Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
válasz
Mákosmetélt #183 üzenetére
Kivanok sok sikert a projekttel kapcsolatban, sokat nem tudok hozzatenni.
Koszi hogy leirtad a Galileo reszleteit, valahol olvastam(talam SG), de nem emlekeztem csipobol mindenre, idom meg nem sok eppen.
Tudok egy ket informatikus palantat aki hardware-software osszetetel alapjan, lehet kepes visszafejteni, amire NEKED szukseged lenne, de nem beszeltem veluk vagy mar ezer eve.
Udv
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
Mákosmetélt #179 üzenetére
Ha jol tudom az Europai kozos muholdas navigacios rendszer kepes RTK nelkul is hozni, csak megfelelo helyen kell kopogtatni, mert van mezogazdasagra kulon opcios jeluk. Lehet egy probat megerne...
-
Mákosmetélt
tag
Még semmilyen.
Ez egy teljesen saját fejlesztésű gép lesz, saját RTK rendszerrel.
Az első ötlet az volt, hogy egyszer végigküldjük a gépünket, hogy rögzítse az útvonalat.
Azután jutott eszembe, hogy erre nem lenne szükség, ha a már létező (a traktor által rögzített) adatokat fel tudnánk használni#177 - Agyturbina: köszi!
-
kispx
addikt
válasz
Mákosmetélt #176 üzenetére
Milyen terminál van benne?
-
#90088192
törölt tag
válasz
Mákosmetélt #176 üzenetére
Ha a kutyud tud ISOBUS rendszeren kommunikalni akar ki is nyerheted vele azt amire szukseged van, de a fent emlitett munkagep kell hozza, A hozamterkepek es egyebb informaciok alapjan kepes bizonyos parametereket befolyasolni az adott rendszerben, ha az kompatibilis. pl: Vetogep tolattyut, vagy mutragyazo tolattyut, permetezo eseteben akar keps lekapcsolni fuvokakat, vagy becsukni a keret egeszet vagy veget.
Egyebkent teljesen zart, inkabb valami okos Ukran programozot kellene megkerdezned
-
Mákosmetélt
tag
Köszi!
Én pl. a vetéskor rögzített útvonalat szeretném felhasználni utólag, de nem a traktoron hanem saját szerkezeten. Gondolom egy vagy több fájlba tárolja le az útvonalat/koordinátákat. Ezt a fájlt szeretném betölteni az én kis kütyümbe. De el tudom képzelni a gyártókról, hogy nem nyílt a rendszer, tehát a letárolt adatokat csak a saját gépein tudod újra felhasználni / megjeleníteni. -
Dodó77
csendes tag
válasz
Mákosmetélt #174 üzenetére
Ha Autotrack ready a traktorod, van RTK jeled, egy antennád, monitorod, plussz benne van az automata kormányzás, akkor persze. De ez rengeteg zsé.
-
Mákosmetélt
tag
válasz
Mákosmetélt #167 üzenetére
Valaki tudja a választ a tegnapi kérdésemre? Köszi!
-
Dodó77
csendes tag
válasz
Klaus Duran #171 üzenetére
Mondjuk a mostani 6 hengeres 6M-6R széria se volt túl tuti a turbóproblémákkal
Végülis a JD megoldotta PIP formájában, de akkor is sok kellemetlenséggel járt a gazdáknak.
-
#90088192
törölt tag
Kedves Tecsu
Szemelyeskedes?
Ott ervelek ezerrel....
Monoton munka=hibalehetoseg=unalmas munkakornyezet
Megbizhatosag=idoben elvegzett munka=bevetel
Szervizhatter=PIP=akar 1 napos alkatreszbeszerzes es beszereles=SoK sok Tapasztalat=PENZA JD sem tokeletes felsoroltam egy csomo hibat de,ahogy kijonnek a tipushibak azokat javitjak es az a nem mindegy!, de sokszor azert panaszkodnak ra mert rosz az uzemanyag amire nagyon erzekeny, hala a nagynyomasu befecskendezesnek, de a VP44-es adagolorol hallotatok ugye na ki gyartotta? Elarulon nem a DENSO.
Ezek nem ervek? Kerlek szepen szemelyeskedes nelkul Tanulj MEG olvasni!
Ja hogy a Mongol srac sajat stilusaban valaszoltam? Na nehogymar mindenkit lehulyezzen akar bujtatva is!!!De NEKED pont az En hozzaszolasom verte ki a biztositekot.
SZERETNEK GRATULALNI
Kredenciaim szempontjabol ha erdekel (Kaposvari alkozpont KITE zRt) privatban telefonszamot is adok a volt kollegaimhoz, mar aki ottmaradt.
Csak 2.5 evet huztam le szervieskent jarva a dulot es kb 100 gazdasaggal volt napi kapcsolatom.
Ha ez nem megfelelo Akkor hagyujk az egezet mert TI mindent jobban tudtok. -
-
bambano
titán
"odáig egyikőtök sem jut el, hogy leellenőrizze, kiszámolja, hogy jó üzlet volt-e.": szeretném nyomatékosan felhívni a figyelmet, hogy a két dolog között: 1. nem számolta ki és 2. nem prezentálta itt, ezen a mezőgazdasági termelés szempontjából erősen marginális fórumon, ebben a topicban a hivatalos eredményt a fotelagrárosoknak, igen nagy különbség van.
-
tecsu
addikt
-
#90088192
törölt tag
Azert szeretnelek kerdezni Te mit csinalsz, mert ahogy latom a penzugyi agymosas teljesen a hatalmaba keritett es nem erdekel hogy a mezogazdasag egy szezonmunka, A megvett gepeknek el kell erni egy megbizhatosagi szintet, ezt sajnos nem sok uti meg, egyik a 100HP kornyeki Fend amiben szinugy JD motor van csak a vicc kedveert a 4 hengeres 16 szelepes 4.5L motor. Ja hogy tudom-e hogy a 9 literes motorok fotengely toressel kezdtek a palyafutasukat, vagy a 8530-ban ugyanebben a motorban egyszeruen elmozdul a huvely, vagy a 6020 szeriaban a kabinba a kabelkoteget a b oszlop korul vittek el es kidorgoli azt. Na akkor most mondom a 120 lovas NEW holland 2008-ban gyartva olyan tervezesi mellefogasban szenved hogy alulmereteztek az ekszijjat, a Betakaritogep, hogy is mondjam, menet kozben megoli az asztal szabalyozasaert felelos PLC-t es igen kemeny arataskor beszerezni.....Mindenhol van hiba, csak a JD nek mar hatalmas tudasbazisa van, 2009, ben a FEND elerte ha jol emlekszem a 30000 legyartott traktort, a JD ennyivel novelte egy ev alatt a termeleset, csak hogy tudd.
Nem gondolsz arra hogy teged vezettek meg egy kicsit a Marketing nevu modern kuruzslassal, tudod amikor a Termek eladja magat mert JO, nem azert mert a semmihez sem erto emberek onigazolasara letrehozott poziciokban kitalatak egy jo szlogent. Igy valt a Flex markanevbol etalon pl. Mert nem kell marketing mindenki tudja amikor kell akkor JO.
A JD-nel es a helyi forgalmazonal(szakszerviz gyari hatterrel) mindent megtesznek azert hogy ha gebasz van akkor ne a gazda alljon ott a betakaritas kozepette egy hasztalan olcso lommal. Ja hogy ez penzbe kerul? Na ki hitte volna!!! De az mennyibe kerul ha nem akkor csinalod az adott feladatot amikor kell???Szerintem Mehetsz a kocsmaba es kutatast vegezni, mert TE azert osztasz valakit mert leveszi a monoton munka terheit a dolgozoi vallarol! Megeri-e??? Hat kezdj makszemeket szamolni, hanyszor fogsz hibazni? Akkor Talan megerted miert lenyeges az automatizalas es a precizios talajmuveles, egy monoton unalmas munkakornyezetben....
Szerintem van meg mit szamolnod Neked is boven mert nem Latod mi lenne a lenyeg....
Kulonben szerintem a mernyei kocsmaban ezt neked elmodtak volna, ha nem lennel szemermes megkerdezni es akkor nem itt osztanad.... Sebaj elvegre Te rad is szukseg van mert a Jing nincs Jang nelkul es Viva Versa
-
Mákosmetélt
tag
Sziasztok, nem vagyok jártas ebben a percíziós mezőgazdaság témakörben, ezért kérdezek
A tarktor (vagyis a GPS rendszere) amit letárol GPS adatokat (ami alapján legközelebb gombnyomásra végigmegy ugyan ott), azok titkosítva vannak vagy pedig szabadon hozzáférhetőek, felhasználhatóak az útvonalak esetleg más programmal is? -
MongolZ
addikt
Tehát továbbra sem érvelsz, stb., hanem terelsz. Attól, hogy mennek a JD-k, nem azt jelenti, hogy a világ legjobb vétele volt. Téged, a bátyádat, a családodat meggyőztek a marketinggel, feltetted az antennát, de odáig egyikőtök sem jut el, hogy leellenőrizze, kiszámolja, hogy jó üzlet volt-e. Mindig itt akad el a probléma. Csak ugye ezt jóval nehezebb, meg több munkával is jár, mint azt mondani, hogy "kimegyek a családi vállalkozás telephelyére, ahol elkezdem győzködni a főgépészt (a bátyámat), hogy milyen szar jd-ket vett".
Ha visszaolvasol normálisan, egyik hozzászólás sem arról szólt, hogy a JD egy rakás foskupac, hanem hogy a marketing, a "szervíz", stb. miatt brutálisan túlárazottak és extrém mértékben felnagyítottak az előnyök.
Ha már informatikai portálon vagyunk, akkor egy hasonlat: győzködöd a népet, hogy a 7700K nagyon jó vétel volt, mert az irodai munkában 5%-kal gyorsabb, mint az addigi G540.
(#165) Agyturbina: Az a valaki ott Somogyban pedig aztán nagyon okos ember lehetett. Miért nem a kocsma mellett álló csövest kérdezed meg?
-
#90088192
törölt tag
Valaki egyszer azt mondta somogyban:
Vehetsz barmilyen traktort, amilyen csak tetszik, de legyen mellete egy Szokello Szarvas.
Kulonben minden gepnek van problemaja, csak azok mennyisege nem mindegy, mert a JD szezonban vegig kepes tenni a dolgat, minimalis fennakadassal(legtobb esetben /user error).
Es lattam mennyi baj van veluk, de azt is lattam mennyi baj van a tobbivel...
-
bambano
titán
megmondom őszintén, nagy gondban vagyok, azért késtem a válasszal.
két (igazából három) út áll előttem.1. kimegyek a családi vállalkozás telephelyére, ahol elkezdem győzködni a főgépészt (a bátyámat), hogy milyen szar jd-ket vett. megmagyarázom neki, hogy ostoba volt, amikor a rába steigereket lecseréltük jd-re, meg hülye, hogy a minőségi munkát igénylő munkafolyamatokat mind jd csinálja. a szállításban dolgoznak belarus traktorok, mert műtrágyát kihordani a föld szélére jó az. és azt is elmagyarázom, hogy mekkora barom volt, amikor a nádudvariakkal szerződést kötve engedte, hogy felrakják az rtk antennát a magtár tetejére.
2. kibiceknek meg fotelgépészeknek magyarázok tovább, hogy amit leírtak, nettó marhaság és a saját tapasztalatom teljesen más.
+1. teszek az egészre magasról, ha valakinek ennyi szép szó nem volt elég, az most már maradjon így.
szerinted?
utóirat: figyelem, egy másodpercig se állítottam sehol, hogy ez olcsó módszer. -
MongolZ
addikt
válasz
hobizoli #158 üzenetére
De nem érted bakker, az a környezetbarát és modern, hogy kevesebbet fogyaszt, kit érdekel, hogy havonta lerohad és új alkatrészek kellenek bele meg ezer eurók mennek el a javításokra, jön a szervízes, közben száz litereket eléget, húsz embernek megy a munkaideje, a meló sem fejeződik be, ez nem számít!
Egyébként amit írtál, az nevetséges, aki olyan alkatrészt tervez, amelyik tele van feszültséggyűjtő elemekkel, annak elvenném a diplomáját (ha egyáltalán van neki) és örökre eltiltanám a foglalkozástól. Ha meg szándékosan teszik, akkor vajon hogy alszanak éjszakánként, tettek ők egyáltalán esküt? Nevetséges, ami manapság megy az iparban: a szándékosan sz*r termékek tervezése és gyártása.
(#161) bambano: Te a mezőgazdaságban dolgozol? Ha igen, akkor a más iparágakból jövők talán nem érthetnek hozzá? Jogos dolgokat mondott és nem tudsz mit válaszolni? Értem.
-
hobizoli
nagyúr
mit ertesz? hogy egy fosul tervezett gépnél "normalisak" ezek a fodarab hibak meg az aranyaru nem garancialis szervizelesek barmilyen ágazatban?
hagyjukmar, mert ez nevetsegesen rovidtavon gondolkodo hozzaallas
egy munkagepnel vmi torik vagy elgorbul, akkor a gyartoja(!) nem meretezte jól a kerdeses alkatereszt es/vagy nem allitotta be megfeleloen hozza a gepi limitereket
szep lenne autogyartasban is azt mondana az x gyarto, hogy igen csak x G atlagos oldalgyorsulasra lett méretezve a kerekagy, igaz nem is borultal fel az autoval, de veszhelyzeti kikerules kozben kitort a kerekagy, es ott most dekkol a keresztezodes kozepen az autod, de majd hozasd be trellerrel, es majd jopenzert aranyaron kicseréljük egy gyari uj ugyanolyan sz.rra, mert ez amúgy nem rendeltetesszeru hasznalat
ezt mondjuk pont USA-ban adna elo a gyarto, az NHTSA kb becsukna aznap oket, meg rajuk rohadna a muanyaglakat is
-
hobizoli
nagyúr
tegyük fel en vagyok a tetofedo
megcsinalom a tetodet 10misiert
aztán elso viharnál beazik mindenholkimegyek, de majd ha raerek, most eppen thaifoldon nyaralok a 10misidbol, es fizesd mar a hazautam, ha ennyire surgos neked
aztán kitalalom, hogy ja azert azott be a tetod, mert raszalltak a varjak meg a galambok, meg a diófádról is rapotyogott a diobent a nappalid falan meg a 80millios Munkacsy festmenyed szarra azott
(=allt a JD traktor inspecio miatt es a kukorica bearatasa elmaradt, ennyit bebukott farmer)erre mit mondanal?
hogy jaaaa semmi baj, akkor majd tegyek fel tuskeket a tetogerincre, meg tudnek-e vkit ajanlani, aki kivagja a diófádat isgondolom ez lenne a hozzaallasod a temahoz, es nem akarnal eppen elasni a kert vegeben
-
hobizoli
nagyúr
van egy masik gepunk, ha kell hozza akarmi 24h-n belul itt van
mert a gyartonak az a hozzaallasa, hogy customer-nel az o gepe az menjen, es ne alljon napokig/hetekig alkatreszre varva, mert a customer-nek ugy termeli pénzt, ha megy
az allo gep, meg nem termel pénzt a customer-nek, az nem jo, rontja a rendelkezesre allasi statisztikatlehet igy is, hozzaallas kerdese csak
majd JD is sokat ciganykodik ezzel, beszopatja vmelyik konkurens gyarto meglatva ezt a rest
aztán a JD majd pisloghat, hogy mit is qrt el
konnyu elveszetni a bizalmat, de baromi nehez visszaszerezni
amikor tiz/szazmilliokrol van szo, akkor ez nem jatek, mert pénzben nincs haverság
kisebb osszegeknel se, nemhogy ennyinel -
hobizoli
nagyúr
elozes kozben ottmaradsz a kamionnal szemben eloirt inspekcio miatt leallo motorral, mert eppen akkor ment at a szamlalod a 15000km-n, akkor valszeg nem fogsz levelet irni mar a BMW-nek tobbet, meg lesz egy szep koszorud
a karbantartas hianya az a juzer sara
de itt arrol van szo, hogy leall az a fos a szantas kozepen (elozol a BMW-vel), kijon a troger aranyert, es kettot klikkelve megy tovabb az a g.ci ugy, hogy az adatkabelen kivul hozza se nyult semmihez
akkor mit is javitott/csinalt meg rajta?
naugyeeleve miert indul ez a gep a napi melora, ha az olajszint nincs meg?
100+ misiert ellenorizze mar az a tragya ECU benne akar valos idoben is
vagy miert all le azert a szantas kozepen?
jelezze elore, hogy olajcsere lesz holnaputan
hivja ki a szervizes kistrogert hozza elore, az tudja mi a qrvananyjaert jott ide most ki, ne ott bambuljon ra, hogy jaaaaaaaaaa, csinalja meg a egyik napi melo vegen a dolgat, klikeljen kettot es go
ez, hogy melo kozben megall ez miiiiii?
miert, mi van ha 1600 uzemora helyett 1603,64 uzemorabnal van az olajcsere? fotengelyes lesz tole egybol?
mert akkor jo nagy halom fos az egesza customer elegedettsege, rendelkezésere allasa az mar nem szamit?
o odaadta a penzet, ezert fizet, hogy kb allandoan tudja hasznalni azt a 100+ millios retket
ennyeirt neki nyaljak mar ki a segget, es ne ot szopassak mégmeg eleve mi az, hogy egy ilyen ipari szintu munkagepben valtot kell cserelni? meretezzek ugy 100+ millioert, hogy egy fat is ki tudjon tepni akar, akkor se legyen baja, de allitsa be a limitert, hogy ekkora erot sose tudjon kifejteni
ferjen mar bele az araba plz
ja, ahhoz nem lenne eleg felelossegeket kizaro users manual.doc-kat nyomtatniannyira sut, hogy lehuzos es slendrian a JD, meg tolja a felelossegeit a neki fizeto juzerre -akibol el...-, hogy hihetetlen
esz megall ezen a modszerenegy Belaz banyadompernel ezt eloadna a szervizes kismokus, hogy a valtocsere a juzer koltsegere lesz, mert egyszer 0.3tonnaval tobb volt a platojan a gepnek, az lenne az utolso mondata kb
eltemetnek kbnem mezogazdasagban, hanem mes teruleten dolgozok, de ott is probalkoznak a gyartok a milliardos aru, alulmeretezett tervezesi hibas szarjaikbol fakado tobb ezer EUR-t javitasokat meg az ezekbol fakado orankent tobb ezer EUR allasokat nem elismerni
erdekes, hogy ami jon helyette alaktresz, az mar at van tervezve
de ezek is eloadjak, hogy aaaa, az nem azert tortent
o nem persze, csak pont ott ahol a regi alakúból tobb is elrepedt mar, na az uj az ott pont meg van vastagítva, es nem mellette 2cm-l, hanem pont ott
erdekes nem?
meg a regi derekszogu atmero atmenetek helyett az ujon mar szep ives megoldas van a kerdeses reszeken
de nem azert van az se
aaa dehogy
azzal probalkoztak be, hogy biztos azert repedt el az az ontveny, mert nem volt zsirozva mellette a linealis csapagy
aha, de
(a csapagynak amúgy semmi baja volt, ugyanazt raktuk at az uj konzol öntvényre is, szerintem meg talan most is azzal megy 2n+1 eve)
nyilvan a csapagy kenes hijan hamarabb lerogyna, mint egy ontveny elreped, felteve ha nem hibas tervezes az az konzol, mert annak orokelet+2napig kene bírnia a kikepzest
de az nem az, csak megis pont ott repedt egy vagy 10 eddig
az ujabbik gepben meg mar pont veletlenul az ujabbik dizajnu van mar eleve
hat, szoval vannak ilyen csodaka masik gyartos gépben ugyanezt az alaktreszt sosem kellett kicserelni, pedig 2x annyi idos gep
de annak amugyis kb barmelyik resze min 2-3x, de vmi 5-10x vastagabb -
bambano
titán
válasz
hobizoli #156 üzenetére
számodra melyik a rosszabb?
- ha a bmw karbantartás hiánya miatt nem hajlandó továbbmenni (hallottam ilyen esetről)
- ha a karbantartás hiánya miatt elfogy az olaj a motorból és összesül (konkrétan hallottam ilyet)
- ha a karbantartás hiánya miatt szétszakad a vezérlés és azért kerülsz slamasztikába bármilyen forgalmi helyzetben (saját tapasztalat)
- ha bármi egyéb hiba miatt az ecu vészprogramra kapcsol és emiatt kerülsz bajba (saját tapasztalat)melyik a jobb? nyilván a legjobb, ha nem várod meg, hogy a karbantartás hiánya miatt rossz dolog történjen. de ha már Kenobi tábornok a sofőröd, akkor egy fokkal jobb, hogy csak megáll az autó, és kis szervizzel helyrehozható, mintha megáll az autó és motorcsere.
-
hobizoli
nagyúr
-
GuMipOkE
senior tag
Ezzel egy pöppet vitatkoznék. A szántásversenyt soxor egy közel 30 éves jd 4650-es nyeri (kb zetor szint környezetvédelmi szempontból), egy szintén öreg ágyekével. Szóval a szántás minősége nem lesz jobb az újabb vastól, mert ezekre a feladatokra már régóta van kiforrott technika. Pusztán kényelmi szempontból persze sokkal jobb egy új JD, egy kezes váltvaforgó ekével.
A műtrágya szórás és a növényvédelem meg nem traktor függvénye elsősorban, hanem munkaeszköz (műtrágya szóró, permetező...stb). Korszerű permetezőket sokfelé mtz-vel húznak mert megfelelő a célra.Az új JD és a többi korszerű gépnek a vitathatatlan előnye a kényelem. De fontos tény, hogy a kényelem itt elsősorban nem luxus, hanem könnyen a várható életkor meghatározója lehet. A zaj és rezgésterhelés ami az embert szezonban akár napi tizen órákon át érte a régi korokban, nem volt a hosszú élet záloga. Persze ismernek itt a környéken egy talán már 95 éves fazont, aki huszonéves korától kabinnélkülin nyomta akár havasesőben is, de ez egy kivételes jelenség, mert egyáltalán nem jellemző.
Az új gépek előnye lehet még a hatékonyság. Egy front és kabin rugózás mellett a munkasebesség jóval nagyobb is lehet, mint egy rugózás nélküli géppel, ami jóval nagyobb napi területteljesítményt jelenthet. Ez fontos lehet, ha szorít az időjárás, vagy sok a terület, vagy egyszerűen kevés ember van a munkára, és jól kell kihasználni az alkalmazott munkaidejét. Vagy ha lehet a fordulóautomatikát programozni, akkor a kényelmen túl csökkentjük az emberi tévesztés lehetőségét, és kevésbé fárad el az emberünk, és talán még kíméljük a gépet is.
A gazdaságosságot azért nem említem, mert ez sokmindentől függ. Ami az egyik üzemméretnél gazdaságos, a másiknál lehet hogy nem. Egy kisebb üzemméretnél lehet, hogy régebbi használt gépet rendben tartani és üzemeltetni sokkal gazdaságosabb egy ügyesebb helyi szerelővel, mint egy újat venni és szakszervízzel karban tartani. De egy nagy gazdaságban összességében lehet gazdaságosabb az új gépet megvenni, és az első 4-6000 üzemóráig hajtani, majd cserélni.
-
bambano
titán
*SOKKAL* környezetbarátabb.
a kérdés ilyen formában történő feltevése irányított választ sugall, ami helytelen.a helyes kérdés: mennyivel környezetbarátabb egy olcsón, de rosszul üzemeltethető zetort lecserélni egy jól, de drágán működő jd-re.
elfogadom, ha valaki azt állítja, hogy ha csak az a szempont, hogy a föld fel legyen szántva, a műtrágya ki legyen szórva, akkor a zetor sokkal olcsóbb.
de ha az is szempont, hogy az a szántás milyen, a műtrágya hogyan van kiszórva, a növényvédelem minősége milyen, akkor a zetor olcsósága rögtön nem ér semmit ár/teljesítmény arányt figyelembe véve.
-
azbest
félisten
Most szedtem le a környezetbarát csipeszeket a szárítókötélről. Alá kellett tartanom a markomat, hogy a szétmorzsolódó darabjai ne potyogjanak le a szomszéd teraszára. Végül is olyan, mint a lebomló szatyor. Azt hiszem erdőírtás lesz erre a válaszom: facsipesz
Wow, eszembe nem jutott volna, hogy a papírboltban van facsipesz [link]
-
MongolZ
addikt
Magával a környezetbarát dolgokkal semmi gond, a "környezetbarát" dolgokkal több van.
Az ember azért vegyen új terméket, mert (hülyeséget mondok) 10%-kal kevesebb energiát fogyaszt. Hogy mennyi pluszenergiát, munkát, stb. kell végezni ahhoz, hogy az a termék elkészüljön, hogy mi lesz a hulladékkal, az nem számít. Ezért írtam idézőjelben, hiszen nagyon, NAGYON sokszor a környezetbarát termékről végül kiderül, hogy nem is annyira környezetbarát. -
Rolcsiii
csendes tag
Hát igen , ezt speciel én sem érteném , azért vannak foltok , de talán a tudatosság az amivel csökkent picit, de nem minden esetben lehet csak a bankokat hibáztatni(ebben az esetben igen).
Valamelyik oldalon olvasgattam, ahol egy banner ugrott fel, hogy ellenőrízd le, hogy ellopták-e a kártya adataidat, add meg kártyaszám, lejárat, cvc2 kódot.....szerinted mennyi ügyfél adta meg.. -
bambano
titán
válasz
Rolcsiii #145 üzenetére
jaja, az erste például egy ideje már titkosított pdf-ben küldi a számlalevelet, ha úgy kéred.
a fájlnévbe meg beleírják a jelszót, és amikor ezt szóvá teszem, fel sem fogják."az elmúlt pár évben sokat költöttek a bankok biztonságra legalábbis Magyarországon": az utolsó fillérig kidobott pénz volt.
-
Rolcsiii
csendes tag
válasz
gabor7th #144 üzenetére
Nem azt írtam , hogy leszoktak róluk, azt írtam , hogy egyszerűbb megoldásokat választottak/választanak, az elmúlt pár évben sokat költöttek a bankok biztonságra legalábbis Magyarországon (tapasztalatból mondom) azt meg, hogy ennyit el tudtak vinni a bangladesi jegybankból...hát , én csak azon csodálkozom , hogy nem többet.
-
gabor7th
addikt
válasz
Rolcsiii #142 üzenetére
Támadják ám így is a bankokat és lopnak tőlük. A helyzet egyáltalán nem javult.
-
Rolcsiii
csendes tag
Erről az jut eszembe, mikor pár éve a nagy biztonságra való tekintettel orrba-szájba telepítettek/konfigoltak mindenféle megoldásokat egyes bankokba, hogy megelőzzék a pénz lopást, erre az ukránok rászoktak arra, hogy ahelyett , hogy betörnének egy bankba, felnyitották az ATM-ket és USB-n keresztül meghekkelték, mert nem volt letiltva az USB port...
GREAT SUCCESS
-
Rolcsiii
csendes tag
Hát ez nagyon jó ki szösszenet
-
válasz
gergejly #138 üzenetére
Én úgy tudom hogy nem magyar volt.
A modern Johnikkal csak a baj van.
Anno a 6820-t szerettem de szerencsére még a legnagyobb hibák előtt sikerült megszabadulni tőle. Minden baja lett az adagolótól kezdve folyamatosan, néha még a szerviz is nagyban vakargatta a fejét.
Most a 7810-ben kevesebb elektronikának hála kevesebb bajjal is jár.Meg hiába a sok elektronika attól még a New Hollandnak besült a blokkja.
-
gergejly
aktív tag
John Deere magyar származú volt.
Deres János
-
Sanya
nagyúr
Nem ezzel lesz a baj.
A cikk egy óriási nagy ferdítés mindemellett.
A Cikk arról szólna, hogy ha megveszel egy eredeti JD alkatrészt, akkor azt nem tudod beszerelni a traktorba, ha egy kicsi elektronika van is benne, mert "fel kell installálni", amit csak hivatalos szerviz rakhat fel.
Hivatalos szerviz sem lehet bárki, és nem is akármennyiért.
Nos, ha nincs kedved fizetni, akkor át kell írni a "kódot" majd feltöltöd a trakira..
Itt egy részlet (persze a sorozatszám nem valós):
#INJECTOR1=RE528151,06M04680,922B53CA56BA95AC642B59CA568290
#INJECTOR2=RE528151,06M04763,924632848C64D519C83632918C6171
#INJECTOR3=RE528151,06M04260,92F6A4BD267E7B291326B7BDED1764
#INJECTOR4=RE528151,06M04315,922E716BFFE8EE6E5A1E718B5C966B
#INJECTOR5=RE528151,06M04461,9214A0E228480A504C4A00528A4B2
#INJECTOR6=RE528151,06M04514,9215A7AFE9458ABC0215A8452AC1E6 -
GuMipOkE
senior tag
Ha figyelmesebben elolvasod a hozzászólásomat, akkor rájössz, hogy ezt a kommentet fölösleges is volt megírnod.
Történetesen említem, hogy a növénytermesztési technológia az egyik legbefolyásolóbb tényező a terméseredményre, és nem a precíziós eszközök megléte vagy sem. Azt sem mondtam, hogy csak az időjárás a probléma.
Az viszont valós tény, hogy az időjárás könnyen egymáshoz közelítheti az intenzív és extenzív művelésű területek hozamait. Adott esetben az intenzív területek nyereségessége az extenzívek alá esik. Ezek a kockázatok egyenesen arányosak a termelési költségekkel.
Nem kell egyébként száraz évjáratnak lennie, elég a kukorica kötési időben egy masszív légköri aszály, és agyon is van ütve a hozam, technológiával és precizióval együtt.A mikrobiológiai készítmények alatt én nem a zacskós bacikra gondoltam, ezt próbáltam kifejteni. Hanem történetesen thermokomposztálásra, komposztteára, valódi oltóanyagokra, pl: [link]. Üzemi méretekben is működnek, szántón, gyümölcsösben.
A pókerhez azért lehet hasonlítani a mezőgazdaságot, mert mindkettőben a tudás/technológia hosszútávon egyértelmű eredményeket hoz, de rövidtávon ez egyiknél sem feltétlenül igaz, a fent említett kockázatokra tekintettel. Nekem ez a tapasztalatom.
-
Dr.FantastiK
őstag
akkor van kiadas boven, . . .
-
kispx
addikt
Attól függ, hogy mi értesz kiindulás alatt, mert a döntéseket jó dolog adatokkal (statisztikával) is alátámasztani. Pl.: [link]
Amit viszont a fejekben rendbe kell rakni az, hogy a precíziós gazdálkodás az nem a szent Grál, viszont a jövőben nagyobb szerephez fog jutni. Kimutatóhatóan lehet vele eredményeket elérni, de ez még a nagyok lehetősége, mivel drága. (Hiába spórolsz meg évente X összeget a vegyszerezés során, a beruházásnak meg is kellene térülni és ez nem minden méretben/környezetben fog sikerülni)
Kezdetben felülről tolták le a termékeket, nem pedig alulról jöttek az igények, így nem mindig találkozott a kettő. Ez szerencsére már megfordult és Magyarországról is jönnek, hogy ki milyen terméket szeretne ha lenne.
Jellemzően generációs váltásra is szükség van, mert az öregebbek nem annyira fogékonyak rá, mint a fiatalok és ehhez spec tudás is kell. Nem csak annyiból áll, hogy X térképről Y adatot leolvasunk és ad-hoc csinálunk valamit, gyakran az okok kivizsgálására is szükség van. Tervezés, dokumentálás, követés fontos szerepet kap, nem csak annyi az egész, hogy veszünk méregdrágán egy PT-SC-vel ellátott traktort, és majd nézzük, hogy miért nem lett olcsóbb/jobb/gyorsabb a munka. -
Kasya
nagyúr
Azert a nemesites, k+f eleg jol alapoz a statisztikara...erdmenyesen. Hiszen a piaci termekek is ezek alapjan valtoznak.
Ritkabb, de elofordul nyilvan olyan is, hogy egy termek a gazdak megitelese miatt bukik el (akar azert, mert rossz evben lett bevezetve), holott egy topkategorias anyag.
-
Kasya
nagyúr
válasz
GuMipOkE #128 üzenetére
A novenytermesztest nem lehet pokerhez hasonlitani. A szakmai tudas nelkulozhetetlen az eredmenyes termesztesben. Lehet problema az idojaras, de nem lehet csak azt okolni. Ha igy gondolod, a biztositas neked lett kitalalva...vannak teruletek, ahol tenyleg erdemes.
Belvizes teruletre nem kell repcet valasztani pl. Varhatoan szaraz evjaratban a vetesidovel es tenyeszidovel is jol lehet kalkulani, terulettol fuggoen.A mikrobio keszitmenyek szuperul mukodnek, labor korulmenyek kozott. Szanton mar a kornyezeti hatasok nagyban tudjak befolyasolni az eredmenyt. Megeri, de nem mindig.
-
GuMipOkE
senior tag
Nézd, a valóságban a szántóföldi növénytermesztés kicsit olyan, mint a póker.
Tudással / technológiával a statisztikailag hozott átlagtól kicsit el lehet térni eredmény területén, de a mázlifaktor simán lenullázhatja a tudást. Valalószínűségszámítással pl a lottó/kenó/stb. fogadások sikerét is el lehet tolni pár %-al, de a szerencse faktor fog úgyis dominálni.A mezőgazdaság területén is a technológia érezhetően eltolja a termelési siker valószínűségét, de az időjárás (hőmérsékleti és csapadék viszonyok, betegség és kártevő faktor...stb) _döntően_ határozza meg az évet. Gondolj a tavalyi és tavaly előtti hazai kukorica termésre.
A precíziós gazdálkodás is ezeken a %-okon tud csak kicsit finomítani (egyelőre borsos áron), de az időjárás marad úgy is az úr.
Persze a _növénytermesztési_ technológia (talaj előkészítés módja időzítés, tápanyagellátás, fajtaválasztás, vetés ideje/módja...stb) döntően meghatározó a termésmennyiséget nézve. Ez lehet alapból eredményes is, precíziós eszköztár nélkül is (egy sorvezető azért nem árt, de sokan ezt nem tartják precíziós eszköznek).
A gépi eszköztár fejlesztését nézve, különösen a "precíziós" eszközök felárát nézve az embernek erősen kell matekolni, hogy a helyi viszonyok mellett, a saját üzemméreténél van-e belátható időn belül megtérülése a beruházásnak. Ráadásul az ilyen eszközök használata - részben - technológiailag kötött, és a helyi viszonyok miatt nem mindegyik illeszthető be a termelési rendszerbe. Minden körülményre és technológiához meg nem lehet precíziós gépet fejleszteni, mert nem gazdaságos.
Szerény véleményem, hogy a jövő nem a precíziós gazdálkodásé, hanem a talaj- és növénybiológiai kutatásoké, a humuszképződés kutatásé, mikrobiológiai készítményeké, oltóanyagoké. Persze nem úgy, ahogy azt jelenleg csinálják, mert az ökológiai folyamatok jóval összetettebbek, és a "polcról levehető termék" konszepcióba nem feltétlenül illeszkednek bele, de ez hosszú téma.
Btw: A zetor és jd művelte földek között károsanyag tartalom különbséget nem fogsz tudni kimutatni a róluk lehordott terményben. Erre mérget vehetsz.
A növényvédelmi technológiák között már fogsz.
-
#90088192
törölt tag
Hat nem is tudom hol kezdjem.
Eloszor is a nevek alapjan Van aki a KITE kotelekeben dolgozik ha jol sejtem.
Ha Borzavari nev sejtet valamit akkor megmondom mit mondott az Oreg:Ez az egesz szamitogepes kutyafalfirka semmi mas mint parasztvakitas akarcsak a 6020 szeriaban az atszakadt ket hutokor eseten elkovetett valtoszuro megkerulo szelepcsere
Amit tud a 8010 20 es 30 as szeria azt tudta tulajdonkeppen a 4650 csak ugye minden hidraulikaval mukodott(ezt a valtora ertette)
Na ha valtot cserelunk akkor azt muszaj kalibralni hiszen a Fema szelepek nyitasa ez zarasa, illetve az olaj aramlasa meg veletlenul sem egyezik az osszes valtonal (30-as szeriaig kepben vagyok).
Na ezert kell a nyamvadt szervizes.
Az megint mas dolog ha a 30-as szeriaban elocsalogatod a T betut a sarokban akkor PCU-ban lehet kalibralni...ha emlekeim nem csalnak, 20-as nal a kis kallantyut jokor kellet meghuzni szintugy. Igaz az SFA-ra is es a HCU-ra is ott talan 08-as cimen volt a vonoero szabalyzo feszultsege.De mivel nem irtak szeriat es valtotipust sem hat ugy nem egyszeru eldonteni mirol is beszelunk.
Az automata kormany, meg nem piskota aki tudja hasznalja a permetezokhoz...
Arrol miert nem ir senki hogy a befecskendezo elemek cserejekor az egyedi azonositot be kell utni az ECU-ba(Kalibracios szam)???Ja mert az kornyezetvedelem? Na akkor a valto is mert nem engedi csuszni a kuplungokat, illetve hogy tulzott atfedes legyen valtaskor.
Valaki valamit meg?
-
JoolsNOS
veterán
Az egyik öreg szerelő mondta nálunk: Piros traktort kell venni aztán akkor nincs gond
Igaz ő akkor abban az esetben az árak miatt mondta.
-
MongolZ
addikt
"Egyébként pedig a precíziós gazdálkodásnak kevés köze van a gyártói firmware és szerviz policyhez."
Így van.
"Későbbi műveleteknél pedig kevesebb lesz a letaposott termény."
Azért az nem úgy van, hogy amire rálépünk, azt már dobjuk el
Nem azt mondom, persze, hogy jobb, ha pontosabban lehet tervezni, stb. Jó is lenne, hogy egy számítógép meg tudná adni, hogy mennyi permet, trágya, stb. szükséges. De, amíg a józan paraszti ész és az ökölszabályok működnek, addig érdemes 100%-ot teljesíteni a 95% helyett? Mekkora ráfordítással?
(#123) Dodó77: Persze, elméletben megoldja, a gyakorlat azért egy picit mást mutat.
-
Dodó77
csendes tag
Amit tudni kell a JD rendszeréről:
Háromféle GPS elérhetőséget kínál, SF1 (~30 cm pontosság, "ingyenes", viszont venned kell hozzá egy StarFire antennát és egy hozzá tartozó monitort)
SF2 (~10 centi pontosság, ezt lehet akár 1 hónapra, fél évre, 1 évre megvásárolni)
vagy a Kite által telepített RTK rendszer, ami 2 centi pontosságot ír elő. A legnagyobb előnye, hogy a rendszer fél év múlva is szinte centire pontosan oda fogja vezetni a traktort, ahol előzőleg járt. (Így kevesebb a taposási kár)Service Advisor meg szinte már minden szürkének importőrnek is van, bár idén hozták be az SA 5.0-t, ami igencsak megvágta a szürkéket. Hozzáteszem, nem lehetetlen még így sem diagnosztizálni és programozni, csak mostmár megbízható külföldi partnerek kellenek, akiknek megéri Magyarországon fenntartani ilyen állomásokat.
-
joghurt
addikt
A 2 cm-s pontosságtól nem fog gyorsabban nőni, viszont kevesebb vetőmag kell. Későbbi műveleteknél pedig kevesebb lesz a letaposott termény.
Ráadásul manapság már ott tart a világ, hogy előre be lehet programozni a tábla alakját, így a szélén mindig csak annyi fúvóka megy a 24-30 méteres permetezőből, amennyi a tábla fölé esik.
Sőt, egyéb mérések (pl. infra kamerás drónról) alapján azt is meg tudják tervezni, hogy a táblán belül hová mennyi műtrágya menjen ki. Ezekhez is kell a szubméteres pontosság.Egyébként pedig a precíziós gazdálkodásnak kevés köze van a gyártói firmware és szerviz policyhez.
(A lengyeleknél pl. gépek beszerzésére adták az EU-s támogatásokat, a nálunk megszokott, tulajdonos ügyvéd/politikus urak területalapú támogatása helyett. Aztán meg lesnek, hogy mitől olcsóbb a lengyel termék. Talán az ötször annyi, és korszerűbb géptől olcsóbb a termelés.)
-
gabor7th
addikt
Sok ember az életében először találkozik internettel. A techcégek abban reménykednek, hogy ezeknek a torkán mindenféle dolgot le tudnak majd nyomni. Plussz a régiek között is sok van akik, úgy gondolkoznak, hogy mindent üdvözölni kell amit a techcégek kitalálnak és nem is olyan rég még igazuk lett volna... Viszont akik nyitott szemmel járnak láthatják, hogy nem tudják megoldani a számítástechnika egyik állandó problémáját, ami az állandó sebezhetőség. Ez határt szab neki. A kérdés az, hogy ezt felismerve kitérünk ez elől a golyó elöl, vagy tovább megyünk ebbe az irányba. Ha tovább megyünk akkor se lesz működőképes a digitális állam, gazdaság, mert max. addig fog tartani, amíg kitör egy komolyabb háború. Akkor a felek teljesen tönkrefogják tenni egymás rendszerét, de addig is békeidőben kémkedésre használják ezeket a rendszereket. Üzleti kémkedésre is, ami igazából nem tesz jót a gazdaságnak, hisz a konkurenciát segíti. Én amúgy viszonylag optimista vagyok, mert egyre több ember írja, hogy nem kér egy széthackelhető világból.
-
gabor7th
addikt
"Nem véletlenül ragaszkodik "néhány" cég az egyszerűbb technológiákhoz..." Remélhetőleg, majd lesz egy értelmes kompromisszum. Sok techcég a tűzzel játszik, mikor többet mer rábízni a technológiára mint amire valóban biztonságosan képes. Egyre több felhasználó érti meg, hogy van egy határ amin túl nem szabad a számítástechnikát használni a sebezhetősége miatt... Erről szól nagyrész a blogom.
-
gabor7th
addikt
válasz
#82729984 #113 üzenetére
Így van, miközben azt szeretnék, hogy kössünk mindent netre - fontos dologat is - az a dolog, hogy ezek a rendszerek sebezhetőek mintha nem is létezne, és pl. itt a traktor esetében beépíteni egy olyan funkciót, hogy távolról le lehet állítani úgy hogy csak távolról lehessen visszakapcsolni (vagy a cég embere a helyszínen) elég ilyesztően hangzik.
A másik amire nem nagyon gondolunk a netre kötöttségnél, hogy majd kémkedik utánnunk és most pl. a Google okosház cuccai reklámokkal kezd bombázni még akkor is ha kikapcsolod a cuccot.
-
MongolZ
addikt
válasz
sad_Vamp #112 üzenetére
Amíg vannak olyan emberek, akik azt hiszik, hogy a 2 cm-es pontosság miatt fog gyorsabban nőni a termék, vagy lesz finomabb, addig az ilyen traktoroknak van piaca. Pont ez az egyik olyan iparág, ahol a gyors, azonnali javítás a cél, ezt pedig ilyen eszközökkel nem lehet biztosítani.
Mi lesz a következő? Leviszik a technológiát a bányák mélyébe?Reklámnak, marketingnek, stb. nagyon jó, értelme, megtérülése stb. igen csak kérdéses.
(#113) Porthoszx: Nem véletlenül ragaszkodik "néhány" cég az egyszerűbb technológiákhoz...
-
#82729984
törölt tag
válasz
thesound #110 üzenetére
Most nekem is az jutott az eszembe hogy új szintet lép a gazdasági hadviselés
Orosz hackerek ledosoljak a JD aktivációs szerverét, ami miatt hetekre leáll az összes mezőgazdasági gép az USA-ban, majd a földeken megrohadt termés miatt országos élelmiszerhiány és éhinség tör ki.
Szép új világ... (és sajnos nem vicc).
-
sad_Vamp
őstag
-
MrTwister
őstag
válasz
kovaszoskeny #11 üzenetére
Ha másnem az orosz elvtársak majd beleprogramozzák és így jő el a hidegháború után az agroháború ideje!
thesound:Ááááá már rég óta létezik! : [link]
-
thesound
addikt
Eljön az idő, amikor addig nem lesz szántás amíg on-line el nem fogadod az EULA-t az aznapi változásokkal. Ha du. is dolgozni akarsz vele, akkor bizony dlc-t is kell venni aznapra.
-
MongolZ
addikt
Olyan jókat tudok mosolyogni a naív hozzászólásaidon... jó lenne egy picit a valóságban is megtapasztalni ezeket a marketing dolgokat. Optikai hálózatnak mi köze van a visszaálláshoz? :/
"A kombájnok négyzetméterre pontosan megmondják, hogy honnan mennyi termést arattak. ezt a térképszerű infót át lehet tölteni a traktor vezérlőszámítógépébe, és a következő műtrágyázásnál úgy vezérli a trágyaszórót, hogy ahol kevesebb termett, többet szór és fordítva. "
Hajjaj, ha csak ettől függne... -
kispx
addikt
Miért ne lehetne? Egy terminál kell bele CAN-hálózattal, meg ezzel kompatibilis vontatmány.
MO-n mivel nem nagyon lesz rá pénz új traktorokra, valószínűleg pont itt fognak terjedni az utólag beszerelhető traktoroldali ISOBUS-rendszerek.Szer.: Mellesleg te is javarészt olyat eszel, amit nem JD művelt
-
pereces
tag
Írták páran hogy ha mokolt a firmware akkor a gyártó nem vállalja a felelősséget. Általában az eula valamelyik pontja erről szól hogy a gyártó semmiféle felelősséget nem vállal pláne anyagit soha!
Olyan ez mint a kémény seprés, a törvény előírja, a pénzt beszedik kötelezően de szénmonoxid mérgezés/hibás füst elvezető miatti haláleset miatt soha nem büntetik azt aki ellenőrzi és a sápot beszedi mivel minden esetben az üzemeltetőt terheli a felelősség.
-
VaniliásRönk
nagyúr
-
SchumiBácsi
őstag
válasz
#82729984 #81 üzenetére
Van ettől jobb, szintén nyomtató. Elkezdett csíkozni - beszáradási tünetek. Ennek a tartálya volt cserélhető, nem az egész fej, egyébként a fejcsere = új nyomtató ára. Viszont a patron 10es csomagban valami 3-4k körül ment. Most az újban 1patron ennyi akciósan...
Na most a vásárlás előtt a régit ezért próbáltam menteni és itt az egyik fórumon le is volt írva mit kell csinálni. Lényegében atomjaira szedtem az egész nyomatót és a fejet alaposan kimostam, száradt egy hétig. Aztán összerak és kinyomtatott vagy 100oldalt még. Aztán egyszer nyomtatás közben egy lap felénél mint ha ollóval elvágták volna, semmi. Teli patronnal se nyomtatott többé úgy hogy 3oldallal előtte még kifogástalanul ment. Szóval érdekes dolog ez.
-
DithenS
senior tag
Mindenki,a Fendt és a JD traktoroknál nincs jobb,kényepmesebb,ezek a traktorok Mercedese! A másik hogy sok cég gerincét alkotják,ők ezt veszik az alkatrészek miatt,a szerződések miatt is meg azért mert nincs is náluk jobb...MTZ-t ne soroljuk ide főleg az újakat mert 1000 óra után szétesik,büdös,kényelmetlen,a klíma is extra...Szóval veszik és venni is fogják.A JD önvezető is,egy 2000ha-nál jól jön hogy semmi dolgod csak ülsz,fordulni sem kell.Szóval mindenki venni fogja,hackerek meg nem a traktorokat bruherálnak,a legtöbbnek így is egy űrhajó.
-
bambano
titán
"Olyan fekete doboz van a gépekben, ami mindent loggol": ez újdonság volt nekik?
"Meghajtol egy tartókonzol, ami 5 perc flexeléssel, 3 perc heggggesztéssel, 2 perc csiszolással és nélmi festéssel javítható": azé' ahhoz elég rendes kajak bika kell, hogy te azokat a vasakat meghajlítgasd, amikből az ilyen trakikat összerakták. tehát ha mégis meghajlították, akkor ott komoly ütést kaphatott, amit nem csak úgy flexelnek le."Most szoftveresen leállítjuk a gépet, jövő héten megjön az alkatrész, rá 2 napra lesz ideje a szakemberünknek, addigra hozzák be a leállított, tehát csak trélerezhető gépet a 80-km-re lévő szervizközpontba": merugye ki kellett volna fizetni a rendes karbantartási szerződést. erről beszéltem.
"felújíttatták a Zetorokat.": két kérdés:
- tankolni is megtanulták a zetorokat?
- személyesen te hajlandó vagy megenni azt, amit zetorral műveltek jd helyett? -
JoolsNOS
veterán
A szervízháttere a JD-nek a legjobb. Értem itt: az alkatrész beszerezhetőségi ideje, és elérhetősége. Az adott témáról meg annyit, hogy 5 szerelőből kb egynek van hozzáférése a Service Advisorhoz. És ki is van kerülve a Kite. Csak meg kell találni azt a szerelőt.
(#95) oszi666: a gond itt az, hogy a JD elvileg ad garit a beszerelni kívánt alkatrészekre. Általában 1 évet. Motor, váltó, hidraulika/vízszivattyú stb. És ha a kókler miatt megy tönkre az akár 4-5 millás alkatrész akkor van a gond.
-
Kasya
nagyúr
Hallottam valami monsanto ellenes filmben errol, de ketlem, hogy a birosagon ez megallna a helyet, tekintve hogy nem lehet F1 termesztesben izolacioval tervezni. Ennyi erovel barmely ceg perelhetne az USA-ban, hiszen atporzas tortenik mindenhol, ahol a 200-400m izolaciok nincsenek megtartva. Sot...
Es akkor hany hektar foldjuk is van? Egy akkora ceg, ami 1,5 billion usd-t kolt r&d-re, vehetne a foldeket is, ha tenyleg celja lenne. Termeszetesen megcafolhato vagyok...nem vagyok jartas a Monsantoban.
-
oszi666
őstag
Elnézést de nem értem: az a gond, hogy ha saját maguk mókolnak akkor ugrik a garancia? De ha garanciás a gond, akkor meg azt ingyen kellene javítani nem?
Ha meg nem-garanciás/garancián túli, akkor mi köze a gyártónak ahhoz, hogy én mit csinálok az általam vásárolt termékkel? Még ha lízingről lenne szó, de ha teljesen kifizettem és én tulajdonlom, és variálok rajta valamit, akkor most a gyártó mit csinál? Nem értem. -
rudi
nagyúr
Mifelénk ezeket (nem csak JD) a gépdílereket kergetik a szövetkezeti emberek - el a mezőről. Olyan fekete doboz van a gépekben, ami mindent loggol, mikortól meddig ment, hányasban szántottak vele, milyen fordulaton boronált, milyen volt a szervónyomás, fingtak-e a kabinban stb. És amikor beáll a berendezés, akkor jönnek, hogy hát kérem ez nem garis javítás a féléves gépen, mert jóskabá 3%-kal gyorsabban vette a kanyart szántás közben, mint szabadott volna.
És a javítás meg olyan mint a modern autóknál. Meghajtol egy tartókonzol, ami 5 perc flexeléssel, 3 perc heggggesztéssel, 2 perc csiszolással és nélmi festéssel javítható? Kérem szépen, ez full modulcsere! Most szoftveresen leállítjuk a gépet, jövő héten megjön az alkatrész, rá 2 napra lesz ideje a szakemberünknek, addigra hozzák be a leállított, tehát csak trélerezhető gépet a 80-km-re lévő szervizközpontba. Miután ez a buli lejátszódott ismerősöknél a TSZ-ben, a JD díler megtanult szántásban cikk-cakkba sprintelni a felé hajigált rögök elől. Visszakapták a gépüket, bontották a szerződést, és felújíttatták a Zetorokat.
-
bambano
titán
amerikában azt játszák, hogyha a szomszéd földjéről átfújja a virágport a te földedre és megtalálják a terményedben a marker génjeiket, akkor rommá perelnek, hogy jogtalanul használod az ő szellemi termékeiket. mintha neked bármi közöd lenne ahhoz, hogy átfújta a szél.
a vége komoly büntetés, ami nem ritkán a föld eladásával végződik. ilyen nálunk egyelőre nincs.
attól, hogy a monsantot eladták, még nem lett hófehér az eddigi tevékenységük.
-
Kasya
nagyúr
A nagy gonosz Monsanto olyannyira akarja a foldeinket, hogy a Bayer fel is vasarolta. Raadasul a Syngentat mar hanyszor probalta felvasarolni...es nem a foldekert, hanem a chemicaliakert.
Lehet, hogy amcsiban kemenyebb szabalyokat jatszanak, de itthon ez nem igaz. Foleg, hogy tobb vetomagot arusito cegeknek is nem egy Monsantos anyag van a portfoliojukon. A keresztlicenceles eleg elterjedt dolog.
Itthoni piaci helyzetet meg elnezve gazda szemmel, igen csak a kegyeikert harcolnak. Olyannyira, hogy a Syngenta iden a gatyajat is levette, csak hogy az o termeket vegyek.
-
bambano
titán
a 14 éves opelemhez, ha veszek kulcsot, tech2-es célműszerrel kell "feltanítani" a kulcsot az immohoz.
a rádiója nem működik, ha átrakják másik autóba és nem programozzák össze.
a drágább autóknál, pl. volvo, több alkatrészben is van elektronikus azonosító, hogy ne legyen értelme szétbontani. például a lámpatestekben is, tehát hiába lopod el a fényszórót, másik kocsiba berakva nem fog működni (se a fényszóró, se az egész autó).hosszasan sorolhatnám ezeket az eseteket. miért pont a jd-nél lett hisztéria az egészből?
-
távcsőves
senior tag
Nem kell ez. Jogilag ez a tényállás. Nem csak traktorok esetében van így.
@gabor7th: A gazdák majd azt vesznek amit forgalomba lehet hozni az adott piacon. Jelenleg minden jel arra mutat, hogy megyünk a mindent elektronika felügyel/működtett korszakba munkagépek esetén is. Vége van a 13-as villáskulccsal mindent megoldok kornak. Persze ez a gép nem megy gyorsan és piszkos is lesz, de műszaki szemmel nézve nagyon is kifinomult darab. Nem MTZ a színvonal amit képvisel.
-
L3zl13
nagyúr
Szerintem van értelmes indok arra, hogy a gyártók miért akarják védeni magukat a kókányolás ellen, de ugyanakkor, ha a cikkben említett példa valós, és a JD láthatólag nem magát a más által történő javítást utasítja el, hanem csak ahhoz kell kihívni őket, hogy a már megtörtént javítást jóváhagyják, akkor már erősen lehúzásra hajaz a dolog.
Szkeptikus vagyok az ügyben, hogy a helyszínre alapból nem javítási szándékkal kiszálló szerelő kívülről, szemrevételezéssel meg tudná állapítani a hogy minden tökéletes volt-e a váltócserénél. Ha pedig csak öndiagnosztikákat futtat, akkor azok eredményétől függően vagy fölöslegesen tilt le az eredeti firmware vagy valami gond van, amely esetben rendben van, hogy nem indul a traktor, de ez már nem a javítás jogának problémakörébe tartozik. -
gabor7th
addikt
válasz
távcsőves #80 üzenetére
Hát majd a gazdák eldöntik mit akarnak. Az ő döntésük, hogy minek lesz piaca; ha nem akarnak ilyen traktorokat, majd vesznek olyanokat amikben nincs ilyen. Amúgy ez a távolról lekapcsolhatóság elég rosszul hangzik, hackerek rákaphatnak és zsarolásra használhatják majd.
-
bambano
titán
miért, az nem értelmes indok, hogy csak így vállalja azt a rendelkezésre állást, amit szeretnél?
meg ha veszek egy traktort, akkor azzal azt csinálok, amit akarok.
ha pedig veszek egy olyan terméket, ami arról szól, hogy az ekémet mindig elhúzza valami jól körülírt paraméterek mellett, akkor ott megint más a történet. ebből a kívülálló csak annyit lát, hogy mindkét esetben van egy traktor.saját példám: ha írok egy számlázó programot, azt eladhatom úgy, mint egy program, és akkor a felelősségem kb. addig tart, hogy el tudja-e olvasni a telepítő cd-t a meghajtója. vagy eladhatok számlázási szolgáltatást, ahol azt vállalom, hogy minden nap 8-16 óra között ki tud állítani számlát. ez utóbbi esetben a szállítónak joga van egyéb feltételeket is támasztani, amit a vevő kénytelen megtartani.
megint csak azt tudom mondani, jó lenne többet tudni az esetről.
-
Cooper911
senior tag
Azért ne feledjük hogy ezek a dolgok pont amerikában történtek ahol ha akármi probléma van úgy perelik be a gyártót mint a sicc. Az ilyen dolgok miatt is igyekeznek leszabályozni mindent, védeni magukat. Nyilván anyagi oldalai is vannak a dolognak, de szerintem a gyártó sem olyan hülye, hogy kamu okokból húzza le a vevőt, mert akkor a vevő (vagy pl az ismerősei) legközelebb mástól vesznek terméket.
-
azbest
félisten
válasz
távcsőves #80 üzenetére
ó természetesen. A traktor olyan mint egy secure boot-os windows laptop. Jogom van fizetni, jogom van megsemmisíteni és venni másikat. A gyártónak meg joga van vetetni másikat, ha egy alkatrészt cserélni kell. Mivel a csere után többé nem indítható el a gép, ha a gyártó arany usb kulcsával nem áldották meg a gépet
-
kispx
addikt
> "arról kellene vitatkozni, hogy van-e értelmes technológiai indok arra, hogy csak így indul vagy ez sima lehúzás."
Nem ismerem a JD működését, de erre hirtelen egy nemet tudok mondani. Az ISOBUS szabványt pont erre találták, hogy gyártófüggetlenül tudd vezérelni a traktort és ezzel pont ezt az elvet sértik meg. -
#82729984
törölt tag
Oké, nyomtató, x nyomtatás után az adott patronnal nem hajlandó nyomtatni, mert szerinte üres. Némi szoftveres trükk után (ki kell ütni egy számlálót) még további sok száz oldalt nyomtat ki az "üres" patronnal.
Várom az értelmes technológiai indokot erre. A védjük a földet nyilván kiesett.
-
távcsőves
senior tag
Pontosabban a traktort működtető elektronikus vezérlőegységeken futó szoftverrel rendelkezik. A traktort Te megvetted, fel is gyújthatod ha akarod. (Képletesen értem, nem szó szerint. A tulajdonjog szerzést és a felgyújtást is.) De a vezérlőegységen futó szoftvere pontosan olyan jogok vonatkoznak, mint pl egy Windowsra.
Használatra szereztél jogot, nem pedig visszafejtésre vagy módosításra. -
bambano
titán
válasz
#14595328 #75 üzenetére
"Fél rokonság érintett a dologban, de ilyenről még nem hallottam.": a vetőmagos kölcsönkapási hiedelem mögött két dolog van:
- a nagy vetőmag nemesítők (monsantotol kezdve sokan) szellemi jogvédelmet élveznek a nemesített vetőmagra. ezt elég keményen be is szokták vasalni, saját privát magánvéleményem szerint indokolatlanul mocsok módon, a törvényesség határát időnként átlépve
- a vetőmagoknál meg szokták tiltani, hogy a termést újra vesd. ennek egyik oka az előbbi, a jogvédelem és a pénzharács, a másik oka biológiai, hogy a hibridet nem lehet újravetni.de azoknak, akik csak a haarpban meg a gyíkemberekben hisznek, hiába magyarázol szakmai érveket.
-
#14595328
törölt tag
Ja értem, én konkrét tulajdonjogra gondoltam
Túl sok ismerősöm dolgozik kereskedelemben...
Más:
Amúgy az, hogy távolról leállíthatnak valamit (akár traktort, akár egy hűtőházat), nem ördögtől való dolog. Sokszor ezt inkább megköszönik, mint puffognak érte. Értsd, nem sül be a leállításnak köszönhetően a traktorban a motor, vagy nem gyullad ki a purhab a tárolótér falán, mert valami zseni eltorlaszolta a hidraulikus ablakot, ami addig erőlködött, amíg kb meg nem olvadt. Na ez pl. távolról lett lelőve, mert hétvégén senki sem volt a TSZ-ben (akarom mondani Mezőgazdasági Zrt.-ben...), aki észrevette volna, csak a riasztás.(#79) bambano: Vetőmagot passzolom, szervizelni szoktam néha, annál az meg nehéz
-
azbest
félisten
válasz
#14595328 #75 üzenetére
A cikk pont erről szól. A traktor gyártó rendelkezik a traktor felett, nem az aki megvette.
A vetőmagnál pedig jogvédelem címén betámadhatnak, ha nem a sok oldalas szerződésük szerint jársz el. Ha a szomszédod terménye átporozza a te más típusú terményedet, akkor a jogvédők betámadhatnak a szabadalmuk jogosulatlan felhasználása miatt. A magtisztító készülék illegális az államokban.
Az állattartás kapcsán is a tőlük veszed a kicsiket, ők veszik át a nagyokat, ha bármiben eltérsz, akkor nem veszik át és a bank visz mindent.
Nem vagyok amcsi paraszt, csak megnéztem pár dokumentumfilmet. Gondolom már szénné perelték volna őket, ha hazudnának benne.
(#79) bambano
igen, erről van szó. Egyébként a genetikailag módosított kaják kapcsán is - szerintem - ez az igazi probléma. A szabadalmaztatott génekkel gyakorlatilag teljesen kézben lehet tartani a piacot és jogi úton ki lehet csinálni, aki az útban van. szerk: és a legnagyobb bibi, hogy ha "beszennyezi" az ő termékük a nem jogvédett magot, akkor is ők kérnek kártérítést, pedig éppen kár érte a termelőt. -
azbest
félisten
a diagnosztikai eszközök rendelésével csak óvatosan. Itthon is rá vannak szálva. Pár hetve volt egy eset a külföldi rendelős topicban, ami kb - az én értelmezésem szerint - arról szólt, hogy a vámosok egy gyártócég jogászainak automatikusan átadták a rendelő adatait. Lehet, hogy elvileg véleményezésre. De a gyakorlatban egy jogászos felszólító levelet küldtek neki arról, hogy mivel illegális (hamisított) eszközt/szoftvert birtokol, ezért beperlik, hacsak nem utal át 8 napon belül különböző indokok alapján kiszámolt kártérítés és ügyintézési díjat. Be is idézgettek neki paragrafusokat. A bibi, hogy nem is került a birtokába, hiszen amíg át nem veszi, addig a feladó tulajdonában van. Végül talán egy részét fizette ki, de a nyomtatvány amit alá akartak vele iratni, lényegében pont a meghatalmazás lett volna, hogy az ő nevében eljárhasson a védett cég jogásza. Érted, felszólít, hogy a téged megvádlónak add át a jogaid képviseletét és fizess.
-
bambano
titán
válasz
#82729984 #71 üzenetére
"Hanem hogy miután szólt és te kicserélted, nem hajlandó elindulni amig ki nem hivod a gyártó embereit akik néhány ezer usd-ért át nem billentenek neked egy számlálót 0-ról 1-re.": arról kellene vitatkozni, hogy van-e értelmes technológiai indok arra, hogy csak így indul vagy ez sima lehúzás.
ennyi ismeret alapján, amit tudni lehet, én azon az állásponton vagyok, hogy van reális indok. de hagyom magam meggyőzni, ha valaki értelmesen képes érvelni ellene, és nem csak gyíkemberes véleménye van.
-
bambano
titán
én ilyenekkel nem találkoztam.
gabonából hektáronként milliós nagyságrendű vetőmagot vetnek (most lusta vagyok megnézni, hogy pontosan mennyit). én egyszer se láttam volna, hogy a vetőmagot "kölcsönadó" cég kijön és kiszedi a földből a magot és raplizik, hogy 4-et nem találtak meg.
én csak egyféle komoly visszaélést láttam, de annak kifejtését tiltja a fórumszabályzat.
-
#82729984
törölt tag
válasz
#06658560 #54 üzenetére
"Viszont ha a paraszt tudja igazolni, más okolható az adott hibáért, akkor az tartja a hátát."
Óriási tévedésben vagy. A paraszton leverik a port, aztán a paraszt esetleg megpróbálkozhat egy külön polgári perben leverni a gyártón a port, de ennek sikere szinte egyenlő a nullával.
Nagyjából azt kéne bizonyítania hogy azért lett pl. mérgező a termés, mert traktor firmwarejében feltehetően van egy bug ami bizonyos körülmények között azt okozza amit. Miközben a gyártónak elég annyit mondani hogy biztos részeg volt a traktoros és rosszul állította be a gépet vagy hogy rossz szélviszonyokat táplát be a gépbe. Esetleg rámutat az EULA 126. oldalán lévő 62-es pontra, miszerint a gyártó semmiféle felelőséget nem vállal az általa adott szoftverért és a parasztnak kötelessége lett volna ellenöriznie hogy mit csinál valójában a gépe.
Például az utóbbi idők okostelefonos tapasztalataiból simán látszik hogy csak és kizárólag akkor lehet felelőségre vonni a gyártókat, ha nagy tömegben csoportos perek indulnak ellenük és még akkor is brutál nehezen lehet megfogni őket.
"Miért ne kéne figyelnie a váltót és annak kicserélését a firmwarenek? "
De nem is erről van szó. Hanem hogy miután szólt és te kicserélted, nem hajlandó elindulni amig ki nem hivod a gyártó embereit akik néhány ezer usd-ért át nem billentenek neked egy számlálót 0-ról 1-re. -
azbest
félisten
"egyébként is gyakori, hogy nem traktort vesznek, hanem úgynevezett termelési rendszert, amiben minden benne van, az összes gép, a vetőmag, a vegyszerek, a tanácsadás, szakmai irányítás és a termék felvásárlása is. ott is lehetnek elsőre hülyének tűnő szabályok."
vagy éppen megfordítva: a felvásárló monopólium, akivel a gazda le tud szerződni a terményének eladására, minden évben újabb és újabb nagy beruházásokat követel meg, mert ha nem követik az utasítását, akkor nem veszi át a terméket (nem a minőség számít). Így kényszerítve őket, hogy kb ráfizetéssel termeljenek, s ezzel sakkban lehet őket tartani, mivel olyan horribilis banki tartozásokat halomztatnak fel velük, ami miatt azonnal elveszítik mindenüket, ha nem úgy táncolnak, ahogy a bank és vele karöltve a felvásároló ugráltatja.
Ahogy a vetőmagoknál is, az állatartásnál is, úgy már a használt gépeknél is hiába kerülnek formálisan a tulajdonodba a vásárlással, mégis a gyártó cégek azok, akik rendelkeznek felettük. Ha valaki licenszeli, kölcsönzi, az más tészta. De a vásárlók is csak kölcsönkapják a cuccokat már.
-
kispx
addikt
Szerk.:
Az előző hszben a hibatűréses dolgot nem úgy értettem, hogy a felhasználó elnyomkodja a gépet és akkor válik használhatatlanná (user errort tűri, nincs sok minden a felhasználói felületen), hanem úgy, hogy a moddolt firmware olyan hibát hordoz, hogy egy szoftveres/hardveres környezetben minden indításnál előjön. -
azbest
félisten
Ide kapcsolódik:
Right To Repair, március 9-edikei meghallgatás Nebraskából. Apple gépek szervizeléséhez való jog.
Élőben streamelik egyébként ezeket a városházáról, de nem rögzítik. Így saját kamerákkal vették fel, majd tették közzé a nevetséges színjátékot az érintettek.
Teljes vágatlan [link]
Emészthetőbb, kommentált: [link]Néhány érdekes, kiragadott részlet:
- személyatóknál megnyertek már ilyet, szóval a több tonnás járművet javítani nem veszélyes, ellenben a telefon javítása közveszélyes a gyártók szeirnt.
- a céges marketingesek itt is elkezdenek mindenféle kitalált szituációkat előadni és abból levonni következtetéseket. Mi lenne ha a nagymamám sárga lenne és csilingelne típusú csubakkavédelem. Itt a topicban is voltak ilyen típusú kommentek.
- "honann jöttél, miért vagy itt, miért nem mentél más államba?" -
kispx
addikt
válasz
Pirellifx #35 üzenetére
Nem volt rossz a meglátása, csak vannak jóval esélyesebb hibák is.
Németországban nem a töredéke használ hozzá GPS-t. Ott jobban elő tud jönni a probléma, mint Magyarországon. Mellesleg Mo-n is meg fog nőni az érdeklődés iránta, csak kérdéses, hogy lesz-e rá pénz.> "traktor tetején van egy gps vevő, ennek van egy a traktortól független computere, és van egy egység ami kormányoz neked"
Csakhogy a traktortól független computer (= ISOBUS terminál) kapja meg a GPS jelet, majd számol, majd ISOBUS (CAN) üzenet formájában fogja vezérelni azt egységet, ami kormányozni fog.A cikk nem tért ki, hogy konkrétan melyik eszközre (implementre) rakják a moddolt firmwaret. Első olvasásra nekem az ISOBUS terminál ugrott be. Így esélyesebbnek tartom, hogy nem emberéletet fog követleni, hanem pénzbeli fejfájás lesz a vége.
Jellemzően C/C++-ban írják rá a szoftvereket. Elég csak elpointerezni valamit, máris lefagy a terminál.
Jellemzően nincs hibatűrésük ezeknek az eszközöknek, így bármilyen apró hiba is részben vagy teljesen használhatatlanná tudja tenni az eszközt.
Jelentéseket is a szoftverekkel szokták kigenerálni. Így akár baromság is kerülhetnek a jelentésbe.(#37) Eugene Roe
2017-ben a földműves nem tudja diagnosztizálni a rendszert. (Mert nem ért hozzá és nincs is leírás róla)(#63) gabor7th
> "Amúgy milyen hálózaton keresztül éri el a gyártó a traktort?"
CAN/ISOBUS szavakra googlez rá. Bár ez inkább traktor hálózatában lévő implementek vezérlésére való.> "Valamilyen zárt műholdas kapcsolat?"
Van már olyan, hogy mobilhálózaton keresztül az Internetre is tud kapcsolódni, és például ezen keresztül húzza le a pl. napi feladatlistát.
De jellemzően ha diagnosztizálni kell valamit, akkor a supportos kimegy a helyszínre, CAN hálózatba belehallgat és/vagy pendrive-val és/vagy ETP kábellel nekiáll varázsolni. -
gabor7th
addikt
Amúgy milyen hálózaton keresztül éri el a gyártó a traktort? Valamilyen zárt műholdas kapcsolat? Távolról ki tudják kapcsolni a gépet, remélem ez valami zárt rendszer, mert azért elég durván hangzik ez. Mi lenne, ha hackerek csinálnák ezt és küldenének egy zsarolós üzenetet, hogy fizessenek a gazdák, hogy újra menjen a traktor.
-
-
bambano
titán
személyesen a jd-vel még nem volt rossz tapasztalatom.
informatikában meg tartalékolással oldom meg a gondokat, ennek nyomait egyébként fel lehet fedezni az itteni hozzászólásaimban is. nem tudom megoldani, hogy ne romoljon el semmi, de azt el tudom érni, hogy legyen a polcon helyettesítő cucc. az olcsóbbakból veszek én (egy mikrotik panel 10-20 ezer forint között van), a drágábbaknál meg rábeszélem a főnököt, hogy vegyen.csak ez egy relatíve alacsony megtérülésű területen soktízmilliós gépeknél nem működik. ott az működik, mint a magasabb szintű számítástechnikában, hogy márkás cuccot veszel és veszel hozzá onsite szervizt is. ezt emlegetik itt többen is, az onsite szerviz arról szól, hogy fizetsz egy rakás pénzt, amiért szerencsés esetben nem kapsz semmi fizikai tevékenységet. ha nem döglik be, nem csinálnak semmi látványosat.
visszatérve a témához: szerintem több részletet kellene tudni a helyzetről ahhoz, hogy normálisan meg lehessen ítélni.
-
Cifu
félisten
A Navstar GPS alaphangon 6-15 méteres pontosságot tudott, menet közben a többi GNSS rendszerrel kiegészülve ma 2-5 méter között van az általánosan elérhető pontosság. Ez például közúti navigációnál elégséges, ám ha például behajtasz egy magas épületekkel körbevett utcába, akkor le leszel árnyékolva a műholdaktól, márpedig a pontosságot úgy tudod növelni, ha minél több műholdra látsz rá (illetve még a műholdak jelében minél pontosabban meg tudják adni a légköri torzítás mértékét).
A városokban, ahol amúgy is viszonylag kicsik a cellák, a cellainformáció alapján van egy plusz stabil pont, amit fel lehet használni a helyzetmeghatározásra, ugyanez igaz a wifi routerekre (általában).
-
gabor7th
addikt
-
Windy07
csendes tag
Azért a 2 cm-es pontosságot max SF2-vel, vagy RTK-val tartanak. Mindegyik előfizetéses, és nem 2 fillér, ezért tapasztalatom szerint még az új gépeknél is a gazdák többsége inkább csak sf1-et használ Magyarországon. A "mókolt" firmware meg nem fog rosszul csinálni semmit, amit az eredeti ne tenne rosszul.
Ha pl tuningolok egy traktort, azt is hívhatjuk "mókolt" firmware de a Greenstar működésére az attól még nincs hatással.
Az adott szériák eleje meg úgyis olyan, mint egy bétateszt, tele időközben kiadott ("fixasfail" vagy kötelezően elvégzendő) javítóprogramokkal. Szóval nem kell ahhoz buherált firmware, hogy hiba legyen benne.
Diagnosztizálni lehet, csak attól még meg nem oldódik a hibák 99%-a. Ami aktív hibakód, nem tudod kitörölni, meg kell keresni és javítani konkrétan a hiba okát, és ez az esetek többségében nem megy a kabinból egy laptoppal. Ha meg nem jelez semmi hibát, nincs semmi hibajelenség, mégis mit diagnosztizálsz?
Mondjuk én még ilyennel nem találkoztam John Deere gépnél, hogy bizonyos idő után leállna és ne menne tovább, csak mert így van időzítve. Viszont Service Advisor (a JD diagnosztikai és szervizinformációs szoftvere) nélkül újabb gépeket szinte lehetetlen javítani, azt meg nem adják oda bárkinek. Érdekes módon, diagnosztikai csatlakozót lehet rendelni, de szoftvert hozzá már nem...
Ha meg bármelyik vezérlőt frissíteni kell, vagy cserélni, ahhoz megint csak hivatalos szervizes kell(ene elvileg). De ez egyrészt már vagy 15 éve így van, másrészt ez csak az elmélet. -
#06658560
törölt tag
válasz
#82729984 #36 üzenetére
Viszont ha a paraszt tudja igazolni, más okolható az adott hibáért, akkor az tartja a hátát.
Miért ne kéne figyelnie a váltót és annak kicserélését a firmwarenek? Amikor annak terhelését, kopását is monitorozza a rendszer, így olajcsere esedékességét jelezve, vagy túlterheléstől védve? Majd a paraszt füle alapján menjen?
-
bambano
titán
mi az extrapénz?
mondom a saját példámat: ha szuperül dolgoztam, nincs konkrét munka. rendelkezésre állásért fizet a főnök. a fizetésem egy részét azért kapom, hogyha baj van, akkor megjelenjek és megoldjam a problémát. áttételesen azért, hogy ahhoz, hogy meg tudjak jelenni és megoldjam a bajt, minden feltételt biztosítsak.szoktam mondani, hogy olyan vagyok, mint a körzeti orvos. addig jó, amíg nem látsz. először röhögnek...
visszatérve a jd-hez:
a termények betakarítási ideje vagy bizonyos művelési feladatok ideje erősen korlátos. Például a legjobb minőségű étkezési csemegekukorica optimális betakarítására 1-2 napod van, a betakarítás után maximum 4 órával már a hűtőházban kell legyen. ebbe nem fér bele a leállás, 4 órát csak akkor tudod teljesíteni, ha a gép mindig megy, amikor nyomod a pedált.de járhatsz úgy is, hogy elromlik a gép, csúszol 1-2 napot és közben elromlik az idő. akkor vannak ilyenek.
ha olyan szerződéssel veszed a traktort, hogy ebben a traktor gyártójának is van felelőssége, akkor előírhatja, hogy milyen feltételekkel adja a gépet. ugyanígy a finanszírozott eszközöknél is lehetnek olyan előírások, amik elsőre lerablásnak néznek ki.
egyébként is gyakori, hogy nem traktort vesznek, hanem úgynevezett termelési rendszert, amiben minden benne van, az összes gép, a vetőmag, a vegyszerek, a tanácsadás, szakmai irányítás és a termék felvásárlása is. ott is lehetnek elsőre hülyének tűnő szabályok.
-
Cifu
félisten
Rosszul tudod. A Navstar GPS "Selective Avability" képességeit, ami a civil jel direkt gyengébb pontosságáért felel még Bill Clinton töröltette el, 2000-ben állították a zavarójel változóját 0-ra.
Plusz ugyebár ma már 4 különböző reginális GNSS szolgáltatás van (az amerikai Navstar GPS, az orosz GLONASS, a kínai Baidoi és az európai Galileo, utóbbi kettő még nem teljesen kiépült).
-
Tikakukac
titán
Vrümm-vrümm ótókák mindenféléjét programozgató-író-gyártó ismerősből van sok, mindig remek élmény velük sörözni. Amikor elkezd sumákolni a gyártó, ott lesz a neve kuss. Nem kell említenem példákat szerintem, hogy ez milyen szinten megy. Van Opeles műhelyvezető is a családi körben, sosem tudom, hogy a történetek vagy a pálinka az, ami miatt kezd előjönni a hányinger.
-
gabor7th
addikt
válasz
Pirellifx #35 üzenetére
"De, ha itt tartunk, akkor elmondom, hogy a nagyon sok mezőgazdász közül, töredéke használja a gps alapú rendszert, aki használja, annak pedig töredéke fizet érte.."
Tudtommal a polgári GPS-ek eleve nem elég pontosak, hogy pl. ennek segítségével ne lehessen katonai dolgokat pontosan bejelölni.
-
bambano
titán
válasz
Pirellifx #35 üzenetére
"Nem tudom, hogy Te mennyire állsz közel ehhez a témához": te biztos tudod, de a többieknek: differenciál-gps van a traktorokban, amit a jd rtk-nak hív. az rtk-hoz szükséges egy fix gps is.
ha azt mondom, hogy a telephelyünkön van az rtk fix gps-e, akkor szerinted elég közel állok a dolgokhoz? van otthon jd traktor is, jd kombájn is.
"Emellett, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen előforduljon, addig, amíg ember is ül a traktorban aki kontrollálja a folyamatot. Mert gyanítom, hogy, ha Béla ül a trakiban és látja, hogy na bazmeg erre a részre szórom már a szajrét 5 perce, az feltűnne neki.": tévedés, ember nem tudja kontrollálni ezt a folyamatot. azt ember elvileg észrevehetné, hogy változik a traktor mozgása, azt viszont biztosan nem fogja észrevenni, hogy három méternyi úton az egyik fúvóka több anyagot küld ki, mint kellene.
nem a hsz-edre: mondjuk ha felmásznék a tetőre, és 60 centivel odébb raknám az rtk antennáját, nagyon csúnyán kib.sznék a környékbeli termelőkkel
-
tibor72
tag
Nem csak a JD tesz így, amelyik gépen hasonlóan fejlett rendszer van ott mindegyikre igaz mindez....
-
tecsu
addikt
-
TeeJay
félisten
vegyenek Fendt vagy Claas gépeket és no problem
ezzel szívesen köröznék én is
Fendt 1050vagy
Claas Xerion 5000csak ezek 100+ milliós gépek
-
válasz
#82729984 #36 üzenetére
Szerintem is egyértelműen hibás a gyártói magatartás, viszont a nem gyári firmware, illetve a sokféle gányolás könnyen nagyon csúnya eredményre vezethet, pláne pedig a jövőben, mikor már ember nélkül, egy program által vezérelve megy majd a termelés / betakarítás. Egyre nőni fog a szoftverek szerepe, és ezek házi hegesztése, mókolása egyre nagyobb bajt okozhat!
-
#82729984
törölt tag
Nem tudom, ha bugos a gyári firmware vagy csak elromlott a (fizikai) adagoló berendezés akkor ki garantálja? Vagy ha a paraszt rossz folyadékot töltött bele, vagy rosszat adtak el neki a boltban?
Elmondom, minden esetben a termelőt b@sszák meg ha emberi fogyasztásra alkalmatlan terméket állít elő, senkit nem érdekel hogy bugos volt-e a traktor firmware vagy ukrán firmware volt a traktoron, vagy csak összekeverte a rézgálicot az idegméreggel.
Hozzáteszem, egy traktorban sebváltó cseréről beszélünk. Meg ne magyarázza már senki, hogy egy traktorban a firmware-nek figyelnie kell azt hogy volt-e sebváltó csere és ha nem eredeti akkor nem indul el...
ja de, figyelnie kell ha a gyártó le akar gombolni a semmiért egy valag pénzt a gazdáról. Szimpla pénzlehúzás.
-
Pirellifx
csendes tag
Nem tudom, hogy Te mennyire állsz közel ehhez a témához, de ez elég fiktív és valószerűtlen amivel példálóztál. De, ha itt tartunk, akkor elmondom, hogy a nagyon sok mezőgazdász közül, töredéke használja a gps alapú rendszert, aki használja, annak pedig töredéke fizet érte.. Merthogy valóban 2-3cm-es pontosságra képes, HA előfizetsz érte, ha nem, akkor pontatlanabb, néhol gyengébb a jeled, stb. Emellett, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen előforduljon, addig, amíg ember is ül a traktorban aki kontrollálja a folyamatot. Mert gyanítom, hogy, ha Béla ül a trakiban és látja, hogy na bazmeg erre a részre szórom már a szajrét 5 perce, az feltűnne neki.
A másik példád a gumikerékkel megint nem értem, mivel ez úgy működik, hogy a traktor tetején van egy gps vevő, ennek van egy a traktortól független computere, és van egy egység ami kormányoz neked.
Na mindegy.
JD akkor is messzire ment ezzel. -
#65675776
törölt tag
Annyiban igaza van a JD-nek, hogy sok esetben a házibarkács miatt válnak megbízhatatlanná, esetleg javíthatatlanná a mai sw vezérelt gépek, legyen szó bármiről. És ilyenkor természetesen nem a barkácsoló a hibás, hanem a gyártó, legalábbis aki szív miatta, az ezt fogja mondani. Nálunk is történt ilyen (igaz szerszámgéppel), ahol a kolléga jobb kézfeje szinte teljesen roncsolódott. Szóval van benne komoly kockázat. A gyártó szakembere alig ismert a gépre, annyi mókolás történt rajta. És természetesen nem vállalt felelősséget sem érte.
-
válasz
#82729984 #30 üzenetére
& távcsőves:
Ha nem hivatalos a firmware, ki garantálja, hogy mondjuk a növényvédőt (gyomirtó szerek, rovarolő szerek) hol, milyen koncentrációban adja le a gép? Mondjuk egy tréfás kedvű programozó elméletileg ilyesmivel is megajándékozhat -akár normális, arányos fogyasztást mutató visszajelzéssel egyetemben-, nekem legalábbis ez jutott az eszembe, bár nem értek a nagyüzemi permetezéshez. Az se lenne egészséges, ha például egy A.I. vezette helikopter "kinézne" magának egy területet, és a permet 90%-át egy pici területre dobná, elvileg egy hack esetén ez is megtörténhet a jövőben. Olyan ez, mint mikor az ukrán katonák feltették a mobiljukra önként azt a szoftvert, ami aztán megmutatta őket az oroszoknak. -
bambano
titán
válasz
#82729984 #30 üzenetére
azt, hogy hol tart az amcsi mezőgazdaság, meg a 2017-es modellévre szánt traktor, nem tudom.
azt, hogy hol tartunk mi, Magyarország egy porfészkében, röviden leírom:a jd traktorokon és kombájnokon optikai adathálózat van. ha megfelelően felszereled a gépeket, akkor 2 centiméternél pontosabb visszaállást tudnak, tehát ha beküldöd a táblába valahogy, 3 hónap múlva is beküldheted, max. 2 centit fog hibázni. A kombájnok négyzetméterre pontosan megmondják, hogy honnan mennyi termést arattak. ezt a térképszerű infót át lehet tölteni a traktor vezérlőszámítógépébe, és a következő műtrágyázásnál úgy vezérli a trágyaszórót, hogy ahol kevesebb termett, többet szór és fordítva. namost ha a hekkelt firmware-d ezt elszámolja, akkor simán meg lehet úgy szórni a táblát, hogy annak nitrátos ivóvíz legyen a vége, ami valóban okozhat fulladást egészen kicsi gyereknél.
de mondok neked mást: ha elszámolja a firmware a visszaállást, a termésed egy része biztosan tönkre megy a gumikerék alatt. ha sokszor történik, nagy lesz a veszteséged.
azt nem vitatom, hogyha tényleg technológiai indok nélkül kell kihívni szerelőt, akkor az sima pénzbehajtás, vagy akár lopás is lehet. abban viszont biztos vagyok, hogy a hekkelt firmware az komoly rizikófaktor. a helyes megoldás a kettő között van.
mondjuk el tudom képzelni, hogy amikor kijön a szervizes és messziről nézve nem csinál semmit, csak resetel egy számlálót, akkor valójában lefuttat egy komplett diagnosztikát a gépen. ami, ha nem mutat hibát, úgy tűnik, hogy csak malmozik közben.
-
#82729984
törölt tag
"engem érdekelne az az oldal is, hogy amikor mókolt firmware van a traktoron, akkor ki vállalja azért a termékért a felelősséget, amit utána te eszel meg. például ha megfullad a gyereked emiatt?"
Nem tudom, én még sosem hallottam olyat hogyha a traktoron a mókolt firmware-rel lehet sebességváltót cserélni, akkor ezután az igy felszántott területen később elültetett kukorica fulladást okozna...
Ez csak és kizárólag a pénzlehúzásra szól.
És ahogy 1-2 komment már itt elhangzott (illetve saját tapasztalat is nyomtatók kapcsán), még csak nem is arról van szó hogy tökrement a sebváltó, hanem hogy van a szoftverben egy számláló ami ha eléri az X-et akkor leáll traktor aztán hivhatod a szervizest aki jó drágáért átirja a számlálót 0-ra és akkor megint boldogan szánthatsz fél évig.
-
hemaka
nagyúr
Azert ez vicces, senki nem mondta a farmereknek, hogy olyan gepeket vegyenek, amiben csak szo szerint ulni kell, mert gps alapjan megy magatol. Ha nem lenne ennyire elkenyelmesedve, akkor vehetne kevesebb elektronikaval szerelt gepeket is, de hat a lustasag nagy ur.
Az ukranok meg ugyesek es szemfulesek voltak, hogy lecsaptak egy kvazi piaci resre. -
zetor2000
őstag
Normális farmer Zetorral kezd
-
ivarg
tag
Ha elmész az USA-ba és megnézel egy bányagép méretű egyedi JD vető betakarító szántó kombót ami akkora mint 4-5db T34 tank akkor rájössz miért ezekkel a gépekkel dolgoznak a kisebb magyarországi megyényi méretű földjeiken.
Nincs igazán alternatíva ha professzionális földművelésben gondolkodsz mert a Szarvas Jancsi bácsi időben kezdte és csomó olyan megoldásuk van amit szabadalmaztattak és másnak nincs is.
Ráadásul megmondod mit akarsz és párhónap alatt egyideleg is legyártják ami neked megfelel.
Ez miatt engedheti meg magának a JD azt amiről a cikk szól... -
bambano
titán
engem érdekelne az az oldal is, hogy amikor mókolt firmware van a traktoron, akkor ki vállalja azért a termékért a felelősséget, amit utána te eszel meg. például ha megfullad a gyereked emiatt?
mielőtt a károgók szokásos tömege nekemugrana emiatt, ideje tudomásul venni, hogy ez lehetséges.
szerintem mindkét oldal túlzó szélsőség, az is, hogy a gyártó indokolatlan dolgokra kényszerít, meg az is, hogy feltörik a traktort. a jailbreakelésnek meg az lesz a következménye, hogy egyre bonyolultabb procedúrákat vezetnek be a traktor kezelésére, amit azok fognak megszívni, akik becsületesen nem mókoltak.
-
Kasya
nagyúr
válasz
John_Deere #16 üzenetére
A JD, vagy KITE reszrol?
Akar privatban is szivesen meghallgatnalak.Szomoru es tenyleg felhaborito, ami problemat tud okozni ez a szerviz eljaras.
-
távcsőves
senior tag
válasz
John_Deere #16 üzenetére
Sejtem.
-
okiteki
tag
válasz
John_Deere #16 üzenetére
Mesélj itt az idő most vagy soha....
-
anulu
félisten
azért bízom benne, hogy amikor ez a mókolás kiderül, akkor ugrott a gari, és akkor javítási költséget számolnak fel, hogy 2x megbánja a tulaj, h nem hívta ki inkább a hivatalos technikust.
-
John_Deere
tag
Huhúúú, tudnék mesélni ezt meg azt.
-
távcsőves
senior tag
Maga a váltó mint alkatrész, nagyon komoly összeg. Ez is egy védelem a lopott alkatrészek ellen. Más kérdés, hogy a hivatalos szervizes ember díja horribilis.
-
jerry311
nagyúr
-
gabor7th
addikt
Máshol olvastam erről és arra panaszkodtak a gazdák, hogy rendszeresen távolról kikapcsolják a gépüket (úgy hogy ők nem tudják bekapcsolni) a gyártó cég emberei és akkor is vinni kell őket szervizelni, amikor még simán mennének. Ezért is van ribilió.
-
LGLuke
őstag
Szerintem az Apple sem más.
Ha minden szerviznek biztosítanának alkatrészt, akkor ott árverseny alakulhatna ki, hisz a márkafüggetlen szerviz lehet negyedáron kínálja a munkadíjat, az Apple-höz képest. Ha viszont nem juthatsz hozzá az alkatrészhez, akkor eredeti alkatrész esetén kénytelen vagy a gyártóhoz vinni, aki monopolhelyzetben annyit kér, amennyit nem szégyell.
Garanciaidőn túl pedig hagy döntsem már el én, hogy kivel szervizeltetek. Garanciaidőn belül elfogadom, hogy garancia vesztéssel jár, ha más piszkálja. -
kovaszoskeny
aktív tag
Majd öntudatra ébred Milosz aztán beszántja őket a saját földjükbe.
-
jerry311
nagyúr
Mindenki, akinek JD eszközparkja van.
Ez olyan mint a profi fotózás, az elején még könnyű lehet váltani a nagy gyártók közt. Aztán amikor már 3x annyi pénz van objektívekben, mint amibe maga a váz kerül, akkor inkább alkalmazkodik az ember, mint hogy elad mindent és újrakezdi másik gyártóval. -
Formaster
addikt
Ez mar gusztustalan
ezek után ki vesz JD traktort...
-
gege547
tag
Kérjen de akkor a műszer és az autó számítógépe legyen szabványosítva és férhessenek hozzá legális utakon a szerelők is. A gépjármű javíttatás bizalmi kérdés. Nem lehet pusztán üzleti szolgáltatáskén gondolni rá (főleg ebben a mai lenyúlós ocsmány világban). Lehet itt ugrálni/okoskodni de megdögleni egyszer lehet csak és halott ember ritkán perel. A hozzátartozó meg főleg miután kicsengeti a temetést költségeit. Én egy 100 km re lévő szerelőhöz viszem az autómat. Benne megbízok és nincs oka felültetni és átverni. Ja és mókolni még akkor sem hajlandó hogy ha megkérem rá. Kicsit kényelmetlenebb de nekem ennyit megér hogy ne egy fára csavarodva végezzem az út mellett.
-
Versus
senior tag
Üdvözlünk a modern gépjárműjavítás csodás világában !
Az újabb autókon még a légszűrőcsere is műszeres adaptációt kér. -
joghurt
addikt
Egyre több gyártó áll át a "szolgáltatás, mint üzleti modell" működésre.
Ehhez természetesen valahogyan röghöz kell kötni a fogyasztót. (Kb. mint a Monsanto-féle vetőmag és gyomirtószer.) Szerencsére a manapság alkalmazott pofátlanságok már elég sok embernél verik ki a biztosítékot ahhoz, hogy előbb-utóbb rágyújtsák az irodaházat valamelyik mocsadékra. -
AGE-T
őstag
Ha egy magas minőséget képviselő termék "mókolásból" adódó esetleges probléma kiszűrése lenne a cél, persze lehető legoptimálisabb módon/árban, akkor ok ez a bezárás. De úgy, hogy legombolják sokszor az emberről kb. a termék 1/3 árát, mondjuk egy telefon kijelzőjének cseréjekor, az már gusztustalan.
-
Vole
aktív tag
Kicsit azert komolyabb ennel az ugy, ugyanis ezek a farmerek ebbol elnek. A munka idoszakos, de akkor eleg megfeszitett a tempo, sokszor az idojaras is komoly tenyezo. De ha mindezt nem nezzuk, akkor is komoly kib.szas a gyartotol, hogy bizonyos szervizeket a tulaj nem vegezhet el a sajat traktorjan anelkul, hogy valami laptopos okostojas ne kapcsolna ra a laptopjat egy 5 percre, amiert elker mondjuk 3 oranyi bert + extrak.
Egyik nagy kedvencem a JD, de errol peldaul nem tudtam, es nagyon bosszanto. Ez megint egyetlen dologrol szol: penz. Nem eleg, hogy keresnek a traktoron az eladaskor, nem eleg, hogy keresnek a potalkatreszeken, meg kitalaljak ezt a marhasagot is, hogy lehuzzanak egy ujabb bort az emberrol.Az Apple annyiban mas, hogy azt a tulaj altalaban ugysem szervizelgeti.
"Vagy amikor az autó inspekcióért vinnyog, amit a márkaszervizben kb. egy gombnyomással törölnek, és ez volt az összes beavatkozás, amiért leakasztják az évi fix védelmi pénzt."
Azert ez nem sima torles. Ha az auto mar kulon vinnyog valamiert, ott valamilyen beavatkozasra is szukseg van. Amugy a jobb OBDII -es hibakod olvasok siman torlik a kodokat, vegyel egyet, nekem is van
-
joghurt
addikt
Ez tök ugyanaz, mint a személyautók navigációs rendszerének térképfrissítéséért elkért 50-100-200ezer forint, miközben a telefonra ingyen letölthetőek az offline térképek is.
Vagy amikor az autó inspekcióért vinnyog, amit a márkaszervizben kb. egy gombnyomással törölnek, és ez volt az összes beavatkozás, amiért leakasztják az évi fix védelmi pénzt.
Új hozzászólás Aktív témák
- A magas vérnyomást is felismerheti az Apple Watch Series 11
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- KONZOL beárazás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- További aktív témák...
- HP mini pc Ryzen cpu-val ha kicsit játszanál : )
- ZBook Fury 16 G10 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe ujjolv IR kam gar
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3422
- Eredeti dobozos XBOX 360 - XBOX ONE kompatibilis - játékok!
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3421
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3289
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 32GB 1000GB 14" FHD 1 év garancia
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest