Új hozzászólás Aktív témák
-
cocka
veterán
válasz
#06658560 #69 üzenetére
Ez bunkó (tudatlan) kallereknél úgy szokott működni, hogy helyszíni bírságot szab ki, 2000 Ft-ot, amit természetesen mivel nem tudsz vagy (mert talán neten már fizettél) nem akarsz újra kifizetni, ezért 6000 Ft-ra büntet és ad egy utasleadási lapot.
Na nekem már egyszer megmutatták erre mi a recept. Be kellett mennem a máv igazgatóságra kimagyarázni és "csak" 2390 Ft-tal megúsztam.
Hozzáteszem az ok, amiért akkor megbüntettek: Nem volt az IC-re helyjegyem, de volt érvényes menetjegyem. Ezesetben a büntetés 500 Ft plusz egy pótjegy ára, ami 390 Ft. Vagyis 890 Ft helyett 2390 Ft-ot fizettem.
Idéznék a pótdíjszabásból:
A megállapított menetdíj vagy pótjegy díján felül 500 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki
# a belföldi forgalomban pótjegyköteles vonaton érvényes pótjegy nélkül utazik,
# a helyjegyköteles vonatra érvényes helyjegy nélkül száll fel.
# a belföldi forgalomban a pót- és helyjegyköteles vonaton érvényes pót- és helyjeggyel nem rendelkezik.A megállapított menetdíj (viteldíj) vagy pótjegy díján felül 2000 Ft pótdíjat fizet a vonaton az, aki
menetjegy nélkül vagy érvénytelen menetjeggyel a vonatra felszáll,
Volt érvényes menetjegyem, tehát nemhogy a 6000 de még a 2000 Ft-os büntetés is jogalap nélküli volt.
-
#06658560
törölt tag
A kaller jegyzokonyvet vesz fel, es majd kivizsgaljak a dolgot. nem kesel le ezert vonatot.
-
#06658560
törölt tag
Tudok jobbat modnani: Szeged-Bp: a vonat eleje IC, potjeggyel, a vege sima gyorsvonat.
A jegykiadas? A MAV regi nagy hibaja, hogy a jegykiadas allomasi keretekbol megy. Van, amikor Bp-n mar nem lehet jegyet kapni, mert a pesti keret elfogyott, a szolnokit meg nem hasznalhatjak fel. Es fel vonatok kepesek uresen menni igy...
A porszappannal talalkoztal mar? Olyan is letezik helyenkent.
A kedvezmenyes potjegyes IC-k eleg nagy atveresek a MAV reszerol, mert arra nem adjak vissza keses eseten a potjegy arat... :S
-
cocka
veterán
Mostanában vettem észre pl. a Füzesabony-Hidasnémeti vonalon is többek között, hogy újrafestettek pár kocsit. (személyvonatok) Ezt onnan tudom, hogy nem hagytak elég időt a száradásnak, mert ragad az ajtó. Ajtókilincsből is láttam már érdekeset. Pl. egy előtérből utastérbe nyíló ajtóról leoperálták a kilincset vkik és a helyére a fémcsonkra egy zárókát tettek. Meg találkoztam olyan budiajtóval, hogy belül nem volt az ajtón kilincs. Ha bevágod magad után, akkor szívás.
Ja és mostanában van víz! Néhol még szappan is. Mondjuk ritka gagyi téglalap alakú, büdös szappan, de legalább van.
Szóval ami a vizet illeti, szerintem a mávnál a víztartályok feltöltése kampányszerűen megy. Mert ha nincs víz, jó formán mindegy milyen kocsiban utazol, sehol sincs víz (IC-ket nem számolom), ha meg van víz, akkor mindenhol van.
Az IC-kből azt a fajtát komálom leginkább, amire csak pótjegy kell. Nem szeretem, ha meghatározzák, hogy hova üljek. Ráadásul általában 4-5 kocsival közlekednek, amik közül 3 zsúfolásig tele van, magyarán egyáltalán nem kényelmes, a dohányzó kocsi meg kong az ürességtől. A legszarabb az IC-kben az, hogy összvissz fél órát spórolok a menetidőn 520 Ft-ért, és néha azért jó lenne ablakot is nyitni.
Jut eszembe pót- és helyjegyárak. Van ugye a 130 Ft-os, a 390 Ft-os és az 520 Ft-os. Valahogy úgy van a díjszabásban, hogy Interpicikre, belföldi expressz vonatokra 130 Ft a helyjegy, normál IC-kre 520 Ft, de 390, ha az ár nem tartalmazza a helybiztosítást.
Na most ha megnézitek: Miskolc-Debrecen, Miskolc-Nyíregyháza között 130 Ft a normál IC-re a helyjegy, Miskolc-Füzesabony, Miskolc-Bp. Keleti viszonylatban meg 520 Ft. Ez rohadtul nem igazságos. Nehogy már az irány döntse el, hogy a helyjegy 130 Ft vagy 520 Ft. Mindkettő normál IC csak ellenkező irányba mennek, mégis ott figyel a 390 Ft-os különbözet. Ezen elgondolkodott már valaki? Őszintén kíváncsi vagyok a válaszotokra!
Ma is jegyautomatáztam.
Nekem bejön ez a fajta rendszer. Viszont úgy vettem észre, hogy mintha kissé elnyújtva nyomtatná a betüket. A legfrappánsabb dolog: Állomás/Internet
-
#06658560
törölt tag
válasz
Wolverine #65 üzenetére
Egy korábbi kommentemben ott volt, hogy merre utaztam, mikoen. Eddig egyetlen gyalázatos vonatot láttam, egy gyorsvonatot a Bp-Debrecen vonalon. pedig zemélyvonatoztam is többfele, elég változatos kocsikon... És a magyar elővárost hasonlítottam a német elővároshoz.tisztaság szempontjából.
-
Wolverine
félisten
válasz
#06658560 #64 üzenetére
"Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém."
Magyar viszonylatban az ilyenek iszonyatosak; gyanítom, hogy az átlagot jelentő magyar vonalakon és kocsikon nincs "szerencséd" utazni, vagy az átlagosnál jobb szerelvényeken jársz arra (az IC nem a magyar átlag, hanem kimagaslóan jobb annál)... Bármilyen vonalon ha IC helyett sima gyorssal utazol, kb. két szinttel gyengébb minőségű kocsikat kapsz.
-
#06658560
törölt tag
Na fussunk végig szép sorban. Olasz tapasztalataim nicnsenek, németek vannak. igencsak hangosak az itteni kocsik, amik ingában járnak. A tehervonatok állomáson áthaladva kész zajtömeg, zenét rádiót nem tudok mellette hallgatni. Az ICE-k, IC-k amikor átrobognak egy állomáson, akkor igen tiszteséges zajt produkálnak, ha nem 50-nel, hanem gyorsabban mennek. köln környéki vasóthálózattal összevetve szerintem a pesti és környező viszonyok nem roszabbak, plusz az ország lefedettsége is megfelelő. Kétsávos hálózat. Előbb győzd meg a románokat, hogy ne a trianoni szerződéshez ragaszkodjanak, hanem engedjék a fejlesztést, pl. Megvan a lehetőség az országban keresztbe is utazni, az más kérdés, hogy szinte értelmetlen, annyira komplikált. Német kocsik tisztasága kb megegyezik a magyarokéval. Ingakocsikról beszélve. mondom ezt úgy, hogy a legújabb otthoni kocsikho még nem votl szerencsém.
Amikor a német húszéves kocsihoz votl szerencsém egy Pécs-Bp IC kapcsolatban, akkor egyáltalán nem volt semmi zaja, egyedül a kreténséből maximálisra állított hűtőfokozatban járó klíma idegesített.
kédés: a dupla sínpőárnak mi köze van a hálózat kiépítettségéhez? A dupla sínpár csak az adott vonal áteresztőképeségét fogja befolyásolni, az országos kiépítettségen nem módosít. Egyébként egyo lyan vonalra, ahol óránként közlekedik egy vonat értelmetlen két vágányt tenni. A forgalmasabbak mo-n is dupla vágányosok, hidd el. Pl Bp-dombvár két vágán, Bp-Lőkösháza pár km kivételével teljesen, azt a páart most építik, Vác felé szintén végig két vágány a határig, ha jól tudom, Vácig tuti, Hegyeshalom, Rajka felé végig, A Balaton felészintén, Balatontól meg a két parton megy tovább, a délit nem tudom duplázták-e mostanában, vagy sem, vagy már jóideje végig két vágány, északon tudom, hogy egy, helyhiány miatt.
Német jegyárakról tudok valamit is mondani. Nem km-ben mérik a közlekedési társuláson belül, hanem állomásig a tarifát, így pl 9km egy útra teljesáron 4,1€. Egy közbülső megállással ez 9 perc. Ezt Mo-n is tudták a vonatok, amior ilyen irányba utaztam, és elhagyták a városi teürleteket, ahol a lakosság miatt nem lehet nagyobb sebeségel közlekedni. Németéknél is így van, amíg épület van a vasút közelében, addig sebesség visszavesz.Vagy van zajvédő töltés a sín két oldalán. -
ronaldo
őstag
Azért Miskolc meg Debrecen két tipikus város, ahova általában a pesti bevezetéssel egyidőben építenek meg mindent. Csak sajnos onnan nem szokott futótűzként terjedni.
A következő mondatoddal pedig nem értek egyet. Ugyanis németországban karbantartják a vonatokat. Nálunk pedig ezek az onnan vett 20 éves kocsik fékezéskor úgy sikítanak, hogy az arra érzékenynek megfájdul tőle a feje. Már erősen gondolkoztam egy pereskedésen is - a zunió meg is védene, biztos van idevágó "zöld" rendelete -, de nem akarom tovább kínozni a mávot. Nyög így is eleget.
Amúgy meg mást ne mondjak, Milanoban egy város széli vonat megy pár méterre a házak mellett, és ha a szélzaj nincs, nem hallod hogy elment. Rajta utazni meg olyan, mintha repülne az ember. És nem, nem villamos, nem metro. Egy vonat, ami keresztülmegy a környező városokon, mivel sok cég telephelye nem a városban van, hanem az agglomerációban. Ja, a jegy olyan 50%-al drágább mint, itthon, a menetidő meg kb. 250%-al rövidebb.
Ha pedig történelmi ismereteidre hagyatkozol, beláthatod, hogy _lehetetlen_ a kiépítettséget a hazaihoz hasonlítani. Egy: nyugaton - még a nem túl nagy nemzet ausztriában - a főbb vonalakon mindenhol dupla sínpár fut. Nálunk ilyen alig van(én mondjuk életemben nem láttam itthon, de tudom, hogy van). Kettő: az ország szétszabdalása után a pestből kiinduló "pókhálós" vasúthálózat nagy része külföldi kézbe került így gyakorlatilag a mai magyarország területét nézve már értelmezhetetlen a vasúthálózat képe, ill. hogy mit akartak akkor. Ezért kell sok embernek felutaznia előbb pestre majd onnan újra leutaznia, ha A-ból B-be akar jutni. Mivel a keresztirányú vonal nagyrésze külföldre került. 60 éve pedig nem nagyon építenek pályát a kényes helyekre - sőt, szüntetik meg a maradékot -> ami érthető, mert így tényleg nem sok értelmük van, kár, hogy _úgy_ kibővítve meg lenne...
-
#06658560
törölt tag
Valahol, valami másik vonathoz kelenek a kocsik, és jellemzően csak egyik irányba vannak kihazsnálva. valahogy meg vissza kell vinni, különben igen gyorsan gyűlne egy helyre a MÁV kocsiállománya. Ha meg nem szerevényben közlekedtetik, hanem csak üres menetként, akkor biztos nem fognak rajta semmit, csak buknak. Ellenben utánakötve egy egyébként is közlekedő vonatnak, már nincs bukta, kvázi ingyen viszik el.
-
cocka
veterán
Budapesten meg a Pest megyei elővárosi vonatokon biztos.
Miskolc-Füzesabony (mellesleg fővonalról van szó) közti személyvonatokon kivétel nélkül mindig volt/van helyem. Annyi, hogy amikor áttérnek a nyári menetrendre csak 3 kocsival közlekedik 4 helyett.
De mikor 4 kocsi van, majdnem úgy néz ki a vonat, hogy 1 fülke 1 ember vagy max. 4. De olyan is volt már hogy nem fülkésben az egész kocsiban egyedül voltam. Nyilván el akarják kerülni a heringeffektust vagy mit tudom én.
De ami igencsak meglepett, hogy párszor visszafelé a Füzesabony-Miskolc vonalon 7-8 kocsis személyvonatokkal lehetett menni. Hogy annak mi értelme volt?
-
shtml
őstag
válasz
#06658560 #56 üzenetére
Rég megette a fene, ha a papír hitelesítené majd az elektronikus jegyvásárlást. Érdekes, a mobilszolgáltatók már több mint 10 éve megoldották, hogy egy feltöltőkódot ne lehessen többször felhasználni. Nehogy már akkora nagy feladat legyen ez a MÁV fejlett adathálózatán. Csak annyi kell, hogy a kallernél legyen a MÁV szerverére csatlakozó PDA vagy valami egyéb.
Amúgy meg elkerülhetetlen, hogy a teljesen elektronikus, online jegyvásárlás országos bevezetése után is jó ideig vele párhuzamosan működjenek a jegyeladó bácsik-nénik is. Ugye a webboltok elterjedésével nem szűntek meg a fizikailag is létező üzletek, sőt sok egyszerre műveli mindkettőt. De a készpénzes fizetés sem szűnt meg a kártyás fizetés elterjedésével, még azokban az országokban sem, ahol pedig sokkal általánosabban használatos a kártyás fizetés.
Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?
Ugyan miért kellene a kettőt összekötni? Mellesleg az összekötés (ha nem is úgy, ahogy esetleg gondolod) automatikusan megvalósul a kaller személyében, akit némi cukorkával és áramimpulzussal biztos be lehet idomítani arra, hogy az online megváltott "jegyek" kezelése mellett továbbra is felismerje a jegypénztári jegyeket. Sőt a hamisítás ellen legbiztosabban a kettő alapvetően eltérő megjelenése véd.
-
cocka
veterán
Ha 10 perccel indulás előtt ér az ember oda és mindegyik pénztárnál hosszú sor áll akkor én ezzel nem tudok egyet érteni.
Miért nem?
Kódot bepötyögöm, jegyet megkapom, vonathoz távozok. Ha az automata nem megy valamiért és mondjuk emiatt lekésném a vonatot, hát se baj, megyek IC-vel, ami 26 perccel később megy.
Azzal sem hogy gyakorlatilag légköbméterre mérik az egy embernek jutó férőhelyet, de ez egy másik téma.
Hol? A vonaton vagy sorbaálláskor?
-
#06658560
törölt tag
AMikor a netes vásárlás annyira elterjedt lesz, hogy ki lehessen váltani a jelenleg ott üldögélőket, akkor majd lmár megéri meggondolni, hogy igen, elfelejtjük a kinyomtatást, mutogassák akármilyen módon a mobilt, pdat, notit, amijük van. hisz akkorra már a háttér meglesz hozzá, Csak a túloldali lekérdezést kell megoldani. Adig viszont valahogy integrálni kell a jelenlegi rendszerbe, mert a legdrágább megoldás az lenne, ha párhuzamosan futtatnának két, egymással nem összekapcsolt megoldást. Vagy te hogy tudnád a teljesen elektronikus, meg a hagyományos megoldást hirtelen, karikacsapásra összekötni, ha nem úgy, hogy a júzerinterfész egyik elemét a régi rendszerhez igazítod?
kiegészítés: Ha engednék az otthoni nyomtatást, akkor egy jegyet mennyi embernek lehetne kinyomtatni, Vagy honnan kerítenél otthonra a MÁV által elfogadott megfelelő papírt, Így, hogy a saját rendszerük kezei az egészet, a saját hőpapírukon, plusz mögötte a szoftverel, ki lehet küszöbölni azt, hogy egy kóddal többen akarjanak jegyet venni, vagy kinyomtatott állapotban, az otthoni sima A4-re lengessék. Egy koliban mennyien vennének jegyet mondjuk egy Szeged-Bp viszonylatra ténylegesen?
-
DarkByte
addikt
Ha 10 perccel indulás előtt ér az ember oda és mindegyik pénztárnál hosszú sor áll akkor én ezzel nem tudok egyet érteni. Azzal sem hogy gyakorlatilag légköbméterre mérik az egy embernek jutó férőhelyet, de ez egy másik téma.
A mobilodat pedig nem kell odaadnod, csak megnyitod az érvényesítő SMS-t és odamutatod. Ez nálam bőven beleférne, és igen messze van attól hogy a bankkártya számodat kérik el. Szvsz
-
shtml
őstag
válasz
#06658560 #53 üzenetére
A meglévő (közbülső) lépcső éppen az, amelyet itt többen is bírálnak és rossznak tartanak.
Hoztak egy rossz döntést, amelyről már most látható, hogy országos kiépítésére (minden egyes állomáson) semmi esély. Majd arra hivatkozva, hogy erre kell építeni a többi lépcsőt is, sorra következnek a további rossz döntések.
Elektronikus jegyvásárlás eddig a MÁV-nál gyakorlatilag nem volt (jó, IC kivételével), tehát rögtön lehetett volna egy ésszerűen átgondolt fejlesztést végrehajtani. A jegyeladó nénik és bácsik persze még jó ideig megmaradnak az állomásokon, őket a mostani fejlesztés sem váltja ki, tehát erre kár is hivatkozni.
-
#06658560
törölt tag
Ha nicns semmilyen infrastruktúra egy adott feladatra, akkor olcsóbb egyből a fejlettebbet kiépíteni, mint a közbülső lépcsőt felhúzni, és utána a cutting edget. Ellenben egy meglévőt fejleszteni meg mindig olcsóbb ha több lépcsőben történik, különösen, ha sok embert is érint, mert azért az meber nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni egyszerre ötvenöt újításhoz, ha napi szinten kell őket kezelnie. Példád rossz.
-
cocka
veterán
válasz
#06658560 #47 üzenetére
Nekem dombornyomásmentes Mastercard van és SOHA sehol nem kér pint. Az ATM-eket kivéve.
Pedig elektronikus kártya. De egyenértékű egy Mastercarddal, csak olyan helyen nem lehet használni, ahol imprinterrel húzzák le a kártyát. Ilyen meg itthon csak elvétve van. Esetleg taxikban.
egyes tecsókban volt, hoy kérte a pint, máskor nem, csak aláírni kellett, de több alkalommal kellett már mindkettőt megtennem.
Ezt most a Visa Electronra írtad? Lásd indoklást fentebb.
-
cocka
veterán
válasz
#06658560 #42 üzenetére
Ha az ajtóra nincs kitéve az Amex logó, akkor nem tudsz vele fizetni.
Az SMS alapú autópálya matrica is azért kényelmesebb, mert nem kell elmenni megvenni a matricát.
Mindig vonatindulás előtt veszem meg a jegyet pár perccel, ha már ott vagyok a pályaudvaron, akkor nem mindegy, hogy közvetlenül a vonathoz megyek vagy még előtte pötyögök gombon? Nem azon a fél percen fog múlni, hogy elérem-e vagy sem.
Nekem csak ne nézegesse a mobilomat. Privát szféra, jó hogy nem már a bankkártyaszámom nem kéri el.
-
#06658560
törölt tag
Van oylan is, hogy MÁV-informatika. Fejlesztenek szoftvereket, akár maguknak is megcisnálhatnák, ha akarnák. De valahogy nyugatra sem terjedt még el ez a fokú digitalizálása a kallereknek, bár mobil jegyvásárlás létezik a lokális tömegközlekedési társuláson belül, amihez a DB is csatlakozott.
-
#06658560
törölt tag
Háát, AMEx OTP-s kártya, és eddig amikor azzal kísérleteztem, keletiben, nem tudtak vele mit kezdeni. Van Visa electron kártyám, valamint Maestro is, elektronikus, utóbbiból Ec kártyás német verzióm is. utóbbi rendre kéri a PIN-t, egyes tecsókban volt, hoy kérte a pint, máskor nem, csak aláírni kellett, de több alkalommal kellett már mindkettőt megtennem. Szóval tapasztalataim szerint eléggé hektikus a dolog, s ami az érdekes, hogyakár az azonos bankhoz tartozó kártyák is képesek különbözően viselkedni ilyetén, üzletről, üzletre...
-
ujoimro
tag
Ja, hogy akkor már létező, nagy tételben igen olcsón beszerezhető eszközökből fel lehetne építeni a rendszert minimális fejlesztéssel
minden kalauznak pda? szerintem ez nem két fillér. ne felejtsd el, hogy ha pénzről van szó (jegy adás-vétel) akkor konzisztens programokat kell használniuk, annak a licensze pedig több mint a pda.
ha pedig összetákolnak valamit valami garázscégben, akkor nagyon hamar összeomlik.
-
cocka
veterán
válasz
#06658560 #42 üzenetére
Hát ez attól függ, hogy melyik bank a kártya kibocsátója illetve melyik bank az elfogadó bank.
Meg még kártyatípustól is, meg kártyamárkától is függ. Esetleg POS beállításaitól. 3 bankról tudok, akik POS-eket működtetnek: OTP, K&H és Unicredit. Legtöbb ugye az OTP-sből van.
Ennek alapján elmondható, hogy ha egyezik a kártya kibocsátó bank az elfogadó bankkal, akkor elektronikus kártyáknál szokás pin kódot kérni. Ha nem egyezik, akkor csak aláírást kérnek. Újabban pint és aláírást együtt már nem kérnek, elég csak az egyik, viszont 10 ezer Ft feletti vásárlás esetén személyit is kérhetnek.
A dombornyomott kártyák nem pin kötelesek, magyarán csak akkor kell PIN kód a dombornyomottaknál, ha a kártya kibocsátó és az elfogadó megegyezik. Lásd: OTP-s Visa Classic vagy OTP-s Mastercard OTP-s POS-en lehúzva. Vagy K&H-s.
Az elektronikus kártyák közül a Maestro PIN köteles, magyarul elvileg mindegy milyen banktól van, PIN-t fog kérni.
Visa Electronnál pedig: ha a fenti két bank egyezik, akkor kér PIN-t, ha nem egyezik, akkor csak aláírás kell.
Dombornyomásmentes Mastercardnál pedig: csak aláírást kérnek
A Mastercard Electronicról nem tudok nyilatkozni. Nincs hitelkártyám. -
#06658560
törölt tag
A MÁV elrejtett létszámcsökkentése következtében a fejpályaudvarokon ezt nem tudnád megmutatni, mert az adj király katonák nem tudják, hogy a kód, amit mutogatsz az téynleg hiteles, és akkora szóló jegyhez tartozik. És gondolom örülnél neki, ha a telefonod kijelzőjét lebélyegeznék okosan. Ahogy a jelenlegi rendszerben a jegy érvényesítése a jegyvizsgáló sizgnójával és a vonatszám ráírásával történik, így kell valami, amivel megodlható a dolog.
-
DarkByte
addikt
Lehet én vagyok túl rosszmájú ez esetben mint írjátok, de tartok tőle hogy jönnek azok akik percekig tökölnek ezzel is előttem a sorban, mert félreüti, esetleg rosszul írta fel a számot..
POS terminálnál biztos gyorsabb, ezt nem vitatom. Kopi31415: Én ilyen komplex jegyeket nem szoktam összeállítatni, de az ilyesmit nem több jegy képében kapod meg?
Ott azért nem egy papírt kell nyomtatni.
Egyébként nem is a rosszindulatról szól a dolog, csak nem látom akkora előnyét a hagyományos módszerrel szemben. A másik hogy nekem is ilyesmi jutott eszembe mint a többieknek feljebb hogy az lenne a legjobb ha a papír alapú jegy nem is kellene, hanem mondjuk SMS-ben kapnám a jegyet a mobilra és azt kellene a vonaton felmutatni (ezér még egy max. pár tíz forintos többlet árat is el tudnék viselni), vagy a kalauznak kellene lediktálni a 10 számjegyet. Az SMS alapú autópálya matrica is azért kényelmesebb, mert nem kell elmenni megvenni a matricát. Tudom, ne várjak ilyen hi-tech előrelépést.. de mivel bennevagyok egy olyan gyorsanfejlődő dologban mint az informatika, ezért néha elkap a hév.
-
cocka
veterán
10 számjegyet előkotorni semmiből nem tart, ha más nem, beírod a mobilodba vagy felirod egy cetlire.
A beütés a képernyő érintgetéséből áll, én is azt hittem, hogy ott bénázgatni fogok, mert utálom az érintőképernyőt, de határozottan gyorsan ment ezúttal.
Megvárni míg kinyomja? Az kb. 5 másodperc. Az egész folyamat mindent egybevetve meg jó ha 20 másodpercig tart. Annyi időd csak van nem?
Összehasonlítva a mávnál található OTP-s pos terminálokkal, amiknek a tempója rettentő lassú. Ha kártyával fizetek legalább 1 percig tart, míg felépítik a vonalat, ellenőríznek, bizonylatot nyomtatnak, mávos néni írkál a bizonylatra stb.., nekem meg aláírni, mert nem pin köteles a kártya stb.. Szóval még ez a leglassabb fizetési mód. De eléggé POS függő, mert pl. ha egy Plusban fizetsz kártyával (K&H-s POS), az kb. 10 másodperc.
A kp.-s utasok meg a hátuk közepére kívánnak téged, főleg amikor hétvége van és a 7 pénztárból nyitva van 2, amiből az egyiknél számlát kérnek.
-
#06658560
törölt tag
Azert egy telefonkijelzorol bepotyogni 10 karaktert meg mindig gyorsabb, mitn elmondani a penztarosnak, hogy kerek egy diak jegyet VP-Pecs viszonylatra, Sarbogardtol IC potjegyet a Mecsek(?) IC-re, majd vasarnapra egy Pecs -Budapest diakjegyet, Ic potjeggyel a delutan negyes IC-re. Es mire ezt vegigdaraltad, s fel is fogta, beszolsz neki, hogy ja, es szamlat is kernek.
Ja, akkor nem lehet diak.
-
DarkByte
addikt
Na hát ennek így ebben a formában nem sok értelmét látom. Ha saját magam itthon ki tudnám nyomtatni a jegyet és az állomáson max. egy vonalkód leolvasásnyi időt venne igénybe az érvényesítés (vagy esetleg betenni egy vonaljegy lyukasztó szerű gépbe ami ellenőrzi és ráírja hogy érvényesítve) akkor esetleg. De ez így legalább akkora nyűg.. 10 számjegyet előkotorászni, beütni, megvárni még kinyomtatja.. ezzel is várni kell azért, indulás előtt ott is állna a sor (talán persze valamivel kurtább).
-
#06658560
törölt tag
2006 elejen negy honapig naponta BP-Erd utani megallo, neve most nem jut eszembe, BHV-val, azota meg Bcs-re, Pecsre megyek, utobbi helyre szigoruan Ic a menetido es az egyeb jaratok elerhetetlensege miatt, de majd egy evig jartam heti rendszeresseggel is tavaly auguszusig Veszprembe Bp-rol. De volt nehany eve meg a mocskos vonatokhoz szerencsem egy Gyor- Bp, Tatabanya-Bp, Tata-Bp viszonylatban is. Valamint jartam 100a-n vegigkozlekedo vonattal Cegled-Szolnok kozott, sokat midnenfelevel meg Bx-szel is Bcs-Szeged kozott, eleg sdokat Bz-ztem Vp-Szfvar kozott, ugy, hogy folytatas BHv-n Sarbogardig, utaztam evente egyszar Szekszardra Bp-rol, zomeben min felet az utnak szemelyvonattal, Bz-ztem Gyoma-Szeghalom kozott es a Desiro a legmodernebb vonat, amivel Mo-n utaztam. Egyebkent jartam a hernyoval a bp-Vac iranyban is, de meg a megkerulo utvonalon is utaztam felutig, napkozbeni idotolteskent orient expressz nezes urugyen.Desirozni pedig Bp-Ergom, valamint Bp-Nyiregy uton sikerult, amikor utobbi utvonalon IC-kent kozlekedett nov 1-en Bp nyugati Bp Keleti kozott a Keleti- miskolc- nyiregy- Debrecen- Kecso-Szeged-Kecso-Cegled-nyugati viszonylatban. Az elmult tiz evben szinte minden hetvegen vonaton ultem valamelyik iranyban.
Ja, postacsikos es patkanyszurke Bhv-hoz nem votl szerencsem.
De a magyar jarmuparkbol Hernyo, selyemhernyo, BMPZ, AMPZ, BP, AP, By, BHv, Bx, Ax, B, A, Bo, Bmz,Bz, Bzmot, Bzx, Usgyi, Desiro, amiken utaztam biztosan, es emlekszem is ra. Talentet es Flirtet csak a Deliben allo allapotban tudtam szemugyre venni. mozdonyilag pedig gigant, Szili, Taurus.
Ezenkivul ismerem utaskent a bugaci, a szilvasvaradi kisvasutat, illetve a nagycenkit.
-
shtml
őstag
Csak egy módosított szoftverű mobiltelefonra van szükség, plusz egy jó szerződésre vmelyik mobilszolgáltatóval. De ha sokba kerül a mobil adatátvitel, akkor egyszerű hotspot az állomásokon (mindegyiken nem is kell), a kallernek meg valami alapszintű PDA, netbook vagy hasonló.
Ja, hogy akkor már létező, nagy tételben igen olcsón beszerezhető eszközökből fel lehetne építeni a rendszert minimális fejlesztéssel, és ezért nem lehetne annyit lenyúlni haver-sógor-koma stb. cégének adott brutál megrendelés címén? Viszont az utasok milliói sokkal jobban járnának, igaz, ez a MÁV-nál vsz. senkit nem érdekel.
-
ALI_G
veterán
és amikor utalok, akkor azért a bank leveszi a saját összegét, nem?
-
ujoimro
tag
Szerintem az automatás vásárlás csak az első lépés. Miután kiszűrik a rendszer kezdeti hibáit biztos vagyok benne, hogy bevezetik majd a postai jegyeket is, ahol megveszed és kiküldik postán.
-
ujoimro
tag
[I]Két jegyet szeretnék a "KékHalál" Expressre :
Hjah! Majd amikor valaki azért kési le a vonatot, mert megrendeli azt a neten de a pályaudvari kiadó-automata éppen nem működik.
[/I]
És ha egy valaki lekési a vonatot viszont 1000 embernek nem kell sorba állnia, halálos lehet.
Nem beszélve arról, hogy még mindig felhuppanhatsz a vonatra a kinyomtatott megerősítéssel és fizetsz valami minimális büntetést, amit visszakapsz miután igazolják, hogy az automata nem működött. -
ujoimro
tag
A MÁV-nak már "ősidők" óta van saját telefon- és adatátviteli hálózata,
az a gond hogy az ilyen dolgokat nehéz szinkronizálni. Képzeld el hogy minden kalauzt felvérteznek egy GSM jegyellenőrző automatával. Ez már eleve drága és akkor még nem is beszéltünk a képzésről és a karbantartásról. -
ujoimro
tag
A MÁV-nak már "ősidők" óta van saját telefon- és adatátviteli hálózata,
az a gond hogy az ilyen dolgokat nehéz szinkronizálni. Képzeld el hogy minden kalauzt felvérteznek egy GSM jegyellenőrző automatával. Ez már eleve drága és akkor még nem is beszéltünk a képzésről és a karbantartásról. -
szerintem ötletnek nem rossz, amíg az emberek el nem kezdik tudni használni, addig legalább tuti nem lesz előtte tömeg... majd kipróbálom legközelebb
bár itt Miskolcon amúgy sem kell sokat várni a pénztárakra, legalábbis nekem valahogy sosem kell 1-2 embernél többre várni... a kocsik meg olyanok amilyenek, ki lehet szerintem bírni, csak nem szabad semmit megfogni
-
PazsitZ
addikt
Biztos túl negatív vagyok, de kíváncsian várom mikor lesz balhé mert becsődöl, hibázik a rendszer és egyesek lekésnek vonatot vagy bírságot kapnak, mert...
Egyébként a kezdeményezés jó.
Bár az is igaz, amit említettek, hogy lenne mit javítani egyébként is, országosan, mert néhol katasztrofális mind a sínek, mind a kocsik állapota.
(#7) Kopi31415: Nem tudom merre jársz vonattal, de itt kelet-Magyarországon hidd el, nem olyan rózsás a helyzet.
-
remington2
senior tag
Aránylag kicsi városban lakom, és azt vettem észre, hogy ha csak "simán" vonattal akarsz utazni, (alapszolgáltatás
) akkor azzal nincs baj, esetleg a hagyományos bunkó pénztáros / hosszú sorbanállás (mert ilyen is van kis településen, 1 ablak, 5 ember, fél óra ) / stb -től eltekintve egyszerűen megy.
Ha viszont valami plusz kell, hát . . . az gáz
Hely-jegy, stb.
Nem tudom hogyan csinálják, mert nem vagyok vasutas, de nekem úgy tűnik, hogy ördögi módon keresztezték a régi és az új rendszerek előnytelen tulajdonságait, és ezzel szívunk most.
-
rudi
nagyúr
Ez mind szép és jó, de éppen a napokban jártam a Keleti nemzetközi jegypénztárában. Délután ment a vonatom, de tudtam hogy kb. fél órával a vonat előtt érek ki, gondoltam, bemegyek még reggel, megveszem a jegyet, hogy tuti ne legyen szívás. Hát, jó 20 percet vártam, pedig csak 5-6-an voltak előttem (2 pénztár ment az 5-ből). Mondom, hogy hova akarom menni, tíz másodpercen belül mondták az árat, készítettem a pénzt, gondolva, hogy ez gyors kör lesz. Ekkor a hölgy elkezdett kézzel töltögetni valamit még 5 percig MEGALOL!!! Nálunk, szlovákiában ugyanez a folyamat már évek óta úgy zajlik egy 20k körüli kisvárosban is, hogy az ármegmondásos 10 másodperc után további 10-zel már kezemben is a géppel kitöltött jegy. Ja, és érteni, hogy mint mond a hangos, és nem kell kilométert gyalogolni az aktuális vonatokat mutató kijelzőig, ja és van bőven tisztességes ülőhely is a várakozóknak
-
Wolverine
félisten
"melle a vonatok sem mocskosabbak, mint akar Nemetoban."
Hmm. Mikor utaztál utoljára személyvonattal Magyarországon? Pl. Nyugati-Veresegyház, esetleg Nyugati-Szolnok irányban? (ne adj isten nem Budapestről induló szerelvényen...) A nem friss vásárlású szerelvények katasztrofálisak, nem higiénikusak és igazság szerint nem szívesen utaznék rajtuk (bár egy ideje már bojkottálom a MÁV szerelvényeit). Sőt, volt olyan vonat, amit a sajtós próbaúton már megkarcolt valami állat...
-
Fáraó
őstag
Sztem jó ötlet! Péntek du-i hosszú sorok/szombat reggeli hosszú sorok kiváltása már előrelépés.
-
VladimirR
nagyúr
...tegnap óta az elvira.hu-t is ide irányítják át...
mar hetek ota at van iranyitva az elvira -
shtml
őstag
A MÁV-nak már "ősidők" óta van saját telefon- és adatátviteli hálózata, így a kalauz akár menet közben is megkaphatná az indulás óta megváltott online jegyek adatait. Ez egyben az otthoni jegynyomtatást vagy akár a sima kódbemondás alapján történő "jegyellenőrzést" is lehetővé tenné. Igazi értelme ennek lenne, hiszen Piripócspusztán még jó évtizedig nem lesz jegykiadó automata, nem is beszélve arról, hogy a kis forgalmú állomásokon a jegykiadó automaták sokkal inkább ki vannak téve a rongálásoknak, így valószínűleg e helyeken soha nem is lesznek ilyen automaták.
Szóval megint csak egy olyan rendszert választottak, amely már induláskor tartalmazza a saját igen komoly korlátait és akadályozza a későbbi fejlesztést, terjesztést.
-
oilver1
tag
Szerintem meg milyen hülyeség már!!!! Megrendelem a jegyet, majd odamegyek a jegykiadó automatához hogy felvegyem??? És ahhoz ugyanúgy sorba kell állni!!!
Max. csak az interciciseknek éri meg, mert a pénztárnál nem kell sorba állni, de ők eddig is tudtak on-line jegyet venni... szóval sztem tök fölösleges volt ez. Inkább legyen mondjuk a Keletibe az összes pénztár nyitva, meg több automata, hogy csökkentsék a sorokat!
-
#06658560
törölt tag
Ezek az automatak mar allnak jopar eve a harom fejpalyaudvaron, plusz a cikk megemlit KETTO videki varost is, s melle a bovitest is. Vagyis a jelenleg elerheto lehetosegek 40%-a videken van.
Egyebkent megnyugtatlak, nyugati palda alapjan a magyar vasuthalozat normalisan kiepitett, s melle a vonatok sem mocskosabbak, mint akar Nemetoban. A kenyelmuk mar mas kerdes, de az elovarosi vonatok a DB teruleten is fapadosak eleg kemenyen. (Elovarosi vonatot eleg regen hasznaltam, a delibol ingazo DB-k kenyelmesebbek, jobban futottak voltak mint az idekintiek, egyeb gyorsvonatot meg hasznalok Mo-n amiikor otthon vagyok eleg szep szammal, ugyhogy nem ertem mire gondolsz.)
Eas miert ne fejlesszenek egy, az utasok szamara hasznos, kenyelmes iranyban is? Igy nem lesz km-es sor a jegypenztaraknal, ahol midnen harmadik ember szamlat is ker, amit kezzel kell kitolteni a penztarosnak, s ha tobb jegy, mindegyikrol kulon szamla kell. S a hajlektalanok sem tudnak mit kunyeralni toled. Idoben is gyorsabban vegezhetsz esetleg.
-
ronaldo
őstag
Szerintem meg kapják be. Először normális vonatokat, vasúthálózatot kéne építeni, utána ilyen szarságokkal foglalkozni (ami természetesen megint jóformán pesti kiváltság lesz, ahol már az x. metró épül, 100 millió villamos meg busz jár. flame off).
Bár nyilván inkább olyan ismerős volt a máv informatika környékén (nem lepne meg, ha kormányzati körökből) akinek egész véletlen ilyen jegynyomtatógép gyártó üzeme van, mintsem olyan cég, akik vasúti síneket fektetnek, pályát újítanak fel, közlekedést szerveznek.
Aki nem csak elővárosi vonatokkal, meg győr környékén vonatozik (és neadj isten nyugaton is vonatozott már), érti, hogy mire céloztam.
-
-
tuskooo
addikt
Hát...aki még mindig nem bízik a bankkártyás fizetésben, az meg is érdemli.
-
PrinczA
őstag
"kényelmi díjjal terheljék meg tranzakciókat"
Még szerencse!
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Házimozi belépő szinten
- BestBuy topik
- Milyen házat vegyek?
- Elektromos autók - motorok
- Filmvilág
- Hyundai, Kia topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Asus Zenbook 14 OLED Intel Ultra 9 285H // 32 GB DDR5 // 1 TB PCIE 4.0
- Huawei Nova 9 SE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo T580 I7 8650U 16GB 512 GB új nagy akksi, töltő Win 11 Pro
- Playstation TRUE FORCE G923 RACING WHEEL AND PEDALS + ÁLLVÁNY. PS5/PS4/PC. CSERE IS,OLVASS.
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Beszámítás! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 3Dconnexion SpaceMouse Enterprise egér garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z87-G43 GAMING Z87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest