Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Sajnos nem tudom, nem követtem az utóbbi időben.
(#125) schawo: Mi a baj a GBLED-del? Nem lehet, hogy az alábbiakban emlegetett problémák teljes kiküszöbölése érdekében váltottak? Nem utolsó sorban pedig talán elérhetőbb árú monitorokat tesz lehetővé.
"Use of RGB LED backlights has increased relatively recently. These backlights make it possible to achieve higher levels of luminance and purity of color than cold cathodes. Despite certain disadvantages, including lower color stability (i.e., radiant-heat problems) than a cold cathode and difficulty in attaining a uniform white color across the entire screen, since it involves a mixture of RGB LEDs, these weaknesses have been resolved for the most part. RGB LED backlights cost more than cold-cathode backlights and are currently used in a fairly small proportion of LCD monitors. However, based on their efficacy in expanding color gamuts, the number of LCD monitors incorporating the technology will likely increase. This is also true for LCD televisions." [link]
-
I3EI\ICE
aktív tag
Oáziséknál van használlt, de ellenőrzött, hibátlan HP LP2475W 47-ért. Aprón van egy Dell U2713H (ez már gbledes, 27 colos, és qhd) 120-ért. Újonnan az U2413 van most 140 körül, azt hiszem. Szóval a széles színtér még mindig erősen feláras dolog, de használtan néha meg lehet csípni egy-egy monitort majdnem srgb árban. Az U2713H például 215ezer boltban.
-
dezz
nagyúr
Hova siessenek, ha a meglévő tudja, amit kell - többet, mint a konkurencia, GBLED ide vagy oda... A valóban profi vásárlókat nem ez izgatja. Másrészt ők rendesen megcsinálják a monitoraikat.
(#112): A digitális mozi (DCI P3 color space) wide-gamutos (a celluloidos is az volt).
(#109) schawo: Hááát, azért ezt nem mondanám. Egy sor dologgal ők jelentek meg először a piacon, ráadásul normálisan megcsinálva: belső LUT (a gammagörbe kiegyengetésére, kapásból 3x10-bites), 3x10-bites képfeldolgozás és panelvezérlés (3x8-bites panelen 3x10-bites megjelenítés szabad szemmel alig kiszúrható ditheringgel, aztán szépen növekedett a bitek száma, ma 3x16-nál tartanak natív 3x10-bites panelen), overdrive (először a Samsung PVA-inak gyorsítására, át is vette gyorsan a Samsung és az SPVA-inál kezdte alkalmazni), HW-es kalibráció, színterek szimulációja, 3D LUT... A legprofibb monitorok is rendre az övék (nem csak az ígéret szintjén).
(#119): Miért adnák olcsón, ami a legjobb a piacon és vannak, akik kifizetik? Kereslet-kínálat. Más gyártók sem teszik meg, ha jó a cucc. Melyik profi monitorukban van sima W-LED? Vagy ezt hogy érted?
(#120) Ren Hoek: RGB OLED-nél a színtér végpontjai nem ideális elhelyezkedésűek. A WOLED-nél az összes szubpixel alatt WOLED van, aminek a fényét be lehet szabályozni az eléjük tett színszűrőkkel.
Bekavarhatna a W szubpixel - ha nem elég óvatosan bánnak vele...
(#121) I3EI\ICE: Ha nem is feltétlen élethűbb, de szerintem is "élettelibb". Ha a tartalom is eleve wide-gamutos, akkor elmondható az élethűség is.
Ha lehetőségem van rá, wide-gamuton filmezek monitoron és remélem, mielőbb ilyen tévén tehetem majd. Legjobb persze megint csak az lesz, ha eleve ilyen a tartalom (Rec. 2020), de a "sima" HD-t is simán kinyomom WCG-re. A mozifilmek színvilága amúgy sem realista, viszont így sokkal mozisabb és élettelibb lett. Ó, az az igazi mélykék ég és óceán, vörös tűz, igazi zöld levelek...
-
I3EI\ICE
aktív tag
Lehet, hogy akkor tényleg erről van szó, hogy számomra annyira nem élethű az srgb fakósága, hogy nekem még az srgb-n áttolt, majd széthúzott gamut mindig sokkal élethűbb, mint egy színhelyes srgb. De nehezemre esik ezt ezt elhinni, mert annyi élénk színt látok filmeken, sorozaton, amik tökre nem megerőszakolt, és nem is "kiégetett"
Formában jelennek meg számomra...Kérlek, ha lesz időd, és kedved, és akad hozzá egy Qhd wcg-s monitorod, töltsd le ncore-ról a timescapes nevű videót. Tán már 4k-ban is fent van. Nézd meg rajta azt a sok színes természeti felvételt wcg-ben, és mondd, hogy az srgb monitoron élethűbb. Filmmel egyelőre nem hozakodnék elő, mert most nem gépnél vagyok, és bármit is hoznék fel példának, belenéznék előbb wcg IPS-en, mert elbizonytalanítottál. Csomó régebbi filmen, sorozaton látom, hogy srgb-re készült, némelyik új műsoron is. Azok a wcg monitoron rendszerint fakók, és "túlszaturáltak" (pl túl színes arcok) egyszerre. De a mai műsorok túlnyomó többségén nagyon nem ezt látom.
-
Ren Hoek
veterán
Az LG féle WOLED-el miért könnyebb? Nem kavar nagyon be a W subpixel inkább?
Biztos van rá valami színteres magyarázat
Lehet pont a tartósság... Ami AMOLED telefont eddig láttam, mind rettentően meleg, egyben túlszaturált is volt. Gondolom gyárilag levették a kéket, nehogy hamar beégjen...ami így is megtörténik.Viszont LG tv-k nem ilyenek.
-
egyrészt a fejlesztési költségeket miatt (a color filtereket is hozzájuk kellett igazítani, egyre kifinomultabb vezérlés, többféle színtér támogatása, HW 3D LUT, szigorúbb minőségellenőrzés, stb.), másrészt különlegességnek számítanak.
Fordítom magyarra: Szándékosan magasan tartották az árát, hogy ne kelljen elérhető kategóriában kínálni, inkább megvárták a picit olcsóbb w-ledet. -
dezz
nagyúr
válasz
I3EI\ICE #101 üzenetére
A legelső színestévéknek sokkal nagyobb volt ám a színtere (lásd fullos NTSC színtér, aminek a mai tévék és monitorok a 78%-át teszik ki). Ezt úgy érték el, hogy a szubpixelekben tiszta vörös-zöld-kék foszfor volt (a színtér csúcsai felé egyre tisztább színek vannak). Az volt vele a gond, hogy nem adott elég fényerőt. Ezen úgy javítottak, hogy a vörös szubpixel vörös foszforához adtak egy kis kéket és zöldet, a zöld szubpixel zöld foszforához egy kis pirosat és kéket, a kék szubpixel kék foszforához pedig egy kis pirosat és zöldet is. Így tehát pl. vörös színnél világít egy kis kék is és zöld is, stb., ami növeli a fényerőt. Mindez magával hozta a színek pasztelesebbé, fakóbbá válását, azaz a színtér szűkülését.
Az sRGB (és az azonos színteret használó eddigi tévés szabványok, Rec. 601 és Rec. 709) az eredeti NTSC színtér 72%-át teszi ki.
(#102) Brekk: Az, hogy a valósághoz, de még mozihoz vagy jó minőségű "analóg" fényképekhez képest is fakó, élettelen.
Ezt neked tudnod kell, sűrűn megfordulnak ott széles színterű monitorok.
Bár a VA-sok natívan kicsik "csálék", mértékében is nagyobb a színterük a zöld irányába, de egy kiegyensúlyozottan nagy színterű IPS monitorról "lemásznak" a fotók, ugyebár... Nyilván az eleve pl. Adobe RGB-ben készült fotókkal az igazi a dolog, azok sokkal élethűbbek lesznek, mint amit hétköznapi halandó látni szokott a környezetében lévő kijelzőkön, de még az eredetileg sRGB-sek sem néznek ki olyan rosszul (kicsit persze mesterkéltek lesznek a végpontok kihúzódásától).
(#105): Az RGB LED valóban drágább, mint a hétköznapibbak, egyrészt mert gyakorlatilag három LED egyben, másrészt kisebb volumenben gyártják. A WCG-hez újabban használt jobb fajta fehér LED-ek is viszonylag drágák. De nem ezért ilyen drágák a velük szerelt monitorok, hanem egyrészt a fejlesztési költségeket miatt (a color filtereket is hozzájuk kellett igazítani, egyre kifinomultabb vezérlés, többféle színtér támogatása, HW 3D LUT, szigorúbb minőségellenőrzés, stb.), másrészt különlegességnek számítanak.
De ez nem marad mindig így, ami a WCG-t illeti. Tévéknél terjedőben van a dolog, a felső kategóriából jön lefelé. Itt valószínűleg hamarabb ér a kommersz szintre, mint a monitoroknál.
OLED-del eleve könnyebb megoldani a WCG-t, legalábbis az LG féle megoldással.
(Nem azt akartad írni egyébként, hogy natív 3x10-bites panelek. A normálisabb tévék panelei is ilyenek egyébként.)
(#103) schawo: Nem baj, az UHD-vel bejövő Rec. 2020 színtere már sokkal nagyobb, még az eredeti NTSC-t is lekőrözi! Bár nem tudom, minden UHD tévé kapásból támogatja-e. A mozifilmeket is kezdik ebbe konvertálni, a korábbiak helyett. A UHD Blu-ray is támogatja.
-
I3EI\ICE
aktív tag
Én a szememre hagyatkozom. Egyszerűen látok olyan színeket megjelenni, amik messze nem férnek bele az sRGB-be, és mégis eléggé a helyükön vannak a WCG monitoron nézett filmeken, sorozatokon. Szerintem sok ember megszokta a rosszat, és jobban hisz a "túlszaturált" bullshitnek, mint a szemének. Nem egy ismerős álláspontját fordítottam meg például mobiltelón IPS vs Amoled vitában azzal az egyszerű manőverrel, hogy odamentem mondjuk egy élénk színű virághoz, "gyere fotózzuk le mind a ketten, és nézzük vissza a két kijelzőn".... "Még mindig úgy látod, hogy az enyém a túlszaturált?"
Úgy, hogy ott volt az összehasonlításnál etalonnak maga a fotótéma élőben, párszor sikerült felülírni a neten összeolvasott "amoled=túlszaturált, nem élethű kép" hiedelmet...
-
I3EI\ICE
aktív tag
Mikor mágnesszalagról hallgattuk a zenét, akkor sem rázták tömegek az öklüket, hogy elégedetlenek a hangminőséggel. Aztán azért most már csak nem térnénk rá vissza. A különbség csak az, hogy a wcg már majd egy évtizede itt van, és még mindig ott tartunk, hogy megmagyarázzuk, hogy igazából pont elég végfelhasználói célra az magnó. Az jut még eszembe róla, hogy 1-2 éve még a 120Hz-et is divat volt parasztvakításnak beállítani, most meg már a 160 meg 200Hz-ig overclockolás is téma lett, a 120Hz meg lassan már nem téma, mert az újabb gamer monitorok már alapból 144Hz-ről indulnak. Na meg amikor azt is megmagyarázzák, hogy a 60fps fölösleges a filmnézéshez, mert nem hagy helyet a fantáziának. A 4k az nem magy a fantázia rovására, meg a smartTV-k 400 fps-t interpoláló algoritmusai...
És igen, nekem is van fényképezőm, ami az srgb színtéren túlmutat (pedig kompakt), sőt, a Note3 beépített 4K kamerája sem szorítkozik az sRGB-re, csak ugye a szabvány, meg a többiek "walkmanjei" otthon...
-
Ren Hoek
veterán
Jah, RGB-nek voltak buktatói... messze állt a gyerekjátéktól...LED bg evolution
Manapság meg egy QD réteg a legegyszerűbb megoldás, és ez is adja a legjobb eredményt elvileg. Ha jól tudom UV LED gerjesztést kapnak általában.
Arra amúgy kíváncsi leszek, az ilyen OLED monitorok, gondolom LG panellel, hogyan tartják a színhelyességet. LG-nek több szabadalma is van erre, és a beéégés ellen is. Menüben meg is lehet nézni hányszor kalibrálta újra magát a kijelző. Lehet akár pixelenként regisztrálja a degradálódást, és mindig utánaállítgatja a tartalékból. Persze egy idő után, főleg monitornál elő fog jönni a beéégés (lehet csak évek múltán)
-
Brekk
addikt
Igen ,ebben van igazság.
Azért azt nem tudod elképzelni, hogy 10ből 10 állítólagos komoly user nem tudja használni a wcg monitort, mármint magához a dologhoz nem ért, mert mindig kiderül, hogy a színmenedszmenttel van baj. Pedig erre van oktatás, de kb. úgy foglalkoznak vele az emberek, mint a használati útmutatóval.
"valaki nem attól lesz fotós, hogy tudja nyomni a gombot a fényképezőgépen, hanem, a tehetségen kívül alázattal rendelkezik az őt kiszolgáló technikával szemben." -
I3EI\ICE
aktív tag
-
Brekk
addikt
Mondjuk ezzel nagyon komolyan vitatkoznék. Pont felhozatam, hogy az EIZO a CG276-ot még egy éve árulta, miközben volt más cégeknek "WCG" GBLED megoldása. Hogy is van ez? A legkomolyabb gyártó inkább várt még, és csak 2015-ben hozta ki a flagship modelljét WCG LED-el. Nyilván oka volt rá.
Az hogy az a LED fél dollárba kerül szintén hülyeség, az EIZOnak biztos nem volt évek óta pénze arra a fél dolláros LED-re.
"De még mindig a képanyaggal van a legtöbb gond, nem is a monitorokkal. Ha akarsz, kapsz wgc monitort. Csak nincs rajta mit megnézni egy konzumér vásárlónak."
Van mit, "fillérekért kapsz olyan fényképezőt ami már rég sokkal szélesebb gamutban dolgozik mint a WCG. Már rég a monitorok szabnak határt, nem a fényképezőgép szenzorja.
Félreérétsek elkerülése végett, nem 50e ft-os gépekről beszéltem. -
Brekk
addikt
Ezek a hsz-ek nem túlzottan szakmaiak. A másfél millás CG EIZOból már adtunk el. Van aki ebből él, és mondjuk a szekmában igen igen jó. Miért ne venné meg, hogy ha a legjobbak közé akar tartozni, és bele is fér? Ag y komolyabb grafikusnak ez nem megfizethetetlen.
Más emberek autót vesznek 15 milláért, de azért senki de szól be. Pedig lehet venni sokkal drágábban is. -
Évekig nem tudták megoldani a LED háttérvilágítással a wide gamutot.
Nem akarták. RGB ledekkel gyerekjáték lett volna, de akkor 25 forinttal több lett volna az anyagköltség, mint wledekkel.De még mindig a képanyaggal van a legtöbb gond, nem is a monitorokkal. Ha akarsz, kapsz wgc monitort. Csak nincs rajta mit megnézni egy konzumér vásárlónak.
-
Brekk
addikt
Azért álljunk meg egy pillanatra. Egyrészt nem látom az elégedetlen emberek hordáját, akik azt mondanák, hogy nem elég színes a monitoruk. De tény, hogy beleszoktak a "rosszba".
De pl. ott van a nyomtatás ami még mindig alig lóg ki az sRGB ből. Mellesleg nem tudom feltűnt-e, hogy a LED háttérvilágításhoz a WCG-t majd 2évig fejlesztették. Az EIZO CG276 még egy éve kapható volt és wide gamut CCFL volt. Évekig nem tudták megoldani a LED háttérvilágítással a wide gamutot.
És mi most azt várjuk, hogy ingyen mindenbe beletegyék?
Ezek a panelek natív 8 bitesek, a háttérvilágítás kifejlesztéséhez (RGB LED) alig volt több idő mint amióta látezik a LED háttérvilágítás. Ezek jelen pillanatban borzasztóan prémium dolgok, amiből alig adtak el az elmúlt 1-2-3 évben. Nem véletlenül nem kerül be a komersz kategóriába, valószínűleg még nincs meg a nullszaldó.
És itt jön a képbe az OLED.
Ne gondolja normális ember, hogy ezt a tudást a professzionális kategória 2-3 éven belül megkapja megfizethető áron. A Dell robbantani akart, megmutatni, hogy ő a legjobb (pedig nem). Mondjuk elég régóta monitorozok ahhoz, hogy tudjam, ez a monitor remek lesz, de dugig lesz fw hibákkal. (jelenleg épp tesztet írok az UP25,27,3216 ról), ettől függetlenül nyakam rá, hogyaz EIZOnak két éven belül nem lesz ilyen monitora. És ha kijön, akkor se lesz igazán jobb, de legalább sokkal drágább lesz mint a Dell épp akkor. -
Atmo
senior tag
Csak másfél múccsó? Három kell!!
-
NE felejtsük el, hogy a 90-es évek elején még EGA meg CGA monitorok voltak.
Száz éve meg gőzhajók. De hogy jön ez ide?Most meg sRGB-s monitora van mindenkinek, emiatt pedig szinte minden szoftver erre van kitalálva.
Mert csináltak egy olyan szabványt, amit annyira egyszerű teljesíteni olcsó szarokkal is, hogy ihaj. Nincs hely a fejlődésre. Az a baj, hogy a képanyag is buta, nem csak a hardver. Ha van is wgc hardvered, általában "butában" (srgb emul) használod, mert nincs mit megnézni rajta. -
Brekk
addikt
De mi bajunk van az sRGB-vel? Mert szerintem kifejezetten rendben van. Az a baj, hogy mivel mindenkinek mindene sRGB-s ezért borzasztóan nehéz lenne váltani. A fejlődés, váltás lassú. NE felejtsük el, hogy a 90-es évek elején még EGA meg CGA monitorok voltak.
Most meg sRGB-s monitora van mindenkinek, emiatt pedig szinte minden szoftver erre van kitalálva. A fejlődés látszik, de borzasztóan lassú. A 90-es évek óta 25év telt el, 25év múlva majd mindenkinek wide gamut OLED-je lesz. -
I3EI\ICE
aktív tag
"Zenében nincs szabványosított szar minőség (lásd srgb)"
Jahj végre valaki ennyire szívemből szól az sRGB-ről. És ha már épp a hangminőséghez hasonlítva merült fel, kb mintha 100Hz-től 10KHz-ig terjedő frekvenciatartomány lenne a "szabvány" a zenében, és emberek tömegei bizonygatnák, hogy a CD minőség az totál felesleges, az csak profi munkához kell...
Számomra óriási örömhír ez a monitor. 100% adobeRGB fedés (és lefogadom, hogy legalább 30%-kal nagyobb a kijelző teljes színtere, mint az adobeRGB), LCD-hez képest "végtelen" kontraszttal 30 colon, 4K-ban, tizedmásodperces pixelválaszidővel... Fuh hát és még ha 120Hz-et is tudna legalább FullHD-ban, esetleg még mondjuk 15ms-nagyobb input lagja se lenne (vagy egy game mode ilyen igényű felhasználás esetére).... Hát ennél többet nem is tudom mit kívánhat egy halandó egy monitortól, max még azt, hogy kicsit nagyobb legyen. Persze, persze, horror ár, de ne feledjük, hogy a 32colos 4K IPS (UP3214Q) is közel azonos árazással debütált, most meg már fél milla körül kapható boltban, itt PH-n meg már 300 körül is gazdát cserélt 1-2 példány. Pedig az nem is hozott érdemi újítást a 4K-n és az addig megszokottnál nagyobb pixelsűrűségen kívül. Mondjuk talán éppen ezért is egy kicsit lassabban fog mérséklődni az ára, de ez mindenképp egy nagyon jó jel. Szertintem esélyes, hogy egy évtizeden belül úgy fogja a háta mögött hagyni az LCD technológiát az OLED (vagy valami egyéb "aktív pixeles" technológia), mint annak idején az LCD a CRT-ket. Bár nem úgy, mert az LCD a kompaktságán kívül sokáig szinte semmiben nem volt jobb a CRT-nél... Itt meg, pixelválaszidőben, kontrasztban, színtérben is szinte "dimenzióváltás" történik...
-
Brekk
addikt
Asszem rendelek is egy demot belőle a boltba.
Első dolgom lesz megmérni a natív kontrasztot.
-
dezz
nagyúr
Nyilván ezen a monitoron is van sRGB színprofil - arra az esetre ha pl. éppen webre kell dolgozni - ami nem csak a színteret határozza meg, hanem a gammagörbét és a kontrasztatányt is! (Azaz a monitor "szőröstül-bőröstül" utánozza, szimulálja az egyes rendelkezésre álló színtereket. Ez már korábban is így volt a profi monitorokon.)
Megjegyzem, a "sima" kalibráció és profilozás nem foglal magában színtér-transzformációt, csak az adott (jobb monitorokon persze választható) színtérhez kapcsolódó korrekciót. Színtér-transzformációt "3D LUT"-olással lehet megvalósítani (3 tengely mentén végez korrekciót), amit a profi monitorok többsége, illetve a mai grafikus kártyák (ezekben 1D LUT van) nem tudnak, csak a legprofibb monitorok, illetve nem tudom, van-e rá szoftveres megoldás (valós időben).
-
scarbantia
aktív tag
-
válasz
scarbantia #96 üzenetére
innen indult, csak hogy kontextusból ne ragadjuk ki a hozzászólást: [link]
-
scarbantia
aktív tag
Ha megfelelő fájlt használsz, megfelelő programmal, akkor a wide gamut sem fogja torzítani a színeket.
1. A fájl beágyazott színprofilt használ. (fel van címkézve, hogy "sRGB vagyok")
2. Be van állítva egy kalibrációs profil a gépen. (lehet széles színterű, AdobeRGB is)
3. A képnézegető tudja a rendszerbeállításokat, és látja a beágyazott profilt.A fenti esetben tökéletesen fogja megjeleníteni a színeket, pedig a tartalom, és a kijelző más színteret használ.
-
Van itt nálam egy additív szintetizátor (ami tud reszintetizálni tetszőleges hangot), azzal lehet ilyen csinálni. Ha pl egy fűrészfogas jelet széthúzok pontosan dupla "sávszélességűre", akkor egy tökéletes négyszögjelet kapok. Egyébként meg fura torz, inharmónikus hangja van az eredménnek. Egy reszintetizált zongora hangja így torzítva meg elég vicces, hasonlít az eredetire, de pfff, hallatszik a turpisság.
-
Attól még hogy egy monitor nagyon színteret tud, mint az sRGB, széjjel fogja torzítani az eredeti képet, mivel a képek sRGB-ben készültek. Objektíve helytelen lesz, ahogy 5 != 6.
(#92) schawo: Pontosan ugyanezt akartam leírni. Egyébként szerintem meg lehetne csinálni FFT-vel, csak baromi pontatlan végeredménnyel, de a lényeget hallani lehetne. Vagy egy relatív kevés szinuszhullámból álló dallammal meg lehet csinálni tökéletesen.
-
mintha egy 20KHz maximális sávszélességű zenét hallgatnék egy 30KHz-re is képes rendszeren úgy, hogy közen a frekvenciákat eltolnád (a 20Hz-ből csinálnál 10Hz-et, a 100-ból 75-öt, az 1k maradna 1k, a 10k-ból lenne 15k, a 20k-ból meg 40k), hogy a rendszered teljes tarományát kihasználhasd. Amit zenében szerencsére nem is lehet megcsinálni, és ráadásul sokkal abszurdabb eredményt adna, mint képnél. Ezért is nem ezt a hasonlatot hoztam.
-
jacint78
addikt
Ráadásul a szabvány srgb forrású képanyagot nézi argb-ben. Az zene hasonlatot ellopva ez olyan, mintha a bass és treble boostot üztközésig kitekerve hallgatna zenét. Utána persze bármi normális hangot fakónak érezne.
Nem, ez zenében gondola inkább olyan, mintha egy 20KHz maximális sávszélességű zenét hallgatnék egy 30KHz-re is képes rendszeren, de ettől még nem torzul el.
-
jacint78
addikt
És vissza is kanyarodtunk az alaptézisemhez.
Ez van és mind ilyenek vagyunk én is láttam már adobeRGB-re állított DELL IPS monitort és nem is tetszett a képe úgy.
Amúgy az értelmesebb kijelzők nagyobb színtér lefedettségre képesek, mint az sRGB tehát nem feltétlenül szubjektíve ronda.
-
scarbantia
aktív tag
Annyit fűznék hozzá, hogy attól, hogy van egy AdobeRGB-s megjelenítőnk, az leginkább arra jó, hogy nagyon sok ennél szűkebb színtér is belefér. Pl. ott vannak a különböző CMYK színterek, amik az sRGB-ből már sok helyen kilógnak. Itt jön jól a szélesebb színtér, ahol softproof beállítással ellenőrizhető a kimeneti kép. Tulajdonképpen ez a legfontosabb az egészben, hogy olyan értékeket ellenőrizhetünk a kijelzőn, amik majd a célfelhasználásnál fognak megjelenni. (nyomatok, laborált képek, stb.) Ehhez kell persze a nyomtatóprofil, stb.
Jó esetben persze szabványosítunk, de az adott nyomtató, festék, papír, nem biztos, hogy tökéletesen tudja hozni a szabványokat, így pontosabb, ha mindig a konkrét kalibrált profilokat használjuk.
Egyébként szerintem webes felhasználásnál is fontos ellenőrizni néhány elterjedt, és olcsó kijelzőt, hogy ott mit látni, mert mindenféle csoda színtér, szabvány, profil, akármi ellenére, az a lényeg, hogy a végfelhasználóhoz mi jut el. Persze elég szomorú a helyzet ezen a téren...
Egyébként bármilyen sRGB-s tartalom is nézhet ki jól AdobeRGB-s monitoron, csak az adott program vegye tudomásul, hogy milyen színprofil van beállítva. Sajnos elég kevés, de azért akad. (pl. Firefox, Adobe programok, jobb képnézegetők) -
jacint78
addikt
-
AdobeRGB az egy vicc hétköznapi használatra, mivel alapvetően sRGB-ben van a dolgok nagy része, s ha a monitorod átállítod Adobe-ra, akkor gyakorlatilag széthúzza az sRGB cuccok színterét, ettől hülyén fog kinézni minden. Az AdobeRGB arra való, hogy tartalmat gyárts, vagy olyan dolgokat nézz vele, amik erre a színtérre készültek.
Szóval a lényeg, hogy a tartalmat olyan színtérben kell nézni, amiben készült. Ha sRGB-t nézel AdobeRGB-ben, akkor irreálisan élénk színeket kapsz, ha fordítva, akkor meg alacsony lesz a szaturáció.
-
Chibass
tag
Abban egyetértek, hogy elment sajnos a piac abba az irányba, hogy kinek szól hangosabban a zenéje, miközben 0 dinamika van benne. Azért egy profi cuccot be lehet lőni tartalomfogyasztásra is, amikor a természetes színeket, hangokat elnyomjuk abba az irányba, amit egész egyszerűen megszoktunk. És megint csak azt mondom, hogy minden termék másfelé torzít a referenciához képest.
-
jacint78
addikt
Nagyon egyszerű! A kész termékért a komersz szart bámuló emberek fizetik a nagyonsok pénzt, ezért azokra készülnek. Manapság a zene is ennek fényében készül, nagy tévedésben vagy, mert nem azért kompresszorozzák torzításig a mai popzenék 99.9%-át, mert az mindenen jól szól, hanem mert a kommersz cuccokon szól hangosan és a népeknek az kell, a mai zenék egy minőségi hangeszközön borzalmasan szólnak, de a kutyát nem érdekli, mert a vásárlók 99%-a elégedett a kommersz cuccon való megszólalással és ugyanez vonatkozik a megjelenítőkre is. A klasszikus "kiemelt" képmódok amiket a TV-k tudnak iszonyatosan eltorzítják a színeket, a fényviszonyokat, ha színskálát nyitsz meg egy ilyen módra beállított TV-n a felső 30% egy vonalként fog világítani. mert ott elvesznek az információk a képből, de nagyon látványos és "a parasztnak ez kell".. Ez van és mind ilyenek vagyunk én is láttam már adobeRGB-re állított DELL IPS monitort és nem is tetszett a képe úgy.
-
Chibass
tag
Bár az elvakult véleményekkel én sem fogok tudni harcba szállni, de azért írok egy másik véleményt, hátha kialakul valamiféle közmegegyezés. Vajon minek is gyártanak több millióba kerülő profi termékeket, ami produceri munkára való? Vajon minek is léteznek megint csak profi eszközök, ami jól méri a referencia értékeket, és amivel kalibrálni lehet az eszközöket? Egyenesen megmosolyogtat az a hozzászóló, aki azt állítja az a jó termék, ami egy ilyen profi módon kalibrált luxus eszközön egyenesen szarul néz ki.
A dolog ott van elásva, hogy valószínűleg nem volt jól kikeverve a szín, az igazság valahol félúton volt. Hol van az megírva, hogy a Jóska Pista olcsó gagyi eszközén jól kell kinézzen valami? Az az ő termékének a hibája, azért kerül annyiba. Az már más kérdés, hogy elfogadhatónak igenis ki kell nézzen.
Azzal van sok mindenki nagy tévedésben, hogy a legyártott több milliárd fogyasztói társadalomnak szánt termék nem ugyanolyan irányban torzít a referenciához képest, vagyis nem ugyanolyan a hiba karakterisztikája. Ha valakinek az eszközére jól beállítok egy terméket, az egy másik ember másik irányba torzító eszközén aztán végképp szarul fog kinézni, szólni. Azzal már inkább egyet tudok érteni, hogy az elkészült terméket igen is vissza kell ellenőrizni több olcsó eszközön, de itt a hangsúly megint csak azon van, hogy jól kiválasztott többféle karakterisztikájú eszközcsoporton, és nem csak egyfélén. Ha pl. kikeverek egy zenét, az jól kell szóljon az auto hifivel, meg a zsebrádióval is. Az már más kérdés, hogy mindenki füle, szeme máshoz van hozzászokva, és azt mondja rá, hogy hiányzik a basszus, más meg azt, hogy elnyom minden más közepet. Ugyanez a helyzet a színekkel is szerintem. Nekem mindenesetre kéne ez a monitor, maradjunk ennyiben, élvezném a színeit, hovatovább nem valószínű, hogy akár internetezés, vagy filmnézés közben szarul nézne ki bármi is rajta. UFF
-
jacint78
addikt
Nem TV-ből lett építve, hanem nulláról új kijelzővel, ipari monitorban is láttam már ezt a kijelzőt (mármint neten, nem személyesen). Blog azért nincs róla, mert bár technikailag rendben van, esztétikailag nincs, legalábbis hátulról, így nem szívesen publikálnám, a hátulját senki nem látja, így nem érdekel annyira, hogy nekiálljak..
-
Carlas
senior tag
Nah ez okés én is igy gondolom full igazad van. Én is srgb-n használom kalibrálva. De profi munkára (értem ezalatt, nyomtatványok, grafikai munkák, webes grafika) egyszerűen nem jó az olcsó monitor mert nagyon nem színhelyes.) Ég és föld a kettő. A színlefedettségük is baromira más. Sajna igen szerintem is irreális az áruk nagyon nagyon, sőtt néha már vicc kategória. De tény aki komolyan dolgozik vele annak ez kell sajnos, bár annak hamar visszajön az ára. Én otthonra soha nem vennék
oda tökéletes egy jól kalibrált ips pl amim most van még a régi grafikus dellemnél is jobb lett. Látom neked is van valami tv-ből épített csoda? Miért nincs blog róla azt meglesném
-
jacint78
addikt
Jó értem én, tudom mi a színprofil, arról valóban fingom sem volt, hogy miért van szüksége egyeseknek többfélére is, de a srác elég jó példával elmagyarázta, viszont nem mindenki dolgozik különböző színterekkel, az árak pedig minden szempontból nagyon durván el vannak szállva, persze ez mindíg így van, ha benne van a "professzionális" a jelzők között, bármiről is legyen szó. Ha pedig nagy kijelző kell és azt be tudod kalibráltatni sRGB-re mert másra nincs szükséged, akkor sokkal olcsóbban ki tudsz jönni.
-
Carlas
senior tag
Inkább ne. Kérlek baromságokat ne. Ha nem tudod nem baj. Olvass utána, kérdezz utána, nemtudom. De ekkora baromságokat kérlek ne írj. Főleg hogy fogalmad sincs mi az a színprofil. Az ugyan olyan kijelző is építő jellegű volt. Bizonyára. De ha valamiről halvány gőzöd sincs kérlek akkor minek ilyen baromságot írni.
Van sok anyag ahol egész jól elmondják a lényeget hogy mindenki megértse. Pl itt egész jól összeszedték. Köszönöm és társaim nevében is. -
Carlas
senior tag
De nem arra van. A színprofilokat nem támogatja, mind1 mire kalibrálod + színprofilok közt is van különbség hogy hány %-ban fedi le stb stb stb. Ha ennyire egyszerű lenne és így menni akkor senki nem venne monitorokat mert minek. De sajnos nagyon nem így van. De a felhasználása sem erre van így sosem fogja azokat támogatni.
-
-
Strezi
őstag
Hát mint gyakorlati OLED TV felhasználónak, nekem eléggé kiábrándító visszaülni az IPS monitor elé.
Szóval, jó hogy van mozgás monitor fronton is, nagy változás lesz minden szempontból az LCD után!Szerintem nem kell lebecsülni egy jelenlegi 4K OLED TV-t sem, hiszen ugyanúgy kalibrálható akár DeltaE < 0.3 alá mint a profi monitorok...
-
-
hemaka
nagyúr
Epic kommentekbol nincs hiany.
Megneznem milyen kepe van, biztos brutal. Bar nekem nagy lenne ilyen meretben.
-
KAMELOT
titán
válasz
PrinceHerceg #61 üzenetére
TV-t a szobádba vehetsz, csak nem PC-hez és munkához.
-
Carlas
senior tag
válasz
PrinceHerceg #61 üzenetére
Gratulálunk. Grafikai monitor! Tudod ez mit jelent? Színhelyes teljesen, profi grafikusoknak, fotósoknak, stb akik súlyos pénzeket keresnek ezzel és nem vérpistikéknek akik azt hiszik értenek a photoshophoz és egyéb hasonló programokhoz mert ki tudnak vágni egy képet. Még az alap grafikai ips monitorok is 300e+-től kezdődnek. A TV-t ne hasonlítsuk már egy monitorhoz banyek. A TV minden csak nem színhelyes, MERT NEM ARRA VAN, soha nem is arra volt és soha nem is arra lesz! A sony TV-ket meg inkább
A TV-n semmilyen grafikai munkát nem lehet megcsinálni csak gányolni. Ugyan úgy amikor jönnek hogy a tv olcsóbb monitornak és akkor jobb is. Nah jah persze az ilyet az mond aminek fogalma sincs az egészről csak azt látja hogy a TV, NAGY és LED (meg valami kitalált marketing duma) vs monitor kicsi, drága, ips led, és a végeredmény az agyukba: bakker ez nagyobb, és ledes, olcsóbb hát ez a jobb basszus. De sztem a fórumokon már ezt megunták magyarázni.
-
válasz
PrinceHerceg #61 üzenetére
-
fcrhs30
csendes tag
minecraftezni pont jó
-
PrinceHerceg
őstag
Ennyiért, ugyan már! LG-ék különben is csak a kontrasztot oldották meg ennél a panelnál... de vajon a színekkel mi a helyzet, mert a vörös itt is ugyan olyan narancs mint maga a gyümölcs, szvsz inkább SONY Triluminos TV-t vennék, nagyobb képátlóval, és még maradna is guba!
-
Pipó
őstag
-
Carlas
senior tag
Már értem a fő gondod
Bocsi. Nah ez is lényegtelen igazából, mert a színprofil miatt a végeredmény ugyan az. Azzal meg senki nem tud mit kezdeni hogy kinek mennyire gagyi a monitora vagy hogy épp mennyire van össze vissza beállítva józsikának a kalibráció. Mind1 hidd el nem gond
Amúgy pár év és már ilyenekkel toljuk, amit eléggé várok
-
atike
nagyúr
Az ára bármikor jól jönne...
-
Carlas
senior tag
Most komolyan nem érted? Ha be van állítva egy színprofil akkor az mindenhol ugyan az lesz. Az más kérdés ha valaki szar monitoron nézi. De a legtöbb esetben nyomtatásra, plakátra, reklámba csinálnak munkákat. Oda meg színprofilt használnak igy a munka nyersanyaga mindenhol ugyan az lesz. De azt ne várja már senki hogy józsika 5000ft-os tft monitorján szép legyen, mert azon minden szar. Ez egy grafikai monitor profi munkára. Aki ilyet vesz az nem otthon COD-zik, hanem súlyos pénzeket keres vele és rohadtul nem érdekel egy reklámügynökséget, grafikai stúdiót stb hogy józsikának szar a monitora, ez nem opció, hogy szar monitoron hogy nézzen ki, hanem az hogy ők színhelyesen (ezért vannak fix színprofilok) csinálja meg a munkát ami ha nyomtatásba kerül az tökéletes legyen. Mind1 hogy a fekete milyen, mert a nyomtatásnál a grafikus pontosan tudja mi lesz, hiszen a színprofil adott, a színek kódjai adottak. A webes színekre meg külön színprofil van. Hidd el így van és tökéletesen működik jelenleg is mint láthatod a plakátokat, újságokat stb stb
-
KAMELOT
titán
LUT colorja mennyi? Majd lesz ez 2000 dollár is
4K az meg 4096x.... sajnos ez még mindig nem natív 4K felbontás. -
Kékes525
félisten
Minek ekkora felbontás, ha a mostanit sem tudják Windowsok rendesen kezelni? Persze tudom van más, normális operációs rendszer is.
-
Ijk
nagyúr
Na végre valami jó hír, talán pár év és elérhető árú lesz. Jó lenne már minden LCD-től itthon megszabadulni, a tv plazma, a telefon Amoled, most már csak egy OLED monitor kellene.
-
Ren Hoek
veterán
Vagy fogalmazok úgy, hogy értem a színprofil transzformáció lényegét, de ötletem nincs hogyan működhetne itt tökéletesen... mert itt teljesen szubjektív akár az, hogy ránézek OLED-en, majd túl durvának találom az eget, croppolok,.bevágok egy jegesmedvét stb...
ezen nem segít semmilyen transzformáció...
-
tecsu
addikt
Az NS10-zel kapcsolatban: Azért nem úgy van az. Az NS10 csak kiegészítő monitor volt, ráadásul a bénasága el van túlozva, még mindig jobb, mint egy átlagos otthoni hangsugárzó.
Vagy szerinted manapság a stúdiók tévúton járnak az ATC-kkel? Nem. Amellett is ott vannak a kiegészítő lehallgatók. ;-) -
Ren Hoek
veterán
Adott egy csúcs IPS EIZOn dolgozó grafikus...de a szokásos fos IPS szürkés feketékkel...
A feladata mondjuk egy Hütte síreklám csillagos fekete éggel, kékes hóval. Ezen kéne alakítani, hogy érezni lehessen a hó illatát a hideg fekete ég alatt.
Ne mondjátok, hogy innentől nem baromira szubjektív az, hogy egy OLED monitoron hogyan PS-eli meg az egészet. Lehet azt mondja hogy ez ultrakirály ahogy kijött a középformátumú gépből, mert megbabonázza a 400000:1 kontraszt és a feketék...hozzá se nyúl.
Holott LCDn meg semmi extrém hatás nem jön (amin a userek 100%-ban nézik majd), mókolni kellett volna vele.
Ezen hol segít a színprofil?
Csak azt mondom, hogy egy csúcs EIZO és egy OLED is ugyan úgy lehet színhelyes. Mégis brutálisan más hatása van az utóbbinak. Tényleg elég csak bemenni egy MM-be megnézni egy LG-t.
-
Joshi
titán
Ne haragudj de butaságokat írsz. Az általad írt példánál simán csak tájékozatlan voltál, ezt mással nem lehet magyarázni. A másik fontos tényező pedig mindig a Hang és Képpel kapcsolatban az, hogy a képre sokkal több szabvány létezik mint a hangra. A hangzás sokkal szubjektívebb mint a kép, és ez a kettő között az óriási különbség. Nézz utána hogy a képi megjelenítésre milyen szabványok léteznek. De nem is értem, te még nem hallottál a színkalibrálásról? Az szerinted miért van?
-
prolad
addikt
Ejha,ez brutális lett,ha ennyire komoly monitor kéne és lenne miből,tuti ezt venném.30 hüvelyken meg már felskálázás nélkül is jónak kell lennie a 4k-nak,ha abból indulok ki,hogy 12.5-ön használok FHD-t skálázás nélkül és pont határeset a dolog.
-
Oké, de kinek dolgoznak és mit? Ha a cél, hogy nyomdának ad le valamit, akkor oké, komoly munka, komoly eszközökkel. De ha a komoly munka széles tömegeknek készül és átlagos kijelzőkön nézik majd, érdemesebb olyan eszközön elkészíteni, vagy legalább visszaellenőrizni.
Egyszer jártam így én is. Még mindenki 17-es CRT-ket használt, amikor közel 160 ezerért vettem egy jóval nagyobb, csúcs szélesvásznú kijelzőt. Megcsináltam az anyagot, ami brutálisan jól nézett ki nálam, azonban akik jóváhagyták, hagyományos monitoron nézték és elkaszálták. Átszerkesztettem egy CRT-n és jó lett, de ugyanaz a nagy kijelzőn már szarul mutatott. Ennyi.
Mint a 34-es kijelzőm. Ultra széles, tehát filmet nézni tökéletes. Sehol semmi fekete csík. Azonban TV-sorozatokhoz nem tökéletes, mert a 16:9 miatt a két szélén előkerül a fekete sáv. De nyilván nem én vagyok a célpiac a 21:9-es aránnyal, hanem a 16:9-es FHD TV-k.
-
Szerintem csak a szemléltetés volt a célja vele. Nekem átjött. Ha valami átlagos vackon készítesz szépet, akkor az másik átlagos vackon is jól néz ki. Azonban ha csúcsmonitoron lövöd be szépre, könnyen lehet, hogy a tömegeknek eladott átlagos kijelzőkön ezt az élményt messze nem tapasztalják meg az emberek.
-
Igen, de attól még nem lesz az embereknek jobb monitorja, vagy nem látszik rajtuk jobbnak az srgb-be konvertált eredmény, ha ezt egy szar monitoron csinálták.
Pont azért lett népszerű, mert szörnyen szólt
Zenében nincs szabványosított szar minőség (lásd srgb)(#37) Ren Hoek
De érted, ma mindenki LCD-n nézi a weboldalakat pl. Azért ezt bele kell kalkulálni szerintem.
Igen, ezt a kalkulációt végzi a színprofilkezelés -
Az OLED kontrasztjával tényleg "probléma" van. Annyira nagy, hogy az ember szeme nem tud vele mit kezdeni. Szerintem majd jönni fognak mindenféle dinamikus kontraszt algoritmusok (éjszaka mód néven, pl), csak persze ez pont az ellenkezőjét fogják csinálni, mint LCD-nél.
-
.mf
veterán
"Lehet ez problémássá is teszi grafikai használatra... értem én hogy színhelyes, de belövöm a fotókat és videókat az OLED-re, majd mindenki más LCD-n fogja nézni... lehet érzésre elviszi majd a képeket. Ezt csak azért mondom, mert csináltam egy grafikai reprós katalógusos melót, és egy színhelyes kalibrált IPS monitoron toltuk végig. Ott baromi jól is nézett ki, csak bármi máson néztük nem jött át az ami ott."
Dettó. IPS panelen szerkesztett képeket megnéztem másoknál TN LCD-n, és konkrétan szörnyen néztek ki a színek és a szaturáció.
Schawo: csakhogy a megjelenítésre használt készülékek 99.99%-a össze-vissza lett a gyárban belőve, esetleg még a júzerek által otthon továbbtekergetve.Joshi: nem tudom, ismered-e az NS-10 történetét?
A leghíresebb stúdió nearfield monitor (keveréshez használt hangfal), 80-90-es években szinte minden slágert azon kevertek, máig alapfelszerelés. Tehát akkor kiváló a hangvisszaadása, egyenletes, lapos és sima a frekvencia-görbéje? Lóf@szt. Pont azért lett népszerű, mert szörnyen szólt -- hasonlóan az átlagjúzer olcsó hangfalához, csak ez még jobban fel is nagyított minden hibát. De ami azon jól szólt, az utána már szinte bármin.
-
Joshi
titán
Nem számít, a lényeg hogy a munka amit megcsinálsz tökéletes legyen. Minél profibb a kijelző annál tökéletesebb a végeredmény. Szerinted nem nézheti meg valaki TN vagy szélsőséges esetben Daewo CRT kijelzőn? Egyébként is hol érdekel az téged hogy ki min nézi meg? Egy professzionális munkánál pont nem ezek az érvek számítanak.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
borbastomi #29 üzenetére
Az amúgy érdekes kérdés, hogy az OLED-nek ilyen jó a kontrasztja, illetve a feketeszint.
Lehet ez problémássá is teszi grafikai használatra... értem én hogy színhelyes, de belövöm a fotókat és videókat az OLED-re, majd mindenki más LCD-n fogja nézni... lehet érzésre elviszi majd a képeket. Ezt csak azért mondom, mert csináltam egy grafikai reprós katalógusos melót, és egy színhelyes kalibrált IPS monitoron toltuk végig. Ott baromi jól is nézett ki, csak bármi máson néztük nem jött át az ami ott.
Itt meg azért eléggé nagy a váltás, láttam MM-ben, kicsit már-már természetellenesen "túl jó" kontrasztja volt a TV-nek... Erre panaszkodnak is néhányan, hogy IPS LCD után kivakítja őket egy világos kontrasztos jelenet.
Persze legyen ez a legkisebb gond...
-
bteebi
veterán
Végre! Nagyon menő, kifejezetten tetszik
. Amint az utsó nullát letörlik az árcéduláról, már megyek is érte
.
#30: Meg kell valahogy magyarázni a töketlenkedést
. Az RGB OLED nyilván jobb lenne a WOLED-től, csak hát senki sem tudott még olyat csinálni nagy méretben megfelelő élettartammal. Ha a Samu/Pana párosnak jutott volna hamarabb az eszébe a WOLED, akkor kevésbé lenne számukra lényeges az RGB
.
-
-
borbastomi
csendes tag
Nem tudom, minek kéne skálázgatni. Nekem a 17" laptop FHD-val és a 24" monitor WQHD-val kb ugyanezzel a PPI-vel rendelkezik, és szerintem tökéletes munkára ez a PPI. Ez a monitor gondolom grafikusoknak van szánva elsősorban, meg képekkel/videókkal dolgozó egyéneknek, amihez szerintem ideális, hogy nem foglal túl nagy helyet az eszközkészlet (amit úgyis gondolom sokan billentyűkombinációkkal használnak), mégis láthatóak rajtuk a dolgok, és a munkaterület jelentősen nagyobb, mint kisebb felbontás mellett. Nekem informatikusként is jól jönne a sok pixel, de ennyi pénzem sajnos nem lesz még egy darabig
Nálam a használt autók mondjuk 2,5-3 milliónál kezdődnek, de mondjuk egy jó kis moci már kijönne az árából.
-
belan
addikt
válasz
Sebestyen01 #23 üzenetére
értem én de az ára túl lett árazva
-
Joshi
titán
Pont azért írtam mert szinte borítékolható hogy LG panel van benne.
A cinizmus azért volt a mondandómban, mert az LG most nagyon nyeregben érzi magát, remélem letöri valaki a szarvát, de főleg az árakat.
"Az OLED csak egy átmeneti technológia, váltani fogja a natív elektrolumineszcens QD, vagy a perovszkit alapú megoldás..."
Az OLED is már jó ideje létező dolog, ahhoz képest éveket csúszott. Gondolod hogy egy nem létező technológia a közeljövőben érdemben megváltoztatja a kijelző piacot? Amekkora tudása van az emberiségnek, olyan lassan fejlődik a technika. Most mindenkinek az jut eszébe hogy 10 éve milyen telókat használtunk, ma meg már Snapdragon 820.Csak azt nem veszi észre senki, hogy szinte csak ott van változtatás ahol a piac ezt megengedi és van belőle haszon. Környezetvédelem? Kit érdekel? Csak beszélni kell róla semmi több. Még az is lehet, hogy a Wolksvagen botrány szándékos húzás volt, aztán az Audi pár év múlva elektromotorokat gyárt. Micsoda véletlen.
-
Ren Hoek
veterán
Honnan tudod, hogy nem LG panel van benne? Ők készülnek monitor eladásra, és a WOLED a szerkezetéből adódóan alkalmasabb monitornak, mint az RGB AMOLED.
Azért is gyanítom, hogy nem RGB-s, mert annál sokkal nehezebb a színhelyességet fenntartani a gyorsabban degradálódó kék miatt. WOLED-ben sikerült leszorítani a kék összetevő arányát is...
(#21) Joshi: Az OLED csak egy átmeneti technológia, váltani fogja a natív elektrolumineszcens QD, vagy a perovszkit alapú megoldás... ezek sokkal stabilabbak lesznek... de ugye ki kell pörgetni a befektetett milliárdokat.
Azt meg nem tudom hogyan gondolod, hogy elhagyni a pixeleket -
Joshi
titán
Az OLED se fog teljesen megszabadulni a ghostingtól vagy szélsőséges esetben a beégéstől. Az tény hogy jobb mint a plazma volt, de hasonló technológiára épül. A kijelző piacnak drasztikus technológia váltásra lenne szüksége, mint pl a jelenlegi képfrissítés és pixelek elhagyása. Csak a két alapvető problémát említve.
-
belan
addikt
ezért a árért vesszek lg 4k oled tv 65 col vagy 55col
-
zdanee
őstag
Szép, szép, de ezért még kár lenne early adopternek lenni. Pár év, és ötöd ennyibe fog kerülni, még nagyobb felbontással és nem lesz beégés-probléma sem. Mondjuk valószínűleg gyengébb állvánnyal, az ilyesmi mindig csak a felső kategóriának jut, az olcsó monitorokat meg egy műanyagtányérra tűzik két mekis szívószállal oszt jóazúgy
-
-
RyanGiggs
őstag
Ennyi pénzért még pl. a FreeSync-et se tudja!
Hmm... gagyi, nézek is gyorsan egy másik típust. -
Sebestyen01
őstag
Vad dolgokkal indul ez az ev...
Jo cucc, de ennyiert hat na mind1 rossz helyen elek!
-
snecy20
nagyúr
Jaaaa...én azt hittem hogy 400k egy használtautó ára!
-
válasz
szabonagyur #7 üzenetére
Amíg ez nem lesz rendesen megcsinálva, azt gondolom teljesen felesleges óriási felbontású kijelzőt venni. természetesen leszámítva a célzott felhasználási területeket...
-
Elmebeteg úgy ahogy van !
-
Joshi
titán
Másfél milla, még jó hogy lehet kapni.
Csak nehogy beégve maradjon az adult tartalom.
-
Márton
nagyúr
Úgy látszik a CES-en mindenki szeretne nagyot kaszálni
-
gabro0
őstag
Nekem nagyon trén működik. Ugyanolyan beállítást használva 10-en és 8.1-en, az előbbin pl. az eszközkezelő kétszer akkora mint a korábbi verziókon + még homályos is az egész. Magyarul borzalom...
-
146 PPI, amihez kell a skálázás. Windows 10 alatt megoldott, vagy még nem tökéletes? Amúgy jól néz ki, gondolom vas is kell alá, ha az ember ki akarja használni. Megbírnám...
Új hozzászólás Aktív témák
- CNC topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen videókártyát?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kiegészítette processzorflottáit az AMD
- Metal topik
- Apple asztali gépek
- Sokat megélt veterán CPU-t hoz vissza a piacra az Intel
- További aktív témák...
- új Philips Evnia 49M2C8900AM - óriás QD-OLED Ambiglow - 5k, 240Hz, 1800R, DisplayHDR 400, DTS Sound
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF VG34VQL3A 34 180Hz VA 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Rog Falchion Ace bill,Rog Impact 3 egér,Rog XG27ACS-W monitor,ROG xxl egérpad, secretlab monitor arm
- BESZÁMÍTÁS! Acer KG251QF 24 144Hz FHD TN 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG UltraGear 45GS95QE-B OELD Monitor! 3440x1440 / 240Hz / 0.03ms / G-Sync / FreeSync! BeszámítOK
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Focusrite Scarlett 2i2 2. gen. // Számla+Garancia //
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest