Új hozzászólás Aktív témák

  • kisbalazs83

    aktív tag

    válasz Gabex.ex #1019 üzenetére

    Kértem kölcsön egy multimétert.
    Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
    kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
    Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)

    Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
    Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
    A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
    7perc múlva 13.24V,
    21perc múlva 13.4V,
    29perc múlva 13.6V,
    65perc múlva 13.85V
    Tovább nem méregettem, péntek volt :D . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
    Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.

    [ Szerkesztve ]

    65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

Új hozzászólás Aktív témák