Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Conquestador #2162 üzenetére
Lehet, hogy a teljesen kisütöttet a 0%-ra érti! az meg 10,9V ha jól tudom!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz OldAkita #2044 üzenetére
Nekem a feleségem mérte, miközben indítottam. 11,9V. De már úton a szivargyújtós mérő! De ahogy Kerneltől tanultam, ebből az derül csak ki, hogy elindul, vagy nem indul a kocsi, ami mérés nélkül is kiderülne!
Az igazi szeszt egy terheléses teszt lenne! Én erre max jövőre, azaz a köv. tél előtt megyek!
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem sületlenség!!!! Én is szilveszterkor kezdtem olvasgatni, és nem sok, de valami már rám ragadt!
Ha régi, nem csepptöltős vagy új, de Mach 119 utánzatú tesco, ami szintén nem csepptöltős, semmiképp ne hagyd rajta éjszaka!
Az utóbbiakat mérni kell óránként legalább! A töltés ugye 14,4V, a téli 14,7V! De a töltő tolja neki utána is! A haverén 16,6V-ot mértem! Nah ott már le kell szedni a töltőről, az tuti!
Amennyiben olyan házi, égővel szerelt, (a vaternak van olyan), akkor az égő "szabályozza" a töltést. Bár ehhez hülye vagyok, de ez elméletileg nem főzi szét. Gondolom itt a töltést egy exponenciális ként kell elképzelni! De ezen sem lehet napokig, bár ehhez tényleg nem értek!
Bár ezt még voltmérővel sem mértem![ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Nekem pl meleg motorral fogyasztók nélkül alapjáraton 13,7V!
-
tibcsiworld
aktív tag
-
tibcsiworld
aktív tag
Igazad van, én értettem félre a terheléses mérést! Vagy csak beleláttam, amit akartam!
(#1814) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére
Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is.Én ezt értettem félre indítózás mérésére!
-
tibcsiworld
aktív tag
"Terheléses" tesztnek megfelel egy start közbeni feszültségmérés?
10,9V-ra esett vissza. Asszony mérte, míg startoltam! A generátor 13,6V-al töltött, de ez 1 perc motorjárás után! Beparkoltam a garázsba, és 12,4V volt a feszültség a motor leállítása után azonnal az aksiban!
Legfőképp az első érték érdekel, hogy az mennyire megfelelő! Ha igen, akkor meg is nyugodtam! Egyelőre!
-
tibcsiworld
aktív tag
A gond, hogy kivett akkunál még nem volt multim, a kocsiban meg volt fogyasztó. Megnéztem, ha nem központival nyitom, hanem fizikai kulccsal, akkor is elindul a fogyasztó benne (bár érdekes, hogy gyújtásra sem lehet tenni)! Így "mérhetetlen" a valós adat!
szerk.: de a csepptöltés szerintem nem árt neki, ha jó a töltő! (Ha rossz is az aksi. Szerintem. Egy próbát tuti megér!)
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
2,44 sok lenne egy cellára nem? Az akkor elméletileg 14,64V-os aksi kell legyen! Nah de!!!
Eddig mindig kocsiban mértem. Az úgy történik, hogy katt-katt, ajtó kinyit, motorháztető kinyit, ajtó becsuk, és mértem! A biztonság kedvéért volt, hogy katt-katt (be). Csak központim van, de ahogy sejtettem, a látható része a BC-nek nem indult, de csak mozgott valami a kis agyában. Gondoltam, a délutáni mérés után 12,2V nem zártam le a motorháztetőt! Most jöttem haza melóból, felnyitom, és mérem is!
12,59V!!!!!!!
Köszi a sok eszmefuttatást, nem volt felesleges, mert okosodtam! Meg annyit is, hogy ha kinyitom és becsukom a kocsimat, akkor egy jó darabig megy még a kis agyában valami!
szerk: töltés után 30órával vagyunk nyugalomban hagyva a kocsiban bekötve! Azóta nem volt start! Most nagyon, de nagyon örülök!
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Közben az előző üzenetem szerkesztettem, de lejárt az idő, elveszett az üzenet, és mennem kellett!
nah:
Aranyosan leírtad, hogy hülye vagyok ehhez! Így van! De a kérdés esetünkben, hogy miben más ha összedrótozom vagy összeforrasztózom vagy cinezem! Szerintem csak a kinézet, de csak szerintem! nincs gyerek, nem fogdosom, csak leteszem egy nem használt szobába!
A másik dilemmám:
kis áramú töltés ugye a mélymerült aksiknak kell, onnan szabályozott! Én most kb ott vagyok! 12,2V-ot mértem ma a tegnapi töltés után (előtte 12,12). Nyilván ez a szám semmi, amíg nincs terheléses teszt, de azon szerintem tuti megbukna, amíg nem tudom legalább a feszültséget feltornázni kicsit! Tehát én most ott vagyok, hogy nem megy fel a fesz! Nah erre havasoltátok a kis áramú töltést!
A kör bezárult, és kezdem kicsit még hülyébben érezni magam! Ne értéstek félre, csak még jobban nem értem a dolgokat!
A topic indítóktól meg ezer bocs, az összeoffolásért! vagy menjünk ki privátba? Amennyiben gond!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz csabyka666 #1814 üzenetére
A megépítés mit jelent? H csak elég összekötni, és otthagyni, az nem gond! Amennyiben találok megfelelő adaptert és égőt! Az idő nem gond, a kocsi pihen. (Sajnos nem csak ez miatt!)
Tehát a szabályozott csepptöltést ne is engedjem rá akkor, és a discman/walkman adapter sem? Elméletileg az is szabályozott. Abba már nem kell égő sem! Bár az majdnem eléri a csepptöltő max értékét!K Norbi:
A cikket később olvasom, de ha a szulfátmentesítő alacsony áramú impulzusos cucc, akkor csabyka666 szerkója igen csak közelít hozzá! De ha egy akkuszervizben van is olyan, akkor is kérdéses, hogy mennyiért csinálják meg, és az mennyire tartós dolog?! Én azért lehet megpróbálom, ha minden kötél szakad!Én is azt vallom, hogy új aksim és vigyázni rá! Jelen esetben lehet az autó sem marad, tehát marad a sufnituning! Egyelőre!
A főnököm aksija is 12,2V környékén van! tehát ha jól értem egy ilyen kis cucc nagyon sok, azaz majdnem minden ismerősömnek kellhet!
-
tibcsiworld
aktív tag
Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)csabyka666:
Jelenleg egy 12,12V-os 70AH-a aksi elindít egy 1,9-es diselt! Kérdés, hogy ha elmegyek valahova, akkor ott újra indul e! De nem adom fe! Az utsó pillanatig pöccre indult mínuszban is! Tavaly -20ban is! Idén "csak" lemerítettem (mint kiderült), és sajna úgy hagytam.
Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)
(#1810) Kernel:
A nem kidobást úgy értettem, hogy soha, hanem ameddig meg tudom menteni, addig harcolok érte! A segítségetekkel, mert én ehhez hülye vagyok! Sajna!
Ha a házi töltögetés nem segít, viszem szulfátmentesítésre! -
tibcsiworld
aktív tag
Apu 9 évig nyúzott egyet! Igaz, nem használta minden nap, és felvitte télen mindig a lakásba, és töltögette a szabályozatlan házijával! De ezt az aksi új korától csinálta!
többiek:
Kérdés, hogy egy 4 éves eddig kezeletlen aksinak fel kelle tudnia menni 12,7V-ig a feszültsége!
crissprivat:
a feszültséget én is így mérem. Ahhoz, hogy kinyissam a motortetőt, az autót is ki kell, és villany, meg gondolom ott pár fogyasztó elindul! (a fedélzeti talán nem, mármint a látható része csak gyújtáson)Tehát akkor van még remény, de akkor behozom majd, és úgy mérem meg!
Brogyi:
Úgy néz ki a szulfátmentesítést nem fogom tudni kihagyni! De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit! Nem vagyok híve ennek a világszemléletnek!
-
tibcsiworld
aktív tag
Tipikusan xarból várat eset! jelen esetben a kocsi is kacsingat az eladás felé, így nem igen akarok többet belekölteni (kettőstömegű+kuplung 339e, és a turbo meg a szívósortól is várom, hogy kidől)
Ha legalább tudnám, hogy a multiméter pontos ugye, ...
Azért köszi srácok!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1772 üzenetére
Nah a saját aksim is feltettem tölteni! Áttettem télire, és elkezdett szépen felmenni a töltési fesz. 14,37V-nál bementem, mondom fél óra múlva mérem! Addigra átment csepptöltésre. Most 13,18V, kb 1 órája csepptölt!
Előtte az aksi 12,20V volt! Ezt lehetséges, hogy fél óra alatt feltolta?
Este kipróbálom a töltőt egy fiatalabb működő, de töltőt soha nem látott aksin! A megrendelt multiméterem a posta rengetegében pihen valahol!
Kernel:
10,69V a halott aksi feszültsége! Ez van, köszi!
Lyuk ezeken nincs, csak totál szétkapni lehet, és akkor nincs talán visszaút. Passz! -
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1766 üzenetére
Aksi 10,5V! Ez tiszta sor!
A töltő miért?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1758 üzenetére
4,2A-es a tölt! Nah holnap az enyémet is lemérem rákötve!
Levettem! Ennyi volt a töltőfesz. 11,60-ig nyomta fel, de kb 5 másodpercenként vesztett 1 századot! Elmentem wc-re, visszajöttem, és már csak 11,50!
a 13,37V ez a sima töltés volt! Úgy néz ki! De majd holnap egy rendes aksival is lepróbálom! És a főnökömével is majd este! (kölcsönadom neki is a töltőt! Ennyivel tartozom neki! )
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1756 üzenetére
13,37V, de tegnap sem volt több, csak 1-2 századdal! A töltő dolgozik rendesen, mert elég forró!
Az én aksimnál sem forró nem volt, sem az aksim nem rotyogott! (Akkor még nem volt multiméterem! )
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1742 üzenetére
Ez szerintem csak fantomnév! Magyarországon nem árulják!
Nah akkor még egyszer!
Ha töltés közben rotyog az aksi, mint a húsleves, az mit jelent?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1734 üzenetére
Compass
A haver aksija reggelre visszaesett 10,5V-ra! Este már 11,5V volt! Ennek annyi!
Az enyém még talán talán!
-
tibcsiworld
aktív tag
Nah most kaptam multimétert!
A haver 4 éveskék varta aksija 10,6V, töltöm! De csak 13,38-al tölt, és rotyog, mint a húsleves! Ez baj lehet? Éjszakára nem nagyon merem rajtahagyni!
Az enyém is 4 éves kék varta a kocsiban, 12,12V! Akkor csereérett lehet? (töltés + 2x15km után 4 nap állás utáni érték ez) Holnap az is megy vissza töltőre, de az enyém nem rotyogott!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1700 üzenetére
Nagyon baba! De sajna az ára is!
-
tibcsiworld
aktív tag
A csoport tagjainak szeretném kifejezni a hálámat! Egy képzeletbeli sörre mindenki a vendégem!
Eddig semmiféle formában nem törődtem az aksival! Amit itt tőletek tanulok, azt az ember csak a saját kárán tanulgathatja meg!
Köszi a befogadást még egyszer!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1692 üzenetére
Végeredményben az exide-al sincs gond, csak ne merüljön le! Mert ezek szerint onnantól vége! De ez akkor is jelent valamit!
Kíváncsi vagyok egy lemerült banner meddig bírná újratöltés után! -
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1689 üzenetére
Az nem baj, ha mindenki másra esküszik, mert így van választási lehetőség! Az már kiderült, hogy mit nem! A tacskóban láttam banner meg superstart nevű csodákat varta áron! Sőt!
-
tibcsiworld
aktív tag
Nézegetem Vartákat. Itt van blue és silver. A black-e gyenge aksik!
Ki mit ajánlana a normális árkategóriából? Van még a bosh, és még miből érdemes szemezgetni?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Jimmy66 #1658 üzenetére
Köszi! Ha lesz időm, elmegyek bevizsgáltatni én is! Ez nem pénz!
Harkovz:
ez valami szivargyújtós cucc? Mert a kép nem teljesen a termékről van, ahogy látom! Egész ötletes kis cucc!
crissprivat:
Ezek után nem fogom, csak bent töltöttem, aztán kint téli töltésen ment (14,7V) 12-12 órát! Aztán rövid használat után a garázsban! Ma egész nap mentem vele, 300km pár start volt, nem sok, és meglátom, 4-5 nap múlva ha megjön a multiméter, mennyi lesz a feszültség! Ott dől el sok minden! A nyvaja akar mindig mindent újra beállítani! De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1656 üzenetére
Igen a negatívat szedem csak le! A visszarakásnál van szikra! Nem feltétlen nagy, de néha nagyon enyhe égett szag is van! Lehet a terhelés miatt? A fogyasztók azonnal elkezdik használni az aksit gondolom!
szerk.:
(#1597) Jimmy66
ez a terheléses teszt mennyibe fájt, és mennyi időt vett el az életedből?[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1653 üzenetére
Lenne egy kérdésem! Töltéshez mindig lekapom a - sarut! Amikor teszem vissza, néha szikrázik! Az lehet baj?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1588 üzenetére
Elnéztem, tényleg nem 5-öse van!
Szóval az offom értékelésénél azt írták, hogy 17 órát töltött egy teljesen halott 44AH-s aksit, és aztán ment rendesen. Az én 70-esem 4 óra alatt feltolta! Van remény!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1583 üzenetére
Köszi. Multiméterem nincs, de megrendeltem már! Elméletileg 0.8A a csepptöltése! (szerk.: A feszültségeket még nem vágom, hogy az A mellett sz mi, de majd olvasok! )
Csak annyit nem értek, hogy a csepptöltők, ctek is van olyan, ami csakis 0.8A-t ad, mire jók? Mert ugye a sima töltő is annyit adagol, ha felnyomta az aksit!
Vagy csak annyi, hogy olcsóbb fillérekkel, és valakinek csak és csakis teleltető csepptöltő kell?
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Pont témába vág a kérdésem! Off töltőm van, bent a házban (melegen) feltöltöttem az aksit (varta 70AH), betettem a kocsiba, de csak a + -t kötöttem fel, és töltőre vágtam! Téli töltésre (14,7V elméletileg), és azonnal átment csepptöltésre! Mennyi ideig hagyhatom így csepptöltésen? Csak vasárnap használnám a kocsit!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #1518 üzenetére
Kicsit utánaolvasgattam!
Tehát ha sokat van merült állapotban az aksi, akkor szulfátosodik! Egy cikkben írták, hogy ezt meg is lehet előzni valamivel (nyilván ez járó motornál működik, valami impulzusokkal pumpál), illetve van ilyen berendezés, amivel ezt meg lehet szüntetni!? Akkuárus csinálhat ilyet? (neki nem ez az érdekes )
Nem tudom, hogy az aksim mennyire merült le, de töltés (házi töltővel 1 óra, hogy induljon) beindítás 30perc járatás óta (ami szilveszterkor volt) nem indítottam! Félő, hogy az ez előtti 2 hétben nem volt benne szufla!Az 5.0 egy lemerült elszulfátosodott akkut is meg tud menteni? Mert csodák azért vannak, vagyis remélem!
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #1464 üzenetére
Ez lett a befutó!
Ami nálunk elérhető legolcsóbb csepptöltéses. A többi ettől is bizarabb volt!
Már látom, hogy lesz buszos napom a héten, de reménykedem!
A legrosszabb esetben új aksi! Vagy még egy töltő! passz! 4 éves az aksi, semmi baja nem volt, csak most volt 15.-én 7-8 indításom, mentem 15km-t, és azóta pihen! (a gyártás lehet 5 éve volt, holnap nézem meg) Nah alapból nem volt csúcson, de így állítólag ki is nyiffanhatott. Nah remélem, hogy nem! Passz!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #1465 üzenetére
Köszi. Átrágom magam ezen! Az a baj, hogy nem látom értelmét egy drága töltőnek! Egy bosh s3 70AH vagy bosh s4 74Ah-s aksit kapok 20-25e ft-ért! Ennyiért inkább egy aksi + egy "gagyi" töltő, és arra már a "gagyi" töltővel rátöltögetek/vigyázok, nem hagyom lemerülni.
Avagy rosszul gondolom? Sajna nagyon nem értek a témához! -
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #1463 üzenetére
Most nézem, hogy az olcsó az ez!
Csak az lcd "hiányzik"!
De ez is tud csepptöltést mikroprocesszorral, vagy mivel! Bocsi, ennyire ..[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Bocsi az offért, de már nem tudom, hova menjek, és gáz van!
Szilveszterre az aksim meghalt! Azaz nem indít! Egy házi barkács töltővel leheltem bele 1 indításnyi életet, de mivel 4 éves, és a rövid utak miatt lehet a gond, csere helyett valami töltőt keresnék!
Ez már tud "csepptöltést" is:
Compass Charger microprocessor 3,8Amp 6 / 12V PB / GEL LCD display
Az ára becsapós, mert belföldinek (Felvidék) a fele! Azaz 6000ft kb.
Nézegettem a Bosh c3-at, ami nem tud többet, és ennek az árnak a duplája! (ugye nem akarok azért 80-90e-ft-ért sem töltőt)
A compass-t is rajta lehet hagyni 1-2 napig, sőt!A másik kérdésem, ami már mellékes, de van értelme a 0,26A-os töltőnek?:
Compass Battery charger maintenance 5-125Ah
Ha pl 1 hétig nem ülök kocsiba, de utána nem ártana, ha indulna!
Előre is köszi a segítséget!
Ha rossz helyen vagyok, akkor kérnék linket. Még egyszer bocsi, csak tényleg gáz van, és Ti vagytok az utsó mentsváram!
Új hozzászólás Aktív témák
- Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Path of Exile 2
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest