Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
nagyúr
Helló!
Van egy minierősítőm amit fel szeretnék újíttatni.
A kábelezését kellene rendbe rakni és nagy eséllyel a belseje is megérne egy rápillantást.
Ha van itt olyan Budapesten-Budaörsön-Budakeszin lakó fórumtárs aki elvállalná a felújítását azt megköszönném!
További részleteket privát üzenetben beszéljük meg!
Üdv
Puma -
piadex2
senior tag
hello!
egy jó erősítő mondjuk ami a jobb Denon-okkal felveszi a harcot mennyibe kerül, ha én rakom össze?
ha a munkaórámat nem számítom, sem a tönkrement, kukába került alkatrészek árát.
kösz.piadex2
-
shalafi66
veterán
Csoda, hogy még senki nem vette észre, "Low imp." = Low impedance, nagyjából azt jelenti, mint az alacsony soros ellenállású kondi.
-
agressiv
addikt
válasz
Speeedfire #324 üzenetére
Természetesen nem én mérném, hanem valaki aki tudja is kezelni ezeket az eszközöket!
-
bkercso
nagyúr
-
agressiv
addikt
válasz
CPT.Pirk #318 üzenetére
Őőő valóban, most elolvasva, jónagy összevisszaság az egész. A lényeg annyi, hogy a leírtak ellenére a sima és az SE között óriási a különbség. A Sima audigy 96KHz-en nagyon szar hangú, de az SE az istenkirály, és valóban jön is ki belőle olyan frekvencia, ami 48KHz-es mintavételezés mellett lehetetlen lenne.
-
agressiv
addikt
válasz
Speeedfire #312 üzenetére
Próbálj meg értelmes magyar ember módjára beszélni te ostoba ne "troll"kodjál, akármit is jelent az.
Azt sosem mondtam, hogy rossz, de nem is a legjobb kategória egy sima mezei creative kártya laposra veri és az adatlap is ugyanezt mutatja.
Sokan építenek minden szart és örül neki, hogy mekkora király cucc lett, majd méréskor vakarják a fejüket, hogy mi is ez?
Attól, hogy nagyobb bitmélységet használsz, vagy nagyobb mintavételezési frekvenciát, nem fog megjavulni a hardveres korlátozás.Te vagy az aki csak veri a nyálát, de közben fogalmad sincs arról, hogy miről beszélsz és ha annyit mértél volna, mint én akkor talán érdemben is hozzátudnál szólni valamit..
-
Speeedfire
félisten
Én csak az adatokat néztem...
Asztalra lett tervezve, méreteit tekintve nem nagyobb egy cigis doboznál a dac+táp része. Az alaplap már nagyobb, de egy 2.5"-os hdd helyén elfér az egész.
Ha külső tápos lett volna akkor a táp rész is jelentősen kisebb lett volna.Lényegében csináltál egy mp3 lejátszó hardvert.
Elég volt nekem a 0805-ös smd is. -
Lompos48
nagyúr
Nem tudok pontos választ adni a kérdésedre. Tény, hogy kimondottam laboratóriumi műszerek és irtózatosan drágák. Feltételezem, hogy 24, 32 bites konverterekkel, digitálisan hangolt szűrőkkel, sokkal nagyobb frekvenciájú mintavételezéssel, DSP-kkel felfegyverzett "szörnyetegek". Egy 0,00008% nagyságrendű mérési eredmény 140dB-es rezolúciót feltételez, amit a pontosság miatt még megfejelnék plusz 20dB-lel (10x). Az már 160dB. A 32 bites felbontás pedig, ha jól számolom valahol a 192dB környékén leledzik. Ilyet ellenben már képtelen vagyok elvárni/elképzelni egy (akár a legjobb) hangkártyától. Tudtommal ugyancsak Fourier transzformációkkal dolgoznak. Még utánaolvasgatok és ha érdemleges információkat találok, jelentkezek velük.
-
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #314 üzenetére
Én nem látom, hogy rosszabb lenne, és nem is hallok különbséget köztük... De ELP tápja tényleg jó, csak nagy helyet foglal (most készült el az új hordozható erősítőm, ami 5x5 cm-es panelon tartalmaz DAC-ot, crossfeedet, erősítőt, akkutöltőt és az összes csatlakozót, ezért kapott 2906-ot. így is 0603 SMD-vel készült a nagyrésze...
).
-
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #312 üzenetére
Igen. Kár, hogy a rádiótechnika elrontotta a bemeneti részt. Legalábbis nálam nagyon zajos volt, lehet, hogy én rontottam el... Meg az opamp se a legjobb, amit használtak. Ill. a PCM2902 sípol, ha az ADC is be van kapcsolva és nem kap stabilizált tápot. Én PCM2906B-t használok, az OK.
Tényleg szépen szól. -
Speeedfire
félisten
Szerintem agressiv csak trollkodik. Valóban nem a csúcs a 2902, ellenben alapból van usb, szépen szól...kell ennél több egy belépő, középkategória szinten?
Amit ELP épített szerintem alsó hangon 40k lenne a boltokban...arról nem is beszélve, hogy a rádiótechnika is megépítette anno és nagyon jó eredmények születtek náluk. -
bkercso
nagyúr
-
agressiv
addikt
válasz
CPT.Pirk #305 üzenetére
Nem nem. Szerintem teljesen rosszul értelmezted a wikis leírást, mert a a sima Audigy névre hallgató volt a legelső audigy (First generation
The Audigy cards equipped with EMU10K2 could process up to 4 EAX......)
Az igaz, hogy az Audigy SE valóban ugyanaz a generáció és elméletileg ez is limitálva van, de nem véletlenül használom a sima helyett, és az is mellette áll, hogy 48KHz-ig képes hangot rögzíteni és lejátszani is, ami 48KHz-es mintavétellel lehetetlen lenne. Ja és ez jól szól, ha felmintázom a zenéket, ellentétben a simával ami 96KHz-en tényleg tragikus.Olyan ez mint oroszország, nem lehet megérteni, hinni kell benne.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
agressiv #303 üzenetére
Az Audigy SE az 1. generációs. Volt még SE a 2. és a 4. generációból, de azokat már nem Audigy SE néven adták ki, hanem Audigy2 SE, Audigy4 SE.
Hozzászólásod alapján neked 1. generációs SE-d van, ami csak annyiban tér el a "normál" Audigytől, hogy nincs rajta FireWire port.
szerk: többit holnap, már nem látom mit írok.
-
#27483136
törölt tag
Bocs, hogy ide írok, de itt is szó volt róla: update toccata, mértem torzítást.
-
agressiv
addikt
válasz
CPT.Pirk #301 üzenetére
Az SE Éppen második generációs és az tudja a 24bit-et még 96KHz-en is. A Sima Audigy is ráerőlteti magára, ha nagyon muszály, de 96KHz-en szörnyű hangja van a magasat is lecsapja rendesen. Az SE-n és a live 24bit-en mérhető a különbség 48, illetve 96KHz-en, viszont ha a kontrol panelban nincs beállítva akkor valóban mindent lemintáz a beállított értékre ami 48KHz 16Bit alapértelmezetten és a mintázást nagyon vacakul csinálja.
A lejátszó programokban érdemes szoftveres resamplert használni az SE-nél konkrétan 24bit 96KHz-et és máris muzsikál mint állat..Persze nem állítom, hogy valótlan amit írnak, de ha már bemásoltad legalább lefordíthattad volna, mert a fórum hivatalos nyelve ugye a magyar.
Viszont ez akár meg is magyarázhatja, hogy miért tűnt jobbnak az amikor a sima audigy volt használatban mint hangkártya, az SE meg csak S/PDIF vonalon keresztül küldte a kimenetre a jelet, és ha ott beállítottam a régin a 96KHz-es S/PDIF jelet nagyon frankónak tűnt, de nem hittem magambam.
Ha a bemenetre jön a digitális jel azt is maga az audio processzor dolgozza fel és küldi a DAC-nak?Szerk. Lónak a fülét, amit írsz azt a sima audigy-re írják és az valóban szar is volt 96KHz-en
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ez sajnos nem teljesen van így. (az első generációs kártyákra vonatkozóan, mint az SE)
Creative Labs advertised the Audigy as a 24-bit sound card, a controversial marketing claim for a product that did not support end-to-end playback of 24-bit/96 kHz audio streams. The Audigy and Live shared a similar architectural limitation: the audio transport (DMA engine) was fixed to 16-bit sample precision at 48 kHz. So despite its 24-bit/96 kHz high-resolution DACs, the Audigy's DSP could only process 48 kHz/16 audio sources. This fact was not immediately obvious in Creative's literature, and was difficult to ascertain even upon examination of the Audigy's spec sheets. (A resulting class-action settlement with Creative later awarded US customers a 35% discount on Creative products, up to a maximum discount of $65.) [link]
-
agressiv
addikt
válasz
Lompos48 #297 üzenetére
fokozatok közötti kapacitív csatolás esetén elhanyagolható
Igen ez a másik hülye szokásom, hogy ahol lehet ezt elhagyom, és végül megjelenika 100mV DC az erősítő kimenetén. A másik amit észrevettem konkrétan a dirftel kapcsolatban, hogy nagyságrendekkel alacsonyabb értékeket írnak mint amit én tapasztaltam, persze valószínüleg ez az én hibám, vagy a kapcsolásé, de nem véletlenül figyelek ezekre oda.
Ezt nem boncolgatnám. Mindenki másra esküszik, saját tapasztalatok vagy átvett vélemények alapján.
Ez így van, csak azért írtam, mert kérdezted.
Ez így majdnem jó.
De nem elég az árat figyelni. Valamikor az IC lábai aranyozva voltak, belül aranyszálakat használtak, kerámia tokot használtak. Ugyanaz az LM101 volt benne, csak kissé mostohább körülményekre. Nem folytatom az árakkal.
Az ár persze inkább poén volt, de valamiféle összefüggés azért van, de én is találtam egy 800Ft-os AD műveleti erősítőt ami csodát művelt.
Az aranyozás meg tipikusan egy olyan dolog, hogy döntse el ember fia, hogy van e valami gyakorlati hallható haszna, vagy éppen csak sznobság.Ez addig igaz, amíg észrevesszük, hogy a felharmonikusokat nem egy rendes analóg spektrumanalízissal végezzük, hanem a hangkártyában található hangkártya A/D konverterének digitális mintavételezéséből matematikai hókuszpókuszokkal kapjuk meg. Jó a hódítás, de csak a csajok esetében van értelme, máshol lehet kompromisszum.
Megmondom őszintén azért, hiszek az ilyesmiben, mert tényleg ez az egyetlen része az egész elektronikának és audiotechnikának ami valóban a papírformát hozza. A TDA 1524 doksijában 0.3%-ot írnak például és tényleg azt is mértem, a hangkártyának 0.004-et írnak és megint csak azt mértem (THD-N).
Az utóbbi időben elkezdtem hangszórók TS adatait is mérni és az is olyan dolog, hogy nagyon pontosan és vért izzadva kell csinálni ahoz, hogy az elmélet és a gyakorlat passzoljon. Ma már sikerült bármilyen hangszórót megmérek és csinálok hozzá dobozt, de az első próbálkozások siralmasak voltak.
Végül annyit, hogy én egy falusi parasztgyerek vagyok, nem vagyok villamosmérnök stb. és ha van valami amiben tévedek akkor nyudgodtan javíts ki, ezért is vagyunk itt.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
agressiv #296 üzenetére
Nem akarok sem vitatkozni, sem téged (tovább) bosszantani, de tisztáznék pár fogalmat.
digitális technika hódít és azt lássuk be, hogy a torzítás mérés mindössze abból áll, hogy egy kb. 0dB hangerejű színusz mellett mekkora amplítudójuak a felharmonkusok és ez nem olyan bonyolult dolog.
Ez addig igaz, amíg észrevesszük, hogy a felharmonikusokat nem egy rendes analóg spektrumanalízissal végezzük, hanem a hangkártyában található hangkártya A/D konverterének digitális mintavételezéséből matematikai hókuszpókuszokkal kapjuk meg. Jó a hódítás, de csak a csajok esetében van értelme, máshol lehet kompromisszum.
nagyon fontos az a zaj
Ez igaz, ettől jók az OPA-k többek közt, és emiatt drágák is. De az LM101-301 a mai napig sem tartozik a szemét kategóriába.
slew rate - a legmeredekebb növekedési arány (durván a legmeredekebb érintő a színuszgörbéhez)
be, illetve kimeneti offset feszültség, - kompenzálható, kis amplitúdók és a fokozatok közötti kapacitív csatolás esetén elhanyagolható (méréstechnikában NEM!).
drift és így tovább és a leges legfontosabb az a szubjektív hangja egy ilyesminek, mert gondolom nem mondok újat, ha két azonos paraméterű is lehet teljesen más hangú.
Na, itt van a kutya elásva. Ha egy opamp rendelkezik az alkalmazáshoz szükséges slew rate-tel, kicsi a zaja, offsetjei, elég a sávszélessége és nyílt hurkú erősítése, termikus stabilitása stb , műszerrel (!!!) mérhető az eredmény. Innen tényleg jön a szubjektivitás, a tökéletlen környezet, fül, ember. Ezt nem boncolgatnám. Mindenki másra esküszik, saját tapasztalatok vagy átvett vélemények alapján.
És az ára, ha jó drága, akkor rossz nem lehet, de minden ilyesminek az adatlapján rajta van, hogy mire ajánlják és egyszerűen meghallgatom. Ha tetszik megtartom és veszek még párat.
Ez így majdnem jó.
De nem elég az árat figyelni. Valamikor az IC lábai aranyozva voltak, belül aranyszálakat használtak, kerámia tokot használtak. Ugyanaz az LM101 volt benne, csak kissé mostohább körülményekre. Nem folytatom az árakkal.
-
agressiv
addikt
válasz
Lompos48 #295 üzenetére
És valóban a spektrum analízátorok és egyéb ilyen mérő berendezések nagyon drágák és ahhoz képest pontatlanok, viszont a digitális technika hódít és azt lássuk be, hogy a torzítás mérés mindössze abból áll, hogy egy kb. 0dB hangerejű színusz mellett mekkora amplítudójuak a felharmonkusok és ez nem olyan bonyolult dolog. Ott van a grafikon és láthatod is, hogy nagyon alacsony a felharmónikus amplítúdója és azt is láthatod, hogy még csak beszűrődő zaj sincs a szerkezetben, pedig azt is lehet ám látni rajta, ha egy inverter indul be, konkrétan megjelenik a zavaró 47KHz-es jel, mert nagy mintavételezésnél, még azt a frekvenciatartományt is lehet mérni.
Valamikor gyártottam, mértem, jellemeztem ilyen vackokat napi feladatként.
Jó móka lehetett.
Nálam az első paraméter ami nagyon fontos az a zaj, és egy drágább műveleti erősítő bizony nagyon elveri a kommersz már 20 éves őskori leleteket, de fontos lehet még a jel követési sebesség (slew rate asszem
) és a be, illetve kimeneti offset feszültség, drift és így tovább és a leges legfontosabb az a szubjektív hangja egy ilyesminek, mert gondolom nem mondok újat, ha két azonos paraméterű is lehet teljesen más hangú. Például az OPA műveleti erősítők nagyon drágák, nagyon jó paraméterekkel rendelkeznek, sokak szerint az az isten, de van aki azt mondja, hogy a hangja az nagy l...sz. Én a MAX412-re gerjedtem rá nagyon, már az erősítőmben is azok vannak és óriási különbség van hangban például egy NE5532-höz ami szintén népszerű típus.
Persze. De ne rohanj oly dühösen
Bocsánat nem szándékos volt, de iszonyatosan fáj a fejem már 3 napja és haverom csaját is csúnyán leoltottam, sírás lett a vége
Én csak egy példát kértem egyetlen paraméterre ami abban az adatlapban szerepel, amit minden szakember használ és okozza a panaszolt jelenségeket, vagy ami alapján jobbat választasz. Valamikor gyártottam, mértem, jellemeztem ilyen vackokat napi feladatként.
És hogy tényleg legyen egy példa. Számomra a legfontosabb a zaj mértéke. sokak szerint a slew rate-en múlik minden, de én még nem vettem észre, hogy az annyira befolyásolná egy műveleti erősítő hangját, mert alacsony feszültségen dolgozik, egy hangkártyán például nem 15V-okat kell követnie, max 2-3V-ot, viszont ha nagyon alacsony a berendezés saját zajszintje nagyon jó dolgok szoktak kisülni, főleg nagy hangerőn.
És az ára, ha jó drága, akkor rossz nem lehet, de minden ilyesminek az adatlapján rajta van, hogy mire ajánlják és egyszerűen meghallgatom. Ha tetszik megtartom és veszek még párat. -
Lompos48
nagyúr
válasz
agressiv #294 üzenetére
ez is egy mért eredmény.
Persze. De ne rohanj oly dühösen (agresszíven
) nekem. De ahogy írtam: felolvasott, másképp idézett. Ha nem máshonnan, akkor a saját monitorodról.
RightMark Audio Analyzer programmal lett generálva, teljesen szoftveres. A programnak külön kiadásai vannak operációs rendszer függvényében, de a leírásnál Realtek HD Audio feldolgozást (hardvert) emleget.
Hadd' meg nekem azt a jogot, hogy legyenek fenntartásaim az általad beszúrt dokumentum értékei kapcsán:RightMark Audio Analyzer - Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio
THD, Left +0.0028%, Right +0.0025%
Hogy miért:
1. Amikor először jelent meg a Quad405-ös erősítő és leírták a THD-ját (ijesztően kicsi, ha nagyon kíváncsi vagy előkeresem a régi Rádiótechnikát a pontos értékért) azt a kommentárt fűzték hozzá, hogy nagyon kevés az olyan létező készülék, amivel ezt mérni lehet.
2. Hozok 2 készülékmintát:
2a.Kenwood HM-250 - ára $1895.00
typical residual distortion of 0.01% , ez magában is sokatmondó, mást nem idézek. És nem egy akárki által gyártott speciális mérőkészülék.
2b. HP 8903 - ára $2,495
Display Range: 0.001% to 100% (−99.99 to 0 dB) .Ez a Hewlett Packard, ma Agilent
Ezzel évekig dolgoztam is.Csak azért írtam árakat is, hogy érzékeltessem, hogy talán nincs ilyen műszer minden laborban.
Bizalmatlanságom fenntartom, még ha sokan fel is háborodnak.
Műveleti erősítő: Megint nekemjössz.
Az írod: Iszonyatos zaj. modulációs torzítás, a harmonikus torzítása nem vészes és így tovább.
Én csak egy példát kértem egyetlen paraméterre ami abban az adatlapban szerepel, amit minden szakember használ és okozza a panaszolt jelenségeket, vagy ami alapján jobbat választasz. Valamikor gyártottam, mértem, jellemeztem ilyen vackokat napi feladatként.
-
agressiv
addikt
válasz
Lompos48 #292 üzenetére
Tessék ez is egy mért eredmény.
Egy silány műveleti erősítőnél melyik az a paraméter, ami silánnyá teszi?
Ezt komolyan kérdezed? KA4556 Nagy áramű műveleti erősítő amit például a az xfiűrtechnika kártyákra is raknak a maai napig.
front kimenetre. Iszonyatos zaj. modulációs torzítás, a harmonikus torzítása nem vészes és így tovább.
És hallhatóan iszonyat rossz hang egy komolyabb opamp-hoz képest. -
agressiv
addikt
Akkor maradok az Audigy SE-nél, mert ADC-DAC-al együtt 100dB-es jel/zajt, és 0.004%-os THD-t prudkál és igazából nem is panaszkodom rá, csak a silány opampokat kell kicserélni ezeken és dalolnak mint állat.
Mondjuk a PCM adatlapját nézve ezek nem meglepő értékek, ezért építem meg, ha be tudom szerezni, néhány kommentel előbb belinkelt PCM1793-as DAC-ot amiről tényleg csak jót hallani és a paraméterei is kiválóak.
-
bkercso
nagyúr
-
válasz
Speeedfire #279 üzenetére
Ahol csak lehet jelalakot:
- SPDIF (marmint ha nem csak USB-s)
- Ha a DAC kulon van az interfesz IC-tol, akkor a DAC bemeneten a jelet
- DAC kimenetenKimeneti jelalalkokat kulonbozo digitalis jeleknel (wav fajlok):
- Negyszogjellel (100Hz, 1kHz, 10kHz) meghajtva milyen lesz a kimeneti jel.
- Burst jellel meghajtva (1kHz-es jelet kapuzz meg mondjuk 50Hz-el)
- Athallast a ket csatorna kozott kulonbozo jeleknel es frekvencian (sin, burst)zajt:
Tapfeszultsegen A digitalis es analog reszeknel ugy, hogy a kimeneten a kovetkezok jelenjenek meg:
bemenojel nelkul
kis sinuszos bemeneo jellel
nagy sin bemeno jellel
burst jellelTorzitast:
Tobb jelerossegnel
Ha AD es DA is van, akkor fazismenetet is -
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #286 üzenetére
Az nálam zárt hurokban 0,1 %-ot torzít (THD ÉS IMD is, RMAA-val mérve). Kíváncsi vagyok, Te mit mérsz!
-
agressiv
addikt
válasz
Speeedfire #283 üzenetére
Ezt otthon PC-vel egy valamivel komolyabb hangkártyával is tudod mérni.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Speeedfire #283 üzenetére
Laborja válogatja. Kérdés melyikbe szabadulsz be.
-
agressiv
addikt
válasz
Speeedfire #279 üzenetére
Hamonikus, modulációs torzítás, dinamika, jel/zaj viszony, frekvenciamenet.
-
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #279 üzenetére
Jittert.
hcl: azt már unom.
-
-
Speeedfire
félisten
Miket érdemes mérni egy dac-nál? Lehet valamelyik héten betudnák szabadulni az egyetemi laborba aztán mérnék, meg jeleket néznék.
-
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #277 üzenetére
Az lesz, attól tartok!
hcl: én is egyedül szoktam itthon elektronmikroszkópozni és szinkrotronsugárzással játszom, ha van egy kis időm.
-
válasz
vodkaboy22 #273 üzenetére
Egyetemtől, meg bármilyen iskolától nem szabad sokat várni, hacsak nem vagy benne a sűrűjében - TDK, gyakornoki programok... Alapokat kapsz, de ha magadtól nem csinálod a szakmát, akkor nem jutsz semmire.
-
bkercso
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #273 üzenetére
Hát igen... Ez a fórum a gyakorlatról szól. Én csak azt mondtam, hogy tanulás nélkül 10 év gyakorlat után se fogja senki megérteni a hozzászólásokat, mert egymásra épül az elmélet és a gyakorlat. Az erősítőben meg az a becsapás, hogy akkor is megszólal, ha nem a korrektül terveztük és építettük, csak át valahogy mégsem hallgat rajta gyakran zenét az ember.
Volt iylen TDA7185-ös IC-s erősítőm. Aztán pár év után megjavítottam a nyákhuzalozást és "megtáltosodott", MÁR AMENNYIRE TŐLE TELLETT.
-
vodkaboy22
addikt
Azért néha könyvekben is olvasni olyat...
Pl egyenesen tankönyvemből idéztem a cikkben, hogy az induktivitás sietteti az áramot...
Mennyi lebaszást kaptam érte .... No comment...És harmad éves villamosmérnök hallgató vagyok, de ha az egyetemen múlik akkor a tőlük szerzett tudásom még arra sem lenne elég, hogy félig megértsem sok szaki itt lévő hozzászólását arról nem is beszélve, hogy erősítő építés...
-
bkercso
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #271 üzenetére
Akadjon a kezébe valami könyv, meg találjon valaki értelmes villamosmérnök beszélgetőpartnert.
Nálam is a hülyeség felismeréséről szólt az első néhány év.
Aztán néha az is kiderül, hogy amit annak httünk mégsem az. Pl. olyat is olvastam a rádiótechnikában, hogy a mai moder erősítők, amik 0,1% alatt tprzítanak, már semmilyen hatással nincsenek a hangra, csak a hangsugárzó számít, ostobaság hajkurászni a 0,001%-okat. Hogy a kábeleket hallani, arra még mindig nem találtam magyarázatot, hecsak nem a szigetelésük és ezzel a kapacitásuk miatt van a jelenség...
-
bkercso
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #268 üzenetére
Nem az a baj, hogy a vezetés véges kicsi ellenállásán - ami 0,01..0,1 ohm - áram hatására véges kis feszültség esik, mert ez nem szokta zavarni az áramkört. Ezzel még a low-esr elkok soros ellenállása is öszemérhető. Akkor okozhat a vezetékellenállás gondot, ha a tápot (hangszórókimenetet) és a bemeneti jelet ugyanazon a földvezetéken viszed vissza abba a pontba, ahol a bemenet földje van. Ekkor a nagy áram által ejtett feszültséget hozzáméred a bemenethez és azt az erősítő felerősíti. Ezért nem szabad összevissza földelni.
A rakás ugyanolyan kondi szerintem is csak "abból baj még sose volt"-féle diy-legenda, persze méréssel meggyőzhető vagyok. -
Rive
veterán
válasz
agressiv #266 üzenetére
...ha a táp szűrésére nem (gyártó szerint) speciális sokkal drágább kondikat veszel, hanem például rubycon-t akkor azt nem fogod észrevenni.
A tápszűrés az majd' külön szakma. És nem az számít, hogy hány ampert szűrsz, hanem, hogy mekkora és milyen tüskékre/frekire és merre, milyen zaj megengedett.
-
Rive
veterán
Kevered a jelforrasokat, mindig ujabbat hozol fel.
Nem hozok én fel semmi újabbat. Modern eszközök esetén a CD- és DVD-lejátszó, illetve a CD/DVD olvasó mechanikája és elektronikájának digitális része ugyanolyan tucatáramkörökből épül fel, még a firmware is egymás rokonságából kerül ki. Ugyanúgy a kimenettel aszinkron olvasás van, mindenütt.
Ami különbség akad:
- asztali készüléknek vannak gombjai, kijelzője
- asztali készülék megvalósított kimenete közép- vagy felső kategóriás DA és/vagy SPDIF
- olvasó ugye USB, IDE, SATA adatkimenettel
- olvasó olcsó vagy közepes DA-val, ami helyett többszörösen aszinkron módon szeretik az anyagép lehetőségeit használni
- olvasó gomb-hegyek nélkülEzért aztán mai készülék esetén a digitáli részen hibákra hivatkozni elég érdekes elgondolás, véleményemet erről már kifejtettem.
-
agressiv
addikt
válasz
vodkaboy22 #248 üzenetére
Nagyonnagy félreértés van. nem azt mondtam, hogy fólia kondi helyére akarok elkót tenni, hanem arra gondoltam, hogy, ha a táp szűrésére nem (gyártó szerint) speciális sokkal drágább kondikat veszel, hanem például rubycon-t akkor azt nem fogod észrevenni.
Szóval javít a több láb (felületi áram sűrűség ugye a vezető felületén fut az áram többnyire) több láb>> több felület kisebb impedancia.
Azt azért ne felejtsük el, hogy itt maxmim miliamberek vannak, nem 10 amperek.
-
bkercso
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #262 üzenetére
Viszont a jelútban több kondi párhuzamos kapcsolását én sem tartom jó ötletnek, a fázismenetet alaposan elbarmolják.
Ha különbőző frekvenciatartományban vagy az impedanciaminimumuk, akkor lehet létjogosultsága pl. hidegítésnél. Viszont ha szerencsétlenül válogatjuk össze őket (pl. tantál mellé nem nehéz találni szerencsétlen kombinációt), akkor oszcilláció lehet a vége, legalábbis ezt olvastam egy Texasos application noteban egyszer.
Emellett Király Tibor (az FH2, FH3 tervezője) írta az erősítői kapcsán, hogy ő jobbnak hallotta, ha kisöntölte a fóliakondikat kerámia tárcsákkal a jelútban. Itt csak arra kell vigyázni, hogy az X5R, X7R erős kerámiák mikrofóniáznak! (A gyengék meg nem bírják nagyobb feszültség melet megőrizni a kapacitásukat.)
-
bkercso
nagyúr
válasz
Speeedfire #240 üzenetére
Most csak belenéztem, de ez komoly cuccnak tűnik... Aszinkronos, ugye? Ezeket (TAS1020B, DIR9001+PCM1793) összegyógyította már valaki, aki tudna dokumentációt dobni? (Vagy tervezzem meg magamnak, én lusta?
)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
vodkaboy22 #255 üzenetére
Wima helyett nyugodtan íri pl. MKP tömbkondenzátort (asszem polipropilén ezeknek a gyűjtőneve), az mindenki számára egyszerűen elérhető, enyémek egy képcsöves TV szétbontásából vannak.
Viszont a jelútban több kondi párhuzamos kapcsolását én sem tartom jó ötletnek, a fázismenetet alaposan elbarmolják.
-
-
Lompos48
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #258 üzenetére
Wima egy márka különben fólia kondi
Kösz!
és ezért kell a több kapacitás.
Esetleg nagyobb, de nem több tok (mondom én)
Ugyebár ha kondiig remek 1.5mm réz kábel fut és ott találkozik egy 0.8-as vacak alu lábbal + forrasztás ha nem elég szép. Szóval javít a több láb (felületi áram sűrűség ugye a vezető felületén fut az áram többnyire) több láb>> több felület kisebb impedancia.
Mondod te!
Mára kész. Jó éjt!
-
vodkaboy22
addikt
válasz
Lompos48 #256 üzenetére
Wima egy márka különben fólia kondi
De szerintem ha van az embereknek korrekt fülük akkor úgy is saját tapasztalataikra fognak támaszkodni melyik kondi milyen felállásban tetszik nekik.
Én kezdek a minél több kicsatoló felé hajlani (szerintem szebb basszus) persze nem 2 farad..
De arra tudok tippelni, hogy a hangfalak impedanciája eléggé lecsökken 20-40 Hz környékén és ezért kell a több kapacitás.
A párhuzamos felállásnak meg sok indoka vagy ellen indoka lehet. Van egy olyan érzésem, hogy az ESR csökkenése az egyik és a nagyon gyér vékonyka kondi lábak a másik. Ugyebár ha kondiig remek 1.5mm réz kábel fut és ott találkozik egy 0.8-as vacak alu lábbal + forrasztás ha nem elég szép. Szóval javít a több láb(felületi áram sűrűség ugye a vezető felületén fut az áram többnyire) több láb>> több felület kisebb impedancia.
Mindig javítom magam... Áhh meg kell tanulnom pontosan írni.
-
Kevered a jelforrasokat, mindig ujabbat hozol fel. Indultunk a Cd-tol, ami klasszikus modon mukodik. Ott igenis szamit a mechnaika, de errol nagyvonaluan ugrottal a mai mindenevo muanyagokra. Most pedig ezekrol a szamitogepre.
Egy alaplapi cucc, illetve amit also-kozepesnek mondasz, az nem eri el egy regebbi atlag CD lejatszo minoseget. Nem parameterben, hanem hangban. Az alaplapi de meg a gyengebb plusz kartyak nagy reszenel erdekes modon hallanai, ha a merevlemez/halozat/USB port meg van terhelve.
Ezek a hangkartyak sajat szajizuk szerint tulmintavetezik, interpolaljak, tupirozzak a jelet. Ertem en, hogy erre van szuksege a tomegnek, de egy milliard legy is tevedhet.
Tehetk en arrol, hogy ugralsz a CD-rol a mindent lejatszo DVD-mp3 csodakra?
DA tervezes: Parszor nekifutottam, mire normalisan sikerult. Ket dolog szamitott, a teljesen szetvalasztott tapszures es a normalis kondik a jelutba (nekem a WIMA valt be). Innen johetnek a varazslato:reclock, csoves erosito az opamp helyett, piggy-back DA... De ehhez kell egy jo erosito, normalis hangfal es pesze nem keves penz.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #255 üzenetére
Isten ments!
Csak: a több kondit párhuzamosan (én) értelmetlennek tartom, ha van egyben is. A WIMA-ról pedig halovány gőzöm sincs, hogy mi az.
De azért hívják a barkácsolást elegánsan DIY-nak, hogy mindenki legjobb tudása/tetszése/kedve szerint, ugye...
-
vodkaboy22
addikt
válasz
Speeedfire #252 üzenetére
Én meg azt, hogy jelútban lehetőleg ne legyen
Ha van akkor ahol kis kapacitást igénylő ott minőségi WIMA ahol nagy értékű ott minőségi elko(k) (több párhuzamosan) és egy wima.
Remélem nem köveztek meg érte de én így tapasztaltam.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
Speeedfire #252 üzenetére
Remélem nagy hülyeségeket nem írtam.
Nem, de picit azért sántít.
Tallózok (nem kötődés!):
semleges helyekre sima kerámia
Mi az, hogy semleges hely? Nem nagyon láttam 220nF-nál nagyobb értéket, és talán 40V-nál nagyobb üzemi feszültséget
A táp részekhez tantál.
Keress 6800uF-ot 50V-on!
Ahol nagy áram/fesz van oda elkó.
Nem nagyon van 500V felett. A nagy értékek már polarizáltak, nem használhatók csak megszorításokkal váltóáram esetén. A nagy áram is kérdéses, milyen alkalmazásról beszélünk.
Nagyvonalakban ez, szerintem. Maradok a mindenhová a megfelelőt definíciónál.
-
Rive
veterán
válasz
Speeedfire #252 üzenetére
(Bocs, épp nem vagyok túl beszédes kedvemben
)
-
Speeedfire
félisten
válasz
vodkaboy22 #248 üzenetére
A kondikkal kapcsolatban amit én észrevettem/tapasztaltam az az, hogy a semleges helyekre sima kerámia kondi kell. A táp részekhez tantál. Ahol nagy áram/fesz van oda elkó. A kimenetre/bemenetre kell 1-1 elkó, a többi hang útjában lévő meg fólia. Nagyvonalakban ez.
Remélem nagy hülyeségeket nem írtam.
-
Speeedfire
félisten
válasz
agressiv #246 üzenetére
Mire ELP megcsinálta a mostani, végleges nyáktervet/kapcsolást minimum 20x tervezte át az egészet, de lehet keveset is mondok.
Hogy az egész projektet nyomon tudtam követni nagyon sokat tanultam tőle ezzel kapcsolatban. Nem mondom, hogy én is csinálnék egy ilyet, de bele mernék kezdeni nyugodt szívvel. Maximum kikérném más tervezők véleményét is.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
vodkaboy22 #248 üzenetére
Sem isteníteni, sem pedig figyelmen kívül hagyni a kondikat nem szabad. Mindenhová olyat teszünk, ami oda kell.
-
vodkaboy22
addikt
válasz
agressiv #246 üzenetére
mindenféle speckó kondival csinálni, szerintem csak sznobság.
Azért ez szerintem jó indulattal is túlzás, most, hogy már többet olvastam kondik témájában, nagyon is számít, még a legkisebb induktivitás érték is problematikus tud lenni. És akkor sok más érdekes tulajdonságról (aminek csak kb a 3/4 értem még nem is beszéltem).
Nem véletlen találták fel a mérnökök ok , hogy egyes cégek értelmetlen célokra is tudnak használni dolgokat vagy éppen össze vissza hazudnak, de mint ahogy a kocsidon a jobb gumi itt is számít a jobb kondi. -
agressiv
addikt
Miért kell ehez expert nyák tervezés? Olyan egyszerű az egész mint egy százasszög, a föld pontokat jól el kell találni, de nem hinném, hogy olyan sokat nyomna a latba, és a hangútjába nem kerülőú kondenzátorokat mindenféle speckó kondival csinálni, szerintem csak sznobság.
-
Rive
veterán
válasz
vodkaboy22 #244 üzenetére
Ezt kb mennyi pénz kivitelezni?
Hacsak nem vagy valami expert nyáktervezésből és nincs lehetőséged valami más projekt alá betuszkolni az alacsony darabszám extra költségeit, akkor készletben valszeg olcsóbb, jobb.
-
vodkaboy22
addikt
Ez téma már téleg érdekes
De DAC-ot építeni, hogy kafa is legyen az már téma ezért is tisztelem ELP kollégát aki összehozta ráadásul egy cikk keretében.
De szerintetek egy jó DAC-ot venni vagy építeni lehet?
Asszinkron usb jelfogadás (jitter hiba nincs) legjobb kimenő alkatrészek, 24bit 92Khz DAC, natív támogatás softver felől és magas minőségű opamp vagy annál jobb a végére, no meg minőségi külső tápforrás. Ezt kb mennyi pénz kivitelezni?
Cél usb- 2 RCA (semmi csicsa több) mint egy hrt music streamer. -
agressiv
addikt
válasz
Lompos48 #242 üzenetére
Ohh én kérek elnézést.
Régebben sokat töpiztem ilyesmin, de sehol sem találtam egyszerű kapcsolást, csak olyasmit, ahol mikrokontrollerrel kell vezérelni a dac-ot ahoz meg nem értek, max kimeneteket tudok vezérelni
ez viszont nem igényel semmilyen vezérlést, csak rádugod a koaxot és szól.
-
bkercso
nagyúr
És jó DAC-ot hogy kell építeni, ha már erre kanyarodott a topic? Aszinkron USB-s kellene DIR9001-gyel (ez van itthon), csak nincs kedvem adatlapból kitalálni a kapcsolást. Van valakinek terve (esetleg Wolfson DAC-kal vagy PCM179X-szel)?
-
Rive
veterán
Amióta már a tipikus alaplapi hang minősége is veri az alsó- közepes kommersz DA-kat, illetve a procc tekintetében elhanyagolható az okozott extra terhelés, szeretik a gép hangbigyulájára bízni a lényegi munkát.
Azaz a CD/DVD digitálisan, tetszőleges ütemezésben küldi a gép memóriájába az előolvasott adatot, amit a hangkártya a saját kedve szerint olvas és saját megvalósításához illő szinten csinál belőle analógot, vagy küldi tovább digitálisként, ha épp az van műsoron.
Aztán, hogy milyen hangkártyát vesz az ember, és azt hogyan illeszti rendszerbe, már nem a CD témaköre.
-
A mai cuccok nagy resze elektronikaval potolja a mechanikai hianyossagait. Ez meg jol is mudodhetne. Digitalis szinten nincs nagy gond, fillerekert van memoria, amivel megvalosithato a tarolas, buffereles ala FIFO. (A memoria puffer az ki-be mentet nezve biza FIFO lesz, megha DMA-val korbe-korbe olvasod, vagy a DSP lolepesben hasznalja akkor is.) Egy olcso mikrokontrolerrel is siman vezerlheto a lemez porgetes, ujraolvasas stb.
Egyre ritkabb, hogy megussza az ember DSP (extra sztere koncert terem, 5.1 vizcsobogas kiemelessel) Az igazi bibi az utan jon, hogy elerjuk a DA reszt:
- Egy chipen van kismillio mas alkatresszel. A tapvonalon a kismillio digit alkatresz zaja van, mert szurni azt ma mar luxusnak gondoljak. Van hogy nem is lehet, jobb esetben van 2-3 tap lab, (Digit, DA, analog resz)
- A DA orajeles sem a leg stabilabb es tisztabb, de ezt mondjuk hanyagoljuk el
- Az analog resz legjobb esetben gyenge, de a tobbsegnel csak az szamit, hogy olcso legyen. Eleve nincs normalis szures, az egybe IC-k minoseget tovabb rontjak a hang utjaba pakolt elektrolit kondik...Az mar csak hab a tortan, hogy a CD-t mp3-bol irjak.
Persze ezt is lehetne normalisan, de az megint nem lenne olcso.
-
válasz
Speeedfire #233 üzenetére
Ja, így legalább tudod, hogy élő
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Szoktam figyelni ezeket a "hangmérnököket", kvázi ott a keverőpult a dühöngő tér közepén, szemben a színpaddal, tologatják a potikat, de állandó jelleggel torz amit csinálnak, és így megy le a koncert. Vagy a kezére csapnak, ha le meri húzni a hangerő potit, vagy botfülű az illető.
-
-
agressiv
addikt
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Lompos48 #226 üzenetére
Hiába a natúr hangzás ha a natúr fül annyira tökéletlen. - és mégis jobbnak érzi a fül.
És mi majd hallgatjuk internetről alaplapi hangkártyával? És véleményt alkotunk... - nem tudok mit csinálni, nincs mérő mikrofonom. Ellenben így is hallatszódni fog a különbség, csak fel kell kapcsolni YT-t 720P-be.
Húúú! Sakkor mi van a fidelity-vel? - akkor építs egy OTL csövest. Általános nézet szerint a cső és a kimenő együtt hozza létre azt, amit "csöves" hangzásnak hívnak.
agressiv: igen, csak gyakran a hangerő a minőség rovására megy a koncerten. Remek, mikor országos hírű (vagy hírhedt, mint jelen esetben a Rózsaszín Pitbull a rockmaratonon) zenekar koncertjén nem értem az éneket, annyira átmegy torzba.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #224 üzenetére
Egyébként a csöveknél jutottam arra, hogy ott abszolút nem kell hangszínszabályzó, mert natúr hangzása alázza a tranyós erősítőimet.
Hiába a natúr hangzás ha a natúr fül annyira tökéletlen.
Majd megint csinálok egy rendes összehasonlító videó, ott majd lehet hallani amit mondok.
És mi majd hallgatjuk internetről alaplapi hangkártyával? És véleményt alkotunk...
Olyan tiszta és erős magasak vannak, amit nem is gondolna az ember, a kimenő trafó nem lineáris frekvenciafüggése miatt .
Húúú! Sakkor mi van a fidelity-vel?
Ma kritikus(abb) kedvemben vagyok.
Még valami: Ki kellene találni egy olyan kütyüt, ami az audiogramm alapján (digitális formában, kártyon vagy pendrive-on beadagolva) automatikusan állítsa a korrekciókat.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Lompos48 #223 üzenetére
Eddigi erősítőim többségén van ilyen gomb, csak pl. tone defeat a neve, vagy egy kapcsoló, hogy tone off. Ezzel kiiktatják a hang útjából a hangszínszabályzókat.
A loudness tényleg nem hülyeség, de ha nem jól állítják be, akkor meg túl erős basszust csinál, van egy ilyen Nordmende erősítőm is, ott jobban tetszett a hangzás kikapcsolt ludness és ráadott mély hangok mellett. Igaz, ez az erősítő nem túl nagy, de meglehetősen biccós hangszórókat hajt meg, amik eléggé kiemelik a mélyeket.
Hangszín szabályzót meg erősítője válogatja, valamint a forrás, hogy kell-e. Pl. aki mp3-at hallgat és az nem 320kBit/s-es, akkor 16-18kHz körül vág (bitráta függő a vágási pont), ott jól jön, ha rá lehet még adni a magast. No persze mp3-at csak akkor hallgat az ember, ha más formában nem beszerezhető az a zene...
Egyébként a csöveknél jutottam arra, hogy ott abszolút nem kell hangszínszabályzó, mert natúr hangzása alázza a tranyós erősítőimet. Majd megint csinálok egy rendes összehasonlító videó, ott majd lehet hallani amit mondok.
Olyan tiszta és erős magasak vannak, amit nem is gondolna az ember, a kimenő trafó nem lineáris frekvenciafüggése miatt . -
Lompos48
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #222 üzenetére
Ez lassan egy filozófiai problémává válik. A pontos hangvisszaadás az egyik oldala, hogy mit hallunk (egyénenként) belőle, az a másik. A füleink helyett mérőmikrofonok lennének, akkor lehetne abszolutizálni, így nem. Személyesen ezért nem tartom hülyeségnek sem a fiziológiai hangerő- (loudness), sem pedig a hangszínszabályozást. A sarkítás addig jutott, hogy az egyik fél tüntető módon egyetlen hangerő gombot tesz a készítményére, a másik pedig telepakolja minden elképzelhető plusz szabályozással. Sajnos én még olyan erősítőt nem láttam, amin lenne még egy kapcsoló (FLAT), ami lehetővé tenne az átkapcsolást egy szabályozható és teljesen "lapos" üzemmód között. Pedig a felhasználók nagy hányadánál beválna. És ide nem várok olyan választ, hogy plusz kapcsoló>plusz alkatrész>plusz hibaforrás>stb.
-
Lompos48
nagyúr
Én is mondanám - halkan - : egyik sem, vagy mindkettő. Attól függ a rajzon balról jobbra, vagy jobbról balra nézed
. Általában "vegyesnek" nevezhetnénk. Anglogermán körökben: mixed signal circuits.
Amikor a DAC meg ADC megszületett senkinek eszébe nem jutott volna az audió alkalmazás. Ez csak az egyik szelete az alkalmazásoknak és nem is tartozik az igényesebbek közé. Aztán ahogy a technológia egyre olcsobbá tette a gyártást jött a "jééé, erre is jó" és "ezt venni fogják!" felismerés. Veszik is. -
Rive
veterán
válasz
#27483136 #212 üzenetére
...én betettem egy régi mérést...
... és akkor sokadszori kérésre lennél szíves betenni annak a régi mérésnek a dátumát?
Aztán megnézni valahol, hogy azóta mégis mit, hova fejlődött ez az egész?
Aztán tudomásul venni végre, hogy régi, mai szemmel fostalicska - nagyon ötletes, már-már művészi megoldásokkal tarkított, de képességeit tekintve ma már akkor is csak fostalicska - kaliberű cuccokból nem általánosítunk?
Komolyan, mintha a közúti közlekedés mai problémáit a FordT alapján próbálná valaki megközelíteni
Jó - és talán kellően alacsony szintű
- példa az elmaradásra a rippelés témaköre. Ano, amikor a számítógéphez csatlakoztatott olvasó még új volt, gyakran előfordult, hogy csak sokadszorra sikerült valamit beolvasni. Akkor került bele a programokba, hogy egy-egy szakaszt többször is leolvassonak egy bithelyes image kedvéért.
Ez úgy ~ az 1X-8X olvasók korszaka.
Ma, amikor már a DVD is elérte a leetőségei határait, egy CD-rip tipikusan úgy fest, hogy a max. fordulatszámra felpörgött olvasó végigmegy a lemez elejétől a végéig, egyszer.
Ennek ellenére még mindig azt kapja az ember, hogy többször olvas, szimplán, mert
- ezt a lehetőséget nem távolították el az érintett programokból
- az ezeréves szakirodalom sokadszora újracsócsált gyöngyszemeiben még mindig megtalálni a régi dolgok emlegetését -
Azért más jellegű a minőségromlás
Nagyzenekarnál érdekes a dolog.
De az tény, hogy tartósságban is a CD a jobb.
Egyszerűen csak azt állítottam, hogy a nagyonhájend cuccok esetében is, ennyi kompromisszum belefér, hogy digitalizált legyen a zene.@ agressiv : Na ja, mivel a Sony+Philips találták ki a CD-t, nyilván értenek hozzá
A sok.1 cuccok hangja meg nem lep meg, hogy ilyen - elég botfülem van, de ont ezért nem veszek, nekem elég a sztereo is.
Írható CD-t meg meg az első CD-ROM-ok sem mind olvastak, de a 2000 körül 2 évesen vett Philips CD-ROM-om (8-12x sebességű) meg még az újraírhatót nem olvasta
Viszont még megvan, és már párszor utánaállítottam a lézer munkapontjának, és amit új korában tudott, azt most is -
agressiv
addikt
Teljes mértékben igazad van. A sony gyártotta legjobb CD lejátszókat, lesz egy kis pénzem be is fogok szerezni egyet, de még mindíg nagyon drágák. viszont az írható lemezeit még a saját lejátszói sem tudták lejátszani
Kb 1 éve voltam a média márktban és ott volt valami sony 7.1-es mindenféle űrtechnika kiállítva és volt ilyen atombomba kilővőre hasonlító nagy gomba alakú gomb amit, ha megnyomtál akkor pakolt hangerőt a filmre ami éppen ment és beültem a fotelbe, hogy meghallgassam a sony legújabb cuccát és ájjáj. A SAL hangszóróból összetákolt bandpass mélynyomom értelmesebb hangokat ad mint annak a dobozhangú förtelmes mélyládája, pedig valami új technológia promóciója volt éppen...Erre mit mondjon az ember?.
-
agressiv
addikt
válasz
CPT.Pirk #213 üzenetére
Persze, mert valóban nagyon kellemes hangja van, nagyon sok szempontból mérföldekkel jobb egy tranzisztorosnál, de van akinek mások az igényei és van akinek foglalma sincs, hogy mi az igénye.
Nemrég láttam egy fórumon, írta egy csávó, hogy ő csinált erősítőt és minél pontosabb hangvisszaadást szeretne és ehez ajánljunk neki egy jó hangszínszabályzót....
-
"Ellenben ez már csak információelméletileg is tény"
Ahogy az is tény, hogy a hang analóg formában való bármilyen tárolása vagy továbbítása szintén rontja a minőségét.
Digitális formában elvileg átküldhetem a galaxis túlsó végében, vagy tárolhatom tízezer évig és ugyanolyan marad, mint eredetileg: analóg formában két milliméterre nem lehet minőségromlás nélkül továbbítani és két milliszekundumig sem lehet minőségromlás nélkül tárolni. -
#27483136
törölt tag
válasz
vodkaboy22 #211 üzenetére
Én pedig pont ezért írtam neked korábban azt, hogy ez rettenetesen nehéz téma. Semmiben nem lehet általánosítani. Semelyik alkatrészre nem lehet írni, hogy ez való egy erősítőbe, a másik meg nem. Lehet, hogy pont olyannal, ami nem való bele elvileg, pont azzal fog jól szólni mert valamelyik tulajdonságával elfedi/korrigálja egy másik alkatrész hibáját.
És minden kapcsolás-technikával (A, AB, D, vagy tranyó, fet, cső) lehet jót is csinálni, meg rosszat is.
Szóval ezért nehéz.Rive: igen az jött le, pont az általánosítások miatt. Erre volt az, hogy én betettem egy régi mérést, miszerint hiba-javító elektronika ide, vagy oda, egy CD lejátszó is produkálhat olyan kimeneti-jel hibát, amit pedig elvileg nem lehetne. Mindegy melyik fokozatban keletkezett, nem lehet általánosítani, hogy nekem CD-m van, elő sem fordulhat ilyen. (Tudom, jó régi mérés, megszűnhetett azóta ez, de a cáfoló mérést még nem láttam.)
Minden válasz azt elemezte, hogy: de a hibajavító elektronika.....
Ki nem tojja le a hibajav.-elektronikát, ha egyszer ott van a jel, aminek nem kéne ott lennie? Mert ott van, az vitathatatlan.Lehet, hogy a hanghullámok megrezegtetik a CD-t, az átadja a leszorító mágnesnek és az indukál feszültséget egy tekercsben, vagy a nyákban. Máris indokoltabb a robusztus futómű, illetve továbbra sem veszítette el az aktualitását a jelenség....nehogy belekössetek ebbe, csak a hasamra ütöttem.
-
vodkaboy22
addikt
válasz
Speeedfire #207 üzenetére
Pont az előző cikkemnél kaptam meg, hogy a D-s erősítő is csoda high-end módra tud szólni. Szóval nem feltétlen az a lényeg, hogy milyen osztály ha abból kihozzák a legjobbat. Az tény, hogy egy B osztály persze sokkal nehezebb jót profit kicsiholni, mint egy fabuta A-ból.
-
agressiv
addikt
válasz
vodkaboy22 #205 üzenetére
Az biztos, mert a FET-es egy nagy lófűűű. a Csöves meg a nagy audiofil a szinezett hangjával aztán azért megy a cirkusz, mert az eredetit akarják visszahallani, de a csöves éppen azt nem tudja..
-
Rive
veterán
Vagy szerinted is a PC-s CD lejátszás bitpontosan történik?
Nem extrém körülmények között a PC-s lejátszás ma bitpontos adatokat olvas fel a CD-ről.
És tipikusan akkor is jól működik, ha a CD-felé menő audiokábel nincs bedugva a gép hangkeltőjének környékébe. No, ezt elmagyaráznád? Noooo, próóóóbáld meeeeeg
Ui.: ezzel kapcsolatban jó ideje a legkomolyabb hibajelenség, amivel találkoztam az volt, hogy az olvasó bizonyos körülmények között teljes sebességen olvasott elő, és már rég leállította a CD forgatását, mire a kimenet kifogyott az adatból és kérte a következő adagot
-
Speeedfire
félisten
válasz
vodkaboy22 #205 üzenetére
Jó, hogy azért egy D-s cuccot hasonlítasz egy AB-shez.
-
vodkaboy22
addikt
válasz
#27483136 #203 üzenetére
Azért van egy bizonyos szint ahol nagyon nagy különbségek vannak és egy "hifi-toronyka" legyen benne bármilyen TDA CHIP elbújhat egy sima minőségi tranyókból épített AB-osztályú mellett. És a csöveseket még nem is hallotta sok ember. Egy sima FET-es erőlködő és egy csöves között szerintem azért sokan pillanatok alatt különbséget tudnak tenni.
-
agressiv
addikt
A DAC analóg jelet jelenít meg a kimenetén és egy digitális audio cuccnak a lelke a DAC, mert tényleg az az ami a digitális feszültségugrálásból visszaállítja a zenét és hidd el, hogy óriási különbség van egy olcsó kommersz DAC és egy picivel komolyabb DAC között is, nem beszélve a nagyon drágákról. Amíg ugyanaz a zene egy fapados DAC-on szól valahogy azt kész, egy másikkal ugyanazzal a lejátszó, hangfal, erősítő megoldás mellett olyan hangot csinál, mintha melletted ülnének a zenészek.
A CD olvasó tuningolását, hatalmas nehezékekkel, meg száz wattos motorokkal baromságnak tartom, de a digitál analóg konverter cseréje, építése igenis életképes és a leghatékonyabb dolog az össze audiofil hülyeség között.
-
agressiv
addikt
válasz
vodkaboy22 #197 üzenetére
Kíváncsi lennék pár olyan összehasonlító cikkre ahol a közép , közép-felső és felső kategóriás cuccokat mutatnak be, úgy hogy egy közönség pontozza melyik jobb melyik nem miközben nem tudják épp melyiket hallgatják. (vakteszt) PL tízféle erőlködő ugyanaz a hangforrás ugyanazok a hangfalak.
Van egy olyan érzésem, hogy a high-end rajongók fele csúnyán beégne. Én is szeretem, ha jól szól a muzsika és nagyon könnyen észreveszem, ha valami nem stimmel, de szerintem én is bedőlnék egy ilyen vakteszten.
Új hozzászólás Aktív témák
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3205
- Xiaomi Redmi 12C 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest