Új hozzászólás Aktív témák
-
Centre
tag
Nem értem, hogy hogy nincsenek még ezek az x86, AMD64 licenszek megsemmisítve amikor ilyen nagyon súlyos versenykorlátozó hatásuk van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én úgy vettem ki az előadásokból, hogy inkább a CPU-ban lévő IGP-ket akarják befogni, mert az kihasználatlan erőforrás.
Van amelyik motor aktívan használja a 8 magot is. Például a Frostbite 2 és az új Dunia. Ezek 12 szálat is kezelnek a mai játékokban. Vannak egyébként tervek az OpenCL-lel a többmagos CPU-k hatékony kihasználására. -
Jack@l
veterán
Jó lesz a limites gpu-nak, ah még ezt is a nyakába rakják? Van már érgóta "8" magos proci, az nem elég továbblépni? Még a 4 magosok is 50% alatt vannak használva, oda nem akarnak esetleg lépkedni valamit?
Én tárt karokkal várnám az előrelépést, de szakmabeliként úgy látom ez egy marketing vicc lesz megint. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Van Bullett rigid body implementáció OpenCL-re, DirectCompute-ra és CUDA-ra is (az OpenCL-t reklámozzák, mert messze az a leggyorsabb). Mindegyik esetében az adatok átmásolásával töltött idő viszi el az idő nagy részét. Ezen nem segít semmilyen algoritmus. Ez tisztán hardveres probléma. Az egységes címzéssel sem lesz előrébb egy dedikált GPU. Fontos megérteni, hogy ilyenkor az adatokat a rendszermemóriába kell írni és onnan kell olvasni. Márpedig a rendszermemóriát jóval jobb feltételek mellett éri el az IGP, mint egy külső buszon keresztül a VGA. Nem viccből lesz az összes új konzol GPU-ja közvetlenül összekötve a rendszermemóriával, ez az amit a fejlesztők régóta kérnek.
A CPU teljesítménye sajnos nem nő. Az a szemét fizika közbeszól. Más utat kell keresni, ha teljesítményt szeretnénk kapni. -
fatallerror
addikt
ja de hiába egyre mélyebb az integráció, valószínűleg technikailag elfogja érni a konzolost de amíg az api ennyire korlátoz addig minden hiába... bár a ms mostanában nyilatkozta azt hiszem h olyan api-n dolgoznak ami maximális szabadságot ad, talán a 2015ben megjelenő dx 12-es már ilyen lesz
-
Jack@l
veterán
Gondolom még nem sikerült rendesen opencl-re implementálni úgy, hogyannak érdemi sebességkülönbsége is legyen.
Meg kell nézni mennyi százalékban van kihajtva egy mai játék alatt a cpu full grafikán, ami még a fizikát is viszi. Nyilván ha még ezt is a gpu csinálná, akkor még kevesebb erőforrás jutna a grafikára. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Lassan sokszáz előadást tartottak a fejlesztők ebben a témában. Mindegyik azt boncolgatta, hogy ha megyünk a heterogén irány felé, akkor mindenképp olyan hardver kell, ahol nincs adatmásolás és az adatok elérése a CPU-n és a GPU-n is ugyanannyi idő. A dedikált GPU-nak mindig sokkal több időbe telik majd elérni a rendszermemóriát, mint az IGP-nek.
Például hol lehet ez hasznos? Mondjuk a rigid body fizika számításánál. Gondolod viccből megy ez a rendszer az összes játékban a CPU-n, amikor ma már vannak GPU-s implementációk? A gond az, hogy a GPU-s számításban ugyan gyorsabb, de az adatmásolás büntetésével elveszít minden sebességelőnyt.Amelyik konzoljáték úgy használja a konzolt, ahogy a PC-t ma nem lehet azt ki sem adják PC-re. Elképzelhető, hogy a jövőben is így gondolkodnak majd a cégek, de mivel a PC-s hardver is egyre inkább a mély integráció felé tart, így még ha butításokkal is, de kiadható lehet a játék PC-s portja.
-
fatallerror
addikt
pedig nem kizárt, előző gen-nél is így volt az első 2 évben....holnap majd nézd meg a killzone, uncharted v gran turismo demóját
vmelyiket valószínüleg bemutatják ps4-en legalábbis szerintem 99% h ott lesz maga a gép is és vmelyik exclusive címet megmutatják. multi címeknél is megfigyelhető lehet akár.
-
Jó az elgondpolás, csak a sw gyártók nagyon lusták. Lehet látni, hogy ami szoftver kihasználja a GPU-s számítási lehetőségeket, az megy, mint a szél, csak ahhoz úgy is kell fejleszteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sennalacy #33 üzenetére
Ha azt a programot úgy írják meg, hogy a CPU és az IGP egy jelenet számítása esetén többször is megossza a munkát, akkor csak a Kaveri tudja majd az alkalmazást normális sebességgel futtatni.
Szerintem csekély az esély ilyen programokra. Inkább lebutítják a PC-s portot, mert a fejlesztők mindenképpen az egységességre törekednek. -
roberto02
tag
Magyarul: ha jót akarok magamnak akkor Amd kártyát vegyek gtx 660 ti helyett?
-
DIESELPOWER
aktív tag
Ráncfelvarrás
-
M.T.
senior tag
Aki azt várja, hogy jövőre itt a nagy változás és majd micsoda grafikájú játékok fognak jönni meg minden az APU konzol hasonlóság miatt PC-n is frankón fut majd minden, azoknak mondom, hogy ok ez a fejlesztés idén vagy jövőre kijön utána még legalább 2 év mire nagyon elterjed.
Akárcsak a directx verziók minden ismerősöm rohant directx 11es karit venni mikor megjelent aztán az igazi directx11-es játékok tömegére még várni kellett meg igazából nemcsak directx 11en ment jól a játék még a látványban sem volt oriási különbség.
Az új dolgokat mindig fokozatosan vezetik be mert sok vásárló csak 3-4 évente vesz új gépet még a konzolok is nem azonnal terjednek el, szóval a régi géptulajokat is kiszolgálják(akár PC akár konzol). -
Taragas
aktív tag
válasz
Sennalacy #36 üzenetére
Én ezért ruháztam be most egy FX-8350-re. Nekem cél a kaveri utódja, majd. Az talán ki fog majd tudni hajtani egy 7970 szintű kártyát az utód, és addigra leterjednek az újfajta játékot. A kaveri sztem az első évben kihasználatlan marad. Nem hiszem hogy olyan gyorsak lennének a programozók.... Addig meg inkább proci erő+ jó vga.
-
letepem
aktív tag
válasz
Psychopeti #32 üzenetére
Alapvetően leselejtezett darabokról beszélsz amik nem férnek be a tesla minősítésbe
de a lapkaméret is nagyságrendekkel nagyobb
-
Sennalacy
aktív tag
Köszi!
Akkor jól "átvertek".
Tehát, ha jól értem azt mondod, hogy egy Kaveri apu pl. megfelelő program esetén alázni fogja a 150 ezres csúcskártyákat? Márpedig ilyen programokra van esély, mivel a konzolok is hasonló elvet követnek?
Ilyen alapon akkor kell egy ilyen képességű apu is a gépbe, ha mindennel akarsz játszani, mert egyikhez ez lesz jó a másikhoz pedig az? Vagy egy inteles gép a diszkrét VGA-s játékokhoz, és egy AMD-s a konzolportokhoz.. szép jövő. -
Taragas
aktív tag
Egy kérdés: Ha hozzáfér a proci címteréhez, az azt is jelenti hogy akkor pcie 3 kell majd hozzá? A 2.0-án nem is fog ez menni? Bocsánat, ha hüle kérdést tettem fel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sennalacy #26 üzenetére
A konzolokat saját API-n programozzák, ami sokkal jobban illeszkedik a hardverhez. Ez sokszoros teljesítménykülönbséget simán áthidal.
Az OpenCL jó csak nem mindenre.
Természetesen bármilyen számítás megoldható csak a CPU-n vagy csak a GPU-n. Viszont amiért a CPU nem számol grafikát, úgy a GPU sem fogja a Pi értékét számolni. Elméletben mindkettő lehetséges, viszont máshova tervezték őket, más számításban lesznek hatékonyak. Ezért gondolkodik mindenki a kombinálásukon.
Nagyon egyszerű. A Transformer film programozócsapata a filmhez használt kártyákat CAL-ban programozták. Ebből a tapasztalatból lett ez a demó és grafikus API-t az alkalmazás nem használt. Viszont csak Radeon HD 4800-on futott, és ma sem fut máson, mert át kellene írni az egészet minden egyes GPU-hoz. -
Televan74
nagyúr
válasz
Psychopeti #25 üzenetére
Volt már a hírek közt a TITAN -ról szó. Majd holnap szerintem lesz hír róla, ha megjelenik.
-
Mans20
addikt
válasz
fatallerror #13 üzenetére
Hát a középkategória ősszel jön gondolom mint múltévbe,így nem várom meg a 750 ti-t,650 ti lesz asszem.)
-
Sennalacy
aktív tag
Ez most lehet, hogy oltári nagy marhaság lesz, sőt biztos, de azért megkérdezem.
A cikk szerint a PCI-E interfész magas késleltetése miatt hátrányba kerülhetnek a direkt GPU-s rendszerek a következő generációs programoknál. De ha megnézzük a nextgen konzolokba szánt megoldások és egy csúcskártya nyers számítási teljesítményét, akkor sokszorosa lehet az asztali GPU javára, nem? Ráadásul egy gyengébb 8 magos procival lesz párosítva a konzolban az ottani relatíve gyenge GPU.. A mai grafikus kártyák már jók általános számításokban, ott az OpenCL, amit évek óta fejlesztenek, nem lehetne nyers erőből GPU-ban megoldani azt amit a konzol CPU+GPU párosa tud? Valahogy leszervezni minél több feladatot kártyán belülre, hogy ne legyen szükség intenzív CPU-GPU kommunikációra a PCI-E porton. Vagy ez képtelenség?
Ezt (Cinema 2.0) a mai napig nem értem. 2008-ban hozták ki, és akkor állítólag real time számolta az akkori csúcs kártya.. hol vagyunk már ettől számítási teljesítményben, mégsem látok azóta sem semmi hasonlót, sőt ezt sem adták ki később, hogy valóban bárki futtathassa otthon... Fura ez az egész. -
Psychopeti
senior tag
Érdekes lesz hogy merre fog még fejlődni a GPU technológia.
Egy kis érdekesség talán holnap megjelenik a Geforce GTX Titan.,esetleg valaki kirakhatná ide is, a videókártya hírek közé. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #21 üzenetére
Ha a Hadoop érdekli a céget a mikroszerver vonalon, akkor oda mindenképp ez az APU-s irány kell. Nagyságrendekkel hatékonyabb, mint szimplán CPU-val.
A diszkrét GPU sajnos nagyon korlátozottan alkalmas szerverekbe. HPC-re baromi jó, de mikroszerverekbe már annyira sok az adatmásolás, hogy amit megnyersz a GPU tempóján azt elveszted az adatok másolásával. Ez nem fog működni. Persze a Stream Computeng Hadoop fürtje még így is kétszer energiahatékonyabb, mint a többi, de ők sem rejtik el, hogy a feladatok 85%-ban a GPU és a CPU adatot másol, vagyis sokkal hatékonyabb lehet, ha ezt a tényezőt ki tudnák ütni.
Integrálva a GPU a szerverfeladatokban nagyon izmozhat, főleg ha egységes a CPU-val megosztott memória. -
robyeger
addikt
válasz
fatallerror #2 üzenetére
Régebben nagyon sírt a szája az NV-nek a windows arm támogatása hiánya miatt, most hogy megkapták(win8-al pontosabban Win RT-vel), szerintem olyan sokra nem mentek vele, pontosabban nem ennek köszönhetik a jó pénzügyi eredményeiket. Az elkövetkező tegra 5 már ARMv8-as lesz, és tudtommal ARMv8-nál lehetőség lesz a PCIE v3.0 csati alkalmazása is. Hogy lesz-e valaha NV cpu mellett működő geforce féle grafikus lapka/kártya?, na erre én is nagyon kíváncsi vagyok.
-
#06658560
törölt tag
válasz
fatallerror #19 üzenetére
Game vonalon van értelme egyáltalán ennek? Max Apu esetén szerintem. Az Abu által említett OpenCL és GPGPU vonalon annál több, de ott meg a gaming evolved nem játszik. Na meg kérdés a gameing evolved vonal ha ezzel is nyomulna akkor intel proci esetén mit hozna, ergo nem ütne-e vissza ha túlságosan magukra zárnák a rendszert.
Abu: ez a lépés mikroszerver vonalon mit eredményezhet? Egy dinnye gpu akár diszkrét, akár integrált vonalon képes lehet kiszolgáló szerverként funkcionálni így? Teszem azt leválasztunk egy blokkot eg processznek, egy másikat egy másiknak, mintha sokmagos cpu-nk lenne, csak több maggal, tényleg egyszerü feladatok elvégzésére, kevés out of order igénnyel? Teszem azt egy home szerver felhöben, a család levelezésének, adatainak kiszolgálására. Akkor egy szerver bövítés akár úgy is kinézhet, hogy proci, plusz a PCI-e slotokban dGPU, s fut rajta egy halom ilyen mikroszerver.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #19 üzenetére
Olyan nem lesz, mert ehhez HSA-t kell használni. A HSA pedig egységes forrásból dolgozik, és aszerint a forrás szerint készül a gépi kód, ami lehet bármilyen, nem csak ARM vagy x86/AMD64. A fejlesztőnek ezzel nem kell foglalkoznia. Egyszer megírja a forrást és a telepített HSA runtime a többit elintézi. Nem fogja a runtime nézni, hogy neked NV-d van vagy Inteled. A beépített támogatásnak megfelelően fordít rá egy kódot és futni fog a program.
-
fatallerror
addikt
#14) Bici : nem arra gondoltam, úgy sehogysincs közös címtér :]
akkor nem értettem én félre. magyarán ha az amd villantja a zsöcit h "srácok CSAK amd64 legyen lefordítva, ne fordítsátok le arm-re" akkor nincs mit tenni. és mivel a gaming evolved-et elég komolyan gondolja most az amd nem kizárt h fizetni fog a fejlesztőknek ezért
-
F34R
nagyúr
válasz
csigabiga98 #4 üzenetére
annak ellenere megis azt hasznalsz
-
#06658560
törölt tag
A nagyon kis kissebbség nevében kérdeznék: CAD vonalra ez mit fog jelenteni? Semmit, vagy annál is kevesebbet?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #9 üzenetére
Ha a programot lefordítják ARMv8-ra, akkor nyilván ugyanaz a funkcionalitás elérhető egy Maxwell APU-n, mint egy Kaveri APU-n. Feltételezve, hogy az NV tényleg bevezeti az egységes címtér támogatását. Ha a programot csak AMD64-re fordítják le, akkor nyilván el sem fog indulni egy Maxwell APU-n.
(#10) robyeger: Azok mellé a procik mellé az AMD nem rak IGP-t, vagy ha rak is, akkor inkább licenceli az ARM-tól a Mali-T600-at, ami ugyanazt támogatja, mint a GCN, csak ARMv8 alapon. Egyébként nyilván a GCN is áttervezhető az ARMv8-hoz, csak nem hiszem, hogy az AMD át akarja tervezni. Egyszerűbb licencelni a Mali-t. A Midgard is elérhető tervezhető dizájn formájában, csak GPU-t tervezni sokkal nehezebb, mint CPU-t, így senki sem nyúl bele az ARM dizájnjába.
-
Mans20
addikt
válasz
fatallerror #5 üzenetére
Kíváncsi leszek mit alkot nv,valami olyan kéne mint a geforce7-ről geforce8-ra váltás amikor már cuda magok voltak,jó lenne valami újjat látni,frissítés helyett meg hagyni a maxwellnek a GTX7xx-et,na meg most akarok vga-t venni)
-
TTomax
félisten
válasz
fatallerror #5 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV is ugyanezt csinálja, szóval nem különbözik a koncepciójuk. Annyi az eltérés, hogy nincs AM64 licenc, így az ARMv8-ra alapoznak. Konkrétan az ARM Mali-T600 is olyan lesz, amilyen a Maxwell IGP-je. A koncepcióban senkinek sincs kétsége afelől, hogy a közös címtér és a teljesen koherensen megosztott memória a jövő. Abban van eltérés, hogy a AMD64 vagy ARMv8 legyen az alappillér.
Tehát a jövőben is lehet majd NV, AMD meg a többi VGA-t venni. Szerk.: Bocs mégsem. Már nincs többi. -
fatallerror
addikt
jó...2000 óta halljuk h a pc mint játékplatform megdöglik de sose hagyják mert "csődbe" mennének a hardvergyártók ha mindenki 50 ezres gépet venne 500e helyett
így lesz a dgpu-val is... lesz még 10 év múlva is sőt azt is megmondom neked h 300 dollárért is nem csak 1000-ért mint ahogy félnek h jaj lassan 5000 dollár lesz 1 vga....hiába erősödik a mobil piac a kapzsiság mindig megmarad azaz nem akarnak elesni a desktop eladásoktól sem
az igény pedig még elég sokáig megmarad desktopon is...és amíg van igény addig költenek a dgpu fejlesztésekre is
és nem írtam h kinyírják az nv-t hanem h kiszeretnék, nem ugyan az a 2
de ne féltsd az nv-t, 2014ben villantani fognak
-
csigabiga98
csendes tag
hát nem is tudom , de majd meglátjuk mit hoz a next gen vga piac . személy szerint nv párti vagyok nem vagyok oda az AMD-ért se vga se cpu fronton
remélem az nv valami jobb cuccal áll elő .
-
TTomax
félisten
válasz
fatallerror #2 üzenetére
Ezt egy-két éve is olvastam ugyanígy,ugyanitt...lehet benne valami,de mire kinyírja éppen piac nem nem lesz már diszkrét vgara...
-
fatallerror
addikt
az amd kiakarja nyírni elég rendesen az nv-t
és mivel ezen a területen tényleg jók is, lehet h sikerrel is járnak
nv-n látszik egyébként h annyira nem foglalkoznak már a desktop vonallal
-
TTomax
félisten
Tovább bonyolódik a Catalyst felépitése és működése...
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3009
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- JBL Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
- IPhone 12 Mini 64GB Szép Állapot! Akku:100% 6 hó jótállás
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 490+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest