Új hozzászólás Aktív témák
-
student
őstag
letöltöttem a vonatinfo appot de nem találom e-jegy vásárlást. valaki leírná hol van ez
-
Tomi_Sci
őstag
Felélesztek egy régi threadet, mert csak
A jegy sarkában van egy számsor, azt be tudja irni a kalauz és az alapján is tudja ellenőrizni.
Ezt onnan tudom, hogy amig a MÁV nem fogadta el a telefonon bemutatott E-jegyet a személyvonatokon csak a nyomtatottat (hogy a kedves utast szopassa), addig én konzisztensen megvettem a gyorsvonati pótjegyes E-jegyet (telefonon), és elmentem azzal a vonattal, amit épp elértem.
Ez az esetek 90%-ában gyorsvonat volt, de néha a személy hamarabb jött (semmi különbség a kettő között menetidőben egyébként).Ilyenkor a kaller jelezte, hogy mivel ezt én itt nem mutathatom be, ezért meg fog büntetni.
Én elismertem, hogy technikailag igaza van, gyakorlatilag viszont vagy megálltja a vonatot és rendőrt hiv vagy elmegyek vele a célállomásig. Még támogatom is a MÁVot egy extra gyorsvonati pótjeggyel
Itt általában vagy ráhagyta, vagy beirta a kódot és leellenőrizte úgy. -
Annyi fejlemény történt az utolsó esettel kapcsolatban, hogy kérésre visszautalták két jegy árát.
-
#42098752
törölt tag
válasz
philoxenia #80 üzenetére
Az embereknek nehez boldogulni a vasuttal, foleg, ugy, hogy sokan nem ismerik el ha hibaztak. Szerencsere vannak olyanok is, akik, ha nem is ertik a folyamatokat, legalabb pozitiv a hozzaallasuk. Ok alkotjak a kisebbik halmazt.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ne keverjétek össze a MÁV-ot a MÁV Start-tal....
Külön cég. Nekem is külön kell az igazolványt igényelnem.
Persze nem dolgozói szinten, ott elboldogulunk a legtöbb kollégával, de a vezetés, a koncepciók teljesen külön utakon járnak szinte. Olvassatok:[link] -
#42098752
törölt tag
A ketto nem ugyanaz: cirka 5 eve megszuntettek azt a lehetoseget, hogy 100 km alatt egy mj. legyen. Ez annak idejen 3 napig ervenyes volt, de ezzel vissza is eltek rendesen. Most 100 km alatt ket jegy formajaban kapja az utas a jegyet, amelynek az ervenytartama teljesen mas, hiszen ezen tavolsag alatt aznap ervenyes, illetve kovetkezo nap 03:00-ig (hajnali!!!) befejezheto a mar megkezdett utazas.
A penztaros ezert adja igy es nem azert, mert igy latja jonak.
-
Dilikutya
félisten
Van a jegyen kód az ilyen esetekre, csak be kell gépelni. Papírról se mindig megy a QR-kód. Én többet nem is vagyok hajlandó papíros jeggyel utazni. Ha nem tudják beolvasni, leszarom, nem az én gondom.
Nagyobb problémám, hogy a rendszer primitív. Az hagyján, hogy 100km alatt papíron sem vehetek a pénztárban retúrjegyet, de online annyi fizetési tranzakció van, ahány jegyet veszek, nem engedi sorban kosárba tenni és egyben fizetni. Pedig ezt egy alap kínai webshop is tudja szerintem.
-
#90088192
törölt tag
válasz
#42098752 #67 üzenetére
Nem lenne nehéz változtatni rajta, ez ami meg idegesítőbb, nem lenezni kell az utast, hanem segíteni, ennyi, a szabályok hajlíthatók, csak okosan kell hozzáállni. 5 perc türelem mindkét feltol elvárható, aki kiszolgál tegye bele az erőfeszítést, hogy igen is tudja mit csinál, mert akkor a legnagyobb a haszna, ha rajon, hogy az utazókat lehet segíteni, olyan módon pl: tájékoztatással akár minden jegyvételnél, azt nem úgy kell felfogni, hogy hülye aki utazni akar, hanem úgy, hogy nem tudhat mindenki mindent.
Sokszor egy honlapon órákig keresnem kell az élérhetőségeket, mert úgy el tudjak dugni, mert csak egy hülye üzenetet küldhetsz, a GYIK-ba meg nincs benne, mert ugye én nem úgy fogok utazni ahogy szakszóval gyönyörűen leírtak pont azon 2 állomás között. Fel hívom akit kell megkérdezem amit akarok és mindenki boldog, ha olyan helyen vagyok ahol ez nem lehetséges, pont azért mert nem találok telefonszámot, akkor nekem sem marad más csak kérdezni aki ott van. -
válasz
Cathfaern #63 üzenetére
Nem csak és kizárólag abból indulok ki, néha a világ végére is megyünk vonattal és amikor például egy Miskolc - Tonanádaska vonalon mondhatni végig, a hegyek között, de még a Szlovák határ felőli végénél is korrekt 4G van, ahol 1.5 éve még csak 2G (EDGE) volt, akkor van miről beszélni.
-
#90088192
törölt tag
válasz
#42098752 #56 üzenetére
Sajnos mindenki tudja, hogyan miként jutott ide az egész, de ez mar a múlté, tudod ha hibázok, megpróbálom jóvá tenni amit lehet, de minimum elnézést kerek, mert nem szándékos, vagy tudatlanságomból ered. Az a baj, hogy ez eddig szituációban SENKI nem ker elnézést, nem teszik jóvá, csak akkor ha cseszegetve vannak, de nekik áll feljebb akkor is, hiszen az utas értünk van....
Ez a fajta mentalitás zavar, és ahogy írtam, aki nem így viselkedik annak tiszteletem....a többiek meg..... -
válasz
#42098752 #59 üzenetére
Mi szinte mindig mobilnetezéssel múlatjuk utazáskor az időt és az elmúlt bő 1 évben már nagyobb távolságokon is szinte alig volt olyan néhány rövid szakasz, ahol probléma lett volna a térerővel, vannak persze olyan helyek, ahol mindegyik szolgáltató kihagy a hely fizikai adottságai miatt, de ott meg gyorsan átrobogott az IC, összességében viszont korrektnek mondható az országos 4G lefedettség, sok (tőlünk más tekintetben fejlettebbnek mondott) országban megirigyelnék.
Más kérdés, hogy a MÁV-os szolgálati telefonok biztos nem a felsőbb kategóriából kerülnek ki, amikben a legjobb modulok vannak, mert az is számít azért valamennyire.
A 3G-s eszközökkel meg nem csodálom, hogy problémás a lefedettség, több tíz km-es szakaszok vannak sok helyen lefedetlenül a vasúti szakaszokon is. -
Lenry
félisten
áh a jó öreg MÁV.
róluk nekem is van egy-két kedves sztorim, pedig szinte soha nem vonatozok -
#42098752
törölt tag
válasz
#90088192 #51 üzenetére
Hogy milyen a szabalyzat, abba nem megyek bele reszletesen, hiszen egy veget nem ero parttalan vitanak nincs ertelme, mindenki fujjna a magaet. Egy online feluleten panaszkodni, nem szerencses, hiszen az nem old meg semmit...
A gondok fovonali resze, a belfoldi vasuti szemelyszallitasi piac megnyitasa, tehat a liberalizacio elindulasa utan lesz megoldva, ez az Unos csatlakozasbol eredoen fog megvalosulni. Arra mer nem kell sokat varni.
Addig pedig a mar korabban altalam emlegetett (egyesek szerint humoros, szerintem inkabb tragikus) mondas marad ervenyben, akar tetszik, akar nem.
A hozzaallas, a fejlesztesek elmaradasa (kiveve a nehany eve Unios tamogatasokbol megvalosulo felujitasok) es a teny, hogy a hazai vasuti szemelyszallitasnak soha versenytarsa nem volt, sajnos a jelenlegi allapotokat eredmenyezte. -
Eastman
addikt
"- Idefigyelj, mondta komoran -, ha egyszer megígérted valakinek, hogy ekkor és ekkor itt vagy amott leszel, és nem vagy ott időben, csak két mentséged lehet: meghaltál, vagy olyan beteg vagy, hogy mozdulni se tudsz! .
(...)
Ellophatod valakinek a lovát, a tehenét, ökrét, vadászpuskáját. Mindenét ellophatod és visszaadhatod megint, vagy megtérítheted az árát. Csak egy valamit, ha ellopsz valakitől, nem térítheted meg soha. S ez az idő! Ha valakinek az idejét lopod, azt úgy megloptad, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozásban eltelt időt semmi hatalom a földön nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége. Örökre elveszett, és te voltál az, aki a jóvátehetetlen veszteséget okoztad. Érted?"Ne humorizáljon itt a késéssel, mert újra és újra ott várunk húsz perceket a szélben meg a vízszintes jégesőben így:
Ennyi.
-
#90088192
törölt tag
Ennél van egy sokkal elegánsabb mondás is erre az esetre:
Nem az utas van a MAV-ert hanem a MAV van az utasért!!!!
Ezt kellene a sok protokollon lovagló MAV huszárnak megértenie, tudom nem ok írták, de alázattal kellene viselkedni ezen esetben nem meg büszkének lenni rá, hogy milyen semmitérő a teljesítményük.
Ez a bajom, hogy meg az utas a hibás mindenért mert ok körberaktak magukat egy kupac ügyvéddel, szabályzattal és tökéletesen le van védve a seggük mert ok leírták.
Első a konszenzus, hogy mindkét félnek jó legyen, na ez az ami hiányzik, a szabályok egy oldalról fel lettek állítva, akinek nem tetszik az meg ne használja ugye....Csak ez egy közszolgáltatás.... Szégyellném magamat a helyükben nem büszkélkednék azzal hogy milyen utasellenes a szabályzat!
Remélem nem veszi magara akinek nem inge -
Eastman
addikt
válasz
#42098752 #48 üzenetére
Ti pedig azt a sokatmondó mondást jegyezzétek fel, hogy az utasok és a többi adózó pénzéből működik az az egész kupleráj. Aztán jöhet humor.
Óránként egy vonat, és miután sprintelek az utolsó ajtóhoz, a jegyvizsgáló komótosan kiadja a menetjegyet, megmutatom neki, hogy a jegyen és fent a kijelzőn is kettő perccel korábbi időpont olvasható mint a vonat kiírt indítási ideje. Tehátfakoff! Mondom óránként egy vonat. Minimum 5 perccel előbb indítva. De inkább hét, mert nem én kaptam az első jegyet.
-
válasz
#42098752 #48 üzenetére
Én telefonon mutattam, akkor töltöttem le a felhőből - Telekomos mobilinternettel, mert a privát előfizetésem az -, de a hölgy is más hibát magyarázott, hogy miért nem jó a kód és kell a sorszám.
Nem tudom, hogy a jegyvizsgálóknál lévő eszközök milyen hálózati módot tudnak, de ha 4G-it is, illetve annak minden szükséges frekvenciáját, akkor jó választás a Telekom, ha csak 3G-t, akkor lenne jobb a Vodafone. -
#42098752
törölt tag
A papiralapunal gyakran elofordulu hiba, mivel gyurik, hajtjak, de szerencsere egyre kevesebb van belole.
A nem papralapuak eseteben mar ,,csak" az online kapcsolat jelenti a gyenge lancszemet: ha nincs (marpedig vannak vakfoltok gazdagon, meg 2018-ban is!!!), akkor nem tudja beolvasni. Sajnos a Start valamiert veszettul ragaszkodik a T-Mobilhoz...
Osszessegeben allando jelleggel igyekeznek ujitani, de az egyeni gazdasagi erdekek miatt baromi korulmenyes es lassu a haladas, amolyan egyet elore, kettot hatra tortenet ez.Amig nem valtozik a helyzet, mindenki jegyezze meg a sokatmondo vasuti mondast:
Szolgalunk es kesunk!
-
Ritkán ugyan, de én is szoktam (a feleségemmel) vonattal utazni, legutóbb én is hiába mutattam a telefonom kijelzőjén a kódot, a jegyvizsgáló készüléke többszöri próbálkozásra sem tudta beolvasni, hibát írt ki, viszont a hölgy rutinos volt, megkért, hogy a sorszámot mutassam, azt bepötyögte manuálisan és úgy már elfogadta az eszköze.
Nem különösebben bosszantana, ha nem tudná lekezelni a jegyvizsgáló készüléke a jegyet, hiszen a mi oldalunkon tiszta a lelkiismeret, rendelkezünk érvényes menetjeggyel.
Jogkövető vagyok, a személyi igazolványt mindig kikészítem előre, de nem szokták megnézni. -
#42098752
törölt tag
válasz
#72042496 #44 üzenetére
Az abszurditassal, mint vasuti jelenseggel egyet ertek, de sajnos a C52-es Menetkedvezmenyi utasitas igy mukodik jelenleg.
Es igen, sajnos a tajekozatlansag szinte tapinthato, melynek a lustasag, a turelmetlenseg, a nem elore lato gondolkodas a legfobb oka. Sajnos be kell latni, hogy a magyar vasut tobbsegeben egy elso vh-us, mozgo kozlekedesi muzeum, amelyhez hozzjon, hogy az alkalmazottak leterheltek, alul vannak fizetve (nem fejesekre gondoltam, ok koszonik jol vannak, szamukra a helyzet igy jo), ergo nalunk nem szabad rutinbol utazni. Mindig elorelatonak kell lenni es legrosszabbra kell keszulni. Talan 50 ezerben mar jol lesz itt is a vasut... -
#42098752
törölt tag
,,Elővett valami nyugtatömböt..."
Ugy hivjak, hogy Utasleadasi lap. Akkor kerul kiadasra, amikor az utas nem tud vagy nem akar kp-el fizetni.
Erthetetlen a vasut reszerol a tortenet, hiszen a jegyvizsgalo a nala marado peldannyal leszamol, ezutan pedig mar lehet tudni, hogy mi tortent, hiszen rogzitve lett a tortenet. Az, hogy eltelik tobb, mint egy ev, a kisebbik gond, de, hogy a megirt utasleadas utan az utas utanfizettetik, az mar nem korrekt.Akinek lehetosege van, vegye meg elovetelben a jegyet, igy nem lesz gond a vonaton.
-
Vesporigo
aktív tag
válasz
#90088192 #37 üzenetére
Nah örülök!
A mozdonyokért én is rajongtam fiatalabb koromban, szerencsére volt nekem is ismerős mozdonyvezető, néhányszor fel tudtam menni. (Jaja, éberségjelző lesz az, úgy tudom.)
Mindig szívesebben vonatoztam, mint buszoztam. Aztán elkerültem otthonról, előbb egy vidéki nagyvárosba, aztán Budapestre. Itt meg tömegközlekedek, amivel tudok. (De ez már nem az igazi...). -
gilfoyle
őstag
Nem vagyok napi szintű jegyvásárló, de átlagban havonta 2 alkalommal oda-vissza veszek mávos e-jegyet telefonos felmutatással, OTP-s fizetéssel. Sose volt problémám semmivel. Az előfordult, h a túlbuzgó kalauz megnézte a személyimet, hogy én vagyok-e, de ennyi.
-
#64791808
törölt tag
Abszolut igazad van, hiszen agyon is lohettek volna, ahhoz kepest ez milyen jo eredmeny! Lenin is kinezett az ablakon, es mosolygott - noha a tomegbe is lovethetett volna.
Ugye? Eleve minek akar az ilyen vonattal utazni? Ahulyef*sz maradt volna otthon, akkor oszt rend lenne ugyi! Agyam elszall ettol a hozzaallastol.
Gyere picit ki Europaba, aztan nezd meg, hogy hogyan mukodik.
-
#90088192
törölt tag
válasz
Vesporigo #34 üzenetére
Voltak jó élményeim is de az inkább a mozdonyvezetőhöz köthető, hiszen 2 házra lakott tőlem
A kis BZMOT tolta neki ami kifért a csövön, volt olyan, hogy kb 2en voltunk a vonaton, a készenlétit megnyomta, aztán bejött velünk beszélgetni az ajtó tárva nyitva, a vonat meg megy amerre tud amíg újra nem kell nyomni a készenlétit(vagy éberségi vagy nem tudom hogy hívják)
. Minden nap fel óra be a varosba fel óra vissza a vonaton. Rengeteg jó élményem volt, magával a társasággal akikkel utaztam, de 20 km fel óra alatt egy elég vérszegény teljesítmény kb 4 megállóval, de nem bántam, snapszer meg makaó egész úton
-
Eastman
addikt
MÁV + OTP? A TBC-vel jobban jársz mint ezekkel. Mindig a lomha mammut kifejezés jut róluk az eszembe.
+ a trékomnál évek óta fizetünk egy vonalas alapdíjat az öreg háznál, erre kiosztják a telefonszámot másnak is. Persze a csekk jön ugyan úgy, az nem baj, ha fizetsz. Aztán rádugnád a készüléket és jaaa. F@sz papírtologató banda ez mind.
-
II.Démonlord
tag
Az utóbbi időben elég sokat vettem jegyet online minden gond nélkül. Sajnos a legutolsónál viszont én is belefutottam egy hasonló hibába mint a cikkben szerepel. Ezért felhívtam a MÁV direct telefonszámot, ahol kb 2 perces hívás alatt segítettek. Nem kellett újra jegyet venni, és az eredeti jeggyel se volt semmi gond.
Amit egyedül hiányolok, hogy a MÁV START-nak nincs hivatalos fb oldala (magyarországi közlekedésre vonatkozó, a nemzetközit ismerem). Bár erre valószínűleg még nagyon sokat kell várni, mert a mentalitás eredményeként már az első nap több ezer 1*-os értékelés lenne és minimum a fele soha nem is utazott vonaton.
@Heeken
A VonatInfo app tényleg egy jó dolog lenne, bár nekem hiányzik belőle, hogy a menetrendeket(útvonalakat) offline is le lehessen menteni. Sajnos a béta tesztelésre már hiába szerettem volna jelentkezni, nem sikerült. Bízom benne, hogy hamarosan elérhető lesz. -
Vesporigo
aktív tag
válasz
#90088192 #19 üzenetére
Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak a vidéki utazásokkal, ismerős ellenőrökkel.
Volt, hogy utaztam haza a fővárosból, hallom, hogy a hátamnál jön a kalauz. Kapkodok, hogy előszedjem a jegyet, erre odaér, és meglátom, hogy rokon. Egyből le is ül hozzám beszélgetni, a jegyre csak legyint, meg se nézi. Aztán előkerült a másik ellenőr is, ő meg osztálytársam volt középsuliban, ő is odacsapódott hozzánk beszélgetni.Sajnálom, hogy neked rossz tapasztalataid vannak ilyen téren.
-
Egyetlen egy ember említette a vonatinfo app-os jegyet. Ami halkan megjegyzem tökéletesen működik, bár egyelőre csak pár kiválasztott embernek. 1000 embert mondott a kalauz mikor erről beszélgettem vele. Szerencsére köztük vagyok. Gyors és könnyen használható. Előre be kell állítani benne azt akinek a jegyet akarod venni. Igen, lehet benne több embernek is venni. Nekem BKK bérlet mellé és édesanyámnak egy egészet is tök simán sikerült vásárolni még itthon az ágyból. Bankkártyádat egyszer kell megadni, utána olyan 10 másodperc jegyet venni. Az alkalmazásban megjelenik a jegy amit vásároltál egy QR kód kíséretében.
A kalauzok még tanulgatják. Én rengetegnek mutattam meg hogy kell, mert egy idő után megtanultam én is. Lézerrel és kamerával is beolvasható. Persze van aki elsétál inkább, amint meglátja.
Kifogja váltani a weboldalon megvevős kinyomtatós megoldást idővel. Csak ez marad. Kényelmes, gyors és jól használható. Csak hogy valami pozitívumot is említsek. Persze ettől a vonat még késik, késni is fog.
Szerk: Ha érdekel valakit, itt talál további információt: Link.
-
Lacc
aktív tag
válasz
Snowy_owl #27 üzenetére
Nem tudom, lehet algoritmus, hogy a később a vonalon felhasználóknak is legyen egy x% helyjegy biztosítva.
Egyszer a keletiben az automaták nem tudtak csatlakozni a rendszerhez így nem tudtam jegyet venni, de a pénztárgépek üzemeltek. Bár akkor az elején volt.
Automatásat onnan tudom, hogy tavaly szeptember vagy októberben évfolyamtárs nem tudott venni jegyet a győri pénztárban BP-re. Mondtan neki hogy próbálja az automatából, és az adott jegyet.
Elsőnek akkor figyeltem meg, amikor egyedül vettem, és mivel az automata közel van a pénztárhoz, hallottam, hogy valaki ott állt sorba, és mondták neki, hogy márnincs jegy (pénztáros mondta), közbe meg én vettem jegyet pár pillanattal hamarabb, akkor úgy gondoltam, hogy előle vettem meg, de lehet nem.Lehet persze ez már azóta nem így van. Saját tapasztalat.
A győri vonal ilyen, én is belefutottam már ebbe, hogy 2 órával indulás előtt nem volt helyjegy.
Nem csak Győrbe, hanem Bécsbe, Sopronba, és Szombathelyre is mennek vonatok, eléggé tele vannak a járatok, annak ellenére, hogy fél óránként megy egy vonat, főleg pénteken.Bocsi, nem ismerem az IT infrastruktúráját a MÁV-nak.
Tipp: Ha az előző napon veszed meg a jegyet akkor olcsóbb a neten az IC jegy (lehet a többi is, de én ezeket figyeltem), talán 5%-al. (Ez tavaly így volt, idén nem vettem előző nap, mert a -10% kedvezmény az nap is nagyon jó)
-
Snowy_owl
őstag
Aham, hát csak mondjuk ez ott akkor nem jutott eszembe. Gondolná az ember most így a képet összerakva, hogy a pénztáros előtt lévő gép ugyan abban a rendszerben üzemel, mint az automata, és egy adatbázisból dolgoznak. De akkor nem.
Vagy te meghackelted a gépet? hajjaj, tek nehogy kimenjen.
Egyébként indulás előtt 2-3 óráról beszélünk.
-
Lacc
aktív tag
Én elég sokat vonatozok, egyetem és munka miatt is. Szeretek hosszú utakon laptopozni.
Tényleg van ziccer a MÁV-nál, de nem annyira katasztrófális. Nekem is volt évente 1-2 igen súlyos problémám velük, de ennyi utazás alatt lazán belefér.
Persze nem egy német, svéd, norvég minőség, de a mi kis országunk nem is abban a ligában játszik. Ha a szomszéd országoknak a vasúti vállalatával hasonlítom össze, akkor az osztrákot - bár ott is volt szívás a RailJet-tel, az is adott simán helyjegyet lezárt vagonra... Bécsben - kivéve a magyar a legjobb. Még a lengyel is rossz, bár ez csak a tavalyi folyamatos késve indítás miatt mondom.
Snowy_owl: Gyor fele a vonatok mindig tele vannak! Utolso pillanatban nagyon nehez helyjegyet venni. Ilyenkor erdemes automatabol megprobalni, ezt tapasztaltuk masokkal, mig a penztar tenyleg nem tudott adni helyjegyet, addig az automata igen.
-
Snowy_owl
őstag
Békés megye-> átszállás másik vonat-> Keleti pályaudvar->Győr irányba, az alföld alsó feléről. Jegypénztárba bebattyoggok otthon, mondom eddig és eddig és erre a vonatra kérném a jegyem. Rendben, de a Keletitől helyjegyet is kellene vennem, mert hát ez egy ilyen vonat. Mondom rendben, persze, kérem. Üti a gépet, nézi, erre már nincs helyjegy, mondom akkor mi legyen? Hát mondjuk elmehetek a soron következővel, arra biztosan van. Nosza legyen. Nézi újra a helyjegyeket, de már arra sincs. Hát mondom király, és akkor mi legyen? Hát nem tudja. Mondom mi lesz ha nem lesz helyjegyem, mert ugye, nem lehet már venni(állok kit érdekel csak had mehessek már). Azt mondta, rendben, majd mondjam a kallernek, hogy nem volt már helyjegy. Mondom okééééééé! na el is jutottam a Keletiig, felszállok, majd kisvártatva még ketten megjelennek mellettem, akik ugyan úgy nem kaptak már helyjegyet abban a városban, ahol felszálltak valahol vidéken, így legalább együtt kényszerültünk állni. Aztán egyszer csak jön a kaller, adom a jegyem elsőnek, aztán mondja: nincs helyjegye. Mondom azért nincs mert már nem volt, elfogyott!! Mondta oké, de akkor itt kell vennem. Nézek rá nagy szemekkel, mondom mi? és még ráadásul drágább is. Hát de mondom állok, minek helyjegy? Hát, mert venni kell. Kicsit vitáztam vele, mert nem akartam megérteni a helyjegy álló fogalommá transzformálását, aztán beadtam a derekam és kifizettem azt a fél méteres paksamétát amit előhúzott a nyomtatóból, azért, hogy állhassak egy ülőjeggyel.
Más két utazótárs is kapott fecnit. Mehettem volna a dolog után, hogy de igenis szerintem nem volt értelme megbüntetni, de biztosan kiderült volna valamilyen ászfből, hogy ha helyjegyes vonaton nincs hely, akkor is kell helyjegyet venni, mivelhogy na, le van írva, még ha logikailag nem is stimmel és csak a kezedet tudod széttárni, és értetlen arcot vágni, hogy de miért????
Egyébként az online jegyvásárlás abban a formában ahogy össze van rakva egy vicc. Van már mondjuk applikáció, de abban jegyet venni, eltárolni, felmutatni nem lehet. Pedig valahogy így kellene szerintem, hogy egybe van az egész, nem ilyen szedett vetett módon megoldani, illetve az esetedben is, valamilyen b-terv, vagy igazoló lap, vagy akármi amivel a kallernek igazolod a hibát.
-
mbalint987
aktív tag
Én a T-csoportot szimplán Matáv-nak hívom, mert mentalitásban még mindig a Matávos időket idézik, másrészről meg annyiszor egybe és szét, össze és vissza olvadtak az összes leány és anyavállalatukkal, hogy elég nehéz őket az aktuális nevükön hívni. Vezetékes internet terén az 50 Mbit-es xDSL-ük elég korrekt cucc, de Isten óvjon attól, hogy szerelőt kelljen hívni.
A módszerváltás pedig sajnos nem csak a mostani, hanem a korábbi állami vállalatok terén is tetten érhető volt. Nemrégen volt a Malév leállásának évfordulója, összeszorul a gyomrom ha arra gondolok, hogy milyen komoly szakembergárdát, technikát és rengeteg tapasztalatot sikerült elsüllyeszteni az áldott nagy vezetőinknek.
(#13) Cathfaern: Igen, hibák mindenütt előfordulnak. Egy állami cég sem hibátlan. [IRÓNIA] A BKK is annyira igyekezett, de hát a "hekkerek" rászabadultak a nemzetbiztonsági szempontból is kiválóra vizsgázott rendszerre, és 50 forintos bérleteket vettek maguknak vidékre. Nem baj, hál'istennek a BKK - T-Systems csapat feljelentette, így remélhetőleg rács mögé kerül az elvetemült. [/IRÓNIA]
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
Vesporigo #18 üzenetére
Igen én is voltam falun lakos, igen ismertük a kallertol elkezdve a vonatvezetőn át minden egyes busz sofőrt, sőt dolgoztam egy nyarat is 16 évesen a jármű felújítóban is ahol miért ne a Kapos volán buszait újították fel.
Ennek ellenére aki tudott szívózott a másikkal, a vonaton is ismert a kalauz, mégis ha otthon felejtettem a bérletet(első alkalommal ugye amikor középiskolába megy az ember meg nem tud nagyon sok dolgot), egyből megbüntetett ahelyett hogy mondta volna, bemutatom az állomáson 24 órán belül és minden rendben van. Ennyit a morálról....
-
Vesporigo
aktív tag
válasz
#90088192 #16 üzenetére
Erről eszembe jutott, amikor gyerekkoromban busszal jártam faluról a szomszéd városba suliba és vissza. Falun ugye mindenki ismer mindenkit, a buszsofőr az utcánkban lakott, ott is tárolta a járgányt, így sokszor a faluközpont helyett (kb fél óra séta otthonról) egészen a házunkig fuvarozott.
Régi szép idők...
-
Vesporigo
aktív tag
válasz
#72042496 #15 üzenetére
Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.
Én nyugodtabb vagyok, ha átirányít az OTP oldalára, főleg ha egy ilyen magyar cégről van szó...
Eszem ágában sem lenne hozzájuk kártyát regisztrálni. (még webkártyát sem)
-
#90088192
törölt tag
Akkor tényleg ne essünk át a túloldalra, 7 éve tömeg-közlekedek gyakorlatilag MINDEN probléma nélkül igaz nem napi szinten. A legutóbbi nem problémám, az volt hogy én hülye nem töltöttem fel a kártyámat, mar szállnék le a buszról, erre a sofőr azt mondja üljek le szépen elvisz az állomásra(úgyis oda tartok) és ott(is) fel tudom tölteni. Ezt mihez szeretned hasonlítani? Es a sofőr valószínű índiából származik és akkor láttam életembe először. Ne kellet szívózni, nem fenyegetőzött, hanem 5 mp alatt levágta mit akarok, és ennyi, kedvesen elvitt ahova kell. Ennek oromere raktam is $50 a kártyámra, mert egy ideig meg lehet tömeg-közlekednem kell. Na ettől van nagyon távol...Es akkor meg nem beszeltünk a rendszer többi részéről...
SZVSZ
-
#72042496
törölt tag
Most már szerencsére személyvonatra se kell kinyomtatni a jegyet. Örülök, hogy végre eljutottunk idáig, bár hogy nem siették el, az biztos.
Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.
-
Redneck
nagyúr
-
Magyar állami rendszerek és a modern technika... Ja nem, ezek nem említhetők egy lapon.
-
Redneck
nagyúr
Végülis csak egy jogtalan büntetés és egy majdnem lekésett vonat jutott neki, az nem rossz nem?
A MÁV pedig keresett fejenként legalább 2500 Ft-ot, az e-jegyük nélkül felszálló utasokon. Ez a nem mindegy.
Ez a kis mellékes bevétel nyugodtan mehet a MÁV bűnlajstromára a letagadott késések, többször eladott jegyek, és nem működő szolgáltatások mellé. És akkor még hol vagyunk a jegy nélkül, vagy egy jeggyel utazó kiccsaládos történetektől, vagy a húgyszagú másodosztályú kocsik "legendájától".
mbalint987:
A MATÁV beolvadt, de a hazai Trékom se semmi. Nem hiszem hogy fejlettebb országokban is ilyen szinten szolgáltatnak és kezelik az ügyfeleket.
A többiek maradtak, hála a módszerváltásnak. -
mephi666
nagyúr
jegy nélküli sztorim egy van: még bő 10 éve, amikor kecskeméttől kb 20km-re laktam, extől indulni akartam haza valami nemzeti ünnepkor és nem jártak már a helyi járatos buszok... (ott, akkor tudtam meg) kb 3km-t olyan sebességgel tettem meg, mint még soha... nyugis 40perc helyett megvoltam 20-on belül... utolsó vonat kb este fél10kor indult, beestem az állomásra, még volt pár perc az indulásig, mentem az egyetlen pénztárhoz, mire ott a nő nagy telefonálásban volt a csukott ablak mögött és inkább hátat is fordított nekem
beért a vonatom, ami 1-2perc várakozás után már indult is tovább, inkább felszálltam jegy nélkül... jött a kaller, elmondtam neki a sztorit... először húzta a száját, hogy "drága lesz ez a jegy, mert jön a büntetés, blabla" ...határozottan megismételtem neki, hogy eszembe nem volt potyázni, itt van előkészítve a jegy ára is, ennyit fizetek... a pénztáros nő nem volt hajlandó velem foglalkozni, azért nem tudtam megvenni az állomáson... elfogadta a kifogást és adta a jegyet
ui: ja másik jegy nélküli sztori még korábban volt... kiskunfélegyházára jártam középiskolába és egyes napokon, ha nem akartam várni az este 6-os buszig, akkor volt 4 körül egy vonat, ami a falunktól kb 20perc sétányira rakott le... meg volt szokva, hogy jobbra kb a 3-as vágányról indul mindig a ceglédi személyvonat, egyszer nagyon kellett sietni, épp megvettem a jegyet, látom a kalauz már integet a vonaton, futottam és ugrottam fel rá mellette... indult is a vonat, csak a másik irányba
nézek a kallerra, hogy "ez nekem nem lesz jó, leszállok" ...nem engedte, mondta, hogy majd a legközelebbi megállónál leszállok: kisteleken
(sikerült jól elcsípnem a szegedi gyorsot) ...este 6-ra csak visszavergődtem félegyházára és mehettem haza kis kitérővel a 6os busszal
-
mbalint987
aktív tag
A MÁV, Posta, MATÁV, stb. posztszocialista monstrumoknak a rendszerváltáskor ki kellett volna halniuk, és mint főnixmadár poraiból újjáépüljenek. Látszik hogy ez nem történt meg...
(#7) Cathfaern: Nem használhatatlan, de XXI. századinek semmiképp sem mondanám. Ne az 50 évvel ezelőtti állapotokhoz hasonlítsuk a mostani rendszert, hanem mondjuk a norvég vagy svéd rendszerekhez.
-
Vesporigo
aktív tag
Ugyan nem vonatkozok, de minden hónapban baromira aggódok, hogy a BKV automata normálisan, épségben, egyben (vagy csak úgy egyáltalán) kiadja-e a havi bérletemet.
Apropó, bevezették már azt az elektronikus jegyrendszert, ami miatt elvitte a TEK azt a srácot, aki jelentette, hogy nem megfelelően működik? Nagyon le vagyunk maradva, minden téren...
-
Cathfaern
nagyúr
Azért ne essünk át a ló másik oldalára. Írásból kiderül, hogy elég sokat vonatozik, tehát mondjuk 300 utazásból volt 2 problémás. Az azért nem olyan rossz arány. Én végigtoltam 6,5-et heti - 2 heti 2x vonatozással, mindig online véve a jegyet, egyszer nem volt gondom. Nem állítom, hogy tökéletes a rendszer, de szvsz messze van a használhatatlantól.
-
donmackó
addikt
Nehogy már a párod érezze kellemetlenül magát, mert a kalauz nem képes használni az eszközeit. Én is sokat vonatozok, és mindig a vonatinfo-s jeggyel megyek (már a béta kezdete óta). Van olyan kalauz aki meglátja és tovább sétál, van aki meg le tudja ellenőrizni. Ez már nem az én vagy más problémája hogy hogyan ellenőrzik.
-
Cifu
félisten
A párom ritkán, de előfordul hogy reggel vonattal megy be dolgozni. Mondom neki ne álljon sorba a jegy miatt, megvesszük online, és kész.
Eredmény: a vonaton a kalauz kézikészüléke nem tudta beolvasni a telefonon felmutatott jegy kódját, végül több perces kínlódás után feladta, és végül elfogadta a jegyet, noha ellenőrizni nem tudta. Ezt persze szóvá is tette - mármint a kalauz.
Viszont a kínos jelenet miatt a párom közölte, hogy ő inkább sorba áll, nem akar még egyszer ilyen helyzetbe kerülni...
Heló XXI. század...
-
Redneck
nagyúr
Nevetséges az egész MÁV, nagyjából Posta szint. Fejlesztenek de logikátlanul, az egyszerű út helyett ilyen bonyolult megoldásokat választanak. Nem is értem.
Faszt papírozunk a XXI. században?Az OTP felületét szerintem kár ide keverni. Évek óta használom és elég megbízható, a karbantartásokat időben kiírják. Persze olvastam hírekben hogy volt már azzal is gond, de ezesetben szerintem a köztes MÁV fosadák nem működött jól...
-
#90088192
törölt tag
Hello
Végigolvastam, és egyszerűen csak szörnyülködök....
Igaz külföldön élek, DE egy belföldi repülőjáratra, csak papírmentesen lehet online jegyet intézni, amikor a Chek in -hez érsz ott igazolvány bemutat, adjak a beszálló kártyát és el van felejtve, de tulajdonképpen ez van a nemzetközi járatokkal is.
Es most te egy egyszerű vonatról írsz...Ez kb a tragikomédia szintje, mi ezen az online?
Az hogy a varoson belüli tómegközlekedés, milyen módon van megoldva, itt is városonként különbözik de az elv azonos, egyszerű mint a faék, veszel egy elektronikus azonosítóval ellátott kártyát az adott varosban, feltöltöd az automatánál, vagy online és tapicskolva mész amerre akarsz. Es ezt mar kiterjesztettek a "vidéki" járatokra is nagyrészt.En nem értem, ez egyfajta mazochista önszorgalmi kezdeményezés? Mert ennél majdnem az is jobb ha egy nappal korábban a jegypénztárban megveszed a jegyet a következő napra SZVSZ
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro m2 11" hibátlan 2026.07.26. Apple Care + full dobozos
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 i5-1145G7 16GB 512GB FHD+ 100% sRGB - 1 év garancia
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Apple iPhone 13 Pro Max 512GB,Újszerű,Adatkabel,12 hónap garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest