Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz Peter.70 #1898 üzenetére
Én is a Fétis re szavaznék
Regisztráció után belépéskor -5% kedvezmény jár minden termékükre. De hát 22.900Ft helyett 21.755Ft!
Szállítási díj 15.000Ft felett ingyenes.
Cégalapítás 1991! Ami lényeges ha 5 év garanciáról van szó. És ahogy visszaolvastam a fórumon hivatalos Ctek forgalamazó is egyben.[link] És szó nélkül cserélik a ha esetleg meghibásodna a töltő.LED-es fix gyors csatlakozó viszont már nem jár a töltőhöz. [link]
[ Szerkesztve ]
-
RudY
addikt
válasz Peter.70 #1895 üzenetére
Az 5 év gyártói gari, így legfeljebb a forgalmazó ügyintézése lehet hosszabb-rövidebb. A Fétis Kft. volt hosszú évekig a kizárólagos importőr és képviselet, de kedvesen megkerülték őket, így lemondtak a kizárólagosságról. Viszont, továbbra is közvetlen a gyártói kapcsolatuk, tehát a garis ügyintézésük néhány nap, amíg alaposan tesztelik a töltőt. Szervizelés nincs, a svédek nem nem engedik, tehát ha hibás, akkor egyértelmű csere. Ha a Fétistől vásárol valamelyik viszonteladó kisker, akkor nyilván hosszadalmasabb a küldözgetés. 150-ből durván 2, ha hibás, de ez nem törvényszerű arány.
-
Peter.70
addikt
válasz runner 125 #1893 üzenetére
Ez elég szimpi Lehet hülye kérdés, de jól gondolom, hogy erre a töltőre függetlenül attól, hogy hol vásárolom 5 év gari van?
(#1894) Jimmy66: most hogy jobban megnéztem, tényleg szimpi
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
A tapasztalatok szerint honnan érdemes megrendelni a ctek mxs 5.0 töltőt? Esetleg Budapesten személyes átvétel is megoldható.
-
kastner
csendes tag
válasz Hosiminh #1818 üzenetére
Szia!
Teljesen normális jelenség, nekem is ilyen van. Ilyen a programja. Nem kell birizgálni, ajánlott néhány napig rajta hagyni az akkun, és akkor kiismered. A dobozon ott van a töltési karakterisztikája, érdemes azon nyomon követni, hogy hol tart a történet. A töltési idő az akku állapotától (nem töltés, hanem hogy hány százalékos a kapacitása az eredeti 100%-hoz viszonyítva) is függ. Olvasd el az ezen a linken található hozzászólást is, jelen fórum 263. számú hozzászólása: http://itcafe.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_263-263.html
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #1887 üzenetére
az ember azt gondolná, hogy síelésre tartva Ausztriába a hosszú út alatt az akkumulátor biztosan teljesen feltöltődik. És nem, mert annyira nem melegszik fel az akku, hogy felvegye a töltést a teljes töltöttségig.
Ez nem a hőmérsékletről szól szerintem, hanem a bekapcsolt fogyasztókról, ablakfűtés stb. Ezt én is tapasztaltam, ha túl sok a terhelés, kevesebb jut az akku töltésére, ami odáig is fajulhat, hogy szükség esetén a garázsban kell töltővel pótolni a deficitet. Különben egyre nehezebben indul.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #1886 üzenetére
Igen, nagyon jó, hogy fejlődnek az akkumulátorok, de akkor nem kellene olyan cikkeket írni, ami szerint sok a panasz, túl hamar mennek tönkre az akkumulátorok, nem tartanak 10 évig stb.
Nyilvánvalóan az sem mindegy, hogy milyen százalékban, vagy épp az sem mérvadó, hogy én nem jártam még így, a 13,8 V-os autóimmal. Vagyis nekem nem szokott idő előtt tönkremenni az akku. Pedig meg van néha kínozva, túlmerítve, netán nullára merítve is.
De attól még gondolkodni talán szabad, hogy vajon mi lehet ennek az oka.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #1886 üzenetére
Visszatérve a saját átlagautós akku történetemre a hideg időben való akku-letérdelésnek is megvan az oka. Mégpedig, hogy hidegen az akku nem veszi fel a töltést, ahhoz, hogy a megszokott, mondjuk nyári töltési dinamizmust érjük el a téli hidegben, magasabb töltőfeszültség kéne (amíg nem melegszik fel a motortér valamennyire). Tehát, mikor megteszem a reggeli kis 2 kilométeremet hidegen, akkor túl sok töltés nem jutott az akkuba. Jobban felmelegedve már áll vissza az egyensúly. Mivel jó generátornak el kell látnia a "fedélzeti" fogyasztókat, így az akkut elsősorban az indítások merítették. De a második indítás már nem olyan zűrös, mert melegszik az akku, nem csak a környezetének a melegedése (motortér) miatt, hanem az áramleadás/felvétel kémiája miatt is.
Anti tényleg agyalós. Például hosszú ideig járt úgy, hogy digitális hőmérőt fixen beépítve az autó motorterébe az akkunál, folyamatosan mérte és naplózta az adatokat. Mint mesélte, az ember azt gondolná, hogy síelésre tartva Ausztriába a hosszú út alatt az akkumulátor biztosan teljesen feltöltődik. És nem, mert annyira nem melegszik fel az akku, hogy felvegye a töltést a teljes töltöttségig. Pedig ma már minden gyártó jól becsomagolja, vagy védett helyre illeszti az akkut, ez az ő kocsijában is így van.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
De azt is vedd számításba hogy fejlődnek az akkumulátorok is pl AGM Start Stop akkukat próbáld meg már tölteni 13,8V al
Ez érvényes a hibrid akkukra is Calcium-ezüst technológia szereti sőt igényli ha magasabb a töltés.
Amit te mondasz az a sima akkukra még igaz lehet, azok beérik kerek 14V al is felfog töltődni, ez biztos.
De azt is vedd számításba hogy motortérbe átmelegszik valamennyire télen is az akku.
pl akkutöltővel töltöd a jéghideg az akkut! No az már más tészta megint mert nincs semennyire meleg körülötte. Ezek az új töltők ezt kompenzálják.
Sok minden változott. [link][ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #1878 üzenetére
Ezeket én is tudom, csak épp arra próbáltam rámutatni, hogy miért is jó az állítólag korszerűbb szabályzás, ha mégis sok a panasz, túl hamar kinyírja az akkut?
Kinek van ebből haszna?
Miért kell 13,8 V fölé emelni a feszültséget, ha valójában nincs is előnye? Tapasztalataim szerint ugyanis télen is tökéletesen elegendő a 13,8 V. A jó akku így is végzi a dolgát, télen is, nyáron is, hol a probléma?
Nem véletlenül fűztem bele az orosz töltő 13,8 V végfeszültségét. Ott is vannak hidegek, az oroszoknak nagyobb tapasztalatuk van ebben, mégis megfelel?
Ennyi célja volt a hozzászólásomnak, hogy aki akar gondolkodjon el ezen! Többi része őszintén szólva nem nagyon érdekel, mert nem tudtatok még olyat írni, amivel ne lennék tisztában, egyébként is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Igazad van, én értettem félre a terheléses mérést! Vagy csak beleláttam, amit akartam!
(#1814) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére
Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is.Én ezt értettem félre indítózás mérésére!
-
wrox
őstag
válasz K Norbi #1881 üzenetére
Ok.
Csak valami miatt az ragadt meg bennem, hogy ezeket ki kell csavargatni a keletkező gőz miatt, jobbnak láttam megkérdezni.
Egyébként tapasztalat a töltőről.
Itt is felnyomta hamar 14.4V, illetve telinek jelezte, a többiek által leírt módon, Úgy hagytam, 15 perc múlva ránéztem, visszaesett a töltöttségjelző, és 12.1 V ot ír ki a töltő és tölti az aksit. -
K Norbi
addikt
válasz Inhouse #1873 üzenetére
Értem Köszönöm a választ
(#1875) Kernel Ez nekem is újdonságnak számított de tényleg emelgetik meg csökkentik az új autók a feszt. pl nyáron mikor nagyon meleg van 30 fok melegek vannak és küld a generátor 14,4V ot na az kivégzi az szerencsétlen akkut. olyankor elég lenne neki 13,6V is.
[link]A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz. A hőmérséklettől független szabályzóknak csak abban az esetben van komoly jelentőségük, amikor az akkumulátor közel állandó hőmérsékleten üzemel vagy nincs a motorral közös hőtérben (pl. IFA teherautó). Indítási biztonsága érdekében ellenőriztesse autója töltő és indítórendszerét tél és nyár előtt is.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1876 üzenetére
Én meg azt nem értem, hogy mire jó ez a sok felesleges terelés, szószaporítás? Nem erről volt szó, amikor odaírtam:
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Mit nem lehet ezen érteni, amikor a sorok között arra próbáltam rámutatni, hogy egyik autóban van 13,8 V és az akku eltart 10 évekig.
Más autókban pedig van több feszültség, hamarabb kipurcanó akku, esetleg. Nyilván nem biztos, mert semmi sem biztos, ez egy ilyen észrevétel.
Ehhez képest jön a terelés, kéretlen felvilágosítás, kit érdekel ez? Engem nem. Jönnek fórumozók, kérdeznek. Lehet válaszolni, válaszolok én is. De egymást ne fárasszuk feleslegesen, én nem kérdeztem tőled semmit.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Még mindig nem értem a kirohanásod. Az UPS akkukat másképpen töltik, más a felépítése is (nem annyira kémiailag, mint mechanikailag). A hőmérséklet pedig számít, hidegben feljebb lehet menni feszültségben, nem fog forrni az akku. Sok fesszabályzó ezt hidegben meg is teszi. Vagy megint félreértettelek?
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #1853 üzenetére
Ne felejtsük el hozzátenni,hogy ezek a feszültségi értékek +25C fokra értendök. Ha ennél feljebb,vagy lejebb megy a környezeti hömérséklet,akkor vátozik az elektrolit viselkedése az akkuban.
Konkrétan mi változik szerinted?
Például az, hogy 2,39 V cellafeszültség felett vízbontás indul be, nem hőfokfüggő tulajdonság, hanem szintén az elektrokémiai potenciállal van összefüggésben, amit nem fogok tudni képletekkel levezetni, mert nekem az elektronika a szakterületem, tehát ilyenbe nem mennék bele.
Hasonló a helyzet a 13,8 V tartófeszültséggel, amire a pufferüzemben használt ólomsavas akkukat beállítják, vagy sok töltő is erre a szintre tér vissza, a töltés befejezése (pl. 14,4 V) után. Tehát ez egy általános dolog az ólomsavas akkunál, amit nem a hőmérséklet határoz meg, attól független.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1872 üzenetére
Kémia szempontjából ugyanaz, márpedig a kapocsfeszültség szempontjából az elekrokémiai potenciál mindent eldönt és behatárol.
Amit én írtam, logikailag kapcsolódik a témához, míg a te ellenvetésed mindenféle logikai kapcsolódási pontot nélkülöz. Például:
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk.
Tényleg, és ki állította az ellenkezőjét?
Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Tényleg, és ki keresett itt ilyet? Teljesen másról beszéltél, egy semmitmondó, semmi újdonságot nem közlő, felesleges szószaporító hozzászólásban.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1871 üzenetére
Hát, nem egészen. Mindenféle autóalkatrész, köztük akkuk is. Most éppen 2 fajtát tartunk készleten, és szoktunk még pár prémiumot rendelni. Inkább a normál mezítlábasra van igény és pénztárca, de nem rossz az ár/érték aránya és rendben van a garanciális ügyintézés is. De régebben megfordult már nálunk több gyártó terméke is. Hiba bármelyiknél előfordulhat, de ritkán. Bár volt már olyan gyártó, akit le kellett cserélnünk. Ha egy gyári hiba nem jön ki a beüzemelés után nagyon rövid idő alatt, hanem mondjuk 1,5 év múlva kezdi haldokolni, az szinte biztos, hogy nem gyári hiba.
Én azt mondanám, hogy ne olyan helyen vegyél, ahol papírszalvétát és pezsgőt is árulnak. Hanem olyan helyen, ahol tudnak tanácsot adni, mérni, szerelni és adnak mondjuk csereakkut a bevizsgálás idejére, mint mi, hogy addig se álljon az autó. Az sem árt, ha a gyártó elnézőbb a hibákkal szemben és nem dob vissza (ugyan túlnyomórészt jogosan) majd minden hibás, garanciás akkut azzal, hogy nem megfelelő üzemeltetés miatt nem érvényes a jótállás. Hosszú távon talán neki is jobban megéri, ha elnézőbb, persze nem minden áron.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Huhh, valamit nagyon félreérthettél. Nem volt szándékomban kioktatni, de nekem nem illettek a képbe azok az akkuk. Ennyi történt semmi több. Én sem most kezdtem, de továbbra is fenntartom a jogot arra, hogy tévedhetek. Ha így teszek, szóljatok. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
K Norbi
addikt
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1868 üzenetére
Holnap reggel beszerelem, addíg marad a műhelyben. A töltőt levéve az akksiról, 13,38-at mértem! Kiváncsi vagyok, reggel mennyi lesz?
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1866 üzenetére
Ok! Abban a pillanatban 100%-on van, ahogy a 7. LED világítani kezd?
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1861 üzenetére
Köszi, de az ilyen kioktató stílust inkább tartsd meg magadnak, ha képtelen vagy elolvasni és értelmezni, hogy mit, miért írtam.
Nem kértem ilyen tájékoztatást, nem tegnap kezdtem a szakmát, tökéletesen tisztában vagyok a dolgokkal.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #1854 üzenetére
Autóalkatrész nagyker, hozzám és egy kollégámhoz tartozik a garanciás akkuk vizsgálata. Ctekből ami van kettő az teszi a dolgát. De pl. a nagyon az első lépcső nagyon ritkán csinál pár pillanatnál hosszabb ideig valamit is, a 8-as lépcsőt pedig még nem láttuk elindulni, bár 24 óránál tovább nem igazán volt működtetve. Van még egy 12/24V 25A/12,5A-es töltőnk is, de azt egy targonca szinten tartásához használjuk egyelőre. A Forexes is jó, de mint írtam a halálból az sem hoz vissza akkukat. Persze van még pár nem automata töltőnk is, ABSAAR, stb... A Forexnél kikapcsolható a feszültség korlát, amikor hamar felugrik a feszültség. Ilyenkor a max feszültség van kint, ha jól rémlik, akkor 20V körül, de mérhető áram nem nagyon folyik. Aztán van, hogy megindul, de nem sok akkut sikerült így megjavítani.
T.adee:
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
Elég sok régi autó jár még az utakon, főleg errefelé az Alföld keleti végében. Ha stabilan meg van a 13,6V ilyen autóknál már meg kell elégednem vele. Ha elküldöm, hogy nem jó a töltése, a szerelő visszaküldi, hogy ennek ilyen...nincs értelme.
Ami nagyon rossz tendencia az az akku lefogató hiánya, olyan 70-80% a problémás autóknál, pedig több szempontból is káros. Nagyon sokszor apró piti hibák vannak, nem durvák, kicsit kisebb a töltés, kicsit nagyobb az önindító áramfelvétele (van 2 DC lakatfogónk), kicsit nagyobb 0-0,1A-nél az állófogyasztás, főként városban használják, ritkán használják, horgászautó amiben napközben szól a rádió, túl sűrű olajat használnak és tél van, nincs rendes kompresszió és tovább kell indítózni, vezetékek/saruk átmeneti ellenállása nagyobb a normálisnál, laza saruk (mer könnyebb levenni, jó van az úgy) stb. Ezek közül 2-3 együtt már üzemképtelenné teheti az akkut szép lassan.
Persze van, amikor nincs töltés egyáltalán, rossz az önindító, nem találják a garpapírt, nehezen indul a motor jó akkuval is, mert ki van keze lába és mégis tegyünk már valamit, mert ez így nem járja, most vettük az akkut és már rossz... Jelzem ingyen mérjük a garanciális ügyfelek járműveinek elektromos rendszerét, ha apróbb hiba van, meg is csináljuk.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk. Az indítóakku spec szerkezet, arra való, hogy feltöltve várja az indítást, azt kiszolgálja nagy árammal, majd azonnal kapja a töltést. Nem szereti a tartós kis áramú merítést. Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz Thomech08 #1858 üzenetére
25 éve egy Trabant volt az első autóm, noha fél év után lecseréltem, de azalatt kitanultam rajta még a váltószerelést is.
A feszültségszabályzója egy nagyon elavult, relészerű, elektromechanikus szabályzó volt, amit egyszerűen lehetetlen volt jól beállítani (egy rugó feszítésével kellett variálni). Vagy túltöltött, vagy alul, sőt képes volt állóhelyzetben lemeríteni az akkut, ha épp úgy sikerült a beállítás.
Míg végül kidobtam és vettem a bolhapiacon egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, amit csak be kellett kötni, állítást nem igényel, minden probléma megszűnt.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Thomech08
csendes tag
Hát ez egy igen sanyarú sorsú aksi. Igazából a kidobástól mentettem meg mert azt hitték ez a rossz láncszem a gépezetben, azért nem indul a Trabi csak nagy kínlódás után. Aztán kapott nem keveset egy manuális töltőtől 15v körül tuti volt töltve olyan 12 órákat egy héten legalább 1x, mert úgy indult az autó mint amikor le van merülve az aksi. Aztán vettek helyette másikat egy Vartát az jobban indította de nem sokáig. Az is lett töltve de nem lett jobb. Míg végül rájöttek, hogy az önindító sz@r mert azért került szervizbe az autó mert nem is indult.
És onnan tudom, hogy kapta a 15V ott mivel a szomszéd "néni" volt ez aki a mi király brutális töltőnket kérte el. Apám meg feltekerte a töltés erősséget mert már közepesen se töltött 0.5A nál többet.
A vizet pedig azért kellett pótolni mert "elforralta" persze képletesen értem de 15V nál már igen csak pezsgős a téma. Így aztán mindegyik cellánál szinte ugyan annyit kellett pótolni. (Bocsi kicsit hosszúra sikeredett)
Akkor már teszem is fel töltőre, mert most elvileg az autó szerint 12.2V a feszültsége.
KöszönömA péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Kernel
nagyúr
válasz Thomech08 #1856 üzenetére
Teljesen mindegy, nem tudok elképzelni olyan régi akkut, amit ne lehetne tölteni egy mai töltővel.
Azt azonban megjegyezném, hogy kezdődő cellazárlat jele lehet, amikor egy cella elfőzi a vizet, miközben a többi cella nem.
Vagyis gyanús egyenlőtlenség észlelhető, ami a pótlás után megismétlődik, illetve ilyenkor már egyre romlik a helyzet. További ismertetőjel, amikor töltés közben a jó cellákban pezsgés indul meg, míg a rossz cella nem pezseg.
Ez nem ellentmondás, mert a töltés közbeni pezsgés természetes, a víz nem emiatt fogy el. Viszont a hibás cellában képződő párhuzamos ellenállás állandó terhelést képez, melegíti a cellát akkor is, amikor a töltést lekapcsolták.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Thomech08
csendes tag
Sziasztok
Olyan rövid kérdésem lenne, hogy erre az aksira ráköthetem a Ultimate speed "Okos" töltőt?
Mert olvastam, hogy nem mindegyikhez jó (régebbi típusokhoz) ez pedig egy jó pár éves aksi még úgymond "gondozós" nem tudom mi rá a szakszó de lényeg, hogy ebben még lehet pótolni az ioncserélt vizet és már kellett is pótolni 1x.
Itt van egy kép az adatairól én nem találtam olyat rajta amiből beazonosíthattam volna a működési elvét amiből kiderült volna, hogy tiltja vagy sem a használati útmutató.
Köszönöm.A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
T.adee
csendes tag
válasz Inhouse #1851 üzenetére
"Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt."
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
A LIDL töltőjéhez hozzászólva.Nekem is van,én szerintem jól működik. 12,2V 44Ah-ás akkut kb 6 óra alatt "húzott föl" a hópihe progival.[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1849 üzenetére
Indítózás közbeni feszültséget nem olyan fontos méregetni, mivel azt mindenki közvetlenül tapasztalja, hogy az önindító milyen fürgén pörög, vagy épp túl lassan. Szerintem ezt mindenki meg tudja ítélni, hogy jó, vagy nem jó, tehát ennél többet nem érdemel az ügy.
A feszültségszabályzó működését a motor felpörgetésével kell ellenőrizni (közepes fordulat elegendő), itt nem az idő számít. Hacsak a számítógép nem vezérli ezt is, a kíméletesebb töltés érdekében. Érdekes lehet még alapjárati feszültség is, de nem az a mérvadó. Ha bekapcsolsz fogyasztókat, lámpa stb., az pedig lejjebb húzza a feszültséget.
Az viszont lehetetlen, hogy töltés leállítása után több a feszültség, mint töltés közben.
A pörgő motornál, kikapcsolt fogyasztók mellett mért akkufeszültség külön téma. Egyéb ólomsavas akkuk (zselésnek nevezett stb.) dokumentációjában a gyártók általában kétféle feszültséget adnak meg:
- Ciklikus üzem: töltöm, kisütöm stb. 14,4V vagy felette (de ez csak a rekombinációs akkukra értendő, egyébként 14,4 V a vízbontási küszöbnek is nevezett maximális érték).
- Standby üzem: riasztó, UPS, az akku mindig 13,6-13,8 V állandó szinten van tartva, csak áramszünet esetén kell kisülnie.
Ehhez képest megjegyezném, hogy eddig olyan autóim voltak, amiben a feszültségszabályzó 13,8 V-ra állt be. Akkuk élete 10 év körül.
Az orosz töltőm hátán van egy jumper, amivel a biztonsági védelem kikapcsolható. Ez arra jó, amikor döglött akkut akar valaki kínozni, túltölteni stb.
Ha a védelmet aktiválom, a töltő 13,8 V-nál befejezi a töltést.
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Láthatóan nem autóakkuk, de ólomsavas, csak az érdekesség kedvéért.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Egy barátom is meglepte magát ajánlásomra a Lidl-s szerkezettel. Tegnap elmondta miket tapasztalt és még aznap keresett meg egy kollégám, akinek hasonló töltője van (HB5A12) ugyanazzal az érdekességgel, amiről itt többen írtak már. Nevezetesen, hogy pár perc töltés után azt mutatja, hogy feltöltődött. Azok után, amit itt olvastam, már kíváncsi lettem és behozattam vele méricskélni. Kerestem töltendő donort és valóban érdekeseket produkált. Hektikusnak is mondható a procedúra, valóban hamar felugrik a feszültség (közben volt 15,6V is az akkun), majd az is változó, hogy 13V környékén fenntartó töltést végez 0,8A-el, vagy teljesen lekapcsol. Többszöri próbálkozásra mindig kicsit más, de valóban az a tendencia, hogy megindítja az akkut sokadszorra. Az első próba (egy 8V-osnak mondott akkuval történt, közben ez nem igazolódott,) 12,26V volt mérhető rajta. Itt produkálta a jelenséget. Majd az akku le lett merítve 10,5V-ig 5A-el és utána a töltő tette a dolgát órákon át. Van egy közbenső lépés is, olyankor (valahol 13V körül normál töltés esetén) 2,6A-el tölt. Amikor lekapcsol kattan benne egy relé. A csipesz egy átok, normál sarun nem a rugóerő tartja rajta, hanem az, hogy ráfeszül, alig lehet rányomni.
Van 2 CTEK töltőnk, egy 5A-es és egy 10-es, egyik sem végez ilyen hamar egy akkuval sem, mint ez.A 10 akkuból 8-at meg lehetne menteni részt nem tudom gyakorlati tapasztalatokkal alátámasztani a Forex-es töltővel sem. Sem az MXS10-el, sem mással. A kisütő azért készült, hogy több ciklust is tudjunk csinálni, de nem jöttek az eredmények. Arra jó, hogy látszódjon, ha hamar lekapcsol egy akku, bár pl. a gyorsteszter jónak mondja. Én megelőzés párti vagyok, utólag már nem igazán lehet mit tenni.
Ja, a töltés. Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt. Az ebben az évezredben gyártott autók már általában alapjáraton is tudják a maximumot, ami inkább 14,2-14,4V, sőt manapság már 14,5-14,6V, vagy akár ennél is több azoknál a felső kategóriás autóknál, ahol a generátort a számítógép vezérli. Ami fontos, hogy terhelésnél is tudnia kell. Rá kell kapcsolni a fényszórót és a belső ventilátort maximumra, ha így sem esik 1-2 tizednél jobban, és meg van a 13,8V, akkor jónak mondható. Az igazán jók ilyenkor is 14V felett tudnak. Ha leesik a feszültség terhelésre, akkor még mindig nem biztos, hogy generátor, lehet a hozzávezetés is. Meg kell mérni a generátor házához és kivezetéséhez képest is, ha lehetséges, hogy ott mennyi. Gyakori hiba a testpont, vagy az akkusaru kontakthibája. A saruknál különösen hajlamos az oxidációra az a típus, aminél egy hüvelyt képeznek, beledugják a kábelt és rásajtolják. A hajszálcsövesség miatt a sodrott vezeték idővel bevezeti a nedvességet és belül teljesen leoxidálódik. Kívülről akár teljesen épnek is kinézhet. Indítózáskor melegedhet, volt olyan, hogy füstölt is. Viszonylag könnyen javítható és olcsón. Bocs a szájmenésért, most ennyi jutott eszembe segítő szándékkal...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
T.adee
csendes tag
válasz tibcsiworld #1849 üzenetére
Töltésnek a 13,6V az az én ismereteim szerint kevés. Alapjáraton(terhelés nélkül) a 14V-ot el kellene,hogy érje.Nyugalmi akkufeszültséget csak leállítás után néhány órával mérj,az a reális érték.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
"Terheléses" tesztnek megfelel egy start közbeni feszültségmérés?
10,9V-ra esett vissza. Asszony mérte, míg startoltam! A generátor 13,6V-al töltött, de ez 1 perc motorjárás után! Beparkoltam a garázsba, és 12,4V volt a feszültség a motor leállítása után azonnal az aksiban!
Legfőképp az első érték érdekel, hogy az mennyire megfelelő! Ha igen, akkor meg is nyugodtam! Egyelőre!
-
csabyka666
veterán
válasz tibcsiworld #1847 üzenetére
Az alatt a kis idő alatt, amíg nyit a központi, illetve amíg felnyitod a motorháztetőt (a nyitott ajtó miatt világít a belső világítás), a mérés szempontjából egyáltalán nem számít, nem ezen a párszáz milliamperen fog múlni, hogy milyen az akksi.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
tibcsiworld
aktív tag
A gond, hogy kivett akkunál még nem volt multim, a kocsiban meg volt fogyasztó. Megnéztem, ha nem központival nyitom, hanem fizikai kulccsal, akkor is elindul a fogyasztó benne (bár érdekes, hogy gyújtásra sem lehet tenni)! Így "mérhetetlen" a valós adat!
szerk.: de a csepptöltés szerintem nem árt neki, ha jó a töltő! (Ha rossz is az aksi. Szerintem. Egy próbát tuti megér!)
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1841 üzenetére
Csak én arról az esetről beszéltem, amikor egy akkuval probléma van. Az ember tölti orrba szájba, mégsem jó. Már minden cella túltöltődött, egy kivételével, ami leginkább csak ellenállásként viselkedik a körben.
De nem véletlenül írtam, hogy nehéz követni a problémád. Jelen állás szerint volt egy lemerült akku, amit fel kellett tölteni, ez tényleg nagy kaland.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kiskokó
veterán
Ember?!
Egy szóval nem mondtam hogy rossz a töltő! Leírtam neki, hogy egy régebbi LIDL-s töltő nekem is így csinált (mivel az akku olyan állapotban volt)
A lényeg az hogy mind1 mit ír ki a kijelzőre... amíg nem írja ki hogy feltöltve addig tölti!Valamin nagyon félre mentél...
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
csabyka666
veterán
válasz tibcsiworld #1821 üzenetére
Látom közben megoldódott, akkor nem koptatom a billentyűt.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
tibcsiworld
aktív tag
2,44 sok lenne egy cellára nem? Az akkor elméletileg 14,64V-os aksi kell legyen! Nah de!!!
Eddig mindig kocsiban mértem. Az úgy történik, hogy katt-katt, ajtó kinyit, motorháztető kinyit, ajtó becsuk, és mértem! A biztonság kedvéért volt, hogy katt-katt (be). Csak központim van, de ahogy sejtettem, a látható része a BC-nek nem indult, de csak mozgott valami a kis agyában. Gondoltam, a délutáni mérés után 12,2V nem zártam le a motorháztetőt! Most jöttem haza melóból, felnyitom, és mérem is!
12,59V!!!!!!!
Köszi a sok eszmefuttatást, nem volt felesleges, mert okosodtam! Meg annyit is, hogy ha kinyitom és becsukom a kocsimat, akkor egy jó darabig megy még a kis agyában valami!
szerk: töltés után 30órával vagyunk nyugalomban hagyva a kocsiban bekötve! Azóta nem volt start! Most nagyon, de nagyon örülök!
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
Üdv !
A család 8 éves gyári akkuval szerelt 1,5 dci motoros Renault Scenic-jét kötöttem multimeterre..
Régi majd az Új akkuvalRégivel indítózás alatt : Min: 7,9 V
Új : Min 10,7 VAz új akku 74AH még a régi Varta 70AH volt.
1 nap tapasztalata.. sokkal simábban indul.. pöcc - röff
Mondjuk a legelső indításnál az újjal lement 6,8 V -ra.. ezt mérési hibának gondolom, mivel beépítés előtt feltöltöttem (ZAP 74Ah 680Aen )
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
válasz Kiskokó #1838 üzenetére
Nem igaz. 1000x leírtam ha egy akku feszültsége másodpercek alatt felugrik az nem a töltőt minősít.
1. Fel van töltve.
2. Szulfátos, és olyan nagy a belső ellenállása simán mA-ok hatására felszalad.
3. A mostani Lidl-s töltőn feszültségmérő van. Semmi köze a töltő elektrokai vagy software-s részéhez.
4. Ne gyere nekem azzal, hogy másik töltő feltölti.
Kiszállok.
Sziasztok.[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz Thomech08 #1829 üzenetére
Énis megvetettem faterral ezt a töltőt.
Amit mutat azon ne aggódj.
Egy 1 éve nem használt (nagyjából 70%)-os akkura ráraktam egy korábbi változatú Lidl-s ilyen intelligens töltőt és szinte azonnal maxra ugrott a jelölés... egy napig rajta volt furcsálltam, hogy nem változik semmi MAX-ot mutatott és nem változott a feszültség. Levettem vissza raktam és kiírta hogy CHA (azaz fel van töltve az akku)
de ez pár perc múlva eltűnt.... ezután úgy hagytam és folyamatos ellenőrzés mellet 6 nap múlva irta csak ki folyamatosan hogy CHA és csak ha levettem a töltőt és vissza raktam akkor az elején villant ki egy párszor aztán töltött.. (igaz az akkut azóta se használtam mert nincs rá szükség de majd ezt akarom berakni cserére ha az Exideot küldöm vissza)| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Néhány sorral feljebb írtam a jellegzetes viselkedésről. Neki Optimate való. Félek a CTEK már bonyolult neki. Bár élvezheti a LED-ek számolását. Ilyenkor kételkedem az oktatás hatásosságában. Érdekes egyetlen feszültség adatot nem közöl, de szar a töltő. A boltos helyébe elzavarnám.
-
K Norbi
addikt
válasz Thomech08 #1831 üzenetére
Én ezért vettem ezt [link] lehet rá számítani 10Ampert küld ha kéri az akku.
Tud csepptöltést is, ezen felül még hőmérséklet kompenzálást is tud.Nekem is van orosz töltőm, ősrégi és féltem tőle hogy egyszer agyonbasz az új csak biztonságosabb ha pl a Ctek elázik akkor is bemerem dugni IP65.
-
Kernel
nagyúr
válasz Thomech08 #1831 üzenetére
Volt róla szó, túlmerült akkunál előállhat olyan helyzet, hogy túl gyorsan emelkedik a feszültség, a megnövekedett belső ellenállás miatt.
A töltő ilyenkor "azt hiszi", hogy kész a töltés, de ez nem mindig valós. A folytatódó csepptöltés miatt csökken a belső ellenállás, az akku egyre jobban magához tér. Újra lehet indítani a töltést, ezután jó esetben már lassabban fog emelkedni a feszültség.
Sokkal butább orosz töltőnél (és túlmerült akkunál) volt már rá példa, hogy a feszültség hamar felszaladt, áram lecsökkent, azonban utána lassan nőni kezdett, ahogy éledt az akku. Végül ismét jött a csökkenő szakasz, ahogy normálisan szokott lenni.
Ezt nem a töltő szabályozta (nem tud ilyet), nem is én állítottam rajta, hanem így változott az akku áramfelvétele.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Thomech08
csendes tag
A régi orosz töltőn tökéletes gyors töltésre egy félig döglött akunál bejött a 15 másodperces gyors töltés után egyből indított, úgyhogy azt én nem is hiányolom.
Hát végül is adat mert a 2 es szint az akumlátor 50% os töltöttségét jelzi, míg a 4 es színt a 100% ott, és mint írtam ezt 2 perc alatt teljesítette. De legközelebb ha valami furcsát észlelek nézem a Volt mérőt isA péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Kernel
nagyúr
válasz Thomech08 #1829 üzenetére
feltöltötte kettes töltöttségből négyre
Ezek mióta számítanak műszaki paramétereknek, hogy kettes, meg négyes? Semmit nem jelent.
Inkább azt kellett volna megnézni, hogy mennyi idő alatt fejezi be a töltést, vagy mennyi feszültséget ír ki a digitális kijelző. Ehelyett van egy értelmezhetetlen kettes és négyes, tehát a töltő hibás, ez egy vicc...
A kép alapján megkerestem a leírást: PDF. 0,8 és 3,8 A-t tud a töltő, gyakorlatilag használható.
Nekem annyiból nem lenne jó, hogy amikor néha sietni kell és pont lemerült az akku, 6-8 A áramra van szükségem a gyorstöltéshez.
De csepptöltőnek, karbantartónak jó az is, szerintem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Thomech08
csendes tag
Sziasztok
Végül megvásárlásra került a Lidl-ös "automata töltő" hát mint ne mondjak kicsit fúrcsáltam, hogy a 70Ah akumlátort kb 3 perc alatt feltöltötte kettes töltöttségből négyre. Amit lehet tudni róla, hogy kb 1 hónapja pihen a +10 fokban mert egyenlőre tartalék aku. Ennyire nem merülne használat nélkül?
Tudom ez már nem idevaló kérdés, de jól rémlik, hogy 2-3 napon belül vissza lehet vinni a terméket és visszakérni az árát? (Valahol hallottam)A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
zsozso710711
csendes tag
Sziasztok. Rég írtam már,de úgy érzem megint fontos. Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltőt a Hosiminh
Új
Válasz
Privát
2016-01-18 11:30:12- Társunk leírása alapján .kimerem jelenteni ,Hogy az ALDIS - MD13323-jobb. paramétereket mutat. Csak ennyi. További jó írásokat. Sziasztok..... -
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1825 üzenetére
Az sem mindegy, milyen töltőáram, de legjobb lenne több órás (akár 12-24 órás) pihentetés után mérni. Ennyi idő alatt a hibás, átvezetéses cella lemerül általában, csak a jó cellák adnak feszültséget. Más kérdés persze, ha teljesen zárlatos egy cella, akkor az eleve csak 0 V.
Ha például 12,2 V-tal számolunk, elosztom öttel, az 2,44 V. Öt cellára vetítve ez épp jó, amikor már igen alaposan fel van töltve.
Tehát ennyi feszültség utalhat arra is, hogy 1 cella zárlatos, 5 cella jó.
Privátozásnak abszolút ellene vagyok, a fórumozás nem erről szól, a téma sem off.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Közben az előző üzenetem szerkesztettem, de lejárt az idő, elveszett az üzenet, és mennem kellett!
nah:
Aranyosan leírtad, hogy hülye vagyok ehhez! Így van! De a kérdés esetünkben, hogy miben más ha összedrótozom vagy összeforrasztózom vagy cinezem! Szerintem csak a kinézet, de csak szerintem! nincs gyerek, nem fogdosom, csak leteszem egy nem használt szobába!
A másik dilemmám:
kis áramú töltés ugye a mélymerült aksiknak kell, onnan szabályozott! Én most kb ott vagyok! 12,2V-ot mértem ma a tegnapi töltés után (előtte 12,12). Nyilván ez a szám semmi, amíg nincs terheléses teszt, de azon szerintem tuti megbukna, amíg nem tudom legalább a feszültséget feltornázni kicsit! Tehát én most ott vagyok, hogy nem megy fel a fesz! Nah erre havasoltátok a kis áramú töltést!
A kör bezárult, és kezdem kicsit még hülyébben érezni magam! Ne értéstek félre, csak még jobban nem értem a dolgokat!
A topic indítóktól meg ezer bocs, az összeoffolásért! vagy menjünk ki privátba? Amennyiben gond!
-
Kernel
nagyúr
eBayről is rendelhető, vagy házilag is megépíthető, kapcsolási rajz a neten megtalálható, konkrétan ez is, vagy hasonlók is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
RudY
addikt
A hazai Csepvill gyárt néhány éve szulfátgátló, aktivátor kütyüt, utólagos oldásra nem, de megelőzésre jól jöhet esetleg: [link]. Normálisabb autósboltokban beszerezhető, 3-4 ezer között, főleg azoknak javasolt, akik keveset mennek az autóval.
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1821 üzenetére
A szulfátlanító nagyáramú, rövid impulzusokkal próbálja felszaggatni a szulfátréteget, ezért is írtam, hogy másképp működik, mint a csepptöltés.
Többet ér ilyenkor egy ócska tirisztoros töltő, ami szintén impulzusokkal tölt, csak 100 Hz-en. Míg egyéb elektronikus céláramkörök kHz nagyságrendben operálnak, de nem biztos, hogy ez sokat számít, az impulzusokon van a hangsúly.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz csabyka666 #1814 üzenetére
A megépítés mit jelent? H csak elég összekötni, és otthagyni, az nem gond! Amennyiben találok megfelelő adaptert és égőt! Az idő nem gond, a kocsi pihen. (Sajnos nem csak ez miatt!)
Tehát a szabályozott csepptöltést ne is engedjem rá akkor, és a discman/walkman adapter sem? Elméletileg az is szabályozott. Abba már nem kell égő sem! Bár az majdnem eléri a csepptöltő max értékét!K Norbi:
A cikket később olvasom, de ha a szulfátmentesítő alacsony áramú impulzusos cucc, akkor csabyka666 szerkója igen csak közelít hozzá! De ha egy akkuszervizben van is olyan, akkor is kérdéses, hogy mennyiért csinálják meg, és az mennyire tartós dolog?! Én azért lehet megpróbálom, ha minden kötél szakad!Én is azt vallom, hogy új aksim és vigyázni rá! Jelen esetben lehet az autó sem marad, tehát marad a sufnituning! Egyelőre!
A főnököm aksija is 12,2V környékén van! tehát ha jól értem egy ilyen kis cucc nagyon sok, azaz majdnem minden ismerősömnek kellhet!
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Csepptöltésnek, kisáramú töltésnek két esetben van értelme:
1. Túlmerült, mélykisült akkut először kímélő árammal célszerű szintre hozni, kb. 10,5-11 V-ig, utána mehet rá nagyobb áramú töltés.
2. Téli tárolásnál, illetve ritkábban használt autó esetén, szinten tartáshoz.
Bár nálad nehezen követhető, hogy mi a probléma egyáltalán, de ha jól látom, nincs túlmerülve és tölteni is próbáltad már, így a csepptöltéssel nem leszel előrébb. Szulfátlanítással esetleg, de az másképp működik.
Tápegységet, adaptert pedig nem szabad a szivargyújtóra kötni, csak a konstrukció szakszerű ellenőrzése után. Amit én rákötöttem, azt meg is vizsgáltam és mértem, hogy konkrétan milyen áramkörrel állok szemben.
Egyébként mindegy, hogy kisáramú töltést (párszáz mA) hová kötünk, teheted közvetlenül az akkura is, én csak egy kényelmi megoldásra próbáltam rámutatni. Amikor épp szükséges, praktikusabb a szivargyújtón keresztül bedugni. Kivéve persze, ha az autóban relével kapcsolt, áramtalanított csatlakozó van.
Másrészt inkább olyanoknak szántam, ötletadásként, akik valamennyit értenek is az elektronikához, és például nem drótozással intézik a dolgokat, hanem ismerik a forrasztópákát is.
Aki nem biztos magában, ne vágjon bele ilyenekbe! Beteg akkut egyébként is kiépít az ember és úgy próbálja gyógyítani, tehát ilyen szempontból sincs köze az egésznek a szivargyújtóhoz.
Régebben láttam ilyen szivargyújtós csepptöltőt a LIDL-ben is, kis kapcsolóval lehetett váltani, hogy motor vagy autó, illetve krokodilcsipesze is volt. (De nem onnan vettem az ötletet, már hamarabb kitaláltam.)
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Hosiminh
tag
Sziasztok,
Lidl-ben vettem Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltőt, ki is próbáltam egyből. A motorom Bosch M6 AGM 12V 6 Amp jelölésű aksimon 1 éves. Megfelelően csatlakoztatom, majd hálózatra csatlakoztatom 12.7V mutat. kiválasztom a programot a motorkerékpár ikon elkezdi tölteni villog kb 3 perc alatt fel is tölti 14.4V-re majd az egészet kezdi előröl visszaesik 12.7-re kb. aztán tölti megint, de most már sokkal gyorsabban tölti fel maxra, és ezt ismételgeti. ha leveszem a hálózatról, majd ismét rádug, ugyancsak 12.7V-ot mutat vagy kicsit kevesebbet.
Hol a hiba? rossz az aksi, vagy a töltő? vagy ez így normális?
Légyszíves segítsetek.
Üdv.
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #1815 üzenetére
Én azért megnézném hogy hozza vissza pl az én akkumat ami dagad a szulfáttól Hát nem is tudom kicsit reklám szaga van azért ennek a cikknek
60.000Ft egy ilyen szulfátlanító..
Rossebnek sem kéne ennyi pénzért.
Ez az én véleményen:
Nem hiszek az ilyen kütyükbe. "Előbb utóbb elöregszik minden akkumulátor"Szétbontottuk a régi Varta akksimat a sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólomlemezeket.
Tehetik aztán rá fele a szulfátlanítót!
Még ha vissza is hozzák a halálból! OK sikerült! Meddig tart a csoda? újabb 4-5 évig? Kizárt...
Az új akksi az új!!Ezért szarok a mai akkuk öntött rács 2-2,5 milliméteres vastagsága helyett ma már 0,7-0,8 milliméteres hengerelt rácsokat készítenek, ami jelentős anyagmegtakarítás.
Én továbbra is ebbe hiszek!
Új akkumulátor! Mellé egy jó töltő! Karbantartani ha kéri ráengedni, ha a feszültség 12,50V - 12,40V között van.
Na ebbe hiszek! Így hosszú lesz az akkumulátor élettartama. Remélhetőleg[ Szerkesztve ]
-
csabyka666
veterán
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)Inkább mondjuk úgy, lehet, hogy jó az akksi. Az, hogy discman töltő, nem mond sokat, meg a 0,8A-es töltőáram is csak egy "valami". A lényeg: ha sokat állt lemerített állapotban, nem túl jók a kilátások. Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is. Az "intelligens" töltők nem is szokták feltölteni, mert annyira nagy az akksi belső ellenállása, hogy már a töltés elején lekapcsolnak szakadásra hivatkozva, a buta töltők meg csak rontanak a helyzeten, mert elkezdik tölteni hatalmas áramokkal.
Ilyen akksikat mentettem már meg, akartam is írni róla blogot, de elmaradt, na majd egyszer. A lényeg, hogy nagyon kis árammal kell tölteni! Ezt semmiképp se úgy éred el, hogy direktben rákötsz egy valamilyen adaptert minden nélkül, mert azzal az adapter is károsodhat, és az akksinak se jó a nagy áram miatt! Én fűnyírótraktorok akksijait hoztam vissza az életbe indítóképes állapotba(!), azokkal az volt a gond, hogy ősszel elrakták a hideg pajtába, tavasszal elővették, és nem indított, illetve a 12V-os akksin mindössze 3-4V-ot lehetett mérni. Menthetetlen? Nem biztos...
Ahogy én csináltam, az röviden a következő. Fogtam egy 12V / 2A-es stabilizált DC adaptert, ennek a pozitív ágára (de egyébként mindegy, melyikre) az akksival sorba kötöttem egy 12V 5W-os izzót. Ennek a szerepe az áramkorlátozás. Képlettel: P = U * I, P és U ismert, 5W és 12V, nekünk az áram (I) kell. P = U * I => I = P / U -> I = 5W / 12V ~> 0,4A, tehát a körben az akksi nélkül 0,4A áram folyhat maximum, de ez csak tájékoztató jellegű, mivel az izzó ellenállásához sorosan kapcsolódik az akksi belső ellenállása, így ez a kettő összeadódik, az ellenállás nagyobb lesz, így a körben folyó áram a 0,4A-nél mindenképp kisebb, a gyakorlatban olyannyira kicsi, hogy a multiméter kezdetben lehet, hogy nem is fogja mutatni, de később sem lesz nagy, talán 50 mA nagyságrend, de erre nem emlékszem pontosan.
Itt egy mórickarajz, most perpill nincs TINA a gépemen, így maradt a Paint.
Ilyenkor rajta kell hagyni akár napokig is ezt a "töltőberendezést", mert annyira minimális a töltőáram, hogy a felesleget simán elfűti az akksi. Aztán ha így rajta volt napokig, akkor már rá lehet tenni egy szabályozható töltőt, és addig tölteni, amíg tele nem lesz. Kezdetben mehet 100mA-rel, később akár lehet emelni a töltőáramot, de ha van időd, akkor maradhat 100mA-en is, nem rontja el, viszont semmiképp se mehet az akksi kapacitásának tizede fölé áramerősségben, tehát 55Ah-s akksi esetében max 5,5A-rel szabad tölteni, de inkább ez alatt!
Ha akarsz vele foglalkozni, a megépítéssel mindenképp várj, amíg egy szaki rá nem bólint erre a kis leírásra, mert én már régebben csináltam, nem biztos, hogy fejből mindent jól leírtam.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)
Akkor volt töltve! Még korán van
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1811 üzenetére
4 évig nem volt töltve? Nincs neki sok hátra.
Az akkumulátor túl sokat pihen két újratöltés között, pl. akár 24 óra nagyon meleg időben vagy több nap hideg időben már megindíthatja a fokozott szulfátosodást.
Az akkumulátort úgy tárolják, hogy időszakonként nincs újratöltve.A korszerű akkumulátorok másik fontos jellemzője az önkisülés alacsony mértéke. Azon autós társainknak, akik pl. télen nem, vagy csak ritkán használják járművüket, érdemes alacsony önkisülésű akkumulátort vásárolniuk. A hagyományosnak tekinthető hibrid akkumulátorok önkisülése típustól függően 3-8 hónap között van, míg a kalcium ötvözésűeké 16-18 hónap 50%-ig.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)csabyka666:
Jelenleg egy 12,12V-os 70AH-a aksi elindít egy 1,9-es diselt! Kérdés, hogy ha elmegyek valahova, akkor ott újra indul e! De nem adom fe! Az utsó pillanatig pöccre indult mínuszban is! Tavaly -20ban is! Idén "csak" lemerítettem (mint kiderült), és sajna úgy hagytam.
Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)
(#1810) Kernel:
A nem kidobást úgy értettem, hogy soha, hanem ameddig meg tudom menteni, addig harcolok érte! A segítségetekkel, mert én ehhez hülye vagyok! Sajna!
Ha a házi töltögetés nem segít, viszem szulfátmentesítésre! -
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1806 üzenetére
De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit!
Az akku cseréje sok esetben nem rajtad múlik. Nálam egy akku kiöregszik, cellazárlatos lesz, azzal csinálhatok bármit, nem lesz jó. Viszont az nem 4 év.
Cellamosásba pedig nem fogok házilag belevágni, így más lehetőség nincs.
Lehet kapni egyébként ilyen feszültségmérőt, is bár nem tudom, mennyire pontos, de majd kipróbálom.
A mostani szivargyújtós töltőm vezetékére gondoltam rátenni, megfúrva, bekötve:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
veterán
válasz tibcsiworld #1806 üzenetére
A kezeletlent hogy kell érteni? 4 évig csak állt, vagy 4 évig használtad, és sosem kellett tölteni? 12,7V elég jó kondira utal, szerintem annyit nem fog elérni nyugalmi állapotban.
De ez megint relatív, terhelve kell megmérni, ha a kapacitásra vagy kíváncsi. A szünetmentes tápokban lévő gondozásmentes Pb akksik előszeretettel csinálják, hogy 10 éves korukban is 12,9V-ot lehet mérni rajtuk, töltést is felveszik látszólag, aztán ha megterheled, egyből leesik a fesz 10V alá is akár.
Szóval így pusztán a nyugalmi fesz alapján csak azt lehet megállapítani, van-e cellazárlat, de a kapacitásra még következtetni se nagyon lehet.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
Töltőáram maximumát, erre gondoltál? 100mA-enként lehet változtatni, és a töltő maximum annyival tölti, de ahogy tele lesz az akksi, veszi vissza, majd a végén kikapcsol. Csepptöltést vagy nem tud, vagy még én nem jöttem rá.
5A a max, igen, de ehhez ugye kell egy 12V 5A-es táp, ami elég ritka. Ma végre sikerült szereznem egy 12V 4A-est, ez is elég lesz, lehet hogy 5A-t is ki lehet hozni belőle.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
OrLiX
tag
válasz csabyka666 #1804 üzenetére
Az IMAX-ban is a max. áramot tudod beállítani, nem? Ha jól tudom 5A-t tud az is.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ.
-
tibcsiworld
aktív tag
Apu 9 évig nyúzott egyet! Igaz, nem használta minden nap, és felvitte télen mindig a lakásba, és töltögette a szabályozatlan házijával! De ezt az aksi új korától csinálta!
többiek:
Kérdés, hogy egy 4 éves eddig kezeletlen aksinak fel kelle tudnia menni 12,7V-ig a feszültsége!
crissprivat:
a feszültséget én is így mérem. Ahhoz, hogy kinyissam a motortetőt, az autót is ki kell, és villany, meg gondolom ott pár fogyasztó elindul! (a fedélzeti talán nem, mármint a látható része csak gyújtáson)Tehát akkor van még remény, de akkor behozom majd, és úgy mérem meg!
Brogyi:
Úgy néz ki a szulfátmentesítést nem fogom tudni kihagyni! De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit! Nem vagyok híve ennek a világszemléletnek!
-
csabyka666
veterán
Az akksitöltős eszmecseréhez egy kis adalék. Oké, hogy írjátok, hogy ennyi meg annyi a fesz, meg hogy indul vagy nem indul az autó, de ezek az értékek magukban nem sokat mondanak...
Egy akksinál mindig az a szűk keresztmetszet, amikor önindítózni kell: a nagy áramfelvétel a sarkalatos pont. Ilyenkor nem szerencsés, ha leesik a fesz, mert ha újabb az autó, és a gyújtása eléggé kifinomult, akkor el se fog indulni - nem ad szikrát (mármint a benzinesnél ugye).
Példaként ott az én motorom, ami nem önindítós, és én egy 2010-ben gyártott, azóta kidobott akksival vígan eljárok, de ugyanez az akksi egy önindítós gépet nem hiszem, hogy megmozdítana.A másik dolog a hengerűrtartalom és hogy benzines vagy dízel az autó. A benzinesek 10 BAR körül sűrítenek felső holtponton, a dízeleknél ez 25 BAR is lehet, ezért kell a dízelekbe erősebb (nagyobb kapacitású) akksi, mert indításkor nagyobb ellenállást kell legyőzni, illetve azok hidegben is nehezebben indulnak, többet kell nyektetni az akksit, és ilyenkor jó a tartalék.
Szóval visszatérve, lehet, hogy egy Daewoo Matiz 12,1V-os, már majdnem halott 44Ah-s akksival is elindul, de egy 3000-es dízel Merci meg se moccanna ugyanezzel, ezért nincs értelme így az összehasonlításnak. Meg aztán mennyire kopott a motor, mennyire kopott az önindító...sok mindentől függ..
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz K Norbi #1774 üzenetére
Ezt a típust ismerem, ilyennel próbálták életre kelteni azokat az akksikat, amiket nekem az IMAX-szal sikerült is.
Ebben is van árambeállítás?Most látom, van ebben is.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
csabyka666
veterán
válasz crissprivat #1772 üzenetére
És ez igaz a szóban forgó töltőre is? Valahogy én jobban szeretem, ha magam állítom be a töltőáramot C/10-re, illetve ha van idő, akkor az alá. Ami van nekem IMAX B6 típusú, az automatikusan kikapcsol, ha feltöltött az akksi, már nem egy halott akksit élesztettem vele újra.
Hogy miért akarnék mégis egy ilyet venni, arra annyi a válasz, hogy legyen egy célszerszám, amit csak autóakksi töltésére használnék. De így, hogy nem lehet változtatni a töltőáramot, hát nem tudom...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #1779 üzenetére
Két esetben szokott túl gyorsan felszaladni a feszültség, amit a töltők sikeres töltésként érzékelnek, hiszen csak feszültséget figyel.
1. Az akku még jó, csak túlmerült, belső ellenállása megnőtt. További töltés, illetve újraindítás hatására a belső ellenállás csökken, az akku elkezdi jobban felvenni a töltést, lassabban fog emelkedni a feszültség. Vagy célszerű alkalmazni egy butább töltőt, ami nem áll le automatikusan. Esetleg kikapcsolható az automatika, mint az orosz töltőmnél (10 A, szabályozható, tirisztoros).
Mindamellett mélykisült akkut elvileg kisáramú, kímélő töltéssel kellene felhozni. Csak sajnos, amikor az ember hirtelen menni akarna, de véletlenül lemerült az akku, kénytelen (vagyok) 6-8 amperrel megtolni és 10-15 perc múlva pöccen az autó.
2. Egy vagy több cella hibás, a soros belső ellenállás megnőtt. Amellett lehet átvezetéses is, ami párhuzamos ellenállásként jelentkezik, a cellán belül. Ilyenkor már nem lesz jó, viszont hamar tovább romlik az állapota.
Egyébként elhiszem, hogy laikusoknak jó egy 20 000 forintos töltő, egyszerűen a hozzáértés hiánya miatt nem tud jobbat kitalálni, de amúgy én nem sok értelmét látom. Beteg akku úgyis beteg, kiszolgált, nem megbízható, le kell selejtezni
Nekem például sok éve bevált egy 500 mA-es töltő, amit a szivargyújtón keresztül kényelmesen be tudok csatlakoztatni. Egy éjszaka alatt is már szépen fel tudja húzni a gyengélkedő akkut, de ha több napig rajta marad, akkor sem képes túltölteni, mert ahhoz kevés az áram.
Értéke horribilis, a lomtáramból halásztam elő valamikor. Vagy van még az orosz töltő, ha oda kell pirítani.
Legutóbbi akkum is 10 évnél tovább tartott, ilyen használattal. Pedig sokszor előfordult, hogy túlmerült. Tölteni is csak akkor szoktam, amikor szükségét érzem. Párszor még nullázni is sikerült (bekapcsolva maradt rádió, utastérvilágítás).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest