Új hozzászólás Aktív témák
-
quailstorm
félisten
válasz
Kisgépkezelő #270 üzenetére
Sajnos ez nem igaz, az első ban az szó szerinti anyázás miatt történt.
Ettől függetlenül tényleg elég korrektül ment más helyekhez képest, ahol szétszedték egymást a virtuális agarak. -
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
Jhonny06 #267 üzenetére
Szerintem nem volt vele gond, llegnagyobbrészt teljesen kulturált vita folyt. Persze várható volt, hogy leszünk páran akik nem értünk egyet egymással, de ahhoz képest mindenkinek sikerült kibírnia anyázás nélkül. Én büszke vagyok mindenkire aki anélkül fejezte ki az enyémmel ellentétes véleményét, hogy nem füldött el a halál f...ra. Más inkább közlekedéssel kapcsolatos témákkal foglalkozó fórumokon tippem szerint az első két HSZ legalább egyikében felemlegették volna a másik nőági felmenőit.
-
Jhonny06
veterán
Soha többet nem linkelek ilyen videókat logoutra..
-
quailstorm
félisten
válasz
MasterMark #265 üzenetére
Átlépte ugyanazt a határt mint blindmouse.
-
MasterMark
titán
Ez komoly hogy kitörölte valaki? Édes jó istenem....
-
föccer
nagyúr
válasz
Csapoati #250 üzenetére
Teljesen egyetértek. Bőven látnia kellett volna az érkező biciklist. Nem mellesleg ha zebrára fordulok rá, nem gyorsítok ennyire fel. Az vezető meg fogja úszni osztott felelősséggel, de nagyrészt az ő hibája. Ahogy volt oktatóm mondta, a puhatestűekre mindig vigyázni kell. aki körül nincs karosszéria, az puhatestű. Nekik fáj, vigyázni kell rájuk.
-
Csapoati
nagyúr
Ma pont a Rézöntő utcából jöttem kifelé a Grassalkovichra (befelé tartó oldal) és azt kell mondjam, hogy ha nincs másik kanyarodó jármű mellettem, akkor esélytelen, hogy ne lássam meg azokat, akik hirtelen lépnek le a járdára, biciklivel vagy anélkül. Oké, hogy nekem kisebb az A-oszlopom, de az autós sem tankkal jött. Egyszerűen kizártnak tartom, hogy az utat figyelte volna maga előtt. Ez továbbra sem von le a biciklis vétségéből, de 99%-ra mondom, hogy az autós részéről még így is kivédhető lett volna az ütközés.
-
A biciklis nem hibázott, mert a KRESZ úgy fogalmaz, hogy a gyalogosnak tilos elindulni a villogó zöld jelzés alatt.
Problem?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hieronymus #247 üzenetére
Ha nem erjedt a gyümölcs, akkor a hitelesített mérők továbbra sem fognak semmit kijelezni. Ha meg erjedt, akkor ugye lényegében alkoholt ettél.
-
Kisgépkezelő
senior tag
-
tahepa
senior tag
válasz
lomposfarkas #242 üzenetére
Jól szájba kellene b...ni azt a majmot aki ezt kitalálta és megszavaztatta....ja egy állandóan piáló senkiről van szó ? Akkor nem csodálkozom...[link]
-
Solad
addikt
válasz
lomposfarkas #242 üzenetére
ha jol remlik, korabban is szabadott, csak foutvonalon nem
-
lomposfarkas
tag
Sajnos 3 éve engedélyezték az ittas biciglizést. Ha a pali "jármű biztonságos vezetésére képes állapotban" van, akkor pusztán az alkohol miatt elvileg nem büntethető. A csodálatos intézkedés szakmai magyarázata az volt, hogy a kerékpáros csak önmagára veszélyes.
„Én most éppen a piás biciklisekért harcolok. Valaki azt találta ki még valamikor régebben, ha biciklin az ember iszik, akkor megbüntetik. Szerintem ez a magyar valóság ismeretének teljes hiánya alapján született.”
Erősen kérdéses, hogy kinek problémás a valóságérzékelése...
-
tahepa
senior tag
-
Csapoati
nagyúr
Mondjuk ez mekkora hülyeség az ittas bringások részéről... Én biztos, hogy még kevésbé mernék bringára ülni részegen, mint autóba ülni, mert míg utóbbinál annyira talán nem számít az egyensúly-érzék, előbbinél rettenetesen. persze ha iszom, nem vezetek semmit, de akkor is. Mondjuk kíváncsi lennék, hogy az elkapottak hány százaléka él kisebb településen és hányat fogtak el a kocsmából hazafelé.
Én Pesten még egyetlen dülöngélő bringást se láttam.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz
Hieronymus #234 üzenetére
Az ember acetont tud termelni alapvetően, ami egyértelműen elkülöníthető az "alkoholokban" lévő alkoholoktól. Hitelesített szondák ezt nem is mérik, régebbiek kijelzik hogy mért acetont is és így nem megbízható az eredmény. Kínából rendelt meg olcsó szondákra ez nem igaz, de a rendőrség nem ilyeneket használ. Plusz ugye vérvétel, azt mindig kérheted, és a véredben csak akkor lesz alkohol ha tényleg ittál is. Szóval nem, nem csak szlogen.
-
-
Chaser
legenda
nézd meg a videót, elég egyértelmű, hogy valamelyik tevékenységet folytatta - vagy balra bámészkodott - , az oké, hogy kitakar az a oszlop, de nem ilyen távolságból
rosszabb verzió ami meg sem fordult a fejemben de itt láttam valakitől, nem volt teljesen józan
én se tekintek az autósokra öngyilkos jelöltként, pedig tudnak ám érdekeseket csinálni ők is, pályán is láttam 1-2 akkora állatot, még rollerrel sem engedném közlekedni, pláne nem autóval -
Hieronymus
veterán
A zero-tolerancia leginkább szlogen.
Mivel az emberi szervezet emésztés közben termelhet alkoholt és ezt ki is mutatja a szonda, nem tartható a nulla, A gyakorlatban 0.2mg/ml alatt nem büntetnek a zero-tolerancia országok.
De az alkoholhoz köthető balesetek többségében 0.5 fölötti alkoholszint az alkoholszínt.. Magyarul mondva részeg a jármű vezetője.A stabil alkeszeknek nem mond semmit a tiltás. Ezért nem csökkenthető jogszabállyal a közülük kikerülő szabálysértők száma.
A kétkerekű járművekkel közlekedők esetében viszont létezik némi önszabályzás. Az alkohol csökkenti a vér viszkozitását. Baleset esetén gyorsabban vérzik el az alkoholos befolyásoltság alatt álló sérült.
-
TazLeacher
nagyúr
Egy dolgot azért tisztázzunk:
(Feltételezve, hogy a vezető benézett): ahonnan kanyarodott, tökéletesen láthatta, hogy 1 db gyalogos sem áll a zebránál, nem halad a zebra irányába, tehát "bátran" bekanyarodott. Ahogy bátran elhaladok egy zebra mellett - vagyis át a zebrán - ha jól láthatóan nem áll ott senki, nem halad senki a zebra irányába.
Arra számítani, hogy egy másik jármű a forgalmi irányra merőlegesen egy zebrán keresztül ráhajt az útra...kicsit több, mint jóstehetség kell hozzá. Ennyi erővel minden parkoló autót potenciális veszélyforrásként max. 5 km/h-s sebességgel lehetne megközelíteni, mert mi van, ha hirtelen úgy gondolja, hogy 90 fokban ráfordul az útra elém...
Attól függetlenül, hogy a sofőr vak, mert simán megállhatott volna, ha a reakcióideje jobb, mint egy lajháré, egyszerűen erre nem lehetett felkészülni. Lehet mondani, hogy lehetett volna egy babakocsis nő vagy egy futó is, de mindezekhez azért kellene valami: egy babakocsis nő, vagy egy futó...de éppenséggel egyik sem volt ott. Hacsak nem láthatatlanul vagy ejtőernyővel érkeznek a helyszínre. Összesen - ha jól látom - kettő gyalogos van, aki az úttestnek háttal, a másik szegélyhez zárkózva jól láthatóan áthaladni készül az ellenkező irányba. Arra az esély megint csak igen kevés, hogy valami indíttatástól vezérelve hátraugrik kb. 5 m-t az autó elé. Őszintén kétlem, hogy ezen gyalogosok egyike:
bármi olyat tudott volna csinálni, amivel kb. 2-3 másodperc alatt az autó elé kerüljön (2 mp kb. a csattig az idő). Megfordulni, elkezdeni futni, és 2 mp alatt megtenni 5 m-t. Tehát túl sok realitása nem volt annak, hogy bárhonnan gyalogos kerülhet a gyalogátkelőre. Nemhogy babakocsis vagy kocogó...semmilyen. Mert nem volt gyalogos, aki oda kerülhetett volna. Na, innentől viszont igen, kicsit bátrabban kanyarodik az ember. Ha bárki a szívére teszi a kezét, azokon a gyalogátkelőkön ő is bátrabban hajt át, ahol közel-távol nincs gyalogos.
Akármekkora hülye is a biciklis, lehetett volna rá számítani, hogy áthajt a zebrán (mert ha szabálytalan, ha nem, ez előfordul), de nem akkor, amikor az úttal párhuzamosan közlekedik a járdán. Azok a biciklisek nem álltak a zebrán, és nem merőlegesen érkeztek oda, hanem jól láthatóan az úttal párhuzamosan közlekedtek. Arra számítani, hogy hirtelen 90 fokban bekanyarodik...?
-
tahepa
senior tag
2015. évi adat alapján : "...Az elmúlt év ünnepi időszakában 2014. április 19-21. között a mintegy 26 000 ellenőrzött személy 2,2%-a szervezetében mutattak ki alkoholt. Akkor az ittas járművezetők többsége, 60%-a a kerékpárosok közül kerültek ki..."
2017
"..A súlyos büntetések ellenére tavaly több mint 1500 balesetet okoztak az ittas sofőrök, az ország egyes részein, többek között a fővárosban, Nógrád és Zala megyében 20-25 százalékkal nőtt az esetek száma – derül ki a Mabisz által idézett rendőrségi összesítésből...."A pestiek isznak mint a gőte....
-
tahepa
senior tag
-
tahepa
senior tag
Egy darab gyalogos között sem kellett elslisszolni mivel a szabálytalankodó kerékpárosokon kívül senki sem szándékozott átkelni a gyalogos átkelőhelyen....ezt kijelenthetem biztonsággal mert többször is megnéztem az ominózus videót és több képernyőmentést is készítettem és ki is nagyítottam őket.
Sehol nem látszik a villogó zöld jelzés ami a gyalogosokra vonatkozna és nem látható a gépjárművezető arca sem a baleset előtt vagy közben...tehát az erre vonatkozó kijelentések nem megalapozottak.A balesetet a kerékpárosok szabálytalan közlekedése és gépjárművezető rutintalansága okozhatta véleményem szerint.....én rutinból felkészülök mostanság a jobbról elém kacsázó kerékpárosokra...
-
Solad
addikt
Tudod mit csinalok en ha kanyarodok? elore dolok, majd oldalra hogy semmi ne legyen a holtterben. A holgy viszont csak arra figyelt hogy elslisszoljon a gyalogosok elott. Ez nem menti fel a bingast mert nem volt eleg korultekinto (ugyanis hatranez az utra, csak a betorkollot nem nezi), de a csaj SEM
-
tahepa
senior tag
Az írtam hogy érzékeny....ami az én olvasatomban annyit jelent hogy megnézve az ominózus videót nem rögtön a gépjárművezető felelősségét veszem alapnak mint néhányan....és nem az jut rögtön az eszembe hogy a gépjármű vezető hölgy "masztizott" , facebook-on posztolt stb... miközben gépjárművel vezetett. Megjegyezném még hogy nem tekintek a biciklisekre mint öngyilkos-jelöltekre a közlekedésük miatt...pedig a videóim alapján elgondolkodtató lenne a feltevés...
-
Solad
addikt
A személyes érintettség, negatív tapasztalat szar, de nem teszi az adott jellegű ütközést rosszabbá a többinél.
Fél éve egy (jogsi nélküli) autós okozott nekem cirka 6-700K kárt, öt éve pedig egy másik bamba küldött kórházba összesen fél éve és négy műtétem volt (eddig).
Ettől nem tekintek minden autósra negatívan (bár a topikban lenne pár aki megérdemelné), és nem vesszőparipám hogy márpedig minden autós egy gyökér.
-
tahepa
senior tag
válasz
Kisgépkezelő #218 üzenetére
Mivel a vitaindító bejegyzés kerékpár kontra személygépkocsi esetét vázolta fel....
Rendőrségi vizsgálat , többszöri beidézés (munkahelyem lájkolta) majd eredmény hírdetés. Természetesen a térfigyelő kamera felvétele használhatatlan volt , az én menetrögzítő kamerám pedig dobozban volt épp...A kölyköt meszelték el (elismerte a szabálytalanságát) de mivel keresete nem volt , munkanélküli szülőkkel ...én buktam a legtöbbet....ezért kicsit érzékeny vagyok a kerékpáros-gépjármű találkozókra...
-
tahepa
senior tag
válasz
Kisgépkezelő #216 üzenetére
Gyalogosnak és nem kerékpárosnak.
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
Hieronymus #213 üzenetére
Aból az irányból a sofőr telizöldből jön és elsőbbséget kell adnia a gyalogosnak.
-
tahepa
senior tag
válasz
Avicularia #199 üzenetére
Két éve történt meg velem:
Balra nagy ívben fordultam be egy elég nagy forgalmú útra villogó sárga lámpa hatálya alatt.
Egy teherautó behúzodott a kereszteződésbe takarva az ott lévő gyalogos átkelőhelyet ahova én nagy ívben bekanyarodni szándékoztam. Mivel nem volt belátható a gyalogos átkelőhely a teherauto miatt ezért szinte lépésben kanyarodtam be. A gyalogos átkelőhelyhez érve jobbra néztem hogy nem-e akar átkelni egy gyalogos a gyalogos átkelőhelyen. Nem volt átkelő személy ezért elindultam a gépjárművel. Ekkor csattanás , puffanás.
Nem tudtam mi történt. Balra néztem semmi. Akkor mi a fene volt? Kiszálltam a gépjárműből és mit látok ?
Egy kölyök a kerékpárjával tápászkodik fel az autó bal oldala mellől. A drága bizony lendületből áthajtott a gyalogos átkelőhelyen úgy hogy nem volt működö jelzőlámpa és nem győződött meg arról hogy átkelhet. A kamion takarásából.. A gépjárművem első sárvédőjétől( a kerékjárati dobtól) a hátsó sárvédőig végigszántotta Na kérem akkor én lennék a hibás?! Ha igen akkor miért? Ha nem akkor miért? -
#56573440
törölt tag
válasz
Hieronymus #213 üzenetére
Ott csak teli van arról.
-
Csapoati
nagyúr
válasz
Hieronymus #211 üzenetére
Ha tilos jelzése volt a gyalogátkelőhelynek, akkor mire kellett volna vigyáznia az autó vezetőjének?
Hogy micsoda? A gyalogátkelőhely végig zöld, ameddig a kikanyarodók jönnek a kisebb utcából.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Csapoati #200 üzenetére
Nem lehet illetve nem érdemes vizsgálni, hogy a baleset közvetlen kialakulásáért felelős személyeken túl, kik és mit tehettek volna a baleset megakadályozásáért.
Soha véget nem érő jogi procedúra alakulna ki.Alapeset. A kerékpárosnak nem volt elsőbbsége a zebrán. Pont. Az ügy ezzel véget ér.
Amennyiben az autós közlekedési vétséget követett el és ez bizonyítható, akkor van egy másik ügy.
Például átment a piroson, ami szabálysértés. Mivel ennek súlyosabb következményi lettek, tehát a maximálisan kiszabható büntetést érdemli meg. Pont."...az autós nem úgy közelítette meg a zebrát, hogy szükség esetén meg tudjon állni.."
Ha tilos jelzése volt a gyalogátkelőhelynek, akkor mire kellett volna vigyáznia az autó vezetőjének?
-
Solad
addikt
válasz
Avicularia #207 üzenetére
A csillagkapuban ez a föld piktogramja, földről kiindulva a hetedik "koordinata"
-
Solad
addikt
válasz
Avicularia #205 üzenetére
A hetes ékzárat látva én is megkavarodnék
-
Avicularia
veterán
válasz
Evil Snowman #203 üzenetére
Svédről magyarra is zebrának fordítja a google
[link]
-
Jhonny06
veterán
válasz
Evil Snowman #203 üzenetére
Ez olyan, mint a "leállósáv". Jobb helyeken VÉSZsávnak hívják.
-
Evil Snowman
őstag
válasz
mickemoto #96 üzenetére
Nem, mert az gyalogátkelőhely. Felejtsétek már el azt a kibaszott szót, hogy zebra. A zebra au afrikai szavannán él. Emiatt gondolja az összes kerékpáros, hogy neki elsőbbsége van a gyalogátkelőhelyen, mert a fejében az zebra és a zebra előtt az autósnak mindig meg kell állni és elsőbbséget adni a zebrán áthaladónak.
Na, akkor még egyszer utoljára, lassan:
G Y A L O G Á T K E L Ő H E L Y, nem zebra. A nevéből minden adott. Egy gyalogátkelőhelyen maximum egy 5km/h-val haladó humanoid lényre számít az ember. Nem egy 10-15-20-25 és így tovább km/h-val áthaladó kerékpárosra.
-
Winner_hun
félisten
-
Avicularia
veterán
válasz
Csapoati #200 üzenetére
Nem írtad, csak felesleges arról beszélni, hogy mi lett volna ha...
Nem mondom, lehetett volna figyelmesebb az autós, ha körültekintőbb talán el lehetett volna kerülni a balesetet, de megtörtént. Számomra egyértelmű, hogy a biciklis gondatlansága okozta a balesetet. Ha ismeri a kreszt vagy nem sz@rja le, akkor nem lett volna semmi baja.
Ezután a tények ismeretében majd a bíróság eldönti ki hibázott.
Kedvenc helyem Malmöben [link], ahol mackósajt van a bicikliseknek, bár nekünk autósoknak sajnos fekvőrendőr van. Ne tudd meg mit szoktak összehadonászni, meg káromkodni, mikor élek az elsőbbségemmel és a tudatlanoknak fingjuk sincs róla, hogy nekik meg kellene állniuk és elsőbbséget adni az autósnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Kiemelkedően csendes ASUS VGA jött a Noctua közreműködésével
- PlayStation 5
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Yettel topik
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- További aktív témák...
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC-Számítógép! I9 11900K / RTX 3090 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3102
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest