Új hozzászólás Aktív témák

  • csabyka666

    veterán

    Az akksitöltős eszmecseréhez egy kis adalék. Oké, hogy írjátok, hogy ennyi meg annyi a fesz, meg hogy indul vagy nem indul az autó, de ezek az értékek magukban nem sokat mondanak...

    Egy akksinál mindig az a szűk keresztmetszet, amikor önindítózni kell: a nagy áramfelvétel a sarkalatos pont. Ilyenkor nem szerencsés, ha leesik a fesz, mert ha újabb az autó, és a gyújtása eléggé kifinomult, akkor el se fog indulni - nem ad szikrát (mármint a benzinesnél ugye).
    Példaként ott az én motorom, ami nem önindítós, és én egy 2010-ben gyártott, azóta kidobott akksival vígan eljárok, de ugyanez az akksi egy önindítós gépet nem hiszem, hogy megmozdítana.

    A másik dolog a hengerűrtartalom és hogy benzines vagy dízel az autó. A benzinesek 10 BAR körül sűrítenek felső holtponton, a dízeleknél ez 25 BAR is lehet, ezért kell a dízelekbe erősebb (nagyobb kapacitású) akksi, mert indításkor nagyobb ellenállást kell legyőzni, illetve azok hidegben is nehezebben indulnak, többet kell nyektetni az akksit, és ilyenkor jó a tartalék.

    Szóval visszatérve, lehet, hogy egy Daewoo Matiz 12,1V-os, már majdnem halott 44Ah-s akksival is elindul, de egy 3000-es dízel Merci meg se moccanna ugyanezzel, ezért nincs értelme így az összehasonlításnak. Meg aztán mennyire kopott a motor, mennyire kopott az önindító...sok mindentől függ..

    [ Szerkesztve ]

    Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

Új hozzászólás Aktív témák