúr
-
csiga8
senior tag
Yamaha Fazer motorom el kellett hozzam téli szálláshelyéről. Mielőtt odakerült, néhány jónappal előtte tettem bele a Banner akkut.
A fél év garit átlépve a télen elhalálozott ( próbáltam feléleszteni, de cellazárlatos lett ) , pedig csepptöltőn volt.
Ennyit tán ez a kínai is ki fog bírni:
Savazása után Yaso csepptöltővel feltöltve, az akkuteszter szerint 110 A-t tud. A motort könnyedén indítja. Kíváncsi leszek meddig.
-
Inhouse
őstag
Lesújtó a tapasztalat a motor akkukról. Nem lehet életben tartani őket egy szezonnál tovább. Többször jártunk úgy, hogy behozták őket ősszel, hogy próbáljuk meg mi, mert megint újat kellett vegyen. Jó állapotban voltak, egész télen méregettük, töltöttük, mindig süllyedt a feszültség (asztalon). Tavaszra mire kellett volna, meghalt. Aztán a következő már egész télen csepptöltőn volt, és így is... Irigylem, akinek éveket kihúznak.
Üdv Inhouse
-
veze
őstag
válasz Inhouse #5263 üzenetére
Nem tudom mi az oka. lehet nekem van folyamatosan szerencsém, de még soha nem ment tönkre egy év alatt egyetlen motorakkum sem. sem hagyományos savas sem AGM akku.
csepptöltögetem őket és mindig fagymentes helyen vannak. Kb ennyi a gondozás amit rájuk fordítok
Pedig folyamatosan voltak mindig (mert én motorral együtt jöttem már a világra is ) -
Czimby
addikt
Nálam egy Landport 6évet bírt, az a második legolcsóbb márka a JP moto után.
A Vartának meg a rázkódástól letört a negatív kivezetése(beszerelés után 1500Km),
szerencsére 1év garis mert drága volt, és jófejek voltak az importőrnél, cserélték!
(Pet-Roll Parts, nagy pacsit nekik! )Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Gyorsan ( hirtelen) kellett akku, nem volt más a közelben, csak Banner.
A Landportot ajánlották, de még csak nem is hallottam róla, bár a JP is kínai, úgyhogy mindegy lett volna.
A Varta már be van rendelve, fene se tudja meddig bírja a JP. Ha meg meghal a JP, a polcról leveszem a Vartát. Ha nem savazom fel, szerintem nem romlik az állapota.
-
jmuranyi
tag
Sziasztok, visszaolvastam egy kicsit (kicsit többet),
és rendeltem egy CTEK töltőt.
Köszönöm mindenkinek a hasznos bejegyzéseket.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ahogy itt írtam, az R1-R2 eredője és az R3-mal képzett osztó állítja be a 14,4 V-ot, de ez csak az én számozásom, nem azonos a panel pozíciószámaival.
Az osztásponton mindig 2,495 V-ot igyekszik fenntartani a TL431, ehhez képest lehet kalkulálni.
Ez viszont hatással lesz a második lépcsőre is, ha lejjebb veszed, az is kevesebb lesz, így hátha ahhoz már nem is kell nyúlni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
p300
tag
-
veze
őstag
Én az R4-et amiatt mert egy másik panelról készült képen , nem pont ugyanolyan volt mint az enyémen, De az nem hozott érdemben változást , mert valóban az R1-R2 és R3 változtatásával kellene módósítani. Tervben volt hogy potmétert teszek a helyére ideiglenesen és azzal a gyakorlati értékét bemérem. De már nem csináltam meg mert az akksik azóta benne vannak a motorokban, bejött a jó idő..ezzel együtt nekem is más munkáim. Egyelőre emiatt most nálam nem aktuális a dolog, de ha lemegy a nyár , újra töltögetnem kell, előveszem a kérdést, mert egyébként nem egy bonyolult dolog
-
troll81
addikt
sziasztok adott aku HAWKER 12V92F POWERSAFE 12VOLT 92AH lassan 20 oraja hasznalatban van meddig lehet szabad engedni merulni?mi a biztonsagos? toltes meritest szeretnek elkovetni. ez az egy nem all be sehogy. 13.10 V az osszes ez nem akarja.
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
vettem a motorba egy akksit, majd a hasznalati utasitas szerint eljarva (sav betolt, lezar, var 20 percet, ami 1+ ora volt) betettem a motorba, beinditottam, majd azt lattam, hogy csopog valami a gepbol. Akksisav volt, ki is marta a szonyeget, ami alatta volt
Akksit azonnal kiszedtem, csinaltam 1 fotot, innen johetett? fedel alattra gondolok, kicsit mintha elallna.
Jo messze mindentol feltettem tolteni, ctek 0.8, szepen feltoltotte, nem folyik.
Az akksi szarazon 2 evet allt, nemtudom, szamit-e.
Merjem a motorba betenni, vagy kuka, vegyek ujat? Nem tudom, a fedel alol jott-e... azota ott nem folyik, hiaba forgatom.
[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz Mr Bond 007 #5285 üzenetére
Ezt mondta a haverom is, aki ert hozza, azonban haromszor olvastam el a hasznalatit, es nem volt benne, hogy zaras elott varjak vele.
Akkor mar csak az a kerdes, hogy a tetejet ki tudja nyomni, vagy csak a tulfolyon jott ki?
-
Brogyi
senior tag
Az elöző akksid hány szezont bírt? A hozzáadott műanyag palackokból öntötted a savat?
Én azonnal visszavinném az eladóhoz. Azért veszek AGM-t, hogy ne lássak sav kifolyást a motorba sehol.
Valahogy nem kerek a történeted. Valami hiányzik belőle.
Néha megfordul egy-két kereskedő is itt. No, majd azok ellátnak tanáccsal. -
KrAt
veterán
Szia,
frissen, sogortol vett motor, elotte kb. 3 evet allt a gep, az akksi szarazon 2 evet. En tettem ma reggel bele a savat, ami belevalo, mellette volt 6 kis fiola. Ahogy a user manual irja.
Mivel az akksi 2 eves, visszavitel nem jatszik. Elozo akksi gyari volt, 9 eves, amibol 3at allt.Szolj, mi nem kerek, kikerekitem
-
Kernel
nagyúr
Az sem szerepelt a leírásban, hogy C/10 árammal kell először tölteni, külső töltővel?
Ráindítottad a motort / generátort, az nem egy kímélő töltés, rögtön rátolja a max. feszültséget, illetve áramot.
Ilyet én nem tettem volna, hanem csak kímélő áramot adok rá (noha még ilyen száraz üzembe helyezést sem csináltam, csak logikusan gondolkodva). Vagy akkor nem kell csodálkozni, hogy "felfőtt".
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
KrAt
veterán
Szia,
Mindent a luzer manual alapjan csinaltam, de le is fotoztam, ittvan, hatha jobban hisztek nekem... Egy szo se esik utolagos kimelo toltesrol, fel ora utan meres (tobb, mint 1, de szerintem 2+ orat allt), beraktam, inditottam. Ennyi. Megis szar.
Holnap meg merek generator-toltest, hogy minden tuti legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ez az, hogy a generátort is jó lett volna mérni, én inkább nem kötöttem volna rá, akármit is írnak.
Kétkerekűek gyári feszültségszabályzójáról nem sok jót hallottam, a butább konstrukciók igényik, hogy az akku is ráterheljen.
Viszont a frissen üzembe helyezett akku belső ellenállása (töltésbevitel nélkül) még lehet nagyobb a kelleténél, amikor nem terhel rá rendesen a rendszerre és feljebb szaladhat a feszültség.
Máshol meg ezt írják:
6. lépés: megfelelő akkumulátor töltővel töltsük fel az akkut teljesen. A töltőfeszültség lehetőség szerint az akku kapacitásának 1/10-e legyen (például 12Ah esetén 1,2A), de semmiképpen se haladjuk meg az akku kapacitásának 1/5-ét! Feltöltés után az akku használatra kész!
Azon kívül, hogy butaságot is ír (amper a töltőáram, nem feszültség), a lényeget legalább jól írja.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Ha egy picit visszaolvasol ( még kép is van) a kínai JP akkut én is töltöttem Yaso csepptöltővel.
Igaz én kivártam a 2 órát a savazás után, majd néhány órát töltődött ( addig csak letakartam a kupakkal, hogy a por ne hulljon bele), majd amikor feltöltődött, akkor nyomtam a helyére a kupakot. Nem is jön belőle sav sehol.
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, 2 kérdésem lenne.
1. van egy 4A-s CARSTELEM, amin állandóan rajta lóg a kocsi (5-6 napot egy 7en, mivel hétvégi autós vagyok) Azt vettem észre, hogy akárhány napot is van csepptöltőn, olyan 12,4V-ra tölti fel max az akkut (töltés után egy nappal mérve). Most autóztunk olyan 300 km-t, és egy nap után 12,6V-on áll. Kérdésem, hogy szerintetek érdemes-e vennem egy Ctek MXS töltőt (és abból elég-e nekem a 3,8-as, ha csak a töltési idő a különbség, nem kell az 5-ös, ha nem muszáj, 72Ah-s az akksim), az fel tudja-e tölteni jobban az akkut? Infó: az akku nem új, 4 éves LESTI akku, rendesen indít, hisz mindig csepptöltőn van, lehet, hogy az akku kora miatt van ez a 12,4V, de ha nem, beruháznék egy CTEK-re, hisz gondolom örök darab, és ahogy néztem, azon is van szemes töltő, mint a CARSTEL-en, ez fixen a kocsiba van építve.2. Ha érdemes CTEK-et vennem, azt hol tegyem legolcsóbban, van-e valami bolthoz jó tapasztalatotok, (ha vkinek van összeköttetése, akármi), vagy marad az árukereső?
Köszi a válaszokat.
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #5297 üzenetére
Árukeresőn van, most néztem. Kérdés, hogy az is elég-e, csak a töltési idő több-e az 5.0-hoz képest, vagy van valami lényeges eltérés másban az 5.0 javára?
-
Mr Bond 007
őstag
válasz ddsteel #5299 üzenetére
Az új 5.0 (kínában készül sajnos) a hőmérsékletet is figyelembe veszi és korrigál, van rajta agm program, míg a régebbi 3.6 talán még svédországban készül és hópihe van rajta 0 fok alatti töltésre (vagy agm töltésnél kell azt kiválasztani). Meg ha jól láttam rekondícionálást se tud a 3.6.
Árát nézve én gondolkodás nélkül az 5.0-t venném még a kínai gyártást figyelembe véve is. Ahogy néztem 17k körül mennek mindenhol (bár készleten senkinek se láttam) az 5.0 meg 20k környéke. Annyival simán többet ér az 5A töltés a rekondíciónáló mód (néha jól jöhet) és a hőmérséklet figyelés.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...