Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Sziasztok! visszaolvasgattam a fórumon és láttam hogy több embernek sípolt az új továbbfejlesztett Ctek töltő, nekem is sípolt kegyetlen szar hangja volt.. kicserélték szó nélkül az újnak már semmi hangja.. A haveromnak még a régi Ctek van ami sokkal nehezebb!! komolyabb rajta a vezeték. Abba még benne a swéd precizitás. Az újra rá is van írva hogy "szarabb Assembled in china" a régi persze még Swéd. Azon voltam elájulva mikor rátettük Két azonos 74Ah akksira a régi épp langyos.. az új izzik! Tűz forró volt! le merítettük mind a két akksit aztán megnéztük fordítva is.. Az új kegyetlen hulladék a régihez képest még szaga volt! kegyetlen büdös volt.. Számomra a súly ami még érdekes. Akinek módjában áll hasonlítsa egyszer össze a két töltő. A régihez képest ég és a föld.
-
Gabex.ex
csendes tag
válasz zsozso710711 #1098 üzenetére
Kicsit elszállt a picikém az árakkal
-
zsozso710711
csendes tag
Úgy látom mindig lesznek telhetetlenek. Nézzétek....http://www.jofogas.hu/magyarorszag/U_S__Akkumul_tor_T_lt__33162639.htm Ja és még füllent is.
-
OldAkita
aktív tag
Kedves Brogyi és Zsozso, Köszönöm hogy ez bár offtopic válaszoltatok és próbáltatok segíteni. A téma lezárásaként szeretném elmondani hogy mindenféle bűvölést próbáltam már amit máshol olvastam hogy 15mp.ig gyújtás alatt padlógáz majd alapjáraton 15 mp és ezt 3x. Bárki aki ezt olvassa annak információ, ezek a próbálkozások nekem semmit nem segítettek. Továbbra is lefulladt alapjáraton. De nem mindig. Amikor újra indítottam és hozzá sem értem a pedálokhoz akkor olyan 500-as fordulatszámon kínlódott gyakorta, majd lassan magától elkezdte emelni a fordulatszámot 750-ig ami nálam a normális. Aztán ahogy használtam napról napra egyre kevesebbet fulladt le de mindig visszaesett 500-ra és onnan kínlódta fel magát. Ma jött el a napja hogy már nem esik vissza 500-ra hanem 750-800 körül megáll a visszaesés ami normális. Más fórumokon többen említették hogy az elektronikának meg kell tanulni akkucsere után az alapjáratot és más egyebeket is amiket nem észlelünk. Nekik lesz igazuk. Nekem is jó lett végre. Ami miatt ennyit húzódott, az az hogy hetente egyszer használom a kocsit akkor is csak 6-8 km-t. Aki huzamosan lemegy 20-30 km-t annak lehet hogy egyetlen út alkalmával beletanul az elektronikája.
-
válasz zsozso710711 #1095 üzenetére
No, akkor még 1x. Az idézőjel azért volt , mert injektor van. A központiegység, és a torok egy aluminium ház, amit "karburátornak" neveztem, mert a funkciója ua. csak CPU vezérli az injektort. A motoron nincs sok hely tudod. Bármily meglepő a légszűrő ellenére is koszos lesz a torok, és autónál levegőáramlás érzékelő, léptetőmotor érzékeny a koszra. Ezek miatt nincs alapjáratod, és még ott a lambdaszonda is.
[ Szerkesztve ]
-
válasz OldAkita #1092 üzenetére
Fiúk ez nem egészen idetartozik, de azért, hogy legyen lényegi hozzászolás is. Nekem egy injektoros robogóm van, és én is azt hittem központiegység hibás, de nem. Egyszerűen koszos volt a "karburátor".
Bár írjátok, hogy akksi csere után volt esemény. Ez lehet véletlen egybeesés is. Szóval a koszt semmilyen laptop nem takarítja ki. Ráadásul olcsó, és saját magad is megteheted. Csak egy palack karbitisztító spray kell. De vazeg nehogy rágyújts meló közben.
Még valami. Egy autónál kb. 5perc alatt bele tudsz nézni a torokba. Nálam a szét/összerakás több óra.[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1091 üzenetére
Igazad van
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1089 üzenetére
Kösz a jószándékú hozzászólásodat, de sajnos nem lett jobb. Valószínű szervíz lesz. Vagy olyan aki szintén képes a szoftvert kezelni. Egy barátom nemrég próbából elkezdett taxizni. Hamar rájött hogy kell egy kis segítség. Szerzett is valakit aki egy laptoppal felszerelkezve seperc alatt beállított a taxióráját hogy "gazdaságosabban" működjön. Ha nekem is lenne ilyen ismerősöm akkor valószínű megúsznám hogy a szervízben leveszenk egy tizesre, vagy ki tudja mennyire.
-
zsozso710711
csendes tag
válasz OldAkita #1088 üzenetére
Szia. Kisé meg bolondítottad az autót. Következőt tedd!! Autó üresben kézi behúz-pedálokhoz nem nyulunk. Gyújtás le- kulcs ki-- akku saruk le-- várakozás 5-perc---akku saru vissza-kulcs be- CSAK GYÚJTÁS RÁAD-NEM INDÍT!!!!!!!!!!!!--vár 5 percet. majd indít. Erre azért van szükség, hogy a motor vezérlőnek legyen kelő ideje újra építenie magát. Ha ennek ellenére sem sikerül-SZERVIZ--HIBA KÓDOK TÖRLÉSE- ugyanis akkor szegény pára tele pakolta magát hibákkal. Remélem segítettem.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsozso710711 #1087 üzenetére
Csak ez a cikk idegesített fel ami azt taglalja hogy ha a telefon akku állandóan töltőn van akkor elkezd veszíteni a tároló kapacitásából és sokkal hamarabb merül. Mondjuk az autó akku talán más tészta.
Közben jut eszembe megkérdem tőletek bár offtopic, mit lehet csinálni egy suzuki swift2-vel ha akkumulátor csere miatt egy darabig áramellátás nélkül maradt és utána állandóan elmegy az alapjárat. Magyarul, fékezek egy piros lámpánás és mire a fékről visszateszem a lábam a gázra leáll a motor. 2 éve is volt egy ilyen akkucserés gond de akkor kb 10 perc kocsikázás után éppen mikor megálltam hirtelen magától felpörgött a motor, majd beállt a normális alapjáratra és utána minden rendben lett. Most is várom hogy majd csak beáll de nem akar. Mit lehetne tenni ez ügyben szerintetetk? -
OldAkita
aktív tag
Tudom hogy kellő türelemmel és Google barátommal rájönnék a kérdésemre, de szégyen, lusta vagyok Szóval tőletek kérdezem, miután elolvastam ezt a cikket
[link]
Kell nekem félnem, mert kb fél éve szakadatlan töltőn van a 44Ah-ás Banner akkum mivel a kocsit szinte soha nem használom. Meglehet hogy az autó akkumulátort is elintézi az állandó töltés egy CTEK MXS5-el?[ Szerkesztve ]
-
Jó név, de barkácsolnod kell. Talán a Bosch C1-et választanám a boltból. Másra is jó. Ha beleolvastál a topikba akkor láttad, hogy van még néhány márka ami hasonló árszinvonalon szintén jó eredménnyel használható.
Még valami ha egész télen rajta akarod tartani akkor a kis zöld magyar az egyik befutó nálam.
Lassan össze kellene hoznunk egy topik ajánlót. -
Kroni1
veterán
A motoros topicban ajánlottak egy CTEK Multi XS 0.8 töltőt a motoromhoz, ezt sok helyen 20-25e Ft körül árulják, de találtam egy boltot ahol az ára barátibb, ezért gondoltam beruházok egy ilyenre.
A motoromon (2003-as BMW R1150GS Adventure) van egy Hella DIN csatlakozó oldalt, amit akksitöltésre (is) lehet használni, így nem kellene a tankot sem leszedni ha tölteni akarom. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a töltőt össze tudnám hozni egy toldattal? Vagy ehelyett tud valaki egyszerűbb, jobb megoldást esetleg? Csak mert így olcsóbb lenne, mint a a gyári BMW töltőt megvenni..
-
peti85
senior tag
válasz nootropil #1082 üzenetére
Amennyire én tudom a BOSCH-nál (és a VARTAnál, mert full ua. a kettő) a fekete fedelesek (S3) az alsó kategóriások, nem sokkal komolyabb, mint a nagyáruházi tucat akkuk.
Ha jót akarsz venni, akkor kék fedelű BOSCH/VARTA-t vegyél vagy valamelyik másik komolyabb akkumulátoros márka nem alsó kategóriás termékét.
Ez messze nem AGM, az minimum a duplájába kerül, de ha nem az volt gyárilag a kocsiban, nem is éri meg váltani.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
nootropil
csendes tag
Családi renault scenic -ben 70Ah akkumlátor teszi a dolgát immáron 7 éve.. (gyári)
Metroban most akcióban
70ah Bosch C3 70 Ah 20E
Ca-Ca technológia ?? kérdezném, hogy mit kell tudni erről az akksiról ? Illetve akkor most ez AGM -nek számít ?
Ha megvételre kerül milyen móddal töltsem ? CTEK MXS 5.0 -l ?
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
zsozso710711
csendes tag
-
cichlid
újonc
Sziasztok!
Most vettem egy elektromos csónakmotort és hozzá 100A/o as munka akkumlátort Banner olomsavas.Kérdésem az lenne hogy mivel van egy akkumlátor töltőm és ezt használhatom e a töltésére vagy vennem kell másikat hozzá.Paraméterei a töltőnek és ha használható mire figyeljek szerintem nem UI a töltési paramétere.
http://www.edigital.hu/Akkumulator-toltok/Giant-CH-1209-akkutolto-(12V9A110W)-p446666.htmlJellemzők:
Akkutöltő 12v ,9A, 230v 50/60hz, 110w
Min. 10ah - max 120ah
Ólomsav akkumulátorok töltéséhez
Normál + gyorstöltő
Fordított polaritás védelem
Túltöltés elleni védelem.Előre is köszönöm a válaszokat.
-
Hát pedig kölcsön kell kérned egy műszert. Simán megmondja az igazságot. A leggagyibb is elég pontos ahhoz ,hogy eldöntsd ezt a kérdést. A zöld LED 14,4V után kell kigyulladni. A többit ha mértél.
Azért én nem volnék olyan biztos abban az akksiba. Valszeg kicsi, és régi. A kicsi akksik könnyen meghalnak. Nálam egy se bír normál életettartamot élni, Mindig félidőben kipurcannak.
Biztos azért, mert én nem tudok rárugni ha nem megy az indítózás. -
K.I.
csendes tag
Sziasztok,
Tegnap találtam erre a fórumra, egy jópár hozzászólás után elolvasása (teljesen laikus vagyok, nincs multiméterem sem) úgy döntöttem inkább kérdezek, bocsi ha már volt!
Még a télen vettem egy töltőt a Lidlben. Nem az lcd-s hanem a ledes fajta.
A problémám az, hogy amikor használtam (motorkerékpár), világított a zöld led, hogy az aksi fel van töltve. Ennek ellenére az aksi meg sem mozdította az indítót. Gondoltam, hogy az aksi rossz, de ráraktam egy régebbi "normál" töltőt, azzal töltöttem pár órát és az aksi működött (kb 1-2 hétig megtartotta a töltést és indítani is tudtam vele).
Olvastam, hogy a Lidlben kapható az viszonylag jó, lehet, hogy pont én fogtam ki egy selejtet? Szerintetek?
-
-
Danex
addikt
Végül egy másikat vettem (12V 0,8A) másik üzletből (ott tudtam a többit is beszerezni).
Rámertem az akksijaimra, a 12V-os 6,8V-on áll, a 6V-os közel 0-án. A töltő 12V-os módban 17.8V-al tölt, normális ez a magas feszültség?
Illetve töltés közben elég az akksik hőmérsékletét nézegetnem, hogy esetleg ne melegedjenek túl vagy már a menthetetlen kategóriába esnek?
-
"Töltési végfeszültség 2,3 V, 6,9 V, 13,8 V"
Hát ez komoly hátrány is lehet. Ez csak csepptöltési feszültség. Az-az ősszel bedug, tavasszal kihúz.
Bocsi ezt csak most vettem észre. Valószinűleg a másik is ilyen. A kis méret miatt, tökéletes arra a funkcióra, de ez egy "alfaj" amit kevesen keresnek.
Hiába áradoznak a forgalmazó oldalán, hogy milyen penge vétel. Nem értek vele egyet, mert aki nem azt a fajtát keresi az bizony megszívta.
Az áramról pedig ökölszabály a kapacitás tizedével illik tölteni, és ebbe nem számít bele a feszültség.
Például a 4Ah-st 400mA-rel( 0,4A) kellene tölteni.[ Szerkesztve ]
-
Nekem a második jobban tetszik, de az tény, hogy az első jobb egy 4Ah-s akksinak. Neked kell mérlegelni.
Azért tetszik a második, mert a 6V-os ki fog halni, és a 7Ah-s pedig 12V-s.
Szóval ha sokáig használsz még 6V 4Ah-s akksit akkor az első. Azért ilyen felemás a válaszom, mert nálad az információ nagy része. -
Danex
addikt
Üdv, egy 6V 4Ah és egy 12V 7Ah-s akksihoz, 0.3Ah-s töltőt vagy inkább a 0.8Ah-at vegyem?
-
reset
senior tag
Sziasztok!
Gyengélkedett már a 8 éves Fiamm 12V 50 AH aksim ezért beújítottam egy 56 AH-s Varta Black Dynamic-ra. Gondoltam, veszek egy okos töltőt is: gyógykezelni a régi aksit és rátölteni az új szerzeményre / hátha sokáig porosodott a raktárban. Feltúrtam a topikot. Lázas élvezettel. Köszönet Brogyinak és valamennyi érdemi felszólalónakMivel teli van fránya rádiókódokkal az autóm és nem akartam kockáztatni, olyan töltők manuáljait nyálazgattam, amelyek egyszersmind DC tápegységként is szolgálhatnak - és adnak hozzá a szivargyújtóba dugható adaptert is. Így a régi akku kivétele és az új berakása közötti "áramszünetet" áthidalhatom vele. Túl nagy kínálat nem volt a megfizethető kütyük között, így a választásom a 12 V 8A-es Carstel-re esett / 15 rugó bánta...
Tette a dolgát rendesen. Elsőnek a Várta várt rá / 12,57 V-os nyugalmi kapocsfeszültségével. 3 óra hosszat engedélyeztem nekik. Ampermérővel nem néztem, egy feszmérőt azonban rájuk küldtem felügyelni. Az első két órában 14.35 V-14.37 V. sávban töltött. Töltő és aksi egyaránt csöndben voltak: cicegés, zizegés nem zavarta együttlétüket. A Carstel kissé hevesen tette a dolgát. Nem volt amperszag, de azért a langyostól följebb volt a testhője - tapintásra. A harmadik óra vége felé dolgozni kezdett a relé: és 2-3 percenként adott neki néhány mp-ig tartó dózist olyan 13.10 V-13.85 V. közötti fesszel...Hagytam még így további 3 órát, aztán kikapcs. Egy óra pihentetés után lemértem a nyugalmi kapocsfeszt, aminek értéke 12,98 V. lett.
Carstel átkapcsolása tápegység üzemmódba, ami (az adatlap szerint) 13.5 V DC / én 13.9-et mértem a multival...Szivargyújó-ellenőrzés: a gyújtáskulcsot be kell-e dugni a szivargyújtós áramkör biztosításához? (az én autómnál igen...) DC-szivargyújtós adapter bedug és jön az akkuk helycserés támadása...Minden tökéletes rendben zajlott: nem veszített az autó egyetlen kódot sem a manőver alatt...Csak még egy szót... A kivett régi aksi 4 óra hosszat nyelte a rendes töltést, valamivel kisebb feszen mint az új (14 V. körül). Itt viszont már áramerősséget is mértem. Átlagosan 3 A-t kapott. 2 A. alá 4 A. fölé nem lendült a mutató. A relé a 4. óra után kapcsolgatott, 12.75 V-13.75 V között nyomta neki, max 1.5 A. erővel...Két óra hosszat hagytam még őket, aztán kikapcs. Pihentetés utáni nyugalmi fesz: 12.57 V - ami jelenleg ( 6 nap tárolás után) 12. 39 V - ami, ha jól számolom, napi 0.03 V-os csökkenés...
Sok szép napot mindenkinek! -
Így igaz. A 7Ah-áshoz egész jól passzol. A 80Ah-t is feltölti, de én nem tudnám kivárni.
Ha tehát venni akarsz akkor a 8A-es Carstel, de az nagyon nem javallott a kicsihez. A kicsi érzékeny, könnyen tönkretehető.
Szóval Lidl-st megjavítani a kicsihez, és a nagyhoz ha van zsé akkor a 8A-s Carstel. -
Gabóca
csendes tag
Sziasztok
Van egy Lidl Tronic vátozatom, de valószínüleg elromlott a kapcsolója, nem reagál semmire.
Szedte-e már szét valaki és milyen csavarhúzóval, vagy köszörülni kell hozzá egy célszerszámot?A másik: van egy 7Ah-ás és egy 80Ah-ás akksim. A két Carstel között ingadozom (4A vagy 8A).
Melyik lenne a jobb választás?[ Szerkesztve ]
-
Nehéz neked tanácsot adni.
Az akksi paraméter rendben.
Új akksi? Magára hagyott akksi? Nem írtad mennyi idő alatt szeretnéd feltölteni. Mennyit szánsz rá?
Az ajánlott Aldis töltő jó, csak szerintem egy évben 1x lehet megvenni. Most nem hiszem. Talán használtan.Carstel 12V/4A (Extool márkában is)
T01.80.048Carstel 12V/8A (Extool márkában is)
T01.80.088[Itt] egy kiváló magyar darab.
Ha pedig egyszer akarod feltölteni, akkor kérj kölcsön. Az gazdaságosabb.
A drágább verziókat nem írom a "3e Ft" miatt. A fórum mostani olvasói az itt ajánlottakon felül vásároltak.
Nyilván jó a "3e Ft"-os, csak sok benne a kompromisszum, és kizárólag hozzáértőnek ajánlott. A kérdésed alapján ne vásárolj az ajánlottak alatt!!! -
Laslow
senior tag
Sziasztok!
12V 60Ah EN 510A aksit kellene feltöltenem - milyen töltőt vegyek, megfelelő a legolcsóbb 3e Ft-os is? Semmi extra igényem nincs, csak szeretném, ha újra be tudnám indítani az autót, és nem kellene hozzá 30e Ft-os aksit venni.Tehát mit érdemes vásárolni a legalsó árkategóriából, van-e, ami jobb választás a többinél?
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
-
Petyka3
aktív tag
Köszi a felajánlást Úgy néz ki, hogy megoldottam. Volt egy rossz akkum itthon, azzal hiába kötöttem össze, sajnos annyira nem sikerült rátölteni, hogy az XS töltő hajlandó legyen tölteni... Ma volt egy ötletem, mivel buta töltőt csak ígérgettek, de sajnos nem kaptam meg, így rákötöttem egy PC tápegység 12V-os ágát. Töltöttem egy órát, minden mindegy alapon. Mikor elérte a 11.5V-os feszültséget, rákötöttem az XS töltőt, rögtön felismerte és elkezdte tölteni. Kíváncsi leszek rá, hogy megjavul-e. Köszi mindenkinek a segítséget.
-
-
Petyka3
aktív tag
Ha elér egy szintet 7.8-8V egyszerűen készenlétre vált a töltő. Ha elindítom a leírás szerint villog a feszültség, illetve az akkudiagram, de másfél perc után készenlétre vált. Az user manual szerint minden bizonnyal meghibásodott az akku, és biztonságtechnikai okokból készenléti üzemre vált a töltő...
-
peti85
senior tag
válasz Petyka3 #1058 üzenetére
Amikor csatlakoztatod a töltőt, utána nyomogasd a MODE gombot addig, amíg nem vált autó akkumulátor (12V) módra! Mivel írod is, hogy 6V-os módban van, így nem is fogja tovább tölteni. A leírásban megtalálod mit kell csinálni!
Amúgy ha ennyire lemerült, akkor az nagyon nem tett jót az akkumulátornak, de mindenképpen érdemes megpróbálni feltölteni.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Petyka3
aktív tag
Sziasztok! A gondom a következő. Van egy két éves yuasa autó akkum, ami olyan két hónap alatt teljesen lemerült, nem használtam az autót... Van egy aldis XS töltőm, ami 6V-os üzemmódban feltöltötte olyan 7,8-8V-ra, viszont amikor elérte ezt a szintet, készenléti üzemmódra vált. Van ebben az esetben valami lehetőség, hogy tovább töltse, vagy kuka lett az akku??
-
zsozso710711
csendes tag
-
p300
tag
válasz zsozso710711 #1053 üzenetére
„Egy sza--rab nál sokkal rövidebb”
nem jól tudod…
Hali!
A hetedik LED: LEBEGTETÉS: Karbantartás a maximális teljesítmény érdekében.
Pontosan 10 napig tartja 13.6 volton, és azután vált a 8. ledre.
Független az akku állapota ha jó tölti, hanem lekapcsolja a töltést ennyi.
A 8.led figyeli az akkut és ha nagyon lecsökken a feszültség újra indul az egész töltési folyamat. -
fusion33
csendes tag
Nincs mert nem mentettem a könyvjelzőbe, nem sokat írt azt angolul ami nem gond elolvastam, letöltöttem a képet és azóta nem találom. A CTEK töltőmbe azt szeretem a Lidl -es töltőmmel ellentétben, hogy nem gond neki az áramszünet, nem kell ránézni ami egy teleltetett akkumulátornál fontos szempont mivel azt nem tölti a generátor.
Nekem a számítógép szünetmentes tápegységről üzemel a TV-vel együtt, amikor átkattan és vissza olyan néha mint egy időjárásjelző, ha a szomszéd megyében vihar van akkor is kattan vagyis akkumulátorra vált de ez csak 1 másodperc. Túlfeszültség még soha nem volt, mindig alacsony feszültség miatt váltott át.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Jó kép, az enyémet nem fogom egy ideig látni mert nem tudom 10. napig nem használni az autót.Vettem egy 2.5m-es hosszabbítókábelt a töltőhöz, hogy ne kelljen a motorháztetőt nyitogatni és a kesztyűtartóban van a töltő, a csomagtartón keresztül megy a hosszabbító mivel nincsen még garázsom.
-
zsozso710711
csendes tag
-
DQ
tag
Rég voltam itt...
Hát ez szép: 10 nap és ott a 8. led, a csepptöltés...A vásárlás, a használat, a próbák és az itteni tere-fere után én is váltottam két levelet a ctek magyar "képviseleteként" megadott kontakttal, aki készségesen válaszolt, viszont nem lettem okosabb.
Nincs bajom a töltővel, de a fentiek után ma megelégednék egy olcsóbbal.
Amiket itt felvettem, azokat ma is kifogásolom.
Ami engem zavar, az az - ahogy itt valaki egyszer írta is -, hogy ennél a töltőnél a 8. led szinte azért van, mert így elmondható, hogy igen, ez is 8 lépést tud, és ez olyan átverés szagú, nem ezt várnám egy márkától.
A leírásban én elvárnám egy márkától, hogy értelmesebben mutatja be a lépéseket, mert én a mai napig nem látok különbségek az egyes lépések között (lásd valahol fentebb pár hónapja).
Zavar, hogy a 8. funkció majd 10 nap után indul be. Mi szükség van 10 napig futtatni a 7. lépést? Lehet, hogy van értelme, de akkor miért nem mondja meg a leírás?
Az rendben van, hogy van aki így tölti az aksit egy téli időszakban, de szerintem nem ez a gyakoribb, továbbá ha én télre így tenném el, akkor erre az időszakra időzíteném a recond módot is, amivel viszont az a bajom, hogy ezt a gyártó is évi egy-két alkalomra ajánlja. Namost ha kapok egy áramszünetet az 5., vagy a 10., vagy a 15. napon, akkor bizony ez újraindítja a teljes ciklust a recond móddal egyetemben, ami már nem egészséges az aksinak. Vagy áramszünet esetén, ha eljutottam már a 8. lépésig, akkor nem indul újra? Mert a 7. lépésnél újraindul a teljes folyamat egy áramszünet után...
Ott van a leírás és a töltőn is lévő rajz a fesz- és áramszintekkel. A leírás szerint a bulk módban 5A-rel tölt, a rajz ennek megfelelően mutatja a szintet, majd a float-hoz is 5A-t írnak, de a rajz ezzel szemben helyesen egy jóval alacsonyabb, csepptöltéshez illő áramot mutat. E kérdésemre nem is reagáltak semmit, gondolom ők sem értik. És ez így van a magyar, az angol, és a más ctek típusok leírásában is. Vagy kínai a leírás, és ezért nem figyelnek az ilyesmire? Méricskéljek? De én felhasználó vagyok, kíváncsi felhasználó, akit ez érdekel, de ugyanakkor lusta felhasználó, aki nem akar méréseket végezni.
A led-"szem". Ajándéknak jó, mert praktikus, de nem adnék érte 500 Ft-ot sem, így, hogy már tudom, mikor mennyit jelez. Egy ~2 éves aksit nem lehet zöld színig feltölteni? Az autó feltölti, hogy a zöld led villogjon, de a töltő nem! A töltőt bántsam, vagy ezt a ledes izét? Miért nem lőtték 1-2 tized V-tal alacsonyabbra e "műszer" szintjeit? Az autó vígan indul pöccre 12,5V-tal is, de miért nem gyönyörködhetek a zöld villogásban? Jó, sarkított a dolog, de ez van. Egy motor aksinál hasonló a tapasztalat.Szóval jó kis töltő az biztos, de ne akarjon az ember a színfalak mögé látni, dugja be, osz'jónapot...
-
p300
tag
http://kepfeltoltes.hu/view/150514/WP_20150514_009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
valami van..[ Szerkesztve ]
-
p300
tag
.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Én is azt tudom amit a használati ír, szerintem gépkocsiból kivett vagy gépkocsiban lévő de hosszú ideig nem használt akkumulátoroknak feszültséget le-fel impulzus szerűen változtatva szimulál olyan körülményt ami jó a hosszú ideig nem használt akkumulátornak. A használati nem csak a RECOND módnál írja:
-
p300
tag
válasz fusion33 #1041 üzenetére
"10 nap"Hogy is van ez akkor??
A nyolcadik LED: IMPULZUS: Karbantartás a maximális élettartam érdekében. A szabadalmaztatott LEBEGTETÉS/IMPULZUS módszer a maximális élettartamot biztosítja a akkumulátor számára. Megjegyzés: Ennek a LEDnek csak akkor van szerepe, ha a töltő RECOND üzemmódban van. A RECOND üzemmód kb. 1 hétig tart és 1 hét után villan ki ez a LED. Most akkor hogy is van ez? -
fusion33
csendes tag
Így is lehetséges a CTEK töltőt csatlakoztatni és tölteni az akkumulátort, érdekes:
http://www.disco3.co.uk/shop/tow-electrics-charger-adapter-ctek-accumate-optimate-etc-p45.html[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
A fenti CTEK töltőről készült kép nem a sajátomról készült, valaki régebben kérdezte, hogy van-e aki látta-e már az utolsó led-et égni, ezért osztottam meg. A töltőről megosztott tapasztalat angol volt, egy angol nyelvű oldalról származik de úgy gondolom ez nem számít.
-
Kiscupák
csendes tag
válasz fusion33 #1034 üzenetére
Nekem évek óta ezzel a megoldással van az autóban fixen beépítve a töltő és semmi gondot nem okozott eddig. Ráadásul ezt 2 különböző töltővel is teszteltem, egyiknél sem volt probléma. A fix beépítés sok előnnyel jár és nekem is pont a kesztyűtartóban van most a töltő, hogy még a motorháztetőt se kelljen felnyitni a 220 V rácsatlakoztatása miatt. Lustaság? Kényelem?
-
fusion33
csendes tag
Van egy elképzelésem de nem vagyok benne biztos. Ha rákötném az akkumulátor töltőmet az akkumulátorra kábelszemes csatlakozóval és az akkumulátortöltő a kesztyűtartóban lenne. A generátor töltése menet közben nem okoz e gondot az akkumulátortöltőnek ilyen állandó csatlakozásnál? Ehhez hasonló az elképzelés csak a töltő a kesztyűtartóban lenne:
[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
Hétvégén megdolgoztattam kicsit az Optimate 6-ot.
Először egy 2004-es Panasonic-al (Mazda 3 gyári akksija) próbálkoztam. Ez kb 3 éve nincs használatban, még az Aldis töltőt ráengedtem kb. 1 hónapja, az töltött rajta valamit. 12,0V-ot mértem töltés előtt. A lényeg, hogy az Optimate először cserésnek mondta, de azért rajtahagytam éjszakára, reggelre már átváltott "rövidesen csereérettre". Most magában mérve 12,4V.
Második alany egy 2001-es szintén Panasonic (Honda Civic gyári akksi) volt. Ez szintén 3 éve lett kiszerelve az autóból, viszont ez még bottal sem lett piszkálva azóta. 5V-ot mutatott a multiméter. A folyadék szint a min. alatt volt, rátöltöttem deszt vizet, aztán rákötöttem a töltőt. Ezt sajnos egy éjszaka alatt sem sikerült feléleszteni, valószínűleg cellazárlatos.
A harmadik egy VARTA BlueDynamic Asia 70Ah az autómba szerelve, ez most is megy, reggelre meglátjuk. 3 éves akksi (az első Pana helyett lett beszerelve), de sokszor úgy érzem, hogy kicsit nehezen indítja az autót. Csak rövid távokon használom az autót, ami nem tesz jót se akksinak, se autónak.
Néha mértem feszültséget, meg áramerősséget, de semmi különös, a leírásnak megfelelően. A 22V-os TURBO szulfátlanítás nem indult el egyik esetben sem, 16V volt a max. fesz. amit mértem.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Először off. A mai LCD TV-k nem TV-zésre valók. Senki nem sugároz 1080p-ben. Az 1080i az gagyi, akármelyik szolgáltató nyomja. Az analóg nem összehasonlítható a digitálissal. Ez hasonlít a CD vs LP-re.
peti85,kisbalazs83
Ha valamelyikőtök Bp-hez közel lakik ( bár ez nem valószínű) akkor írjon rám privit. Segítenék a méregetésben. Töltés előtt/után belsőellenás, CCA mérés.
Az a 9Ah-s robogó akksi félrevezethet. Rendkivül rövid élettartamú, és gyenge minőségű darabok. Még ha Yuasa akkor is. -
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1027 üzenetére
Kösz a beszámolót, nagyon jól látod, hogy sokan azért vesznek ctek-et ami egyébként jó töltő, mert Európában az Optimate töltők nicsenek úgy benne a köztudatban mint a ctek és talán nem a magyar fizetéshez való az Optimate ára. Én mindkettőt kedvelem bár ctek-em van.
-
peti85
senior tag
válasz kisbalazs83 #1027 üzenetére
Rákötöttem próbából egy 12V-ra merült akksira az Optimate 6-ot. 15 percig világított a "SAVE" aztán átváltott normál töltésre. Csak ki akartam próbálni, hogy működik-e, másra nem volt még időm, majd hétvégén.
kisbalazs83: Ne is mondd! Még az én 5 éves Pana S10-esem is körberöhögi ezeket.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Kiscupák #1025 üzenetére
Onnan jött az egész töltő vásárlás dolog, hogy vettem a papámnak használtan egy Piaggio Liberty robogót amibe 9Ah akksi kell. Kapott új olajat, gyertyát, Michelin gumikat és egy Yuasa akksit. Ezeket az akksikat szárazon töltve árulják és magadnak kell felsavaznod, azaz külön kell megvenni hozzá az elektrolitot (34-38% kénsav) és max szintig tölteni. Lehet, hogy ez másnak triviális, de én ezeket most tanultam meg.
Szóval minden évben 1x kölcsön szoktam kérni tavasszal a munkatársam CTEK MXS 5 töltőjét, hogy kapjon az autóban lévő akksi egy Recond töltést. Most is kölcsönkértem, mondván, akkor feltöltöm a robogó akksiját is. Elgondolkodtam, hogy jó lenne egy nekem is, még ha csak ritkán használnám, de akkor se kelljen már kéregetni. Olyan típusú ember vagyok, aki mindent körbejár ötször, mielőtt döntene a vásárlással kapcsolatban. Főleg ha az műszaki cikk. Olvasgattam leírásokat, fórumot, vásárlói véleményeket. Sőt, mivel volt pár kérdéses részlet az töltővel kapcsolatba, még az Optimate 6 hivatalos magyarországi importőrével is hosszasan beszélgettem. Azt kérdezted, hogy "szerintem" jobb-e az Optimate 6 a Ctek MXS 5-nél. Erre bátran mondom, hogy szerintem igen. Ezért ezt vettem
Szintén csak az én véleményem, hogy a Ctek-et azért választják többen, mert jobb a reklámja. Az Optimate-ről nem is hallottam ezelőtt, mielőtt elkezdtem volna beleásni magam a témába. Ettől függetlenül a Ctek is biztos maximálisan kiszolgálná az igényeimet, de az Optimate 6 szerintem van annyival profibb, hogy megérje a +5000Ft-ot. Ezzel válaszoltam a sokkal olcsóbb kérdésre is. Ha sokkal olcsóbban szerettem volna megúszni, akkor a zöld AKKUKRAFT-ot veszem 12.990Ft-ért.(#1026) peti85: ezekre a 3D-s LCD-re csak mosolyogva annyit szoktam válaszolni, hogy majdnem olyan szép a képe mint a 4éves Pana G30-amnak.
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
peti85
senior tag
Nekem is most hozta a futár az Optimate 6-ot. Talán hétvégén lesz egy kis időm méregetni, majd beszámolok róla.
Amúgy szerintem jobb az Optimate 6. Korábban kifejtettem a véleményemet, persze biztos nem lehetek benne, majd az idő eldönti. De én azt mondom, hogy ha valaki boldog azzal amit vett, mert az igényeinek megfelel, akkor nincs miről beszélni.
Soha nem húzom le senkinek sem a már megvásárolt cuccát, legfeljebb bölcsen hallgatok, viszont ha még vásárlás előtt megkérdeznek, akkor elmondom mit gondolok. Legjobb példa erre az ismerősök által utóbbi időben vásárolt LCD TV-k. Megveszik a hipermarketben, "jó áron" mert ez SAMSUNG/LG/... az milyen fasza márka és gyönyörködnek, milyen szép képe van, amikor a régi CRT-jük kenterbe veri az új csodát.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Kiscupák
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1024 üzenetére
És miért nem egy CTEK-et vásároltál sokkal olcsóbban az Optimate 6 helyett? Szerinted jobb az Optimate 6?
[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Kértem kölcsön egy multimétert.
Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
7perc múlva 13.24V,
21perc múlva 13.4V,
29perc múlva 13.6V,
65perc múlva 13.85V
Tovább nem méregettem, péntek volt . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
boogie84
veterán
Ma beröffentettem a motorom. Nem elsőre, de beindult. Igaz h ez egy 15 éves karbis CBR600F.
Nem tudom, hogy az Accumate vagy a CTEK cseréje volt jobb hatással, vagy csak simán a CTEK fullra tölti az akksit, de sikerült úgy beindítanom, hogy nem merült le az akku.Könnyen lehet, hogy az is közrejátszott, hogy nem a hideg épületben indítottam, hanem előtte kitoltam pár órácskát a napra.
Mindenesetre meg vagyok elégedve a CTEK töltővel. Nekem bevált, aki teheti vegyen ilyet!
Ja igen, a 8. funkció visszajelző ledjét még úgy sem láttam, hogy 2 napig rajta volt az akku. Nem tudom az a csepptöltés tényleg csak pillanatra villanhat fel?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1020 üzenetére
Nagyon profin néz ki a töltő, a használatija szerint olyan intelligens, hogy tudja érzékelni hogy az akkumulátor a kocsira van-e csatlakoztatva vagy nem, ha nincs a kocsira csatlakoztatva akkor tölt szulfátosodott lemerült akkumulátort 22V-al amúgy 16V -ot használ recovery módban. Eddig nem tudtam, hogy az alja ilyen.
Tipp: Garancia lejártáig ne szedd szét nehogy elvesszen a garancia, van olyan csavarfajta ami ha kicsavarják mutatja, hogy ki volt csavarva.[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz Gabex.ex #1019 üzenetére
Szia!
Az alján a rések között egy egybefüggő alumínium lap látható. Gondolom arra van minden szerelve és az tud valamelyest hűlni a réseken keresztül, de szerintem a belseje nem szellőzik.Szét akartam szedni , de szerintem ragasztva vannak a csavarok, mert a fáziskereső már kezdte volna megadni magát (tudom, nem csavarhúzónak kell használni), úgyhogy egyelőre békén hagytam.
Egy "szütyő" beleférhetne az árba, hogy ne kelljen mindig visszarendezni a dobozba.(mint a Ctek-hez)
Az árgép már nem dobja ki, de ahonnan rendeltem, ott még 25-ért lehet kapni.Majd mérek, de még egy multiméterem sincs. Mikre vagy kíváncsi?
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Gabex.ex
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1017 üzenetére
Hali. Ha jól látom szellőzik az aljánál?
(nem zárt)
Lécci mérési teszteket is.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1017 üzenetére
Kösz a képeket, nagyobb mint gondoltam a telefon eltörpül a töltő mellett. Gratulálok a töltőhöz nagyon szép darab.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1014 üzenetére
Üdv! Majd fotózd már le a telefonodat mellé téve viszonyítási alapnak, hogy milyen nagy a töltő. Köszi.
-
válasz kisbalazs83 #1014 üzenetére
Gratulálok. Használd egészséggel, és méregess, majd írd meg.
-
kisbalazs83
aktív tag
válasz kisbalazs83 #1012 üzenetére
Videó Optimate 6 unboxing 1:52-nél használati első oldala.
MODEL: TM180, TM181
Kép alatt pedig a 3-240Ah65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
kisbalazs83
aktív tag
Szia!
"Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat."Nem! Pont fordítva. A 0.4 feliratú volt előbb és a most kapható változaton van 1-es felirat. A változtatásban én sem látok logikát, ha a belső dolgokon nem változtattak, akkor mi értelme volt? Úgy is mondhatnám, hogy az okos töltőt megtervező okos emberek, akik logikusan gondolkodnak, miért vetemednek ilyen logikátlan, megtévesztő, összezavaró átmatricázásra.
"Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek."
Ha jól tudom, a Ctek kapcsolóüzemű (ezért kisebb), az Optimate6 pedig nem.
"Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?"
argep.hu[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Kiscupák
csendes tag
Láttam az ide a fórumra is belinkelt videót, ami a CTEK-et hasonlítja az Optimate 6-hoz és azt mutatja, hogy mégsem a CTEK a világ legokosabb töltője, mert az Optimate 6 "többet tud nála". Legalábbis az Optima 6-ot gyártó Tecmate szerint... Kíváncsian várom, hogy ha neked megérkezett, mennyire leszel megelégedve vele...
Olvastam a neten, hogy a töltési áramerősséget egyébként más okos töltő, például az AKKUKRAFT is fokozatmentesen változtatja, mindig az akkumulátor által kért (=felvett) tényleges töltőáramot generálja, akár motor töltési módban 0,1-0,8 A-ig, akár autó töltési módban 0,1-3,8 A-ig, ezzel nem is lenne baj, de az Optimat 6-nál legalább ne írnák oda hogy 1A a minimum, mert nagyon megtévesztő. Nem lehet 1 A a minimum valóságban, mert akkor az nem alkalmas 3 Ah-s akksitól. Ez itt a hiba a leírásban és a tájékoztatásban. 3 Ah-s akksihoz 0,3 A-től induló töltőáram kell, tehát a legalsó ledhez 0,3 A-t kellett volna írniuk, nem 1 A-t.
[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
válasz Kiscupák #1009 üzenetére
Valóban, nem tartom én sem egy szerencsés lépésnek ezt az "átmatricázást", de azért átverésnek sem! Az szerintem teljesen rendben van, hogy 3 db LED-del nem lehet pontosan mutatni az aktuális áramerősséget. Gondolom azért volt eleve 1A a minimum érték, mert kerekítve ennyi. Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat.
Az, hogy az "áruházi" töltőkön van LCD kijelző, nekem is roppant szimpatikus volt, mielőtt megvettem a legutóbbi Aldisat. Csakhogy hamar kiderült, hogy hiába írja ki egy tizedes pontossággal az aktuális feszültséget, "köszönő viszonyban" (kis túlzással) sincs a valósággal! Ezért is vittem vissza. Áramerősséget meg nem mutat, csak a töltési mód kiválasztása után mutatja 1-2 másodpercig, hogy 0.8A vagy 3,8A-el fog tölteni. Aztán hogy a valóságban töltés közben hogyan változik, azt már le nem olvasod a kijelzőről.Valóban kicsit túlárazottnak tűnik ez az Optimate 6, de én amikor elkezdtem nézelődni milyen töltőt érdemes venni, még 10.000-et sem szántam rá, most meg erősen gondolkodom az Optimate 6 beszerzésén (persze nem 35-37 ezerért, mint amennyiért a legtöbb helyen adják). Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek. Manapság amikor minden a miniatürizálásról és a spórolásról szól, nem hiszem hogy feleslegesen pazarolna egy ilyen komoly(nak tűnő) cég. Ráadásul a szoftvert is meg kell fizetni, állítólag ez is sokkal komolyabb mint a többi töltőé.
Meg akartam rendelni a Martin Car Audiotól de mára felemelték ott is 35.000-e az árát
Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Kiscupák
csendes tag
Elkeserítőek a válaszok. Egy ilyen cégtől, mint a Tecmate az alapból elvárható lenne, hogy következetesen készítse a termékeit és az egyiken ne 0,4 A, a másikon 1 A legyen az első led mellé írva, miközben mind a kettő ugyanazt tudja. Olyan átverés érzésű ez a dolog a szememben.... Most akkor valójában mekkora áramerősséggel is tölt a legkisebb fokozatban? Mert ha 1 A-rel, akkor a 4 Ah-s robogó akksit nem igen merném rácsatlakoztatni, míg ha csak 0,4 A-rel, azaz az az induló, minden további nélkül. Eleve miért matricázták át az újabb verziónál a 0,4 A-t 1 A-re? Valószínüleg azért, mert nem tud 0,4 A-ről tölteni... Mi másért? Mert ha ugye automatikusan választja ki a töltő a kezdő áramerősségget, akkor akár azt is oda lehetne írni, hogy 0,1 A vagy akár 0,05 A! Nem?
Komolyan mondom, hogy vicc kategória kezd lenni ez az Optimate ügy! Elkérnek egy sima "okos" töltő árának dupláját vagy két és fél szeresét a töltőjükért és még azt sem tudja a vásárló, hogy mit vesz pontosan, milyen műszaki tudással, paraméterekkel rendelkező termékért adott ki egy nagy rakás pénzt! Ez vérlázító, komolyan mondom! Meg mi az, hogy csak "nagyjából" mutatja a töltő az áramerősséget???? Ennyi pénzért nekem ne nagyjából mutassa, mert még az áruházi termékek között is van olyan, ami LCD kijelzőn kiírja, hogy mennyi töltőárammal tölt és nem csak nagyjából mutatja. Ennyi pénzért elvárom, hogy ne csak nagyjából mutassa. A nagyjából szó elmegy egy 1000 Ft-os kínai piacon vásárolt multiméterrel kapcsolatban, de nem egy közel 30.000 Ft-os töltő esetében. 6 db áruházi töltőt veszek egy Optimate 6 árán (Ultimate Speed, Auto XS). Ok, nem egy kategória, de mindkettő LCD-n kiírja, hogy hány A a töltés és hány V az akkumulátor feszültsége. Nem nagyjából találgatunk és LED-eket gyújtogatunk fel hébe-hóba! Vagy 0,4 A, vagy 1 A. Nagyjából.... Vicc a köbön!
[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
válasz kisbalazs83 #1007 üzenetére
Én is pont ugyan ezt a választ kaptam ma a Tecmate belgiumi központjától. Azt írják, hogy csak a felirat más és csak nagyjából mutatja az áramerősséget.
[ Szerkesztve ]
HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
kisbalazs83
aktív tag
Megkaptam a választ a Dover Kft.-től:
A napokban beszéltünk a "kétféle" OptiMate 6-os töltőről, mellyel kapcsolatban felmerült kérdésekre a gyártó az alábbiakat válaszolta:
1) Mi a különbség a TM-180 és a TM-181 között?
Nincs különbség a töltési képességekben. A TM-180 az európai piacra készülő kivitel, míg a TM-181 az amerikai modell. (hálózati feszültség, frekvencia és csatlakozó különbözőségek)2) Az egyikkel már 3Ah-nál, a másikkal csak 15Ah-nál nagyobb akkut lehet tölteni. Melyik-melyik?
Nincs ilyen különbség. Mindkét modellel tölthető már 3Ah-s akkumulátor is. Az Ampmatic processzorral felszerelt töltők (így a TM-180 is) mindig annyi árammal tölti az akkumulátort, amekkorára annak szüksége van.3) A töltő közepén lévő árammérő az egyik esetben 0,4A-től a másik esetben 1A-től kezdődik. Melyik-melyik?
A kétféle kijelző nem így válik el, hanem időben. A korábbi modelleken a skála 0,4A-től indult, a mostaniakon 1A-től. Ez egy elnagyolt árammérő, ráadásul nem is a tényleges töltőáramot mutatja, hanem csak egy durva felbontású kijelző 1A (vagy 0,4A) és 5A között. Minél több LED ég, annál nagyobb töltőáram folyik.A most kapható OptiMate6-oson, (mely a fentiek szerint a TM-180-as kivitel,) a középső skála 1A-től indul és 3Ah-tól köthető rá akkumulátor.
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
válasz kisbalazs83 #1005 üzenetére
Alakul ez fiúk. Csak megírni az infót/tapasztalatot.
[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
Ez érdekes. Én tegnap hívtam fel a Dover Kft.-t és azt mondták, ami náluk van Optimate 6 azon 0.4 van az alsó AMPS lednél és az összes leírásban ami van náluk a gyártótól 15-240Ah szerepel. Ígéretet tettek, hogy továbbítják a Tecmate felé a kérdéseimet:
-mi a különbség a 0.4 és az 1-es feliratú változat között
-hogy lehet megkülönböztetni a 3-240Ah-s és 15-240Ah-s változatot
-Európai piacon is elérhető-e a 3-240Ah-s változat, mivel a Tecmate oldalán 3–240Ah-s terméket reklámoznakTeljes a zűrzavar. Már csak a Tecmate.com oldalát nézve is az Optimate 6-nál váltakozó képeknél az egyiken az 1-es feliratú, a dobozban lévőn pedig a 0.4 feliratú változat látható...
Még nem kaptam választ.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
peti85
senior tag
Írtam a Dover Kft-nek. Azt a választ kaptam, hogy 3-240Ah közötti akkumulátorokat lehet tölteni az Optimate 6-al és 1-5A (!!!) között skálázott az ampermérője.
Na most aztán véképp nem tudom mi van.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Gabex.ex
csendes tag
Így igaz.
Sima illetve téli töltésnél simán bennhagyható, de recond módnál a gázképződés pezsgés miatt nem tenném. Bár irja h érzékeli de a hibák elkerülése végett inkább ne! -
p300
tag
válasz zsozso710711 #1000 üzenetére
A lényeg a kocsi elektronikában van nem az akkumulátorban..Úgy kellet volna írni, hogy nem tesz kárt a "kocsi elektronikában"!Vagy nem??
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest