Új hozzászólás Aktív témák
-
Frawly
veterán
Nem arról megy. De én azt is tiltanám. Ha egyszer a SanDisk gyártja azt a nyomorult SSD-t, akkor ne írjanak rá WD-t. Vagy ha valamit a Micron gyárt, akkor ne találjanak ki Crucial nevet. Nincs szükség ezekre a régiónként eltérő biz-basz nevekre, a laikus meg csak kapja a fejét, hogy akkor most melyik-melyik, mi minek van átszitázva. Ezt meg még tetézik is ezek a márkanéveladások.
Teljesen jó volt fentebb a kolléga felvetése, a néveladást ahhoz kellene kötni, hogy csak egy jogi személy használhassa. Jó adja el, de akkor ne használhassa tovább a nevet. Egyszerűen a fogyasztók félretájékoztatása.
Az LG tévére akkor írják rá, hogy LG, ha tényleg ők is gyártják. Ne legyen kibújó, hogy csak a név van eladva, meg a csomagolást végzik csak ők. Vagy akkor szüntessék meg a márkaneveket, még az is jobb lenne, mint a félretájékoztatás.
-
ZnVjaw0K
tag
Azért itt olyan dolgokról van szó, amik kivétel nélkül mind mérhetőek. Persze nincs minden feltüntetve. (Mostanában egyre kevesebb adat van feltüntetve)
De valóban, kár ezen vitatkozni, százszor beleestem már ebbe a vitába és százegyedszer nem akarok, mindenki úgy tekint mindenre ahogy akar. A tények tények, a vélemények vélemények, a téma meg már eléggé off. Itt befejeztem. -
NGA
addikt
válasz
ZnVjaw0K #209 üzenetére
És bizony erősítő és erősítő között is jelentős különbség van. Nem attól jobb az egyik, mert a nyers technikai adatai jobbak.
Egy példával megvilágítom neked.
1. Linn LP12 lemezjátszó. Sebességingadozás: 0,03% - 22.000 euro
2. Technics SL-1210 lemezjátszó: Sebességingadozás: 0.01% - 1.000 euro
azaz a második készülék 3x jobb értéket produkál.
Ennek ellenére a Linn klasszisokkal jobb lemezjátszó.
Valahogy így van az erősítőknél is. Soha ne a számadatokat nézd, hanem hallgasd meg őket. Erre tanított a megboldogult HFM magazin is, sok hibája és erénye mellett.Én nem vagyok mérnök. 30 éve foglalkozom zenehallgatással, rengeteg készülék megfordult a kezem alatt, de SOHA nem olvastam el a technikai adatait, mert semmi értelme. Meg kell hallgatni.
De semmi értelme ezen rugózni, van aki mérnöki szemmel tekint egy cuccra, van aki hangszerként nézi.
-
vicze
félisten
válasz
#54625216 #210 üzenetére
"Az IBM pl. eladta a PC üzletágát a Lenovonak, de azok nem IBM néven kerülnek forgalomba."
5év átmenet volt(3évig élt vele a Lenovo), illetve már réges-régen a Lenovo gyártotta a Thinkpadeket mielőtt átkerült, ezért is vicces a sok nosztalgiázó, mivel Thnikpad-et készítő csapat tökéletesen ugyan az maradt szinte semmi változással, a gyártó is ugyanaz, így ha IBM-nél marad akkor is pontosan ezek a termékek lennének.
Mindig mosolygok azért, mikor a szervizes kijön és IBM ként jelentkezik be, és leveleket is még IBM emailcímról kapom, pedig már 13éve volt a váltás...Amit mondasz az jelenleg valós, ugye az IBM x86 szerver üzletága is átkerült a Lenovo-hoz 2014-ben, szintén ők gyártották már jóideje és az IBM-nél már csak a PowerPC van valósan, de továbbra is mind a kettő IBM néven fut részben.
Tehát van IBM PowerPC ami "valósan" IBM(Lenovo gyártja), van a IBM ami 100%-osan Lenovo, és van saját Lenovo márkás szerver is. Persze ez nem conzumer piac. -
#54625216
törölt tag
Éppen ez az, hogy a fenti sztoriban pont nem márka alapján született a döntés, hanem egy "szakértő" jóbarát tanácsa alapján, ami lám ugyanúgy lehet rossz, mint ha egy márkajelzés mögé rejtik a selejtet.
Tehát hiába néz körül valaki fórumokban, kér tanácsot haveroktól, kollégáktól, stb. előbb-utóbb csak szembesülnie kell a kérdéssel, hogy kiben bízzon.
Ez persze az élet legtöbb területén így van az ügyvédtől az utazási ügynökségen át az orvosig, ezért működnek állami szabályzók (államtól függően hol jól, hol rosszul), amelyek próbálják kiszűrni a nyilvánvaló visszaéléseket. Ezért nem lehet akárki orvos, ügyvéd vagy alapíthat bankot 0ft tőkével.
És még ennek ellenére is mennyi horror sztorit hallani, hogy milyen trükkökkel sikerült egyeseknek kibújniuk a szabályzók alól és átverni az embereket, vagy csak szimplán a felelőtlen üzletpolitikát némi szabálytalansággal vegyítve megszivatni az ügyfeleiket (lásd a legutóbbi ryanair sztori a csomagokkal).Na most a nagy márkanév biznisz előtt általában az volt a trend, hogy a szép múltú cég addig húzta, amíg csődöt nem jelentett, majd valaki megvette a névhasználatot jelképes összegért és a márkanév alatt új termékekkel próbálkozott, aztán vagy bejött neki vagy a márkanév végleg eljelentéktelenedett.
(Pl. a 90-es évek közepére a nagy home computer brandek mint Commodore, Atari, Sinclair, stb. mind így végezték.)
Esetleg ha megszabadult egy üzletágától, de maga a cég tovább működött, akkor a márkanevet is megtartotta. Az IBM pl. eladta a PC üzletágát a Lenovonak, de azok nem IBM néven kerülnek forgalomba.Ma viszont - ahogy a cikkben is le van írva - egy márkanevet többen is birtokolhatnak régiónként és termékkategóriánként, így teljesen követhetetlenné vált, hogy ugyanazon a piacon ugyanolyan név alatt megjelenő termékek között van-e egyáltalán bármilyen kapcsolat. Mert ha nincs, akkor milyen alapon használják ugyanazt a márkanevet?
Ha pl. ma értékesítené az IBM a PC üzletágát könnyen lehet, hogy a végén két IBM lenne: az eredeti, meg egy IBM néven futó Lenovo. Aztán ha eladná a PowerPC cpu-k licenszét, akkor lehet, hogy megjelenne egy IBM nevű cpu fejlesztő is a piacon, akinek semmi köze a másik kettőhöz. A feltételezés abszurdnak tűnik, pedig sok márkával pontosan ez történik.A piaci mentalitás tehát megváltozott, méghozzá a hátrányára, a piaci önszabályozás egyértelműen csődöt mondott, tehát - inkább előbb, mint utóbb - szükség lesz a márkanév biznisz állami szabályozására.
Ettől még persze az egyén számára a vásárlás továbbra is bizalmi alapon történne, de legalább valamelyest szűkülne a trükközők mozgástere.
-
NGA
addikt
válasz
ZnVjaw0K #207 üzenetére
"Szerencsére nem vagyok otthon az audió sznobvilágában" "aminek az ára millió fölött volt, a harmonikus torzítása pedig 5%."
Még szerencse. különben tzudnád, hogy egy komolyabb csöves erősítő harmónikus torzítása 1-2%, de az 5% sem ritka.
Olvasd el légyszives ezt a pár sort: [link]
(és rájössz, hogy az almát hasonlítod a körtével, a csövest a tranyóssal. Egyébként az SE-260 hangja katasztrófa) -
ZnVjaw0K
tag
válasz
#72042496 #188 üzenetére
Hát most nem fogom kikeresni, mert annyit nem ér. Szerencsére nem vagyok otthon az audió sznobvilágában, csak néha látok egy-két gyöngyszemet, így bukkantam rá egyszer egy olyan erősítőre is(Nem lifestyle, nem kompakt. Ránézésre szép nagy csicsás dög.), aminek az ára millió fölött volt, a harmonikus torzítása pedig 5%.
Ami egy középkategóriás lapostévénél elmegy, de egy "minőségi" erősítőnél nem. Mondjuk nem is állították, hogy minőségi, vagy hogy stúdiófelszerelés, csak hogy hájendBármit is jelentsen
De amúgy akkor úgy láttam, hogy ez nem egy ritka holló, hanem lapozgattam egy kicsit egy ilyen sznob webshopban és bizony szép számmal voltak erősítők és egyéb eszközök hasonlóan nevetséges áron hasonlóan nevetséges paraméterekkel. Orion oldalról itt felhoznám példának az SE260-at, aminek mint írtam is, ennél két nagyságrenddel kisebb a torzítása.
Nyilván egy hozzáértő talál nála jobbat millió alatt, sőt akár százezer alatt is! De itt ugye arról lenne szó, hogy a laikus bemegy a boltba, elkölt 1-2 milliót és kap egy szart 5% torzítással.
Ezzel támasztanám alá az állításomat, miszerint:
"az, hogy belenyúlsz a zsebedbe, még korántsem garancia arra, hogy jobbat veszel" -
Ispy
nagyúr
válasz
#54625216 #205 üzenetére
A laptop pont remek példája a márkahűség értelmetlenségének, minden márka gyárt szemetet, nem is keveset, szóval laptopot senki se próbáljon márkanév alapján venni, mert könnyen pofára eshet vele.
Unokahúgom is egy atomos szemetet akart magának venni, szintén acert, aztán lebeszéltem és vettem neki egy használt üzleti dellt, patika állapotban, olcsóbban.
-
#54625216
törölt tag
A vásárlás alapvetően bizalom kérdése és alapos utánajárással sem szabadulsz meg a bizalmi kérdéstől (ha csak nem képzed ki magad a téma szakértőjének, amire a többségnek se kedve, se ideje).
Egy ismerősöm lánya még olyan 2009 környékén akart laptopot venni (a tablet és okostelefon korszak hajnalán). Szokásos home use: facebook, email, böngészés, zenehallgatás, stb.
Megbeszéltük mennyi pénzt szán rá, kikerestük a legjobb megoldást. Találtunk is egy asus notebookot 12", amd 1.5GHz procival, cpu-ba integrált ATI gpu, 4GB ram, 600GB hdd, 3.5 óra aksiidő, 120 ezer körüli áron akkoriban nagyon jó ár/érték aránynak számított.
Erre az anyja kitalálta, hogy ne vegyen a csaj laptopot, majd kap tőlük szülinapra.
Na az anyja élettársának volt egy haverja, ő volt a körükben a "hozzáértő" értsd: PC gamer, aki rakott már össze magának gépet és nagy volt a pofája. A tanácsára vettek is egy Acer laptopot 1GHz Atom cpuval, 1GB rammal mert a "szakértő" esküdött rá, hogy "az is jó" és csak 95ezerbe került.
Nos azt az Acert keresgéléskor az elsőként dobtuk a paraméterei/ár miatt. De nem volt mit tenni, mert már megvették.
Gondoltam majd felturbózzuk egy kicsit, rakunk bele ramot meg hdd-t. Utánanéztem és míg az asuson a memóriabővítés két csavar a gép alján, az acernél ripityára kellett szedni a gépet, hogy hozzáférj a memóriához és a hdd-hez (le kellett szedni a teljes borítást, kiszedni a billentyűzetet, lecsavarozni az alaplapot és alatta volt a hdd, a memóriának meg az alaplap belső felén 1 db. socket), úgyhogy hagytuk a fenébe.
A csaj használta a gépét vagy fél évig, de persze a használhatatlanságig lassú volt. Aztán vett egy iPad-ot, azóta laptop közelébe se szagol.Tanultság: aki nem ért egy adott területhez és nem is akar, csak használni akarja a cuccait, az ígyis-úgyis kénytelen megbízni valamiben: márkában, szaküzletben, fórumban, ismerősben. És amíg a szaküzletek a saját érdekeik szerint adnak "tanácsot", addig a fórumon e-peen növelés megy és vérpistikék osztják az észt félinformációk alapján, az ismerős meg a "kibicnek semmi sem drága" alapon szakért.
Eddig legalább a márkanév jelentett valamit: vagy jót, vagy rosszat, de nagyjából be lehetett határolni, hogy adott cégtől mit várjon az ember.
Eddig, mert mára a márka név is a nagy vevő-szivató játék része lett.
Ez sokáig nem mehet így tovább, mert ha egy rendszer a tisztességes kereskedelmet bünteti és a trükközést jutalmazza, akkor előbb-utóbb kihalnak a tisztességes piaci szereplők, akik eddig a hátukon cipelték az adott iparágat és összeomlik az egész. -
Dr. Akula
félisten
-
azbest
félisten
válasz
Hieronymus #200 üzenetére
Erről jut szembe... ha egy pornószínésznő a korábban lefektetett hírnevét használva indít új karriert a tévében, akkor ő prostituálja a brandjét? Vagy pont fordítva?
-
-
válasz
Dr. Akula #195 üzenetére
Minden ilyen és hasonló esetben nem az a hibás aki megveszi, hanem aki eladja - legyen az termőföld vagy bejáratott "tisztességes" márkanév. Ha eladtad már nem igen formálhatsz jogot, ha nem tetszenek a történések.
Eladták, mert nem kellett, csőd közelbe kerültek, vagy fontosabb volt a pénz.Ezt szabályozni nem nagyon lehet, amíg törvényes az ügylet addig beleszólni sem.
Mondjuk széleskörű bejelentési kötelezettséget - média hirdetések formájában - előírhatna az illetékes versenyhivatal (nyilván az eladó részéről illetékes). -
Dr. Akula
félisten
válasz
pelgrim_v1 #8 üzenetére
Azok nem. De Windowst se kapsz olyat ami nem Microsoft.
Notiknál pedig a Dell Latitude, Fujitsu Lifebook még jelent valamit, de ott is a sorozat számít (Latitude, Lifebook), csak itt saját maguk kurválkodják el az olcsóbb, homeuser szériákat, nem más cégek. A minőségnek az se jobb. Nem mindig kellenek ehhez a kínaiak, törökök. Aztán ott a Lenovo, ami megvette az IBM-től a ThinkPadet, hogy aztán ugyanolyan szutyok kommersz szart csináljon belőle, mint ami már volt neki azelőtt is (pl. Lenovo 3000 széria). Ezért minek kellett pénzt kiadni? Aki bc notit vásárol, az nem a reklámmal beetethető homeuser, a cégek meg tudják mit vesznek, ha szar, akkor nem veszik meg.
-
Dr. Akula
félisten
Megéri a márka eredeti tulajának hogy egyesek szétkúrják a nevet, és aztán az eredeti, talán még minőségi cuccot se vegyék meg, mert hát már ismerik a márkát mint a rossz pénzt, tehát ezektől semmit?
-
NGA
addikt
Egyébként, hogy mi jobb?
Egy kis érdekesség: Nemrég vettem egy ipad 2018-at pencil-el. Tegnap a gyermek sulija küldött egy emailt, amiben volt 2 kitöltendő kérdőív az ebéd fizetéséről pdf-ben, és kitöltve, aláírva vissza kellett küldeni. A mai technikával 2 perc után a suli "asztalán" volt.
Elég volt csak a mailból megnyitni a pagesbe, ott kitölteni a tollal, aláírni, és a megosztásnál megadni hogy email. Már el is küldte. -
Ispy
nagyúr
válasz
pechman8 #190 üzenetére
digitális neandervölgyi
Ez jó, likeolom.
El kell, hogy szomorítsalak, de ez a szülők felelőssége, nem a gyerekeké, a fő baj az, hogy a 40-50-60 évesek is rá vannak gyógyulva a FB-re és társaira (PH!
), így a gyerekek csak mintát követnek. Hozzáteszem 40 éves fejjel nekem sincs fingom az áramkörökről, ez most akkor baj?
Egyébként, ha ezt a hozzáoszlást fogjuk és kicserélünk benne pár szót, akkor nagyjából azt kapjuk, amit az én szüleimre mondtak az idősek akkortájt.
A társadalomnak is van egyfajta evolúciója, ami most is zajlik és még senki sem tudja megmondani, hogy jó vége lesz, vagy sem (mondjuk jelei már vannak, hogy inkább sem).
-
pechman8
tag
Arra gondolok, hogy olyanok sírnak akik évente cserélik a mobiljaikat, a világról alkotott képüket a facebookról alakították ki. Akik mára nem digitális benszülöttek hanem digitális neandervölgyiek. Akik online kómában élik mindennapjaikat!
Én gimnáziumban dolgozom és sajnos ez az általános.
A legegyszerűbb áramkörökről sincs semmi fogalmuk. Nem tudnak mást mint ikonokra böködni. Ők azok akik már legyártás előtt hírdetik egy termékeikről, hogy LEGENDA. Pedig egy elkészült termék évek alatt válik majd azzá! Ha azzá válik...
Ők azok akik nem is akarnak semmi maradandód létrehozni.Soha nem is gondolkodtak abban, hogy életüket, tehetségüket, akár egy dolog tökéletesítrésére szánják. Mert tehetségük az van. mert ha nem lenne, nem lenne bűnük.
Szóval amíg a vásárlók nem követelik újra meg a tartós értéket a pénzükért addig ez lesz: Szeméttel árasztjuk el a bolygót és elszegényedünk, mert a pénzünkért nem kapunk értéket.
Szóval Ti akik ilyenekké lettekek ne sírjatok itt álsszenten! itt, itt sem!Én sajnos kissebbségben vagyok. Hiába nem veszem meg, nem töltöm, nem upgradelek ha a "többi" megteszi.
-
vicze
félisten
válasz
#72042496 #188 üzenetére
Nem feltétlen erről van szó, amikor első LCD TV-m vettem, akkor első dolgom a fórum túrás volt, megérteni hogy mit kell venni mire kell figyelni mire van nekem szükségem. Na most ekkor realizáltam hogy TV-t venni óriási szopás, mert teljesen zsákbamacsak. Végül egy olyan odellt vettem, aminél a kódszámok alapján 100%-ig biztos voltam, hogy az van benne amit szeretnék, na most ez a TV 10év után is tökéletesen minden hiba nélkül működik, úgy hogy nem keveset van használva.
Ez a nem mindegy, hogy ahhoz hogy még azonos modellen nélkül is a lehető legjobbat kapd "tudatos vásárló" kell legyél, és ez nem jó nagyon nem.
Valahogy nem azt erzem, hogy okosabb vagyok másnál mert utánajárok és kitúrom, hanem inkább azt kérdezem, hogy mi a ***nak kell ezt csinálják és időt és energiát ölni bele? Miért nem kaphatok az adott termékből a legjobbat a legjobb?
Az még szomorúbb hogy sajnos tudom a kérdésekre a választ és tisztában vagyok, hogy működik a gazdaság maga a gyártás, és semmit nem tehetünk ellene, sőt idővel ez csak rosszabb lesz.Most itt a kommenteket hatására vissza is jöttek a flasbackek, ahogy hétvégén nem tudom a rajzfilmet nézni, mert megint szerelőt kell hívni az Orion TV-hez, és jó emlékszem, hogy évente többször volt.
"Régen minden jobb volt."
-
#72042496
törölt tag
válasz
ZnVjaw0K #185 üzenetére
A hozzászólás korábbi részéből azt láttam, hogy a nagyon régi termékeket állítja szembe a mostaniakkal. Hogy azok voltak a jók, a mostaniak pedig gagyik.
De természetes, önmagában nem törvényszerű, hogy az újabb jobb.
Azt a milliós hifit viszont megnézném, amelyik alulmarad egy Orionnal szemben. Esetleg valamilyen extra lifestyle/kompakt temékként tudok ilyet elképzelni. Ha komponens szettről van szó, akkor írhatnál konkrét típust, anélkül ez teljesen légbőlkapottnak tűnik.
-
-
válasz
E.Kaufmann #182 üzenetére
Ne is mondd, a csöves fekete-fehér tévénkhez havonta járt a szerelő a hetvenes években. Aztán lett tranzisztoros ff, ahhoz csak negyedévente. A színes, képcsöveshez már csak évente (hányszor bekrepált még az is, jézus), a mostani Samu meg megvan 8 éve, rá se nézett senki.
-
ZnVjaw0K
tag
válasz
#72042496 #179 üzenetére
"Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!"
Én ezt úgy értelmeztem, hogy örökérvényű igazságként kell elfelejteni, mert úgy nem állja meg a helyét.
Egyszerűen arról van szó, hogy a fenti állítás(miszerint ami újabb, az jobb) hamis. Ettől még előfordul hogy az újabb a jobb és az is, hogy a régi a jobb.
Én pont ugyanígy gondolom ezt, mert találkoztam már jónéhány emberrel, aki mániákusan vált mindig az újabbra, mert úgy véli, hogy az csak jobb lehet. És teszi ezt azután is, hogy már többször megégette magát emiatt. Mert na jó, becsúszott egy kis gixer, a mégújabbnál ilyen már nem lesz, aztán dehogynem
Az ő dolga, csak nekem furcsa, hogy pénzt ad ki azért, hogy szarabbra váltson(Néha tényleg jobbra vált, olyankor nagyon elégedett).
Szóval:
Ami újabb, az nem (feltétlenül) jobb, hanem újabb.Más: Régi Orionból pl a hifi toronynál ugyan tudsz ma jobbat venni, de bele kell nyúlni a zsebedbe. És az, hogy belenyúlsz a zsebedbe, még korántsem garancia arra, hogy jobbat veszel. És itt visszakanyarodunk a topic egyik legforróbb témájához, hogy ha nem nézel alaposan utána és nem vagy nagyon-nagyon képben a témában, akkor szinte biztosan szarabbat fogsz venni, de a placebó tudat talán meglesz. Azt fogod hinni, hogy jobbat vettél miközben hallgatod az ikszmilliós "hájend" sznobhifit, aminek a pl harmonikus és modulációs torzítása is 2 nagyságrenddel nagyobb, mint a régi Orionnak.
Hogy csak egy példát említsek.
-
quailstorm
félisten
Wow, Chuwi 3 évig? Az kemény.
Nekem csak a szériahibás Hi8-hoz volt szerencsém, amibe elfelejtettek CPU hűtést rakni így szolidan megfőzte magát.
Amúgy nálam is többségében 10-20 éveket simán bírnak a cuccok. A Philips mikrohifim (az még designed in Holland volt) pukkantotta el egy kondiját a 2 év lejárta után azonnal, de javítható volt.
-
NGA
addikt
válasz
E.Kaufmann #182 üzenetére
Nekem is van egy nagy orion tornyom, vagyis volt, mert eladtam. Nem mertem megtartani, mert minden elöregedett benne, az összes kondit stb cserélni kellene. Komplett alkatrésztemető a cucc.
-
FF Orion TV: félévenkénti hangpanel buzerálás a szerelő által, 90 környékén Samura cserélve (ami 15 évig működött, egyszer volt valami a tápjával, valamint a végén már a színek nem álltak egybe, elmászhatott a fókusz vagy mi)
De ugyanabból a korból ismerősöm Orion HiFi tornya még mindig müxik. -
NGA
addikt
válasz
pechman8 #176 üzenetére
Van egy 8 éves Sony LCD tv-nk. Soha nem kellett javítani. Még megvan a nejem összes eddigi telefonja, nekem is még a régi Windows phone-om. Hosszú évekig használtam mindenféle hiba nélkül. A gyermek 3 évig használta a Chuwi tabletjét, mielött ráült volna.
1977-ben kaptam egy magnetofont. 2 hónap után már szervíz. 1984-ben egy kisorion decket. 1 hónap után már szervíz volt. A tv szerelő már családi jóbarát lett akkor :-)
Az idő sokmindent megszépít. Az biztos, hogy a régi cuccok javíthatók voltak, de kellett is javíttatni sokszor. Volt aki kifogott jót, volt aki szívott. Az akkor Hifi magazinban volt, akinek az orion tunerjét 10x javították, cikkben is szerepelt. -
#72042496
törölt tag
válasz
pechman8 #176 üzenetére
"Aztán itt sírtok."
Ha valami nem változott az évtizedek során, az az, hogy az emberek panaszkodnak.
Cégek, márkák jönnek-mennek, de a termékek azért fejlődnek. Emellett az olcsó jellemzően tényleg gagyi, a végén valójában drága lesz. Olyat nem érdemes venni.
""Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!"
Kötve hiszem, hogy tudsz olyan régi, nagy nevű terméket mondani, amelyiknél ne lenne manapság sokkal jobb. (Az Orion, Videoton és többi hasonló kommunista-szocialista műremekre asszociálok, de szólj, ha másról van szó.)
-
pechman8
tag
Érdekes mennyire felhorkantak az olvasók. Pedig miattatok a Ti generációtok miatt van az egész!
A mi generációnk létrehozta a nagy neveket a kiváló szinte örökös termékekkel.
Ti pedig egy hét alatt szétromboltátok! Gratulálok.
A mi generációnk ezt nem tűrte, Ti pedig nyakra főre vásároljátok a sok szart!.... Aztán itt sírtok.
Hát akkor most kezdjétek elölről!Mondjuk első lépés: "Ami újabb az jobb" ezt elfelejteni!
-
Ispy
nagyúr
A lehülyézés nem tőlem ered, általában úgy kezdődnek ezek a beszélgetések, hogy "én ehhez hülye vagyok".
Nézd mindenki úgy költi el a pénzét, ahogyan akarja, de láttam én már mediamarktban 70+-os nénit a hűtő előtt, ahogyan a neten keresgél....
És nem azt mondtam, hogy mindenhez érteni kell, én sem értek mindenhez, sőt, de aki nem veszi a fáradságot és tölt el a gép előtt 30 percet, hogy megnézze mit is vesz, az nem tudatos vásárló. És még így is nagy az esélye, hogy megszívod. És amikor meg mondják nekem, hogy nézd ezt vettem, ennyi meg ennyi volt, ugye milyen jó? Én meg csak bólogatok, hogy basszus, ha kérdeztél volna előtte, akkor most nem csaptál volna el 20-30k-t feleslegesen, vagy lenne ennyi pénzért egy jobb készüléked. Ma Magyarországon az átlagos tévé előtt eltöltött idő 4,5 óra, nem mondom, hogy nincsen olyan, aki tényleg nem ér rá ilyennel foglalkozni, de azért az átlag tudna.
Háztartási gépeknél meg egyszerű a dolog, amelyiknek a legjobb az ára és a legtöbb a garancia azt kell megvenni.
Egyébként, hogy a márkahűséghez is kapcsolódjak, sok cégnek igen széles a palettája, tehát vannak szemétbe való termékei és vehető termékei is, de ezen kívül fontos még a garanciáztatás kérdése, ár/érték arány és persze a személyes tapasztalat a branddel kapcsolatban is, de csak egy címke alapján megvenni valamit elég nagy hiba lenne.
Leírok egy személyes tapasztalatot is (amire egyébként nem vagyok büszke):
lakáskiállításon voltunk a feleségemmel és éppen kanapé csere előtt voltunk, amikor is belebotlottunk egy cégbe, aki a mosható anyagú kanapékat árulta, be is mutatta, hogy fogsz egy tollat összefirkálod, és nézd szépen le lehet mosni utána, tök jó. 5 évvel később, amikor már a használat nyomai kezdtek meglátszani a kanapén, gondoltam ki kéne takarítani rendesen, megkerestem olyan cégeket, akik erre vannak szakosodva, majd közölték, hogy nem vállalják ezt az anyagot, mert nem lehet szépen megcsinálni, szóval most van egy kanapém, amit még tudnék használni, de most kénytelen leszek kidobni 300k-t az ablakon, mert ott helyben meggondolatlanul és 0 infóval döntöttem. -
nubreed
veterán
Ez igaz, jó hsz!
Ebben az a szomorú, hogy az eladó, főleg szakboltban, elvileg azért van ott, hogy megszakértse neked a dolgokat, mármint az egyszer vevőnek, akinek nincs ideje arra, hogy teszteket olvasson, utána járjon. Habár most, hogy írom ezt, igenis az ember szánjon rá fél órát az életőből mielőtt ki ad 100-200 vagy x szaázerezer forintot egy új telefonra, tv-re, hangfalszettre, bármire. Na de visszatérve az eladóra, ma már a szaküzletekben dolgozók "hozzáértésére" sem lehet alapozni, sajnos ez a nagy helyzet. Tisztelet a kivételnek, ezt nem győzöm hangsúlyozni! Nem egy, nem két üzlet van úgy vele, hogy felvesznek frissen érettségizett srácokat, mert nekik kevesebbet kell fizetni, ezzel is spórol a tulaj, "majd beletanul" címszóval. De nem, ha nem kap rendes alapokat sosem fog beletanulni és csak a saját szubjektív hülyeségeit fogja hangoztatni. Ez is egy szakma, ha tetszik hanem, bármennyire is sokan nem tekintik annak, amihez kell egy bizonyos fajta szakirányú háttértudás.
-
-
válasz
guickly04 #171 üzenetére
Nem, mi nem ezt a kapitalizmust akartuk. Mi azt a fajta kapitalizmust akartuk, ami 1973-ig, az első olajárrobbanásig jellemezte a "nyugatot"és aminek jellege a keleti blokk megszűnésével változott meg igazán.
A második olajválság 1979-ben felgyorsította azt a folyamatot, amit a rendszerváltás csak betetézett: a globális gazdaság kiépülését. Kína egy ország két rendszer politikája a különleges gazdasági övezetekkel tette lehetővé azt a kiszervezési folyamatot, ami megpecsételte - többek között - a "márkák" sorsát is. -
guickly04
csendes tag
Szerintem nagyon jó cikk és sok mindenben tudok azonosulni a cikk írójával. Nem értek egyett sok folyamattal, ami a világban zajlik, de el kell fogadnunk. 1989-ben mi is (én nem mert éppen csak óvodás voltam) kapitalista világot akartunk. Hát megkaptuk. Most már úgy lehet adni/venni márka nevet, liszenszet, mint almát a piacon. Néhány éve a Forma 1-ben is eljátszották ezt a Lotus névvel. Ott is ment a magyarázás, hogy most ez AZ a Lotus, vagy ez "csak" egy márka név és semmi köze az eredeti angol sportkocsi gyártóhoz. De ugye azt sem lehetett mondani, hogy semmi köze nincs hozzá, hiszen ugyan arról a névről beszélünk.....Csak hát a mögöttes tartalom veszett ki, az értékekkel együtt......Győri Keksz, Pilóta Keksz....hogy mást ne mondjak....
-
Mik76
senior tag
Gondolj bele, van mondjuk egy ember aki pl nem szamitogep elott tolti a munkaidejet. Emberekkel targyal, kinti munkat vegez, embereket vagy arut szallit, gyerekeket nevel. Egy ilyen ember ha pl telefont akar venni akkor elmegy a telefon boltba vagy egy szolgaltato boltjaba es megkerdezi hogy ilyen arfekvesben mi van? Az elado meg annak fuggvenyeben hogy a sajat arukeszletet akarja-e rasozni a vevore vagy sem (de igen) ad informaciot. Csupa uj info, fejbentartani se konnyu, megerteni se, es akkor meg tuti az elado bele se ment olyan dolgokba hogy soc vagy ppi vagy nfc... Az pedig hogy fuggetlen infot szerezzen az mar onmagaban lehetetlen latva pl a mobilarenas teszteket meg a forumozok beirasait. Lehet pl meg se talalja a mobilarenat...
Es akkor meg el se jutottunk oda hogy kulonbozo generaciokat is kepes legyen valaki osszehasonlitani az adott termekbol. Ilyen szintu ismeretekhez eveket kell eltolteni ezeknek a dolgoknak az alakulasaval, fejlodesevel, es nem utolso sorban a menet kozbe felmerulo jo vagy rossz tapasztalatok eszbentartasaval.Es akor eljutottunk oda hogy ezt az infomennyiseget vard el hogy megertse es atragja mindenki amikor venni akar:
Tevet, szamitogepet, kocsit, telefont, hifit, hangfalat, fejhallgatot, porszivot, hutot, sutot, mosogepet, mosogatogepet, kerekpart, motort, hajszaritot, villanyborotvat, robotporszivot, bukosisakot, fenykepezogepet, objektivet, laptopot, tabletet, furogepet, stb. A lista iszonyu hosszu.Egyszeruen nincs erre mindenkinek ideje. Megkerded az eladot, esetleg ranezel a neten (es imadkozol hogy ertelmes infot talalsz), es meg igy sincs semmi garancia arra hogy nem veszel meg valami szart.
Ami meg a noket illeti, siman le tudnak hulyezni ok is a ferfiakat az elet szamos teren. Persze biztos meg is teszik paran de szerintem nem igazan visz semmire az ilyesmi.
-
A Branding miatt a Sony igen nagyott cumizott, mikor a laptopos Vaio űzletágát megszüntette. Ezek azok a laptopok voltak, amik minden tekintetben drágák voltak.
Szóval eladta a laptop brandet - majd meglepődött, hogy pár hónap múlva az új tulaj kijött a Vaio mobilokkal!
Mert a pöcsöknek nem volt arra esze, hogy a Sony saját mobilos szegmense miatt totál tiltást adjanak a brand átvevőnek - nem adhat ki a Vaio mobilokat! A szerződés teljesen rendben volt, a hatalmas céges felháborodás miatt fejek is hullottak. Úgyes húzás volt, hogy szinte ugyan azzal a konfiggal jeleneltettek a Sonynak konkurenciát a hazai és keleti piacokon.
A Sonynak ez sem tett jót - csökkent a cég értéke és forgalma!
-
Elég komplex ez a téma
Alapvetően ma a márkahűség egy nem teljesen racionális dolog.
Régen se, de akkor ugye volt alapja, mert hasonló minőséget kapott a vásárló ugyanattól a gyártótól.
A rebrandingeléssel, márkanevek szitázásával súlyos ezreket vagy akár milliókat lehet kihúzni a vásárló zsebéből, aki nem elég körültekintő, tájékozott, és valljuk be ezen vásárlóból van a legttöbb.Ezer és egy példa van az elektronikai terméketől át az autóiparban a konszernek (ugyanaz az aggregát több márkanév alatt (Hdi-Tdci, VW group, renault-nissan stb.) a textiliparig. Persze a hozzáadott értékkel lehet befolyásolni az árat leginkább (pl. Seat vs. Audi),
Említette valaki a Zara-t stb.... Ők is egy fast-fashion cég akik hétről hétre változtatják az eladott cikkeket. pár hét vagy hónap elteltével már nem is kapható ugyanaz a termék. Minimális változtatással kidobják az újat.
Elég megnézni az árkülönbségeket a plázás Bershka-Pull&Bear-Zara-Massimo Dutti közt.
Mind az Inditex csoport tagja, a ruhák minősége sem merőben más. Persze a célcsoportnak szánt termékeket szebb 'csomagolásban', hozzá illő környezetben tálalják.
Illetve, mivel a divat elég szubjektív, egy hangyányival divatosabb ruhát ami másképp áll, már többszörös áron is el lehet adni.A márkához való hűséget szerintem a terméktől az aktuálisan elvárt preferenciák határozzák meg, illetve használati tárgyaknál a Support.
Sokan emlékeztek még a régi Logitech garanciáztatásra.
De ott vannak a mobil eszközök. Jelenleg csak HP-t használok notebookban, mert egy Lenovos, hónapokig tartó garanciáztatás szakdoga írás közepette, örökre elvette a kedvemet a márkától.
Hp notijaim is voltak szervizben, de 3! nap alatt megjárta a szervizt oda vissza.
Ez elégedettséget szül nekem, egy mindennapi vásárlónak pedig biztosan.
Más pedig megveszi garancia nélkül, mert nem számít hosszútávra esetleg csak az ár a döntő.
Az átlagusert- nem érdekli mi van a háttérben csak működjön,
és itt jön képbe az Apple sikerének egy része.A zárt ökoszisztémával, megmondják mit és hogy használhatsz, de az mindig ugyanazt az élményt garantálja majd neked. (vagy nem... a jól ismert iOS 11 bughalmaz, Apple Maps, papírként hajló i6-ok, stb csak hogy a múltba tekintsünk)
Persze ott a gariztatás, mikor heteket kell várni a készülékre, cserekészülék nélkül. Természetesen vehetsz Apple Care-t jó áron és másképp működik ez is.
Csak fizess és nálunk van lehetőség, hogy kitűnj a tömegből.A hozzáadott érték lehet például a garanciaidő is. Egy kínai márka alatt futó Tv panelre 1 évet vállal a gyártó, ugyanazt a Samsung pl. bevállalja 2 vagy esetleg több évre. Amit persze a márkanév miatti 'bizalom' alatt ki is fizettet veled a kasszánál többletként...
-
vicze
félisten
Attól függ mire gondolsz?
HiSense-nek rengeteg márkája van + megvették a Thosiba névhasználatot, +OEM tehát Samsung, Sony, LG néven is találkozhatsz termékeikkel.
TCL az egyik legnagyobb OEM, rengeteg márkanévvel és márkával, köztük Alcatel, Blackberrry, IKEA-nak is ők a beszállítói, meg persze sok más. Biztos van olyan is ami TCL és nem ők gyártanak főleg telefonoknál.
Xiaomi nem gyárt semmit, kb. olyan online boltnak képzeld el őket mint Amazon. A high end telefonjaik saját tervezés, de azonkívül túlnyomórészt Foxconn termékek a telefonok tervezésben is, minden más puszta címkézés vagy sokszor még az se, csak SW-t adnak hozzá és annyi. Az megesik, hogy csak nekik gyártják, de mindig külső partner tervezése minden. Általában a QA és a minőségre figyelnek a partner kiválasztásnál, de van hogy hullámzó a minőség termékek között.
Talán ez felel meg leginkább a kérdésednek, igen ők csak a nevet adják semmi mást.Huawei-nek ott a Honor.
Illetve ott se minden saját 1-1 készülék külső partner tervez/gyárt.
-
klepto
addikt
Nekem csak az jutott az eszembe, ha az ember kínait vesz (HiSense, TCL, Huawei, Xiaomi, stb.) az még eredeti, vagy már azt is hamisítják (kiárusítják)?
-
Rothmanakos
tag
válasz
pelgrim_v1 #8 üzenetére
Ez a három márka eredeti kézen van.
-
Ghoosty
őstag
Nem én arról beszélek, hogy mindenkinek vannak jó és rossz termékei. Jó és rossz időszakai. Te csak a márkanevet figyelve nem fogod tudni éppen melyikben van. Amikor már túl hosszú a rossz időszak, de még értékes a márkanév, akkor bizony eladják.
Nem 20 évről beszélek, simán elég pár év. Sharp pl 4 éve adta el a TV-s üzletágát, előtte már jó pár évig meg saját név alatt gyártottak olyat, ami nem kellett senkinek. Rohantak a konkurencia után. Van itt cikk róla a PH-n.
De megnézheted a Samsungot is, vannak kiváló TV-i jó drágán, de vannak olcsók is, ahol jobban jársz ha inkább más márkát keresel ugyanannyiért."egy brand nem jelenthet valamiféle garanciát a minőségre."
Nézd meg itt a vitát a Makita körül. Egyik szerint tök jó a mai napig, a másik szerint bőven visszábbvett a minőségből.
Elméletben jelenthet és még az is lehet, hogy van egy-egy ami tényleg jelent valamiféle garanciát, de ez inkább kivétel, mint szabály. -
Aprósólyom
addikt
Így van. Erről eszembejutott az is, hogy talán megfigyeltétek az élelmiszer boltokban is, ha bevezetnek egy új élelmiszert. (Lekvárról van konkrét tapasztalatom.) Akkor rövidebb-hosszabb ideig, a magasabb minőséggel rászoktatnak a termékre, majd szépen lassan csökkentik a minőséget. Konkrét példám, hogy egy új lekvárnál tele volt gyümölcsökkel is, jó volt az állaga, íze, nem volt túl édes, aztán kb 1 év után már alig volt benne gyümölcs, több cukor, az állaga is inkább zselés volt, minthogy egy hagyományos főzött lekvárra emlékeztett volna. Ha minden héten folyamatosan zabáltam volna, akkor lehet fel sem tűnik az átba&@ás, de mivel kb havonta 1-2 alkalommal vettem, így feltűnt.
A hülyézés tényleg alpári. Tartson önvizsgálatot kicsit az illető, aki ilyen minősítgetésbe vágja a fejszéjét. Meglepődne saját magán, ha egy pszichiáter személyiségelemzést végezne rajta, vagy felháborodva letagadná saját magát...
Tájékozódni szükségszerű, de nem kötelező. Ez volt mindig is, és ez is marad... szvsz. -
válasz
-=RelakS=- #153 üzenetére
A Delta a mai napig a legnagyobb OEM táp gyártó, a legtöbb brand gép tápját ők csinálják.
-
válasz
-=RelakS=- #153 üzenetére
Akkor én vagyok a fiatalabb, lehet csak az a baj, hogy neked már volt csajod akkor, én meg olvasgattam a Vargánya versus Chieftec írásokat
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
E.Kaufmann #151 üzenetére
Inkább csak nem bámultam, hogy melyik márkát ki gyártotta.
#vénmarha, bár még csak 38
Amúgy asszem Chieftec kettő is megmurdelt nálam (egyik sem vitt magával semmit a gépből), most FSP-t használok, de abban meg szerintem a venti kezd döglődni
-
azbest
félisten
ott van a félreértés, hogy te a lecsúszott brandekről beszélsz, ahol már semmi sem szent. Tehát továbbra sem igaz, hogy egy brand nem jelenthet valamiféle garanciát a minőségre. Más esetben pedig egy adott brand éppen jelentheti a megbízgatatlanságot is. Ha ismered a brandet, akkor tudod mire számíts. Akár jó, akár rossz. Amikor viszont pénzzé teszik, akkor a múltbéli jó hírét váltják aprópénzre, mert az eredeti tulajdonosoknak már nem éri meg, az új tulajdonos pedig lényegében hamisításra használja fel legálisan.
Ha azt tudod, mi volt 20 éve, akkor egyáltalán nem ismered a brandet jelenleg.
(#148) Pötyi
a bérgyártás nem ismeretlen dolog. A QA és a márkanév tulajdonosának viszonya határozhatja meg, hogy mi van. Például ugyanazt gyártva lehet venni úgy, hogy max 5% hibásat garantálnak vagy olyat is, ahol 2%-ot, vagy épp semmit sem garantálnak. A gyártó által kért ár pedig emiatt eléggé különböző lehet, mert egy csomó folyamatot el lehet hagyni, ha nem kell figyelni a qa-ra. -
válasz
-=RelakS=- #146 üzenetére
Hát akkor vagy fiatal vagy, vagy nem érdekeltek téged a tápegységek. Pl a 15-20 éve a Chieftec tápoknak egy részét a Delta nevű távolkeleti cég gyártotta (volt aki jobban szerette mint a Sirtec belűt), de láttam már elpukkant Delta tápot HP switchben is, valamint ép delta tápegységeket márkás számítógépekben.
-
Pötyi
őstag
Mi a helyzet azokkal a termékekkel, amiket valami nóném kínai/tajvani/koreai cég gyárt és bárkinek eladja, bárkinek a márkanevét rámatricázzák?
Ez lehet konyhai eszköz, mondjuk vízforraló, én már láttam tök ugyanazt Elin/Nile és First néven is.
Lehet nyomtató, én már láttam 100 % ugyanazt a belső fém mechanikát Canon és HP külső karosszériában is.
Lehet tablet, én már láttam Levonónak címkézett Twin Traders és Salora gyártmányú cuccot is.
Kiegészítés:
Egy kis hazai: Láttam ugyanazt a Jászberényben gyártott hűtőgépet vagy hat különböző néven...
-
vicze
félisten
Ez egy olyan dolog, hogy addig tartod annak, amíg nem változtatnak valamit, ami miatt már csak 1 év lesz.
Illetve ugye Milwaukee Makita és a többi nagyobb márka is régen azért jó 10+évig kiszolgálta a vevőt, most meg azon vitatkozunk, hogy 1 vagy 3 év? Mind a kettő pont olyan szánalmas szerintem.
Tehát én nem azt mondom, hogy a Milwaukee a legrosszabb vagy hogy jelenleg nem a legjobb, hanem hogy drasztikusan csökkent a minősége, ami a gyártás átmozgatása, és az olcsósítás eredménye. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
E.Kaufmann #145 üzenetére
A Kudlik Juli gyártotta?
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Én abban hiszek, hogy az embereknek gondolkodnia, tájékozódnia kell minél hitelesebb forrásból... illetve az internet, fake news és propaganda szárnyalása miatt kritikusan álljon mindenhez amit nem saját maga tapasztal meg.
A boltosoktól nem várható el, hogy szóljanak a vevőnek, hogy ez nem az a Philips, Thomson, JVC, ani volt. Ő a szart is el akarja adni, szóval ellenérdekelt a tájékoztatásban. Az AMD példája is jól mutatja, hogy a félretájékoztatás sem áll messze a kereskedőktől, ha nekik az az érdekük.
-
Ispy
nagyúr
Amugy meg az internetre mutogatas meg a vevo hibaztatasa hogy miert nem jart utana eleg rohejes erveles
Már miért lenne röhejes érvelés? Ha valaki úgy költi el a pénzét, hogy nem járt utána a dolognak, akkor ne csodálkozzon, ha esetleg rákefél. A mai világban érhető el a legtöbb információ bármiről, aki ezt nem használja vagy nem kérdez meg olyan embert aki használja az ész nélkül vásárol. Pont semmivel sem jobb, mint aki vakon vesz meg egy márkát.
Egyébként az én nő ismerőseim sík hülyék az egész IT részhez, legyen szó számítógépről vagy telefonról, de engem mindig megtalálnak a kérdéseikkel, az már persze más kérdés, hogy a véleményemet mire használják.
-
Ghoosty
őstag
Neked is csak azt tudom mondani, ami már elhangzott. Amíg brand-en belül azonos készülék kulcsfontosságú alkatrésze többféle is lehet, addig semmit nem fog jelenteni a brand.
"Ha nem áll rendelkezésre tapasztalat, akkor nem tudod, hogy milyen lesz a termék. Lehet külcsíny vagy szín vagy más külsőséges tényező alapján választani, de sosem tudhatod, hogy egy adott termék éppen milyen minőségű."
Brand mellett sem. Nem megy jól a szekér, ezért eladja a brandet. De ugye azért nem megy jól a szekér mert már nem képes ugyanazt a minőséget hozni. De most lépjünk vissza eggyel és még nem adta el a brande-t a cég. Pár éve jó volt, most szar. Na mennyire volt helyes a következtetés a branddel kapcsolatban?
De évek folyamán mindig hullámzik a minőség/ár-érték arány, mert változik a piac. Van amikor túléli a cég a hullámvölgyet, van amikor nem és eladják a brand-et. Azzal, hogy egy bizonyos logó van a terméken nem vagy előrébb. Ez hatványozottan érvényes olyan esetre, amikor más termékcsoport viseli ugyanazt a márkanevet.
-
vicze
félisten
Olyanok akik ezzel dolgoznak és javítják őket.
Milwaukee ahogy minden márka rendelkezik olcsó gyenge és drágább minőségi termékekkel, egész pontosan 0 jelentősége van egy márkanévnek, kizárólagosan az adott termék számít, sőt még az adott termék minősége is változhat az évek során, ahogy beszállítót váltanak vagy olcsósítanak, hogy vándorol egy cég/márkanév kézről kézre, ez történt Milwaukee esetében is, hogy ipari felhasználásból egyre inkább lecsúszott consumer rétegbe.Illetve akinek nem mennek tönkre az power tooljai 2-3év alatt az alapból nem használja kb. semmire, mert túlnyomó többségben a maiak max. annyit bírnak. És ez nem az eszköz hibája, hanem a munka jellege, a mozgó alkatrész mindig elkopik.
-
azbest
félisten
a gondolatmeneteddel az a probléma, hogy míg egy megbízható brand esetén a korábbi készülékeik alapján tudsz valamilyen következtetést levonni, addig ha csak egyedi készülékenként kell mindig újra és újra dönteni, akkor nincs mi alapján dönteni.
Ha nem áll rendelkezésre tapasztalat, akkor nem tudod, hogy milyen lesz a termék. Lehet külcsíny vagy szín vagy más külsőséges tényező alapján választani, de sosem tudhatod, hogy egy adott termék éppen milyen minőségű. Lehet technikai paraméterek hiánya is probléma.
Persze, mondhatjuk, hogy csak azt vegyük meg, amiről minden infó rendelkezésre áll, akár be is lehet vizsgáltatni meg mérnökökkel átnézetni. Persze, lehet ilyet, ha több száz milliós vagy milliárdos eszközről van szó. De nem egy közönséges tévé készülék esetén. Ott legfeljebb a már régebb óta piacon lévő készülékről a bátrabbak tapasztalatait keresve vonhatsz le következtetést, de az sem garantálja, hogy ugyanazon a típuson belül te is ugyanazt kapod, mert vannak gyártók, akik azonos néven tucatnyi változatot árulnak, nem cserélik a nevet és típust, hanem ugyanazzal hozzák ki az újabb és újabb változatot is.
Egyébként ez a brand prostiság mintha onnan eredne, hogy az eredeti brand építő szekere rosszabbul megy és kb pénzzé tesznek mindent, széthordják a céget. Amelyik cég jól megy, az nem szokta leépíteni így a brandjét. Ez csak az utolsó bőr lehúzása a hanyatló cégről.
-
MeszesKPT
őstag
Kész időutazás ez a cikk általam kihaltnak vélt dinoszauruszokról.
-
vicze
félisten
Az az amit csak Mil-suckie-nak szokás becézni?
2005 óta Techtronic Industries(TTI) full kínai tulajdon egészen mellesleg ez alá tartozik: AEG(csak a power toolok, természetesen itt is darabolva van a márkanév), Ryobi, Homelite, Hoover US(a UK-ben és EU Candy-nél van a névhasználati jog, vicces sztori miatt), Dirt Devil, and Vax
Utcsó kettőt valószínűleg itthon nem ismert de elég nagy US és UK márkák. -
#65675776
törölt tag
A kínaiak legyártanak bármit csúcsminőségben akár. Ha megfizeted. Ez csak a fillérbaszó piacokon jellemző, hogy a kínai terméket a rossz minőséggel azonosítják. Maguk a kínaiak sok esetben sokkal jobb minőséget várnak el, mint a sokak által egekbe magasztalt németek. Ha van tartós és megalapozatlan urban legend, akkor az a német minőség.
-
válasz
hombre[EU] #100 üzenetére
Ahhoz se leszel többet, ha kipróbálsz egy Milwaukee-t
-
TheSaint
aktív tag
Kár ezen a témán rugózni, manapság amikor egy adott tv gyártó, adott típusa is épülhet 2-3 fajta panelra (ami ugye egy TV-nél a leglényegesebb szempont...), hűtőnél 5-6 féle kompresszorra, stb. Ez van, talán arra kellene ráerőszakolni a gyártókat, hogy az ilyen lényeges elemek, lényeges műszaki adatait tüntessék fel az eszközön, ne a marketing rizsát, meg az ilyen-olyan szedett-vedett előírást. Addig marad a gondos utánaolvasás és odafigyelés vásárlásnál....
-
Mik76
senior tag
Ez egyebkent sok mas iparagban is hasonloan mukodik. Pl ruha iparban ilyen az Esprit meg a Zara.
Mindketto igen jo ar/ertek aranyu dolgokkal futott ugy tizenot eve. Ma ugy kell keresgelni a ruhanak alcazott szemet kozott azt a par dolgot ami meg hasznalhato. Bejarattak egy nevet, es azota is abbol elnek hogy az egyszeri ember meg mindig nem vette eszre hogy amit ma vesz az mar csak a neveben emlekeztet a regi dolgokra.Volt JVC tevem, ugy 13 eve. Soha tobbet. Mar akkor is hulladek volt altaluk is elismert gyartasi problemakkal es mire vegigkuzdottem a garancialis szervizelest be akartak nyogni hogy kicserelik egy masik ugyanilyenre.... Kerdeztem hogy most ez komoly?? Penzt vissza.
Amugy meg az internetre mutogatas meg a vevo hibaztatasa hogy miert nem jart utana eleg rohejes erveles. Ertem en hogy egy geek forumon ugy tunhet hogy az egesz vilag geek-ekbol all, de kb tiz-husz szazalek maximum aki kepben van ilyen teren. Es mielott esetleg azok az emberek le lennenek hulyezve csuklobol valaki altal, az gondolkozzon el rajta hogy a "hulyek" koze besorolhatja nagyjabol az osszes noi rokonat 2% kivetellel meg a nagyszuloket, stb.
-
Wucky
senior tag
Hát sajnos a lőtéri kutyát nem érdeklo hogy egy márkát birtokló valami mennyire bassza át az embereket. A cégek rövidtávon gondolkodnak(max 5 év). Ez idő alatt a minnél gyorsabb,minél nagyobb profit a cél. Le sem szarják hogy neked 10 évig jó legyen. Inkább évente vegyél valamit vagy inkább még többször. 1000€ profitért simán örülnek ha több ezren halnak éhen. Az hogy jótékonykodnak,az a kirakatnak van. Ma már nem érdekük minőséget előállítani,és sajnos az emberi élet,az emberi méltóság csak egy árucikk lett.
-
kicsigee444
csendes tag
válasz
Vitamincsiga #41 üzenetére
Én a 90-es években híradástechnikai boltban dolgoztam eladóként árultam 55 centis Goldstar tévét. Akkoriban kezdett hanyatlani Pana-Sony páros jóval drágábban adták tévéjüket sokkal szarabb képük volt. Egy idő után Goldtar helyett LG jöttek. Egymás mellé tettük őket ugyanaz szín beállítással, kontraszttal, fényerővel, és a Goldstar jobb volt.
-
marositech
senior tag
Autóiparban is ez folyik, nem meglepő.
-
Vesa
veterán
Köszönjük elefant!!! Kiváló cikk, szeretek a témáról olvasni, főleg, ha ilyen jól van megírva!
-
Aprósólyom
addikt
válasz
#54625216 #99 üzenetére
Olyan szempontból nem tartom releváns problémának a fehasználók nagy többségének, (ha jól olvastam) hogy egymástól teljesen eltérő piaci területekről beszélünk. Tehát, engem nem befolyásol, hogy ha az Európai és az Amerikai termékek teljesen eltérőek, hiszen teljesen különálló piaci területekről van szó. De ha mondjuk Európán belül is eltérések lennének, az már komoly problémákat jelentene. Hiszen előfordulhat, hogy mondjuk Nyugat-Európából hazahozok egy Hi-Fi-t vagy TV-t, de ugyan ezt már nem fogom elkövetni Amerikából, Japánból Európába.
Abban az időszakban megint problémaként jelenik meg, mikor a tulajdonosváltás következtében jelentősen eltér a a minősége az új termékeknek a korábbiakhoz képest. De ilyen az a helyzet, hogy néha még tulajdonosváltás nélkül is előfordul.
Engedj meg egy példát: Mentősök mondták nekem, hogy jelentős karbantartási igény és meghibásodási különbség volt az egyik mentőautó típus esetében, amit ha jól emlékszem Franciaországban és Törökországban is gyártottak. Már nem emlékszem a konkrét típusra (Talán a Toyota Hiace volt az, mert tudom, hogy van Toyota gyár Törökországban). Jelentős igénybevételnél kibukott az, hogy ugyan az a márka és típusú autó megbízhatóbb, ha Nyugat-Európában tették össze szemben a Törökországival. Ez a jelenség is hasonló, és ezt sem tudatják előre velünk, pedig jogod lenne hozzá. Hiszen a karbantartásnál jelentős többletköltséged keletkezik majd a gyengébb QC mellett.
Alakul a piac, akit igazán érdekel, az tudakozódik. A szaklapok pedig örülhetnek. Mert ha lecsapnak erre a területre, akkor, ha ügyesek csak a tesztekből fenntartják majd magukat. -
mgabi
senior tag
Hát ameddig a fogyasztó szarik rá, és az a lényeg hogy tök olcsó legyen, addig ez lesz. Plasma tv is kihalt, mert nagy fényben nem mutat olyan jól, mint szoba körülmények között.
Minőséget meg kell fizetni, aztán ha a fogyasztónak nem kell, akkor nem lesz. Nekünk ez azért baj, mertha nem jön össze elég vásárló a minőségre, akkora nem fogják kifejleszteni a minőségi terméket. aztán veheted a szart, mert nincs más. modern fogyasztói társadalom. Azért ez még mindig sokkal jobb, mint a szocialista rettent termékek és szolgálktatások, szabadságjogok nélkül.
-
Solten
őstag
Volt "szerencsem" teszkos Toshiba-hoz... Egy rakas sz.. Igy elqurni, atyauristen...
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
#33253120 #112 üzenetére
Ő arra gondolt, hogy nem adta el a Sony pl a márkanevet. Alkatrészt igen.
A CRT TV-k idejében rengeteg nevesincs TV volt piacon, / mondjuk most is / , amiben Panasonic elektronika lapult. Nekünk is volt ilyen, mindenféle masina. Persze már akkor is sok volt a Vestel cucc.
-
#33253120
törölt tag
válasz
pelgrim_v1 #8 üzenetére
Láttam 55cm képcsöves Funai tévét Sony belsővel.
-
samu2062
senior tag
válasz
Vitamincsiga #41 üzenetére
"Aztán 95-ben felvettek valami új nevet..."
Ez volt a SILVA. 🙂 -
Graphics
Jómunkásember
válasz
hombre[EU] #100 üzenetére
Az nem túl szerencsés... Olcsó szarok ott is vannak sajnos.
@fornettisuti: Melyik ORION esetét. Mert ugye kapásból van kettő.
-
Graphics
Jómunkásember
Az elejéről lemaradt, hogy ez VÉLEMÉNY...
Vagy akkor lehetett volna úgy írni, hogy Márkanevek, avagy ami mögötte van. És talán hamarabb lesz olvasóközönség is.
-
janeszgol
félisten
Ez egy marha jó cikk volt. Ideje volt megírni. Persze az emberben nem merült fel az, hogy téma legyen itt, viszont szerintem akinek ez a hobbija, abban legbelül már érlelődött a dolog. Összegzésként annyit írhatok:
Csak a Samsung! -
xeon forever
addikt
A "Finn" technikai világ kuka. Pár éve mikor kint voltam Supercell-en éreztem, hogy nagyon kiégett a világ. A minőségre már sokkal kevesebb a céges igény a gyors profittal szemben. Erről leginkább az úgynevezett technikai fejlődés felgyorsulása tehet. Ha kicsit vissza vennék a tempót legalább pár évig(Nvidia/AMD/Intel;mintha vette volna a lapot)
Ennek valószinű mi vásárlók fogjuk megszivni a levét anyagilag, megint horror ára lesz a hardvernek és 5-10 éves ciklusa lesz egy terméknek. Egyébként mióta Munkaállomás a "PC"-m és nem a folyamatos fejlődés a cél azóta jobban értékelem ezt a hozzáállást. Arról nem is beszélve, hogy Software oldalon is jobb lenne, ha nyugodtan hosszabb béta teszt időszak lenne és akkor is megérné kiadni a programot.(Ez teljesen szubjektív vélemény) -
Chris Kiki
senior tag
válasz
hombre[EU] #100 üzenetére
Hát ez elég nagy botorság, a mai Makitákat elnézve (és hallani a vevők tapasztalatait róluk).
-
vicze
félisten
válasz
quailstorm #101 üzenetére
Ami nincs azt nem lehet.
Ahogy azt se tudja megmondani, hogy kik a "finn" tulajdonosai a cégnek, és hogy hogyan termett oda 2milliárd dollár tőke a semmiből, és hogyan terem oda továbbra is, hogy eddig sikerült 200millió veszteséget összehozni, és hogy került a HMD-hez a Foxconn által felvásárolt buta telefon gyártás.De a lényeg, hogy finn cég, meg Nokia.
-
#54625216
törölt tag
A fanatizmus önmagában hülyeség bármi is legyen a tárgya.
A márkahűséget ugyanakkor nem keverném össze a fanatizmussal. Ha valaki kifogott egy jó terméket, akkor nyilván a következő vásárlásnál is először azzal próbálkozik, ami már bevált.
Persze a BMW-t csókolgató gyerek gáz, mint ahogy bármilyen használati tárgyat csókolgatni gáz (ha csak nem az a rendeltetésszerű használata ugye).
A parázsvitákat ugyanakkor rendszerint nem a márkahű emberek kezdik, hanem a félinformációkat és primitív előítéleteket mantrázó fikahuszárok, akik nem csak az adott márkát kezelik úgy, mintha valami politikai párt lenne, hanem magukra a márka használóira is gyakran aggatnak minősítő jelzőket.
Ez legtöbbször onnan ered, hogy Vér István fikagyáros képtelen felfogni, hogy léteznek az övétől eltérő felhasználói igények, amiket adott termékek jobban kielégítenek, mint a szerinte optimális ár/teljesítményű favoritjai.
Így ha az általa fikázott termék később sikeres lesz, akkor fel kell oldania valahogy a kognitív disszonenciát, hogy hát csak neki lehet igaza, a valóság meg ezt mégis másképp gondolja, így azzal magyarázza a termék sikerét, hogy túl sok a hülye, aki nem fogja fel ésszel, hogy csak az lehet a jó, amit ő, Vér István kinyilatkoztat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone SE 2022 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2025, 100% akkumulátor
- iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3404
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2116, 100% Akkumulátor
- Vadiúj számlás garanciás szupergyors hálókártya
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest