Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz tibcsiworld #1811 üzenetére

    Csepptöltésnek, kisáramú töltésnek két esetben van értelme:

    1. Túlmerült, mélykisült akkut először kímélő árammal célszerű szintre hozni, kb. 10,5-11 V-ig, utána mehet rá nagyobb áramú töltés.

    2. Téli tárolásnál, illetve ritkábban használt autó esetén, szinten tartáshoz.

    Bár nálad nehezen követhető, hogy mi a probléma egyáltalán, de ha jól látom, nincs túlmerülve és tölteni is próbáltad már, így a csepptöltéssel nem leszel előrébb. Szulfátlanítással esetleg, de az másképp működik.

    Tápegységet, adaptert pedig nem szabad a szivargyújtóra kötni, csak a konstrukció szakszerű ellenőrzése után. Amit én rákötöttem, azt meg is vizsgáltam és mértem, hogy konkrétan milyen áramkörrel állok szemben.

    Egyébként mindegy, hogy kisáramú töltést (párszáz mA) hová kötünk, teheted közvetlenül az akkura is, én csak egy kényelmi megoldásra próbáltam rámutatni. Amikor épp szükséges, praktikusabb a szivargyújtón keresztül bedugni. Kivéve persze, ha az autóban relével kapcsolt, áramtalanított csatlakozó van.

    Másrészt inkább olyanoknak szántam, ötletadásként, akik valamennyit értenek is az elektronikához, és például nem drótozással intézik a dolgokat, hanem ismerik a forrasztópákát is.

    Aki nem biztos magában, ne vágjon bele ilyenekbe! Beteg akkut egyébként is kiépít az ember és úgy próbálja gyógyítani, tehát ilyen szempontból sincs köze az egésznek a szivargyújtóhoz.

    Régebben láttam ilyen szivargyújtós csepptöltőt a LIDL-ben is, kis kapcsolóval lehetett váltani, hogy motor vagy autó, illetve krokodilcsipesze is volt. (De nem onnan vettem az ötletet, már hamarabb kitaláltam.)

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák