Új hozzászólás Aktív témák
-
Oldman2
nagyúr
Ennek örömére egy sorban áll mindkét irányba menő forgalom, ha nagy a forgalom...
Mintha a közlekedést tervezők nem lennének tisztában a város forgalmi helyzetével.
Csak akarás kérdése lenne egy második sáv kiépítése legalább az utolsó 100m-en és voila, elhárulna az itteni folyamatos torlódás kialakulásának lehetősége. -
axioma
veterán
Budakalasz Auchannel olyan fe'lgömbök vannak, mint a villamossin mellett szokas. Nem is ott rontjak el, hanem a keresztezodesben, hogy melyik sav az amibe az adott savbol mennie kell. Nem is minden korulmeny eseten egyertelmu (sotet, eso a felfestest elegge elmaszkolja). Verofenyben konnyu.
-
Atomgeszi
nagyúr
Az a lényeg, hogyha 500 km -nél hosszabb útvonalat terveztetsz vele, akkor figyelmen kívül hagyja azt, hogy milyen matricát állítottál be a beállításokban, mindenképp úgy veszi, hogy minden matricád van(kivéve, ha bekapcsolod, hogy autópályák elkerülése, akkor nem fog arra tervezni)
Ha 500 km alatt vagy, akkor figyelembe veszi a beállított matricáidat a beállításokban.
Magyarán, ha elindulsz keletről nyugatra, és mondjuk van 1-2 megyeid, de nincs országosod, akkor jobb odafigyelni, mert úgy veszi, hogy minden van.
Ez elég kellemetlen szituációkat tud kreálni. Vagy pedig 500 km alatt terveztetsz és minden egyes 500 km után újra 500-ig...
-
vlevi
nagyúr
Még talán az tűnik a leg 1xűbbnek, ha beállítom, hogy van éves pálya matricám, és tervezéskor oda kell figyelni, hogy be/ki kapcsolom a fizetős utak tervezését. Ugyanúgy, mint az összes többi navigációs programnál.
Ez a rengeteg megyei, és egyéb, belvárosi, stb. engedély nyilvántartása annak jó, akinek van 1,2 megyei matricája, és, ha néha azon kívül közlekedik, pl. Pest, Nódgrád megye mellett áttéved Hevesbe, akkor letereli a pályáról. -
vlevi
nagyúr
Másik probléma azzal, hogy a matricákat egyesével hozzá lehet (vagyis KELL) adni, az az, hogy nem tesz különbséget a járművek között.
Gyakrabban járok motorral, mint autóval, és, ha átváltok autóról motorra, akkor is ugyanazokat a matricákat, engedélyeket mutatja, mint amit akkor állítottam be, amikor autóval navigáltam. Ez pedig nagyon nem igaz, szinte sosem veszek motoros pálya matricát.Annak viszont még nem néztem utána, hogy tudja-e a Waze, hogyha motorra állítom a jármű típust, akkor Román, Szlovák, Cseh utakon nem kell külön útdíjat, vagy pályadíjat fizetni akkor, ha motorral megyek, szóval olyankor akár tervezhet auótópályára is.
De személyautóval egy métert sem tervezhetne Romániában anélkül, hogy beviszem neki, hogy be van fizetve a román útdíj.
-
woodworm
veterán
Pár hete jártam így Budapest-Mezőberény viszonylatban. Minden kihagyott lehajtó után újratervezett, majd a Kondorosi után közölte, hogy útdíjköteles útszakaszon közlekedek. Éppen időben.
Arról nem is beszélve, hogy Miklós felé a Csepeli útról folyamatosan át akart vinni a Rákóczira. Értem én, hogy matrica nélkül tervezett, de nem értem miért arra vezetett volna a jobb útvonal.
-
Rick4
félisten
Nekem volt már több országban ugyanez, egyszerűen a kisváros kétszámjegyű út főutcája, és a sokagrangú, 2m széles betonlapokból összerakott "út" között nem tesz különbséget. Igaz engem is régebben sziuvatott ezzel, de akkor plegy békés megyei Vésztő nevű településen este 10-kor kereszütlhajtva tök és paszul módba váltott, és vitt keresztül mindenen, máskor valami Pest alatti kis faluban vitt be a lakó- pihenő övezetbe, miután végre kikecmeregtem onnan, visszanézve a főútra sehol senki, mindkjét esetben forgalom, torlódás, balersetmentes volt a szakasz, amit elkerültünk. De megcsinálta számtalanszor a cseheknél, lengyeleknél is, akár abszolút forgalommentes időszakban, este 11-kor. És cska egy rövid szakaszt gondolt elkerülni, ahol utólagosan is visszanézve semmi akadálya se lett volna, hogy végigmenjek, ugyanezt elköveti somogy megyei kis faluban, ahol levágni gondol a házak között elhaladó főút sima nmagyívű jobbkanyaros szakaszát.
Talán erről már leszokott, de kétkedve fogadom én is az ilyen trükkös utasításokat...
-
vlevi
nagyúr
Ma sikerült kipróbálni a lock screen navigációt Waze-vel. Működik, de érdekes.
Megy a navigáció, mondja, merre menjek, a lock screen látszik is, de, amikor feloldom a telót, akkor nem látom a wazet. De fut, mert amikor rá bökök az ikonjara, akkor rendben bejön, és az útvonalat mutatja.
Egy régi dolog viszont ma megint előjött, ami nem hiba, hanem tulajdonság.
Erdőbénye környékén a völgyben sok helyen nincs térerő. Ilyenkor nem tud elkezdeni navigálni, nem tervez útvonalat, csak mutatja, hogy hol vagyok. De emiatt, mivel nem navigál, nem is teszi ki magát a lock screenre. Még akkor sem, ha később megjön a teremtő, és észhez tér. Hallom, hogy navigál, mondja az utat, de a lock screen üres. -
Faby
senior tag
Nem tudom, amikor megyei matricákat használtam, én utánanéztem, melyik az a kihajtó, ameddig mehetek, és nem volt belőle gondom. Különbenis, a fő szabály ugye az, hogy a megyehatár utáni első lehajtóig mehetsz az előző megye matricájával, a megyehatárt elég nagy tábla jelzi, utána az első lehajtót nem nehéz észrevenni. Valamint, ha valaki megyei matricát vesz, az rendszeresen jár arra, tehát szerintem nem gond megjegyezni, meddig mehet.
Román példádat bevallom, nem értem teljesen, mivel az országba be se engednek matrica nélkül, ha jól tudom, tehát evidens, ha oda készülök, veszek, vennem kell matricát. Itt szerintem nincs értelme kapcsolgatni, hiszen csak fizetős úton mehetsz.
Ausztria: ha Ausztriába megyek, akkor az tudatos, tehát tudom, hogy vennem kell matricát, és veszek, nem tétel. Véletlenül nem fogok arra keveredni.@(#12218) Ear001:
Én biztos nem sírtam érte
Amikor megyei matricát használtam, akkor ingáztam, ismertem az utat, nem is nagyon használtam Waze-t, hacsak nem a forgalom figyelésére.
Nem tudom, hogyan lehetne máshogy megoldani, de nekem például jobb volt a régi módszer, egyszerűbb volt.@(#12217) Márton
Nem, szerintem nincs ellentmondás. Eddig folyamatosan be volt kapcsolva a fizetős utak, és vettem matricát, ha kellett. Ha nem akartam fizetős úton menni, csak egy kapcsolóval kikapcsoltam. Most, ha ki akarom kapcsolni a fizetőseket, vagy lejárt(ak) a matrica(k) egyesével minden matricát ki kell kapcsolnom. Nekem ez nem tűnik kényelmesnek.@mindenkinek:
Éppen ezért írtam, hogy nekem nem jött be a váltás, számomra kényelmetlenebb a rendszer használata, mint korábban. De kinek mi a használati szokása, biztos vannak, akiknek ez így jobb. Attól még, hogy én nem látom értelmét, nem én vagyok a célcsoport, lehet, hogy van akinek így könnyebb, nem vitatom.
És, hogy konstruktív is legyek: Mi a helyzet pl az utánfutó kezelésével? Ahogy a motorkerékpárt külön be lehet állítani, mint járművet, szerintem lenne értelme az utánfutós opciónak is, márcsak az eltérő sebességhatárok miatt is. Autópályán elég nagy a különbség, 130 vs 80 km/h, az már érkezési időben is számottevő különbséget okoz. Vagy esetleges behajtási tilalmak miatt.
-
canniball
nagyúr
A motoros példánál leragadva két dolog jutott eszembe.
1. Kb. így vagyok én is, a motorra és az autóra nem ugyanazokat a matricákat veszem. Ezért lenne jó ha gépjárművenként lehetne állítani a matricákat, így indulás előtt csak azt kéne kiválasztani mivel utazik épp az ember.
2. A motort valamilyen szinten külön kezeli a Waze; kérdés, hogy vajon azt figyelembe veszi-e ha motorral közlekedik az ember olyan országban ahol azzal ingyenes az autópálya használata? -
Szili17
tag
Oké, a Waze alapvetően ingázásra a legjobb, ilyen interkontinentális utakat nem is tud tervezni. Ugye volt ez a 800-1000km körüli határ (sokmindenfüggő hogy pontosan mennyit sikerül neki), de inkább maradjunk 500 körül, az azért szerintem stabilan ment.
A Waze itt eleve nem tervez útközben kis utcákkal, mert ha mindent végignézne akkor nem érne véget soha az útvonaltervező algoritmus lefutása (nyilván kis túlzással élve).
Persze itt is lehetne ilyen "jól követhető", hogy csak a cél közelében visz az alsóbbrendű utakon, de minek? Arra ott van neked az iGo, a Waze arról szól, hogy gyorsan odaérj időre ahová menni akarsz. Mi van akkor, ha jól követhető és gigabaleset az M3-on, ami miatt a 3-as út is bedugul mint az állat. Ja akkor álljál a dugóba. Mit fog mondani a user (pont most volt róla szó): "Ez a Waze, azt belevitt a dugóba." Jogos lenne? Jogos, hiszen nem erről híres... Nincs, leggyorsabb, leginkább tarthatónak ígérkező érkezési idő. Pont.De érted, ezt megint ilyen valami általánosságról beszélsz, ami igazából nem is igaz a Waze-re, csak így hozzákapcsolod. Értem mit szeretnél érzékeltetni, csak ez ebben a formában nem fogyasztható, mit mondjak neked erre? "Ja hát ez van." "Nem a Waze egyáltalán nem így működik, full rossz a példád, tök irreleváns." Egyik válasz sem igazán jó... (szerintem).
-
junkpod
nagyúr
A bediktálás sem működik, a bukósisakból nem tudok olyan hangosan ordítani, hogy a menetszelet túlkiabáljam
Megállni nem próbáltál? Vagy az standard, hogy motorozás közben telefont nyomkodsz?
Autóban nagyon jól működik a cím bediktálás BT kihangosítóval.
Viszont abban igazad van, hogy bosszantóan sokszor fagy merevre a WAZE és ilyenkor gyakori a teljes felejtés is. Pedig egy SAMSUNG tömegtelefonom van, semmi extra HW nincs benne...
-
Szili17
tag
Kikívánkozik belőlem hogy mondd már be a címet vagy egy címet és akkor elmondjuk mit csinálunk mi másképp hogy nem ilyen negatív tapasztalataink vannak.
De azt már előre borítékolom hogy a válasz az lesz hogy "emlékezz amit az elején leírtam, na úgy kell keresni".
Egyébként valóban lehet diktálni, emellett szabadszavas kereső, tehát:
1072 Budapest, Akácfa utca 38. beírható így is: "akacfa utca 38".
Amúgy a Waze erre olyan találatot fog adni, hogy: 38 Akácfa utca, Budapest VII.
Ha házszám nélkül kapod, akkor valószínűleg rossz találatra nyomtál, ha Budapesten belül vagy.Ezen felül a gyorskereső még mindig Google találat, de ezt te magad is ki tudod próbálni.
Lehet hogy nehéz elhinni, de ide az emberek többsége azért jár, hogy a másiknak segítsen, ha ilyen negatívan állsz hozzá hogy "elsőre nem ment, szar az egész 3× megpróbáltam ugyanazt és ugyanolyan szar" és nem is engeded hogy segítsünk akkor nem fogunk tudni, akkor tényleg nem neked való.
Azt sem hiszem hogy "ahol te laksz ott nem kell navi", nem kell sehová sem kell. Papírtéképpel is lehet navigálni, meg megjegyezni otthon, csak az nehezebb, több energia befektetése, de ki hogy szeret közlekedni én pl minél gondtalanabbul. Nem izgulok hogy mikorra érek oda, nem izgulok hogy merre is kell menni, ha bevágnak elém, tök nyugis minden, nem jobb így? -
Digger
senior tag
Elbeszéltek egymás füle mellett!
Ahogy már többen is céloztak rá, a Waze nem a hajszálpontos, házszámadatbázisban profi, hanem az odaút megrövidítésében! Még akkor is, ha csukott szemmel tudod az utat a saját házadhoz, nem mindig a megszokott út bejárásával érdemes menni, mert bárhol lehet egy friss útzár, ami még reggel nem volt ott és te még nem tudsz róla, ő viszont - esetleg kerülővel - de mégis hamarabb hazavisz mint a megszokott út!
Ezért hatalmas a Waze! De természetesen ezt nem szükséges átlátni, szabad az út bármilyen más megoldáshoz, ha neked az jobban bejön, mert mondjuk pontosabban tudja hol van a tizenhármas házszám! De az nem lesz olyan mint a Waze!
Többen is célozgattak rá, hogy mivel ez nemcsak navi program, hanem egy közösség is, akár a saját munkáddal is tehetsz azért, hogy mi többiek is megtudjuk, hol van a tizenhármas házszám! -
marsu.
senior tag
-
junkpod
nagyúr
Pedig pont arra lett kitalálva a waze, hogy a mindennapi ingazashoz használd, két kiemelt cím is van benne: munkahely és otthon.
Tudjuk, hogy hazatalalsz, de a két pont közti állandóan változó forgalmi helyzet miatt nem mindegy, hogy mennyi idő alatt. Erre való a waze.
Ha nincs fent vagy rossz egy házszám az adatbázisban, akkor segitheted a közösséget a térkép javításával. -
Szili17
tag
Azzal ugye te is tisztában vagy, hogy a gyorskereső találatai a Google találatai?
Tehát amikor címre keresel, elkezdesz írni a keresőbe és jönnek rögtön a találatok, na annak (egyelőre) semmi köze a Waze-hez (illetve az előzményekből is ad találatot, ha ott van Waze, akkor kapsz olyat is).A jó hír, hogy ha az rossz, de nyomsz egy nagyítót vagy "további eredmények erre" listaelemet, akkor Waze találatokat is fogsz kapni.
A rossz hír az, hogy ha Google találatot választottál és most kuka lett és mész használni a Google Maps-t akkor ugyanolyan szar lesz, sőt még rosszabb, mert nálunk (Magyaroroszágon) a Waze kicsit többet tud az akutális forgalmi helyzetekről, ide értve a lezárásokat is, mint a Google. -
pjen
félisten
Ez sajnos nem csak a te eszközödön és a progin múlik.Attól,hogy az utca például egyirányú,ha a jó végén visz be max egy házzal tovább gurulsz.Én a 16 ban lakom,az IGO és a Sygic a páratlan oldalra vinne.A waze 14 nek látja a címet.Ennek elvileg katonai oka van.Majd ha elindul az európai rendszer az 10x pontosabb lesz,az a terv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Lassacskán fenyőfát állítanak a hardverek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Eredeti játékok OFF topik
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Nintendo Switch 2
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Gamer PC - Z790 / i5 13600 KF / 32 GB / 2 TB / RTX 3080
- RDX Kara Heavy F6 Felnőtt Álló bokszzsák 183CM / max 150Kg, ingyenes szállítás + 1pár kesztyű
- MacBook Pro 17" i7 2.6 GHz 8GB RAM 240 GB SSD 8 ciklus az akkuban!
- Kindle Voyage REKLÁMMENTES könyvolvasó eladó (fizikai lapozógombok, keretmentes kijelző!)
- ÚJ! OnePlus Watch 3 43mm okosóra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- 2db Apple Lightning - jack átalakító eladó egyben 1999 Ft
- Új, Aktiválatlan iPhone 16 Pro (256 GB) (rendelhető)
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

Mondjuk én ritkán járok olyan helyre ahol a föld út szóba jöhet


fogadott, így gyorsan elbúcsúztam ismét tőle.




