Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Laslow

    senior tag

    válasz Laslow #2197 üzenetére

    Végszó: a HENRY tökéletesen feltöltötte, kifogástalanul működik az autó. Valszeg veszek egy HENRY töltőt is, csak kérdés, akkor az AKKUKRAFT-ot érdemes-e mellette még megtartani.

    "A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

  • tibcsiworld

    aktív tag

    válasz Laslow #2197 üzenetére

    Szerintem sokat volt a Henry-n!
    2-3 óra a max, míg az ilyen feltolja az aksit! Kicsit túltöltötted szerintem! :(

    Most ha megköveznek, is kimondom, hogy szerintem ezzel az aksival a ctek sem tudott volna mit kezdeni! Max ha okos, kiírja, hogy nem tudja tölteni!

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Laslow #2197 üzenetére

    Valamit, valamiért, ez már így ment a ceruzaakkuhoz való IPC1 / BC sorozatú töltőknél is. Okos, kapacitást mér, frissít stb., de egy túlmerült akkutól letilt. Bár van egy érdekes tulajdonsága, ha egyébként jó az akku, nincs átvezetése, a töltő mérőimpulzusai (amit folyamatosan ad, hiszen ez kell a berakott cella érzékeléséhez is) pár óra után felhúzhatják olyan szintre, amitől elindul a rendes töltés. De ez nem mindig jön be. Meg persze vannak más megoldások is egy túlmerült akku felhúzására.

    Kértem hát kölcsön egy 4000Ft-os Global HENRY YH-BDP1204S töltőt. Tegnap este elkezdtem vele tölteni, az mintha csinálna is valamit.
    Reggel kíváncsiságból levettem a HENRY-ről és rátettem az AKKUKRAFT-ra.

    Elég lett volna pár perc is (vagy annyi sem, tapasztalat) utána mehetett volna a másik töltőre.

    Világítani kezdett a Stand by, de hiába nyomkodtam a MODE gombot, semmit nem történt.

    Gondolom, feltöltődött teljesen vagy még tovább is a kelleténél, az egyszerű töltők nem szoktak megállni.

    Visszatettem a HENRY-re, délután kipróbálom, indul-e vele az autó...

    Ha van egy multiméter, indítás nélkül is meg lehet saccolni. Töltés után kicsit pihentetni, majd rámérni. 12V felett nincs gond általában.

    Összességében tehát nekem csalódás az AKKUKRAFT töltő, mert semmit sem tudott kezdeni az aksival.

    Mindent a maga kategóriájában kell értékelni, ez még nem jelent semmit. Pedig én gyakran hivatkoztam a régi orosz töltőmre, épp a napokban feltett kérdések kapcsán is eszembe jutott, hogy érdekes, ezt a 20 éve vásárolt tirisztoros töltőt 0-10 A között folyamatosan tudom szabályozni. Ha nekem kellene kismotort vagy traktort tölteni, mindegy lenne, univerzálisan használható. Még azt sem lehet mondani, nincs túltöltésvédelme, mert van.

    Ehhez képest manapság probléma, hogy valaki traktorhoz és kismotorhoz egy közös töltőt szeretne használni. De attól még nem nézem le a mai "okostöltőket" sem, annak is megvan a célközönsége.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • KrAt

    veterán

    válasz Laslow #2197 üzenetére

    Nekem aldis vagy lidl-s töltőnél volt hasonló gondom, kihoztam a kisakksim (riasztó akksi - motor akksi), arról "bebikáztam" (átvertem, hogy 12V-os akksin csücsül), majd olyan szépen elkezdte tölteni 12V-tal, mint a huzat.. :)

  • rsf

    senior tag

    válasz Laslow #2197 üzenetére

    Sajnos csodák nincsenek!
    Ha egy töltő univerzális és ő maga akarja eldönteni, hogy milyen akkura csatlakoztatták akkor ez fog történni ha egy 12V-os akku kb. 5V-ra van lemerítve!
    Ha meg vmilyen nem definiált feszültséget érzékel akkor meg be sem kapcsol.
    Ilyen esetben a buta töltők a nyerők, mert azok csak tolják az akkut azt jól van... :)
    Sajnos a cella zárlatos akku is sikeresen átveri az intelligens töltőket, ugyanis 5 cella is fel tud venni 14V-ot, csak közben pezseg az elektrolit.
    Amit elektronikával megint nem lehet detektálni...
    Egy dolgot lehet csinálni, megterhelni az akkut és ha leesik a fesz. akkor derül ki, hogy baj van..
    Elvileg a CTEK-ek ezt megcsinálják az 5-ös lépésben. De lehet, hogy nem terhelnek, csak abbahagyják a töltést..
    Ezt majd ki fogom próbálni, miután kicserélték az mxs5.0-mat. Mert van egy zárlatos akkum otthon ezért is vettem meg az 5.0-át, hogy legyen egy normális töltőm és ne kelljen az akkukat sűrűn cserélgetni.
    Kíváncsi leszek az eredményre..
    Szóval ez van.. A töltés még mindig odafigyelést igényel...
    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

    “Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

Új hozzászólás Aktív témák