Új hozzászólás Aktív témák
-
SylverR
senior tag
válasz
fatallerror #3 üzenetére
Kérdeznék valamit. Régen PSX-nél megvolt az, hogy bekapcsoltam. Várni kellett rá, utána betenni a lemezt. Megint várni. Intro. Várni. Ez megszűnt már..? Ha igen, nem szóltam, ha nem, akkor maradok a PC-nél. Mondjuk maradok mindenképp.
-
BlueAthlon
senior tag
Nyami:
-
ukornel
aktív tag
válasz
atti_2010 #162 üzenetére
Egy kérdés, csak hogy értsem.
A késleltetést, ugye órajelekben adják meg.
Gyorsabb órajel esetén ugyanannyi késleltetés CL-ben megadva kevesebb tényleges késleltetési időt jelent, nem? Illetve, ugyanannyi ns késleltetés gyorsabb órajelek mellett "több órajelig tart", azaz nagyobb CL szám tartozik hozzá.Továbbá: a fentieknél a valós, vagy az effektív órajelet kell figyelembe venni? (DDR-nél 1/2, GDDR5-nél 1/4 frekvencia)
-
atti_2010
nagyúr
válasz
FireKeeper #170 üzenetére
A tok alá nem nagy dolog bevinni ilyet az AMD már eddig is csinált a nagyobb dolog a stacked memória lenne ami tényleg távol van.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
atti_2010 #164 üzenetére
ha arra gondolsz hogy nem modul formájában lesz a ram hanem közvetlenül az alaplapra forrasztva amolyan sideport módra, az azért nem fogja megváltani a világot. a sebességkülönbség szimplán a gyorsabb chipek miatt van/lesz. igazi ugrás akkor lenne ha bevinnék a tok alá, de az még messze van...
-
BlueAthlon
senior tag
Gyanusíthatóan a felhasznált GDDR5-ös modulok gyárilag 1Ghz-esek (4GT/s) lesznek, egy picit visszafogva.
De mindenképpen látni kéne majd egy referencia dizájnt, hogy képzelik el ezt egyátalán, mivel a Kaveri legnagyobb újítása tán a GPU+CPU teljeskörű közösködése lenne a rendelkezésre álló memóa felett.
Elképzelhető, hogy ezután majd 4 / 8 gigás integrált memóriás alaplapokat veszünk asztali fronton is
Asrock FM2A95-M/8GD5
Asusnak volt anno olyan P35-ös ( lehet hogy csak demo ) deszkája, amin szépen ott csücsült a DDR3 memória integrálva.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
FireKeeper #163 üzenetére
Most én konkrétan arra gondoltam hogy ha rögtön az APU mellett van a memória akkor sokkal jobb késleltetésekkel lehet dolgozni mint a jó hosszú úton vezetett rendszermemóriánál vagy akár a dVGA esetén.
-
ukornel
aktív tag
Ahogy nézegettem, a HD7xxx sorozat GCN-es kártyáin a memória sávszél aránya az elméleti számítási kapacitáshoz 0,4-0,7 Gbit/s per GFLOPS (vagy egyszerűen bit/FLOP). A nagyobb kártyáknál 0,6 felé közelít ez az érték. Az Nvidiánál viszont 0,4 környéki.
Ehhez képest, ha 512 shader ketyeg benne 900 MHz-en (néhány hónapja legalábbis még ilyen pletykák voltak), akkor a 850 MHz-es GDDR5 ~0,47 bit/FLOP-ot ad, ami az összehasonlításban egyáltalán nem rossz.
-
mzso
veterán
A Rambus féle csodamemóriáról nem csurrant semmi infó a szeptemberi bejelentés óta?
-
mzso
veterán
válasz
BlueAthlon #149 üzenetére
Hát az 54.4 GB/s az még elég harmatos a PS3 176-ához képest. Ráadásul az optimistább becslés is csak 4 GB-ra teszi a memória méretét...
-
ukornel
aktív tag
válasz
BlueAthlon #149 üzenetére
Ejha.
Le a kalappal, merész húzás. -
-
t72killer
titán
válasz
BlueAthlon #149 üzenetére
Meglátjuk, mennyire lesz kapós. 8GB GDDR5 (ha egyáltalán lehetséges), 4 jól megkergetett Kaveri maggal nagyon ütős lenne egy játékos notiban.
A gond a fogyasztás, a gddr5 többet eszik a ddr3-nál, és ez számít, ha sok a RAM. Tartok tőle, nem leszünk előrébb fogyasztás/teljesítmény téren, mint egy modern i7 + dedikált VGA rendszer.
-
BlueAthlon
senior tag
A PS4 és X720 APU-i után azért ezt illő volt meglépni :
-
kromatika
veterán
csak így tovább amd.
-
P.H.
senior tag
válasz
robyeger #141 üzenetére
A címtérrel kapcsolatban azért tegyünk helyre pár dolgot: i386 (=IA-32) és x64 alatt minden CPU-n futó program rendelkezhet x GB memóriával (IA-32 alatt 2 GB általában, néha 3 GB), ez egy adott program 'játszótere', de ezzel nem rendelkezik szabadon: ennek részeit le kell foglalnia (API hívással) szükség esetén, és fel kell szabadítania (szintén API hívással) majd szükségtelenség esetén. Amely része nincs lefoglalva, ahhoz nem férhet hozzá: azt egy többszintű táblázat írja le programonként, hogy mely részek vannak lefoglalva; ezen a táblázatokat az OS vezeti, és a hardver ellenőrzi minden utasításnál, hogy jogszerűen hivatkozik-e az az adott címre.
Adott a gépben levő RAM és a swap-lemezterület, ezt adjuk össze: ennyi a rendelkezésre álló összterület a programoknak (Windows esetén utóbbi növelhető dinamikusan, mivel nem partícióról, hanem file-ról van szó.) Minden, egy-egy utasítás részéről történő memóriahivatkozás egy címfordítást idéz elő az adott CPU-n éppen futó programban, a programonkénti 2 GB memóriaterületben meg kell találni, hol van az a rész: van-e egyáltalán? ha igen, akkor a RAM-ban van, vagy a page file-ban?
Ezt a fordítást a TLB-nek nevezett rész csinálja meg minden egyes memóriaolvasáskor ill. -íráskor, ilyen a 386-osok óta van a CPU-kban, és több CPU-s rendszerben is kezeli ezt a hardver és az OS, nincs a szoftverek felől jelentősége.
Ha azt olvasod, hogy 'egységes címteret kezel a GPU a CPU-val', akkor az azt jelenti, hogy ugyanezt a (virtuális = linear -> fizikai) programonkénti címfordítási mechanizmust tudja a GPU is, amit eddig csak a CPU tudott. (Eddig is kezelve voltak ezek, csak egyrészt nem 2-3 órajel alatt, másrészt a CPU-ban volt ez lekezelve - pl. GART -, így nem is voltak eléggé /program biztonságosak.)
Itt egy AMD64 bit fordítási metódos:
A CPU CR3 register tartalmazza az aktuálisan futó program táblázatának kezdőcímét (task-váltásnál ez is mindig cserélődik). 'CPU és GPU által kezelt egységes címtérnél' ennek a registernek a tartalmát ismeri a GPU is, valamint a fordítási mechanizmust is (a táblázatok melyik bitje mit jelent).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova #143 üzenetére
Nincs köze a DCO-hoz. Az a négy CU azért van úgy konfigurálva, mert más felépítésű mint a többi. Tudtommal kapnak egy külön cache-t, hogy jobban idomuljanak az általános számításokhoz. Ha nem lenne ez elég, akkor eszközparticionálással további CU-k fordíthatók erre, vagy esetleg, ha a négy CU-ra nem lenne szükség, akkor befoghatók grafikai munkára. Valószínű, hogy a Sony elemezte, hogy milyen teljesítményre lenne szükség a fejlesztőknek a különböző feldolgozáshoz, és némi módosítást kértek, hogy ezeket az általános igényeket a legjobban szolgálhassák ki. Egy konzolnál ez normális hozzáállás.
Természetesen a Wii U is alkalmas GPGPU-ra, de nem olyan formában, mint az új Box és PS. A Nintendo rendszere valamivel limitáltabb, de lehetséges természetesen.
-
robyeger
addikt
Akkor megint ezek a "homályosan" megfogalmazott gyári doksik:
AMD Opteron ™ 6100 Series Processor Product Specifications
Cache Sizes Total Cache: 19.6MB (12 core), 17.1MB (8 core)
L1 Cache: 64KB (Data) + 64KB (Instruction) (per core)
L2 Cache: 512KB (per core)
L3 Cache: 12MB (per socket)
Process Technology 45-nanometer SOI (silicon-on-insulator) technology
HyperTransport ™ technology links Four x16 links @ up to 6.4GT/s per link
Memory Integrated DDR3 memory controller – With DDR3-133
support up to 42.7 GB/s memory bandwidth per CPU for Socket G34
Types of Memory
Support for unregistered DIMMs up to PC2 8500 (DDR2-1066MHz) and PC3 10600
Die Size 346mm 2 per die Packaging
Socket G34 - 1944-pin organic Land Grid Array (LGA) -
stratova
veterán
Abu, P.H. és Fiery: Köszönöm a válaszokat. Két dolgon kattog még az agyam:
1. Abu említette a 18 CUs GCN-ből 4 CU Offload Compute módban üzemel -> ez egyezik a FirePro APU-knál olvasott Compute Discrete offload (DCO) fogalommal? Ergo GPGPU-ról lenne szó?
2. Hovatovább esetleg magyarázata is lehetne a P.H. kolléga által említett Intel felépítéséhez mérten szeparáltabb FPU-nak?
3. Ez már csak érdekesség. Pár helyen említették, hogy a csak a japán Wii U bejelentés kapcsán szó esett GPGPU-ról másutt pedig nem; ill. egy nyilatkozatban is feltűnt. -
Fiery
veterán
válasz
robyeger #141 üzenetére
A cache-ek nem egysegesek az MCM megoldasnal, hanem teljesen kulonalloak.
Mikroszervereknel talan erdekes lehetne egy 8 magos low-end Opteron, az Intel Avoton ( [link] ) ellenfelekent szoba johetne, aka'r me'g alacsony orajelu GDDR5-tel parositva is. De az essential desktopon es az ultramobil szegmensben, ami az Atom es a Brazos terepe, nem igazan van ertelme 8 magot eroltetni.
-
robyeger
addikt
Meggyőztetek a Magny-Cours-oknál tényleg a HT kivezetéseket használták fel
, de attól szoft oldalról az L3-at még egységes címtérben látjuk vagy tán tévedek? Mivel manapság a gyártási módszerek modulárisak, ezért azt hiszem az összekötő buszok tipusa nem elsőrangú probléma a tervezésnél. Mindazonáltal mindenütt azon pletyka járja, hogy előbb utóbb PS4-ből kimaradó lapkákat is be fogja vetni az AMD a PC kereskedelmbe, persze lehet, hogy még ők se tudják, hogy milyen néven
Amúgy bizonyos tipusú szerverekben miért hangozna furán több magos low end teljesítményű lapkák felhasználása, például.
-
Fiery
veterán
válasz
robyeger #138 üzenetére
Az MCM megoldasu AMD Opteron prociknal a foglalaton belul is HyperTransporttal van osszekotve a 2 CPU-mag (Magny-Cours):
A 8 magos PS4 procik pedig bajosan lehetnenek felhasznalhatok PC-ben, hiszen teljesen mas processzor ez, mint a Kabini. Duplaannyi mag, GDDR5, stb. Egyebkent sem lenne sok ertelme egy 8 magos low-end processzornak, eleve furan is hangzana...
-
vinibali
őstag
és (#134) stratova: hahaha
(#135) Mahrenburg: itt a link
-
robyeger
addikt
válasz
Oliverda #122 üzenetére
HyperTransport-al a multi foglalatos rendszerekben szokás elérni a másik cpu/memória adatait, viszont mcm-nél az L3 gyorsítótár is közössé válik. Én csak az olcsóbb gyárthatóság érdekében feltételezem, hogy fognak mcm-et használni, de persze elméletben bevállalható egy ilyen komplex egész lapka is. Abban viszont biztos vagyok, hogy lesz a rosszabbul sikerült daraboknak PC-s verziói is.
-
Mahrenburg
őstag
válasz
stratova #136 üzenetére
Köszi!
Ezek szerint ők is olvasták a hsz.-emet... (Szerintetek jár valamiféle jogdíj-szerűség az ötletért? Ha esetleg megvalósítják, legalább adhatnának egy ilyen alaplapot... )
(Nekem csak az Asus TurboV Processing Unit-ja ugrott be, de valahogy sejtettem, hogy Vinibali nem erre gondolt... )
-
stratova
veterán
válasz
Mahrenburg #135 üzenetére
TechPowerUp ha jól sejtem.
-
vinibali
őstag
szerintem ha valaki megnyerte a köv generációs XBOX és PS4 rendszerchip beszállítói lehetőséget, akkor azért lehetne arca a radikális változtatáshoz. már magát az APU-t, mint koncenpciót is ők lépték meg
(#86) Mahrenburg: ezt a témát éppen peddzegette a TPU is
Fiery: kezdem érteni a nagyon szakavatottságodat... mennyire van összefüggésben a munkád az aláírásoddal?
-
ukornel
aktív tag
válasz
Oliverda #128 üzenetére
Na igen...
Akkor gyakorlatilag az a trend, hogy felezzük a csatornák számát, cserében pedig meg2-3szorozzuk az effektív órajelet a GDDR5 alkalmazásával?
Ez laptopoknál rendben is van, de PC-n muszáj a DDR3, az egyéni testreszabhatóság és bővíthetőség miatt. Értem én, hogy ez a koncepció lassan elsorvad, de nem az AMD van abban a helyzetben, hogy radikálisan elébe menjen a dolgoknak... -
ukornel
aktív tag
Ahogy a kétcsatornás memóriavezérlő kispórolásán morfondíroztam, eszembe jutott, hogy nem is olyan rég, az Intel LGA-1366 foglalatával még triple-channel memória járt :-)
-
ukornel
aktív tag
válasz
t72killer #118 üzenetére
Úgy általában egyetértek, de azért egy-két megjegyzés ;-)
1. Kijelző -> e-ink? Már "csak" az kell, hogy színes legyen és gyors :-)
2. Alacsony fogyasztású SOC -> nem járunk már messze ettől
3. Akksi: a belinkelt kép azért túlzás. Egy 25 Ah-s, 3,7 V-os LiPO akkumulátor (ez kb 9 órán át adna le névlegesen 10 W-ot) méretei: 6.5 x 215 x 220 mm.
Ultrabúkba biztos nem fér be, de azért nem egy indítóakksi.
Aztán meg ha egyszer kész lesz a lítium-levegő akkumulátor, hihííj4. Optimalizált játékok -> az új konzolokkal most az eddigieknél nagyobb esély van rá
-
mzso
veterán
"Jól sejtem, hogy a mobil variánsoknál alkalmazott órajelű GDDR5 bőven elegendő lesz asztali csúcs-APU-nak is? Pl. HD 7770M 128 bit 1000 MHz (eff. 5 GHZ) GDDR5 -> 64 GB/s. Másrészt kérdés, kap-e vajon 1 GB-ot vagy csak kevesebbet s utóbbi esetben nem bizonyulna-e kevésnek."
"1000 -> eff. 4 GHz
1250 -> eff. 5 GHz
1500 -> eff. 6 GHz"Most akkor hogy is van ez. 64-től 96 GB/s-ig lehetséges a memória sebesség GDDR5-tel? Itt nincs több csatornás mód ami többszörözi a dolgot?
Ez egyébként, hogy viszonyul a csúcskártyákhoz? -
t72killer
titán
válasz
FollowTheORI #117 üzenetére
"az az egyik álmom hogy játékkal együtt is menjen egy telefon vagy notebook (egy ultrabook legalábbis) 15-20 órát."
Ez se most lesz. Ehhez minden fronton komoly előretörés kellene:
1. extra alacsony fogyasztású kijelző
2. max 2W-ot fogyasztó, passzívan hűtött SoC, a teljes rendszer max fogyasztása 5W alatt maradjon
(ez 7.4V-os akksival számolva 0.7A-es áramfelvétel)
3. csodaakksi, ami ezt az áramot 20 órán át szolgáltatni tudja (=14Ah)
...és nála egy kicsit karcsúbb:
4. Jól optimalizált játékok, amik kihasználják és nem üresen nyúzzák a hardvert. -
válasz
t72killer #116 üzenetére
Igen, de ha észreveszed az az irány mindenhol hogy bonthatatlan cuccok felé megy az ipar.
Így lehet a minőséget és a tartósságot garantálni.Ott pedig ez nem működik.
Mármint a gyakori cserélgetés vagy a nagyobb akku beszerelése... azzal pont a kompaktságot veszítené el a dolog.Meglátjuk mit hoz a jövő hosszú távon, de ezen a téren én sajnos nagyon kevés igazi előrelépést várok.
Pedig nekem is pl az az egyik álmom hogy játékkal együtt is menjen egy telefon vagy notebook (egy ultrabook legalábbis) 15-20 órát. És csak éjjel kelljen leghamarabb töltőre tennem amikor alszok.
-
t72killer
titán
válasz
FollowTheORI #115 üzenetére
A telefonoknál is és a netbookoknál is lehet utángyártott akksit venni. Atomos EeePC-hez is csinálnak 12 cellás akksit.
A lítiumos akksi drága, ergo a marketing húzza a száját, ha akárcsak 1 cellával is többet kell alapban a géphez adni.
Mobilnál én ezt úgy oldottam meg, hogy vettem 2 olcsó kínai akksit ebayen és cserélgetem őket a telóban. 2 év elteltével is egész jól bírják, a samsung akku meg nagyokat pihen
-
Az a gond hogy a kisebb teljesítmény mellé kisebb akkut is adnak (ami olcsóbb is persze).
Olyan gép nincs is, vagy mint a fehér holló, ami kis teljesítményt ad nagy üzemidővel (akkuval).
És ugyanez van a telefonoknál is most.
Persze kezd kialakulni az a filozófia amit "race to sleep"-ként emleget a "szakma", de sajnos ez tényleg csak facebook meg levelezés alatt működik jól. Ha játszol vagy olyan dolgot csinálsz ami pörgeti a procit akkor nem nyersz semmit, sőt az akkuidő még kevesebb.A másik nagy probléma mobil fronton még mindig a kijelző. Sajnos ezek fogyasztása alig változott az idők során, persze van előrelépés. De ha belegondolsz általában a hosszú üzemidő legnagyobb ellensége a kijelző, hisz annak folyamatosan mennie kell amikor használod az eszközt.
És akkor arról még nem is beszéltünk hogy a gyakori lemerülés-töltés ciklus az akkuk élettartamára is nagyon tempósan hatnak. Igaz egy telefont kb 2 évre terveznek max és azt kb ki is bírja egy akkuval... de a vége felé nagyon gyorsan merülnek már és gyorsan vesztik a töltöttséget/maximális kapacitást is.
Ez sajnos a fogyasztói kultura és arra való tervezés velejárója. -
t72killer
titán
Nyilván jól kitalálták ezt a marketingesek: mostanság hosszú üzemidővel jól el lehet adni a dolgokat, és a közönség még vevő a 8-10+ órás számokra (őszintén, tegye fel a kezét az, akinek 5-6 óránál hosszabb üzemidőre van szüksége a való életben. Noigen, a terepen dolgozó mérnökök nem Brazos-t fognak venni...). Ergo simán megengedhetnének a hiperszuper-üzemidős termékvonal mellett egy "poweruser" verziót, de gondolom nem akarnak házon belüli konkurrenciát az ULV Richlandnek.
"Az átlag igények kimerülnek abban, hogy felmész a Facebookra és írod a leveleket, a cél, hogy minél később kelljen a gépet konnektorra csatlakoztatni."
Nekik való az alapkategóriás, 2magos Kabini és a Temash - illetve erre eddigis elég volt a C50. Ha valaki több pénzt+némi akksiidőt áldoz az erősebb procira (pl x4 5110), akkor az órajel mellé igazán adhatnák a második csatornát is.
-
ukornel
aktív tag
"Az átlag igények kimerülnek abban, hogy felmész a Facebookra és írod a leveleket, a cél, hogy minél később kelljen a gépet konnektorra csatlakoztatni."
Érdekes, hogy az okostelefonoknál látszólag mintha ez nem lenne szempont...
Az általam ismert notebook tulajok is inkább hordozható számítógépként használják a notit, nem jellemző, hogy a természet lágy ölén, az elektromos hálózattól távol akarnának hardverizzasztó játékot tolni órákon át. Inkább otthon, munkahelyen, suliban stb töltőn nyüstölik, és e helyszínek közti helyváltoztatás alatt nem használják. Ha mégis használják, akkor pl filmet néznek, vagy fészbukoznak a buszon, ami nem jár nagy energiaigénnyel. :-)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
t72killer #111 üzenetére
Azért nyomják bele, mert erre mutatkozik igény. Mond a vásárlóbázis jelentős részének, hogy ne vegyenek ilyet, és akkor a gyártók sem építenek ilyet.
Ha tartani akarják a Kabini AllDayPower speckóit, akkor igen nehezen tudnának a 14 colos gépek is 15 órát üzemelni nagyobb alaplappal. Az AMD-nek vannak minimum követelményei az üzemidőre. Ez egy fontos szempont a tervezésnél, mert az üzemidő érték lett, amiért ma a vásárló több pénzt ad. Inkább ezért fizetnek a tömegek, mint a teljesítményért. Eléggé érdekes látni, hogy több teljesítmény a vásárlóbázis nagy részének nem kell, de több szolgáltatás és hosszabb üzemidő már igen. Az átlag igények kimerülnek abban, hogy felmész a Facebookra és írod a leveleket, a cél, hogy minél később kelljen a gépet konnektorra csatlakoztatni. -
t72killer
titán
Megközelíthetjük onnan is a dolgot, hogy a Brazost belenyomták egy csomó 14-16"-os olcsósz@r notiba. Ezeket idővel nyilván leváltja a Kabini, és 14"-ban már SzVSz kényelmesen elfér egy 2csatornás memvezérlő.
A Jaguar magok és a vékonyabb grafika miatt még így is kevesebbet fogyasztana+olcsóbb lenne, mint egy Richland.1 csatornával nem sok értelmét látom az erősebb Kabiniknek (x4 5110, 4410).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
t72killer #109 üzenetére
Ha kétcsatornás lenne a vezérlő, akkor nagyobb alaplap kellene. Ez nem az a szegmens. Aki nagyobb platformdizájnt akar, annak ott a lesz a Richland. Annál az AMD megtiltja, hogy a egycsatornás gépeket építsenek rá az OEM-ek. A legkisebb gépekben ezek úgy sem lesznek benne, mert ott a méretes alaplap elveszi a helyet az akkumulátortól. Például ez az oka annak, hogy az Intel a Haswell ULT alapdizájnban megtiltja a kétcsatornás kiépítést. Egyszerűen alig érezhető sebességnövekedésért -2-3 órás akkumulátor üzemidő sok lenne. Valszeg az ULX dizájn is így jár. Ezeket koncepcióból csinálják. Mérlegelik, hogy az a sebességelőny, amit a kétcsatornás mód ad, megéri-e azt, hogy a termék a 2-3 órával kevesebb ideig működjön az aksiról.
-
t72killer
titán
-
robyeger
addikt
válasz
Mahrenburg #86 üzenetére
Szerintem a PS4 központi egysége 2db Kabini APU mcm egybetokozásával fog készülni. Logikus, hogy az AMD a rosszabbul sikerült lapkákat PC-s alaplapra forrasztva fogja értékesíteni, akár GDDR5 memóriával egyetemben. A Sony úgy se járulna hozzá ,ha totál ugyan azon hardver kerülne ki a PC-s kereskedelembe, de a felezése miért ne, sőt tudtommal az mcm miatt az órajelet is csökkenteni szokás, tehát a Kabini már csak ez miatt is magasabb órajelre skálázódhatnak, viszont teljesítményben nem lesz egy súlycsoportban a Kabini és a PS4, hiszen 128bit vs. 256 bit -es memória interfész eléggé bebetonozza az erőviszonyokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
t72killer #98 üzenetére
De csak olyan környezetben, ahol az Intel drivere lekorlátozza az IGP-t. A Brazos IGP-je a teljesítmény tekintetében nem gyorsabb a Gen7 IGP-nél. Egy-két szituáció van, ahol a hardver erejéből nyerni, mint például a stream out, mert az tragikusan van megoldva a Gen7-en. Minden más esetleges Brazos győzelem csak a driver miatt történik. Persze nyilván ezt nem fogja nézni a juzer, főleg úgy, hogy a MineCraftot érinti a legkellemetlenebbül ez a dolog, mert az alap 9 wattos Brazos is kétszer gyorsabb a csúcs asztali Ivy-knél. Az Intelnek lassan tényleg lényegi erőforrást kellene fektetni a driverbe, mert az nem elég, hogy a Duty meg a Diablo 3 kap speckó optimalizálást a többi meg fut ahogy fut.
-
t72killer
titán
Grafikában sztem már most bármelyik Brazos agyonveri a NUC-ot. Ha az AMD kijön egy használható cpu-résszel (=2GHz körüli 4 magos Kabini), ill. az egészet megspékeli egy 2csatornás memóriaelrendezéssel, akkor teljes lesz a boldogság.
Vajon Netbook kategóriában várhatunk 2 memcsatornát?
-
Fiery
veterán
Jo esellyel a Kabinire epiteni fognak a gyartok olyan meretu, jellegu masinat, mint a NUC. A platform nagyon adja azt, hogy ilyen aprosagokat keszitsenek kore
Egyebkent a Zotacnak most is van apro gepe, ZBox nano AD10 (es AD12) neven, Brazos alapokon. Az szerintem siman melleteheto a NUC-nak, plane ugy, hogy a NUC nem is sikerult elso korben tokeletesre (erdemes elolvasni a review-kat).
-
duncanx
csendes tag
Hol lehet ilyet venni?! Nagyon tetszik.
Ez nagyon hasonlít arra, amilyennek a közeljövő gépeit képzelem.
AMD-s lapoknál elvétve lehet látni mSATA vagy mini PCI Express aljzatot.
A thin Mini-ITX, vagy az Intel NUC cal szemben pedig semmi nincsen AMD vonalon a piacon.
Az itt lévő komponensekkel simán lehetne hasonló gépeket, lapokat kihozni.
Amennyiben az a nagy elem egy fekvő PCI Express úgy az is zseniális.
Asztali gépeket kvázi mobil elemekkel szeretnék látni/venni kicsit nagyobb mozgástérrel, variálhatósággal, és szálakat/magokat rogyásig.
Nézzünk egy kívánságlistát:
Mondjuk az egyik mSATA/mini PCI Express aljzatban van egy komplett ARM rendszer (pl. egy Arndale Board).
Ez indul alapból, gép többi része alszik, fogyasztás 1-4W.
Szépen behangolható lenne, hogy milyen perifériákat kapcsoljon fel adott feladatra, programra.
Kettes fokozatban pl. egy torrent programhoz elindít egy merevlemezt is.
Hopp, lekérés érkezett a hálózatról egy kis filmnézéshez de nulla klienstől.
Erre hármasba vált és bekapcsolja a Kaverit.
Nyomjunk már ki valamit a 4K-s tévére, (idén már a Vizio is gyárt) erre négyesbe váltunk és bekapcsol a fekvő PCI Express aljzatban lévő videokártya, hogy minden hajszál külön mozogjon.
Megvettük a SeaMicro-t, hát rakjunk bele Freedom interfészt, váltsunk ötösbe és pattintsunk be szükség szerint pár procit (APU-t), hisz úgyis „heterogén” az egész rendszer és szükség szerinti platformok OS-ek közt (pl. android-tól n számú virtuális gép) ugrálhatunk.
Persze megoldják a zökkenőmentes váltást az OS-ek között úgy, hogy egy adott processzus simán folytatható a váltás után. -
juzer78
tag
Olyannyira nem, hogy nemrég találkoztam egy összehasonlítással, ahol a Trinity-t és a egy Jaguar magos processzort (mindkettő 4 magos) hasonlítottak össze, mindkettőnek az órajelét 1GHz-re lőtték be és a Jaguar könnyed 20-25%-al volt gyorsabb...
Én a magam részéről már várom a Jaguar-os notik érkezését és le is fogok csapni egyre, mert piszok jónak ígérkezik...
-
P.H.
senior tag
A Brazos -> Jaguar váltás eléggé hasonlít a K8 -> K10 váltásra (64 -> 128 bit FPU pl.), csak utóbbi eléggé balul sült el a Barcelonával; a K10.5 (Deneb) jobban mutatta a különbséget. Most úgy tűnik, jó lesz a kimenetele.
Több szálon természetesen előnyösebb a 'teljes értékű mag', mint a modul, csak nagy ára van (semmi sem fekete-fehér): a K10-ek 3 utasítás széles FPU-részét sem lehetett teljesen kihasználni (2.0 feletti IPC-t hozó értelmes SIMD-kód nemigen létezik rá, főleg azért, mert minden ide kerülő utasítás legalább 2 órajel alatt hajtódik végre, míg Intel-nél elég sok 1 órajeles utasítás van); ezt az FPU-t kiterjeszteni 4 utasításra (Bulldozer) csak úgy éri meg, ha az adott FPU két szálat futtat. Egy 128 bites Jaguar-FPU csak 2 utasítás széles, ezt ki lehet használni teljesen; a Brazos-é csak 64 bites, ez egyértelmű limit.
Adódhat a kérdés, hogy az AMD miért nem arrafelé alakítja az FPU- és SIMD-végrehajtását, hogy 1 órajel alatt lefuthassanak bizonyos - minél több - utasítások. Jó kérdés, de koncepciónak látszik részükről, hogy az FPU teljesen különálló egység maradjon a CPU-n belül, míg Intel-nél nincs jól körülhatárolható logikai FPU, keveredik a nem-SIMD egész számos végrehajtással.
Az alacsony (Jaguar) vs magas (Trinity) órajelre tervezésre jó példa Intel részéről a párhuzamosan futó Pentium M - Netburst vonal: előbbi sosem ért el igazán magas órajelet, utóbbi alacsony órajelen eléggé keveset tudott. Úgy számoltam, hogy a PIII-hoz képest pl. nem-SIMD egész számos programoknál bizonyos esetekben a Prescott 3x akkora órajelen tud 2x akkora teljesítményt; bár a Jaguar/Trinity viszonylatban korántsem ekkora a különbség.
-
-
mzso
veterán
válasz
Mahrenburg #86 üzenetére
Szerintem így is örülni fog.
Ha ennyire hasonló lesz az architektúra a PC-shez akkor jóval könyebb lesz emulátort írni hozzá.
-
stratova
veterán
Úgy hogy benéztem
1000 -> eff. 4 GHz
1250 -> eff. 5 GHz
1500 -> eff. 6 GHzFiery: Annyit fejlődött Jaguar Brazoshoz képest, hogy akár 1 szálon is képes felvenni a versenyt Trinity/Richland/Kaveri részleggel, vagy inkább olyan területeke (erre gondolnék én) ahol a többszálúság előnyt élvez és "valódi" 4 mag előnyösebb mint a 2 modul?
-
ukornel
aktív tag
Több helyen láttam FD-SOI-t, de lehet, hogy csak fórumokban ;-)
Azért furcsa ez nekem, mert a SOI-t már emberemlékezet óta használja az AMD, ráadásul azzal is megküzdöttek, hogy a bulk-ra tervezett GPU-t rábűvöljék a SOI-val készülő APU-ra.
A Fully Depleted logikus folytatásnak tűnne.
Még ha drágább is, úgy tűnik, az előnyei (hatalmas órajel-előny, vagy kis fogyasztás) ezt bőven kompenzálják.Arról nem is beszélve, hogy az alaplapra integrált GDDR5 használata nem tűnik kevésbé árdrágító/kockázatos lépésnek (különösen asztali fronton).
-
Mahrenburg
őstag
válasz
Mahrenburg #81 üzenetére
Oh, kőagyamban összekevertem őket
. (Sikerült mindkettőnek Ka... -val kezdődő nevet adniuk
)
Bár végül is a PS4-ben is Jaguar + GDDR5 van, de az biztosan más tészta... Lehet, hogy nem lenne hülyeség egy a PS4-hez hasonló koncepciót integrált asztali megoldásként piacra dobni, lehet, hogy (persze megfelelő árazás mellett) tarolna... (A Sony biztosan örömmel fogadná az ötletet
)
-
Fiery
veterán
válasz
Mahrenburg #81 üzenetére
A Jaguar magos Kabinihez, de me'g az utodjahoz sem illesztheto GDDR5, legalabbis jelen allas szerint. Egyedul a Kaveri tudja kezelni a GDDR5-ot, meg velhetoen az utodja majd.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Mahrenburg #81 üzenetére
A Jaguar magos holmik biztos nem kapnak GDDR5 memóriát. A Kaverinél van ennek értelme. Az meg novemberben érkezik az asztalra.
(#82) Fiery, (#80) Oliverda: Nem biztos, hogy magas lesz a CPU-órajel, legalábbis a játékosoknak szánt verzióban, mivel a fejlesztők inkább magasabb IGP órajelet akarnak. Valószínű, hogy az AMD ezeket meghallgatja, hiszen ezért is él a Gaming Evolved program, hogy a fejlesztői igényeket kielégítse. Nem mellesleg szerintem az AMD az ilyen kéréseknek piszkosul örül.
-
fermacht1994
aktív tag
Saját tapasztalat! Aki nem vesz külön grafikus kártyát annak a legszuperebb az Amd A10-est választani mert jobb a grafikus mint az intelben, de ha valaki intelt vesz, (i5 3570k-t vettem most hozzá egy 7950-es vga-t akkor péppé veri az Amd-s apukat, de árban nem ugyan az! Mert A legdrágább A10 5800k 30000Ft addig az intel+vga kombo kb 150000Ft. El kell dönteni ki mire használja, én játékra, de ha valakinek internetezni és alap dologokra kell bőven megfelel az Amd apu-ja! Nekem is volt 5600k-m és hibátlan volt csak játékra kevés még 6670-el dualban is :S
-
Fiery
veterán
válasz
Mahrenburg #59 üzenetére
Kabinibol csak FT3 BGA formatum lesz, azaz csak alaplapra integralt megoldaskent kaphatod meg, nem lesz socketelve. Az utodja, a Beema kodneven futo frissites talan mar kaphato lesz mas variacioban is, de ez me'g nagyon keplekeny. Ahogy jelenleg is van szinte minden gyarto kinalataban Brazos alapu mini-ITX desktop alaplap, ugy a Kabinire is epiteni fognak asztali megoldasokat.
A Jaguar magokra nem tudni, meddig skalazhatoak, de en cca. 2.5 GHz-re tippelnek, afole nemigen fog skalazodni elfogadhato TDP mellett. Emiatt sem lehet egy az egyben osszevetni a 4 GHz fole skalazodo Trinityvel, hacsak nem egy ULV Trinityrol van szo, pl. A8-4555M --> [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Mahrenburg #74 üzenetére
Az ideális a megcélzott piactól függ. Maga a Jaguar mag nagyjából 1 és 2 GHz között működik. Nagyobb órajel is lehetséges, de az aránytalanul magas fogyasztásbüntivel jár.
Természetesen lesz alaplapi verzió. Mini-ITX és microATX 15-25 wattos TDP-vel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azóta nézelődnek ilyen irányba a cégek, amióta kell a sávszél. Igazából semmi extra dolog nincs ebben. A GDDR5 a DDR3 szabványra épül. Egy jól felépített memóriavezérlővel egyszerre kiszolgálható a DDR3 és a GDDR5. A probléma a GDDR5 fizikai implementációja. A magas sebességet ezek a memóriák nem csak a lapkából szerzik, hanem komolyan kell figyelni a leforrasztásra, illetve a nyomtatott áramköri lap kialakítására.
Alternatíva a DDR4, ami nem olyan gyors, mint a GDDR5, de DDR3 karakterisztikájú, viszont messze van még a start és az elején nagyon drága lesz. Emellett ott van a Rambus csodamemóriája, ami viszont sötét ló. A dolog egyszerű. Minden lehetséges opció drága, de lépni kell, így azt választják, amelyik kész van.
Amúgy szerintem a GDDR5-nek senki sem örül, de a konzolokkal tartani kell a lépést, mert senki sem szeretne lebutított PC-s játékokat látni. Ennél még a drága GDDR5 is jobb. -
nubreed
veterán
A PS4 fogja megmenteni az AMD-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Jaguar logikus választás a PS4 koncepciójához. Egy Jaguar modul, ami a négy magot és az L2 cache-t rejti nagyjából akkora mint egy Steamroller modul, ami két megosztott FP-s mag és az L2 cache. A Steamroller valamivel többre képes, hiszen kétszer akkora órajelen működhet, de a Jaguar az alacsony órajel miatt számottevően kevesebbet fogyaszt. Mivel a fejlesztők igényeit meghallgatta a Sony és egységesen GPU offloadot szeretne mindenki erőltetni, így a nyolc Jaguar mag tökéletes a PS4-be ráadásul 15-20 wattot fogyaszt. Az IGP-ben 18 CU van, de ebből 4 úgy van bekötve, hogy alapértelmezetten hozzá van rendelve az offload compute-hoz. 800 MHz-en ez 409 GFLOPS plusz a Jaguar magok teljesítménye. És ez 25-30 wattos fogyasztáson belül, komoly tudással. Nincs olyan rendszer, ami ennél hatékonyabb. A Steamroller csak a fogyasztást növelte volna, de lényegi értéket nem adott volna hozzá ehhez a koncepcióhoz.
-
pakriksz
őstag
"pózolj APU-val"
-
stratova
veterán
-
MCBASSTION
aktív tag
duckface!!!!!
-
Oliverda
félisten
válasz
FiachraBán #63 üzenetére
Gondolom az opcionális diszkrét VGA miatt.
ukornel: Nem, mert az drága, és egyelőre nem is féletlenül van rá szükség. Majd 20 nm alatt.
-
-
Oliverda
félisten
-
YceBear
tag
En latom rosszul vagy tenyleg lehetseges 2 APU -s megoldas is? Bal oldalon a "nagy" ures resznel nekem ez "latszik".
-
InterFox
senior tag
Imádom az APU-kat, hajrá AMD!
És várjuk az első Intel + Nvidia kombinációt! -
Mahrenburg
őstag
Köszi a választ!
A Jaguar magoknak jelenleg mekkora órajel ideális? Talán nem is nagy probléma, hogy az AMD nyers CPU-erőben nem éri el az Intelt, tekintve, hogy a felhasználók többségének nem is kell akkora teljesítmény, főleg, ha cserébe alacsony fogyasztást, és baráti árat kapunk. Várható a Kabini megjelenése asztali verzióban is? Esetleg alaplapra integrált CPU-s formában?
-
t72killer
titán
Elvben így van, jobban lehet hűteni, ha ketté van osztva a két kazán. Még tisztán grafikai fronton is van létjogosultsága a CF/SLI rendszereknek, ahol már nem lehetett tovább fokozni az atomreaktor-kategóriájú hőtermelést, inkább két külön kártyát üzemeltek be.
Kérdés, hogy a jövőben mennyire nő a játékok CPU-igénye? Ahogy egyre több számítási feladatot átvesz az IGP, SzVsz ez inkább stagnálni fog, ergo egy kb 20W-os egységgel (mai ULV i7 mag) ki lehet szolgálni a processzorszükségleteket, így nem fog sok vizet zavarni a fogyasztásban pár CPU-mag.
-
Fiery
veterán
Az Intel nem tudni, milyen uton jar a mainstream vonalon, legalabbis eleg nagy a csend a Broadwell korul. Az biztos, hogy a Haswellt jovore lenyomjak 14 nanora (az lesz a Broadwell), es az is biztosnak latszik, hogy nem fogjak tovabb eroltetni a socketes tokozast, azaz marad a BGA tokozas es a leforrasztott CPU. A memoria korul nagy a hallgatas, de a GDDR5 implementacioja nem annyira oriasi feladat, ugyhogy aka'r fu alatt is megcsinalhatja az Intel, es ha ugy latja, hogy szukseg lesz a Kaveri elleneben a GDDR5 hasznalatara, akkor beveti jovore o is. A DIMM foglalatos DDR4 memoriara nem sok esely van a mainstream platformon 2015 elott -- raadasul azzal sem lenne eleg nagy a savszelesseg 128 biten.
-
Fiery
veterán
válasz
Mahrenburg #53 üzenetére
Sajnos a Jaguar magok nem 4 GHz kornyekere lettek tervezve, mint a Bulldozer magok. De hosszutavon aka'r alapot adhat a Jaguar egy Bulldozer utani generacionak is. Az Intelnel is ez jatszodott le: az eredetileg a mobil gepekbe tervezett Pentium M valtotta vegul le az asztali P4-eket is a Conroe-val... Az AMD-nel egyedul az a problema most, hogy mikepp tudjak me'g jobban atnyomni a fokuszt a GPU-ra, hogy vegul a klasszikus CPU-magok teljesitmenye teljesen irrelevanssa valjon. Mivel ugye gyors CPU-t mar nem igazan tudnak gyartani
-
lenox
veterán
Azert ez tetszik, ahogy az amd beszopatja a haswell igp-t. Vajon az intel is fog gddr5 memoriat hasznalni? Gondolom igen, mobil eszkozbe jo is. Desktopra kicsit fura lesz, ha nem lehet boviteni...
-
JColee
őstag
válasz
t72killer #52 üzenetére
Már le is írtad az APU bottleneckjét. Amíg két lapkát használnak, addig nagyobb lehet a rendszer fogyasztása, több tranyót használhatnak fel a funkció megvalósításához, mivel két felületről lehet elvezetni a hőt. Szerintem az apu számítási teljesítménye nem fogja elérni egy dedikált gpu számítási teljesítményét azonos gyártástechnológián.
-
Mahrenburg
őstag
-
t72killer
titán
Egy jól tervezett APU simán lehet, hogy jobban fogja pörgetni a rá optimalizált játékokat.
Nagy előnye az APU-nak, hogy a CPU és GPU magok közötti kommunikáció extragyors. Ha úrrá tudnak lenni a melegedésen és adnak neki elég memóriasávszélt (GDDR5, XDR), akkor semmi hátránya nem lesz az APU-nak a CPU+dedikált VGA rendszerhez képest.
-
janika77
csendes tag
Nekem itt porosodik a ps3-om a tv alatt.Egyszerűen képtelen vagyok játszani normálisan a kontrollerrel billentyűzet és egér után.lehet én vagyok béna.Nem arról van szó,hogy teljesen béna lennék hanem csak nem érzem jól magam konzolon.Az fps-ek játszhatatlanok számomra rajta.
-
ng0ofy
KORREKTOR
Lehet, hogy az új, erre írt játékokat egy mezei APU jobb teljesítménnyel fogja futtatni, mint egy méregdrága CPU+GPU(k) combo?
Legalábbis nagyon remélem.
-
Zotya84
őstag
Tiszta sor, de pont azért írtam - főleg offba -, hogy aki látja tegye fel a kezét. Mert az tiszta sor volt, hogy mit látok, csak tudod ez a cikk címe: "Képen pózol a Kaveri APU prototípusa". Én meg arra számítottam, hogy látni fogom azt (is). Úgyhogy igen, színtiszta jóindulatú kötekedésnek is szántam picit, meg jeleztem, hogy csalódtam a cikk címe és tartalma közötti összefüggés hiánya miatt... Meg hátha másnak is feltűnik, hogy pont az nincs a képen, aminek kéne.
Részemről téma lezárva.
-
Fiery
veterán
Ha kukacoskodni akarsz, akkor igazad van. Egyebirant pedig a Kaveri APU-hoz tartozo egyik referencia platform (talan a Ballina kodnevu) lathato a kepen. Megjegyzem, egy ilyen foto -- amin latszodik az alaplap kialakitasa -- sokkal tobbet elarul, mint ha csak egy APU-t mutogatnanak pőrén.
Az APU maga ugyanis ranezesre (tippem szerint) rendkivul hasonlo lesz, mint a Trinity, tehat "pofara" nem sok mindent lehetne leszurni egy kozeli fotobol sem. Azonos gyartastechnologia, hasonlo TDP, sok apro fejlesztes, de radikalis kulonbseg az APU-mag mereteben vagy formajaban nem varhato.
-
Fiery
veterán
A ventilator alatt talalhato a Kaveri, mellette pedig a chipset, kozos hutokorre kotve. Az alaplap baloldalan lathato ures hely valamilyen bovitokartyahoz tartozik, vagy esetleg mSATA SSD-nek hagytak ki helyet. A memoria jo esellyel az alaplap aljara van forrasztva, vagy az APU korul talalhato fent, szorosan az APU mellett, hogy alacsony kesleltetessel el lehessen erni.
-
t72killer
titán
Kíváncsi lennék, konkrétan mekkora összegről beszélünk. SzVSz egy 40-50$-os felár bőven megérné a többletteljesítményt, csak az a gond, hogy az összes alaplapgyártó a lehető legolcsóbb kategóriában (=DDR3 vram-nak is) akar játszani. GDDR design APU-ról nem tudok, sőt, egyes kategóriákban (ultrabook, netbook) még azt a DDR3-at is 1 csatornán vezérlik
.
-
Zotya84
őstag
Kérem tegye fel a kezét, aki látja a képen a Kaveri APU-t, mert én csak egy alaplapot látok, meg rajta a hűtőbordát, de az APU-t sehol, max a helyét...
Köszönöm.
-
Fiery
veterán
A GDDR5 teljesen mas mint a -- jelenleg nem letezo -- DDR5. A GDDR5 mar evek ota mukodik, szamtalan videokartya hasznalja ezt a memoria tipust, teljesen logikus valasztas volt az AMD-tol. Az egyeduli remenyuk a HSA-s APU, aminel egyedul a memoria savszelesseg a problema jelenleg (a Trinity es Richland eseteben), ami me'g egy kozepkategorias videokartyaetol is messze elmarad. Ezen probalnak segiteni a GDDR5-tel, amivel sokkal magasabb orajelet lehet elerni anelkul, hogy az alaplap kialakitasat tulbonyolitanak.
Az Intel az LGA2011-nel (Sandy Bridge-E) mas utat valasztott, ok inkabb a memoriabusz duplara szelesitesevel duplaztak meg a savszelesseget, de ez a processzor es az alaplap eloallitasat is borzasztoan megdragitja. Az AMD inkabb marad a 128 bites busznal, de egy joval magasabb orajelu memoriat pakol az alaplapra, ezzel tulszarnyalva minden jelenlegi alaplapi memoria savszelesseget. Megjegyzem, ezzel a megoldassal, amennyiben lenne egy eleg eros CPU-juk, aka'r egy jopofa HEDT platformot is lehetne epiteni, de az (marmint a nagyteljesitmenyu szegmens) ujabban nagyon kikerult az AMD fokuszabol...
-
Fiery
veterán
válasz
t72killer #29 üzenetére
En is csodalkoztam, hogy a PS4-be Jaguar magok kerulnek, de azert az igazsaghoz hozzatartozik az is, hogy ha pl. clock-for-clock (azaz azonos magorajelen) benchmarkolnad le a 4 Jaguar magos Kabinit es a 2 modulos / 4 magos Trinityt, akkor bizony sok esetben a kis Kabini le tudna nyomni a Trinityt. Nagyon jol sikerultek azok a Jaguar magok, es ott tenyleg annyi magot kapsz, mint amennyit rairnak -- mig a Trinity, Richland es Kaveri tovabbviszi a megoszott lebegopontos egyseges oszver megoldast a Bulldozerbol.
-
M107
addikt
Személyem úgy tudta, hogy a DDR3 és A GDDR3 sem ugyan az.
Mivel még a DDR4 sem véglegesítették a DDR5 még alpha fejlesztői fázisban van talán, akkor most a DDR5 és a GDDR 5 u.az fogja takarni ?
-
MZperX75
addikt
Izgalmas lesz az év vége.....lehet konzolom lesz jövőre?
Bár az irányítás mindig visszatartott,bár autós játékoknál már PC-n is használom a vezérlőt.PC-s játékokkal eddig csak FPS-ek miatt játszottam különböző címekkel(Farcry1-2,Crysis1 Crysis-warhead,Cod4-5 -Mw2-Mw3 stb) de a csalók miatt nagyon le vagyok lombozódva,Farcry2-ért sírt a szám,de senki sem játszott ano vele,pedig jó kis játék sikerült belőlle
főleg mert vagy 50 szuper pályát kreáltam és 1 másodperc és mehetett a multi rajta) -
Fiery
veterán
Az a gond, hogy az asztali DDR4 memoria me'g eleg messze van, me'g mindig nem veglegesitettek a teljes memoria modul specifikaciot. Az Intel is csak jovore fogja bevezetni, es varhatoan csak a szerver es a HEDT (High-End Desktop, Haswell-E) platformokon. Raadasul, a DDR4 asztali memoriak sem igernek olyan nagy savszelesseget, mint amit a GDDR5-bol ki lehet mar evek ota hozni. Ja, es a DDR4 memoria modulok raadasul baromi dragak lesznek kezdetben, mikozben a GDDR5 mar most is kvazi megfizetheto kategoria, legalabbis ha nem 6 GHz-ben gondolkozunk.
Ugyhogy az AMD-nel ugy dontottek, hogy hagyjak a francba a DDR4-et, es egybol a GDDR5-re ugranak -- ami viszont nem keverendo a jelenleg csak otlet szintjen letezo asztali DDR5 memoriaval. Az AMD-nel -- gondolom en -- felismertek, hogy egyre inkabb az integracio fele halad a mobil piac, es lassacskan az asztali piac is, ergo nem problema, ha az alaplapra forrasztjak a CPU-t (Atom, Brazos, Kabini, VIA Nano vonalon ez mar teljesen termeszetes evek ota), es kovetkezo lepeskent miert ne lehetne a memoriat is leforrasztani. Ha pedig leforrasztod a memoriat (BGA chipeket), akkor teljesen mindegy, hogy milyen memoria chipet hasznalsz, csak a CPU-ban/APU-ban levo memoria vezerlot kell felkesziteni a memoria chipre, es mar megy is a buli
Ugyhogy a Kaveribol lesz olyan variacio, aminel DDR3 memoria lesz DIMM vagy SO-DIMM foglalatban, es lesz olyan asztali es mobil alaplap is, aminel le lesz forrasztva az APU es a GDDR5 memoria is. Talan olyan megoldas is lesz, aminel az APU foglalatba kerul (FM2+), es csak a GDDR5 memoria lesz leforrasztva.
>a cpu részhez meg továbbra is ddr3 (vagy már ddr4)?
Nem, csak egyfele memoria lesz az alaplapon, nincs ertelme keverni oket.
-
banhammer
veterán
Jaj de szép!
-
t72killer
titán
Ezen csodálkoztam el én is. A hír, amit linkeltem Jaguar magokat ír, amik azért nem erőművész kategória.
Az időzítéssel kapcsolatban: ha Kaveri-ről van szó, akkor vagy tényleg nagyon korai a minta vagy az AMD előrébb van a Kaverivel, mint gondolnánk. Ha viszont Kabini (és ez a hír hibás), akkor az időzítés rendben van, abból idén nyáron már esedékesek az első fecskék.
-
Findzs
addikt
"pl. a GDDR5 memoria tamogatasa"
ezt, hogyan kell elképzelnünk?
kihagyják a ddr4 -et a pc-s platformon és rögtön ddr5 -öt fogunk bepattintani az alaplapba?
vagy az alaplapokon lesz integrálva egy ddr5 -ös chip (mondjuk 1gb-os) és az a kaveri vga részéhez fog kapcsolódni, a cpu részhez meg továbbra is ddr3 (vagy már ddr4)?
-
-
ViiiiktorOC
senior tag
Tőlem így is kinézhet a PS4!
Lényeg hogy fejlesztenek a fejlesztők! -
Fiery
veterán
válasz
fatallerror #18 üzenetére
PS4-rol nincsenek adataim, de a Kaveri GDDR5 memoria vezerloje elorelathatolag nem kezeli a 6 GHz-es GDDR5-ot, sot...
De azert meglesz a savszelesseg rendesen, egyedul az a kerdes, hogy a kesleltetes hogyan fog alakulni.
-
Fiery
veterán
válasz
t72killer #17 üzenetére
A Windowsnak semmi koze ahhoz, hogy milyen generacios memoria van a gepben. A Windows nem is tudja, hogy DDR2 vagy DDR3 van epp a PC-ben manapsag, de nem is erdekes szamara ez az informacio.
A Kabiniban 1, 2 vagy 4 db Jaguar mag dolgozik, ez a Bobcat magok utodja. Az AMD sajat terminologiaja szerint ez a Family 16h Models 00-0Fh szeria. Teljesen mas generacio ez, mint a Zambezi (FX), Vishera (FX), Trinity, Richland es Kaveri.
Ez az utobbi 5 processzor generacio a Family 15h csaladba tartozik, az elso ketto a Models 00-0Fh, a masodik ketto a Models 10-1Fh, a Kaveri pedig mar a Models 30-3Fh. Semmi koze tehat a Kaverinek a Kabinihez, es ha a PS4-ben Jaguar magok dolgoznak, akkor ahhoz sincs semmi koze a Kaverinek.
A Kaveri legkozelebb a most megjeleno Richlandhez all, de ahhoz kepest rengeteg fejlesztest tartalmaz, pl. a GDDR5 memoria tamogatasa.
-
zoltanz
nagyúr
válasz
fatallerror #3 üzenetére
Nem tudom, egy ideje használom az Origin-t, de semmi afférom nem volt vele.
-
fatallerror
addikt
hát ha a gaikai csak feleannyira fog működni mint ahogy bemutatták már jobb....
ps4-nél nem fogod látni a frissítést mert kikapcsolt állapotban fogja csinálni, játékhoz is hamarabb eljuthatsz mégha a power gomb megnyomása után nem is azonnal ébred fel (mert hiába mondja h 1 gombnyomásra azonnal onnan folytatod a játékot ahol félbehagytad azért pár másodperc biztos kell neki)és a hackereknek is xD x86ot simán feltörik : P
-
válasz
fatallerror #3 üzenetére
"én kicsit lusta vagyok már a pc-hez... telepítsd fel, frissíts drivert, jelentkezz be 4 helyre h eltudd indítani a játékot de még lehet akkor is hibaüzit dob a steam v inkább az origin stb..."
Az a baj, hogy a konzolos elmeny kb. semmiben sem kulonbozik ettol. Ha normalis sebesseggel akarod futtatni, akkor fel kell telepiteni, a konzolokat rendszeresen frissiteni kell, ha olyan a cucc, akkor ragaszkodik az online ellenorzeshez (es teljesen biztos, hogy ez a kovetkezo generacioban meg inkabb igy lesz) es hat az online ellenorzes az le is halhat.
Carmacknak meg minden bizonnyal az tetszik a nextgenben, hogy azok gyakorlatilag PC-k, igy nem kell sokat vacakolni a multiplatformmal.
-
t72killer
titán
Wouw, nem lenne semmi egy GDDR5-ös ultrabook... Az idei gamer-notik nagyrésze mehetne a levesbe
.
Windóz alatt nem lenne gond a GDDR miatt?Most akkor Kaveri vagy Kabini lesz a kicsike? Itt Jaugar magokat írnak, ami a Kabini szívét adják.
-
No meg az egér+bill kombót évtizedek óta használod... adj ennnyi időt a kontrollernek is, és akkor nem lesz az se olyan furcsa már.
-
Fiery
veterán
válasz
fatallerror #9 üzenetére
Annyira nem fogja megdobni az arakat, ugyanis nem 6 GHz-es (csucs) GDDR5 kerul majd az alaplapokra.
-
M107
addikt
Nekem sem megy game padon a játék még anno a ps2 Call Of Duty-n mindig meghaltam, pc-n bill+egér ilyen problémám nem volt.
Próbáltam de nem megy nekem nem sajnos ez van 2 db Xbox 360 és 4db ps2 controller tört szét darabokra.
Úgy hogy nem is az enyém volt jó lecke volt számomra
+ nem vagyunk egyformák. -
gianni85
veterán
válasz
fatallerror #9 üzenetére
+1 egyre jobban fog menni, mert szánsz rá időt, és külön +1 a hozzáállásért. Utálom a szájkaratésokat akik fikázzák a kontrollert, anélkül, hogy kipróbálták volna, vagy szántak volna az elsajátításra némi időt.
-
M107
addikt
Hajrá AMD !!!
Pc-n már rég nem játszom csak a olyan " nagy nevek érdekelnek" amik tényleg a játszhatóságról szólnak nálam legalább is.
Bár az apu-k tényleg csak az alap felbontásra valók + egy kis xtra , de jó látni a fejlődésüket.
Például :
Maffia 2
Maffia
Tomb Raider
Colin részek
Need for speed (a régi Most Wanted-ig) bezárólag.
Resident Evil 1-2-3-4-5 és a 6ot már alig várom.
Dead Space
Nol 1-2
Beyond Good Evil+ ami még ide nem férne ki, és a régi kaland akció game-k 1993-2013. s ami nem írtam ide....
UI:
Crysis 2 az maga volt a királyság, de az 1 és a mostani 3 szép szép de ennyi nálam 45 % kapna játszhatóság szintjén, (elnézést ha valakit megsértettem) az új 3, például a grafika terén szép, ha lenne hozzá atom gépem az 98% mivel 100% az nem létezik még játékban sem.
Nem tudom mit élveznek benne nekem sajnos lőttem benne 2-őt és inkább eladtam havernak mint hogy megtartsam. -
Findzs
addikt
a konzol pc -sedik a pc konzolosodik
majd valahol félúton találkoznak
-
fatallerror
addikt
én is örülnék ennek mégha megis dobná rendesen az árakat a gddr5
(#6) gyiku: én is így voltam vele még vagyok is. de most kipróbáltam a crysis3-at x360assal és pontosan és kényelmesen lehet vele játszani, kezdetben kicsit lassú voltam de belejöttem hamar. természetesen az egér a legjobb de korántsem idegtépő kontrollerrel, inkább megtanulok játszani vele mint felcsessze az agyam az origin
és ez csak az fps-re vonatkozik, úgy vagyok vele ha ennyi takonypóc megtanult kontrollerrel játszani fps-t akkor én is megtudom tanulni
na de ez nem ide tartozik
#8) DanielK: detto így lesz nekem a next gennél
minimálisra szorítom én is a pc játékot mégha fáj is :/ de engem a ps4 koncepciója meggyőzött. kezdem megérteni a fejlesztőket h nehéz az élet pc-n....remélem ez a kaveri apu ill maga a technológia segíteni fogja őket
-
DanielK
addikt
válasz
fatallerror #3 üzenetére
én már nagyon rég átálltam a konzolra (PS3 megjelenésekor). PC-n csak a stratégiai játékokat játszom, illetve a Fallout 3-at a magyar felirat miatt. Ennyi.
-
Fiery
veterán
válasz
FollowTheORI #5 üzenetére
Sima Service Pack-kel is megoldhato a kozos cimter kezelese, aka'r Win7-en is (ha az MS is ugy akarja).
-
gyiku
nagyúr
válasz
fatallerror #3 üzenetére
az elso bekezdesben van valami, de nem letezik, hogy kontrollerrel bohockodjak.
-
És mikor lesz rá jó OS PC-n?
Mert a windows blue szerintem még nem fogja támogatni a közös címteret. -
Fiery
veterán
válasz
fatallerror #3 üzenetére
A Kaverinel az APU maga tamogatja a GDDR5 memoriat minden platformon, azaz csupan az adott PC-s implementacion fog mulni, hogy milyen memoria (DDR3 DIMM, DDR3 SO-DIMM, DDR3 BGA vagy GDDR5 BGA) kerul az alaplapra. En szemely szerint arra szamitok, hogy minden kategoriaban lesznek GDDR5 variansok, ugyanis az iGPU-nak nagyon jol fog jonni a plusz savszelesseg, kulonosen az Ultrabook-szeru megoldasoknal. A legtobb eladast szerintem pont a BGA (FP3 tokozas) Kaveri + BGA GDDR5 kombinacioban fogja realizalni az AMD. De az nagyon fontos lenne, hogy me'g az iden osszel piacra keruljon a cucc minden platformon (asztali + mobil).
-
fatallerror
addikt
én kicsit lusta vagyok már a pc-hez... telepítsd fel, frissíts drivert, jelentkezz be 4 helyre h eltudd indítani a játékot de még lehet akkor is hibaüzit dob a steam v inkább az origin stb... eléggé alkalmi játékos vagyok én már ahhoz h ennyit szarakodjak h játszani tudjak ezért most már 90% h veszek 1 konzolt és ennyi....aztán a nagyon kevés pc exkluzív játékhoz (konkrétan csak a simcity érdekel ami csak pc-s) meg elég 1 átlagos játékgép...
hiába lesz tudásban hasonló, a ps4 gddr5öt használ a közösben ami még a ddr4-nél is gyorsabb lesz...na meg az 1 adott hardver jó api-val... hiába lesznek jó pc-s hardverek ha az api így korlátoz.
én úgy tudom h john carmack-et se a ms se a sony nem fizeti a véleményéért és ha ő neki tetszik a ps4 (xbox hardvere is hasonló lesz szóval az is fog neki) akkor az biztos jó is. még a jelenlegi xbox-on is nagyon szép a crysis 3, egyedül a low res textúrák szembeötlőek és egyes független fejlesztők szerint 8x-10x erősebb a next gen és amit láttam a ps meetingen úgy el is hiszem h a lehetőség adott jó játékokat csinálni többi a készítőkön áll.szerintem ez a kaveri apu is kihasználatlan lesz 1 darabig....
#2) atti_2010: nem bírtad ki igaz?
-
vinibali
őstag
emlékeim szerint, nemrég még Trinity alapú fejlesztőgépeket használt a Sony, nyílván a koherens memória miatt. mostmár a gépember szeretném látni az A10-7800K
prociapumatelég rég volt, amikor a Trinity lapkát láttuk DiRT3 próba közben, utána elég sok idő tellt el amíg a boltokba került
vicces már a következő generációról beszélni, ha még a Richland sincs kiadva, bár remélhetőleg nemsoká indul és jól sikerül majd!
Új hozzászólás Aktív témák
- ricsi99: 6. Genes alaplap tündöklése.. kontra MS/Zintel korlátozásai.(Mehetnek a levesbe)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen routert?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Intel Core Ultra 9 285K 24-Core 3.7GHz LGA1851
- Intel Core i7 - 12700 12Mag / 20Thread - LGA1700 - 3.6GHz - 4.90 GHz, 25M Cache
- Intel Core Ultra 7 265K - Új, Gari 2028.09.27. -ig - Eladó!
- Intel Core Ultra 9 285K - Új, Gari 2028.08.05. -ig - Eladó!
- Intel Core I9 14900F - 24mag/32szál - Új, Gari 2030.08.27. -ig - Eladó!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Új FULL HD webkamera + Számla
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest