Új hozzászólás Aktív témák
-
föccer
nagyúr
Amikor még egyetemre jártam cimbora vette fel a tárgyaimat, mert ő volt annyira kocka, hogy összenézte az órarendet, kiválasztotta a jó gyakvezetőket stb.
Félév végén csodálkoztam rá, hogy jéé, volt ilyen tárgyam és jééé, 5-ost kaptam belőle.
Jó valami 1 vagy 2 kredit volt, így a súlyozott átlagba nem nagyon szólt bele, de minden esetre mókás volt
üdv, föccer
-
// Chaka //
tag
Bő 20 éve végeztem a Fehérvári Kandón. Úgy ment a 4 év, mint a Doxa óra. Egyszer fordult elő valami nem zsír motívum: matek vizsgán olyan integrálást kaptunk (egy feladat a kb. hatból), ami különleges eset, és nem lehet integrálni. Utána a tanárt eltiltották a vizsgáztatástól. Másfelől meg egyszer el kellett mennem harckészültségi gyakorlatra, és emiatt hiányoztam egy napot. Mikor vittem az igazolást a tanulmányi osztályra, megkérdeztem, hogy hány órát lehet igazolatlanul hiányozni. Válasz: nullát. Nekem bejövősebb az a "poroszos" rendszer....
-
KubanitoS
veterán
Az enyém egy tanulságos történet. Vidéki főiskola, egy gyakorlati teremben leadott, kiscsoportos óra. A teljesítés feltétele 3 db ZH megírása volt, majd a háromból egy nagy ZH/írásbeli vizsga a végén, amennyiben a kis ZH-k meglettek. A tanár kiadta a kérdéseket és odaadta az általa órán leadott anyagokat is. Könyv nem volt.
Minden ZH-hoz kb 30-35 db kérdés tartozott, ebből ötöt kaptál a feladatlapon, amelyet aztán ki kellett dolgoznod. Egy kérdés 5 pontot ért, így egy ZH-ra 25 pontot lehetett kapni. 12,5 ponttól volt meg a kettes.
Azt hiszem kettő csoport volt. Beültünk a terembe, kiosztotta a kérdéseket, majd leült az asztalához, ahol elkezdett netezni, olvasni stb... Néha-néha felnézett, látta ki mit csinál, ki puskázik, ki nem tud semmit és ki az aki rendesen körmöl. Nem szólt sosem semmit. Jellemzően, akik az első sorban ültek, tanultak, órán is tették a dolgukat (aránylag figyeltek, kérdezgettek), azokkal nem volt gond.
Jómagam pár társammal egyetemben természetesen a könnyebb utat választottuk és gyönyörűen kipuskáztuk az egészet. A tanár nem szólt semmit, én a puskázás nagymesterének hittem magam, öröm bódottá... gondoltam. Hát nem az lett.
Az első fullra kipuskázott ZH 8 pontos lett, a második azt hiszem 10. A harmadikra már tanultam rendesen, minden szuper volt: ez 12 pontot eredményezett: 12,5-től lett volna meg. Mentem (óvatosan) reklamálni, hogy nem lehetne-e egy fél pontot összeszedni, persze, hogy nem lehetett.
(Akkor nem voltam ennyire boldog.) Viszont mondta a tanár, hogy lehet menni javítani.
Ez ugye mondanom sem kellett minimum 3 alkalom lett volna, plusz hallottam felsőbbévesektől, hogy a tanár szeret játszadozni, főleg az olyan diákokkal, akikről tudja, hogy csalni akartak, így ez a három alkalom inkább 6 körül lesz, plusz a nagy zh a végén. Ekkor úgy döntöttem hagyom a fenébe az egészet, nyilván más tantárgyaim is voltak. Ebből az egy tantárgyból buktam abban a félévben, ez csúszást szerencsére nem eredményezett. Csoporttársam kitartóbb volt, olyan 10. alkalomra átengedte a tanár. Minden héten kétszer járt ZH-t írni hozzá.
Egy évre rá ismét nekiveselkedtem a kedvenc tanáromnak és a tantárgyának. Megfogadtam, hogy felkészültebb leszek. Odafigyelek az órán, beültem az első sorba is. A tanár persze cukkolt is az első órán, hogy ismét ott vagyok, reméli most jobban fog sikerülni (enyhe rosszindulattal). Én fogcsikorgatva mosolyogtam és bólogattam. Felsőbbévesektől elkért kidolgozott anyagom volt, rajta a kidolgozott 10 db ZH kérdésekkel.
Ja mert azt nem is mondtam, hogy ugyan sok kérdés volt, de a tanár mindig ugyanazokat tette fel a két csoportban. Magyarán akikkel játszadozott a pótzhk alkalmával, azok mindig ugyanazt a kérdéssort kapták meg akár a 8. alkalomra is.
Aztán lepontozta a fenébe az egészet, ha úgy érezte, hogy nem elég még a szivatás.
Visszatérve saját magamhoz, tűrtem neki órákon, bólogattam mindenre, amit mondott. Kellett csinálni három beadandó feladatot a félév során (ezt nem említettem), ezeket is újra kellett csinálnom, pedig az előző évben már leadtam őket (kérdésemre természeretesen azok már nem voltak jók, új tárgyfelvétel, új beadandók és ebből is az elsőt vagy háromszor visszadobta, de én kitartottam, bólogattam és úgy javítottam ki, ahogy mondta, hogy ki kell. A harmadik alkalom után elfogadta, majd a másik kettőt már elsőre elfogadta. Persze azért közölte velem, hogy ilyen gyatra munkát a harminc éves pályafutása alatt nemigen látott még.
ZH írás előtt bemagoltam 100%-ra azt a tíz nyamvadt kérdést, az első sorba ültem be és fel sem nézve körmöltem egész órán. Nem azt lestem mit csinál a tanár, nem nyúlkáltam a pad alá, csak írtam és írtam. Mondanom sem kell fullos ZH-kat adtam le mind a három alkalommal, meg is lett mindegyik elsőre, de természetesen a max 25 pontokból olyan 14-17-eket kaptam. Na mindegy. Mondanom sem kell eléggé hirhedt tanár volt, ha valaki a csalás mellett flegmázott is, az lehet a mai napig írja azokat a rühes ZH-kat.
És hogy miért tanulságos a történet? Államvizsgán olyan résztételek is voltak, amelyek ebből az adott tantárgyból lettek berakva, amennyiben így szakosodtál. Összeszámoltam és mily meglepő pontosan tíz darab kérdés volt a tantárgyból. Szerintetek melyikek voltak azok? Igen, a retkes ZH kérdések voltak.... Ekkor azért nagyot nőtt a tanár a szememben.
-
távcsőves
senior tag
válasz
AxBattler #95 üzenetére
Még mindig van bőven olyan cégvezető, aki ezzel nem teljesen van tisztábban. Egy szám vagy a mátrixban neki. Saját bőrömön érzem, hogy hígul el a szakma körülöttem, és azt hiszem, ezt már Ő is érzi a zsebében, de nem, akkor sem. Sem nem emberségesebb, sem nem bőkezűbb. Már én is feladtam. 15 év amúgy is nagy idő, új helyett és lehetőségeket keressek én is. Talán új országot is. Per pill így fest a helyzet.
-
stewe2
aktív tag
Nincs diplomám, nem jártam egyetemre, technikus vagyok középfokú végzettséggel.
Melóhelyen más munkáját kellet elvégeznem (én voltam a főnöke). Szóltam felfelé a vezetői megbeszélésen, hogy nem jól működik a gyártási - raktározási folyamat, dolgozzanak rajta, hogy ne kelljen folyamatosan kisegítenem a beosztottamat.
Dolgozunk rajta, jött a válasz.
Na jó, de már 3 éve, eredmény meg sehol, mondtam én kicsit erősebben.
Szó szót követett, és négy nap múlva lefokoztak. "Gazdasági megfontolások miatt" megszűnik az adott csoport, így nincs szükség csoportvezetőre sem. Fizetéscsökkentés, év végi prémium csökkentés, egy év alatt: 300.000 forint veszteség.
Persze nem ment a dolog, így egy év után újra létrejött a csoport, kellet egy vezető. Természetesen nem kaptam meg a beosztást (7 év kiválóan végzett munka után), viszont megpályázhattam
Természetesen nyertem, a többiek a kanyarban sem voltak, így néztem is kerek szemekkel, mikor közli a vezetés, ja de 3 hónap próbaidő (az új pozícióra) nekem is megjár (persze az még alapfizetéssel
)
Ez pont egy éve történt, azóta újra én vezetem a csoportomat, de nem tetszenek a dolgok mostanában, ezért megszellőztettem egy esetleges felmondást. A vezetés majd lef@sta a bokáját, azóta minden van mint a mesében.
Amúgy szeretem a munkahelyemet, a kollégákat is, és végső soron a vezetést is. Csak kellet nekik egy erődemonstráció a többi csopvez felé. B@sszák meg.
A hab a tortán, hogy az ideiglenes csoportvezető anno azzal keresett meg az első vezetői megbeszélés után (amire én már nem mehettem be), hogy nem tudja átadni az üzeneteket, és az információkat a melóhoz, mert nem is értette, miről volt szó, de amiről esetleg meg volt fogalma, azt elfelejtette.
Bocsi.
Szal csak azt szerettem volna írni, hogy később sem lesz jobb, csak addigra esetleg befigyel két gyerek is, és az ember nem ugrálhat...
-
Néha a korrekt osztályozásban sincs köszönet
Próbálkoztam egy szakkal, nem ment a dolog, utolsó karó, ebben még igaza is volt a tanárnak.De:
Elkezdte szépen lassan nézegetni az indexemet néha még fel is kuncogott, majd egy-két perc után írta be az elégtelent. Ezt pl minek?
Eltelt vagy 15 év de még mindig pörgöforgó rúgással jutalmaznám ezért, ha én lennék a Chuk Norris. -
GEIL
addikt
Az ilyen tetveket kell megvárni és elbeszélgetni velük 4 vagy 6-8 szemközt egy sötét és csendes helyen....de ez a legvégső amit tenni lehet.....mindenkin van fogás, mindenkinek van takargatnivalója....picit maffiafilmes húzás de muszály "hatni rájuk" mert soha nem lesz vége. Elfolytani még csírájában hogy ne engedjen meg magának komolyabb dolgokat.....nem kivételezést szeretnénk, hanem legalább a semlegességet és esélyt hogy korrekt legyen az osztályzás.
-
Sanyi.mTs
addikt
és az milyen, hogy mész beíratni a kettest és a tárgyat oktató tanár megnézi az indexben, hogy melyik suliból jöttél és mivel annak igazgatója nem túl szép kritikát fogalmazott meg egy könyvedről, így újra megnézte a dolgozatodat és lehúzott pár pontot, hogy majd próbálkozzon legközelebb a vizsgával.
-
Martin97
aktív tag
Kellemes történet. Én már beadtam a felvételit újra, egy másik helyre, mint B terv. És a mai és előző események igazolták, hogy jól tettem:
Szóval most nem az elektronikával hanem az automatikával jártam pórul:
A vendégtanár, aki az elektronikát is tartja, az egyik patkányával íratta az első zh-t 2 hete. (Ez önmagában sem hálás, ha egy diák irat zh-t a diáktársaival, de ez most nem is lényeg.)
A tanár patkánya kiküldte nekünk a zh feladatokat, amit én kidolgoztam magamnak egy szűk hármasra. A többiek egymás közt egy megoldást küldtek körbe. Megírtuk a zh-t. A diák aki mint tanár volt jelen, leszarta, ha beszélünk vagy csoportosan írunk, esetleg füzetből másolunk. Mondanom sem kell, hogy a csoport háromnegyede azt az egy megoldást írta le és mindenkinek ugyan az lett a hibája.
Mai órára a tanár megjött, fel volt háborodva, hogy mennyire komolytalan volt a zh és hogy mindenki eredményét érvénytelennek könyveli el, mert zömében ugyan az volt a hiba.
Na mármost ez a tárgy továbbhaladás szempontjából rendkívül fontos számomra és a következő zh időpontja üti egy másikat, ami szintén kritikus a továbbhaladás szempontjából. Kész vicc az egész. Ha a diákkal íratott a tanár zh-t akkor tartsa a hátát, legalább is számomra ez volna az elvárt és nem az, hogy mindenkit kollektíven megszívatunk.Én már komolyan azt várom, hogy megjelenik jáksó az egyik órán és azt mondja, hogy ez nem a való világ, hanem a kész átverés. Mást nem tudok elképzelni, ez már egy rohadt tragikomédia aminek én vagyok a főszereplője.
Én már nem számolom azt a kárt amit okoztak nekem, már beleőrültem volna, ha látnám a számokban.
Ha meg arra kényszerülök, hogy a B tervhez kell folyamodnom, akkor a kezemben levő bizonyítékok alapján megteszem az összes lehetséges lépést és angolosan dobbantok.
#66 Bengio:
A nyeléssel egy bizonyos szintig nincsen probléma. De amikor sorozatossá válik na az már nem vicces. És ahhoz már nem tudok mosolyogni és nem is fogok.
Például az egyik legfontosabb szakfeltételes tárgyon olyan feladatok voltak, amiknek a matematikai alapjait akkor még nem tanultuk (diffegyenlet és fourier transzformáció). Az évfolyam 80% bukott.
Nálunk is van három ilyen oktató, akik hasonlóan állnak a dolgokhoz.
Az egyiknél lehet egy képletgyűjtemény szerű puskát használni, aminek az a kritériuma, hogy kézzel írott kell hogy legyen. A képleteket a való életben is meg tudom nézni, nem kell fejből fújni, mint ahogy egy műszererősítő kapcsolási rajzát se.
Egy másik tárgyból 75-pont volt a megajánlott jegy ponthatára. Nekem 68 pontom lett. Beszéltem az oktatóval, hogy nem-e lehetne azt megoldani, hogy megajánlott jegyem legyen, hogy ne legyen eggyel több vizsgám, mert már így is sok volt. Felajánlottam, hogy szervezek egy tanulmányi utat egy közeli erőműbe. Ez meg is történt, mindketten tartottuk a szavunkat, mindenki örült.
A harmadik oktató pedig nekünk az energetikát tartja. Talán a szakunk egyik legjobb oktatója, mind tanár, mind ember tekintetében is. Maximálisan segítőkész minden téren, nem csak a tanulással kapcsolatosan. Az anyagot korrektül leadja és megtanítja.
Mondta, hogy mikor a zh-t írjuk vigyünk neki szakmai könyveket, amiket tud majd olvasni. Vittünk, és a könyveket olvasta, nem minket figyelt. A zh-k javítása meg űgy zajlott, hogy ha szünetben ottmaradtunk, akkor lehetett a többieknek javaslatot tenni a zh eredményekre, miután felületesen átnézte az oktató. Sosem volt semmilyen probléma.#72 Rison77:
Én pont ezért készítek minden órán és ügyintézés során hangfelvételt a telefonommal. Ha meg a neptunban van valami érdekes akkor képernyőmentést. Ha meg a TO-val van valami ügyintézés akkor aláírt másolatot. Így ott van a kezemben a bizonyíték. És ha netán olyanra kerülne a sor ahol fel kellene ezeket használnom akkor nincs az a jogi kar ami kimosná az adott kart a szarból. Ezt a módszert mindenkinek ajánlom, sok dologtól tudja megkímélni az embert.
#88 Tikakukac:
Ezért kell a bizonyítékokat begyűjteni és akkor mindig ott van az ember kezében néhány adu amiket okosan kijátszva megkönnyítheti a továbbiakat, hisz jobb esetben senki sem akar balhét. De ha egy embert a végsőkig kizsigerelnek akinek már nem lesz vesztenivalója, na azt semmi sem érdekli és mindenre képes a cél érdekében. Csak ezt néhány "okos" nem látja be. -
Tikakukac
titán
Jahj milyen szép sztorik vannak. Milyeneket tudnék én is mondani, kegyelmes ég. Szerintem pár eset karcolna jogi témákat is, sőt, bőven. Ezeket már átlépem. Küldtem már be tanszéki ajtót úgy, mint egy rendesebb pottyantósét is. Lehet ám máshonnan is tárgyat teljesíteni, meg is lett csinálva. Kiskapuk mindig voltak és lesznek.
Amit mindig sajnálok, hogy szegény gimisek ilyenkor kapják a sz@roskenyeret tálcástól. Olyan szinten ölték ki belőlem is a pozitív világszemléletet pár év alatt, hogy az példaértékű. Mindezt elvben az elit egyetemen, ahol mérnököt kéne képezni, nem idegbeteg roncsokat.
Ja és igen. Látom van olyan, aki azt írja, hogy olyan nincs, hogy blablabla. Óóó barátom. Akkor te keveset láttál. Analízis tanárunk nyugdíjba ment első félév után, jött másik. Késve érkezett tanár ZH kezdés utáni 13. percben kezdte el megcsinálni a feladatlapokat, amit utána sokszorosítottak és hoztak be nekünk (kistanárok mondták el utólag, vagy 1 évre rá, SCH kupán mikor sztorizgattunk). Ekkor az E1B-ben már épp csak rulettezés nem volt. A lapokat kiosztották, 30 perc sziszegés után pedig a terem minimum 80%-a felállt és kiment. A maradék még akart valamit, de ők sem tudták micsodát. Ebből az egészből lett egy 98%-os bukási arány. Magyarázni nincs mit rajta, tanár sem tudta megoldani a feladatokat később mikor kértük. Ebből lett a félév végére olyan rendszer, hogy TVSZ ide meg oda, úgy 10 alkalommal lehetett mindent pótolni, javítani, felelni, csak valami történjen, mert hát ugye őt úgy rakják ki egy ilyenért, mint macskát...
És ez még a szalonképes sztorikból csemege, irodákban voltak oktatókkal olyan beszélgetéseim amikről ha van felvétel szerintem zengett volna a net. De így megy ez, szokni kell. A világ is így működik, ez itt csak bemelegítés -
erer1000
őstag
mai eset.
100ból 50ponttól volt 2es.
egyik csaj bement 43 pontal hogy keressen az oktatóval pontot. hopp pont 7et találtak. megvan a kettes
ilyenkor az ember általában meghúzza magát, és nem kürtöli szét a világnak... na ő csoportba menőzött ezzel...
ezen felbátorodva 48 pontos gyerek bement hozzá pontot keresni, és felhozta hogy ha az xy 7 pontot kapott xy feladatra , akkor ő 2 pontot szeretne arra.
erre oktató kiakadt teljesen, hogy mit képzel hogy pontért kuncsorog, stb, és nem adott 1et se neki, és kijelentette hogy az előzőtől meg visszaveszi a 7 pontot
nincs meg->keresünk pontokat->találunk pontokat, így már megvan a kettes->haha tudod mit, mégsem
ez az eljárás nem volt túl fair
vagy alapból ne adja meg, vagy ha megadja, akkor hasonló feladat megoldásra másnak is adjon ilyen bőkezű részpontot vagy mit. vagy ha egyszer megadja, akkor ne vegye el mégis...
-
0xmilan
addikt
válasz
Kisgépkezelő #85 üzenetére
-
Kisgépkezelő
senior tag
Egyszer voltam egy középiskolás matekversenyen ahol hasonló pontozás volt. Olyan feladatsor volt, hogy akár be is lehet tippelni a választ, de hogy elvegyék az ember kedvét a tényleges tippelgetéstől, a rossz tipp -1 pont volt. Nem 0 pontról indultunk, de ha mindent elrontottunk akkor le lehetett rontani nullára. Kisebb háziversenyt rendeztünk, hogy kinek lesz a legkevesebb pontja, de jól megsz...am magam, mert többnyire ki kellett számolni a jó megoldást ahhoz, hogy biztosan tudjam melyikek a rosszak. Annyi erővel meg talán még jó eredményt is elérhettem volna.
-
finest
addikt
Minden érintett szerencséjére mostanság tagintézmény-vezető munkakörben vagyok, aránylag ritkán javítok írásbeliket, de nagyon ismerős a helyzet. - Őszintén nem is hiányzik a hasonlók miatt.
E.Kaufmann:Én ezekbe az ügyekbe vizsgáztatóként/javítótanárként keveredek bele, ha ott nekem már nincs módom mérlegelni. Ha valaki tudja magáról, hogy egyedül ő, vagy ő sem tudja olvasni a kézírását, szerezzen valami igazolást és minden megoldásra nyitott vagyok. Ha nincs tétje, mint a kötelező olvasmány ellenőrzésénél, lehet én is adnék rá pipát. Ez a kényelmesebb megoldás, mert erre nem lesz panasz, örül a delikvens, ha kap rá pontot. Olyan vizsgáknál, ahol van tétje, esetleg többen is javítják (pl. ellenőrzik a javítást), szerintem a javító tanárra is rossz fényt vet, ha olvashatatlan infót lepontoz. A csúnyán írók pedig nézzék a jó oldalát, ma már nem divat hibás válasz esetén pontot levonni, legfeljebb nulla pont van, de az sokkal jobb, mint a mínusz egy pont.
-
#56573440
törölt tag
válasz
E.Kaufmann #81 üzenetére
Hát azért szerintem egyetemen már nem kéne akkora mondás legyen az olvasható írás. Nem áltisk gyöngybetűs, de na.
Ez egyébként gépen sincs másképp, pl java 2-őt talán jártam úgy, hogy a kód futott, mégis karót kaptam. Mert a fele tagolatlan, a másik fele szarul tabulált volt. Nem volt átlátható, ami valós körülmények között nem kis probléma. Attól hogy nem programozó volt a szakirány még ez egy elvárható dolog, mondjuk tisztázta is az elején, volt róla szó, köv nekifutásnál megcsináltam rendesen.
Volt olyan csoptársam is, akinél a szavakat nem tudtad elkülöníteni, egy nagyon elbszott ekg volt az írása. Se ékezetek, se írásjelek, semmi dekódolható. Első félévben megtanult írni már az első pótzhkra
-
Engem általánosban a csúnya írás védett meg egy karótól. Úgy beleuntam abba a hülye Bogáncsba, hogy felénél elhajítottam, az ellenörző kérdésekre meg olyan rondán írtam választ, hogy a tanárnő azt hitte tényleg olvastam, csak az írást kéne nagyon gyakorolni
Amúgy meg ilyeneknek adni kéne sanszot gépen vizsgázni, ahelyett, hogy ítélkezel.
Én speciel mindig más jegyzetét fénymásoltam, mert nem bírtam követni az órát kézírással, legalább is magam írását már nem bírtam visszaolvasni.
Vizsgákon vagy gépen vagy szóban kellett vizsgázni, vagy számításokat kellett irkálni, azt még ki tudták nekem olvasni. Már amikor nem húzták keresztül más okok miatt -
Az egyetemet túl kell élni, közben nyelvet és gyakorlatot is kell szerezni, mert az fontosabb. Én szerencsére kevés szadistával találkoztam, vagy legalább is olyannal, aki ne okkal várt volna el egy szintet és azt meglépve tényleg éreztem, igaza volt. Mondjuk volt egy-két érdekes figura, pl a túrótortás.
-
Régi történet. Matematika BSc szak, első félév, úgynevezett "szintrehozó" kurzus, ráadásul két szemeszter, sok házival, szigorú pontozással:
Csak gyakorlat. Valami zöldfülű doktorandusz volt a tárgyfelelős. Az egész arról szólt, hogy random versenyfeladatokat belezsúfoltak az adott gyakra tervezett feladatsorba. A problémamegoldási stratégiák nem voltak rendszerbe szedve vagy legalább témakörönként példákkal illusztrálva, így annyit érzékeltem az egészből, hogy "trükkös, ad-hoc" megoldása volt mindennek, amit vagy meglát az ember vagy nem. Ja, meg nagyon jó volt, amikor megoldottam 3 oldalban egy feladatot aztán a gyakvez meg 5 sorban megcsinálta ugyanazt komplex számokkal vagy olyan algebrai ismeretek felhasználásával, amit átlag gimiben nem oktatnak.
Első ZH: 7 feladat, egyikre sem lehetett ráhúzni a gyakorlaton látott megoldási módszereket, összekombinálva sem. 1 feladatot tudtam megoldani + valami szánalmas mennyiségű részpontot kaptam egy másikra. Soha semmikor nem írtam később akkora 1-est, mint akkor. Az évfolyamból 5-8 embernek lett meg a ZH. Néhány fazekasosnak ponthatáros kettessel, meg volt egy, aki mindent meg tudott oldani. Talán volt még egy 4-es valakinél, de a többieknek kampó.
Mondja az egyik gyakvez egy hét múlva, hogy hát kicsit brutálra sikerült az első ZH, lehet hogy kevesebb specmat oktv feladat kellett volna bele. Kösz haver, majd pont 5x2x45 perc alatt fog az évfolyam problémamegoldási készsége ennyit fejlődni.Amíg ott voltam a tárgyon, addig szinte egy feladat megoldása sem került fel a táblára az elejétől a végéig. Egyszer gyakorlat után megpróbáltam segítséget kérni, hogy nem értem a megoldást az egyik feladatnál. Rám néz hülye fejjel a gyakvez és annyit kérdez: "Neked problémáid vannak az XY fogalmával?" Ahol XY már nem tudom mi volt. Magamba fordulva elkullogtam megoldás nélkül.
Október végén otthagytam a szakot. Amit egyébként már bánok, mert minden más tárgyból max pont körül teljesítettem a beadandókkal, de nagyon be voltam parázva, hogy mi keresni valóm van itt, ha ekkora karót írtam a szintrehozó tárgyból. Alapból pótZH-znom kellett volna belőle, meg amúgy is a második ZH is nehezebb lett volna és még lett volna egy szemeszter ebből a csodából.
-
finest
addikt
Szia! A másik oldal képvisletében mondom, hogy simán lepontozom, lenullázom, ha nem olvasható az írás. Tessék úgy írni, hogy az könnyen olvasható legyen! Bunkóságként élem meg, ha valaki olyan dolgozatot ad be, aminek okádék az írásképe, és külön bogarásznom kell, hogy "mit is gondolt a költő". Első egy-kettőnél még ok, de a harmadiktól én is berágok és áthúzom a fenébe.
-
GreatL
őstag
Van egy kis diskmagos hangulat... a tipikus tanulói/hallgatói sírás.
-
távcsőves
senior tag
Szakrajz vázlatom adta be haverom, én pedig a pöpec kidolgozott tényleges rajzomat. Ő 4-est kapott, én 3-ast. De nem ez a poén (mindig úgy voltam vele, csak görbüljön a jegy), rajzok hátulján kis üzenet. Az enyémen, slendrián munka, az ővén, szép munka, csak azért nem kitűnő, mert nem volt tussal kihúzva egy vonal. Az élet már csak ilyen.
-
Rison77
senior tag
Szóbeli érettségi 10 éve. Informatika, kihúztam a tételt, megyek a bizottság elé, leülök 3 perce folyamatosan beszélek, mindenki látja rajtam, hogy oda vissza tudom, és értem a tételt, a saját szavaimmal kifejezve, és nem bemagolva a kidolgozott tételt. 3 perc után a tétel felénél kb félbeszakítanak megköszönik ennyi elég volt. Örülök mint majom a farkának ez egy laza 5-ös. Majd az eredményhirdetésnél éppen hogy megkaptam a 4-eshez szükséges százalékot... Erre nagyon reklamálni sem lehetett, mivel hanganyag nem készül, írásos nyoma meg nincsen.
-
-
G@ben
addikt
válasz
#56573440 #69 üzenetére
Egy emlékezetes puskázásom volt, de nem a kettesért. Elkezdtem berántós feladatsort csinálni otthon, de az első lap után rájöttem, hogy ez nagyon sokáig tart. Annál a sornál hatból öt feladat szépen ki volt dolgozva, a hatodikra sehol nem találtam megoldást, se jegyzetben, se könyvben. Vizsgán hihetetlen módon visszaadták a kidolgozott tételsort, amit, mivel kidolgoztam, tudtam is, így tudtam csinálni. Igenám, 4 feladat eszembe is jutott, de az 5. sehogy sem, a 6. megoldása pedig nem volt ismert. Mivel 4 feladat hibátlanul megvolt, azt számoltam, hogy a kettes tuti megvan, a hármas esélyes, de a tanárokat ismerve berántottam a kidolgozott sort, ahol 5 feladat volt jó. Kettest kaptam.
Ugyanez a tanár ennek a tárgynak az első részénél még megajánlott jegyeket osztogatott a minden héten írt kis zh-kra, de mivel a megajánlotthoz hiányzott egy vagy két pontom, ezért utolsó órán kérdezett. Egy évfolyamtársam ugyanúgy állt, őt is kérdezte. Elhangzott a kérdés, évfolyamtárs mondta, nem tudja, én sem tudtam. Következő kérdés, évfolyamtárs nem tudta, én sem. Ekkor nekem mondta, hogy én megyek vizsgázni, évfolyamtársat meg kérdezte tovább, amíg nem tudott egy választ, hogy megadhassa neki a megajánlott jegyet. Szóval elég erősen pofára ment a dolog.
Viszont másik évfolyamtárs jól járt, mikor kivágták 2 évre egy háromszor nem sikerült tárgy miatt, majd amikor visszament, akkor látta, hogy a Neptunba kettes van beírva a tárgyhoz. Úgyhogy azt mondta, hogy elveszítette az indexét, az újat meg a Neptun alapján töltik ki. Senkinek nem tűnt fel, hogy hogyan lehet az kettes, ha amiatt vágták ki. -
#56573440
törölt tag
Puskázni mindig is csak a kettesért
Volt csoptársam akit a tanár meghúzott, majd amikor pattogott behívott magához. A gond ott volt, hogy a kedves gyerek még az írásjeleket is másolta, mind a 4-5 oldal szóról szóra szerepelt a lapon, a tanár aki a könyvet is írta meg oda meg vissza volt, hogy végre láthat olyat akinek eidetikus memóriája van. Aztán hamar kiderült hogy inkább az a pótvizsga lesz szexi
Volt nálunk is több tárgy, ahol simán megmondta a tanár, egy a4-es lap, ami ráfér két oldalra, kézírással. Azt legálisan használhatod. És az a vicc, hogy tök jogos. Addig is tanulod, és foglalkozol vele, a való életben úgysem fejből fogod tolni a legtöbbet, ha meg sokszor kell hozzányúlni úgyis rögzül. Az ellentéte amikor ismerős cisco vizsgára ment, és a help le volt tiltva. Így állt, hogy wtf. Hát hogy ezt fejből kéne köszipuszi. Anyád b+, a való életben is le fogom kérni ha kell a help, jó hogy netet is lehet fogok használni és a vizsgán azt talán ne, de akkor is.
-
#42431471
törölt tag
anno egyetemen volt olyan tárgy ahol évekkel korábbi ZH feladatsorokat rotáltak az aktuális ZH-n is. Cserébe először a végeredményt nézték meg, és ha jó volt, akkor a megoldást is, hol kell levonni
(BME GPK)
A gyakorlatokon meg jellemzően megoldottunk ezekből a ZH feladatokból is.
No ezek mellett volt vagy 30% bukó, és elenyésző számban 4es és felette. -
Bengio
tag
Informatikai főiskola, vidék:
Nálunk a legkiábrándítóbb az volt, amikor a kötelező számú vizsgaidőpontok nem voltak kiírva X tárgyból, (szakirányú tárgy ráadásul, és nagyon kevesen mentek át 1-2 próbálkozás során), többen jelezték, hogy nincs meg a lehetőségük pótvizsgára így. Páran bementünk panaszt tenni, eljutott hozzá, +1 időpont. A vizsgára felháborodva, magából kikelve közölte, hogy ha panaszkodni tudunk, akkor tudunk nehezített vizsgafeladatsort is megírni, hajrá. Az eredményekről már nincs emlékem, de ez számomra azt sugallta, hogy ne próbálj kiállni magadért, mert extra szívatást kapsz, ha a tanárnak plusz munkát adsz.
Ennek az ellenkezője (ha nem velem történik, nem hiszem el): csak előadásos tárgy, félév végén 1 zh, majd vizsga. Minden egyes előadáson 5-6 A4-es oldalt írtunk tele, úgy, hogy általában nem is volt végigtartva a 2x45 perc. Becsületesen bejártunk, majd a zh előtti előadáson lediktálta a kérdéseket, és a válaszokat (10-10db kb), amik a zh-n lesznek (valóban azok voltak). Ráadásul a ZH elővizsga volt, aki átment, annak nem kellett vizsgázni menni -> mindenkinek meglett (sok kedve nem volt vizsgaidőszakban dolgozni).
- Ezeken a ZH-kon persze mindenki puskázott.
- Ha megkérdezte, hogy puskázol-e:
- Nemet mondasz, lehetett kimenni, köszi, hogy itt voltál, karó.
- Ha igennel feleltél, azt mondta: "Jólvan, csak kérdeztem."
- Volt, hogy odament hozzád, megnézte a puskádat: "Hmm, ez egész jó." Majd visszatette az asztalodra, és ment tovább
- Index beíratásnál gyerek a 4-es dolgozatát íratta volna be, de előtte rákérdezett: "Tanár úr, nem lehetne 5ös?" Tanár ránéz a gyerekre: "De." És beírta az 5öst -
Spet
addikt
Nem rossz, nem rossz.
Saját tapasztalat levelező mesterkurzuson:
Villamosságtan nevezetű tantárgy. 1x3 órás előadás illetve 1x3 órás gyakorlat volt a tantárgyból. Ennek hasznossága a 14 hétre vetítve: 0. Kiadott 16 pontból álló tételsort, hogy dolgozzuk ki, illetve az 1 darab gyakorlati mérésnek jegyzőkönyvét is készítsük el, majd adjuk be neki. Csoportosan nagy nehezen összehoztuk.
ZH: 16 tételből 8-at dolgozz ki (lényegében mindenki másolta, aki nem mélyült el a villamosságtan leadott tananyagából [ami nem is létezett], így én is). Majd hétre rá szóbeliztetett mindenkit(!). Engem felbasz0tt a dolog flegma voltam (úgy mint a tanár), inkább mentem Hőtan ZH-ra, hogy abból meglegyen az aláírás (mert még annyira elhúzta a szóbeliztetést, hogy késtem volna).
Majd küldözgette a kellemes leveleket emlékeztetően, hogy akinek nem sikerült a szóbeli ismételten elmehet hozzá szóbelizni, hétfő délutánonként 4 órakor. Valahogy mintha nem gondolt volna bele, hogy az emberek dolgoznak is, illetve ugorjon már le vidékre. Lényeg a lényeg buktattam a tárgyat, hogy majd idén megcsinálom.
Idén kiderült, hogy a tanár nyugdíjba vonult (hála a magasságos erőknek), és új tematika került az asztalra, amit lefedett volna a BSC-s képzésem alatt 2 félév alatt oktatott Elektrotechnika, amit ráadásul vizsgával végeztem.
Tantárgy oktatója mondta is, hogy adjuk be kérvényünket, ha tantárgyat elakarjuk fogadtatni, de ne neki, hanem a tanszék vezetőnek (aki állítólag híresen korrekt). Levél elküldve a vezetőnek, mellékelve tantárgytematika dokumentációk stb.
Tanszékvezető hitetlenkedve átpasszolja a tantárgy oktatónak a dolgot. A tantárgy oktató erre ír, hogy a Villamosságtan tantárgy megszűnt, és lett belőle Elektronika (csak kurv4ra elfelejtett bárki is szólni). Ja és más tartja, mint akihez be van írva Neptunban az én Villamosságtanom (mily kedves), így ismét át lettem irányítva.
De itt jön még egy csavar: a jelenleg Elektronika néven futó tantárgy tematikája megegyezik az általam már a mesterkurzuson elvégzett Elektrotechnika tantárgyéval! Ezt onnan tudom, hogy a
másodikharmadik átirányított személy elküldte a linket, hol találom az oktatási anyagot, illetve a vizsgakérdéseket. Leírtam neki, hogy én ezt már itt teljesítettem, nagyon nincs kedvem se bemenni, se ismét vizsgázni, kérem írják be a jegyemet.Ő itt átirányított a szak tanulmányi osztályomhoz, ahonnan átirányítottak az érintett tantárgy tanszék tanulmányi osztályához, aki visszairányított volna az eredeti tanárhoz (aki nyugdíjba vonult), hogy ő ha levizsgáztat (a flegma barom), akkor beírják a jegyet. De az ember nem elérhető, nem jár be, nem is tanít hivatalosan, véglegesen nyugdíjba vonult. Így ajánlották keressem fel a tanszékvezetőt, vagy a tantárgyfelelőst. Na és itt dobtam el a hajtásláncot, kialakult a 42-es csapdája.
Már csak két lehetőségem maradt: felkeresem az egyetemi docens, hogy mit mond (biztos örülni fog neki). Vagy újra felvételizek, és elfogadtatom az eddig teljesített tárgyaimat.
Illetve a kérdés: megér-e nekem ez a hercehurca párszázk-t
-
Martin97
aktív tag
Az még egész kulturált ahhoz képest, hogy volt nálunk többször is, hogy a javítót úgy írtuk, hogy a javítandó zh eredményét nem tudtuk.
Ez meg azért van, mert mindenféle (külföldi) magyar vendégtanárok vannak akik összesen 1 napon vannak a suliban. És ezen kívül meg szarnak mindenbe.
-
erer1000
őstag
"TVSZ szerinti 3 nap helyett pedig jóval később javítják"
nálunk 5-7 napos idővel dolgozik majdnem mind, mert hogy "van más dolguk is"
legjobb az volt hogy 11.héten zh 2,5x11 órányi anyagból, 13. héten csütörtök pót zh
12 hét szombatján küldte ki az eredményeket, szóval 10 nap volt kijavítani, az eredmények kiküldése és a pót zh közt meg 5 nap lett így csak -
dugo_
veterán
-
Martin97
aktív tag
Az én történeteim:
Anomália I:
Digitális technikából 1! vizsga volt kiírva az egész vizsgaidőszakra. Ahol is nem mentem át. Természetesen kiderült, hogy voltak még ezen kívül is vizsgák, de arról nem kaptunk megfelelő tájékoztatást. A vendégoktató próbált mindent a TO-ra hárítani, hogy ők nem írták ki megfelelően. Majd vizsgaidőszak után tartott egy soron kívüli vizsgát, ahol ugyan átmentem de mire kijavította a tanár a vizsgákat már lezárt a tanulmányi rendszer és azokat nem tudta beírni, csak hetekkel később lett javítva. A TVSZ. úgy határoz, hogy adott tárgyból legalább 3 vizsgát kell kiírni. Ami nincs a tanulmányi rendszerben az nincs kiírva. Elég egyértelmű, mégsem lett vízhangja, mert a csoporttársaim lenyelnek mindent.Anomália II:
Elektronikából a félévközi zh-k közül az egyik egyes, a másik hármas lett. Aláírást megkaptam, utólag derült ki, hogy azért hogy fel tudjam venni a vizsgákat, de elméletből még javítanom kell. Ezt persze az oktató akkor közölte, mikor érdeklődtem, hogy a teljesített vizsgám miért nem írja be vizsgaidőszak vége után. Az oktató egy vendégtanár, aki előadás tartására alkalmatlan mert alig lehet érteni amit mondd az eső sorban sem.Vizsgakurzus:
Meglehetősen nehéz a tananyagunk, tele kapcsolási rajzokkal, és nem egyszerű számolásokkal, amiket az oktató csak úgy fogad el, ha úgy oldjuk meg őket ahogyan azt Ő tanította. Én korábbi tanulmányaimra alapozva egy másik metódussal, gyorsabban és helyesen megoldottam a feladatot, de nem fogadta el. Ezért buktam.3/3:
Ahol az oktató nem biztosított javítási lehetőséget. Az elektronikát az irányítástechnika vizsgán javíthattuk volna, de mivel irányítástechnikából is kellett javítanom és vizsgáznom, így az elektronikára nem jutott már alkalmam. Felettébb korrekt. Jelenleg a szakadék szélén szinte önhibámon kívül dékáni kérelemmel járom újra a tárgyat, annak tudtában, hogy minden eddigi beleolt energiám lehet hogy felesleges volt. A csúszásból okozott egyéb hátrányokról meg ne is beszéljünk.Anomália III:
Villamosságtan órát az oktatónk angol nyelvű előadásanyaggal tartja, annak ellenére, hogy magyar oktatásra jelentkeztem. És annyira összezsúfolta a tananyagot, hogy azt csak felületesen adja le, viszont részletesen kérdezi vissza. Mindezt azért mert a 3 féléves tantárgyból csináltak 2 féléves tantárgyat.Anomália IV:
Több oktatóm is van akik nem adják le megfelelően az anyagot. Órán egészen másról beszélnek, mint amiről kéne, lemondják az órákat és nem tartják meg azokat. A ZH-kat a TVSZ szerinti 3 nap helyett pedig jóval később javítják. Volt olyan eset mikor úgy írtuk a 2. ZH-t hogy nem tudtuk az elsőnek az eredményét. Ez is igazán korrekt.Anomália V:
Saját magam szerveztem tanulmányi utakat a csoportnak, mert az oktatók illetve a TO erre nem képes. Ezt abból a célból tettem, hogy ne csak az elméleti részt lássuk, hanem azt is, hogy az miként működik a gyakorlatban. Szerintem ez egy fontos pontja lenne az egyetemi képzéseknek.Plusz ami némileg zavaró:
A töltelék (gazdasági, jogi és egyéb) tárgyakat olyan oktatók tanítják akik az egyetem másik vonatkozó karán oktatnak főként. Ezzel semmi probléma nem lenne. De azzal már annál inkább, hogy ugyan azt a tananyagot, ugyan olyan részletesen kérik vissza tőlünk, mint azoktól akiknek ez lesz a szakmájuk. Tehát nekem a közgazdasági alapozó tárgyakat amik a műszaki karon indulnak ugyan úgy kell tudnom mint egy közgazdász diáknak, ami szerintem meglehetősen igazságtalan.A fent említett eseményeket nem tudom hova tenni. Elszomorító, hogy ilyenek megtörténhetnek a diákok kárára.
A TVSZ. erre vonatkozó részeit már listába szedtem, amelyet majd átnyújtok a mélyen tisztelt oktatóknak az esetben, ha vége a pályafutásomnak. És ebből a médiát sem fogom kihagyni. -
Cathfaern
nagyúr
Szerintem is jobb volt a régi rendszer, de nem azért mert akkor annyival könnyebb volt diplomát szerezni (de közben látom blackrulz se erre gondolt, szóval sztornó amit írtam).
milangfx
Ez szimplán egy szigorú vizsga. Ezen ha nem megy át valaki, akkor nem azért van, mert szándékosan szivatják az embereket, hanem mert nem tanulták meg az anyagot. Ha megtanulod az anyagot, akkor 100%, hogy átmész ezen a vizsgán, nincs olyan, hogy tudsz mindent, mégse mész át. Ez szigorú, de igazságos, nincs ezzel semmi baj (mégegyszer: az külön sztori, hogy az adott tárgyat van-e értelme annyira szigorúan számonkérni, amennyire teszik. A topic témája, hogy szándékosan szivatják a diákokat, és nincs egyértelmű összefüggés a tudás és a kapott jegy között). -
0xmilan
addikt
válasz
Cathfaern #52 üzenetére
BME VIK-en pl. a Szoftvertechnológia c. targynal van egy beugro (mondjuk a vizsgalapok elso ket oldala), ami ha nincs meg 60%-ra, akkor buko, a feladatok tobbi reszet meg se nezik.
Na most ez azert trukkos, mert a rossz valaszra jar a -1 pont, szoval ha mindent kitoltottel, akkor 80% lesz a 60%-bol, mert ugye a maradek 20%-ot levonjak. Mindezt idolimitre.
Ebbol szuletnek olyan jegyek, hogy a nagy resz bukik, a maradek meg tobbnyire 4-5-tel megy at, mert ha a beugrot (kotelezoen) szinte kimaxoltad, akkor a vizsga tobbi reszen nehez olyan keves pontot szerezni, hogy csak a 2-es legyen meg.A kollega valoszinuleg mas egyetemrol / szakrol beszelt, de egy peldanak ez is jo, hogy nem nehez a szabalyokkal jatszani, ha meg szeretned szurni a hallgatokat.
-
#56573440
törölt tag
válasz
Cathfaern #56 üzenetére
Nem a szigorról van szó. Hanem arról, hogy a tanár régen azt mondta megbuktál, akkor 1 dobásod volt és minden amit eddig beletettél ment a levesbe. Több volt a súlya a bukásnak mint ma. Ezáltal a tanár is érezte a súlyát és a diák is. Egyébként speciel pont nem, fateromék is jóval többen kezdtek akkor is mint 100. És szakirányonként végeztek 10-en kb... A fele fixen bukott ki, de az elektro akkor egy igen menő vonal volt, és a pénzes apukák mind oda tolták a gyereket, csak hát pénzen se mentek át.
-
#56573440
törölt tag
válasz
alkatraz3000 #54 üzenetére
Tudom. De gondolom te is érzed a 6 és a 2 közötti difit.
-
#56573440
törölt tag
Mennyire régen? Apám pl nem a mostani rendszerben diplomázott, náluk még ha megvágtak volt egy darab pótvizsga aztán jóccakát. Ha negyedéven tesiből, akkor is kivágtak a pcsába. Ott azért még ha szívatás volt, akkor is max annyi, hogy nem max jegyet kapott, de átmenőt.
A mostani rendszer egyik legnagyobb szarsága, hogy nem kell aggódni, felveszed újra meg újra meg újra meg újra a tárgyat, a tanár leszarja, mert majd átenged valaki valahol valamikor, a diákon sincs annyi nyomás, hogy vegye komolyan.
-
-
kemotox
addikt
Azt a médiát, ami azé a párté, aminek az az érdeke, hogy hülyéket neveljen, akiket könyebb megvezetni? Szélmalomharc sajnos.
Amúgy szerintem pont az ilyen buziskodások, megszorítások, kvóták meg miegymások (magyarisztán erősödik, köszönjük) miatt ilyenek a tanárok. A lelkiismeretesebbek meg felmondanak. Nálunk például az egyik szakirány egyik modulja fog úgy ahogy van megszűnni, mert elmennek a tanárok. És fiatal tanárokról van szó, nem a vénekről. Nem nyugdíjba mennek, csak szimplán nincs értelme tanárnak lenniNem baj, megmaradnak a kicsinyes, mindenféle komplexussal küszködő egyének, és legalább tudnak ehhez hasonló logút posztok születni.
Szörnyű a helyzet. -
dugo_
veterán
Volt az évfolyamon pár éve egy petíció egy ~80%-os bukási arányú tárgy és kifejezetten a vizsgáztatási módszere miatt. Dékán, HÖK, mindenki benne volt.
Az eredménye az lett, hogy a következő vizsgaalkalommal bement vizsgáztatni az intézetvezető atyaúristen és mindenki megvágott. Nix ugribugri, kibaszott feudalizmus örökké...
-
updog
őstag
Igazából ismét arra jutottunk, hogy a rendszerrel van a baj, úgy kellett volna kipenderíteni őket, amikor lebuktak, mint macskát sz**ni, és akkor nincs morális válság, meg egymással kiszúrás
Persze ez rajtad nem segít, az csak simán nettó kitolás. Hallgatói képviseletnél/tanszékvezetőnél/oktatási dékánhelyettesnél (stb., ennek is megvan ám a megfelelő helye) jártál már?
-
bambano
titán
válasz
Cathfaern #36 üzenetére
Én láttam.
A vén tanszékvezető, aki azt hitte, hogy attól lesz magas a tanszéki oktatás színvonala, ha buktatnak, felháborodott azon, hogy x diákból x-6 úgy vizsgázott le, hogy senkit nem vágtak meg, és parancsba adta, hogy azt a 6-ot meg kell buktatni. ez a 6 diák hatodik alkalommal vizsgázott le, vagyis kétszer meghúzták, felvették újra a tárgyat, ott megint kétszer meghúzták, megint felvették újra a tárgyat, és ott másodikra engedték át őket.
csak annyi volt a bűnük, hogy ők mentek utoljára, és a többiekből nem vágtak meg senkit.
Én nem akarok semmire se célozgatni, hogy ilyenkor szerintem mi a megfelelő eljárás, de a munkahelyi terror blogon volt olyan bejegyzés, ahol leírták, hogy egy nőket irányító tahó főnököt egyszer a kedves férjek megvárták este a bokrosban, és utána nem piszkálta a beosztottjait.
de emlegethetnék olyan esetet is, amikor a prof vizsgáztatott, lassan ment, ezért a tanszéki tanárok közül is beszálltak, mintegy külön sort alakítva. Aki a profnál vizsgázott, az vagy bukott, vagy kapott egy kettest, aki a beosztott tanárok elé került, az meg 4-est, 5-öst. Pedig lehetett tudni, ki milyen szinten áll.
-
Robert07
aktív tag
Eleg erdekes ez a magyar oktatas.
-
updog
őstag
"csak azért nem példálóztam a 2est kapó lebukókkal mert barátaim, és nem akartam velük kibaszni, hogy esetleg lerontsa az övéket..."
És még csodálkozunk sokmindenen...
-
LOL, ez az élet. Én is kaptam már vizsgára úgy hármast, hogy meg sem jelentem
-
kemotox
addikt
válasz
Cathfaern #36 üzenetére
Persze, vannak "szélsőséges" esetek, ilyet látok én is eleget, hidd el. Kurtagáz, mikor azt se tudja az ember, hogy miről a szól a tárgy, aztán meg megy a rinya. De itt mi most főleg az anomáliákról beszéltünk. Arra szerintem nincs igazán magyarázat, hogy miért ad tök ugyanarra többféle jegyet a tanár. És nem, nem látta hogy másolunk, azt meg végképp nem láthatta a tanár, hogy a beadandót ki hogyan másolta. Ezekre volt kár írni a felgmulást, hogy tanulni kéne stb.
Egyszerűen csak arról van szó, hogy vannak tanárok, akik a felénél megunják a javítást, és elkezdenek kapkodva, félrandom osztályozni.
De azért szerencsére ez a kisebbség. Kopp kopp. -
Cathfaern
nagyúr
Nem igazán értem mi a probléma azzal amit írt. Én még nem láttam olyan diákot aki bejárt órára, tudta a teljes anyagot és meg lett buktatva. Olyat láttam, aki azt hitte tud eleget, de tévedett, olyat is láttam aki azt gondolta hogy azért amit nem tudott nem kellett volna rögtön meghúzni, olyat is láttam, hogy késett / összeveszett a tanárral / stb. és csodálkozott, hogy meghúzták. De olyat aki tudott mindent, időben odaért a vizsgára, nem puskázott, nem flegmázott, nem vizsgán látta először a tanár, nem tök máshogy oldotta meg a feladatot, mint ahogy a tananyagban szerepel és mégis meghúzták... na olyat nem.
El lehet vitatkozni azon, hogy az adott tárgy mennyire fontos az adott szakterületen, hogy tényleg érdemes-e megtanulni, hogy van-e ideje arra a diáknak vagy nincs. Vagy hogy jó-e az úgy ahogy tanítják az adott dolgot. De ennek nem sok köze van ahhoz, hogy ha valaki tudja az elvárt anyagot, akkor át fog menni. -
Bobó_20
aktív tag
Objektum orientált programozás (JAVA kurzus):
- Nos lesz egy beadandó feladat, amit megírhatnak C#-ban is, sőt az órát is ezen a nyelven fogom oktatni, mivel ahhoz jobban értek. Ha valaki JAVA-zni szeretne, az vegye fel egy év múlva a tárgyat.Majd némi felvezetés után nekiálltunk egy bevezető feladatnak, ahol egy konstruktort nem tudott abszolválni.
Természetesen szörnyen produktív a csóka kutatás és publikálás terén...
Nem a hallgatói színvonallal van csak gond szerintem
-
#56573440
törölt tag
Üdv a felnőtt kor kapujában, ezek után jellemzően csak rosszabb lesz nyugi
Ezer meg egy ilyet tudnék én is mesélni, sőt húgom pszichológiára járt, és olyan alázás ment ott azoktól akik pontosan tudták, hogy a viselkedésük a diákokban milyen szintű torzulást okozhat, hogy el se hittem. Egy műszaki egyetemen elfogadom, hogy a tervező iroda tulajának a fiát, aki bent csináltatta meg a beadandóját is meghúzzák, mert a tanár szerint az is egy fos amit üzemszerűen hidakat tervező mérnök rajzol, de azért na...A munkában, és utána az életben rettenetes mennyiségű igazságtalanság és szívás jön még, de ez a történet ilyen. Csoptárs amikor kibuktam mindig azt mondogatta, hogy nyugodjak le a pcsába, és ne vegyem fel a kesztyűt, mert én lediplomázok és lesz egy jó állásom, ő viszont onnan fog nyugdíjba menni, és az összes maradék boldogsága annyi lesz, hogy láthatja hogy én szenvedek addig is. Azt meg nem adom meg neki.
-
Van egy unortodox módszerem:
Bejársz előadásra, figyelsz, ha kérdeznek válaszolsz, óra végén felteszed az aznapi anyaggal kapcsolatos kérdéseid, hazamész, átnézed, aztán következő előadás előtti napon szintén készülsz.Garantált módszer, lehet bármekkora szadista rohadék, akkor is meglesz elsőre a "bármilyen" tárgyad.
-
ncc1701
veterán
Mondatot nagybetűvel kezdünk. Itt is egyes.
-
erer1000
őstag
válasz
alkatraz3000 #26 üzenetére
grat
nálunk 3 tárgynál volt eddig összesen megajánlott. 2 nél normálisan, 75% felettieknek
na de a 3.nál...
aki a két zh-t 100-100%ra írta meg, az kaphatott megajánlott kettest
nem sok értelmét láttuk
-
alkatraz3000
senior tag
Controllingbol tavaly elcsúszott a kommunikacio a gyak és szeminárium között. Teljesen más anyagot adott az egyik , mint a másik. Persze ZH-n gyalázatos eredmények , végül a tantárgy felelős eltekintett a ZH eredményekről, és alapból jart egy hármas.
Menedzsment alapjai, eloadas. A tanárnak mániája volt random kérdéseket feltenni, főleg történelmi jellegut. Éppen a clash royalet nyomtam, mikor a páromra és barátnőjére raszolt a tanár, hogy nem kene pofázni. Megajándékozta őket is egy random kérdéssel, persze néztek ki a fejukbol. Én meg olyan részletességgel válaszoltam neki, hogy a 8. Héten kivágott az óráról megajánlott 5-os osztályzattal
-
Kisgépkezelő
senior tag
Volt egy tanárom, akinek nem volt kedve nyár közepéig vizsgáztatni, ezért felajánotta, hogy aki az első két alkalmora jelenkezik, az egy jeggyel jobbról indul. Tartotta a szavát, mert tényleg megadta az egyel jobbat, még azoknak is akik csak köszönni mentek be.
-
vtomi2
őstag
Nekem programozás érettségin volt, hogy kihúztam a legkönnyebb tételt, 5 perc alatt megvoltam úgy, hohy szépen kicsinosítottam. Megyek szóbelizni, és a tanár lecseszett, hogy hogyan mertem ilyen könnyűt húzni
vizsgaigazgató meg adott egy másik programot, hogy papírra írjam le (az is banális volt neken), aztán látta, hogy megy, és elkezdett kérdezgetni olyanokat, amit még a tanárom se tudott sztem (mint ph olvasó ugye mindenhez hozzá tudtam fűzni vmit
) negyed óra után nyújtja a kezét, hogy feladom 5-ös
Vagy tanultunk könyvelést, és 3-4 között áltam, tanár hívni akart felelni a jobb jegyért, mondom jó nekem a 3-mas is, úgyse könyvelést jöttem ide tanulni. Megnézte a jegyeim szaktárgyakból, és felelet nélkül megadta a 4-est
-
xtro
aktív tag
válasz
Feketelaszlo #17 üzenetére
ez
-
kenwood
veterán
ezt jelentheti azt is,hogy "olyan rondan irsz,hogy 3 dolgozatot kijavitok,mire a tiedet dekodolom. amire volt turelmem,az baromsag"
-
joeetm
tag
Az összes válasz az első kommentben. Egyetem.
-
erer1000
őstag
dinamika vizsga.
bementem, kihúztam a 2 feladat + 1 elméleti kérdést.
osztályozás évközi max 50pontot lehetett szerezni, és ehhez még vizsga toábbi max 50 pont, és így 100pontból ad jegyet.
volt nekem évközi 36 pontom, tehát egy jó vizsgával esélyem volt az évvégi 4esre.megnézem amit húztam. sorszáma 1, és 2. elméleti kérdésé 1.
a legelejéről...
a legkönnyebbek lettek, olyanok hogy 40percen belül már ott ült mellettem ellenőrizni a dolgokat.
érthető módon hibátlan lett mind a két feladat, és a szóbeli is.majd nézegeti a lapját, é közli velem hogy 3as ez így, mert bár jók a feladatai, de túl egyszerűek voltak, így nem lenne fair a többiekkel szemben ha önnek 4est adnék.
én meg csak nézek, hogy de hibátlanok.... mégiscsak ő állította össze a feladatokat.. akkor miért így?
és kijelentette hogy a 4esért húzhatok új tételt ha szeretnék...
szóval 75 pont kellett a 4eshez. ebből 36 megvolt évközbéről, és ha 39 pontot ad a hibátlan vizsgára az 50ből, akkor 4es vagyok.
de nem. 38at kaptam így csak 3as
hibátlanra
-
erer1000
őstag
csoport társam is járt így. vizsgán mondja hogy ez hármas. veszi elő a lapot. nézi nézi. és közölte vele, hogy
"önnek az évközi jegyek alapján 5ösnek kéne lenni... Tudja mit? ezt a 3ast most nem írom be, jöjjön el jövő héten, és próbálja megújra. ha nem megy jobban, akkor meg majd a 3ast megkapja."
és a gyereknek tényleg nem írt be semmit a lapra jegyként...
-
Feketelaszlo
senior tag
Én ezt úgy ismerem, hogy év elején megmondja az oktató, hogy a tárgy témájából a Földön kb. egy tucat kutató és szakember rendelkezik 5-ös tudással, ő viszont csak 4-essel. De mivel egy félév alatt úgy sem tudja tökéletesen átadni anyagot, így a legjobb elérhető jegy a 3-as.
-
domos
senior tag
Ez az egytem az egyik legszánalmasabb dolog Magyarországon. A tanárok semmihez nem értenek, és még pofátlanok is... Olyan dolgokat várnak el, amiket ők maguk sem tudnak megcsinálni, a jegyeket meg hasraütésszerűen adják.
-
XharX
aktív tag
Jó sztorik vannak itt, beszállok:
Még az első félévemben egy alapozó tárgyam (villamosipari anyagismeret) során hangzott el ez a remek párbeszéd:
-Mondja meg, hogy mekkora a tiltott sáv nagysága félvezetők esetében.
-3 eV-nél kisebb feleltem(ezt hozta a könyv és tudtommal 99%ban igaz is)
-Nem, mert.. és itt folytatva elmondta a szilícium és a gallium arzenid értékeit, pedig mindkettő kisebb mint 3, de a feladatom lehúzta, egyes.
Pedig ugyan ennél a vizsgánál az előttem lévő hallgatótársam annyira nem volt képben, hogy a piezoelektromos effektusnál a para- és diamágnesességről beszélt, de kettes meglett.A másik nagy kedvencem elektronika szóbeli, közli velem a tanár, hogy ez a tudás egy erős hármas, gyenge négyes szint, de most megbuktatna és majd egy hét múlva. Szépen mentem is következő héten, ott pedig egy 40 perces kínlódás után közölte velem, hogy örüljek a kegyelem kettesnek és nem is érti mit akarok itt. A gond csak annyi volt, hogy körülbelül ötször annyit tudtam az anyagból, mint múlthéten
-
szakatsa
csendes tag
Ilyet sajnos simán megengednek maguknak... egyetem, 11:00-kor kezdődő szóbeli vizsga beugrója alatt első sorba ültem, tanárok beszélgetnek:
Ma nehézre csináltam a beugrót, délben ebédelni szeretnék.
2-en mentek át a beugrón, 1 a szóbelin... -
vtomi2
őstag
Én kiakadtam volna. Bár nálunk is volt 1 gyakorlatos, aki mindig (minden egyen gyakorlaton) késett 10-15 percet. Szemeszter közben 1x nagy volt a sor a reggelinép, és késtünk 5 percet, a tanár meg jött utánnunk, hogy akik most jöttek azok abszencia, jöhetünk a következő szemeszterben (1 igazolatlan hiányzás után már nem mehettünk vizsgázni a tárgyból). Kb ez volt az utolsó csepp, ezután döntöttem el, hogy inkább elmegyek dolgozni, ha nem lesznek meg a vizsgák. A poén az, hogy 1 pont hiányzott, hogy továbbjussak
de már pótvizsgázni se mentem inkább.
Vagy amikor játékot kellett programoznunk, hetente ellenőrizte a felkészítő a kódokat, és vizsgák előtt 1 héttel beköpte, hogy ilyen típusú programozással csak minimum pontot ad. Az helyett, hogy vizsgákra készültem volna tanulhattam azt a típust amit ő akart, és írhattam átt az egész játékot :w
-
bambano
titán
van egy-két beteg tanár, aki azt gondolja, hogy csak akkor lesz színvonal, ha x% stabilan megbukik.
következmény: x%-ot akkor is megbuktat a csicska tanársegéd, ha nincs rá valós indok.ha én lennék a miniszter, bevezetném, hogy a tanárok impakt faktorát súlyoznám az idővel (hogy a nagyon régi teljesítményük már ne számítson), és az így kapott szám lenne a szavazati joguk. utána minden fontos kérdést szavazással kellene eldönteni. így a vén trottyok, akik csak a fióknak publikálnak, kihullanának.
-
erer1000
őstag
4. félév. eddig már megszoktam sokmindent, de most ezen kiakadtam
az olyanokon már meg sem lepődök hogy 2,5 órás ea-k mellett eddig mindig 2 zh volt a korábbiaknak anyagismeret 3ból, és ebben a félévben kijelentette hogy most csak 1 lesz a 11 héten.
már akkor jeleztük hogy ez kevés lesz, de hát ő a senpai.
kapjuk a zh-t, 6 oldalas 55perc, és azok a feladatok amiket gyakoroltunk gyakorlaton 100ból 5-5-5 pontosak, amit meg nem is nzétünk, csak előadás anyagában oldalt szerepeltek a képletek, abból csinált feladat meg 20pont.
utána értetlenkedve nézett ránk hogy "ezek gyalázatosak lettek..." 70%-a karó.
megkérdeztem miért csak 1 zh volt, óriási anyag mellé. jött a válasz, hát eddig 2 volt, és mások is 2t szoktak, de én most ki akartam próbálni hogy 1 zh elég-e, de úgyfest nem elég.az elején szóltunk hogy nem lesz elég
-
dugo_
veterán
14%-os vizsgára véletlenül beírtak egy kettest... 6 kreditért.
Csoporttárs betegség miatt hiányzott egy zh-ról, amire valahogy mégis 95%-ot kapott.
-
kemotox
addikt
Mi beadtuk 5-en ugyanazt (egy gyerkek írta, a maradék négy másolt) és négyféle jegyet kaptunk, köztük egyest is
Vagy mikor a tök faszán pöpecül megcsinált beadandómat a haver lemásolta, de valami irgalmatlan igénytelenséggel, ceruzával (enyém faszán gépen megszerkesztett volt), és ő ötöst kapott én meg négyest.
Még néhány év, és hozzászoksz. -
Medocsabi
addikt
Ez kérlek, pofára osztályzás. Az ismerettségi körömben szinte minden lány csináltatott magának kamu szemüveget üvegből. Először kiröhögtem őket, de beszarsz, működött.Valahogy jobban kedvelik a szemüvegeseket a tanárok. (engem speciel utált pár a szemüveg ellenére, igaz nincs is bámulható csöcsöm
)
-
RexMaximus
senior tag
Udv a valo vilagban
(szobelinel jartam egyszer ugy, hogy en meg elvereztem az utanam jovo ket utolsonak meg felajanlottak a kettest vagy probat tehetnek. Nyilvan nem tettek
)
-
tatu9
tag
Sajnos ez nem lesz soha fair.
Én is jártam hasonlóan:
Mindegy melyik fősuli, matek vizsga
Előtte két nappal az oktató mappájából az ajánlott feladatok letöltve, megcsinálva, matektanárral leellenőrizve, hibátlan.
Vizsgán pont azok a feladatok, örülök mint állat, ez bizony ötös lesz. Hát nem. Négyes. Megkérdezem mit rontottam el, kérdeti a nevem, mondom, rámnéz, mondja vigyorogva: csak én lehetek ötös.
Ennyi. Né érts félre tökéles volt a négyes is, de azért na. WTFMásik oktató kicsit másnapos volt, vagy még nyomás alatt, nem lehetett megitélni: ma mindenki egyes, viszont látásra.
Rohadt bosszantó volt, főleg levelezőn amikor tényleg nagyon kevés időd volt foglalkozni vele.
-
Silεncε
őstag
Egyetemnek hívják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Rossz iPhone-t másol a OnePlus
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Linux kezdőknek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem minden arany, ami AI
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Urevo U1 Walking Treadmill
- Phone 15 Pro fehér, 256GB kijelző viseltes, akksi 87%
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Lenovo ThinkPad P1 Gen2 intel i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD 15,6" 4K OLED TOUCH 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3462 96% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN S2 TG Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB ZALMAN S2 TG Cooler Master 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest