Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
Jó hát ez a másik... Engem megbüntettek azért, mert szemüveg van a jogsimban és kontaklencse volt bent, mert hogy a szabály az szabály. Arra is van szabály, hogy vezetésre alkalmas lábbelit kell viselni, de ezért rendőrt büntetni még nem láttam, pedig a nyakig szaros gumicsizma és a 40 centis tűsarkú sem alkalmas vezetésre. Belém már mentek úgy lámpánál, hogy "Bocs beakadt a cipőm"......
-
bambano
titán
hehe, egyszer lemerült a' zasszony astrája, nem tudtam beindítani. beültettem a családtagot, hogy kormányozzon, amíg kitolom a parkolóból, hát nem bírta
egyébként a kormányszervó is gond, ha leáll a motor->generátor, de nagyobb gond a fékrásegítő, mert azt komolyan kell taposni, hogy hatása legyen, és ehhez a plázacicák topánkában típusú sofőr kevés.
-
nemlehet
őstag
válasz
-=RelakS=- #72 üzenetére
El vannak kényelmesedve az emberek
Én egy szervó nélküli Astra-n tanultam meg vezetni, mai napig élénken él bennem a dolog. Kolléga kocsijában elromlott a szervó és nekem kellett vezetni, mert hogy "Ne szórakozz már nem lehet forgatni a kormányt, hívjunk vontatót", pedig nem kis darab ember ő sem...
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #70 üzenetére
Hat, ha parkolas kozben robban le, akkor az alacsony sebesseg miatt nem valoszinu, hogy eletveszelyes lenne, fogalomban meg ritkan kell nagyott forditani rajta, vesz kikerulesnel is 180 fok max, de az ugyis csak forgalomtechnikai oktatason atesett emberek hasznaljak.
De szerintem az attetel nem kulonbozik, ugyan ugy 2.5 fordulattal ter ki maximalisan a kormany. Inkabb a kormanykerek atmeroje kisebb. Bar jobb kormanymuveknel a kiteres fuggvenye az attetel is, igy kevesbe jelentkezik a problema kozepallas kornyeken.
-
-=RelakS=-
veterán
Nem úgy van, hogy egy szervós autónál más a kormány áttétele, így ha kikapcsol a rásegítés, nehezebb tekerni?
A féknél nem tudom, hogy van-e ilyen.Amúgy ja, kezelhető marad az autó, de pl anyámra nem bíznék egy lerobbant szervós autót :} A Fábiájának a kormányába még nekem is kellett kapaszkodni azért rendesen, mikor vontatni kellett.
-
Snoop-y
veterán
Na ezert volt nekem anno Buddyclub Spec II versenykipuffom. Azt a masik keruletbol is hallani lehetett. (igen sajnalom durva volt 120dB+ mai fejjel mar nem csinalnam az biztos
)
Amugy meg ha kiveszem sebessegbol es uresben gurulok az Ufo civiccel ugyanugy kivasalok barkit mert hogy meg nem hallod ha jovok az tuti
-
nemlehet
őstag
Csak éppenséggel a gyalogos közlekedés nem csak járdázásból áll, ennél azért sokkal több mindent magában foglal. Szerintem butaság ez a szemlélet, hogy majd a közlekedés többi résztvevője tudja, elég úgy ahogy körbebástyázni a gyalogosokat őket védő jogszabályokkal.
A közlekedés egy rendszer és mint ennek résztvevője a gyalogosnak is illene megtanítani a szabályokat. Sokkal könnyebb valamit szokássá, ösztönös viselkedésformává tenni gyerekkorban, mint hogy akkor majd 18-70 évesen amikor jogsit szerez megtanulja.
Amúgy a szülők nem normálisak, ha a hülye gyereke kirohan az útra akkor tuti a szabályos autósnak fog nekiesni hatalmas pofával. Ez a másik terület amit jogsihoz kötnék a gyerekvállalás
-
kalifa777
tag
Az általános iskolás kresz oktatás esetleg egy kerékpáros vizsgával a végén teljesen megfelelő lenne. A napi testnevelés órák "kárára" akár be is vezethetnék. Régen országos versenyek is voltak, most is lehetne rendezni hasonlókat.
-
Apollyon
Korrektor
A gyalogos a járdán kb. védve van, legtöbb esetben ha normálisak a szülők, akkor legalább annyit megtanul a gyerek, hogy lámpa, balra nézek - jobbra nézek, ha nem jön semmi átmegyek – ezt még a miki manóból is megtudhattuk. Én a '90-es években jártam általánosba, nekem már ott tanítottak kreszt, legalábbis ilyen nagyon basic szinten, de alap dolgokat (tábla, lámpa) tanítgattak.
De amennyire szerencsétlenek tudnak lenni az emberek, én már simán el tudnám képzelni a gyalogosjogsit is, legalább munkahelyteremtés
-
8th
addikt
Néma gyilkosok? Ez kb. Blikk színvonal a címválasztást tekintve.
-
nemlehet
őstag
Szerintem nem csak ennyit kell tudnia. Nyílván én sem mondom, hogy legyen gyalogos jogosítvány és akinek nincs az nem mehet utcára, de rengeteg KRESZ szabály van ami a gyalogosokat érinti. A KRESZ ezen részének iskolai tananyagnak kéne lennie, hasznosabb lenne mint sok készségtárgy.
Nem mindegy, hogy tudod, hogy hol van elsőbbséged, hol számít rád az autós (ideális esetben), mi miért történik a forgalomban, egy kereszteződésben honnan jöhet forgalom a táblák alapján stb..Ez a későbbi az autós/motoros közlekedési kultúrára is jó hatással lenne szerintem
-
Oké, legyen égés. Az újabb definíciók szerint valóban ez a helyes.
De mint ahogy a 70-80-as évekig robbanásnak hívták, szerintem mindkettő értelmezhető. Ez olyan mint hogy a Plútó hol bolygó, hol nem (most erről sem tudom mi az aktuális álláspont), a zebra meg egy állat.
-
kalifa777
tag
Külföldön néhány vasútvonalon is több baleset volt ebből mert megszokták az emberek a dízel mozdonyokat, és amikor villamosították az adott vonalat nem hallották, hogy közeledik a szerelvény.
-
Apollyon
Korrektor
Mondjuk a gyalogosnak annyit kell tudnia, hogy ahol van zebra ott menjen át, ne lépjen az autók elé és tartsa be a neki szóló lámpa utasításait. Amúgy igaz, mindhárom kategóriában vannak elmebetegek akiket nem szabadna emberek közé engedni nemhogy közlekedni. A szabályokra meg legtöbbször azért tesznek mert nincs semmi következménye (= fals következtetés: nem kell betartani).
-
nemlehet
őstag
Butaság.... A gyerekeket kéne nevelni már egészen kicsi kortól a szabályos közlekedésre és sokkal szigorúbban kéne venni az ezirányú szabálytalankodást. Esetleg egy tolatóhangot el tudok képzelni mint a kamionoknál, az elég hasznos főleg zajos környezetben.
Itthon is rengeteg autós vs. biciklis vagy autós vs. gyalogos ellentét abból adódik, hogy nem ismerik elég behatóan a KRESZT és amúgy sincs rengeteg része normálisan betartatva. Pl kanyarodó autóval szemben gyalogosnak van elsőbbség. Klasszikus baleseti szituáció, de tapasztalatom szerint az autósok 60%-a nem is ismeri ezt a szabályt. Vagy a zebránál megállás amiről mindenki tud, de tojik rá magasról.
-
Reggie0
félisten
Ez nem igy van. Parhuzamos uton, lakott teruleten belul nincs elozes, hanem elhaladas van. Persze a zebra elott es a zebran elhaladni is tilos, de errol egy kulon szabaly van. Elozes akkor lenne, ha 2x1 savos ut lenne ket irannyal, vagy ha lakott teruleten kivul lenne. Tehat elozesnel nem feltetlen allsz meg parhuzamossan a masik kocsi mellett, mert kisse zavarna a szembejovo forgalom.
(#49) Feketelaszlo: jol mondod. Loszernel is eg a lopor, nem robban. Ha robbanna szetmenne a fegyver is.
-
Feketelaszlo
senior tag
Helyett égéssel. Nem berobban, hanem belobban a tüzelőanyag a hengerben.
Robbanás def.1: Az égéssel járó nyomáskülönbség képes arra, hogy károsítsa a körülvevő közeget (pl. gránát házát, hengert, a felhasználót, ellenséget)
Robbanás def.2: A lángfront 100 m/s sebességnél gyorsabban terjed.Általános esetben egyik sem áll fent sem Otto, sem pedig Diesel motorok esetén - kopogásos égés áll talán legközelebb hozzá, ha visszaüt a dugattyúra a nyomás, mielőtt az felérne a felső holtpontra. A robbanómotor tökéletesen helytelen és szakmaiatlan kifejezés, s mint olyan - irtani kell (már csak azért is, mert létezik olyan is, hogy külső égésű motor - az akkor mi lenne? külső robbanású motor? elég veszélyesnek hangzik)
-
BiP
nagyúr
"van az a szabály, amit nem mindenki tud, hogy a zebrán tilos előzni. tehát ha megállt egy batár a zebránál, akkor kötelező neked is megállnod mellette."
Sok halálos baleset van abból, hogy kötelező ide vagy oda, nem állnak meg. (nem veszi észre, nem esik le neki a szitu, siet, akármi), a gyalogos meg nem elég óvatos, és csatt.
Ezért kell mindenkinek vigyázni, akár autós, akár gyalogos, mert a KRESZ önmagában nem véd meg. -
-=RelakS=-
veterán
Bónusz: Ha látod, hogy a szembe sávban állnak a zebránál, akkor is meg kell állnod
Idén mondták nekünk KRESZ tudás frissítéskor. Egy dolog nem lett tisztázva, hogy mikor lehet elindulni, mert ha mindenki áll a zebránál, akkor senki nem mehet
Bár gondolom senkit nem aggatnak fel, ha a gyalogok elvonultával elindul a forgalom. -
bambano
titán
van az a szabály, amit nem mindenki tud, hogy a zebrán tilos előzni. tehát ha megállt egy batár a zebránál, akkor kötelező neked is megállnod mellette.
ez megint az a szint, hogy a többi hsz-re is reagáljak, hogy valaki hülye, ezért a többi autós meg lakos szívjon. például:
"Ha ezt elveszed akkor valószinüleg több lesz a balesetgázolás. Lásd USA, és ez nem feltételezés, hanem tény.": az usa az az ország, ahol három kiló matricát ragasztanak mindenre, még az 1500 oldalas user manualra is, mert az usában a jogászok átvették a hatalmat, és azért is beperelnek, ha nem pereled be őket. Lást másik hsz-ben a tökéletesen helyénvaló példát a macskákról meg a mikrókról.parkolóból kitolatásnál én pl. szét szoktam nézni. tehát nem lapítom ki a puhatestűt, hanem megnézem. sőt, a tolatóradarom is észreveszi és csiripákol.
-
Ha nem látom az utat, ahonnan autók jöhetnek, akkor nem megyek tovább, hanem óvatosan körbenézek.
Én is agybadugós fülessel megyek az utcán, így nem hallom az autókat kb. soha, de mindig körbenézek mindenhol, amúgy sem árt néha mozgatni a monitorbámulós nyakamat.Én annak örülnék, ha minden autó tök néma lenne, akkor legalább csönd lenne a forgalmasabb helyeken is, esetleg a megkülönböztető jelzés hangját is lejjebb lehetne venni, hogy ne szívrohamban halljon meg a beteg, amikor 20m-re a balesettől bekapcsolja a mentő a szirénát, mert a nép bámészkodik.
-
DithenS
senior tag
De hisz manapság a legtöbb autó 60km/h ig magától fékez már ha akadályt lát.Akkor most ez minek? Tegyenek be ilyent a kocsikba és tegyék közelezővé és az jobb megoldás.2018tól már amúgy is mentőt hív a kocsi balesetnél amúgy
-
BiP
nagyúr
válasz
#82729984 #30 üzenetére
Persze, én is figyelembe veszem a hangot IS tájékozódásnál, közlekedésnél.
Ezért is nem értem azokat, akik baszom nagy fejhallgatóval mennek az utcán, zenét bömböltetve, mintha légüres térben közlekednének. Végülis a saját életét kockáztatja, lelke rajta.(#37) prabhu: Gyalogos átkelésnél ezért kell sávonként körbenézni. Persze csak ha fontos az életed, amúgy nem muszáj
-
-
-=RelakS=-
veterán
Gumisnál szóltak már rám, hogy tipegjek odébb, mert jön a vagy nagyon csendes, vagy hibrid, vagy nem tudom, milyen autó, de kb annyi hangja volt, mintha tolták volna
-
BatchMan
senior tag
Baromság, baromság és megint csak baromság. Mikróra rá kell írni, hogy ne melegíts benne macskát, a vonat tetejére ne mássz fel, de ha fel is másztál ne fogd meg a vezetéket. És persze mindenkinek szólj, hogy autóval jösz az úttesten - mily meglepő és váratlan dolog.
Körülnézek. Nem azért, mert sok a Tesla mifelénk, inkább sötétszürke autó tompított nélkül hajnali szürkületben mellék utcában 80km/h-val. Azt se hallom a városi alapzajtól.
Egyébként benzines autónak se füstje nincs, se hangja manapság. Arra is kell majd? -
Reggie0
félisten
Szerintem ugyan ekkortol legyen kotelezo minden cipot zold villogoval es 10kg nehezekkel felszerelni(azaz paronkent 20kg), hogy a gyalogosok ne tudjanak hirtelen lelepni az utra. A gyors cipok nema gyilkosok!
-
#82729984
törölt tag
Füstöt én sem nézek, de hangot bizony hallok. Ez egy igen egyszerü dolog:
az embernek vannak érzékszervei amivel érzékeli a környező világot. Ezek közül egy a hang. Ha a látásod téved, még mindig ott a hang. Néha életet menthet.És mivel a gyalogos gázolás nem valami 100 éves ritkaságszámba megy, sőt mi több sokszor még zebrán is elütik a gyalogot, egyenes bizonyiték arra hogy bizony az autóvezetők látása sokszor csődöt mond.
A gyalogosnak jelenleg egyel több esélye van a baleset elkerülésére, mert meg is hallhatja az autót. Ha ezt elveszed akkor valószinüleg több lesz a balesetgázolás. Lásd USA, és ez nem feltételezés, hanem tény.
Tehát a hang egy hasznos dolog. És persze ehhez nem kell üvöltetni a kocsit, pont elég annyi hang amennyit egy mai autó kiad magából.
-
BiP
nagyúr
válasz
#82729984 #25 üzenetére
Én meg egyszerűen figyelem a tolatólámpáját
És akkor nem kell füstöt keresgélni, ami így hidegben látszik, de nyáron nem igazán. Meg azért a motort sem pörgeti fel minden marha a parkolóban.
Meg parkolóban alapból nem császkálok össze-vissza.Igen, nem a látás, hanem a láttatás miatt. De hát pont ugyanezért indexelünk. Én tudom merre akarok menni, de pont az a lényeg, hogy mással is közöljem ezt a szándékot. Ezért utálom azokat, akik nem indexelnek, vagy csak a kormánymozdulattal együtt kapcsolják az indexet, nem előre. Akkor már majdhogynem mindegy.
-
-=MrLF=-
senior tag
Én is a csendre szavazok, egyébként a nem elektromos autókban is van start stop rendszer, üresben gurulsz 30 alatt pont leállítja a motort, szeretek suhanni.
-
A gyalogosoknak is pont úgy be kell tartani a szabályokat, mint a többi résztvevőnek a közlekedésben.
Zebránál is csak széttekintés után kelhetnek át, máshol meg nem is lehetne...Parkoló házakban sem lehet ész nélkül rohangálniuk.
Kár ezt az autósok nyakába varrni, köztes megoldás kellene, ami nem az, hogy továbbra is üvölt minden autó motorja.
-
#82729984
törölt tag
"hogy egy közeledő autónál kizárt, hogy lásd a kipufogó gázát. egyrészt mert tiszta, másrészt mert hátul jön ki és lefelé"
Kivéve ha az a szituáció van amit irtak, miszerint egy parkolóban akar egy autó kiállni (tipikusan tolatva). Simán látszik hogy jár a motorja a füstből. Sőt mi több, amikor elkezd kiállni akkor felpörgeti a motort akkor még hang alapján is félre lehet ugrani.
Mellesleg el vagytok tévedve, a tompított fényszóró használata is ugyanezen ok miatt (könnyebb észrevehetőség) kötelező fényes nappal is, sok országban lakott területen belül is. Pedig az is mekkora hülyeség nem, hát mindenki lát nappal nem? Csak épp a kutatások mást mutatnak.
Ugyanez ez lesz a hanggal is, hiába reklamáltok.
-
hemaka
nagyúr
nema gyilkos? Max a hulyeket oli meg.
-
bambano
titán
a szabály szerint a gyalogosnak is szét kell néznie.
tehát ha a gyalogos az általad emlegetett "szabályos" módon közlekedik, akkor neki pont mindegy, hogy zajos-e az autó, mert ez a fajta gyalogos látja.persze a gyalogos nyilván nem látja a közeledő autót, mert a szabályos gyalogos ritkább, mint a fehér holló.
-
prabhu
senior tag
Vannak olyan szituációk, amikor ez igenis jól jön. Pl. a gyalogos halad/na/ át szabályosan, de jön valami észlény szabálytalanul...
-
BiP
nagyúr
Nagysikerű klasszikus játék, a Lemmings jut erről eszembe: [link]
Mennek, mint a birka.Bár a hétvégén telefon nélkül lépett elém valaki körbenézés nélkül. Aztán csodálkozott, hogy jövök az úton. (pedig nem csendes a kocsim).
Egyébként gyalogosként is kész rémálom a bambulós zombik között haladni.
Lassan megy, össze-vissza, azt sem tudja, mi történik körülötte, de ha már lassú, nehéz kikerülni, lever a táskájával, stb. -
bambano
titán
"Egy robbanómotoros autónál több jele is van, hogy az autó üzemel": jaja, pl. robban a motor. kidobja a hengerfejet a motorháztetőn
hint: ma már nem járnak robbanómotoros autók az utcákon. azt belsőégésű motornak hívják, és a működése olyan, hogy egy közeledő autónál kizárt, hogy lásd a kipufogó gázát. egyrészt mert tiszta, másrészt mert hátul jön ki és lefelé. a távolodó autónál láthatnád, de a távolodó autó nem veszélyes, csak a közeledő.
-
Parkolóban, van értelme.
Egy robbanómotoros autónál több jele is van, hogy az autó üzemel: kipufogógázt ereget, és motorhangot ad. Indulásra a motorhang erősödik általában.Villanyautónál egyik sincs. Namost egy teszkó parkolóban ahol gyalogok is elég sűrűn vannak, nagyon is hasznos ha a gyalog is érzékeli hogy az a jármű el szeretne indulni. Különben nem figyelnek fel rá, és a mai áramvonalas autóknak jó nagy a holtterük, ezért a sofőr se biztos hogy észreveszi, mielőtt huppanna. Na ezért.
Infoparkban is jártam már úgy hogy sétálgattam valamerre és mögöttem sunnyogott egy nissan leaf ki tudja mióta. Ha észreveszem félreállok, de hátul nincs szemem (még).
A városok meg nem lesznek ettől zajosabbak.
-
Az elektromos bicajoknak sincs hangja , es van olyan ami boven 30 folott megy. Amugy meg nem mindegy van e hangja ? A mai fiatalok nagy tobbsege fej/fulhallgatoban kozlekedik ,azt se halljak ha mellettuk dudalsz.
-
dementor
senior tag
Teljesen mindegy van-e hangja vagy nincs. Ezek szerint az amcsi gyalogosok is úgy lépnek le az úttestre ahogy magyar honfitársaink egy része. Lehajtott fejjel!
-
Béééla
őstag
Egyszerű: nem vagyunk hozzászokva a lopakodó járművekhez. Úgy nőttünk fel, hogy a Trabant vonyít, ezek meg sunnyognak. Legyen "motorhang", de én FTL drive / warp drive hangot kérek.
-
bambano
titán
egyébként ez abban a világban, ahol a telefonnyomkodók miatt már a betonra teszik az információs jeleket, nem meglepő.
csinálhatnák azt is, hogy az érkező autó egy emp-vel 5 másodpercre leveri a mobilnetet, akkor felnézne mindenki.
-
atike
nagyúr
....ez a cím.... Eh.
-
#20655360
törölt tag
A legnagyobb ellenségeim.
Volt pár ilyen kalandom.
Mázli hogy a sofőrök észnél voltak, mert különben min. 3x-osan halott lennék. Viszont ha normális kocsit vezettek vna, eleve ki se alakult volna a balesetveszély, szal kapják be.
Még 1 biciklit is hamarabb meghall az ember, mint némelyik ilyen autót. -
Heimdallr75
őstag
Szerintem tipikusan jó példa erre, mikor parkoló autok közt gyalogolva, ki akar tolatni, vagy hasonló.
-
bigz
tag
Elso generacios priuszban egy ismerosom falvakon a megengedettnel lassabban es hangos radioval ment csak keresztul, miutan a megengedett sebesseg mellett is csak az abnormalisan jo reflexei mentettek meg ket delikvenst a mininun toloszektol. Ha en ulok a volan mogott, az atlagos reakcioidom mellett buktak. Szaz ev alatt hozzaszoktunk a hangos jarmuvekhez, at tudunk szokni a hangtalanokra, de a tipikus Darwin dij szajkarate csak addig adja, amig nem a te koreidben valaki az aldozat.
-
PistiSan
addikt
Most tényleg az a baj, hogy halk az autó?
Vége a városok sem lennének annyira zajosak.
Hülyeség szerintem is ez a szabályozás. -
bambano
titán
szerintem ez azért marhaság, mert nekem sima benzines autóm van, és azt se hallod meg, ha normál városi üzemmódban jövök vele.
akkor nem csak a villanyautókat kellene ilyenre kényszeríteni,hanem a benzineseket is.a másik probléma, hogyha minden autó zajongani fog, akkor megint nem fog kitűnni az alapzajból az az egy, amelyik épp freskót csinál belőled.
persze nagyon szívesen előre szereltetem a kipufogót, visszaváltok kettőt és nyomok egy kövéret, azt biztosan hallani fogja mindenki.
-
#82729984
törölt tag
Pedig jogos, rengeteg hely van ahol nem veszed észre hogy jön az autó, főleg nagyobb városokban lakótelepek kacskaringós utai, kitakar a többi autó, a bokrok stb.
Ilyenkor ha a hallod a kocsit az segithet a baleset elkerülésében mert ti. ő sem lát téged ugyanezen ok miatt.
Főleg gyerekek esetében akik sokszor tényleg nem is néznek szét csak rohannak, de a hangot hallják ha akarják ha nem.
-
BiP
nagyúr
Gondolom 30km/h felett már van akkora menetzaja a kocsinak, hogy észreveszed.
Ma reggel pl. előttem suhant el az úton egy Nissan Leaf, minden volt az, csak nem csendes. Olyan 40-50 között mehetett. Direkt füleltem, amikor megláttam a zöld rendszámot. És mintha nem motorhang lett volna, hanem a gumi surlódása volt zajos. (igaz, ma reggel le volt fagyva a pára, szóval szerintem ilyenkor hangosabb volt az út, mint egy nyári száraz napon).
-
Burki
aktív tag
Mindenkinek joga van hülyének lenni.
Ez a kezdeményezés azért abból a szempontból vicces, hogy pl Budapesten is sokszor láttam már a mentő előtt komótosan zebrán átcammogó gyalogost a telefonjába bújva, pedig egy szirénázó mentő azért 30 km/h alatt is elég hangosnak számít. -
Cythyel
senior tag
uram istenem... (nem vagyok vallásos
) már megint az amerikai hülyeség... szét kéne nézni hogy jön e autó és nem a telefont böködni, meg nem csak fülünkre támaszkodni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 4590S 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3363
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3067
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3360
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3123
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest