Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
válasz nanorambo #34 üzenetére
teljesen igazad van. igen, a mass effect elég szépen szintetizált csupa korábban is létező dolgot. de nagyon rendben volt a játék, a sztori, a vége is (!), minden. és igenis az egész reaper koncepció is stimmelt. voltak laposabb részei, nem a világ legeredetibb játéka minden téren, de összességében kiváló munka. amit még úgy is nagyon élveztem, hogy én anno játszottam a starflight 1 és 2-vel is.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
nanorambo
őstag
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
Én meg úgy gondolom, hogy a mass Effect trilógia (minden hibája ellenére) a játékipar legjobb húzása volt az elmúlt években.
-
leviske
veterán
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
"A Skyrim jó példa, mert ott is felbukkan ezernyi klisé, de az alapkoncepció egy polgárháborút fest le,"
Ez nem alap koncepció. Vagy, ha az, akkor most köpöd szemen a korábbi és az ebben a hozzászólásodban is felvázolt érveidet. Az alap koncepció a Skyrimben is az, hogy csak a Dragonborn lehet a nagy hős, oszt pont. És ez a dolog még hangsúlyosabb, mint a témát adó Dragon Age-ben, ahol az első rész arról szól, hogy az utolsó pillanatra leredukálódtok két személyre, akik megölhetik a démont és azok közül is választhatsz, hogy Te leszel a hős, vagy a társad. A második részben meg gyakorlatilag a barátaid és a simlis ügyeid végett sodródsz igen komoly bajba és mikor megoldod (kinyírod a qunarit), már nem tudsz kiszállni a politikai játszmából (mert akkora befolyásra teszel szert).
A Mass Effect esetében is igyekeznek a 3-ban kiemelni, hogy Shep egyedül nem lenne képes ezt a dolgot véghez vinni, függetlenül attól, hogy egy rendkívül karakteres alakja a történéseknek.
Szóval a köret minden játéknál más, az alap meg mindig az, hogy egy "hős" a "gonosz" ellen. Ez még a A tűz és jég dalában sincs másképp, csak rendkívül jól el van nyújtva a cselekmény és meg van töltve "körítéssel".
-
Stauffenberg
nagyúr
"Teljesen mindegy, hogy milyen csavart raknak bele a sztoriba, azt már korábban láttuk valahol."
Egyáltalán nem csak az a baj, hogy nincs elég csavar a sztoriban vagy azok sablonokra épülnek. Már az alapkoncepció a legtöbb esetben egy hatalmas sablon mentén lesz kigondolva. Jön valami gonosz, démoni, orkok, szörnyek amik el akarják pusztítani a világot, de jön egy hős (vagy csapatnyi hős), ami megvédi és megmenti a világot. Ja és mellékesen csak egyetlen egy hős lehet erre képest. TE! és ezt elsütötték már vagy ezren és még mindig erről szól a szerepjátékok 98%-ka.
Tök unalmas és egysíkú.
A Skyrim jó példa, mert ott is felbukkan ezernyi klisé, de az alapkoncepció egy polgárháborút fest le, az emberek egymást gyilkolják és mindegy melyik oldalra állsz, nincs tisztán jó és rossz (szemben a legbénább gagyi fantasy klisével a jó és a gonosz harcáról, blöeee). Odaállhatsz a birodalom oldalára megtartani a törvényes rendet és a békét, de közben tanúja vagy a teljes gazdasági kifosztásnak és az birodalom önkényének, vagy odaállhatsz a felkelők mellé, akiknek a küzdelme elsőre nemesnek tűnik az elnyomó rendszerrel szemben, de hamar megismered a nordok rasszizmusát, akik azért akarják a trónt, hogy Skyrim földjéről elkergessék az idegen fajokat. Aztán persze kellettek a sárkányok amik a világ békéjét fenyegetik, de annyira nem hangsúlyosak, inkább csak töltelék elemek a sztoriban azok számára, akik a történet mélyebb vonásait képtelenek felfogni.
Ha egyetlen anim GIF-ben kéne ábrázolni a szerepjátékok 98%-kát, akkor így nézne ki:
Hős bandukol haza, meglátja a felégetett faluját, kardot ragad, majd elindul szörnyeket meg banditákat legyilkolni, egyre táposabb a felszerelése, majd a végén jön a fő boss fight és happy end, világ megmentve, szőke cicababa megdugva, mindenki mehet a dolgára.
Hogy aztán ezt milyen töltelék szereplőkkel és eseményekkel hígítják még fel, az teljesen lényegtelen. Már az alapoknál el van cseszve.
-
MageRG
addikt
"Az indie cuccok kicsik, könnyebb őket úton útfélen teletölteni eredeti tartalommal, de egy délután alatt végig is játszhatjuk őket."
Egyik kedvenc indie RPG-m az Avernum trilógia (korábban Exile néven futott). Több hónapot játszottam vele, olyan hatalmas a terület, olyan sok quest és titkos hely van benne.
A sztoriban a változatosság kedvéért nem a világot kell megmenteni, mégis érdekes, és nagyrészt logikusan épül fel. Nem teszi magasra lécet, de azt hiba nélkül teljesíti.
Egyebet nem tudok mondani, kérem kapcsolja ki."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
wolfman
veterán
...Tény, hogy sok ma az ötlettelen szemét...
Inkább úgy mondanám, hogy olyan filmeket/játékokat csinálnak manapság, amiben annyi a jó ötlet, amire kár elkészíteni bármit is.
A játékipar, mint a filmipar is átment munkahelybe a művészet kiteljesedéséből. Ma már nem azért fejlesztenek játékokat és forgatnak filmeket, mert valakinek jó ötlete van, megálmodott valamit amit meg akar valósítani, hanem mert az embereknek dolgozniuk kell és pénzt kell keressenek, még ha fingjuk nincs mit is csináljanak, de olyan nincs hogy ülnek mert az nem hozza a pénzt és nem tudják eltartani a családot.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Wlac
Ármester
válasz Stauffenberg #28 üzenetére
aNem hogy kiherélve lesz az Mirror's Edge folytatása, hanem teljesen sutba dobják az első részt, és tiszta lapokkal kezdenek. Egyébként ezt tartom a legundorítóbb fogásnak, nem csak a játékiparban, hanem mindenhol. Reboot, reboot, reboot... hányinger. (És nem, az eredeti művet szem előtt tartó folytatásokkal nincs bajom, mint amilyen a 21 Jump Street volt például.)
Egyébként eredetiséget ma már nem igen várhatunk az AAA címektől, szimplán abból kifolyólag, hogy már szinte mindent ellőttek korábban. Teljesen mindegy, hogy milyen csavart raknak bele a sztoriba, azt már korábban láttuk valahol. A fontos szerintem az, hogy a játék olyan atmoszférát teremtsen, ami beszippantja a játékost, és ott is tartja. Ehhez szükséges a normális játékmenet, valamint a hangulat megteremtése. Szerintem a Bioware-rel nincs gond ilyen téren.Persze, láthattuk már a játékaikban a csavarokat, valamint széles tömegeket szólítanak meg, így próbálnak mindenki kedvére tenni, ami egyeseknek szúrhatja a szemét, de mégis évente egyszer végigtolom mind a Dragon Age-et, mind a KotOR-t.
Abban azonban egyetértek, hogy a Bioware-nek nem megy a második részek elkészítése. A KotOR 2-t nem ők csinálták, és nem is lett olyan jó, a Mass Effect 2 szerintem nagyon gyenge (az első rész egy király RPG, a harmadik meg egy remek lövölde, de a kettő a két szék közül a földre ült), és a Dragon Age 2 is nagyon le lett butítva. Az új résztől azonban nem félek, láthatólag megerősödik a szerepjátékos vonal, ismét szabadon választhatunk fajt (nem csak nemet/osztályt), valamint a sztori is epikus lesz.Egy indie játéknak viszonylag könnyű dolga van, hiszen ott valóban lehet kreatív az alkotó: a Limbo-t imádtam, de nem játszottam volna vele több száz órán keresztül, ellenben a Skyrimot 254 óra után hagytam abba. Az indie cuccok kicsik, könnyebb őket úton útfélen teletölteni eredeti tartalommal, de egy délután alatt végig is játszhatjuk őket. És persze, egyetértek abban, hogy sok franchise teljesen elkorcsult és lebutult az idők folyamán, azonban az nem jelenti azt, hogy ma már nem kapunk remek AAA címeket. Aki szerepjátékra vágyik, annak ott a Dark Souls (2), aki háborúzni akar, annak az ARMA III, aki annyira kifacsart és elvont sztorit, hogy már ő maga sem érti, annak ott a Bioshock Infinite, vagy kalandjátéknak a Telltale Games cuccai. Tény, hogy sok ma az ötlettelen szemét, de ez régen sem volt másképpen, az pedig, hogy az EA évenkénti slágercímeitől hangos a piac, nem jelenti azt, hogy csak azok vannak jelen.
Hamarosan pedig itt az Oculus Rift, aminek köszönhetően remélhetőleg teljesen átalakul a belső nézetes játékok piaca (szimulátorok, FPS-ek), mivel sokkal intenzívebb beleélésre ad lehetőséget
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur
-
Stauffenberg
nagyúr
A Mirrors Edge kap folytatast, de az mennyire lesz kiherelve (egy ra epulo franchise kedveert), milyen minosegu lesz az nagyon jo kerdes. Nem ez lenne az elso eset, hogy valami ott siklik felre, hogy folytatast kap (pl: Matrix film). Mindenesetre a pozitiv kritikak ellenere a Mirrors Edge folytatasa sokaig nem volt napirenden.
"Szerintem először a vásárlóknak kell megváltozni ahhoz, hogy a tartalomkészítők is változzanak."
Szerintem semmi baj azzal ha az emberek neha sekelyes klisehegyekkel szorakoztatjak magukat, csak ne ez legyen az osszes amit elvarnak. A buta szosziket is meg kell dugni neha, de azert ne ilyet valasszunk felesegnek.
Nyilvan nem lennenek szar zenei albumok, sablonos jatekok, klises filmek es ostoba cicababak ha nem (vagy csak kevesebb) lenne rajuk a kereslet.
-
Televan74
nagyúr
A végén elbeszélgetünk Morrigan gyermekével és jöhet a R(ed)G(reen)B(lue) sárkányos videó. Ó de jó lesz!
Mindenbe beleugatok!!!
-
ldave
félisten
válasz Stauffenberg #22 üzenetére
Ez is pont olyan, mint a filmipar. Egyre drágább elkészíteni egy játékot, emiatt egyre kisebb kockázatot vállalnak a befektetők. Az általad említett Mirror's Edge-ből ahogy látom kb 2 millió fogyott, ez a mennyiség a jelek szerint kevés volt ahhoz, hogy folytatást kapjon a játék, ehhez képest a Mass Effect már csak X360-at nézve nagyobb eladást produkált. Lehet keseregni ezen, de sajna ez is a pénzről szól. Szerintem először a vásárlóknak kell megváltozni ahhoz, hogy a tartalomkészítők is változzanak.
A Slime draws near! Command?
-
cskamacska
addikt
"Melyik kiadó tudott ténylegesen valami újat mutatni?"
Egyre kevesebb, egyre kevesebbszer.A nagy AAA költségvetést már csak úgy tudja a játék kitermelni, ha mindenkinek egyszerre tetszik, azaz a 12 éves Pistike meg a 30 éves Hipster Mária is ugyanúgy megveszi.
Az elsőnek tesznek bele spectacle fighter harcrendszert(esetleg kis japán beütéssel, úgy még látványosabb), a másiknak meg fajok közti homopornót, mert abban még újat tudnak mutatni.[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
The Exiled
tag
Nekem erről az jut eszembe mikor me1 végeztével arra jöttem rá hogy hajazott a story a kotor 1-re :-)
-
Stauffenberg
nagyúr
"Aki a Mass Effect trilógiára azt mondja, hogy egysíkú, unalmas és futószalagon gyártott [...]"
A Mass Effect egy élvezhető akciójáték amiben van sok RPG elem, de a jól bejáratott fantasy sémákat ülteti át egy futurista környezetbe. Direkt nem sci-fit írok, mert a tudományos fantasztikumtól olyan messze van, mint Győzike Asimovtól. Az első részt élveztem, de ez inkább annak volt köszönhető, hogy csömöröm volt már a fantasy kliséktől, aztán jött a második rész, még azt is szerettem, de a harmadikba a mai napig nem volt erőm belekezdeni, egyre inkább kiütközött az, hogy az ME nem más, mint egy díszletet cserélt fantasy.
Szó se róla, nem baj ha megjelennek a klisék és egyébként a fantasy-vel sincs bajom, de mikor tizedszerre újracsomagolva ugyan azt kapom és nekem ennek elvileg örülnöm kéne, az elég gáz.
"[...] az nem tudom mely játékokat élvezi a piacon..."
Manapság csak elég keveset. Ugyan az a baj a videojáték iparral, mint a film és zeneiparral. Hiányzik az eredetiség, innováció és újítószellem. Régen ott voltak olyan klasszikusok, mint a Dungeon Keeper, N.O.L.F., Black and White, Return to Castle Wolfenstein, Sims, Civilization, Sim City vagy az utóbbi idők slágerei közül a Half Life 2, Portal 1-2, BioShock, Witcher, The Elders Scrolls (ki-ki döntse el melyik részig bezárólag) de remek és újszerű volt az EA-től a Mirror's Edge is... nagyjából ez lett a veszte is, sokkal több profitot hoz egy újabb folytatást kiböfögni valamelyik nagy címből (pl: sportjátékok, Medal of Honor, Battlefield és drága DLC hegyek, stb) mint leülni agyalni egy Mirror's Edge-hez hasonló formabontó és újszerű játékon. Az ki van zárva... egyik sem kockáztatja a profitját, inkább kiadják évről évre ugyan azt, kicsit csinosítanak a grafikán, itt-ott változtatnak a sztorin (de vázlatosan a plot mindegyikben ugyan az), aztán csak nézik ahogy beömlik a profit a nyakukba.
De egyre kevésbé játszom ilyenekkel is, elvagyok én a Flight Simulator X-ben, miközben erőszak, béna sztori és klisék nélkül játszom. Meg olykor ráfanyalodom valamelyik indie játékra ami Steam-en jelenik meg. Ötletesek és nem érzem úgy, hogy totál idiótának próbál nézni a fejlesztő/kiadó.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
"Igaz, hogy az emberek üldözik őket ebben a világban és valószínűleg nem fogadnának el vezetőjükként egy ilyen lényt"
Vista, ugye tudod, hogy nem kötelességed a játékról írni? Sőt, nem kötelességed a stúdió bármely termékéről tudósítani. Viszont, ha már kötelességednek érzed megtenni, próbálkozz kérlek a pártatlansággal.
Játszottál az első résszel és az Awakening-ért te még oda is voltál, velem ellentétben. Tisztában kéne vele lenned, hogy megvetettségük ellenére ugyanúgy elfogadnak vezérnek Thedasban egy elfet is, ahogy egy törpöt, embert vagy kunarit. Egy interjúban pedig említették is, hogy a választott faj nagyban befolyásolni fogja, hogy adott frakciókkal milyen stabil kapcsolatot tudunk kialakítani. De nyilván ezt egy egyoldalas cikkben nincs is értelme kiemelni...
(#5) Stauffenberg: A Witcher 3 kulturáltabb felvezetést kapott, de ugyanott lyukad ki, mint a Dragon Age 3. A különbség annyi, hogy nem a Wild Hunt érkezik el, hanem az első résztől (mágus kaszt választása esetén első percétől) emlegetett démonokat sikerül vélhetőleg Flemeth-nek felszabadítani az Enyészetből (Fade).
(#7): Aki a Mass Effect trilógiára azt mondja, hogy egysíkú, unalmas és futószalagon gyártott, az nem tudom mely játékokat élvezi a piacon... Assassins Creed? Witcher? Diablo? Melyik kiadó tudott ténylegesen valami újat mutatni? A felsoroltak közt még talán a Witcher széria a kiemelendő, ott is a második rész a kiváló sztorivezetésével.
De most komolyan, Te melyik játékokra mered mondani, hogy nem unalmas, nem egysíkú és nem futószalagon gyártott annak fényében, hogy a Mass Effect-et és a Dragon Age-et gyakorlatilag leszaroztad?
(#8) wolfman: Nekem ez a kép akkor jut eszembe, mikor emberek agyatlanul kezdik el az EA termékeit szidni, aztán rohannak az igazán extraegyedi Ubisoft és Activision termékek után....
-
cskamacska
addikt
A második videóban úgy néz ki a harc, mint valami konzolos God of War klónban.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
MASSlag
tag
válasz nanorambo #17 üzenetére
Elfogadom az érvelését.
Pl. Tuchanka és a geth-kvarián konfliktus személyesebb, társak-általi megismerése valóban kellet, ahhoz, hogy a 3 rész legjobb pillanatai működjenek.
Tetszett is a játék, de valahogy az egy jobban bejött. Leginkább a szűkebb (bár részletesebb) helyszínek, és hollywoodosabb (túlzottan hatásvadász) hangulat zavart.Ha olyan jó karaktereket fognak felépíteni, mint a ME 2-ben, akkor részemről lesz egy vevőjük (akár egy egyszerűbb történet mellett is). Shale, Sten, Morrigan, Leliana mind ígéretes karakterek.
A grafikáért láthatóan nem kell aggódni.
Művészileg is korrektebb, mint a DA2 (hála az égnek kukázták az anorexiás elfeket).
Az epilepsziás, darabos hadonászásért viszont nem tudok megbocsátani. Elküldeném a hülye animátorokat egy pár év intenzív harcművészeti oktatásra, hogy megértsék, hogyan is mozog egy normális emberszabású . (de ezért már sírtam eleget a DA:I topikokban)[ Szerkesztve ]
A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka
-
nanorambo
őstag
-
waithEard
őstag
válasz nanorambo #11 üzenetére
Ízlések és pofonok... nekem túl lineáris és egyszerű volt. A bolygószkenneléstől, meg a ládákkal és hordókkal berendezett tereptől pedig egy idő után szabályosan rosszul voltam.
[ Szerkesztve ]
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
beef
őstag
Itt is találkozni fogunk vajon a Bioware féle túlárazott DLC-kkel?
-
MASSlag
tag
válasz nanorambo #11 üzenetére
Hát azért az ME2 egy hangulatos zúzda volt (annak viszont kiváló), ahol a csapatpátyolgatáson, meg a pár rövid collector üldözésen kívül sok minden nem történt. Az első részhez képes nem valami sokat épült a történet. (meg csöpögött belőle az amerikai szósz )
Jót játszottam a második résszel is, de messze nem adta azt az érzést mint az egy. Ahhoz összetettebb, érdekfeszítőbb történetet írtak. Az ME2-őt inkább a hangulat vitte a hátán, és a jól menedzselhető társak.A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka
-
waithEard
őstag
A magam részéről a ME hármat már skippeltem, mert a 2-es is halálra untatott. Anno a DAO jó volt, de ha ez olyan lesz mint a ME3, akkor kösz, de nem kell.
"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)
-
Taposo
aktív tag
Köszönjük a cikk irónak, az információ dús cikket már nagyon várós a game
-
wolfman
veterán
válasz Stauffenberg #7 üzenetére
"egymillió légy nem tévedhet" érvelési rendszer szerint jelent jót
Amikor megjelenik egy játék, ami unalmas v. sablon v. rókabőr v. valami felkapott névvel próbál meg befutni és az egyszeri ember mégis szereti, mindig ez jut eszembe:
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk az utóbbi évek (főleg az EA-Bioware összeborulás óta) pont azt igazolja, hogy egysíkú, unalmas, futószalagon gyártott szarokat csinálnak. Hogy aztán az egysíkú, unalmas, futószalagon gyártott emberek rendkívüli módon rajonganak az egysíkú, unalmas, futószalagon gyártott szar játékokért (filmekért, könyvekért, zenékért) az maximum csak az "egymillió légy nem tévedhet" érvelési rendszer szerint jelent jót.
-
ldave
félisten
Hasonlóan unalmas, hogy minden Dragon Age hírnél van pár ember, akkor annyit tud hozzáfűzni, hogy a Bioware egy nagy szar lett és nem hisz el semmit nekik.
A Slime draws near! Command?
-
Stauffenberg
nagyúr
Világ lenni benne káoszban, ögüüü. Hamarosan jönni világnak vége, ögüüü. Csak egyetlen hős tudni megmenteni, ögüüü. Ez lenni eredeti sztori, soha senki nem írni ilyet előttünk, ögüüü. Még mi sem, ÖGÜÜÜ!!!
Mi most megreformálni videojáték ipar! Hatalmas csavar lenni benne sztoriban, mert nem első 5 percben derülni ki, hogy zombik, démonok vagy orkok jönni megenni gyerekek és nőket!
ÖGÜÜÜÜÜ!!!!
-
wolfman
veterán
válasz Plazmacucci #3 üzenetére
Ahogy mondod. Nem vagyok mai róka és az évek alatt már észrevettem, hogy a hatalmas magyarázkodások végén mindig a nagy büdös semmit van. Szerintem jobban tennék, ha csendben vannak és dolgoznak, mert mindig mindent a kész munka bizonyít, nem a rizsa. És sajnos negatív irányba borul a mérleg a bizonyos "puding evésekor"!
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
félisten
Hazudni hazudni hazudni... Ha kétség merül fel a vásárlókban, még nagyobb erővel hazudni! Klassz üzletpolitika. És Morrigan hogy a frászba néz ki??
Vissza kell vinnem pár kazettát.
-
Ellia
addikt
Kunárik érdekesek lesznek főleg, hogy utálják a mágiát. De örülök, hogy bővül a kör. Kíváncsi leszek lehet e kunári vérmágust csinálni
-
Televan74
nagyúr
Multi és DLC hegyek biztos lesznek. A Kunári meg nem zavar, maximum nem választom ki.
Mindenbe beleugatok!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 8/512 FHD HUN
- 486 CPU bazár
- S3 Trio64V2/DX 1 MB PCI videokártya
- Gamer Pc eladó! I5-9400F/Asus GTX 1660 Ti/16GB RAM 3000mhz/256GB SSD+500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest