Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
válasz
TESCO-Zsömle #427 üzenetére
Szerintem nem kaptunk meg minden diat. Este ha lesz idom megnezem az AMD youtube csatornajat, elvileg ott fenn lesz az osszes prezi, legalabbis tegnap meg errol volt szo, mikor kiderult, hogy nem lesz live stream. De oszinten kb mindegy, hogy a vizes vagy a levegos megoldasrol van szo, beigazolodott, hogy csodak marpedig nincsenek, az FE jol elorevetitette az RX teljesitmenyet, draga is lesz (volt aki Ryzen szintu arazast fantazialt), es sokat zabal (errol meg az MSI pletykalt egy honapja kb). A "poor volta"-bol meg poor pascal se lett.
-
TESCO-Zsömle
titán
-
Envo_
aktív tag
válasz
TESCO-Zsömle #425 üzenetére
"AMD is using the flagship Radeon RX Vega 64 Liquid cooled models in most of the benchmarks and this variant has the highest clock speeds of all."
-
Cathulhu
addikt
[link]
Na akkor itt a vég, sikerült a 100 dollárral drágább vízhűtéses vegával hozni a több mint egy éves és feleannyit zabáló 1080 szintjét AMD által válogatott tesztekben. Grat... -
Crytek
nagyúr
Egyébként csak én érzem full fa*****nak ,hogy egy gameből indulnak ki?
A játékfelhozatal hatalmas a régi / új tesztekben is látszik hogy ha olyan a game sokszor egy Fury is ott van az 1080-ak nyakán másban meg a 980Ti hátát nézik távolról....
Attól hogy teszem az jobb lesz a BF1-be de 69 másik gameben az 1080-at se hozza az kit fog megnyugtatni? -
Cathulhu
addikt
[link]
Ezekszerint 1080ti lett volna a gépekben?
Az nem lenne rossz, így viszont a $300 különbséget kevesellem, úgy, hogy azt a monitor ára adja. Drága lesz a Vega. -
KAMELOT
titán
-
Envo_
aktív tag
válasz
Cathulhu #410 üzenetére
Egyszer laggolt az egész, pont újraindítás után, mikor frissen el lett indítva a játék, és NEM az újraindítások előtt.
Másrészt mind a két gépet újraindították óránként, hogy egységes legyen minden, semmi mókolás nem volt, a saját kombinálásaidat ne keverd ide félinfókból. -
#16939776
törölt tag
-
Cathulhu
addikt
Egy dolog furcsa nekem igazan.
Ugye a beszamolok szerint az egyik konfig erezhetoen gyengebb volt. Kulfoldi siteok pedig kilogikaztak, hogy az nem lehetett az 1080 mert annak nem gond a BF1. De ugye a Vega FE-vel mar teszteltek azert a BF1-et es az azon helyzetek egyike, ahol a Vega erosebb mint az 1080. pl
Na most akkor vagy az RX gyengebb lesz mint az FE, amit max a kevesebb memoria indokolna, de ebben nem hiszek igazan, vagy a siteok mentek el nagyon rossz iranyba a talalgatasokkal. Na ezert borzasztoan rossz az AMD marketingje, hazhoz mentek a sz****ert. Lehet azt akartak bizonygatni, hogy az 1080-nal egyarban jobb kartyat kapsz, de azt ertek el, hogy mindenki teljesen leirta oket gyavasagert (en is). A vegen illett volna megmondani melyik konfig melyik. -
Cathulhu
addikt
válasz
Interceptor #401 üzenetére
Persze, persze, ezt már mondták Skyrim és FO4 előtt is, aztán maradt ugyanúgy a csapnivaló gamebryo, ami már 10 évvel ezelőtt is kukaérett volt
-
-FreaK-
veterán
-
.LnB
titán
dehogy. De ez már ki lett itt tárgyalva.
Ráadásul a ph!-s hírben is benne van:
"a rendezvény ideje alatt ugyanis "apróbb" nyereményekkel emelték a hangulatot, több darab Asus Strix RX 570 4 GB, egy PowerColor RX 570 Red Devil és egy MSI RX 570 Gaming X 4G videokártya talált gazdára, illetve összesen öt darab AMD Ryzen 5 1600 processzort is kisorsoltak a szervezők."
-
emmm
őstag
válasz
msgt.fubar #393 üzenetére
Nem RX Vegát kaptak?
-
assemble
addikt
A Vega sorsolasrol tud barki barmit? Megtortent mar, nyert valaki?
Azt mondtak asszem ott h aznap este sorsolnak, de sehol nem latok semmi infot... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cathulhu #378 üzenetére
Azt sajnos nem tudni, hogy a Volta mennyire sok újítást tartalmaz. Pár dolgot lehet róla tudni csak, mivel sokára jön a GDDR6-os kártya.
A Polaris éppúgy nem jó, mint más korábbi architektúra. Lehet, hogy nagyon jó eredményeket ér el a többiekhez képest az új SM6-os függvényekben (ami csak marha nagy mázlifaktor, mert a Microsoft "nagyon kedvesen" az Xbox One-ra írta ezt az egészet), de például nem működik rajta a programozható blending, illetve a packing is csak a regiszterterhelést csökkenti, viszont feldolgozás teljesítményét nem növeli meg. Emellett nincs benne valamilyen koncepció a nem látható háromszöget pipeline elején történő kivágására. Csak a degeneratív háromszögeket tudja törölni, ami önmagában jó dolog, de nem elég.
-
Cathulhu
addikt
470-480 nem volt annyira rossz perf/W aranyu, foleg a vegahoz kepest. Raadasul, mivel gyenge volt mint a harmat, ezert kellett tulfeszelni es magasabb orajeleken jaratni mint amire terveztek szvsz, 580-on latszik, mennyire a hataron van mar ezen az orejelen a polaris. Az meg, hogy cserebe marha nagy lett volna a lapka es draga, hat a vegaval sem jartak jobban...
-
.LnB
titán
válasz
velizare #379 üzenetére
Nincs szó 80-95e ft-ról. Mert a freesync-es monitor az olcsóbb. A nagyobb táp meg a Vegának, kell. Szal' nagy valószínűséggel még így is a Vega config az olcsóbb. Csak ha kisebb táppal kalkulálunk az NV-s gépbe, akkor lesz a két gép ára igen közel egymáshoz. De nem számoltam ki pontosan na. Gratulálok az 1250-es tápodhoz. Az összes szomszéd gépe is arról megy az utcátokban?
-
hajbel
addikt
válasz
Cathulhu #378 üzenetére
Mert ahhoz már egy 1000w-os táp és folyékony nitrogén kellett volna. Helyette jön a "jövőre ütni fog mint ipari áram" mantle mantra, mint az utóbbi egynéhány évben. Lásd. DX12, amivel duplaannyi lesz az fps, majd pofáraesés lett. Remélem, hogy ez majd bejön az AMD-nek, de a fent említett duplázásokban finoman szólva sem hiszek. Lesz 1-2 benchmark, amiben majd nagyon jók lesznek, biztos.
-
300$/€ az kb. 80-95e forint, annyi pénzből már ***** jó 1000Wos tápokat lehet ám venni. pl. olyanokat, amiknek nemcsak a bele fsp meg seasonic.
én az ss x-1250-t vettem 65ért.@Pinky Demon: az amdnek lassabb a termékciklusa. én nem várok tőlük 2019ig új uarchot, legfeljebb a meglévő reszelgetését, komolyabb új featureök nélkül.
-
Cathulhu
addikt
A Pascal esetében nem gond, hogy a fenti fő újítást nem tudja, mert 2018-ban itt lesz a Volta, ami már tudja.
Ez az erveles akkor lenni valid, ha a Volta az uj ficsorokert cserebe lassabb lenne mint a Pascal, de ide a rozsdas bokot, hogy nem igy lesz. Es ha a Voltaval meg lehet oldani, hogy jovobemutatobb es gyorsabb is mint a Pascal, akkor a Vegaval is meg lehetett volna oldani. Amugy meg miert nem csinalt az AMD idenre egy szteroidos polarist, gddr-rel meg 1.5x-2x annyi feldolgozoval, hiszen elvileg az is egy jovobe mutato technologia, aztan raert volna a vegat reszelgetni tovabb.
-
.LnB
titán
-
Cathulhu
addikt
Hogy ne tudnank a fogyasztast, az FE-nek meg nem eleg 450W, mert abbol 300-at csak a kartya elvisz. Erre meg jon a 95W-os 1800X ami remelhetoleg nem karcol be 110-120ig, es a maradek mehet a memoriaknak, HDD-knek, ventillatoroknak, en semmikepp se kotnem 450W-ra, mert eleg egy-ket tuske es mar boven fole karcoltal. Nem veletlen hogy anno 300W-os kartyakhoz a gyartok a 600W-os tapot ajanlottak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fícsőrök teszik lehetővé a nagy teljesítményt. A packing stratégiák fogják nagyon meghatározni a képet. Ma ez elég egyszerű, van unpacked 32 bit és csá. Ez eredményenként 4 regisztert és 3 operációt igényel. A Vega hozza a teljes értékű packinget és az AoS 16 bites módban a fenti igényt két regiszterre és két operációra, míg SoA mellett másfél operációra csökkenti. Ergo ugyanaz a kód csak attól gyorsulhat másfél-kétszeresére, mert használtak benne packed mathot. Ez egy nagyon kritikus képessége lesz az új rendszernek, sőt új rendszereknek, mert más is hozza ugyanezt. Az SM6-ban is van explicit támogatás erre, nyilván ezért is hozzák a gyártók. Sőt, a múlt hét óta a Vulkan API is támogatja.
Ez a lényeg az élettartamnál. A Pascal esetében nem gond, hogy a fenti fő újítást nem tudja, mert 2018-ban itt lesz a Volta, ami már tudja. Majd váltanak az újabbra a felhasználók és kész. De a Vega esetében probléma lenne, mert erről 2018-ban nem lehetne mire váltani. Tehát azt már a 2018-as újításokhoz kellett tervezni. Az előző generációk sosem voltak 2018-ra felkészítve. Elképzelhető, hogy valamennyire jók, de tervezés szintjén nem volt célkitűzés a következő év. Egyszerűen túl sok változást hoz a shader modell 6, de ez érthető, mivel évek óta nem volt új shader modell, és még a GeForce 4-es időkből ismerjük, hogy mekkora különbséget jelent egy-egy új verzió.
-
válasz
matteo_szg #305 üzenetére
btw, a már kiadott fe-k egyike volt a gépben, vagy a külföldön már szétfotózott esek egyike (az usb3as kimenetű toldalák nyákkal a végén), vagy egy harmadik opció?
-
Raggie
őstag
Nekem pont az jött le a hozzászólásából, hogy nem FE volt, hanem valódi RX Vega.
Aki bármelyik oldal csúcs VGA-ját veszi meg nem 450W-os táppal fogja tenni...
(egyébként a fogyasztásról szintén nem tudjuk, hogy mennyi lesz pontosan, valamint alap órajelen, jelen driverekkel és feature-ökkel is teljesen elég a VEGA FE-nek egy minőségi 450W-os táp) -
.LnB
titán
válasz
Cathulhu #371 üzenetére
Valahol olvastam, de most nem találom a teljes configokat. Talán matteo_szg írta le pontosan.
Mindkettő gépben ugyan az a lap volt és Ryzen proci (azt hiszem AMD Ryzen 7 X8), Corsair ram és táp. Az NV gépben ASUS GTX 1080 Turbo a másikban egy FE. Szóval ha szerintem valaki elkezdené szépen átszámolni a dolgokat, most, hogy már a monitorok ára is megvan. Akkor könnyen kijönne szerintem, hogy nem is igaz ez így. Mert itt az én példám akinek egy 450W-os tápja van otthon (A 1080 alá). És ez már tény, hogy nem lesz elég a Vega alá. Szal' kezdjetek szépen számolni.Esetleg ha matteo_szg itt lesz akkor kapunk full pontos specifikációkat.
-
Cathulhu
addikt
Ez akkor meg aljabb marketing lenne az AMD-tol, mikor mar se teljesitmenyben, se arban nem versenykepes, akkor mar csak a monitorok aran tudja a koltseghatekonysagot firtatni. Mondjuk siman benne van, hogy emiatt kellett gsynccel demozni, mert mar semmi mas utokartya nem maradt.
-
-FreaK-
veterán
válasz
Menthirist #361 üzenetére
Így mondjuk érdekesebb a dolog, mert a két monitor Magyar ára között jelenleg $320 különbség van, ebből arra következtetek, hogy a két gépben lévő VGA pont egy árban lesz, mert az említett összeg a monitorok árából már kijön.
ASUS MX34VQ: 269,900 Ft
ASUS PG348Q: 354,900 FtKülönbség: 85,000 Ft / 266 (USD árfolyam): ~$320
Persze nem biztos, hogy a rendezvényen említett összeg annyira kőbe lenne vésve, csak érdekességként írom.
-
válasz
matteo_szg #366 üzenetére
btw szép monitorok
-
matteo_szg
őstag
válasz
Menthirist #361 üzenetére
Tényleg azok voltak.
-
hajbel
addikt
válasz
Menthirist #361 üzenetére
Én is ezt gyanítottam, bár PC World főszerkesztőtől nem ezt várná az ember... Voltak érdekes cikkek abban a magazinban, jobb távolról elkerülni.
-
arn
félisten
Az amd mar parszor eljatszotta ezt a jovoarchitektura dolgot, es mindig belebukott, ha nem teljesitett a jelenben jol. A procibol epp kihagytak olyan dolgokat, ami a jelenben nincs kihasznalva (avx xedik verzioja), de jo arban adjak, veszik a nepek, mint a cukrot. Hihetetlen, hogy az egyik oldalon kezdenek egyenesbe jonni, a masikon adnak magunak egy pofont.
Az 1000 amugy, hogy nem lehet vmi fenyes az aktualis jatekokban, amugy mar teli lenne a net a "kiszivargott" infokkal. Az nvnal mindig elhangzik, hogy ezt nem csinal jol, meg azt, de a vegen megis csak az jon ki, hogy jelenleg ez a megoldas a helyes. Amire lesz mas, lesz masik kartya.
-
Cathulhu
addikt
Az istenert sem jonnek ki ezek a szamok
-
A pc gameres cikk alapján Nagy Balázs András állítása szerint a gsync-es monitor egy ROG Swift PG348Q volt, ami 100Hz-es ips, a másik pedig egy Asus Designo Curve MX34VQ volt, ami VA és szintén 100Hz-es. Persze passz hogy tényleg ezek voltak-e.
A "normál panel" pedig szerintem csak a hozzá nem értés. Mert még ha nem is tudja, szerintem azt mondta volna simán hogy fogalma sincs milyen panel. De felkészülni persze illett volna belőle. A "normál panel" kifejezést nem lehet komolyan venni szakmai körökben. -
hajbel
addikt
Ebben a videóban hangzik el, hogy az egyik IPS, a másik pedig "normál" panel. Ebből következtettem, hogy TN-t jelent a normál. Eddig ez a legátfogóbb videó az eseményről.
(#356) Menthirist Végülis lehet, hogy a $300 különbség a setupok között abból adódik, hogy méregdrága gyors válaszidős, magas képfrissítéses IPS van a 1080 felett
-
ffodi
veterán
Tehát bármit is mutatnak a számok nem gyengébb, hanem más élettartamra lett tervezve. Ez tetszik.
Ez olyan kb., mint: Nem fojtogatnak, hanem új alapokra helyezik a test oxigénellátását.
Egyébként nyilván más élettartamra lett tervezve, mint pl az 1070/1080 hiszen több, mint egy évre rá jön ki....
#334:
"Az életciklusra való tervezés, amikor a hardver nem csak az első egy-két hónapban gyors, hanem versenyképes az új architektúrákkal is az életciklus teljes ideje alatt. Melyiket válassza X?"
Ha már valami ez életciklusa elején nem különösebben versenyképes (ár vs. teljesítmény és egyebek, amire egy jó példa volt a fury x is), akkor mi lesz később? (és itt most kizárólag a számokat tekintsük ne pedig a csill-ivilli fícsörszetet...)
-
-
hajbel
addikt
-
icon
senior tag
Én meg egy másik beszédes jelenetre figyeltem fel, nem volt nehéz... a jobb oldali gépet időről-időre újraindítgatták, sőt volt amikor úgy állítgatta az egyik szervező, hogy pólókat kifeszítve állták körül, hogy ne lássuk hogy mit... most ez vagy terelés volt a részükről, vagy még volt valami reszelnivaló a beállításokon. Én emiatt a jobbra fogadtam volna
-
válasz
matteo_szg #349 üzenetére
Hanem? Itt is DX12-nek tartják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #342 üzenetére
Nem egyértelműen. A legjobb példa erre a bekötés megvalósítása. Az AMD elsődlegesen azért fogyaszt többet a konkurens architektúráknál, mert multiprocesszoronként skalár ALU-t használnak szimpla branch feldolgozó helyett. Ez egy tipikus programozható vs. fixfunkciós kérdés. Előbbi jóval nagyobb szabadságot biztosít, ami látszik is, hiszen sose volt problémája a cégnek a DX12 implementációval. Ezzel szemben az NV számára ez mindig egy problémás tényező volt, mert többször is módosították a bekötési modell implementációját. Sehogy sem mappelhető hatékonyan az architektúrára. Most éppen egy emulációt csinálnak, amivel multiprocesszoronként akár 1024 darab 32 bites regisztert is beáldoznak. Gondolom a korábbi bekötési implementáció nagyon nem működött az AC Originsben, ami az első alapjaiban bindless kód. Nem mintha ennyi regiszter eldobása sokkal kedvezőbb döntés lenne egy eleve regiszterhiányos architektúrában, de persze itt már viszonyított a döntés. Mindkét megoldás rossz, de valamelyik azért tuti jobban működik.
Szóval te a skalár ALU-t hátrányként éled meg a fogyasztás miatt, de fejlesztői szinten viszont előny (lesz a bindless motorokban), hogy "just works" jellegű a működése. -
az nvidia kártyái nem egy-két hónapig nagyon jók eladásban, hanem évekig. Nem csak megjelenéskor áll helyt, hanem évekig. Nem tudom hogy miről beszélsz, hogy kizáró ok lenne, hogy csak az egyiket vagy a másikat lehet csinálni. Ebben az a szép, hogy bármit is mondasz, a tények sajnos magukért beszélnek. Steam hardware survey alapján az nvidia sajna nő, és a leggyakoribb, legnépszerűbb kártyái is neki vannak.
Tehát jelenleg népszerűségben a legtöbb kategóriában az nvidia veri az amd-t játék téren. Felsőkategóriában pedig nem is volt semmilyen kártyája. Én tavaly szeptemberben elhatároztam, hogy megveszem az egyik leggyorsabb kártyát amit lehet, majdhogynem pénz nem számít alapon. Az nvidia-nak ott volt a 1080-a, az amd-nek semmi nem volt ebben a kategóriában. Szóval a nagy rideg valóság az lett, hogy az nvidia-nak kellett adnom a negyed millió forintomat, nem pedig az amd-nek, aminek nagy híve vagyok, voltam amúgy. És sokan vannak még így 1060, 1070 és 1080 kategóriájában.
-
Ribi
nagyúr
Eleve nem lesz olyan játék amin egy mostaniakra optimalizált VGAval nem fut majd csak siralmasan szarul. Egyszerűen nem változik annyit az ipar.
Megvannak a megszokott enginek, esetleg kicsit újítanak, de ki lesz az aki kihoz valamit, hogy csak a jövőbemutató VGAn fut rendesen? Senki. Akkor az egy szar játék lesz és senki sem veszi meg. Nincs olyan VGA ami a "jövőbemutató" funkciók hiánya miatt bukott volna el. Még mindig amikor a DX10(.1) vagy nem tudom mit implementálta az Ati, az NV meg még sehol sem volt vele. Akkor sem jutottak vele semmire, mert az akkori VGA rohadt gyenge volt az új utasításkészlettel. Bekapcsoltad és képregény. Várni kellett a következő 1-2 generációra mire az ért valamit is. Jövőbemutató volt, csak kitörölhetted vele...
Szóval igen, a mostani dolgokra kell optimalizálni.NV is rápróbált erre az útra pár éve és csináltak oriás GPUkat amik zabáltak mint az állat. Semmit sem értek el vele. Mostani VGA keveset eszik és repeszt is. Úgy tűnik nem tanul senki és ugyan azt a hülyeséget megcsinálja x évente
-
Malibutomi
nagyúr
Ez azt akarja jelenteni burkoltan hogy a konzol piac miatt csapdaba ejtette magat az AMD?
Mert amugy uzletileg az a jo amit az NV rs Intel csinal, 1,5 de akar 1 evente uj cucc kiadasa es a fejni a vasarlokat ahogy lehet. Ebbol elnek az allandoan upgradelo, mindig legujabbat akaro userekbol.
-
Malibutomi
nagyúr
En nem is ertem ezt, ugy is lehet uj dolgokat rakni egy kartyaba hogy nyers eroben gyors legyen azert.
Amugy NV-nek bejott hogy egyszeru nyers eros kartyakat csinalnak.
Joska megnezi a teszteket mikor kijon a kartya es ahol magasabb az FPS azt veszi. Ennyi. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #340 üzenetére
Ezzel válasszal nem tud mit kezdeni X cég. Nekik minimum 5 évig azzal az adott időpontra tervezett architektúrával kell dolgozni. Tehát úgy kell vizsgálnia a piacot is, hogy 5 évig ez fejleszthető legyen, és ez alatt az 5 év alatt lehessen a legtöbbet eladni. Az édeskevés, hogy egy-két hónapig nagyon jó. Még van az új architektúráig 58 további hónap, amiben helyt kell állni.
-
Pofonegyszerű. Ha nem úgy tervezi hogy megjelenéskor nem ver mindent, nem veszik meg az emberek. Mint mondtam, nem másfél-két év múlva kell gyorsnak lennie majd, hanem a megjelenéskor, hogy az ember azt mondják, igen, ezt fogom megvenni, mert jobb mint a vetélytárs kártyája. Ezt kellene már megérteni. Persze simán tehetnek bele olyan feature-öket amik majd a jövőben lesznek hasznosak, de az emberek nem két év múlvára vesznek kártyát, hanem a jelenre. Ha megjelensz egy kártyával ami jelenleg x százalékkal lassabb, de legalább többet is fogyaszt, mondhatod a vásárlóknak hogy "de majd a jövőben". Jobb esetben csak elkönyvelik hogy a másik a gyorsabb (és ez az első benyomás a döntő), rosszabb esetben még ki is gúnyolnak érte hogy már megint csak a szád volt nagy.
"Melyiket válassza X?"
Amelyikkel kártyát tud eladni a jelenben. Különösen ha nem áll túl jól pénzügyileg. -
Pernyo
csendes tag
Mivel kapitalizmus van, ezért X cég a első lehetőséget fogja választani. Rövidebb életciklus, gyorsabb kaszálás. Gyors bevétel, amit a fejlesztésre tud költeni. A startupok sem arra jönnek létre, hogy vmi hosszan használható dolgot előállítsanak, hanem olyat tegyenek le az asztalra, ami az adott pillanatban üt, és megvegye őket egy nagyobb cég.
Ma már a világ nagy részén senki nem tervez egy terméket sokáig használni, mert úgyis gyorsabb a fejlődés. Fellángolások vannak mindenben, épp az adott trend határoz meg sok embert. Ehhez nem kell tartós cikk, hanem az adott pillanatban menő legyen.
Az AMD emlékeztet a régi Anglia iparára, ahol arra törekedtek, h minél tovább használható terméket állítsanak elő, bele is buktak.
-
#45185024
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ID tech 6 és a készülő ID tech 7 lényegében hozzájuk tartozik. Valószínűleg azért kötöttek velük szerződést, mert a Doomba is hajlandók voltak Radeon exkluzív funkciókat építeni, ami az AMD-nél sokat nyomhat latba. Nem hiszem, hogy itt konkrétan a játékokat nézik egy ilyen szerződésnél.
Nézd a Bethesdának sem rossz egy ilyen deal, kapnak egy komoly technikai hátteret. Azért egyre inkább nyomasztóvá válik az EA fejlesztési rendszere. Velük lépést tartani gyakorlatilag csak gyártói segítséggel lehet. Komoly csapat az id Software, de az EA-nek időelőnye van, mert ők már beálltak egy jól működő fejlesztési modellre.
A Star Citizenről csak annyit tudni, hogy használnak pár AMD-s effektet, például TressFX-et. De egyelőre nehéz követni azt a fejlesztést, főleg amióta átálltak Vulkan only leképezőre.
-
.LnB
titán
"De valószínűleg nem véletlenül kötött az AMD a Bethesdával egy partnerkapcsolatot."
Bethesda..Bethesda.
Nehogy azt hidd abu ám, hogy mi gamerek annyira ugrunk a Bethesda névre. Vannak jó játékaik, amik szórakoztatóak ámbár elég hamar a feledésbe merülnek. Korrekt iparos munkát végeznek. Ámbár semmi olyan grafikai motorjuk nincs amire igazán fel lehetne kapni a fejünket. A mostani játékaik is korrektül futnak a gépeken és ennyi. Van náluk pár jóval nívósabb nevű stúdió is ami azért nagyobb érdeklődést váltana ki a játékosok között.És ahogy közeledik a Vega megjelenése egyre inkább úgy gondolom, hogy ez a deal igazán csak az AMD-nek volt sürgős, hogy legalább azon a pár játékon demózhassák a videokártyáikat.
Ezt csak úgy megjegyezném.
De a Vega tesztbe, ha esetleg most nem úgy sül el a Vega ahogy várjuk, akkor írd bele, hogy a Vega, a Star Citizen végleges verziójának megjelenésekor fogja megmutatni igazi erejét. Ebbe a kijelentésbe még én se tudnék belekötni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Menthirist #332 üzenetére
Oké. Tegyük fel, hogy van egy cég, akinek a neve X. Ez a cég egy új hardvert akar bemutatni, aminek az életciklusa minimum másfél év. Ezt tervezheti úgy, hogy a megjelenés napján lealázzon mindent, mert erre bárki képes, ugyanis csak azt kell meghatározni, hogy a megjelenéskor mik lesznek az igények. Beépítenek egy rakás fast pathot, és az életciklus további részével nem törődnek. Ez idő alatt jön shader model 6.0/6.1, ráadásul úgy, hogy az Xbox One shadereket tudják majd szállítani a fejlesztők a PC-s játékokba, de erre a hardver nincs felkészítve, így lassú lesz. A fast pathok elvesznek az explicit API-kkal, mert az OS kezeli a fő parancslistát, ami nem engedi a fast pathok elérését. Nem tartalmaz valamilyen megoldást a Sony PS4 Pro szuperstencil újítására, ami több effektet portolhatatlanná tesz. De elmondhatod, hogy az első egy-két hónapban gyors volt, de jött az új konkurens architektúra és már szart sem ér. A másik tervezési lehetőség ennek az ellentéte. Az életciklusra való tervezés, amikor a hardver nem csak az első egy-két hónapban gyors, hanem versenyképes az új architektúrákkal is az életciklus teljes ideje alatt. Melyiket válassza X?
-
Ijk
nagyúr
"Én azt mondanám, hogy olyan környezetbe jön, ahol a beépített képességek töredékét használják ki az aktuális programok"
Ez nézőpont kérdése, vagyis hogy mi a hegy és mi a Mohamed.
A lényeg a gyakorlat, hogy ha neked van a listádon 6 játék ami érdekel, megveszel, akkor azok alá milyen vasat pakolsz. Egyelőre még mindig játék alá tesznek hardvert és nem vga-hoz vesznek játékot.
Ígéret, néhány minimálisan népszerű játék miatt senki nem fog rohanni Vegát venni. Az AMD a fejére kenheti az egészet még akkor is ha később kijönnek a támogató játékok, addig meg porosodnak a polcokon a kártyák. -
Abu, ez nagyon egyszerű. Egy tökéletes világban a kártyák minden technológiája megfelelően ki lenne használva, a játékok nem tartalmaznának hibákat, és ha jön ki egy új kártya, akkor a fejlesztők mindent elkövetnének azért, hogy a lehető legjobban fusson azon is.
A valóság viszont az, hogy mindenki kapkod, és a vásárlók gyorsan ítélkeznek. Megjelenik a vega, megnézik hogy mire képes, és döntenek hogy ez vagy az. Csere vagy nem csere. Márpedig ha fullhd-ban vagy 1440p-ben látják hogy milyen lemaradásban van (vagy akár 4k-ban is), akkor bizony nem fognak vegát venni, akármennyi komoly jövőálló feature van benne, akármennyire is több benne a potenciál, akármennyire is sok éves távlatban lehet hogy csökken a különbség az nvidia és az amd kártyája között. Ha most különbség van az nvidia javára, és ez csak évekkel később egyenlítődik csak ki vagy csap át minimális vezetésbe, akkor nincs miről beszélni. Én nagyon vevő voltam sokáig ezekre a tech buzzwordökre, de lássuk be, amíg nincs kihasználva (márpedig évek óta hallgatjuk hogy de ha ki lesz, akkor majd milyen jó lesz), addig felesleges sallang. Majd ha ténylegesen szebbet fog tudni és gyorsabban a JELEN játékaiban, akkor majd beszélhetünk arról hogy miért jobb. De addig csak telnek a hónapok, az évek, és ugyanúgy nem látni a GCN hatalmas előnyét az nvidia magjaihoz képest, mint anno. az 570 és 580 felett megáll az amd az nvidia-hoz képest. Alatta is csak a lépést tudja úgy ahogy tartani.
Ijk-nak teljesen igaza van, teljesen lényegtelen hogy a jövő játékaiban mennyire lesz majd jó, a jelen játékaihoz veszik a kártyákat. Amire a jövő játékai a jelen játékai lesznek, addigra pedig az nv-nek is lesz válasza. Ez megy évek óta. Nincs olyan radeon, ami ténylegesen számottevően ellépne játékokban a geforce-októl.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én azt mondanám, hogy olyan környezetbe jön, ahol a beépített képességek töredékét használják ki az aktuális programok. De valószínűleg nem véletlenül kötött az AMD a Bethesdával egy partnerkapcsolatot.
Maga a váltás nagyon nagy. A HBCC-ben rejlő lehetőség legalább akkora változást vetít előre, mint ami a unified shader volt anno. A legtöbb fejlesztés valamire reflektál, olyan dolgok ezek, hogy maga a probléma az aktuális hardverekkel is megoldható, de a végén 1-3 fps-t kapnál, míg a Vega máshogy közelít a dolgokhoz, így az adott problémát megoldja úgy, hogy a megoldás a sebességet nem tizedeli le. Kb. ez a lényege.
Az tervezés oka is egyszerű. Nagyon sokan panaszkodnak rá, hogy nincs igazán előrelépés a grafikában, jó-jó szebb, de semmi forradalmi. Elértük azt a szintet, hogy a forradalmi változás előtt paradigmaváltás kell. Ezt célozza a Vega. Régóta alkalmazott rendszereket cserél teljesen újra. -
Ijk
nagyúr
Tehát a Vega akkor olyan környezetbe jön ahol a meglévő játékokhoz kevés az ereje mert amire fejlesztve lett képességek nem lesznek kihasználva, olyan játék meg nincs ami alatt igazán ki tudja magát futni?
És mire kijönnek azok a játékok amiket ehhez az architektúrához írnak, ott meg már lesz az nvidiának ismét egy erősebb kártyája.
Az a gond hogy mindenki aktuális játékokhoz vesz hardvert, ha a Vega 1070, 1080 szintet hoz akkor azt a piacot megint bebukta, mert már mindenki bevásárolt. Mire pedig kijönnek azok a játékok amelyek kihasználják a Vega tudását, akkor ott lesz az Nvidia megint 50%-kal erősebb vga-val. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #324 üzenetére
A nyers teljesítményt, de mikor? Mert mind a Vega, mind pedig a Volta modern környezetre lett tervezve. Az új képességeik semmit sem érnek az eddig megjelent programok alatt, de amint mondjuk kihasználják a fejlesztők a ROVs-ot, vagy csak szimplán packed mathot, a visszapillantóból nézik majd az aktuális felhozatalt. Sőt, normálisan használt ROVs mellett nem is fognak látszódni a többiek.
Persze lehet mondani, hogy miért tervezik őket ilyenre, de erre egyértelmű a válasz. 2018-ban már számos alkalmazás használhat például ROVs-ot, sőt még packed mathot is. Valószínűleg utóbbit már idén is berakja egy csomó helyre az AMD. De akár beszélhetünk a tesszellációról is, mert ott is ég és föld lesz a különbség az új architektúrák javára. A Pascal és a Polaris számára ezek soknak számítanak majd, de nem baj, mert nem volt betervezve az életciklusukba, elvégre 2018-ban már a fontosabb szegmensekben kizárólag Vega és Volta lesz. Innen nem fogja érdekelni az AMD-t és az NV-t, hogy a prev-gen szenvedni kezd. A lényeg, hogy az új architektúra működjön. A régiben majd visszalövöd a grafikai presetet mediumra és megy. -
hajbel
addikt
válasz
Malibutomi #324 üzenetére
Pedig nem fogja, max fogyasztásban. Tegnap pont ezért tették 1080 mellé és nem Ti mellé az előbb megjelenő, erősebb "1080 ölő" Vegat.
-
emmm
őstag
Tökéletesen leírtad a helyzetet. A nyers teljesítmény itt a lényeg. Ha nem hozza még az elődöt sem, vagy csak egyenlő vele magasabb fogyasztáson, akkor az bukta. A többi csak rizsa. Magasabb fogyasztás mellett az a minimum, hogy jobb a teljesítménye. Ennyit várunk tőle, semmi mást.
Ahogy senkit sem érdekel, max a programozókat, hogy az adott szoftver feature miként készült. A lényeg, hogy jó legyen. Ha nem jó, akkor lehet ugyan mutogatni mindenre, a kutyát nem fogja érdekelni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ne érdekeljen, de elsődlegesen olyan hardvereket terveznek a cégek, amelyek nem fossák majd össze magukat az élettartamuk alatt. A Vega élettartama sokkal később indul, mint a Pascalé vagy a Polarisé, tehát ahol a Pascal és a Polaris összefossa magát, ott a Vegának még működnie kell, mert később lesz leváltója. Ugyanez igaz a Voltára. A Fudzilla pedzegette nemrég, hogy nem lesz akkora előrelépés, de a valóságban ez csak a látszat lesz, mivel más élettartamra lett tervezve. A Pascal már rég feladta a harcot, ahol a Volta még működni fog. A fenti képességek fogják működtetni. Na meg persze lesz még pár újítás. Például a ROVs a Vega és a Volta mellett lesz használható sebességű. Hiába támogatja ma pár aktuális architektúra, ha a hardver nem tud sebességet rakni mögé. Nem véletlen jelzi az NV az optimalizálási útmutatóban, hogy a ROVs-zal csak nagyon finoman bánjanak, sajnos ha normálisan használják, akkor a gyakorlatban úgy tízzel osztja az fps-t.
Az új architektúrákon már csak százalékosan mérhető a deficit. Az, hogy téged nem érdekel a max grafika nem jelenti azt, hogy az iparág nem akarja emelni a tétet, de ehhez új hardverek kellenek.
-
.LnB
titán
Ez senkit nem fog érdekelni. Se engem, se a tech youtubereket, se a sok habzószájú gamert, ph fórumozót, senkit.
Ha nem azt kapják amit várnak, amire a fals AMD-s marketing kommunikáció által, a te meséid által vártak. Senki se fogja nekik megmagyarázni, hogy félreértették. Itt mindenkit csak a számok fognak érdekelni. A nyers teljesítmény. Az, hogy amikor megjelenik akkor mire képes egy 1070, 1080, 1080 Ti-hez képest. Senkit nem fog érdekelni az architektúra váltás, senki sem lesz elnéző. Ez fogja megalapozni a Vega általános megítélését. Hiába fogod te a Vega teszt összefoglalójában is hasonló sorokkal magyarázni a dolgot. Ezt a Vega lufit túlfújta az AMD már, és minden "véreb" így is habzó szájjal kapkod utána, ha ez kidurran a megjelenéskor.. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a startkor látják majd a teljes képet. A Vega egy Volta ellen szánt fejlesztés és ez a két architektúra sok szempontból hasonló újításokat hoz. Például mindkét rendszerben megoldott a packed math teljes értékű támogatása, így csomagolás esetén a shaderek feldolgozása másfélszeres-kétszeres sebességűre gyorsulhat. Ez a fő újítás. A másik változás a geometriai feldolgozást éri. Erre az AMD egy külön új shader lépcsőt hoz primitive shader néven, ami ki tudja váltani a vertex, hull, domain és geometry shadert is. Az NV is dolgozik egy változtatáson, ami a geometry shader lépcsőt cseréli egy alternatívára. Ezek mellékes újítások, de annyira komoly lehetőség a játéktér méretének és komplexitásának drasztikus növelése, hogy okvetlenül fontos a nem lényeges háromszögek raszterizálás előtti kivágása. Mindkét funkció szervizkönyvtárakon keresztül lesz elérhető. Végül a videomemória kezelése kapcsán lesznek újítások. Az AMD hozza a HBCC-t, az NV pedig rengeteg memóriát fog pakolni a hardverekre (a csúcsmodellre állítólag 24/48GB-ot), mert x86 licenc hiányában nekik egy HBCC-szerű megoldás nem aktiválható, viszont sok memóriával ez ma még nem is annyira fontos.
Rég volt már, hogy ennyire hasonlóan látták volna a problémákat a cégek. -
emmm
őstag
válasz
matteo_szg #305 üzenetére
Köszi az infókat, hasznosak!
-
msgt.fubar
senior tag
válasz
Blindmouse #308 üzenetére
Mindent a közösségért
Ha már a kártya oltári nagy csalódás, akkor legalább ez.
-
hajbel
addikt
válasz
matteo_szg #305 üzenetére
Köszi! Ez a hsz többet ért, mint az egész rendezvény. A legerősebb vega volt a vegás gépben?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Öt éve történt utoljára nagy váltás az architektúrában. Az AMD-nél és az NV-nél is megváltozott a korábbi rendszerek slotalapú, CPU-ra támaszkodó bekötése. Igaz, hogy az NV-nél ez csak bindless lett, míg az AMD-nél pure bindless, de ez részletkérdés. A lényeg, hogy ezekkel a változásokkal számos más tényező is módosult az architektúrákban, amit a meghajtóknak és a programoknak le kellett követni. És ez okozta azt, hogy az év elejétől kezdődően az év végére a GTX 680 és a HD 7970 előnye a korábbi generációhoz képest radikálisan megnőtt. Azóta az architektúrák foltozása történik core és uncore szinten, de teljesen új alapok nem jöttek egyik cégnél sem. Egészen a Vegáig, ahol az uncore rész teljesen új lesz. Nyilván ugyanazokkal a hátrányokkal, ami érintette a Kepler és az első GCN startját, és ugyanazokkal az előnyökkel, amiket fel tudtak mutatni pár hónappal később.
-
Blindmouse
senior tag
válasz
msgt.fubar #304 üzenetére
Köszi! Ezek nagyon hasznos infók voltak!
-
Raggie
őstag
válasz
matteo_szg #305 üzenetére
Köszi! Ezek nagyon hasznos infók voltak!
-
.LnB
titán
válasz
matteo_szg #305 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm, hogy leírtad!
Most már legalább Tomi is megnyugodhat.
-
matteo_szg
őstag
válasz
Menthirist #282 üzenetére
Jég, gin és tonic, minimum...és most idd meg, és higgadj le kérlek!
Nem, nem az volt a cél, hogy bemutassák a Vegát, lerántsák a leplet a termékről, információkkal, árakkal, pre-orderrel, piaci megjelenéssel, stb. Ez szerintem sejthető volt; egyrészt kvázi hivatalos, hogy a Siggraphon lesz a Global Launch, másrészt Community Meetup, Vega-élmény, játssz Vegával, stb. Figy, értem, ha szerinted ez egy baromi nagy átverés volt, de erre mi itt nem nagyon tudunk megnyugtatóan reagálni.
A rendezvény egésze, ahogy mondtam, az AMD hatásköre, témáját ők találták ki. Tudom, leírtátok, hogy nem az ASUS-szal van a baj, stb. Ezt is csak azért írom, hogy nem is arról van szó, hogy itt valami magyaros brigád ezt bírta összehozni. Nem a helyi erőkön, szervezőkön, stuffon múlt a téma és a Vega titkolózás. Pont, túlragoztuk.
Privátban jött közben kérés.
A spekulációkkal ellentétben volt Vega a rendezvényen, megnézhettem, megfoghattam (csak semmi perverz vicceskedés
), és ez teljesített az egyik gépben. A másikban egy ASUS GTX1080-as kártya volt, nem 1070 és nem is 1080 Ti. A Vega órajeleire és a driver beállításaira nem volt rálátásom.
A két monitort mi biztosítottuk, az egyik egy FreeSynces modell volt, a másik G-Sync. A két PC-t az AMD rakta össze, Ryzen-alapúak voltak. A BF1-et ők választották ki játéknak; a gépeken nem volt sem Quake Champions, sem egyéb, megjelenés előtt álló cím.Szóval volt Vega, de szándékosan, tervezetten "nem volt" Vega.
Még valami; Custom build Vega-k leghamarabb szeptemberben. Addig ref. van.
-
msgt.fubar
senior tag
Nem gondolom, hogy azok
A lány instája
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez mondjuk nem teljesen igaz. Általában amikor nagyon sok dolog változik az architektúrában, akkor a startnál eléggé köhög még az optimalizálás. Ugye ma már nem csak a meghajtó oldalán történik ez, hanem az alkalmazások oldalán is, tehát a sok módosításra mindenki nehezen tud reagálni a legelején.
Amiért ez nem tűnt igazán fel korábban az azért van, mert az AMD és az NV is nagyjából ugyanakkor hozott nagy változásokat az előző komolyabb váltásnál. Az NV a Keplerrel, míg az AMD a GCN-nel, és ezek gyakorlatilag egyszerre jelentek meg (na jó másfél hónap volt köztük). Az viszont látszik, hogy az elején a GeForce GTX 680 és a Radeon HD 7970 is eléggé kis előnyt hozott össze a GTX 580-hoz és a HD 6970-hez képest (~15-25%), míg nagyjából az év végére már ~30-50%-kal is verték őket.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Túra és kirándulás topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fujifilm X
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen légkondit a lakásba?
- PlayStation 5
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- iKing.Hu - Motorola Razr 50 Ultra Midnight Blue Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest